Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

Les alle 691 omtaler og erfaringer om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring

691 omtaler
Gjensidige Forsikring Bilforsikring
Rangert #2 av 20
innen bilforsikring
Bra
4,2
AV 5
4,1
Kundetilfredshet
Bra
4,2
Kundeservice
Bra
4,3
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 691 omtaler om bilforsikring fra Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Bilforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Positive og imøtekommende konsulenter, god behandling"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Karl
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Pluss : De konsulentene jeg har møtt er positive og imøtekommende. Har hatt bruk for reiseforsikring ved 2 fallskader. Hurtig og greit oppgjør.

OK? : Premiene stiger. Er de i overkant?

Minus : Premie for bil ser ut til å være et par tusen over de billigste konkurrentene.

"Gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Ola
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Veldig dyrt for unge. Tok over 6 måneder fra skade til forsikringsutbetaling.
Veldig god kundeservice. God og oversiktlig nettside.

"Totalforsikring i Gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig bra kundebehandling. Greie oppgjør og en bra totalforsikring. Men synes bilforsikring er blitt dyr etter bytte av en bil.

"Kun misfornøyd med pris"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
3 / 5
Gunnar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hyggelig kundebehandling. Årsaken til at jeg bytter er at forsikringen er for dyr, og at de øker med 10 % hvert år. Det var ingen vilje til å jenke seg når jeg viste til rimeligere konkurrenter.

"Veldig fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Birger
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er veldig fornøyd med gjensidige, aldri hatt problemer med dei, men er lurt å sjekke markedet av og til.

"Ryddig"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5

Oversiktlig avtale, gode samle rabatter, gode gruppeavtaler.
Litt vanskelig å sammenligne priser siden gjensidige gir "tilbakebetaling" ved års slutt.

"Bra, syns Gjensidige er litt dyr"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Sissel
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Grei nok, ok og undersøke med andre selskaper. Kanskje litt mer informasjon på mail bl.a om reiseforsikring.

"Gjensidige er bra de, men ønsker ikke å betale for andre folks skader/tabber (prisøkning)"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Øystein
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De som er bra er overskuddsutbetalingen vært år.
Det å belønne de kundene som sjelden eller aldri gjør bruk av sine forsikringer (heldigvis). Men bare betaler sin forsikringspremie hvert år.
Min erfaring er at viss du tar kontakt med noen for å spørre om råd/rettledning, er det helt tilfeldig hvem du treffer på og hvilken kunnskap denne personen har om dine spørsmål, dermed blir også svarene deretter, og ikke nødvendigvis korrekte. Det er klart at alle kan ikke svare på alt, men da må kunden settes over til en som kan svare korrekt. Det fortjener kunden.

"Stort sett bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Roar W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er fornøyd men kunne kanskje hvert noe billigere Da jeg har alle mine forsikringer her.. Og litt forvirrende at jeg har 3 forskjellige fakturaer og ikke alle kan være på en..

"Svarer"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Omtalen omhandler

Finner ikke noe negativt. Jeg har ikke hatt behov for noe kontakt da selger ordnet alt når jeg kjøpte ny bil.

"Kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Andreas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vanligvis er kundeservicen der veldig bra, men ble nå i høst satt ansvarlig for en skade som jeg mener at jeg ikke hadde noe med og gjøre.. Fikk ikke sjans til og gjøre noe med det før det var for sent, så det var ikke bra! Jeg viste ikke om at det var en sak i det hele tatt før det var en dag eller to svarfrist til jeg ble satt som skyld i ulykken som jeg ikke var med i.

Bortsett ifra den episoden der så er jeg veldig fornøyd med Gjensidige.

"Lurt til å betale mer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Karl
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige ga meg et tilbud. De skulle så hente inn mer informasjon. Dette tilbudet endret de da de hentet inn informasjon fra eksisterende selskap, men tilbudet var fremdeles såpass godt at jeg takket ja. Jeg få så mail da angreretten fra gammelt selskap har gått ut om at de har fått ny informasjon (bulk for to år siden) Som gjør at jeg ender opp med å betale 2000, - mer en det jeg gjorde før.

Denne opplevelsen har gjort at jeg har blitt mye mer skeptisk til alt som har med forsikringer å gjøre. Spesielt fra Gjensidige.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Trygghet til en noe høy pris"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Kjell R
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har heldigvis hatt svært få forsikringsrelaterte skader. De få som har skjedd har vært av beskjedent omfang og i de tilfeller har forsikringsoppgjøret blitt behandlet på en meget enkel og grei måte. At selskapet ennå har et lokalt kontor som gjør det mulig å snakke med et levende menneske tror jeg er en vesentlig årsak i slike saker.

At jeg vurderer å bytte selskap er ikke noe nytt det gjør jeg ganske ofte og jeg vurderer da både pris og dekning/vilkår. Vilkårene er stort sett like. En vesentlig årsak til at Gjensidige de senere år kommet relativt gunstig ut, er at jeg har hatt gode rabattordninger gjennom min yrkesorganisasjon og mottatt "utbytte" fra selskapet. (Det siste tyder vel på at prisene har vært i høyeste laget, eller?)

"Dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Marthe N. B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Til de som er over 23 er gjensidige veldig bra, men for de som er unge, kan det bli i det dyreste laget.

"Stort sett fornøyd med gjensidige"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Magne E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Får dele overskuddet fra gjensidige hvert år.
Har ikke hatt noen utbetalinger eller skader mens jeg har vore medlem av gjensidige.

"Arrogant holdning ovenfor kunde"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Marius H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig kommunikasjon med kunde, rotete saksbehandling, uttalelser og kommunikasjon i skadesak på tvilende grunnlag. Kjøretøy stod på verksted i 17 dager før takstmann dukket opp. Etter 32 dager på verksted igangsatte eier reparasjon av kjøretøy for egen regning, 2 dager senere kom avgjørelsen om ingen dekning av skade. Useriøst forsikringsselskap!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Leit at de med betalingsanmerkning må betale heile årsbeløpet"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Inge O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra pris, men synd at de med betalingsanmerkning må betale hele beløp da det blir mye å, personlig liker jeg månedlig betaling.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Vi er tilfreds"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Otto S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har måttet stå på for rett og riktig bonus på bil, liten samhandling mellom
skadeavdeling og kundesenter. Har bedt om revidert tilbud men har ikke fått
tilbakemelding.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Profesjonelt selskap, men noe dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5

Er generelt et bra selskap, har god dyreforsikring og har avtale med BFO. Det som er litt synd er at prisen er noe dyr.

"Seriøst"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Sigurd A. B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har i alle år hatt bilene mine forsikret i Gjensidige. Har en meget god erfaring med både skadeoppgjør og kundebehandling.

"God pris for medlemmer i Tekna"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Jørgen
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige gir den beste prisen på forsikring for medlemmer i Tekna. De kan følge Bonus reglene på bil irriterende strengt, men sånn er det vell.

"Ryddig og greit"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

God kundebehandling, greie svar på spørsmål. Imøtekommande ved behov for forandringar på forsikringar.

"Greie nok"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Petter
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fungerer bra, men setter ut på anbud årlig... Gjensidige med NITO-avtalen har vært billigst de siste 6 årene, men blir spennende å se om de fortsatt er det. Dog pleier de å justere seg ned etter en sondering. Så regner med at jeg blir der et år til.

"MEGET BRA"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Når jeg i høst skulle kjøpe bil ringte jeg rundt til forskjellige selskaper. Gjensidige var ikke det selskap med lavest pris men måten selger veiledet meg var meget imponerende. Det ble da også tegnet en innboforsikring. Imponerende service og kunnskap om hvordan vi som brukere drømmer om å bli mottatt på.

"Fornuftige priser og tilbyr totalpakke"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Reidar S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Opplever god service og oppfølging fra min kontakt i Gjensidige. Samt deling av overskudd er positivt.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer