Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Nortel kunde

Omtale av  Oddarild

Har hatt abonnement i 2 år, og det har fungert helt max. Veldig fornøyd

Svar fra Nortel
22.02.2023 08:37

Hei Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på! Flott å lese at du er fornøyd kunde hos oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

Fornøyd med Nortel

Omtale av  Jan

De holder det de lover, god service, god kundestøtte ved behov.

Svar fra Nortel
16.02.2023 14:18

Hei Jan Takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Det er fint å lese at du er fornøyd med vår kundeservice. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

ikke akseptabelt

Omtale av  Knut Å

Kom i skade for å bruke 245mb teledata på Danskebåten og fikk en regning som blåste meg av kontorstolen kr 11961.- det er nesten 50 kr pr mb!! Har kontaktet Telenor Bedrift og de tar kr 5 pr mb!! Siden Nortel opererer i Telenor sitt nettverk så skulle en tro prisene var noenlunde like. Det ble heller ikke sendt ut SMS med varsel om satelitt nettverk og tilhørende prisliste slik det står på Nortel sin hjemmesider at det skal gjøres. Har bestridet faktura men enda truer de med inkasso og stenging. Styr langt unna Nortel de er totalt useriøse.

Svar fra Nortel
10.02.2023 09:03

Hei Knut Jeg skjønner du ble litt sjokkert når du så regningen din etter Danskebåten. På ferger for eksempel mellom Norge og Danmark havner man i et satellitt-nettverk som går via satellitt i stedet for vanlige mobilnett. Innenfor disse områdene er det litt andre priser som gjelder. Du kan lese mer om dette her: https://nyheter.nortel.no/trygg-mobilbruk-i-utlandet https://www.nortel.no/bedrift/tjenester/generelle-priser/utlandspriser/ Du skriver at du ikke mottok noe SMS når du gikk inn i dette satellitt-området. Vi sender en SMS til alle våre kunder med varsel om at man nå går inn i et slikt område, og at det er andre priser som gjelder. Jeg har søkt deg opp i våre systemer, og ser du har en sak liggende hos oss. Denne saken tar jeg videre, og du vil bli kontaktet for en ny gjennomgang av saken. Om du ønsker å ta kontakt med oss i mellomtiden kan du sende oss en mail til [email protected]. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (5)

Bare gode erfaringer

Omtale av  Torstein I

Ryddig og etterrettelig selskap. Har bare positiv erfaring

Svar fra Nortel
08.02.2023 07:28

Hei Torstein Takk for 5 stjerner, det setter vi pris på. Det er kjekt å lese at du er fornøyd kunde hos oss! Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (1)

kundeservise.

Omtale av  Jostein G

God kundekontakt møtte oppgående personer hver gang jeg hadde behov for å ta kontakt. Fikk overflyttet abonemanget fra arbeidsgiver da jeg gikk av med pensjon, årsaken til at jeg byttet levrandør var prisen og det alene.

Svar fra Nortel
06.02.2023 07:30

Hei Jostein Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding, det setter vi pris på! Det er kjekt å lese at du er fornøyd med vår kundeservice, og at du har fått god hjelp når du trenger det. Vi jobber hardt for at du som kunde skal føle deg trygg hos oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utmerket

Omtale av  Anne M

Har ikke noe å utsette på dere . Billig abonnement

Svar fra Nortel
06.02.2023 07:29

Hei Anne Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel

Nyttig (2)

svinpælsæ

Omtale av  Fredrik L

Føler meg lurt. Selger ringte meg å var veldig insistent og overtalende. Det var jo forsåvidt et veldig billig abonnement han solgte meg men allikevel angret jeg meg i etterkant, jeg følte jeg var blitt overtalt og likte ikke det. Sendte inn mail om at jeg angrer kjøpet. Fikk telefon i dag om at jeg ikke kan angre bedriftskjøp og må enten bruke abonnement eller betale dem 3000 kr i oppsigelse avgift. De har sikkert retten på sin side men alt i alt et meget ubehagelig selskap å ha verdt borti.

Svar fra Nortel
31.01.2023 14:44

Hei Fredrik Det er synd å lese at du føler deg lurt av noen av våre selgere. Vi ønsker absolutt ikke å lure noen. Det stemmer det du nevner om angrefrist. Det er litt andre regler som gjelder i bedriftsmarkedet. Beløpet du nevner her på 3000kr er det vi kaller bruddgebyr, som også er standard prosedyre i bedriftsmarkedet når man bryter en skriftlig inngått avtale. Vi kan gjerne ta en ny gjennomgang av saken din dersom du ønsker det, ta kontakt med oss på [email protected] så kan vi sammen se om vi klarer finne en løsning. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (3)

Useriøst firma/selgere!

Omtale av  Sveho

Selgere som lyver, gir uttrykk for at de er fra Telenor. Lover ingen bindingstid/avtaletid og helt kostnadsfritt og avslutte abonnement. Selger sender så en melding du skal svare OK på. Avtalevilkårene står selvfølgelig der, men får ikke lest fordi jeg stoler på selger som gir uttrykk for at det haster. Svarer så OK. Da skal alt være i orden. Men jeg angret meg og ringte for og avbestille. Da måtte jeg betale 3000 pluss mva pr abonnement ! pga at det er bedriftsabonnement det var beskjeden jeg fikk, og at avtaletid i kontrakten er 24 mnd. Vær obs på at man har ingen rettigheter når det er i næring i forhold til om du er privatkunde, ingen angrefrist på 14 dager. Når du har svart Ok så er det en bindene avtale. Vil av prinsipp ikke vært kunde der om det så hadde vært gratis...! Styr unna.

Svar fra Nortel
31.01.2023 10:08

Hei Vi er et helt eget firma, og har ingenting med Telenor å gjøre annet at vi leverer Telenor-dekning på våre abonnement. Vi ønsker at vår kommunikasjon skal være klar og tydelig, noe den kanskje ikke har vært her ser det ut som. Det er beklagelig om noen av våre selgere har gitt uttrykk for at de ringer fra Telenor. Vi ønsker veldig gjerne å ta en ny gjennomgang av saken din, så ta kontakt med oss på [email protected] så kan vi sammen se om vi klarer finne en løsning. Jeg får dessverre ikke søkt deg opp i våre systemer med den informasjonen jeg har her. Håper vi i fremtiden kan snu din opplevelse av å være kunde hos oss til noe positivt. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (3)

Dårlig kundeservice, mye gjentakende feil

Omtale av  Silje

Loop slutter å fungere til stadighet, noen nummere kan ikke ringe inn, kundeservice har visst om dette og sier de har jobbet med det i ukesvis, uten å fikse feilen. De leverer ikke varene men nekter å la kontrakten brytes uten å måtte betale et heftig beløp.

Svar fra Nortel
31.01.2023 08:06

Hei Silje Jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan søke deg opp i våre systemer, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi ta en ny gjennomgang av saken din. Det er leit å høre at du ikke føler du har fått hjelp hos vår kundeservice, og vi ønsker selvfølgelig at du skal ha en positiv opplevelse av å være kunde hos oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (1)

Ikke å anbefale!!

Omtale av  Ottar L

Etter at jeg ble tilbud avtale tok Nortel over min samboers avtale uten at dem kontaktet henne. Hun har ikke godkjent noe og nå krever dem 3000.- for å kansellere. De har ikke livets rett som dem går frem. Ikke å anbefale!!!

Svar fra Nortel
31.01.2023 08:04

Hei Ottar Jeg har prøvd å søke deg opp i våre systemer, men får ikke noe treff da jeg trenger litt mer informasjon først. Det jeg kan tenke meg kanskje kan ha skjedd her er at din samboer fra før kan ha hatt sitt telefonnummer under ditt firma/ enkeltmannsforetak. Om dette nummeret da har kommet med på kontrakten du signerer (og du er eier av firma), blir dette nummeret overført uten at det krever samtykke fra henne da det evt. er du som står som eier av nummeret. Om dette ikke stemmer skal selvfølgelig ikke hennes nummer føres over til oss uten hennes samtykke om det er hun som er eier av nummeret. Alle kunder mottar en kontrakt de må signere før de blir kunder hos oss, og her finner man alt av priser, vilkår, samt hvilke nummer som skal føres over. I tillegg har vi rutiner på at vi ringer alle kundene våre før vi legger de inn for en gjennomgang av kontrakten slik at vi er sikker på at alt stemmer. Vi ønsker å ta en ny gjennomgang av saken din, for å finne ut hva som har skjedd her. Ta kontakt med oss på [email protected] så kan vi sammen se om vi finner en løsning. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kundevenelig

Omtale av  Daniel

Gir godt tilbud for å fortsatt ha deg som kunde. Opplysning om hva som kommer i tilegg kunne vert bedre opplyst.

Svar fra Nortel
31.01.2023 14:45

Hei Daniel Så kjekt at du ønsket å fortsette som kunde hos oss, det setter vi pris på! Og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

Seriøst selskap

Omtale av  Avs E. A

Leverandør hvor det er lett å komme i kontakt med kundeservice. God service. Telenor dekning og grei hastighet.

Svar fra Nortel
26.01.2023 13:47

Hei Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding, det setter vi pris på! Det er alltid kjekt å høre når folk er fornøyd med vår kundeservice, da dette er noe vi hele tiden jobber for å utvikle og forbedre slik at du som kunde skal føle deg ivaretatt. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

God kundeservice

Omtale av  Sebastian

Mye for pengene å dyktige kundebehandlere. Får hjelp når man trenger det

Svar fra Nortel
20.01.2023 14:48

Hei Sebastian Så flott å høre at du er fornøyd kunde hos oss, og takk for din tilbakemelding! Vi legger mye tid og arbeid i vår kundeservice slik at du som kunde skal føle deg ivaretatt, så det er fint å lese at du har en positiv opplevelse etter å ha vært i kontakt med oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (0)

Bra tilbud

Omtale av  E. L

Bra tilbud fra selger, og oversiktlig tilbud på Mail, men husk å informere kunden om at det er eks. Mva

Svar fra Nortel
20.01.2023 10:36

Hei E.L Takk for at du la igjen 5 stjerner, det setter vi stor pris på! I bedriftsmarkedet er det vanlig å operere med priser eks. mva, men vi tar til oss tilbakemeldingen din, og skal se på våre rutiner om det er noe vi kan endre her. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (1)

God erfaring

Omtale av  Per J. M

Bra priser på abonnement med mye data. Responstid på kunderservice epost kan bli bedre.

Svar fra Nortel
20.01.2023 10:33

Hei Per Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding, det setter vi pris på. Vi svarer alle telefonhenvendelser innen 30 sekunder, og prøver å svare på mail så fort vi kan. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din om responstid på mail videre. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ble lurt fra selgeren og alt startet med løgn fra dag 1. Ikke førnøyd og ble lurt i alt jeg avtalt.

Omtale av  Limoz

Jeg var "Uheldig" fikk telefon fra selgeren å mye støy førte til at jeg trodde selger sa telenor. Ble tilbydd et ok abonnement som jeg møte bekrefte med ok på sms. Jeg skrev alt de lovettil meg på tlf og siden jeg haddeen abonnement med talkmore som kunne ringe, sende sms, mms, no limit internet,ringe over hele europa fram og tilbake ( rollover ) med alt uten extra kostnad. Når jeg snakket med selgerene fra nortel, di garantert jeg skulle få ikke minst 100 gb data rollover og fri tale fri sms fri mms fram og tilbake ( rollover ) I hele europa inkludert balkan. Etter je signert da ble dette balkan x tra betaling og internet ble redusert I 50 gb. Alt er 《 ok 》 in til I dag 18.01.23 ser jeg at sms jeg sendte I sverige må jeg betale. Ringer jeg nortel og hører jeg: mitt abonnement er at jeg betaler vis jeg sender sms fra norge til sverige og vis jeg vil ikke betale da må jeg betale x-tra 😱😱😱. Jeg er skikkelig forbanna og spør på tlf at de må tas opp alle samtalen jeg har hat med selgerene som lurte meg om alt og jeg er ville å bytte leverandør tilbake til min gammel talkmore abonnement som jeg var veldig fornøyd, da hlrer jeg at jeg har bidnings tid på 24 måneder 😱😱😱. Og dette er jeg sikkert at dette skulle ikke bli I kontrakten siden jeg kjente ikke selskapet og viste ikke hvordan dette funker. Har hatt store problemer med internet med nortel og ikke bare har problemer med tlf samtaler og alt. Er absolutely ikke fornoyd og anvefaler ikkkkeeee som leverandør. Di lurer kundene og dette er ikke bra. Jeg vil ut med engang fra nortel men er ikke ville til å betale bidnings tid I 24 måneder. Folkens, styr unna dem så godt som mulig. All samtale mellom meg å nortell vil snart bli offentliggjort på fb, med lydopptak,.

Svar fra Nortel
19.01.2023 13:03

Hei Limoz Alle våre kunder får tilsendt en kontrakt de må signere før vi legger de inn i våre systemer. I denne kontrakten finner man alt av priser og vilkår. Vi regner med at alle leser denne kontrakten før de signerer, slik at man er sikker på at man får det som er avtalt med selger. I tillegg til dette har vi et eget team som ringer kundene våre for en siste gjennomgang av kontrakten før vi legger de inn i våre systemer. Vi vil veldig gjerne hjelpe deg, og om du ønsker kan vi ta en ny gjennomgang på kontrakten din. Ta kontakt med oss på [email protected], så kan vi sammen gå gjennom dine produkter og tjenester hos oss. Med vennlig hilsen kommunikasjonsansvarlig hos Nortel.

Nyttig (1)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR