Meny

ice omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
9
av 30 innen
mobilselskap
53%
anbefaler
ice

"Problemfri bruk, bedre dekning enn Telenor"

Omtale om ice skrevet av Bjørn for 02.08.2019 16.43

ice har totalt 2164 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Problemfri bruk, bedre dekning enn Telenor"

Problemfri bruk, bedre dekning enn Telenor (som min partner har på jobben) ICE får trekk for at de fjerner sitt 500MB mobilabonnement. og derfor tvinger meg til å betale 20% mer over natten. Fra 99 til 119 uten at jeg får noe igjen for det. I Sverige får man 4-6 GB for 99 SEK måneden, så her er det ingen grunn til å øke prisen! For meg som normalt har tilgang til WiFi der jeg er (unntatt når jeg kjører, men da kan man jo ikke surfe uansett) så er 500MB mer enn nok. Skrur på datasparing på mobilen, og har aldri gått over 500MB. Dessuten er det fremdeles mulig å bruke data etter at 500MB er brukt opp. Da får man svært redusert båndbredde, men bør være nok til apper som krever litt datatilgang slik som Ruter/Vy (x-NSB), enkel epost etc.

Svar fra ice
06.08.2019 10.42
Hei Bjørn,

Så hyggelig å høre at du er fornøyd med dekningen vår, men imidlertid leit å høre at du er misfornøyd med avgjørelsen vår om å avvikle 500MB. Denne beslutningen er blitt tatt på bakgrunn av at de aller færreste av våre kunder, har dette abonnementet.

Når man sammenligner priser, så bør man samtidig også sammenligne lønnsnivå, slik at man tar hensyn til kjøpekraften. Det er store forskjeller på kostnadsbilde for å investere i egen infrastruktur i Norge, Sverige og Danmark. Danmark og Sverige har over flere år presset prisene så langt ned at de fleste aktørene sliter med inntjeningen og evnen til å investere i markedet. Disse faktorene fører altså til at det er prisforskjeller på tvers av landegrensene, når det kommer til mobiltelefoni.

Jeg håper likevel du forblir kunde hos oss, så skal vi vise deg hva vi virkelig er gode for! :-)

Ha en fin dag videre.

Mvh. Julia
ice.no
Bytt.no
"Problemfri bruk, bedre dekning enn Telenor" skrev Bjørn om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Bjørn og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte 2 abonnement til 99kr pluss 1 abo til 499kr. Ønsket å balansere data behovet til disse 3 vha data rollover. Med et pennestrøk var disse abonnementene fjernet og erstattet med et påslag på 60kr/mnd. Mao: En skriftlig avtale mellom to parter er kun gyldig for den ene parten. Fy skam.

Svar fra ice
02.08.2019 21.19
Hei Jan K,

Så leit å høre at du føler deg lurt. Vi i ice har verken noen ønske, eller intensjon, om å lure våre kunder.

Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til bytt.no@ice.no med ditt telefonnummer og fullt navn, så skal jeg få sett nærmere på dette. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Dårlig dekning. I kart kan se at dekning er meget godt. Men på dagen jeg kan ikke ringe og mobildata fungerer ikke uten dekning.

Svar fra ice
02.08.2019 20.59
Hei M,

Så leit å høre at du har opplevd problemer med dekningen. Til informasjon, er dekningskartet vårt kun er et teoretisk kart. Hastigheten avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet til basestasjonen.

Send oss en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, og telefonnummer, så skal vi få undersøkt saken din nærmere. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"

Bytta tilbake til ice fra en annen operatør nå nylig. Huska plutselig hvorfor jeg bytta fra ice i utgangspunktet. Elendig dekning og treeeeg 4g. Når man ikke får åpna nettbanken når man står på butikken..... Morna ice!

Svar fra ice
02.08.2019 20.59
Hei Mette,

Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Slik skal det naturligvis ikke være.

Send oss en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn og telefonnummer, så får vi undersøkt problemene du opplever nærmere. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning- uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var egentlig fornøyd kunde hos Komplett, men de ble kjøpt av Ice, så jeg ble "ufrivillig" kunde. Prisen er lav, og hjemme merket jeg ikke den store forskjellen. Så reiste jeg på ferie... Jeg liker at mobilselskapet sender melding om at det er registrert at jeg har beveget meg over en landegrense, og hva prisen er for å bruke telefonen. Jeg fikk melding da vi landet i Ungarn, men ikke da vi krysset grensene til Romania, Bulgaria og Moldova. I Moldova viste det seg at jeg manglet dekning fullstendig, både for telefoni og data! Kjempeskummelt i en tid da vi baserer oss på at telefonen virker! Heldigvis hadde mannen dekning i sitt abonnement. Jeg hadde kjøpt en ekstra datapakke før jeg dro. Det hadde jeg gjort ca en uke før fakturaperioden utløp, og da perioden var utløpt forsvant den ekstra datapakken... Jeg fant ikke informasjon noe sted om at pakken fulgte inneværende fakturaperiode, i min logikk skulle den vare en mnd fra kjøp... Det blir bytte av abonnement, for jeg planlegger flere reiser utenfor EU/ EØS, og da kan jeg ikke stole på dekning hos Ice.

Svar fra ice
02.08.2019 20.58
Hei Gunhild,

Så leit å høre at du opplevde problemer da du var i utlandet. Jeg er helt enig med deg i at man naturligvis regner med at slikt skal fungere i 2019, så jeg har full forståelse for at dette må ha vært svært frustrerende.

Dersom du mangler tjeneste i utlandet, kan det mest sannsynlig løses ved en korrigering inne på innstillingene. Ikke optimalt, men det går som oftest smidig og raskt. Send oss en e-post til bytt.no@ice.no, med fullt navn, telefonnummer og informasjon om hvilken type telefon du har, så skal jeg sende deg veiledning på hvordan du kan gjøre dette, dersom problemet skulle dukke opp neste gang du krysser landegrenser.

Angående din ekstra datapakke, så skal du i utgangspunktet kunne rulle over denne kvoten til neste kalendermåned. Det er imidlertid slik at det er en øvrig grense på Data Rollover. Har du for eksempel et abonnement på 1GB, kan du maksimum rulle over 1GB til neste måned. Har du 2GB; kan du maksimum rulle over 2GB. Jeg antar at det er det som har skjedd her, så jeg beklager for at denne informasjonen ikke har kommet frem til deg tidligere.

For mer informasjon om Data Rollover, kan du se her:
https://www.ice.no/ice-magasinet/data-rollover/

Jeg håper dette var til hjelp!

Mvh. Julia
ice.no
ice har totalt 2164 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR