Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
22
av 34 innen
mobilselskap
46%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
80
26
28
26
79
Sorter omtaler etter
Viser av 239 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hadde valgt 0 om mulig"

Helt utrolig lang ventetid. Kundebehandlerne tar seg ikke tid til å faktisk løse problemet, bare, sitter videre og gir feil informasjon. Dyrt, og ekstra, skjulte kostnader på alt. Ikke fått den hjelpen jeg trenger. Byttet til en leverandør jeg er fornøyd med.

Fridtjov F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kostbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høyttaleren på den 4 år gamle telefonen fjusker. (Er så godt som umulig å høre noen i andre enden, selv om man har telefonen så langt inn i øret som det er mulig å gå en iPhone 7 Plus..) Sender den på service til Telenors samarbeidspartner One2Cel. Ikke bare konkluderer de med "ingen feil funnet", men de skal ha 450,- for å sende den i retur. "Kassere" var forresten også et valg, det var gratis...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ny tlf dagen etter meg i rompa"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ifølge forsikringen skal jeg få ny mobil innen en dag, nå er jeg på dag 6 uten tlf. De sa jeg måtte anmelde for å få ny mobil. Prøvde flere ganger å forklare at jeg hadde mistet den i elva så hva i alle dager skulle jeg anmelde? En fisk?. Helt kaotisk. Samt feil sum på regningene hver mnd helt til nå (har hatt telefon i 5 år siden de er relativt billig og bra 4g) men dette sugde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Enkle og forholde seg til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk dekning og upåklagelig kundeservice. Har ikke hatt noe tull med de. Nå har jeg byttet til OneCall, da jeg fikk et bedre tilbud der, men om de ikke leverer til forventningene der, så bytter jeg uten problemer tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Feilfakturering hver måned, på 2 av abonnementene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor sendt efaktura og vipps til både "ansvarlig av abonnement" og "betaler av abonnement" som er to forskjellige personer. Dette har skjedd på 2 av våre abonnementer over lang tid til tross for at vi har meldt i fra til kundesenteret flere ganger. Telenor beklager, sier det ligger en automatikk der som skaper feilen. Ventetiden på telefonen til kundesenteret er lang og ventemusikken er helt forferdelig.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ALT annet er bedre Telenor"

Stor bløff hele Telenor. Lite behjelpelige, dyre, dårlige og tidkrevende. *Fri tale* det vil si 60 samtaler (Blir registrert som samtale så fort man får pipetone). Ikke mye fri samtale, nei. Samtale 61 blir dyr!!! Bare for å nevne noe. Masse tull med fakturaer og de sender faktura til inkassobyrå før man rekker å få den i postkassa. Her må man følge nøye med! Selv om regninga har blitt betalt vil man få inkasso gebyr fra kreditoren likevel... Kan nesten sammenlignes med svindel. STYR UNNA FOLKENS

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bestil mobil av telenor"

Fikk sjokk av Telenor, er ny kunde og kjøpt to mobiler før en til meg og min man prøvde og kjøpe en til men da ble man tatt for svindel og de lar den ikke gå i gjennom. Greit det er strengt og regler, men svindel er og ta i. Telenor har ikke kundeservice noe helt klart sikkert Telia er best da det gjelder kundeservice .

Lisbeth E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Gjør ikke jobben sin"
5 syns denne omtalen er nyttig

De sender regning på en swapavtale som ble avsluttet for 3mnd siden. Bare betal vi krediterer på neste regning er svaret jeg får ved henvendelse. Makan til dårlig service og vilje til å rydde opp i eget rot. Jeg har ringt minst 15 ganger, og dem bekrefter at jeg ha rett, men greier ikke å gjøre det de skal. De har i tillegg en del ansatte som er veldig dårlig på kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har fått flere fakturerer som ikke stemmer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har måtte bruke mye tid og penger på feil som ligger hos Telenor. Jeg opplever også å få feil informasjon og blir satt over og får kontra beskjeder. Virker rotete og et pengesluk uten like.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og alt for dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som er det største minuser til Telenor, er deres kundeservice, eller rettere sagt, mangel på sådan. Vi har hatt elendig bredbånd levert av Telenor, og med mobilabonnementer fra samme, har man en «alltid på nett garanti». Denne har vist seg å være en stor bløff. Vi hadde ubrukelig nett i over tre måneder, men fikk bare én rabattert måned. Så resten måtte vi betale full pris for. Og vi fikk kun én gang ekstra datapakke. Årsaken var at det kun gis én gang data og én rabatt pr feil. Garantien er altså en stor bløff. Kundeservice er totalt fraværende. Videre et også forståelsen for normale begreper. Et eksempel er ordet «epost». Jeg gikk inn i appen til Telenor, og leste der at BankID er gratis. Men jeg fikk likevel bruk av BankID på fakturaen. Kontaktet da kundeservice og spurte om de kunne forklare dette. Da ba de meg om å sende skjermbilde av appen hvor dette stod om BankID på epost. Fikk så en lenke til et kontaktskjema hvor jeg skulle skrive. Hallo, epost er epost, ikke et j#%la skjema! Hvis dem ønsker å få ting tilsendt via et skjema, så kall det et kontaktskjema da, og ikke «epost». Kanskje dette er flisespikkeri, men det er et konkret eksempel på at Telenors medarbeidere omdefinerer kjente ord og begrep etter hva som passer dem selv. Så til BankID som jeg hadde flere forsøk på å få forstått hos «kundeservice». Det viser seg at man får «gratis tilgang på BankID», men må betale for «signering» med BankID. Hva f#%n?!?! Enten er BankID gratis, eller så er det ikke. Å holde kundene deres for narr er ikke ok. Så når det gjelder priser. Konkurrenter på samme nett tilbyr langt større datapakker til langt lavere priser. Jeg har et behov for 60 GB i måneden, hos Talkmore er det til en brøkdel av prisen. Telenor har ikke så store pakker en gang, man må kjøpe tilleggspakker, og da blir det mye mye dyrere.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice ga blaffen i feilfakturering"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på en i overkant høy regning, hvor kostnadene overhodet ikke stemte med den faktiske bruken. Telenors kundeservice kom med intetsigende svar og hadde ingen interesse av å løse feilfaktureringen. Dyre abonnement og tjenester i kombinasjon med en lite seriviceminded kundeservice er ingen sikker vinner.

Godtroende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Løgnere. Ble lovet 1 regning på mobil og nett"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 1 regning på mobil og nett. Dette har ikke gått tidligere så dobbel sjekket når de fristet med det for å få meg som kunde igjen. Og hoved grunn til at jeg byttet tilbake til Telenor. Så kom regningENE. 2 stk. Ringte inn. Nei det jeg var lovet gikk ikke. Løgnere

Roy E. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Direkte useriøst! Noen hos Telenor bør nå ta tak i omdømme"
5 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøs kundeservice, brudd på markedsføringsloven, manglende levering, feil på faktura, dyre abonnement. Kan fortsette i det uendelig, men det som en gang var et seriøst og svært bra operatørselskap, fremstår nå som direkte useriøst og rotete. Anbefaler alle å holde seg unna Telenor for enhver pris inntil det i riksdekkende media fremgår at Telenor har gjort noe med sitt omdømme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tommel ned for Telenor!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det de lover! Sa at jeg kunne bruke telefon i Norge og hele EU, men ikke at jeg måtte betale for mine svindyre samtaler i Norden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svært dyrt"
12 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betalte 299 kroner i måneden for 4GB data med Telenor Yng. Var i utgangspunktet helt ok fornøyd med Telenor på generell basis, men byttet til et annet selskap da jeg ønsket et billigere alternativ. Før dette hadde jeg vært kunde hos Telenor i en periode på flere år, og med unntak av et par overfaktureringer (der Telenor hadde gjort "feil", og brukte evigheter på å rette opp i) så var det ikke mange problemer. Kort fortalt kan man si dette om Telenor: Det er dyrt. Det er god dekning med kjapt mobilnett. Det er miserabel(!) kundeservice. I utgangspunktet ville nok kanskje vurderingen min falt på 2 stjerner, men en telefon fra Telenor endret dette. Telenor valgte å ringe meg opp noen dager etter jeg hadde byttet. Tilsynelatende gjorde de dette for å spørre meg om hvorfor jeg byttet, og sa de gjorde det fordi de ønsket å forbedre seg. Dette var bare vrøvl. Telenor ønsket at jeg skulle bytte tilbake til dem. Dette i seg selv er forsåvidt helt greit, men det er måten dette foregikk på som ikke er akseptabelt. Selgeren fra Telenor var svært slitsom, og ga seg ikke med forsøkene sine på å overtale meg. Han hadde flere argumenter for at jeg skulle bytte som overhodet ikke angikk meg, og fremstilte meg som en idiot dersom jeg ikke byttet tilbake til Telenor. Han hørte ikke et sekund på hva jeg hadde å si, og fortsatte med sin salgsprat. Etter at jeg både syv og åtte ganger hadde sagt at jeg ikke var interessert i å bytte til tilbake til Telenor, ble vedkommende etter hvert både frekk og nedlatende. Han kom nærmest med personangrep. Til slutt sa selgeren at jeg var håpløs, og la brått på. Denne samtalen føyer seg egentlig bare inn i rekken av flere samtaler jeg har hatt med Telenor gjennom flere år, og underbygger det negative inntrykket jeg har fått av de som jobber i Telenor. Enten så prøver de å selge deg noe du ikke trenger og ikke vil ha, ellers så er de helt håpløse på å løse et problem du har som kunde. Jeg kan strengt talt ikke huske en eneste samtale med noen fra Telenor der jeg ikke er bortimot sint etter at samtalen er over. Så mitt tips til dere her på Bytt, ikke bytt til Telenor.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel på faktura"
4 syns denne omtalen er nyttig

Rask nett, god dekning, men så var det faktura... dobbel her og dobbel der. Byttet på dagen jeg fikk dobbel for andre gang.

Oskar H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dekning er ubeklagelig, men er så sjukt lite datatilbud"
7 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg rett og slett tvunget til å bruke et Telenor abonnement. De har nærmest monopol på dekning i Norge. First come first serve, de var raskt ute og eier nærmest alle mobilmastene i Norge. Så selvfølgelig har de best dekning. Dekningen er helt vill. 5/5 på dekning, ja, noen steder får man ikke bra god dekning, sånn er det bare hvis man er i hutiheita, men jeg kan med 70% sikkerhet si at ingen andre gir deg bedre. Så er det sånn at hvis andre leverandører skal ha grei dekning så må de kjøpe av Telenor for å låne mastene, dette er neppe billig. Og da kommer vi til grunnen til at jeg er frustrert. Når noen har markedet i sin hule hånd, så er det det eneste valget hvis du vil ha raskt nett, derfor kan Telenor være grådige svin når det gjelder data, fy fader så dårlige tilbud det er. Ingen ubegrenset data til fast pris med Telenors dekning finnes ikke hos noen andre leverandører og ikke engang hos Telenor selv, for hvorfor skulle de? De vet at du kommer krypende tilbake fordi ja, Chilimobil gir deg 1000gig i mnd, men da må du nøye deg med å surfe på Edge. Er så møkk lei av å måtte betale leveren min hver mnd fordi jeg overskrider datamengden hver mnd. Og jeg takler ikke tregere nett enn Telenors. Kon igjen a Telenor, gi evig 4G til fast pris. Jeg betaler gjerne 899,- for ubegrenset data. Da hadde jeg aldri klagd på dere.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Alltid top notch kvalitet!"

Prisene er litt høyere enn de billige abonnementene, men her får du garantert hva du betaler for. Dekningen er som regel god. Fungerer også ekstremt bra til gaming på PC. Fantastisk med YNG abonnement når man er i 20 årene, da er mobildata på Spotify og andre musikkapper inkludert i abonnementet. Har ikke hatt noe behov for teknisk assistanse enda, det har fungert slik det skal. Anbefaler Telenor sterkt om du ønsker noe som er problemfritt, og stabilt. De har også gode fordeler som Goodies, Music Freedom, Data Rollover og mer. Jeg er meget fornøyd med Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mangler bare å få sone 1 inkludert!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er storfornøyd med Telenor. Dere er dyre, ja, men dekningen og større datakvoter gjør at jeg holder meg her. Det er derimot en ting jeg vil at dere skal klare å få til. Telenor Yng abonnementene (18-28 år) har fått noe de kaller Goodies. Det er ekstra fordeler for bare disse abonnementene. Du kan blant annet bruke abonnementet i USA akkurat som Komplett Mobil hadde før de ble solgt til Ice, du kan ringe 4 timer til hvilke land du vil, VG+ og mye mer. Resten av abonnementene er utelukkende, det blir jo litt diskriminerende for å ikke la far kunne bruke abonnementet sitt inkludert i USA, når samme selskap lar sønnen få bruke, men Telenor er kjent for å ha gjort dette i alle år med priser og datakvote. Ønsker bare at dere gjør Sone 1 inkludert også, slik som deres Yng abonnementer for resten av gjengen, altså U18, Fleksi og utgåtte Frihet (da jeg fortsatt har dette. Gjerne legg det som tilleggstjeneste som Music Freedom).

Marcus D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, dyrt selskap"

Er vesentlig dyrere enn de fleste på markedet. Dekningen er super, men skulle ønske de kunne matchet seg med andre på pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grufullt, meget dårlig service, elendige medarbeidere"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det beste er å holde seg langt unna Telenor Mafiaen. Holder nesten ikke noe av det dem lover, bare rot med fakturaer, blir ikke rettet opp før etter MANGE samtaler. Må være verdens dårligste på kundeservice, lever etter "hadde det ikke vært for dem forbannede kundene, ville det vært helt ok å drive butikk".

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Ole J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dekning er prima!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd forskjellige nett leverandører, Telia, ICE og Telenor. Men etter å ha hatt Telenordekning ble overgangen til ICE smertefull!! Vil ikke gå bort ifra Telenor igjen!

Christoffer
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere dekning enn Telia. Skryter av å ha verdens beste dekning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig byttet til Telenor etter å ha vært teliakunde i mange år. Har kun byttet fordi jeg får det gratis av jobben. Merker markant forskjell i dekning. Har ikke hatt sånne problemer med Telia. Får jeg null 4g på hytta kommer jeg til å be jobben om å få lov til å gå tilbake til Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke flere ganger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har swap, og det er første og siste gang, det er utrolig dyrt, valgte en dyr telefon, men abonnement prisene til telenor er fryktelig høye, så skrev en mail kundeservice om hvor mye jeg har igjen på nedbetalingen, men fikk ikke svar på det jeg lurte, så kontaktet chatten til dem og fikk skrevet med en annen som kunne svare meg på det jeg lurte på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke bruk Min Sky"
11 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet abonnement pga Telenor for dyrt og lite flexible. Men jeg vil ha tilbake bildene Telenor har tvangslastet opp til min sky. Prøver å laste dem ned på en pc... Men komplett umulig å få lagre egne bilder på et annet område enn i min sky... ? Hvorfor ? Skal Telenor tvinge folk til å beholde et Telenorabonnement i redsel for å miste bilder??? Dette er hårreisende... Når jeg prøver å google hvordan laste ned bildene er alle treffene jeg får fra Telenor og de beskriver kun hvordan man kan opprette Min Sky på sin egen telefon... Noe som jeg virkelig ikke vil ha... Rubb og stubb blir jo lastet opp og du har ingen redigeringsmulighet og heller ikke mulighet for å laste ned dine egne bilder den dagen du ikke lengre ønsker å benytte Telenors tjenester.....

Mobilabonnement fra Telenor Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
U11 100 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,1 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 300 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,3 GB
pr. mnd
149 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
549 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
649 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 50 GB
Fri tale, SMS og MMS
50 GB
pr. mnd
749 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 60 GB
Fri tale, SMS og MMS
60 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR