Mobiltelefoni

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
0
av 23 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
60
18
11
14
43
Sorter omtaler etter
Viser av 146 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mere Telenor"

Det er veldig bra de har så elendig behandling av privatkunden, det gjør det enkelt for konkurrentene å tilby gode og rimelige løsninger som Telenor kun tilbyr sine Bedriftskunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suveren på dekning, og alt bare virker. Ikke er de dyrere heller..."

Vi er en familie på 4, med 4 abonnementer. Vi har vært innom databøtta til Onecall, og hos Ice ett par år. Men kommer stadig tilbake til Telenor. Ingen slår dem på dekning! Og etter at de begynte med Familiebonus, så får vi like mye data til samme pris som hos Ice og Onecall. Og her er det ikke noe tull med å få tak i hverandre. Hos Ice var det av og til vanskelig å få ringt og sende melding...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra i kundeservice men DYRT!"

Får ikke beskjed om en ubetalt regning langt før etter to måneder! Da var total prisen på 1840kr!!! Greit nok at 1000kr var pga en utenlandstur og ringing hjem til Norge men hva er det resterende beløpet?? I dette tilfellet hadde jeg et abonnent på 250kr/mnd! Helt håpløst av dem, ingen forklaring på fakturaen! Lurer deg trill rundt! Ikke anbefalt!
Dem har tidligere skrudd opp prisen UTEN samtykke fra meg også (vært en sak om dette på nettet). Nå er jeg møkk lei og bytter leverandør! Telenor er uærlig og dyrt!!
Det eneste som er bra er kundeservice men hva hjelper det når de sender dyre regninger hjem?? Nei takk, der var siste dråpen!! Abonnementet mitt på 250kr/mnd stemmer jo ikke, hver måned betaler jeg over 400kr:/ Orker ikke dem mer!

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Solveig V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uforklarte kostnader hver måned"

Elendig kundeservice som koster å bruke, alltid ekstra summer hver måned uten forklaring i fakturaen. Positivt: bra dekning og enkelt med appen.

Per A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjapt, men dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg har brukt opp de 60 inkluderte GB til 800 kroner, får jeg automatisk 60 GB i tillegg, til halv pris. Det jeg ikke bruker, overføres til neste måned. Jeg har da 120 GB til 1200 kroner. Neste måned blir billigere, siden Flexi starter på 10 GB og det koster mindre. Jeg bruker da opp de 60 til halv pris, og det jeg ikke bruker av de 10, overføres til neste måned.
Det negative er at det er alt for dyrt! 10-15000 kroner i året er mye penger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skryter av dekning.
Jeg opplever dårlig dekning.
Har klaget på dette helt fra 450 systemet. Får stadig henvendelse fra Telenor på mobilnr. som jeg må ha fra en annen operatør. Viser til mail korrespondanse med kundeservice hvor det opplyses at de stadig bygger ut. Til nå har det tatt omtrent 35 år uten bedre forhold for mitt vedkommende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Knust skjerm forsikring - styr unna!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte iPhone 7 i en swap avtale med knust skjerm og plussforsikring. Trodde det var en fast lav pris hver gang skjermen knuste (noe jeg er i overkant flink til), men viser seg det at prisen stiger med 1000kr hver gang du sender inn mobilen, og får tilbake en fabrikk ny iPhone, altså en mobil hvor de har brukt andre sine, gamle deler. Blir å bytte abbonement med en gang, makan til dårlig informasjon. Har også nå sittet å ventet på brightstar (fordikringsselskapet) å ringe meg opp igjen i snart en time.. STYR UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Vurdering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning og sånn, men de er så forbanna overpriset i forhold til andre, har byttet til Get Mobil 4 GB 249 kr, her betaler jeg 249 kr for 2GB.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ble lovet ny tlf dagen etter telefonsamtalen med dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Telenor med swap avtale. Hadde toppforsikringen oss dem. Ble lovet ny tlf dagen etter telefonsamtalen med dem. Det gikk nærmere 2 måneder før jeg fikk ny. 1 år senere tar jeg kontakt på nytt med dæm ang knust skjerm. Da har de sagt opp min toppforsikringen. Så jeg har kun skadeforsikring. Dette vil da koste meg 1500kr. Ikke 500 som avtalt. Anbefaler alle som ønsker ny telefon. ALDRI GÅ FOR SWAP ELLER TELENOR. Telenor ansatte vil være ufin og vanskelig når det oppstår problemer for deg. Finnes ingenting godt å si om Telenor

Karoline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Swap-avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn min 2 år gamle iphone 7 og valgte en iphone x i en swap-avtale. Telefonen var i helt super stand da jeg sendte den inn. Fikk beskjed en måned etter at jeg sendte den inn, at de hadde mottatt tlf men at den var i dårlig stand. Må nå betale for å få den fikset, pluss betale for begge telefonene. Har aldri vært borti makan til tull og tøys!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Til tross for reservert nummer utleverer Telenor nummeret ditt til diverse selskap uten samtykke.

Når en kontakter kundeservice for å få en forklaring møter man en småfrekk person som tar problemstillingen personlig, blånekter at dette har skjedd uten å vise forståelse.

Ditto; Personen har ingenting i kundeservice å gjøre.

Ikke førstegang jeg har møtt frekke kundebehandlere hos Telenor. Får en til å stille spørsmål rundt rekrutteringsprosessen.

Hilsen lei kunde som setter pris på privatliv og derfor avslutter sitt mobilabonnement for andre og siste gang.

Asbjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selgere gir seg ikke med å prøve å få oss tilbake, dette begynner å nærme seg telefonterror"

Vi var lojale mot Telenor i mange år. Så undersøkte jeg diverse abonnementer for så se etter billigere alternativer. Jeg fant en konkurrent og flyttet alle familiens 5 mobiler over dit. Så begynte kjøret: Jeg ble stadig oppringt og fikk tilbud om løsninger som var billigere enn det som står tilgjengelig på nettsidene. At slike tilbud finnes føles som en fornærmelse for oss som var lojale mot Telenor i mange år. Til nå har jeg sikkert blitt oppringt nærmere 100 ganger for å skifte tilbake til Telenor. De skjønner ikke at jo mer de ringer, desto mindre blir sannsynligheten for at det kommer til å skje. Jeg har reservert meg mot telefonsalg. Dette begynner å føles som telefonterror.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sjokkerende dårlig for et selskap av Telenor sin størrelse"

Jeg byttet til Telenor etter kontakt med en selger over telefon. Dette skulle skje i den "lille" uka før påske. Ettersom jeg er i en husbygge prosess la jeg betydelig vekt på at det eneste som var viktig var at jeg ikke ble sittende uten telefon. Og jeg forhørte meg om aktivering av sim og at dette ikke skulle forårsake noe trøbbel nå som det var påske osv.
Jeg ble forsikret gang på gang at dette var helt under kontrol.
Jeg fikk sim og dato for overføring av mobilabonnement. Og dette skulle skje på tirsdagen før påske.
Dette skjedde ikke og jeg tok kontakt med Telenor kundeservice på net via pc siden telefon ikke virket.
De lovte og ordne dette slik at jeg ikke ble uten telefon hele påsken, og bad meg kontakte dem dagen som følget, onsdag før skjærtorsdag. Vedkommende som kunne fikse aktiveringen var ikke til stede dagen etter, jeg fikk samme beskjed. Altså kontakt kundeservice igjen neste dag på et bestemt tidspunkt. Jeg gjorde det og igjen ingen kunne hjelpe meg.
Jeg kunne ikke tro at systemet ikke hadde en måte jeg kunne aktivere sim på uten og få direkte hjelp av en kar hos Telenor.
Jeg fant 2 andre mulighete for aktivering av sim, #1 var aktivering via min side på telenor sin webside. Der kom jeg ikke inn for en måtte ha aktiverings kode på sms, noe som var umulig da jeg var uten telefon... Samme gjaldt for valg #2 som var Telenor sin app på telefonen, som også trengte aktivering med operasjonell telefon... Telenor sin kundeservice fortsatte og lyve til meg og si at jeg skulle kontakte dem dagen etter..
Helt til lørdag, da fikk jeg beskjed om at "sorry, han som kan hjelpe deg komme ikke før tirsdag.."
Aldri sett eller hørt om noe så patetisk dårlig, på så mange nivåer at jeg klarer ikke og utrykke meg skikkelig.. Er enda litt i sjokk. Ville ikke anbefalt.. De er også dyrere enn sine konkurrenter på alt.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Tommelopp
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt funker. Litt dyrt, men verdt det."

Fantastisk kundeservice, fantastisk dekning og alt er bare helt amazing. Bortsett fra pris, men er verdt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Blir lurt!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet er billig i seg selv. men alt man skal gjøre fra bruk av sms/mms til mobildata koster penger, slik at i slutten av måneden blir det over dobbelt pris på opprinnelig abonnementpris.
SKUFFET !!!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig dekning"

Litt for ustabil dekning. På Stovner skole nærmest mitt i Oslo er det knapt noe som helst mobildata dekning (3G/4G).
Forventet mer fra Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Suveren dekning til lav pris"

Har eit 3gb bedriftsabonnement som kostar 155,- mnd. Har ikkje opplevd noko høgare hastigheter på mobilnettet enn det telenor leverer her. Har prøvd det meste, men telenor er Kongen på Haugen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"overfakturering..."

Bra dekning, men ikke helt fornøyd. da noen ringte meg og ga meg tilbud på 4gb til 229,- så tok jeg det, da var det først 4gb til 229,- i noen mnd, var veldig bra men så plutselig blir bare måneds prisen 249, ikke helt bra, avtale noe også endrer de uten og si noe.
Prinsippsak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telenor lyver og holder aldri ord"

Trodde Telenor var bra, men opplever hele tiden at de lyver og lurer kundene sine. De sier det er gratis å ringe, de lover ny tlf dersom man har Swap forsikring osv. Ingenting stemmer. De lurer folk til å kjøpe ny tlf med swap, og nekter å gi ny ved skade eller tap, sånn som de sier i avtalen. De forandrer fort på hva de si, har dårlige telefonkonsulenter og er noen svin hele gjengen. Bytter telefonoperatør så snart tlf min er ferdig betalt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Swap pluss forsikring som lover ny tlf innen 1 arbeidsdag etter meldt skade,men det er bare løgn og bedrageri. Meldte inn skade \knust skjerm og betalte egenandelen min på 500kr for over 1 uke siden!!! Har enda ikke mottatt ny iphone i posten, ringte kundeservice idag og fikk beskjed om at det hadde skjedd en teknisk feil fra deres side og ble lovet at de skulle ordne opp og sende tlf idag dette var kl 13! Har ventet på hente melding fra posten i hele dag men ikke mottatt det, så jeg kontaktet kundeservice igjen nå og spurte om tlf var sendt! Fikk beskjed om at ingen tlf er sendt og saken min ikke en gang hadde blitt behandlet og ordnet opp i, og at jeg måtte vente til imorgen for svar siden kundebehandleren jeg snakket med hadde reist hjem for dagen!!!! Vente på svar??? Tlf skulle vært sendt for over en uke siden og jeg som kunde må vente på et svar, svar på hva da??? At dere ikke gjør jobben deres og ordner opp når dere har gjort en feil?? Jeg venter på en ny tlf i posten ikke et svar!!! Hold dere langt unna telenor og brightstar forsikring, de er svindlere!! Og man får heller ikke en låne tlf i noen telenor filialer!

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kristine S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært billigere"

Kundeservicen er god og skal ikke nekte for det, men det er blant de dyreste selskapene. De skryter av mye flott, men du betaler mye bare for navnet. Det finnes rimeligere alternativer, men det er slett ikke dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Konge operatør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice: 10/10, trivelige kundebehandlere som alltid får ordna opp om det er noe.
Dekning: Der jeg ferdes så er det Telenor som duger.
Pris: helt ok mtp at man får mye mer enn hos en MVNO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Relativt dyrt"

For en som er student som meg selv er det dyrt å betale 250kr for kun 2gb i mnd samtidig som jeg har swap på 350kr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overpriset uten grunn"

Telenor tjener mye på å ha alt for høye priser uten å tilbye noe mer eller annerledes ennå andre operatører, fordi folk flest (les: de fleste over 40 år) ikke forstår seg på det og ikke bytter.

Skammelig for et tidligere statlig selskap.
Netcom holder forøvrig på på samme måte.

Merk at Talkmore og OneCall er datterselskaper av disse. Konkurrenter av seg selv. Disse har lavere priser men elendig kundeservice, og lurepriser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Does not serve my purpose -- too expensive for the service provided"

Contract was changed from having a free SMS, some calling minutes costing <50 NOK to Prat100 for 129 NOK/month. I do not use the phone much for calling, more SMS and possibly some data on occasions. So the change turned out to be very unfortunate to put it mildly.
One use of data to download a map on a kind of emergency cost 400 NOK. A pre-purchased package would have in a couple of 10 NOKs -- does not make sense.

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Mobilabonnement fra Telenor Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
U11 100 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,1 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 300 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,3 GB
pr. mnd
149 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
549 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
649 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 50 GB
Fri tale, SMS og MMS
50 GB
pr. mnd
749 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 60 GB
Fri tale, SMS og MMS
60 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no