DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Er svært fornøyd med banken. God service og oppfølging
Hei Tommy! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) /Viktoria
Jeg synes dette er den verste bank i Norge. Store og griske og som tittelen sier så ble jeg lurt for femten år siden.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Om det er noe vi kan hjelpe med må du gjerne ta kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank. Mye kan ha skjedd på 15 år, så håper derfor du vil få en bedre opplevelse om du fortsatt er kunde, eller skulle ønske å bli det på nytt en gang. /Frida
Jeg har ikke bruk dere på noen år jeg har litt peng på kontoen vil overfør dem til kontoen min til storebrand banken
Hei. Takk for melding. Dersom du ønsker å overføre innestående beløp til en annen bank kan du gjøre dette ved å logge inn i nettbanken og gå til Dagligbank og lån - Betale til en. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 91504800 eller på chat når du er innlogget i nettbanken dersom du trenger videre hjelp med dette. Ønsker deg en fin dag. /Elisabeth
Uheldigvis har jeg vært så dum å beholdt konto hos DnB siden ungdomsalder, har nå sperret kort hos de som fortsatt var blitt trukket og kontaktet de angående dette idag. Fikk svar at kortene var sperret og at det var bare å se bort i fra dette samt at jeg skulle få bekreftelse på det etter jeg snakket med de på chat. Fikk selvsagt ingen bekreftelse så jeg tok kontakt igjen, da fikk jeg ett annet svar å ingen løsning på hvordan jeg skulle løse dette med kortet. Anbefaler alle familie og venner dere også å holde dere langt unna DnB, at de er Norges største bank må være en spøk mtp hvordan de behandler kunder de har hatt i flere tiår. Jeg har nå etterspurt innsyn i mine data hos de og regner med at dette blir løst på denne måten slik at jeg får logg over samtalen jeg hadde med de om dette på chat ellers blir jeg nødt å sende klage til datatilsynet. STYR UNNA.
Hei Erling! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og at du har mottatt ulike beskjeder i kontakt med kundeservice. Det er ikke bra nok. Vi kan ikke sjekke eller gå inn på enkeltsaker her, men kan på generelt grunnlag informere om at selve kortavtalen må avsluttes hvis man ikke lenger ønsker kort i banken. /Marthe
Deres forklaring fungerer heller ikke. Kommer ikke inn på fond eller innboks!
Hei. Kjedelig at du ikke har kommet inn i fullversjon. Vet ikke helt hvilken fremgangsmetode som er forsøkt, men gjerne forsøk denne: Trykk deg inn på internett på din mobil og skriv inn www.dnb.no. På den siden som dukker opp så blar du den nesten helt nederst på siden og der trykker du på "Om oss". Da kommer du til forsiden vår slik den ser ut som om du skal logge inn via en pc. /Elisabeth
Vi er i 2022 og de mangler Apple Pay, renta er høy og når du forsøker å kontakte banken for å forhandle så blir du avvist på en arrogant måte med autosvar. En ting er å få et nei, som jeg tåler, men når man ikke en gang føler man blir hørt etter å ha vært kunde i banken siden tidenes morgen, så ble det nok for meg. Byttet bank nylig og har allerede spart mange tusen. I tillegg har banken satt ned renten mindre enn hva styringsrenta gikk ned under pandemien. Nå når renta går oppover igjen, så er DnB raske med å sette opp nøyaktig samme prosent som styringsrenta. Skulle likt å sett en sammenligning på differanse mellom boliglånsrente og styringsrente før, under og etter pandemien. Hvor vanskelig kan det være å opptre profesjonelt og redelig? Bytt bank!
Hei, en av hovedgrunnene til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar
Topp oppfølging og gode nettbaserte løsninger innen finans og forsikringer igjennom SAGA programmet. Egen kundeveileder og gode fordels-tjenester. PS: Ønsker meg på sikt en mye mer moderne nettbank med et oppdatert brukergrensesnitt. Mobilbank helt topp!
Hei Simen! Tusen takk for flott tilbakemelding, det er veldig kjekt å høre at du føler dette om oss! :D Vi jobber med nye digitale løsninger som vi vil lansere med tid, men det er mye grunnarbeid rundt disse løsningene som må være på plass før vi kan lansere dem! Vi gleder oss kjempe masse til når de blir offentlig gjort, men vi kan si at om du er fornøyd med mobilbanken, så vil du elske den nye nettbanken når den kommer! <3 /Vinjar
Det er på grunn av Vipps mye penger . Jeg vet ikke man kan ikke då mye penger .
Heisann Yenny! Leit å høre at du opplever problemer med kort og kodebrikke. Om du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 så vil de kunne få sett nærmere på dette. Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkl. lørdag og søndag). /Lars
"Alle kunder er like viktige" men ikke hos DNB. Ikke bruk denne banken som din private bank. Stor forskjellsbehandling.
Hei Tor! Leit å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss og føler deg forskjellsbehandlet. Våre kunder er viktige for oss og vi ønsker å være tilgjengelig for alle våre kunder slik at det skal være enkelt å kunne komme i kontakt med oss og få hjelp til det man trenger. Derfor har vi blant annet åpent 16 timer hver dag mellom kl. 07-23 (også på lørdager og søndager) og er tilgjengelig på chat, telefon 915 04800 og nettbankmelding – slik at våre kunder har flere kanaler for å ta kontakt med oss. Det er vanskelig for oss å kunne svare på her hva som har skjedd i ditt tilfelle som gjør at du føler deg forskjellsbehandlet, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke dette nærmere. /Lars
Å ikke ha apple pay er helt bak mål. Dealbreaker for min del.
Hei! Det var leit å høre. Vi har ikke noe nytt å komme med angående Apple Pay foreløpig, men det er noe som vurderes jevnlig. Ønsker deg en fin dag! /Lene
Vært kunde hele livet men nå er det slutt. Mange grunner til det. Fått haugevis med varsler om at nå sperrer vi konto. Men ikke noe varsel om at bank id ble kuttet ut. Fikk bare mail at bank id virker ikke lenger. Det har blitt masse problemer pga. det. Takk skal dere faen i meg ha..
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder varsel om sperring av konto høres det ut som vi mangler oppdatert legitimasjon og/eller kundeopplysninger på deg. Dette er vi lovpålagt å be om. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje
Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.
Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar
Gjelder ikke lenger bare Kundeservice men DNB generelt. Styr unna denne banken og unngå unødvendig trøbbel. Min konto i DNB ble altså sperret for overføring til egen konto i annen norsk bank. Ref tidligere omtale. Men den var fortsatt åpen for innskudd. Som jeg ikke kjente til, og som jeg iht sperringen altså ikke kunne motta!! På spørsmål til DNB fikk jeg beskjed om at de jo ikke kunne sperre for pensjoner o.l. Har den siste tiden kontaktet banken flere ganger, snakket for 3 dager siden med en tilsynelatende normal og hyggelig person. Han ba om mitt kontonummer i annen bank, han kunne deretter overføre innestående beløp fra min DNB konto. Jeg regnet med at alt nå ville ordne seg. Men så enkelt skulle det ikke bli… intet skjedde… Den 16.d.m. fikk jeg 2 x beskjed fra dame (vet ikke om det var samme) at kontoen ville være åpen 1 time for overføring fra meg. Men ingen hadde sagt noe om at jeg først måtte slette forutgående forsøk på overføring (samme beløp). Det ble jeg etterhvert fortalt av «kontoen». Har sjekket idag, søndag 18.09, beløpet står fortsatt på min konto i DNB. !!!!!
Hei. Det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Vanskelig å si hvorfor det har vært en del frem og tilbake i dialogen, men ta gjerne kontakt på telefon eller på chat (når du er innlogget i nettbanken) så kan vi se om overføringen går i orden. /Elisabeth
DnB støtter kun kontaktløs betaling telefon/klokke på Android enheter. DnB vil bare satse på Vipps, men som de fleste vet er Vipps en middelmådig løsning sammenlignet med Google wallet/Apple pay på butikk og lignende. Og ikke minst, en tryggere måte å betale på i innlandet og utlandet sammenlignet med gamle fysiske kredittkort. Var nettopp i kontakt med DnB kundestøtte, og de sa at det er mange som etterspør Apple pay. Selv er planen nå å bytte bank, selv om jeg ellers var fornøyd med DnB.
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar
DNB har fortsatt ikke støtte for Apple Pay. Norges største bank burde gå foran som et godt eksempel når det kommer til teknologi. Det at markedet ikke er modent nok, og at det ikke er nok etterspørsel etter Apple Pay er dårlige unnskyldninger. Når Norges største bank ikke kan tilby tjenesten, så blir jo etterspørselen og modenheten holdt tilbake naturlig nok. Apple / iOS-enheter er de mest populære mobilenhetene i landet, men på tross av dette er det ikke noe problem å tilby både Google, Fitblt og Garmin Pay… Nettbanken er også rotete og fremstår som utdatert. Det er også frustrerende at mobilbank-appen og nettbanken har forskjellige funksjoner som ikke kan benyttes om hverandre.
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. Nettbanken vår gjennomgår for øyeblikket mye endringer som vi håper å kunne lansere snart, men vi er ikke uenig i at den trenger en oppdatering. Endringene vi jobber med skal ikke bare endre utsende, men også effektiviteten på våre tjenester, og derfor trengs det noe lengre tid enn vi hadde ønsket! :) /Vinjar
Bidrar med aii informasjon og service jeg trenger som kunde i DNB Private Banking
Tusen takk for fin tilbakemelding! :) \Maren