Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 37 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
88
30
32
35
117
Sorter omtaler etter
Viser av 302 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Granit S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservice, noen gang"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har rett å slett den verste servicen jeg noen gang har vært bort i, uansett hva du spør/ber om hjelp om så blir det ikke gjort. Blir solgt basert på løgn, ikke fulgt opp, og når du krever oppsigelse krever de tilbake ekstreme bruddgebyrer og null forståelse/tid på å sette seg i saken. Vi "holder" ut noen måneder til så kommer jeg til å flytte hele firmaet, privat og alt som er koblet til Telenor vekk og ut.

Larsmartin R. H
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

De skryter ufattelig mye om hvor bra dekning de har... 97% av tiden har jeg 1-2 streker på dekningen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bløffet 82 åring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 82 år ble lovet en tekniker til å se på vedvarende feil på internettforbindelsen. Familien bistod med å sjekke at alt var koblet rett og feilsøkte uten hell. Hun ble så lovet teknikerbistand som aldri kom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning"

Fungerer bra på svensk side 👍. Har prøvd Telia å hundy. Telia delvis, ikke alti. Litt vanskelig å komme på nett. Hudu stryk.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
"Dårlige selgere, dårlig tilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket tilbud på nett etter å ha flyttet. Telenor ringte med et dårlig tilbud, lite teknisk informasjon om produktet (og feilinformasjon om hvordan levering av nett fungerer), og ville ikke gi meg tilbudet skriftlig for sammenligning med andre tilbud. Virker som de prøver å pushe dyre produkter på de med lite teknisk forståelse, og jeg sitter igjen med følelsen av å ha blitt oppringt av en scammer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig hele greia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Starter med å bytte selskap siden Telenor er så dyrt og kun har edge dekning som noen ganger blir helt borte selv om jeg bor rett ved byen. Når vi bytter selskap starter faenskapet. Når vi først bytter selskap sender de en faktura får måneden vi ikke har abonnement hos de. Denne fakturaen betaler vi og tenker at vi skal ringe opp om så vi kan få igjen disse pengene, noen dager etter får vi en purring hvor de ønsker å få 151,66kr fordi vi tydeligvis ikke har betalt 4kr av fakturaen som vi betalte fullt ut. Ringer og får beskjed om at de skulle fikse alt og at vi skulle få igjen pengene vi hadde betalt for måneden vi ikke hadde abonnement hos de. 2 måneder etter alt dette så får vi samme faktura på nytt hvor denne da har vært sendt til feil adresse på andre siden av Norge. Når fakturaen er sendt til feil side av Norge så kan du vel tro at den kommer hit etter betalingsfrist. Ringer igjen Telenor hvor de legger skylden på systemet ditt og at det skal bli fikset opp i. 2 dager etter får en e-faktura som da er purring fra Gothia som nå ønsker 328,39kr fordi vi ikke har betalt fakturaen som.skulle vært slettet for litt over 2 måneder siden. Enda venter vi på å få igjen penger. Prøver å ringe opp igjen uten at min samboer da er til stede (hennes abonnement) men da kan de ikke gjøre noe med fakturaen fordi hun ikke er til stede for å bekrefte dette. Nå er jeg rimelig lei. Er det lov å komme med purringer tilbake til Telenor for å ikke betale oss tilbake og prøve å få mere penger ut av oss?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindlere?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som eneste selskap jeg har vært borti tar de betalt 79 kroner for papirfaktura på første faktura når man har ingen andre valg enn å motta dette per brev. Alle andre selskaper i Norge har gratis første faktura også har man valget om å opprette efaktura fra faktura nr to. Og da må man betale hvis man vil ha papirutgave. De skryter over å ha 200 millioner kunder. Og noen har nok flere kundeforhold, feks både mobil og internett. Så da "stjeler" de mer enn 1.5 milliarder kroner fra sine kunder? Når man har ingen valg så er dette etter min mening svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best i test!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor mobil abonnement, er ikke bare et vanlig abonnement med bare ringe tid,sms og datapakke. Men masse andre kjekke tjenester som jeg har fått inkludert blant annet sky-lagring, se hvem og masse annet!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skifter abonnement slutten av dette året. Fortsatt fakturer dere meg for januar. Hva gjør dere med det?

Britt G. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice - manglende rutiner"

Jeg har forsøkt å få hjelp til å fikse fibernettet hjemme i flere uker, uten at noen av de utallige kundebehandlerne jeg har snakket med har klart å hjelpe meg. Jeg blir satt over, får ulike beskjeder alt ettersom hvem jeg snakker med. Ingenting blir logget, så jeg må begynne å forklare samme sak hver gang jeg må ringe på nytt fordi det blir brutt eller jeg blir satt videre til eksterne samarbeidspartnere. Utrolig at en bedrift som Telenor ikke har rutiner på ting. Nå bytter jeg leverandør rett og slett. Dette orker jeg ikke å bruke mer tid på.

Sverre S
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Feilfakturering."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet til Fjordkraft Mobil i Juni/Juli. men får fortsatt fakturaer fra Telenor Mobil' Vennligst send meg keditnotaer for det som er betalt. Ytterligere fakturaer betales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke bedre mobil abonement enn det telenor tilbyr. Veldig fornøyd, jeg har utmerket dekning uansett hvor jeg befinner meg, og rask nettverkshastighet. Angrer på at jeg valgte mobilt bredbånd fra ice når jeg kunne fått bedre fra telenor. Skulle ønske jeg kunne byttet nå, men er nødt til å vente 6 mnd til pga bindingstid «sukk»

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt prakker på oss masse ekstra."
2 syns denne omtalen er nyttig

De sier at det er en pris. Men mye med små skrift . Vi har bedt om et tilbud ,men det blir ofte ca. 1500 i bare abonnement i mnd. Dyrt synes jeg

Carl N. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Katastrofal service i Telenorbutikk tross fastkunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Handlet alle telefoner i Telenorbutikk aldri på nett tidligere da jeg trudde det var tryggest sånn. Da æ måttet skifte mobilnummer og fikk mitt nåværende mobilnummer trudde jeg at at det gamle abonnementet automatisk vart stoppet og at jeg kun blev belastet for det nye. Ingen i butikken opplyste meg om dette. Jeg fikk nettopp vite at Telenor fortsatt fakturert meg hver måned 249 kr for 4Gb i 9år etter at æ skiftet mobilnummer og mobil. Jeg har blitt fakturert dobbelt i 9år. Store summer på ingenting. Jeg har prøvd få kompensasjon og noen typ av service men uten hell. Skifter selvsagt operatør bort fra giganten Telenor som totalt savner service og advarer alle andre for Telenor. Du er ikke trygg hvis du handler i ei Telenorbutikk. Ingen kundeservice hos Telenor.

Kundetilfredshet
"Telefonterror"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor continues calling and calling for sale even though I am never interested and I never had any business with Telenor. Blocking their numbers doesn't help since they use many different numbers. I have registered myself now in Brønnøysundregistrene. Hope that helps.

Kjell A. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alt kan ordnes"
1 syns denne omtalen er nyttig

Til mitt bruk fungerer det perfekt. Jeg trenger f.eks flere SIM kort og der har jeg trengt flere abonnement hos tidligere leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig service og villedende informasjon"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte ny telefon i sommer. Fikk en billig pris hvis jeg prøvde Telenor. Selgeren valgte å sette på alt jeg ikke ønsket i abonnementet (alt det dyreste og alle forsikringer). Jeg fikk ikke regninger før prøveperioden var over og jeg sitter igjen med å betale mer for 4 måneder med Telenor enn 1 år med telia. Har aldri vært mer misfornøyd med et selskap jeg har vært kunde i. Noe som er veldig trist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Komplisert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tungvindt og komplisert hjemmeside. Telenor privat- bedrift og mobil forskjellige passord og adskilte fakturaer. Umulig å kommei kontakt med en kundebehandler kun en chatmaskin. Orker ikke mer. Takk for meg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"beste noen gang"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg opplever dette som det beste telefon selskapet i Norge. har uten tvil den beste mobil dekningen i verden. her er det bare og bytte. verdt vær krone det koster

Cristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer deg trill rundt"
2 syns denne omtalen er nyttig

De har mange fine ord å si om sine tjenester, men når de tar betalt for bankid i tillegg til 2000,- ekstra for nedbetaling av telefon (noe alle andre operatører tilbyr 100% kostnadsfritt) og hevder denne prisen er for forsikringer som allerede er inkludert i abonnementene, blir det altfor useriøst å kalle seg selv en profesjonell telefonoperatør. Styr unna!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hjemmeside"
3 syns denne omtalen er nyttig

Si opp abonnement er ikke mulig på nett. Skal du bytte til noe billigere, får du tilleggstjenester som ikke kan fjernes. Sidene er pepret med kjøpepress så uansett hvordan du ønsker å endre abonnementet ditt, havner du ut i et tilbud om flere tjenester til høyere pris. Det er SÅ dårlig!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har en Pluss forsikring som ikke har verdi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Swap med pluss forsikring. Knuste mobil for 17 dager siden. Fikk ny mobil mot egenandel, men den kan ikke hentes ut. Har betalt for en lånemobil, og venter fortsatt på den jeg har betalt for. Telenor henviser til Sqare Trade forsikring, og oppretter nye saker for hver gang jeg ringer. Sqare Trade forsikring beklager og sier at de skal ordne det, men det tar tid. Jeg er fortsatt uten mobil. Latterlig å ha betalt ekstra forsikring for SWAP. Har aldri noen gang blitt behandlet så dårlig. Telenor må bytte forsikringsagent. Dette taper de kunder på.

Anonym K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kynisk selskap. Aldri ha abonnement hos dem"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kynisk selskap! Holder ikke det de lover. Brukte angreretten som var innen 2 måneder fra jeg tegnet mobilabonnementet hos dem. Har blitt lovet ditten og datten av kundeservicen, uten at det blir holdt. Betalte for de to månedene på forskudd, og de krevde allikevel en betaling for den tredje måneden som jeg ikke hadde abonnement hos dem. Kundeservicen sa at det bare var å betale den, så skulle jeg få tilbake pengene. Men det ble gitt tilbake et beløp minus 150kr for denne fakturaen som jeg ikke skulle ha betalt for i utgangspunktet. Men for de 2 månedene jeg hadde betalt i forskudd for, skal Telenor gjøre det så tungvint som bare det, slik at de satser på å ikke måtte betale tilbake til kunden. De sender meg beløpet tilbake som gammeldags giro betaling, noe som bankene/posten ikke håndterer lenger. Etter ufattelig mange samtaler med kundeservicen ber de meg sende tilbake dette i posten til dem. Rart at et så stort selskap skal drive med slik svindel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel og usannheter"
5 syns denne omtalen er nyttig

En Telenorselger, som jeg på det tidspunktet feilaktig trodde det gikk ann å stole på, ringte på døren min hjemme og lurte på om det ville være interessant for meg å ha fiberlinje hvis det ble aktuelt for Telenor å legge inn fiberlinje i området der jeg bor. Han kunne ellers skryte denne nye teknologien opp i skyene og mente det ikke kunne sammenlignes med dagens kvalitet (som for min del var en dsl-linje levert av telenor på 30 opp/20 ned - den fungerte fint nok etter mitt behov). Jo, det tenkte jeg hørtes greit ut og svart at JA på sms´en som skulle bekrefte at jeg ville kunne være interessert i å kjøpe denne linjen dersom de fikk aksept fra flere i mitt litt grisgrendte nabolag. Ca et år senere dukker Telenor opp med en ordrebekreftelse i hånden hvor de sier at jeg har inngått en bindende avtale om levering av fiberlinje med kapasitet 20/20 til en pris på kr 1725 (inkl mva) med en bindingstid på 3 år. En avtale som jeg overholde ikke har visst at jeg skal ha inngått. Min tidligere linje kostet godt under halvparten og hadde bedre kapasitet - uten bindingstid. Telenor-svindelen medførte at jeg satt med en linje som var dobbelt så dyr, dårligere enn den jeg hadde ført (så dårlig at den ikke fungerte for mine behov) med en bindingstid på 36 måneder. Reklamasjon med forsøk på å få gehør for at jeg her har blitt lurt av en selger, førte ikke frem (heller ikke i Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon hvor representanten fra Telenor-giganten utgjør 1 av 3 beslutningstakere i den såkalte uavhengige nemda. Så nå sitter jeg med en regning på over 60 tusen for et ubrukelig produkt. Gjett om jeg føler meg svindlet og grundig lurt. Jeg ser ellers at Telenor har svært dårlig omdømme og at det er flere enn meg som følger seg svindlet. Så dette er mitt bidrag til forbrukerstemmen hvor jeg håper vi forbrukere fremdeles har noe vi skulle sagt og at vi ønsker et ordentlig og ærlig samfunn der gigantene ikke kan råde som de vil. Mvh Anett B.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Priser seg ut av markedet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telenor er alt for dyrt, dette gjør det nødvendig å skifte leverandør dersom man ikke endrer prisstrategi. Når man bruker i snitt ca 0,5 GB, da har man ikke behov for 2 GB og en høyere pris. Og det for noe man ikke har bruk for.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR