Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

Les 515 omtaler og erfaringer om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

515 omtaler
Gjensidige Forsikring Bilforsikring
Rangert #1 av 18
innen bilforsikring
Bra
4,2
AV 5
4,2
Kundetilfredshet
Bra
4,3
Kundeservice
Bra
4,3
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 515 omtaler om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Bilforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Glimrende skadeoppgjør"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Fra skaden skjedde (vel og merke at uhellet skjedde på en lørdag), til jeg fikk oppgjøret på kontoen ifm kondemnering av bilen tok det 3 virkedager. Prisen kan være noe høyere enn noen av disse jalla- selskapene, men forsikring handler lite om hva det koster, men hvordan du blir møtt og behandlet når uhellet skjer.

"Fornøyd kunde"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har forsikringer her gjennom NITO. Kundeservice er bra, har vært i kontakt i snitt 1-2 ganger i året siste 6år. Utbetalinger går raskt og problemfritt. Prisen er konkurransedyktig. Føles trygt å være forsikret her.

"Greie oppgjør ved skade"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Eva B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige er veldig greie å forholde seg til ved skader på forsikret gjenstand. Føler dog at de er dyrere enn mange jeg har sammenlignet med.

"Bra på enkelte ting"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Ken
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hurtig oppgjør, men for dårlig ift. reell førverdi. F.eks. hvis du forsikrer kjøretøy, HUSK å forsikre ekstrautstyr og spesielle ting! Store, årlige prisøkninger i premie, hvis man ikke ringer og pruter... Dårlig opplysning om hvilke muligheter man har til å forsikre seg bedre. Har også opplevd å betale dyrt for en uføreforsikring, men da jeg BLE ufør, nektet de utbetaling, for en av selskapets innleide (!) leger mente det var mulighet for at uførheten KUNNE skyldes andre årsaker enn det fastlegen, sykehuset og NAV la til grunn!

"Når skaden skjer"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Hansjørgen B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når du har et uhell, eksempelvis bil skade
deler de bare skylda på de to og ferdig med da og så øker de prisen på deg. Etter 13 år hos forsikringsselskapet med 80% bonus i flere år.

"Fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
John A. A
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ønsker at selskapet kunne gitt pristilbud uten pruting. Automatisk gjennomgang en gang i året med skriftlig tilbakemelding.

"Mangeårig og fornøyd kunde"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har hatt en full gjennomgang av mine forsikringer nå og valgte å forbli i Gjensidige. Jeg har funnet andre selskap som tilbyr noe lavere pris på bil - men ser her inne at de scorer dårligere på både kundeservice og skadeoppgjør. Jeg har generelt gode priser gjennom mitt NITO-medlemskap og det har vært relativt lite å hente på pris hos andre selskap.

Jeg har hatt noen skadeoppgjør, både på hus og bil - og jeg har aldri opplevd noen utfordringer verken på kundeservice, oppgjør eller utbetalinger.

"God dekning og god oppfølging, men litt dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Tommy
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har generelt gode erfaringer med Gjensidige og har tidligere vært kunde hos andre selskap. Ved skade på bolig har de gitt hurtig bistand og fulgt opp i ettertid. Imidlertid er prisen på forsikringene litt høyere enn de rimeligste, men man må også ta i betraktning at kundene mottar utbytte som reduserer totalkostnaden.

"Takken for å være trofast kunde"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Tore
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mistet MYE bonus ved en egenulykke selv om jeg har vært trofast kunde i alle årene etter mitt første bilkjøp for over 20 år siden uten en eneste ulykke før det fatale. Selv om ulykken er min skyld, burde jeg få noen fordeler for å være en trofast kunde. Vurderer sterkt å sjekke andre tilbud når jeg får den takken fra dere i Gjensidige.

"Raske tilbakemeldinger, sørger for hurtige, tilbørlige oppgjør uten innvendinger"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Trygve A. M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lett tilgang til alle spørsmål basert på internett, får tidmessige opplysninger om forsikringsdekningen og har en utmerket bonusordning. Deltar i mulige tiltak med forslag for å redusere årspremien. Lett tilgang til kundeinnstilt personell på telefonhenvendelser.

"Veldig bra service og oppfølging men alt for dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Patrick
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vert kunde hos Gjensidige siden 1994 og har aldri hatt andre forsikringsselskap.
Etter at prisen passerte 31000 kr/år synes jeg at forsikringene er begynt å bli i drøyeste laget for en privatperson ute på landsbygda.

"Erfaring med Gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Arvid R
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kanskje ikke den billigste forsikringen.
Har brukt forsikringen to ganger. En på hus og en på bil. Raskt og greit oppgjør begge ganger.
Grei ordning med kundeutbytte.

"Altfor dyrt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Kurt
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Dyr pris. Måtte betale mer 2 året selv om bonusen økte. Hold dere unna dette useriøse drittselskapet.

"Upålitelig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Kristin
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundekonsulenter er upålitelige. Betalte inn innboforsikring. De tok imot pengene lovte alt var i orden. 3 ganger oppdager jeg og snakket med forskjellige som lovte å ordne opp. Endte med at de satt på pengene mine ett år uten å gi meg forsikring eller pengene tilbake.

"Veldig bra, spesielt på Innbo og verdisaker"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Jan T. O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har hatt et kundeforhold til Gjensidige forsikring siden 1967 og har i den tiden en utbetaling for skade på MC og 2 utbetalinger etter tyveri og innbrudd.

Ang. MC skade var motparten et firma, også forsikret i Gjensidige og således en viktigere kunde enn meg. Dette gjorde at jeg så meg nødt til å foreta en motivasjonssamtale med skadebehandler.

Ved utbetaling fra et innbrudd og et tyveri var de tvers gjennom profesjonelle, men det visste jeg forsåvidt fra min tid i politiet. På den tiden var Gjensidiges profesjonalitet sammen med Storebrand helt uovertruffen i norsk sammenheng.

"Uventet"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Svein L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter å ha benyttet Gjensidige for de fleste forsikringer gjennom en årrekke, finner jeg det noe underlig at de skal legge seg på et høyt prisnivå når det gjelder bilforsikring. Erfaringen fikk jeg nå ved anskaffelse av fabrikkny bil.

"Båtforsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Gyørgy K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ok, selskap men ringer dem årlig og da går premien som regel godt ned. De skulle gitt meg de beste tilbudene automatisk. Har vært kunde hos dem i ca 40 år.

"God kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Bestilte bilforsikring på chat og fikk en god deal og hyggelig samtale om forsikringen. Kunne kanskje hatt litt oppfølging om mer, men stort selskap har nok ikke tid til mini kunder, som er forståelig. Rekker nok ikke å kontakte alle. Men fornøyd uansett.

"De er ok"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Martin H. V
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det jeg misliker mest med gjensidige, er at de tar for høy betaling for forsikringene med fullt overlegg, og så betaler de ''liksom'' tilbake en del av overskuddet, minus skatt som jeg må betale for andre gang. De pengene jeg bruker for å betale mine forsikringer har jeg alt betalt skatt av. (meget irriterende)

2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Olav
18.11.2016 12:03
De pengene du sparer i andre institusjoner, for eksempel bank, betaler du også skatt 2 ganger på. Det er vel heller riktig å angripe skattereglene.
Roy
30.11.2016 16:50
Gjensidige tar vel også de ekstra pengene du som kunde betaler for mye og låner dem ut til andre for så å ta lånerente av dem, før de betaler dem tilbake til kunden som betalte for mye i første omgang og nå må skatte av dem på nytt. Fiffig system..
"Veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Ellen E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lett å få hjelp. Veldig imøtekommende og hyggelige. Men synes bilforsikringen og reiseforsikringen er for dyr. Og så får vi tilbake litt av utbyttet som en liten koselig overraskelse.

"Sørvisvennlige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med kundebehandling. Brukt gjensidige i mange år, men byttet tidvis da jeg kunne få endel rimeligere forsikring andre steder.

"Ekstrem premieøkning"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Tidligere-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lokket meg inn som kunde for tre år siden, sparte da ca 20% i forhold til tidligere leverandør. Nå tre år senere ser jeg at premien har økt med over 100% på under 36 mnd. Elendig!!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Tar ikke nok vare på sine gode gamle kunder"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Roald T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusutbetalingene har så langt oppveiet relativt høye premier, men er ingen garantert fordel i et nytt og strammere marked.

Når man over lang tid har vært skadefri og lenge hatt full bonus er det ikke lenger noe økonomisk incitament for å fortsatt å være kunde. Opplever at kundebehandlingen i skadetilfeller er svært generell og skjematisk, uten at det tas hensyn til det individuelle historiske kundeforholdet.

"Må diskutere for å fa billigere forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Hermann H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

OK forsikring. Veldig greit oppgjør ved skade. Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, forskjellig person hver gang.

"Gjensidige er ikke bare forferdelig, man kan godt si at det er kriminelt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vestby
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde barneforsikring i flere år. Hadde også bilforsikring og tenkte å kjøpe personforsikring i tillegg. Jeg trodde at når man samlet flere forsikringer så skulle man få rabatt. Den 11.10.16 fikk jeg et tilbud med samlet årspris og aksepterte det. Idag 14.10.16 fikk jeg en annen mail med faktura hvor forsikringen hadde gått opp med over 500 kr siden 11.10. I telefonsamtale sa kunderådgiver at jeg aksepterte tilbudet den 11.10 men at prisen i dag hadde gått opp.

Forrige side 1 2 3 4 5 6 ... 21 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 18 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer