Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
18
av 30 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
Telenor Mobil
Filtrer omtaler
79
26
28
24
71
Sorter omtaler etter
Viser av 228 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og alt for dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det som er det største minuser til Telenor, er deres kundeservice, eller rettere sagt, mangel på sådan. Vi har hatt elendig bredbånd levert av Telenor, og med mobilabonnementer fra samme, har man en «alltid på nett garanti». Denne har vist seg å være en stor bløff. Vi hadde ubrukelig nett i over tre måneder, men fikk bare én rabattert måned. Så resten måtte vi betale full pris for. Og vi fikk kun én gang ekstra datapakke. Årsaken var at det kun gis én gang data og én rabatt pr feil. Garantien er altså en stor bløff. Kundeservice er totalt fraværende. Videre et også forståelsen for normale begreper. Et eksempel er ordet «epost». Jeg gikk inn i appen til Telenor, og leste der at BankID er gratis. Men jeg fikk likevel bruk av BankID på fakturaen. Kontaktet da kundeservice og spurte om de kunne forklare dette. Da ba de meg om å sende skjermbilde av appen hvor dette stod om BankID på epost. Fikk så en lenke til et kontaktskjema hvor jeg skulle skrive. Hallo, epost er epost, ikke et j#%la skjema! Hvis dem ønsker å få ting tilsendt via et skjema, så kall det et kontaktskjema da, og ikke «epost». Kanskje dette er flisespikkeri, men det er et konkret eksempel på at Telenors medarbeidere omdefinerer kjente ord og begrep etter hva som passer dem selv. Så til BankID som jeg hadde flere forsøk på å få forstått hos «kundeservice». Det viser seg at man får «gratis tilgang på BankID», men må betale for «signering» med BankID. Hva f#%n?!?! Enten er BankID gratis, eller så er det ikke. Å holde kundene deres for narr er ikke ok. Så når det gjelder priser. Konkurrenter på samme nett tilbyr langt større datapakker til langt lavere priser. Jeg har et behov for 60 GB i måneden, hos Talkmore er det til en brøkdel av prisen. Telenor har ikke så store pakker en gang, man må kjøpe tilleggspakker, og da blir det mye mye dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice ga blaffen i feilfakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på en i overkant høy regning, hvor kostnadene overhodet ikke stemte med den faktiske bruken. Telenors kundeservice kom med intetsigende svar og hadde ingen interesse av å løse feilfaktureringen. Dyre abonnement og tjenester i kombinasjon med en lite seriviceminded kundeservice er ingen sikker vinner.

Godtroende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Løgnere. Ble lovet 1 regning på mobil og nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 1 regning på mobil og nett. Dette har ikke gått tidligere så dobbel sjekket når de fristet med det for å få meg som kunde igjen. Og hoved grunn til at jeg byttet tilbake til Telenor. Så kom regningENE. 2 stk. Ringte inn. Nei det jeg var lovet gikk ikke. Løgnere

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Roy E. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Direkte useriøst! Noen hos Telenor bør nå ta tak i omdømme"
3 syns denne omtalen er nyttig

Direkte useriøs kundeservice, brudd på markedsføringsloven, manglende levering, feil på faktura, dyre abonnement. Kan fortsette i det uendelig, men det som en gang var et seriøst og svært bra operatørselskap, fremstår nå som direkte useriøst og rotete. Anbefaler alle å holde seg unna Telenor for enhver pris inntil det i riksdekkende media fremgår at Telenor har gjort noe med sitt omdømme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tommel ned for Telenor!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det de lover! Sa at jeg kunne bruke telefon i Norge og hele EU, men ikke at jeg måtte betale for mine svindyre samtaler i Norden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svært dyrt"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betalte 299 kroner i måneden for 4GB data med Telenor Yng. Var i utgangspunktet helt ok fornøyd med Telenor på generell basis, men byttet til et annet selskap da jeg ønsket et billigere alternativ. Før dette hadde jeg vært kunde hos Telenor i en periode på flere år, og med unntak av et par overfaktureringer (der Telenor hadde gjort "feil", og brukte evigheter på å rette opp i) så var det ikke mange problemer. Kort fortalt kan man si dette om Telenor: Det er dyrt. Det er god dekning med kjapt mobilnett. Det er miserabel(!) kundeservice. I utgangspunktet ville nok kanskje vurderingen min falt på 2 stjerner, men en telefon fra Telenor endret dette. Telenor valgte å ringe meg opp noen dager etter jeg hadde byttet. Tilsynelatende gjorde de dette for å spørre meg om hvorfor jeg byttet, og sa de gjorde det fordi de ønsket å forbedre seg. Dette var bare vrøvl. Telenor ønsket at jeg skulle bytte tilbake til dem. Dette i seg selv er forsåvidt helt greit, men det er måten dette foregikk på som ikke er akseptabelt. Selgeren fra Telenor var svært slitsom, og ga seg ikke med forsøkene sine på å overtale meg. Han hadde flere argumenter for at jeg skulle bytte som overhodet ikke angikk meg, og fremstilte meg som en idiot dersom jeg ikke byttet tilbake til Telenor. Han hørte ikke et sekund på hva jeg hadde å si, og fortsatte med sin salgsprat. Etter at jeg både syv og åtte ganger hadde sagt at jeg ikke var interessert i å bytte til tilbake til Telenor, ble vedkommende etter hvert både frekk og nedlatende. Han kom nærmest med personangrep. Til slutt sa selgeren at jeg var håpløs, og la brått på. Denne samtalen føyer seg egentlig bare inn i rekken av flere samtaler jeg har hatt med Telenor gjennom flere år, og underbygger det negative inntrykket jeg har fått av de som jobber i Telenor. Enten så prøver de å selge deg noe du ikke trenger og ikke vil ha, ellers så er de helt håpløse på å løse et problem du har som kunde. Jeg kan strengt talt ikke huske en eneste samtale med noen fra Telenor der jeg ikke er bortimot sint etter at samtalen er over. Så mitt tips til dere her på Bytt, ikke bytt til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel på faktura"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rask nett, god dekning, men så var det faktura... dobbel her og dobbel der. Byttet på dagen jeg fikk dobbel for andre gang.

Oskar H. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dekning er ubeklagelig, men er så sjukt lite datatilbud"
5 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg rett og slett tvunget til å bruke et Telenor abonnement. De har nærmest monopol på dekning i Norge. First come first serve, de var raskt ute og eier nærmest alle mobilmastene i Norge. Så selvfølgelig har de best dekning. Dekningen er helt vill. 5/5 på dekning, ja, noen steder får man ikke bra god dekning, sånn er det bare hvis man er i hutiheita, men jeg kan med 70% sikkerhet si at ingen andre gir deg bedre. Så er det sånn at hvis andre leverandører skal ha grei dekning så må de kjøpe av Telenor for å låne mastene, dette er neppe billig. Og da kommer vi til grunnen til at jeg er frustrert. Når noen har markedet i sin hule hånd, så er det det eneste valget hvis du vil ha raskt nett, derfor kan Telenor være grådige svin når det gjelder data, fy fader så dårlige tilbud det er. Ingen ubegrenset data til fast pris med Telenors dekning finnes ikke hos noen andre leverandører og ikke engang hos Telenor selv, for hvorfor skulle de? De vet at du kommer krypende tilbake fordi ja, Chilimobil gir deg 1000gig i mnd, men da må du nøye deg med å surfe på Edge. Er så møkk lei av å måtte betale leveren min hver mnd fordi jeg overskrider datamengden hver mnd. Og jeg takler ikke tregere nett enn Telenors. Kon igjen a Telenor, gi evig 4G til fast pris. Jeg betaler gjerne 899,- for ubegrenset data. Da hadde jeg aldri klagd på dere.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Alltid top notch kvalitet!"

Prisene er litt høyere enn de billige abonnementene, men her får du garantert hva du betaler for. Dekningen er som regel god. Fungerer også ekstremt bra til gaming på PC. Fantastisk med YNG abonnement når man er i 20 årene, da er mobildata på Spotify og andre musikkapper inkludert i abonnementet. Har ikke hatt noe behov for teknisk assistanse enda, det har fungert slik det skal. Anbefaler Telenor sterkt om du ønsker noe som er problemfritt, og stabilt. De har også gode fordeler som Goodies, Music Freedom, Data Rollover og mer. Jeg er meget fornøyd med Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mangler bare å få sone 1 inkludert!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er storfornøyd med Telenor. Dere er dyre, ja, men dekningen og større datakvoter gjør at jeg holder meg her. Det er derimot en ting jeg vil at dere skal klare å få til. Telenor Yng abonnementene (18-28 år) har fått noe de kaller Goodies. Det er ekstra fordeler for bare disse abonnementene. Du kan blant annet bruke abonnementet i USA akkurat som Komplett Mobil hadde før de ble solgt til Ice, du kan ringe 4 timer til hvilke land du vil, VG+ og mye mer. Resten av abonnementene er utelukkende, det blir jo litt diskriminerende for å ikke la far kunne bruke abonnementet sitt inkludert i USA, når samme selskap lar sønnen få bruke, men Telenor er kjent for å ha gjort dette i alle år med priser og datakvote. Ønsker bare at dere gjør Sone 1 inkludert også, slik som deres Yng abonnementer for resten av gjengen, altså U18, Fleksi og utgåtte Frihet (da jeg fortsatt har dette. Gjerne legg det som tilleggstjeneste som Music Freedom).

Marcus D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, dyrt selskap"

Er vesentlig dyrere enn de fleste på markedet. Dekningen er super, men skulle ønske de kunne matchet seg med andre på pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grufullt, meget dårlig service, elendige medarbeidere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det beste er å holde seg langt unna Telenor Mafiaen. Holder nesten ikke noe av det dem lover, bare rot med fakturaer, blir ikke rettet opp før etter MANGE samtaler. Må være verdens dårligste på kundeservice, lever etter "hadde det ikke vært for dem forbannede kundene, ville det vært helt ok å drive butikk".

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Ole J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dekning er prima!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd forskjellige nett leverandører, Telia, ICE og Telenor. Men etter å ha hatt Telenordekning ble overgangen til ICE smertefull!! Vil ikke gå bort ifra Telenor igjen!

Christoffer
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere dekning enn Telia. Skryter av å ha verdens beste dekning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig byttet til Telenor etter å ha vært teliakunde i mange år. Har kun byttet fordi jeg får det gratis av jobben. Merker markant forskjell i dekning. Har ikke hatt sånne problemer med Telia. Får jeg null 4g på hytta kommer jeg til å be jobben om å få lov til å gå tilbake til Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke flere ganger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har swap, og det er første og siste gang, det er utrolig dyrt, valgte en dyr telefon, men abonnement prisene til telenor er fryktelig høye, så skrev en mail kundeservice om hvor mye jeg har igjen på nedbetalingen, men fikk ikke svar på det jeg lurte, så kontaktet chatten til dem og fikk skrevet med en annen som kunne svare meg på det jeg lurte på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke bruk Min Sky"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet abonnement pga Telenor for dyrt og lite flexible. Men jeg vil ha tilbake bildene Telenor har tvangslastet opp til min sky. Prøver å laste dem ned på en pc... Men komplett umulig å få lagre egne bilder på et annet område enn i min sky... ? Hvorfor ? Skal Telenor tvinge folk til å beholde et Telenorabonnement i redsel for å miste bilder??? Dette er hårreisende... Når jeg prøver å google hvordan laste ned bildene er alle treffene jeg får fra Telenor og de beskriver kun hvordan man kan opprette Min Sky på sin egen telefon... Noe som jeg virkelig ikke vil ha... Rubb og stubb blir jo lastet opp og du har ingen redigeringsmulighet og heller ikke mulighet for å laste ned dine egne bilder den dagen du ikke lengre ønsker å benytte Telenors tjenester.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alltid god service. Bytter aldri"

