DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg bestilte Bank-ID fra DNB. Jeg fikk aldri brikken i posten og 6 uker etter bestilling har jeg enda ikke hørt et pip. Å sitte i kø til hjelpetelefonen er også ikke et alternativ når det tar unødvendig lang tid før jeg får hjelp. DNB er en elendig "bank" jeg ikke ville anbefalt til noen.
Hei Sigbjørn. Kjedelig å høre når ikke ting går som det skal. Bestilling av kodebrikke skal ta mellom 7-10 dager. Hvis du logger deg inn i nettbanken vil du kunne bestille ny under "Innstillinger" - "BankID". Håper du ønsker å fremdeles bruke oss som bank :-) Ønsker deg en god helg! /Thomas
Dette er banken for deg som trives med lang ventetid på telefon, chatroboter og gebyrer.
Hei Mats, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har allerede fått utvidet både bemanning og åpningstider på enkelte avdelinger for å kunne hjelpe alle som tar kontakt. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. /Betina
Kundeservice omg. Lang ventetid. Frekke ansatte. Får ikke hjelpen man trenger. Føler meg liten. Aldri mer!
Hei Lee, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Dersom du har hatt en dårlig opplevelse med ansatte håper jeg du vil sende oss en melding via postkassen i nettbanken og forklare hva som er skjedd, slik at vi kan se nærmere på det. Slik skal det ikke være. /Betina
Jeg fikk snakket med en som jobbet der en gang. Han var kjempehyggelig og hjelpsom. Problemet er at det er alt for vanskelig å få snakket med noen overhodet i denne banken.
Hei Anne, Kjekt å lese at du har hatt en positiv opplevelse med kundebehandler hos oss! For oss er det viktig å hjelpe alle som tar kontakt på best mulig måte. Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Betina
Umulig å ringe inn til DNB. Har vær evig kunde her. Nettabankløsning er bra, men når du ringer inn så kommer du til 30-50 min venting, og så blir du kastet ut av køen. Gang på gang. Seigpining.
Hei Kathrine, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Betina
DnB har noen av markedets beste nettbank løsninger, men har dessverre fått så stor markedsposisjon at de ikke «er der for kunden» lenger. ( da de ikke trenger å jakte på kundene). Så kanskje det norske folk bør ta seg bryet med å bytte bank, for at de ikke skal fortsette å ta kunden for gitt og yte ekstremt dårlig service. DnB= Norges desidert mest arrogante bank!
Hei Ann, Takk for tilbakemelding om blant annet nettbanken vår. Dersom du har inntrykk av at vi ikke er der for kunder ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss og forklarer nærmere hva som gjør at opplever det slik. Alle våre kunder er like viktige for oss og vi har blant annet folk på kundesenteret hver dag mellom 07-23 for å hjelpe alle som trenger det på best mulig måte. /Betina
Får høyere renter enn andre banker,null kundeservice.Ingen filialer,og eiendomsmeglere uten vanlig folkeskikk
Hei Chris og takk for tilbakemelding. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Vårt kundesenter er åpent fra 07-23 hver dag og filialer finner du oversikt over her: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html. Dersom du har hatt en dårlig opplevelse med DNB Eiendom anbefaler vi å kontakte DNB Eiendom for å se nærmere på hva som er skjedd. /Betina
Ventetid på over en halv time - kø med 30 personer foran og feil på meldingstjenesten i nettbanken!!! Håpløst å komme i kontakt med egen bank!!! Anne
Hei Anne, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. /Betina
Helt umulig å oppnå kontakt med kundeservice. Har prøvd både telefon og chat ved flere anledninger de siste ukene. Har også sendt klage, men får ingen tilbakemelding. Ikke holdbart!
Hei Anne, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har allerede fått utvidet både bemanning og åpningstider på enkelte avdelinger for å kunne hjelpe alle som tar kontakt. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. /Betina
Umulig å finne fullversjon på mobil, og snakke med kunderådgiver.. Får beskjed om å logge inn når man allerede er innlogget
Hei Hege og takk for meldingen din, For å logge inn i fullversjon på mobil kan du gå til dnb.no - logg inn - skriv personnummer - Gå til fullversjon (oppe til høyre) - Logg inn (midt på siden) - fødselsnummer - velg innloggingsmetode. /Betina
Elendig bank: Høye priser/gebyrer som gjerne er dårlig opplyst om. Fikk nettopp bekreftet et nesten tosifret antall kroner i gebyr for at dere passet på fondene til ungene mine i fjor. Håpløst å finne fullversjonen på mobil. «Umulig» å få kontakt med. Rådgivere som «lurer» ungdom til dårlige valg når det gjelder fond. Gjør forskjell på folk. Jeg fikk tre ganger så mye i lån ved å kontakte lokalbanken (som nå er nedlagt), enn da jeg kontaktet banken sentralt. Tvinger folk inn på et dyrt og elendig kundeprogram. Gir sine ledere vanvittige lønninger mens hvermannsen skal flås. Jeg har kviet meg for å styre med å bytte bank, men oppkjøpet av Sbanken er dråpen. Heller enn å prøve selv å bli bedre, vil dere kvitte dere med brysomme konkurrenter. Slik oppførsel passer bedre i land man ellers ikke vil sammenligne seg med. Jeg skulle ønske dere heller kunne legge energien i å bli den banken kundene vil ha og fortjener. Synd jeg ikke lenger kan gå til Sbanken, men hvem som helst er bedre enn enn dårlig eks.
Hei Kalle og takk for din tilbakemelding. Du finner våre priser tilknyttet våre produkter og tjenester her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris. Dersom du har innspill til hvordan vi bedre kan synliggjøre våre prislagte tjenester, er det veldig fint om du sender oss en melding om dette fra postkassen din. Vi jobber kontinuerlig med å kunne tilby bedre løsninger for kundene våre og vi ser for øyeblikket på hvordan vi kan forbedre nettbank og mobilbanken ytterligere. Det er valgfritt å bli kunde i DNB, på lik linje med alle andre banker i Norge. Kundeprogrammene våre er vår måte å kunne tilby gode fordeler til kundene våre som ønsker å ha debetkort i DNB. Ønsker man ikke kundeprogram, vil man kunne ha et ordinært kort utenfor program, eller konto uten kort. Det er leit å høre at du ikke ønsker å være kunde hos oss og at vi per i dag ikke appellerer nok til deg som kunde. Vi har registrert innspillene dine og tar det med oss i videre arbeid med våre tjenester og produkter. Ha en riktig fin dag videre. /Stian
Dyr, vanskelig å bruke/finne fram. Rett og slett dårlige løsninger!
Hei Rune! Vi takker for tilbakemelding, men det er trist å se at det er slik du oppfatter DNB. Dersom du har konkrete ting du mener kunne vært bedre ønsker vi gjerne å høre fra deg. Send oss en melding via postkassen i nettbanken, så ser vi på det :-) Håper du får en fin dag videre. /Betina
De flår deg med sine gebyrer og avgifter samt De er først til å øke renta.. Ikke noe åosetivt ved å være DNB kunde. Mange andre alternativer der ute som er mye bedre.
Hei Daniel. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Angående rente så stemmer det ikke at vi alltid er først ute med renteoppgang. Hvilken bank som er først, varierer. Våren 2020 var vi første bank til å kunngjøre rentereduksjon to av de tre gangene styringsrenten ble redusert. /Betina
Dårlig på renter til privatkunder Høye gebyrer Dårlig kundeservice Overbetalt ledelse
Hei Olav og takk for tilbakemelding. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Dersom du har opplevd dårlig kundeservice håper jeg du vil sende oss en melding via postkassen i nettbanken, slik at vi kan se nærmere på hva som er skjedd. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
DNB svarer alltid at de ser an. Se an, se an. Hadde de tatt kundene sine på alvor hadde de støttet Apple Pay. Opprettet egen konto i Sbanken for å ha konto som virker med Apple Pay. Nå har DNB kjøpt Sbanken. Nå er det jeg som ser an.
Hei Pål og takk for tilbakemelding. Vi tar alle våre kunder på alvor og jobber fortløpende med å bedre ting som vi får tilbakemeldinger på. Når det kommer til Apple Pay så er det ingen endringer i tilbudet til hverken Sbanken eller DNBs kunder med det første. /Betina
Her er det som å gå 25 år tilbake i tid hva nett- og mobilbruk gjelder. Alt skal gjøres vanskligst mulig og med flest mulig seg med reklame over alt som bare er irriterende. Dyrt uoversiktlig og med dårlige vilkår. Her er det ingen ting å hente. Let andre steder.
Hei Morten! Det er synd at du opplever oss slik. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken og appen vår. Vi håper jobben vi legger ned på baksiden kanskje kan endre oppfatningen din en gang i fremtiden. /Betina