Mobiltelefoni

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
12
av 23 innen
mobilselskap
57%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
57
17
9
13
35
Sorter omtaler etter
Viser av 131 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sjokkerende dårlig for et selskap av Telenor sin størrelse"

Jeg byttet til Telenor etter kontakt med en selger over telefon. Dette skulle skje i den "lille" uka før påske. Ettersom jeg er i en husbygge prosess la jeg betydelig vekt på at det eneste som var viktig var at jeg ikke ble sittende uten telefon. Og jeg forhørte meg om aktivering av sim og at dette ikke skulle forårsake noe trøbbel nå som det var påske osv.
Jeg ble forsikret gang på gang at dette var helt under kontrol.
Jeg fikk sim og dato for overføring av mobilabonnement. Og dette skulle skje på tirsdagen før påske.
Dette skjedde ikke og jeg tok kontakt med Telenor kundeservice på net via pc siden telefon ikke virket.
De lovte og ordne dette slik at jeg ikke ble uten telefon hele påsken, og bad meg kontakte dem dagen som følget, onsdag før skjærtorsdag. Vedkommende som kunne fikse aktiveringen var ikke til stede dagen etter, jeg fikk samme beskjed. Altså kontakt kundeservice igjen neste dag på et bestemt tidspunkt. Jeg gjorde det og igjen ingen kunne hjelpe meg.
Jeg kunne ikke tro at systemet ikke hadde en måte jeg kunne aktivere sim på uten og få direkte hjelp av en kar hos Telenor.
Jeg fant 2 andre mulighete for aktivering av sim, #1 var aktivering via min side på telenor sin webside. Der kom jeg ikke inn for en måtte ha aktiverings kode på sms, noe som var umulig da jeg var uten telefon... Samme gjaldt for valg #2 som var Telenor sin app på telefonen, som også trengte aktivering med operasjonell telefon... Telenor sin kundeservice fortsatte og lyve til meg og si at jeg skulle kontakte dem dagen etter..
Helt til lørdag, da fikk jeg beskjed om at "sorry, han som kan hjelpe deg komme ikke før tirsdag.."
Aldri sett eller hørt om noe så patetisk dårlig, på så mange nivåer at jeg klarer ikke og utrykke meg skikkelig.. Er enda litt i sjokk. Ville ikke anbefalt.. De er også dyrere enn sine konkurrenter på alt.

Tommelopp
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt funker. Litt dyrt, men verdt det."

Fantastisk kundeservice, fantastisk dekning og alt er bare helt amazing. Bortsett fra pris, men er verdt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Blir lurt!!"

Abonnementet er billig i seg selv. men alt man skal gjøre fra bruk av sms/mms til mobildata koster penger, slik at i slutten av måneden blir det over dobbelt pris på opprinnelig abonnementpris.
SKUFFET !!!

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig dekning"

Litt for ustabil dekning. På Stovner skole nærmest mitt i Oslo er det knapt noe som helst mobildata dekning (3G/4G).
Forventet mer fra Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Suveren dekning til lav pris"

Har eit 3gb bedriftsabonnement som kostar 155,- mnd. Har ikkje opplevd noko høgare hastigheter på mobilnettet enn det telenor leverer her. Har prøvd det meste, men telenor er Kongen på Haugen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"overfakturering..."

Bra dekning, men ikke helt fornøyd. da noen ringte meg og ga meg tilbud på 4gb til 229,- så tok jeg det, da var det først 4gb til 229,- i noen mnd, var veldig bra men så plutselig blir bare måneds prisen 249, ikke helt bra, avtale noe også endrer de uten og si noe.
Prinsippsak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telenor lyver og holder aldri ord"

Trodde Telenor var bra, men opplever hele tiden at de lyver og lurer kundene sine. De sier det er gratis å ringe, de lover ny tlf dersom man har Swap forsikring osv. Ingenting stemmer. De lurer folk til å kjøpe ny tlf med swap, og nekter å gi ny ved skade eller tap, sånn som de sier i avtalen. De forandrer fort på hva de si, har dårlige telefonkonsulenter og er noen svin hele gjengen. Bytter telefonoperatør så snart tlf min er ferdig betalt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Swap pluss forsikring som lover ny tlf innen 1 arbeidsdag etter meldt skade,men det er bare løgn og bedrageri. Meldte inn skade \knust skjerm og betalte egenandelen min på 500kr for over 1 uke siden!!! Har enda ikke mottatt ny iphone i posten, ringte kundeservice idag og fikk beskjed om at det hadde skjedd en teknisk feil fra deres side og ble lovet at de skulle ordne opp og sende tlf idag dette var kl 13! Har ventet på hente melding fra posten i hele dag men ikke mottatt det, så jeg kontaktet kundeservice igjen nå og spurte om tlf var sendt! Fikk beskjed om at ingen tlf er sendt og saken min ikke en gang hadde blitt behandlet og ordnet opp i, og at jeg måtte vente til imorgen for svar siden kundebehandleren jeg snakket med hadde reist hjem for dagen!!!! Vente på svar??? Tlf skulle vært sendt for over en uke siden og jeg som kunde må vente på et svar, svar på hva da??? At dere ikke gjør jobben deres og ordner opp når dere har gjort en feil?? Jeg venter på en ny tlf i posten ikke et svar!!! Hold dere langt unna telenor og brightstar forsikring, de er svindlere!! Og man får heller ikke en låne tlf i noen telenor filialer!

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kristine S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært billigere"

Kundeservicen er god og skal ikke nekte for det, men det er blant de dyreste selskapene. De skryter av mye flott, men du betaler mye bare for navnet. Det finnes rimeligere alternativer, men det er slett ikke dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Konge operatør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice: 10/10, trivelige kundebehandlere som alltid får ordna opp om det er noe.
Dekning: Der jeg ferdes så er det Telenor som duger.
Pris: helt ok mtp at man får mye mer enn hos en MVNO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Relativt dyrt"

For en som er student som meg selv er det dyrt å betale 250kr for kun 2gb i mnd samtidig som jeg har swap på 350kr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overpriset uten grunn"

Telenor tjener mye på å ha alt for høye priser uten å tilbye noe mer eller annerledes ennå andre operatører, fordi folk flest (les: de fleste over 40 år) ikke forstår seg på det og ikke bytter.

Skammelig for et tidligere statlig selskap.
Netcom holder forøvrig på på samme måte.

Merk at Talkmore og OneCall er datterselskaper av disse. Konkurrenter av seg selv. Disse har lavere priser men elendig kundeservice, og lurepriser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Does not serve my purpose -- too expensive for the service provided"

Contract was changed from having a free SMS, some calling minutes costing <50 NOK to Prat100 for 129 NOK/month. I do not use the phone much for calling, more SMS and possibly some data on occasions. So the change turned out to be very unfortunate to put it mildly.
One use of data to download a map on a kind of emergency cost 400 NOK. A pre-purchased package would have in a couple of 10 NOKs -- does not make sense.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Umulig å få hjelp i nødsituasjon. Plussforsikring er bare mulighet for ekstra kostnader. Dårlig kundebehandling. Rot i fakturaer, arrogant i dialog med kunde.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice"

Telenor presterer å yte ekstremt dårlig kundeservice ved å stille forferdelige mennesker i sine butikker, og ved kundeservice legger de på når de får noen vanskelige spørsmål. Anbefaler å holde seg unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning"

Telenor har dårlig dekning stort sett i hele Bergen. Er mye dyrere enn hva det burde vært i forhold til hva man får.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tilstrekkelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mobilabonnementene hos Telenor er gode nok til de mobil telefonene som er i butikken i Norge i dag. Telenor har egen butikk med god service for kundene på varehusene eller handlesentrene i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice er en diger ugjennomtrengelig seig masse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk gode tilbud fra en selger om mobilabonnementet og diverse tilknyttede tjenester. Det har nå gått en måned og alt er bare rot. Ble fakturert 1000 kr ekstra for databruk fordi de ikke hadde lagt inn data i mobilabonnementet. De skal slette det, men har ikke klart det på tre uker. Av samme årsak ble data strupet. Abonnement ligger fortsatt inne med nesten dobbel pris av hva jeg skal ha. De skal ordne opp, men det skjer ikke noe. I dag viste det seg at de ikke lenger leverer en tjeneste de har solgt meg og som var viktig for valg av leverandør. Datakort tok det tre uker og en rekke purringer å få. Ingen på kundeservice kan gjøre noe. Må sende epost til selger som solgte det hele og alt han gjør blir feil, og når han forsøker å rydde opp blir det ennå verre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alltid stor telefonregning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er ok. Men en burde få beskjed når de 3 MB var brukt opp. Jeg får alltid irriterende høye telefonregninger.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig godt fornøyd med service og kundebehandling"

Klarer ikke å finne noe negativt, bortsett fra at det kunne vært greit med billigere regninger for familie, har også to tenåringsdøtre som jeg betaler abonnement for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt men bra"

Bytt.no tar ikke med i beregning sine at jeg kan streame musikk gratis og i tillegg får 1,5 GB ekstra i mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Arrogante, kjipe og uinteresserte selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært innom to-tre telenorbutikker her i OSLO-området i løpet av denne høsten etter kjøp av ny mobil gjennom SWAP. Og fasiten er intet mindre enn dårlig service. Du går inn og det står både en, to og tre selgere som prater med hverandre og ignorerer deg, og når du henvender deg om hjelp gir de deg ulike svar.

Nei takk, Telenor. Jeg har allerede byttet teleoperatør og venter nå kun på porterting skal bli aktivert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke så bra dekning som de skal ha det til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke så bra dekning som de skal ha det til, mangler en del små "flekker" som er helt uten dekning. Bra hvis du bare skal oppholde deg i byer og større tettsteder.

Christian B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Best på det meste, men altfor dyr"

Hadde Telenor som min leverandør av mobiltelefoni fra første telefon i 2008 til nå i 2017. Har i det hele vært storfornøyd hele tiden, særlig med det faktum at Telenor var (og fortsatt er) den eneste som leverer skikkelig dekning her på det glade vestland. De har hatt den beste appen, den beste kundeservicen og generelt vært veldig trivelige å ha med å gjøre.

Men, etterhvert som årene har gått og innholdet i abonnementet har blitt større, har også prisene vokst deretter. For min del ble det stopp når faktura for min telefon med generelt lite bruk passerte 400 kr og det i følge kundeservice var "det eneste rette abonnementet til min bruk". De konstante forsøkene på å selge meg SWAP-konseptet ble også litt trøttende.

Har nå byttet til Talkmore (via en horribel Ice.net-opplevelse) som leverer samme dekning til betydelig lavere pris. Tiden vil vise om det er en verdig erstatter på lang sikt :-)

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke billigst men.."

Kvalitet på tjeneste er alle tiders. Veldig sjeldent nedetid. Og alt mulig inkludert! Imponert. Har prøvd litt forskjellige operatører, men har ikke fått noe service som er like bra. For eksempel blitt dyrt fakturert for SIM kort som slutter å virke, og en mer aggressiv faktura inndrivelse. Pluss at jeg har ikke fått halvparten så god dekning. Og mye skjulte avgifter. Ikke så billig allikevel om noe skulle skje. Og dårligere åpningstider. Lang kundeservice kø.. Lista kunne blitt lang. Derfor tjener jeg lett inn på de ekstra pengene allikevel. Så trenger man en pålitelig operatør er det ingen tvil. Gå for en med alt inkludert. Ett minus: mobil bankID er priset tjeneste. Betale for å betale er frekt.

Mobilabonnement fra Telenor Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
U11 100 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,1 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 300 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,3 GB
pr. mnd
149 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
549 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
649 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 50 GB
Fri tale, SMS og MMS
50 GB
pr. mnd
749 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 60 GB
Fri tale, SMS og MMS
60 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no