de har alltid god service. Ved regninger "som forsvinner" har de alltid forståelse og gir ekstra frist. De gir alltid beskjed når noe skal fixes. Beste selskap som er (har prøvd mye andre både i inn og utland, Ja du kan få billigere, men er noe feil, ja så har de som regel crappy service).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lureri! Fått helt annet jeg vært lovt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lureri! Fått helt annet jeg vært lovt. I sted på 299 kr regning fått 508 kr, håper hun som ringt dukker opp.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning men dyrt"

Veldig bra dekning, men det er ganske dyrt, er ikke verdt det å bruke de egentlig, ICE og Komplett mobil er like bra og billigere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Utmerket dekning og kundeservice"

Utrolig god kundeservice, vært i kontakt med dem flere ganger, og får alltid god hjelp. God dekning rundt hele landet, også hode utenriksavtaler!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lover og lyver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle gå fra Komplett mobil (nå Ice) til telenor. Ble lovet på telefon at jeg og mine barn skulle få 1 GB abonnement til hhv 199/149 kr per måned. Etter jeg ble kunde ble jeg oppmerksom på at jeg skulle betale 249/199 kr per mnd. Kontaktet kundeservice, og de informerte om at prisene var absolutte, og den prisen jeg hadde fått i utgangspunktet ikke gjaldt. En useriøs representant har gjort sitt til at vi igjen skal bytte mobil leverandør. Bortsett fra det skal de ha skryt for rask og profesjonell kundeservice mtp andre spørsmål og portering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Måtte registrere mange persondetaljer, f.nr og lignende for å kunne få greie på en pris via chatten! Dyrt og dårlig. Ice, here I come

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap med god dekning. Litt surrete når man skal ha oversikten over alle TOTALE kostnader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Suveren dekning og relativt greit å holde oversikten over utgiftene. Det som kommer litt "skjult" er kostnadene for spesialnummer til banker osv. Har opplevd at kundeservice har vært noe "aggressiv" når jeg ikke forstod utgiftspostene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stjelenor!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har null respekt for kunden. Ikke stol på noen av fakturaene deres. Ei heller avtaler du gjør gjennom kundeservice. Telenor vil garantert miste mange kunder i fremtiden med slik kundebehandling som de utøver nå om dagen. Jeg er nærmest sjokkert og vil fraråde på det sterkeste å binde seg opp mot Telenor!

Vurderer du Telenor Mobil?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Jeg kan trygt si at du ikke får det du skal for pengene her"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan trygt si at du ikke får det du skal for pengene her, både i mengde GB, hastighet osv. Jeg hadde mobil og mobilt bredband. Mobilregningen var på ca 1500-2000 swap, flexi. den var nede på 1200 da jeg var uten mobil en måned. Det mobile bredbåndet fikk jeg bestilt noe som tok lang tid, slik at jeg gikk i butikk for å hente ut ett og sende tilbake det andre når det ankom. Det andre ble sendt tilbake, men jeg måtte fortsatt betale for begge to og fikk beskjed om at det skulle bli tilbake betalt eller slettet når andre regninger kom. Fikk vell en sum på 5-6 tusen på 1 måned og ingenting ble slettet/tilbakebetalt. SKAL ALDRI BRUKE TELENOR MER!

Mobilabonnement fra Telenor Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
U11 100 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,1 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 300 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,3 GB
pr. mnd
149 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Medium 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
U18 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Yng 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
549 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
649 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 50 GB
Fri tale, SMS og MMS
50 GB
pr. mnd
749 kr
pr. mnd
Detaljer
Fleksi 60 GB
Fri tale, SMS og MMS
60 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra Telenor Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR