Hello har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk melding på fredagen at jeg snart hadde brukt opp dataen min. Søndag klokken 13.00 måtte jeg betale 200kr ekstra for databruken, det som er pussig er at klokken 20.00 samme dag, hadde det gått opp til 438kr. Hadde da bare brukt hjemmenettet, og ikke brukt 4G. Så hvis jeg må betale 200kr ekstra for å bruke hjemmenettet hver måned, så blir det dyre telefonregninger framover! Styr unna, og velg heller noen andre selskaper som er mer seriøse enn Hello! I tillegg vil jeg nevne det at jeg ble lovet bedre dekning med å bytte til Hello, men når jeg har 4G på kan jeg ikke oppdatere ting, eller søke på ting, da det kommer opp at jeg må koble meg til Internett..
Styr unna! Dette virker kanskje billig, men kan bli din dyreste mobilregning i historien. Etter et ganske kort kundeforhold har jeg nå gått videre. Virker som det trikses med databruken på et slags vis, vet ikke hvordan de gjør det, men min databruk gikk plutselig betraktelig opp da jeg begynte hos Hello, og det var underlig ettersom jeg i mitt forrige selskap lå stabil på det samme. Så her kan man ane at noe ikke er helt som det skal. Ser at også andre klager på det samme, så da er det vel noe i det og ikke bare meg. Min anbefaling er, - styr unna, betal heller en 50-lapp mer hos et annet selskap, det kan lønne seg.
Vi er en hel familie på 5 som bruker hello, og etter at vi bytta har plutselig samtlige av oss fått økt databruk. Hadde skjønt om det var en eller to, men at absolutt alle har økt databruken når vi bytter, finner jeg besynderlig. På meg kan det virke som juks rett og slett. Jeg fikk beskjed på fredag at jeg snart hadde brukt opp datapotten. Søndag da jeg logga meg inn hadde jeg gått over med 210 mb, noe som kosta meg 313 kr. Min datter hadde siden fredag gått over med 499 mg, pris 638 kr. Hårreisende! Føler meg rett og slett lurt! Tenker at noen bør se litt nærmere på dette selskapet, for dette er ikke riktig. Etter 3 måneder som kunde velger jeg å forlate Hello.
Prisen, dekning++. Dette gjør dem til min vinner. Anbefales.
Hello har blant de laveste prisene på abbonenement, samt telenor sitt nett. 5 stjerner der, men kundetilfredsheten har forvitret med solen som har skint de siste dagene. Hadde ubevissst et lite overforbruk av data i april, og bestilte datapakke straks jeg fikk melding med varsel om at jeg nærmet meg grensen. Lykkelig uvitende, og i tro om at neste regning ville være knapt dobbelte av forrige. Når jeg sjekker tilstand mot slutten av måneden ser jeg at regning vil ende på nær 5 ganger vanlig pris, og 2,5 ganger høyere enn forventet. Årsak er databruk i tidsrom mellom overskridelse av grense og bestilling av tillegg. Sender en melding om at jeg går ut fra at dette slettes/krediteres, noe som blir kontakt avvist med begrunnelse om at datapakke gjelder fra bestillingstidspunkt og ut måneden, og viser til sine vilkår. Går grundig gjennom alt av vilkår, men finner ikke denne ordlyden. Eneste ordlyden som står er at datapakke gjelder for inneværende måned, og blir ikke videreført til neste, samt overskytende datatrafikk går under datapakken. Når dette påpekes, avfeies det med at det ikke er slik det fungerer. Hello var da raske med å endre ordlyden på sine nettsider. Saken vil følges opp fra min side, ikke for pengene sin skyld, men prinsippet. Min erfaring tilsier: Hello - Goodbye.
Appen er en vits, og sms varsling av overforbruk av data kom 2 dager etterpå. Kundeservice bruker 5 dager på å svare på mail. Byttet ut dette useriøse selskapet etter 3 mnd.
Veldig gode på pris men litt dårlige på kundeservice. Men hvor ofte må man ringe dem egentlig? Pass på at databruken ikke går over grensen da oppdatering i app og web-sider ofte er noe forsinket. Men slik er det nok alle steder. Dyre på utenlandstrafikk. Det meste kan administreres fra Mine Sider. Telenordekning. Om man har litt kontroll på databruken i slutten av måneden og ikke reiser mye utenlands vil jeg absolutt anbefale denne leverandøren. Man får utrolig mye for pengene her i Norge.