Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
747 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
747 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 747 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
108
481
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke bra

Omtale av  Lise

Det går utrolig tregt, kan nesten ikke se et helt tv program hvis vi skal streame.

Ok fornøyd

Omtale av  Nils H. W

Det er bra bredbånd, men noe hakkete på Tv2 play.

God kvalitet, men for dyrt

Omtale av  Finn

Kabel fungerer veldig godt, men er blitt dyrt. Mobilt bredbånd på hytta er stort sett veldig bra, men litt tregt i jula og andre tider med stor trafikk.

Arrogant kundesupport

Omtale av  Ingrid

Kundesupport i Telenor er blitt arrogante, nekter erkjenne de ikke har informert om eks avbestillingsvilkår og øvrig om forhold. Gidder ikke svare på e-poster og spørsmål. Kjører inkasso selv om en sak er innklaget. Har en merkelig fakturering, alt skal forskuddsbetales med flere måneder. D høster de nok gode inntekt på. De endrer fakturering uten informasjon. Har høyeste priser og øker stadig. De. nekter andre leverandører koble abonnement til fiber fikk oppdraget med etablere, selv om kommune og stat sto for finansiering. Bredbåndet greit nok, dyre TV pakker. Over og ut!

Dårlig service

Omtale av  Carsten

Selveste bredbånd er egentlig ok, det er support som ikke kan hjelpe mens de prøver å selge telefon abonnent 👎

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeopplevelse

Omtale av  Jacob

Har flyttet inn i en nybygget leilighet, hvor nettet ikke fungerer. Har gått to uker uten nett. Ringte de totalt 6 ganger første uke. Først dagen jeg flyttet inn fikk jeg satt opp rutern, . Dette var i utgangspunktet raskt og enkelt å følge, det var "plug and Play". Nettet fungerte i ett par dager, fram til det ikke lenger fungerte. Så måtte jeg ringe for å høre, det viste seg at du MÅ ringe telenor for å få aktivert abonnementet (dette sto det ingen ting om i papirene som fulgte ruteren, og videon QR-koden viser). Aktiveringen ville ta hele to dager (måtte gudene vite hvorfor det tar så lang tid). Jaja tenkte jeg, det tar vel så lang tid (måtte bruke deltmobildata i mellom tiden). Dette var på en Mandag, så jeg ventet helt til sent på onsdag. Det fungerte ikke. Måtte ringe på ny enda en gang. Etter å ha ventet i en evighet, kom jeg endelig i kontakt med en på tlf. Jeg spurte om hvorfor serienummerne på ruter var anderledes enn det som sto på min side. Da sa han at dette kunne være feilen. Så fikk han rettet på det, forstatt fungete ikke nettet. Jeg ringte på ny fikk testet modemet/ ONT også. PON lyste grønnt så selve modemet fikk signal, men ingen kontakt mellom modem/ONT og Ruter via LAN kabelen. Jeg prøvde med forskjellige LAN kabler. Da fikk jeg beskjed om at det kunne være noe galt med Ruter ||. Da fikk jeg beskjed om at det skulle bli opprettet en sak og at det skulle komme noen å få fikset det. Jeg sa jeg ville ha en skriftlig bekreftelse på dette, det skulle jeg få og de skulle ta kontakt med meg. Siden har jeg verken fått noe skriftlig eller hørt noe, og nettet fungere fortsatt ikke. Nå har det gått to uker uten nett, spent på hvor lenge dette tar. Kort om min opplevelse av kundeservicen som helhet: Tungvint og vanskelig kundeservice. Dårlig kommunikasjonsevne mellom dem og meg som kunde, må heletiden fortelle samme regla hver gang jeg ringer dem (om problemet), for å komme ett skritt nærmere i å løse problemet. Tillegg hender det (har begynt å bygge meg erfaring på dette omeråde med såpass mange ringe runder) at de ikke snakker norsk, men Svensk. Jeg må legge over til svorsk to av 6 ganger jeg ringte for å bli forstått (Engelsk er nesten lettere). Synnes også bemanningen er for lav når jeg må bruke over en time for å komme i kontakt. Du har muligheten til å bli ringt opp, men det skjedde jo ikke når jeg ba om det endte opp med å ringe dem opp selv, sent på kvelden. Strategien for å komme gjennom var å vente og holde tråden, helt til ringelyden gikk ut, for å så ringe på nytt igjen, helt til noen svarte. Styr unna Telenor Bredbånd! Jeg kommer ikke til å velge telenor neste gang jeg har muligheten til å velge (Bor i borettslag med avtale så har ikke mulighet til å endre fiber avtale selv).

Elendig kundeservice

Omtale av  Mirza

Kundebehandlerne på telefonen er svært uprofesjonelle. De legger på, og ringer deg ikke tilbake igjen. Jeg måtte ringe inn flere ganger da jeg hadde trøbbel med bredbåndet hjemme. Jeg ble også satt på vent uten at vedkommende jeg pratet med kom tilbake igjen. Det virker som at kundebehandlerne tar samtalene for å få uttelling i sin arbeidsstatistikk (antall samtale ila en dag), men at de legger på da det ikke gir dem noen konsekvenser. Man får heller ingen SMS i ettertid hvor man kan gi dem en karakter/tilbakemelding.

Styr unna, aldri mer!

Omtale av  Sonia T

Elendig! Utrolig dårlig dekning, mister det støtt og stadig. Ingen hjelp å få! Fikk også en garantipris av dørselgeren, den skulle være i 2år, men allerede etter 5mnd steg prisen med 150kr, når jeg tok kontakt var svaret at det var ikke noe de kunne gjøre noe med. Det stod med liten skrift at de kunne endre prisene som det passet dem! Men det var IKKE det jeg ble lovet av Telenor da jeg valgte tv og internett fra dem! Byttet umiddelbart! Frarådes!!

Tregt og ustabilt

Omtale av  Marianne

Detter ofte ut og har langt lavere hastighet enn lovet. Når vi tar kontakt får vi beskjed om at de ikke kan se hva som er galt hos oss da det er en feil på linjen. Sånn har det vært i mange år.

Tregt

Omtale av  Harald S

Høy pris, og tregt ustabilt nett som ikke klarer TEAMS. De har ikke sett at de må bedre tjenesten.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

For dyrt og alt for lang tid for å komme fram til kundeservice, når man trenger dem.

Omtale av  Hans S. E

Alt for dyrt, generasjonene før har gjort Telenor rike så de bør sette ned prisene på sine produkter, slik at de evnt. tjener mer pga. de for flere kunder.

Bra men dyrt

Omtale av  Simona

God bredbånd, var ganske stabilt, men ser ut ganske dyrt.

ALT FORBDYRT

Omtale av  Rune

Grei hastighet, 500mbit, men alt for dyrt. Sjekk andre aktører🙂

Dyrt å dårligt

Omtale av  Arne

Dyrt å dårligt vedlikehold, bruker lang tid å fikse feil

Forferdelig, styr unna.

Omtale av  Anja

Fikk ruter og antenne, men aldri internett. Fikk vage svar når jeg kom igjennom på kundeservice, men ingen løsning. Lovnad om reparatør som ikke kom. Lovnad om retting etter to dager, men ble ikke rettet. Skulle få nett fra 1 feb, men har ikke fått det enda 23 februar. Jeg har alltid vært trofast kunde hos Telenor, men nå er jeg veldig skuffet over hva det har blitt til.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

stabil internett

Omtale av  Knud E. G

Stabil bredbånd, ingen nedetid og, god tv løsning.

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR