Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

Les alle 584 omtaler og erfaringer om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

584 omtaler
Gjensidige Forsikring Bilforsikring
Rangert #2 av 19
innen bilforsikring
Bra
4,2
AV 5
4,1
Kundetilfredshet
Bra
4,2
Kundeservice
Bra
4,3
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 584 omtaler om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Bilforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Upålitelig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Kristin
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundekonsulenter er upålitelige. Betalte inn innboforsikring. De tok imot pengene lovte alt var i orden. 3 ganger oppdager jeg og snakket med forskjellige som lovte å ordne opp. Endte med at de satt på pengene mine ett år uten å gi meg forsikring eller pengene tilbake.

"Veldig bra, spesielt på Innbo og verdisaker"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Jan T. O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har hatt et kundeforhold til Gjensidige forsikring siden 1967 og har i den tiden en utbetaling for skade på MC og 2 utbetalinger etter tyveri og innbrudd.

Ang. MC skade var motparten et firma, også forsikret i Gjensidige og således en viktigere kunde enn meg. Dette gjorde at jeg så meg nødt til å foreta en motivasjonssamtale med skadebehandler.

Ved utbetaling fra et innbrudd og et tyveri var de tvers gjennom profesjonelle, men det visste jeg forsåvidt fra min tid i politiet. På den tiden var Gjensidiges profesjonalitet sammen med Storebrand helt uovertruffen i norsk sammenheng.

"Uventet"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Svein L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter å ha benyttet Gjensidige for de fleste forsikringer gjennom en årrekke, finner jeg det noe underlig at de skal legge seg på et høyt prisnivå når det gjelder bilforsikring. Erfaringen fikk jeg nå ved anskaffelse av fabrikkny bil.

"Båtforsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Gyørgy K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ok, selskap men ringer dem årlig og da går premien som regel godt ned. De skulle gitt meg de beste tilbudene automatisk. Har vært kunde hos dem i ca 40 år.

"God kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Bestilte bilforsikring på chat og fikk en god deal og hyggelig samtale om forsikringen. Kunne kanskje hatt litt oppfølging om mer, men stort selskap har nok ikke tid til mini kunder, som er forståelig. Rekker nok ikke å kontakte alle. Men fornøyd uansett.

"De er ok"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Martin H. V
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det jeg misliker mest med gjensidige, er at de tar for høy betaling for forsikringene med fullt overlegg, og så betaler de ''liksom'' tilbake en del av overskuddet, minus skatt som jeg må betale for andre gang. De pengene jeg bruker for å betale mine forsikringer har jeg alt betalt skatt av. (meget irriterende)

2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Olav
18.11.2016 12:03
De pengene du sparer i andre institusjoner, for eksempel bank, betaler du også skatt 2 ganger på. Det er vel heller riktig å angripe skattereglene.
Roy
30.11.2016 16:50
Gjensidige tar vel også de ekstra pengene du som kunde betaler for mye og låner dem ut til andre for så å ta lånerente av dem, før de betaler dem tilbake til kunden som betalte for mye i første omgang og nå må skatte av dem på nytt. Fiffig system..
"Veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Ellen E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lett å få hjelp. Veldig imøtekommende og hyggelige. Men synes bilforsikringen og reiseforsikringen er for dyr. Og så får vi tilbake litt av utbyttet som en liten koselig overraskelse.

"Sørvisvennlige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med kundebehandling. Brukt gjensidige i mange år, men byttet tidvis da jeg kunne få endel rimeligere forsikring andre steder.

"Ekstrem premieøkning"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Tidligere-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lokket meg inn som kunde for tre år siden, sparte da ca 20% i forhold til tidligere leverandør. Nå tre år senere ser jeg at premien har økt med over 100% på under 36 mnd. Elendig!!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Tar ikke nok vare på sine gode gamle kunder"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Roald T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusutbetalingene har så langt oppveiet relativt høye premier, men er ingen garantert fordel i et nytt og strammere marked.

Når man over lang tid har vært skadefri og lenge hatt full bonus er det ikke lenger noe økonomisk incitament for å fortsatt å være kunde. Opplever at kundebehandlingen i skadetilfeller er svært generell og skjematisk, uten at det tas hensyn til det individuelle historiske kundeforholdet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Må diskutere for å fa billigere forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Hermann H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

OK forsikring. Veldig greit oppgjør ved skade. Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, forskjellig person hver gang.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Gjensidige er ikke bare forferdelig, man kan godt si at det er kriminelt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vestby
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde barneforsikring i flere år. Hadde også bilforsikring og tenkte å kjøpe personforsikring i tillegg. Jeg trodde at når man samlet flere forsikringer så skulle man få rabatt. Den 11.10.16 fikk jeg et tilbud med samlet årspris og aksepterte det. Idag 14.10.16 fikk jeg en annen mail med faktura hvor forsikringen hadde gått opp med over 500 kr siden 11.10. I telefonsamtale sa kunderådgiver at jeg aksepterte tilbudet den 11.10 men at prisen i dag hadde gått opp.

"Good price as long as you don't give a problem"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Carowner
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

I have Gjensidige insurance and I got good service and cheap price but I had a small accident which was not my fault and they didn't investigate it assuming my responsability, even though I presented proofs. The result was a reduction in my bonus from 70 to 40% and I had to pay the egenandel for the reparation of my car. Total cost for the damage + bonus lost was around 6000. - (for something that clearly wasn't my fault).

"Bilforsikring, barneforsikring og reiseforsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Øystein
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ingen klare svar på hvorfor Gjensidige bruker G-beløp og ikke konkrete tall der kunden har noe fast å forholde seg til. Ett av mine spørsmål til kundeveileder: Hvorfor er barneforsikringen hos dere tre ganger dyrere enn nå mitt nye selskap? Og dekningsgraden er lik? Svar: Sånn er det bare!!

Har nå halvparten av årspremien i mitt nye selskap på tre forsikringer med spesifikke forsikringssummer og bedre dekning. Hvordan kan det forsvares? Svar: Sånn er det bare!! (igjen) Avsluttende på samtalen fra kundeveileder: "Du får vurdere da vet du"
Nei, jeg er ikke fem år. Nei, jeg har ikke brukt mine forsikringer hos Gjensidige. Nei, jeg har ikke vært noen vanskelig kunde hos dem.

Takk for "samarbeide" i femten år, og null velvilje til å beholde langtidskunder.
Beklager, men det er ikke jeg som skal komme krypende til dere men dere som skal spørre meg om å være kunde hos dere.

"Forderdelig MC forsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Øyvind M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mye bra. God kundeservice.
Elendig vurdering av motorsykler. De har en MT 09 som prises høyere enn mye dyrere og kraftigere sykler.

"Meget problematisk oppgjør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ove
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde store problemer med oppgjør etter skade. Etter flere purringer tok de til slutt frem papirene fra bunken iløpet av telefonsamtalen og ga meg ett usannsynlig dårlig tilbud.

"Elendig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Onklb
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige har tapt seg utrolig som forsikringsselskap siden 2013-2016. Elendig kundebehandling og oppfølging. STYR UNNA!

1 synes denne omtalen er nyttig
"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Sverre
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har flere forsikringsobjekter, iblandt disse et lite 'veteran' skip, LOA 16, 40m bygget i stål i Damnark 1954/maskin: Wichmann 5DCT 375 hk dieselmotor fra 1966. Dette skipet er vanskelig å få forsikret på 'normale' vilkår i Norge - p. T. Forsikret hos Dansk Søassuranse, Marstal.

"Dyr på bil"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Frode
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med Gjensidige, men betaler ikke dobbel pris på bilforsikringen min, så vi bytter nå.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bilforsikringen er for høy"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Inger
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Service og tilgjengelighet er bra. Vi mener bilforsikringen er for høy, særlig når vi ser at andre selskap kan levere under eller til samme pris på kun bilforsikring.

"Ikkeno krøll"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Enkel å komme i kontakt med, raskt å endre forsikring samt rask og problemfritt oppgjør. Har kun 1 sak, gjennom reiseforsikringa. Et stort + at dem ringer opp ved utenlandskontakt. Koster noen ganger skjorta hvis man må vente i telefonen.

"Skrur opp premien med 30 uten grunn"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Beate
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Spenstig å få e-post om at det er en elektronisk mld på dine sider til meg. Har aldri samtykket i å ha en elektronisk mappe, men forsøkte å komme inn uten å lykkes, kundebehandler forsøkte også men måtte gi opp. Kundebehandler sender meg posten til min e-post og da må jeg si jeg ble sjokkert, har ikke hatt skader men ut av intet er premien bare over natten hevet med 30 %. Nå skjønner jeg hvorfor de ikke ville sende meg dette i posten. Dette er fullstendig useriøst!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Pålitelig"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Bjørn E. B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige kan bli bedre på kundebehandling ved skade, men leverer det som står skrevet i forsikringsdokumentet. Er noe høy på pris for biler etter min mening. Ved et godt tilbud andre steder kan jeg nok vurdere å bytte forsikringsselskap.

"Gjensidige Forsikring"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Forsikringsselskapet som gir god kundebehandling, rask skadeoppgjør og gode betingelser og priser. Og det eneste selskapet som jeg vet om som faktisk gir kundeutbytte til sine kunder hvert eneste år!

"Strålende fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Håvard
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter å ha vært kunde i 3 år har jeg kun positivt og si om Gjensidige. Hjalp oss på en utmerket måte den ene gangen vi hadde behov for å bruke de.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer