Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert tirsdag 23. juni
DNB Bank
1.4
1 446 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#104
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#104 av 104 dagligbanker
14%
Forferdelig
14% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 446 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
129
59
62
139
1 057
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Kjersti Ø

Elendig service de er mest kjendt for å ødelegge kunder og sperre kort blir nok en anmeldelse på dnb

Svar fra DNB Bank
16.09.2022 11:07

Kjedelig at du føler det slik. Hvis du kontakter kundesenteret så kan de hjelpe deg med en løsning på problemet. \Maren

Ingen mulighet for å betale med Apple Pay

Omtale av  Ingmar

Hvorfor i alverden er det ikke mulig å bruke Apple Pay med DNB... helt forferdelig...

Svar fra DNB Bank
15.09.2022 12:12

Hei! Vi vurderer alle betalingsløsninger forløpende, men har foreløpig ikke konkludert på noe ang Apple Pay. Takker for tilbakemelding og engasjement. /Marthe

Verste kunde bemøtt

Omtale av  Christy

Møttet opp idag på DNB hovedkontor i Oslo. Hadde avtalt å komme for å tolke for en kunde som hverken kan snakke norsk eller engelsk. Kunden ventet på meg inne i banken. Når jeg møtte opp så ble jeg stoppet av en dørrvakt med asiatisk utseende som nektet meg å komme inn. Ikke for at jeg har noe problem med å stille meg i kø men i dette tilfelle skulle jeg tolke for en kunde til DNB. Jeg prøvde å forklare på en hyggelig måte men det ikke noe respons å få. Han var rett og slett uhyggelig og frekk. Lurer på hvor i alle dager ansatter DNB folk som ikke kan oppføre seg normalt. Det var rett å slett en diskriminerende dørrvakt. Etter dagens hendelse har jeg mistet all respekt og tillitt.

Svar fra DNB Bank
14.09.2022 08:52

Hei. Takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på kontoret vårt og jeg skal ta det med videre. Det er ikke slik det skal være. /Elisabeth

Umulig å kontakte uten e-mail og kundeforhold.

Omtale av  Ola

Får ikke kontante for å svare på trussel om stengt konto, Finner ingen mail-adresse for kontakt.

Svar fra DNB Bank
13.09.2022 09:49

Hei Ola, dette ønsker vi gjerne å sjekke opp i. Du kan kontakte oss både via innlogget chat i nettbanken eller på telefon 91504800. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdag og søndag). Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld. /Lisa

Veldig Bra

Omtale av  Kim B. L. R

Jeg har på under en uke hatt to hendvendelser til DNB Fantastisk Service Fantastisk Hjelp Fantastisk god kunskapet sakbehandler har. Til alle dere i DNB TUSEN TAKK

Svar fra DNB Bank
13.09.2022 09:45

Hei Kim! Anmeldelser som dette gjør oss skikkelig glad. Tusen takk for flott tilbakemelding :-) /Lisa

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Avsluttet min konto

Omtale av  Anne

Dette er for dårlig av dnb. Eg bor i Egypt og har gjort det i 8 år og vert like lenge kunde i dnb, eg har ikke hatt noen problem før nå. Eg reiste helt til Norge i april og åpner nettbankbrikke med norsk tlf og nummer, identifiserte meg og reise tilbake til Egypt 13 mai. Fikk meld på tlf 17 juni om å oppdatere kundeforhold noe som eg gjorde og har ikke hørt noen ting fra banken før 7 september med mail om at kontoen er avsluttet. Ringte å styrte og sitter her uten visa kort uten BankID eller nettbankbrikke. Dei sier at det er noe mer dei luere på ang kundeforhold og at dei har sendt meg meld I nettbanken noe som eg ikke har gått eller sett. Ingen brev til den norske adressen min i Norge eller mail eller sms eller tlf om at dei vil avslutte kontoen min visst eg ikke tar kontakt. Nå sitter eg og kan risikere å bryte visumet mitt i Egypt noe som er straffbart og blir store problemer for meg med immigration police har ikke mulighet til å kjøpe bilett til Norge eller åpne ny konto for eg må til Norge for å identifisere meg. Får heller ikke betalt husleie eller kjøpt mat, å bryte eg visumet kan eg heller ikke få penger sendt via western union. Så. Dnb setter meg i en situasjon der eg bryter loven i Egypt og ingen vet hvor lang tid det vil ta å gjenåpne kontoen min. Dnb burde ringt meg når dei ser at eg ikke har svart på meld innboksen da dei vet eg bor i Egypt og vet konsekvensene visst dei avslutter kontoen og eg har alltid oppdatert mine kundeforhold i dnb, så dnb dette får dere rydde opp i. Går ikke an å sette mennesker i en slik m situasjon at dei bryter loven pga dere

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:11

Hei! Dette ønsker vi gjerne å sjekke opp i, så ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800. Om du har oppdatert kundeinformasjon og legitimasjon skal konto ikke avsluttes. Vi er tilgjengelige på telefon hver dag mellom kl 07-23. /Frida

Bank ID

Omtale av  Iman

Så kjipt og dumt at DNB har sperret min bank ID fordi jeg ikke har Norsk pass! Hvordan skal de som venter på Norsk pass betale regningene sine uten bank ID?? Er det ikke reisebevis, ID kort eller norsk førerkort gyldig for identifisering?? Skam!!!

Svar fra DNB Bank
08.09.2022 13:33

Hei Iman! Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Dersom du har fått kundeforhold sperret i påvente av legitimering, så er det også gyldig med nasjonalt id-kort, norsk førerkort utstedt etter 1.1.1998 samt bankkort med bilde fa annen bank. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter som vil kunne bistå i den forbindelse så vi får oppdatert legitimasjon på deg hos oss. Dersom du derimot mener å få utstedt BankID uten norsk personnummer så tilbyr vi ikke det per i dag. Det er fortsatt fullt mulig å betale regninger uten å ha Bankid tilknyttet kodebrikken fra oss. Da logger man inn med alternativet "Uten bankid" og så kan man legge til og bekrefte betalinger med kodebrikken. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du opplever problemer i den forbindelse så vil de kunne bistå med dette. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Norges verste bank.

Omtale av  Jorunn T

Måtte ha et personlig møte med DNB på Lillehammer i går, møtte stengte dører. Prøvde å ringe (kun et tlf.nr. tilgjengelig uansett tjenester) Gjelder hele landet fikk beskjed at ventediden var 40 minutter!!!!! etter ca 30 min. kutter banken forbindelsen. Dette er rett og slett dritt oppførsel. Jeg og mine venner og bekjente fjerner alle konti fra DNB for alltid. Anbefaler alle å oppsøke sparebanker med personlig service.

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:08

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og kom til et stengt bankkontor. Vi har møtebooking på de fleste bankkontorene nå, så det vil dessverre ikke være alle som har åpent for drop-in. Om du ønsker hjelp via nettbank kan du gjerne starte en chat med oss der eller sende en melding via postkassen i nettbanken, så slipper du å ringe inn. Vi er tilgjengelige på chat hver dag mellom kl 07-23. Ønsker deg en fin dag! /Frida

Skuffende

Omtale av  Knut

En velfungerende bedrift? Nei, det kan jeg ikke påstå er et inntrykk jeg sitter igjen med etter interaksjonen jeg har hatt med DNB. DNB har ingen spesiell interesse i å ta vare på sine kunder. Henvendelser som blir stående ubesvart, selv med direkte telefonkontakt. Kundebehandlere som faktisk ikke kan gi et svar og finne en løsning på enkle spørsmål. Hvilke valg står man igjen med da? Jo, komme seg ut av kundeforholdet så fort som mulig. De fleste bedrifter ville ha slitt med å skaffe seg oppdrag og kunder med slikt virke. Stiller meg litt undrende på hvordan DNB likevel greier å holde det gående som tilbyder i det private segment. DNB viser få tegn til endringsvilje, dessverre.

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 15:50

Hei Knut! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no for kundeforholdet ditt, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt det du måtte trenge hjelp med. Vi gir svar i første kontakt der det lar seg gjøre, men avhengig av spørsmålet kan det variere om vi må konferere med annen avdeling for å få et svar på det man spør om. Det er vanskelig for meg å svare på her hva du eventuelt mener du ikke har fått svar på fra rådgiver du har vært i dialog med, men normalt sett pleier vi å gi svar på det man spør om når man tar kontakt med oss. Dersom rådgiver må konferere med annen avdeling først for å finne ut svar på det man lurer på så pleier rådgiver å ringe opp eller å sende svar via postkassen i nettbanken når hen har fått svar. Ønsker deg en fin helg! /Lars

Alle kundene deres er Ikke helt unge, som meg.

Omtale av  Karl A

Umulig å komme i kontakt med banken. Telefon er jo helt umulig. Oppgir en grunn for at jeg tar kontakt. En bruker alt for lang tid for å finne ut hvor en skal gå inn. Så finner en omsider noe som kanskje kan passe, men nei feil! Sitter igjen med en masse som skal leses. Alle disse opplysningene som ramses opp er ikke lett å ta inn for en som er over sin første ungdom. Jeg tilhører generasjonen som liker kontakt med mennesker. Om noe er uklart har man mulighet å spørre omigjen, og får så et svar man forstår! Jeg får hive meg i bilen og dra til banken med mine spørsmål. En ting er sikkert: DnB er ikke den som er lett å kontakte på noe vis. Føler det som om dere ikke vil ha personlig kontakt eller telefon kontakt. DnB

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 10:16

Hei Karl! Leit å høre at du synes det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Når man ringer til oss så blir man spurt av roboten hva man lurer på og hvor man så blir koblet videre til riktig avdeling som vil kunne bistå med det man lurer på. Vi er også tilgjengelig i flere kanaler og kan også nås via innlogget chat i nettbanken samt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) – og vi er også tilgjengelig via kontor om man vil møte oss fysisk. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for våre kunder og har derfor åpningstider 07-23 hver eneste dag (inkludert lørdager og søndager) på chat, telefon og nettbankmelding. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rot og manglende kontroll

Omtale av  Rune

Etter mye om og men fikk jeg den 18 mai bekreftelse på at min Id var ok og registrert i Dnb sine systemer. 30 august mottok jeg brev fra Dnb at mine kontoer er oppsagt pga manglende Id. At Dnb er en bank uten kontroll på systemene sine er lite tillitsvekkende og meget urovekkende, med utgangspunkt i å ivareta kundenes midler/finanser

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:38

Hei Rune! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dersom du mener at kundeforholdet ditt er feilaktig oppsagt anbefaler jeg deg å ringe oss på telefon 91504800 slik at vi kan se på det. /Tonje

Kundeservice = null

Omtale av  Anne

Begynte som kunde i DNB da Kreditkassen «forsvant» for rundt 30 år siden. Fungerte greit nok, men jeg gikk etterhvert over til annen bank da lånebetingelser og innskuddsrenter ikke var de beste. Beholdt imidlertid brukskontoen, som har vært ok og oversiktlig. I november eller desember 2021 fikk jeg sms om at nytt bankkort var sendt meg. Da dette ikke var mottatt etter noen uker, ringte jeg DNB, som skulle sende nytt. Måtte da identifisere meg med fødselsår og inf fra utgått kort. Spurte kundeservice om dette var tilstrekkelig identifikasjon iht nytt generelt utsendt krav fra banken, fikk til svar at alt var i orden. Deretter rant det inn stadig nye sms fra banken med anmodninger om identifikasjon. Ringte derfor kundeservice i begynnelsen av mai, og fikk nok engang beskjed om at alt var i orden, at jeg ikke måtte identifisere meg på nytt, som jeg da heller ikke gjorde. Deretter begynte «trussel“ sms‘ene å komme. Pluss brev om stenging av konto. Jeg overførte største innestående beløp til annen bank. Kontoen ble stengt, men hva jeg ikke visste var at den fortsatt var åpen for innskudd. Som jeg altså ikke kan overføre til egen bank. Jeg har forøvrig ellers aldri hatt noe å utsette på DNB, men når KUNDESERVICE - 2 GANGER - har feilinformert meg om identifikasjon er dette ikke greit. Det er helt klart at en bank må kreve identifikasjon iht bestemmelser fra myndighetene, men det er også helt klart at en bank må ha en velfungerende kundeservice. Banken har sperret min konto for uttak, men ikke for innskudd fra andre. Som jeg altså p.t. ikke uten videre kan motta. Antar at det vil fungere best å si opp kontoen.

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:41

Hei Anne! Det er veldig beklagelig at du har opplevd å bli feilinformert flere ganger. Slik skal det ikke være. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, så anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd her. /Tonje

Skammelig dårlig. Null respekt!

Omtale av  Lars

DNB nekter kunder å få kontakt i alle kanaler. Uansett hvordan du prøver å komme i kontakt med dem er det ventetid herfra til evigheten. Dette er respektløst ovenfor oss som kunder.

Svar fra DNB Bank
31.08.2022 16:18

Hei, Lars! Jeg kan love deg at vi har veldig lyst til å snakke med deg og å løse eventuelle problemer :-) Det er mulig at du har vært uheldig og truffet kø-toppen på telefon, som gjerne er mellom kl. 11-16 i ukedagene. Kundeservice er åpen helt til 23:00 hver dag og ventetiden er vesentlig kortere på kvelden om du har mulighet til å ta kontakt da. Vi har også flinke folk på chat som sitter klare for å hjelpe. Der er ventetiden som regel maks et par minutter. /Hilsen Even

worst of the worst

Omtale av  Leo

3 months ago my card has been stolen at a DNB atm I have contacted my bank to block my card they have told me yes don't worry it is done 2 weeks after I saw that 31000nok were missing and they have not blocked the card they agreed on the mistake that they have done and then advised me to raise a claim picking random transaction for 31000 NOK and I will get a refund 1 month after with no news from they are telling me they will not refund me as some of the transaction look weird I have re-explained the situation and for the past 2 months they keep hanging up on me when I call or laugh at me when I tell them I'm left with no money I never had an issue with the bank before but being a consumer of DNB for 1 year and had 2 other issues (minor to this one) so they have not blocked my card then told me to do wrong things that they knew will block my claim and not refund me congratulation after living in 9 different countries around the world DNB definitely the worst of the worst bank you can find

Svar fra DNB Bank
26.08.2022 19:12

Hi, Leo. I am sorry to hear about this situation, but we would definitely like you to send us a message through your online banking so that we can have a look. Hopefully we will be able to find a satisying solution.

Nå må de snart våkne.

Omtale av  Kjetil

Jeg saga kunde og får mange flotte fordeler i banken! Men manglende støtte for Apple Pay gjør at jeg nå vurdere å bytte. Da må jeg også bytte på bedriften min selvsagt. Jeg hadde håpet å unngå dette. Men nå ser det ut til at DnB støtter alle former for trådløs betaling unntatt Apple Pay. Så da er det vel lite trolig at det noen gang kommer.

Svar fra DNB Bank
25.08.2022 15:00

Hei Kjetil, per dags dato velger vi å fokusere på Vipps over Apple Pay. Årsaken en måten Apple velger å styre tjenesten sin på, om de skulle endre holdningene sine vil vi raskt være ute med å støtte tjenesten! :) /Vinjar

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kunde i 24 år dem avslutter meg uten varsel mitt i min reise skikkelig leit

Omtale av  Hussein A

Skulle reise 2 timer før jeg fikk melding hei kundeforholde er avsluttet gå til ny bank stengte kodebrikke skulle selge min bil også skulle mota penger nå jeg sitter uten kontonummer og kodebrikke hvorfor dem vet ikke dem sier bare du er ikke her i systemet hade bra det er leit er fast kunde

Svar fra DNB Bank
22.08.2022 09:50

Hei Hussein! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 24 år som trofast kunde. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt årsaken og eventuelt hjulpet deg med å opprette nytt kundeforhold hvis det er ønskelig. /Marthe

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har ingen utmerkelser
DNB Bank har ingen utmerkelser

Det er foreløpig ikke registrert noen utmerkelser på DNB Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR