Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert tirsdag 23. juni
DNB Bank
1.4
1 446 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#104
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#104 av 104 dagligbanker
14%
Forferdelig
14% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 446 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
129
59
62
139
1 057
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bryr seg ikke om kundene

Omtale av  Turid F

Kundeservice i DNB er helt bortkastet. Bryr seg ikke om kundens behov, og er tildels uhøflige. Bytter nå bank etter å ha vært kunde altfor lenge, ca 25 år

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:39

Hei Turid! Veldig leit å høre at du bytter bank etter så mange år. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter og forklare nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan se nærmere på det. /Betina

U profesjonell og agressiv behandling av ansatt og vaktene på DNB Karl Johan

Omtale av  Daniel E

ATM Karl Johan registrerte penger trekk på master kort mens jeg ikke fått pengene. Jeg kom til Bank kontor direkte for å få svar ang disse bort førte penger. Jeg truffet en uerfat ung ansatt som ikke vet klart svar å gi meg. Så ville jeg prøve å spørre fra annen ansatt igen for å få bedre info ang det, jeg forsøkte å stå i kø på nytt for å få kø lapp igjen. Jeg ble stoppet av vaktene på veldig uhøflig og agressiv måte, jeg ble dyttet og fornærmet . Dem fortalte meg at selve ung ansatt anbefalte det, jeg forstått dette pga ( at jeg må ikke gjentar samme spørsmål til annen ansatt, da det blir mindre perstisje for han). Jeg klager begge vaktene og den u erfat ansatt for fornærmelse som på gått meg.

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:38

Hei Daniel, Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på vårt kontor. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her. Håper derfor du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 91504800 eller chat fra innlogget nettbank, så kan vi se nærmere på hva som er skjedd. Man skal selvfølgelig ikke bli behandlet slik. Når det kommer til penger som er trukket fra konto, men ikke kommet ut fra minibank kan du sende en reklamasjonssak på det via nettbanken. Gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Reklamasjon eller klage. Da ser en saksbehandler på det. /Betina

Dyr bank uten mulighet for Apple Pay

Omtale av  Kjetil H

Banken er i dyreste laget uten jeg føler jeg får "noe ekstra" de nekter også å implementere Apple pay pga de eier litt i Vipps.

Svar fra DNB Bank
10.05.2022 22:37

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi vurderer stadig å få på plass Apple Pay, men vi vet foreløpig ikke om/når det eventuelt vil komme på plass. /Elisabeth

Trenger Fullversjonen - ikke den forenklede utgaven

Omtale av  Kristian V. A

Sliter skikkelig med strukturen til DnB: Javel, Nettbanken kan være grei å ha tilgang til. Men så snakker de også om Mobilbank - mens jeg trenger Fullversjonen for bl.a å få tilgang til lån. Det er klin umulig å komme seg inn på Fullversjonen fra mobil, for alle lenker trekker meg inn i den begrensede Nettbanken. Jeg mener - hvor vanskelig kan det være å lage en nettbank som gir en god kundeopplevelse??

Svar fra DNB Bank
09.05.2022 08:47

Hei Kristian! I fullversjon av nettbanken så vil man få tilgang til flere funksjoner enn i mobilbanken, men vi jobber med løsninger for mobilbankappen slik at man skal få mulighet for å utføre de samme tjenestene uansett hvor du logger inn :) I mellomtiden kan du logge inn i fullversjon av nettbanken på mobilen din via m.dnb.no. du må da legge in nditt fødselsnummer og trykke på Logg inn. Deretter skal du få opp valg "Gå til fullversjon". Deretter kan du fortsette innlogging for å få opp nettbanken på din mobil. /Ann-Kristin

Elendig bank med dårlig kundeservice

Omtale av  Jarle

Dette er en bank for folk som ønsker å bli ignorert av kundeservice og ha dårlige banktjenester. Pluss det å spise opp S'banken. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
09.05.2022 08:48

Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med oss, slik skal det såklart ikke være. Ta gjerne kontakt med oss på nytt dersom du fortsatt har behov for hjelp, så håper jeg vi kan rette på inntrykket :) /Ann-Kristin

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig nettløsning@

Omtale av  Melle

Får ikke fullversjon fra mobil (som tidligere) og er dermed ikke mulig å endre feks fast overføring,! Blant annet... ang kundeservice: hvilken, hvor?

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:24

Hei Melle! For å logge inn i fullversjonen av nettbanken på telefon kan du gå til www.dnb.no og bla helt ned på siden til "Dagligbank - Nettbank". Deretter trykker du på "logg inn i fullversjonen av nettbanken fra mobil" :) Kundesenteret vårt tilgjengelig via chat fra innlogget nettbank og på telefon 915 048 00 hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden :) /Tonje

Uendelig mengde problemer

Omtale av  Frank

Mye problemer som oppstår. Når du tenker du har løst et problem oppstår et nytt.

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:25

Hei Frank! Leit å høre at du er misfornøyd med tjenestene våre. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 048 00 eller start en chat med oss fra innlogget nettbank, så kan vi selvsagt se nærmere på det :) /Tonje

Umulig å få kontakt med banken

Omtale av  Tor

Priser og renter skiller seg ikke særlig ut fra markedet. Problemet med banken er at den er fullstendig utilgjengelig. Byttet fordi jeg kontaktet banken vedr. finansiering. La inn forespørsel elektronisk og så hørte jeg absolutt ingenting på over 2 mnd . til tross for gjenntatt purring på svar. Tok i mellomtiden kontakt med konkurrerende bank og fikk god hjelp til bedre vilkår. Flyttet alle konti og lån og hvem tok da kontakt tror du… Sliter nå med bank id i min nåværende bank ettersom DNB fortsatt ikke har avsluttet mitt kundeforhold og bankid fortsatt er aktiv hos dem. Blir nå bombardert med mail og meldinger om identifisering, kanskje jeg nå kan bli kvitt mitt kundeforhold…

Svar fra DNB Bank
07.05.2022 08:28

Hei Tor! Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. /Tonje

Søppelbank , en skam for ordet bank.

Omtale av  Wiking

Kundeservice er ubrukelig om du er så "heldig" at du etter 40 minutter i kø treffer en som selvsagt ikke kan hjelpe deg eller ikke gjør som de lover. Det er ingen annen nettbank med så mye feil og nedetid som DNB sin. Når den en gang i blant virker, er den ganske grei. Ved årets relegitimering forsøker idiotene å presse deg til å laste ned enn helvetes app jeg ikke vil ha. Alternativt kan du sitte to timer i telefonkø for å få dritbanken til å sende deg i nettbanken det du trenger for å sende passkopien der, eller du kan reise en time til nærmeste filial for å stå i kø. Løsning: Send mail i nettbanken og skjell dem ut så jæ***g at du nesten rødmer selv. Resultat: Da kom løsningen så fort som f.. i nettbankens postkasse. Hvorfor kunne man ikke klikke seg inn på en løsning i nettbanken UTEN app, eller hvorfor sendte de ikke løsningen til alle så man kunne velge?? Nei, de arrogante jæ***ne vil lage det så tungvint at folk laster ned en app de ikke vil ha fordi de ikke orker mer. En søppelbank som man dessverre havnet automatisk i da man fulgte med på lasset fra postbanken. DNB er norges værste søppelbank, styr unna!!!!

Svar fra DNB Bank
05.05.2022 13:27

Hei Wiking. Takk for tilbakemelding. Vi har stor pågang for tiden, og det vil dessverre medføre lenger ventetid til vårt kundesenter. Det er som sagt ikke et krav at du laster ned appen, men det er et av alternativene vi tilbyr til å legitimere seg. /Viktoria

2010 ringte, de vil ha nettbanken sin tilbake

Omtale av  Stian

Har vært kunde hos DNB i mange år, helt siden jeg fikk mitt første bankkort og den røde tråden alle disse årene er den helt elendige nettbanken deres. Knotete, forvirrende design og løsninger som er gjemt på de merkeligste steder gjør det her til en skikkelig dårlig brukeropplevelse. Rett og slett utrolig at en så stor bank som DNB kan stå inne for en så ubrukelig løsning. Blir nesten flau på deres vegne. Synes synd på eldre og andre med mindre teknologisk innsikt som må prøve å navigere det rottereiret de kaller nettbanken. Appen på Android fungerer greit, liker spesielt godt at man kan skanne regninger, men utenom å få en oversikt, betale og overføre mellom egne konti så må du inne på den tragiske nettbanken igjen.

Svar fra DNB Bank
04.05.2022 10:41

Hei, takk for tilbakemelding. Vi jobber med å forbdre våre digitale løsninger og håper at vi kan vise til løsninger i nær fremtid som vil forandre ditt syn på våre digitale løsninger! /Vinjar

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen Apple pay = bytte bank

Omtale av  Tor

Ja, man kan jo spørre seg om det ikke er drastisk, men faktum er at så lenge google pay har virket har jeg brukt dette, og nå så vant til friheten med å ikke ha med lommebok etc noe sted at jeg er avhengig av dette... og ja, vil faktisk gå så langt at jeg bytter bank (inkl lån etc) for å få dette.. Skjerp dere DNB, dere henger etter, og de unge idag gidder ikke velge dere om ikke dette er på plass (og det MEGET fort), vipps er fint, men LANGT flere butikker har kontakløs/tæpping enn de som har vipps... vipps er et supplement.. IKKE en erstattning... dessuten funker IKKE vipps i utlandet... Jeg skal gå en runde med meg selv, men ender antagelig opp med å bytte bank....

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:35

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars

Norges værste bank.

Omtale av  Miriam

Det skulle ikke vært lov til å få kjøpe Sbanken, av en eksisterende elendig bank. En bank som prøver å få mest mulig penger fra kunder med sine usynlige tjenester i tillegg til og ikke få lov/ mulighet til å avslutte kundeforhold.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:40

Hei Miriam! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi spesifiserer kostnaden for våre ulike produkter og tjenester her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Nå er jeg lei

Omtale av  Joachim

Vært kunde i DNB siden oppkjøp av postbanken. Hver henvendelse har tatt lang tid, og du må selv følge opp for å få svar. Mangler de informasjon for å komme videre i saken, må du selv følge opp dette også. Rente er ikke best, søke boliglån er vanskelig og nettbanken utdatert. SAGA-fordelsprogrammet er OK, men ikke verdt å bli bare pga. dette.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:53

Hei Joachim! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi forsøker etter beste evne å løse henvendelser vi får i første dialog vi har med våre kunder, men ikke alle henvendelser vil være mulig å løse uten at det blir undersøkt av annen avdeling. I det siste har vi hatt en del mer ventetid inn til oss grunnet relegitimeringsprosessen som foregår akkurat nå, hvor det er veldig mange som tar kontakt med oss i alle våre kanaler (chat, nettbankmeldinger, telefon). Vi anbefaler derfor, med mindre det er noe som haster, å ta kontakt med oss på morgenen eller på ettermiddagen etter kl. 17 - da er det normalt en del mindre trafikk inn til oss. Man kan søke lån i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Søk om lån og kredittkort, etter man har lagt inn søknad der så vil det bli fulgt opp av en lånerådgiver hos oss. Vi jobber kontinuerlig med å vurdere funksjoner for mobil- og nettbanken for hvordan de kan bli bedre, send oss gjerne et innspill om hva du tenker kunne vært forbedret i nettbanken her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

Værste bank

Omtale av  Jessica

Rakk ikke å bruke den uprofisjonelle syk banken før jeg ombestemte meg, rak ikke få bank kort før jeg avbestilte på det raskaste tempoet i mitt liv! Jeg vil på det sterkeste ikke anbefale dnb til noen ikke engong til min verste fiende fortjene denne RÆG banken! Må uttrykke meg akkurat slik det er, aldri møtt noe så Ufyselig, uproft og dårlig service! Vært 20 år hos en annen bank og tror nok jeg forblir der om så jeg skulle ha en ekstra bank konto hos en annen bank! Man leve og lære! :)

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:34

Hei! Leit å høre at du har opplevd å være misfornøyd med servicen fra oss. Vi forsøker å være tilgjengelig for kunder store deler av døgnet (07-23 hver dag, inkludert lørdager og søndager) i flere kanaler (chat, telefon, nettbankmelding), og vi ønsker alltid å bistå kundene våre med å løse eventuelle utfordringer man måtte ha i første dialogen man har med oss. Send oss gjerne innspill til hva du tenker vi kan bli bedre på her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Lars

Ligger alltid etter på teknologi

Omtale av  Markus

Er noen år siden jeg var i Danmark og skulle handle i butikken. Først når jeg skulle betale fikk jeg vite at du måtte ha bankkort med chip. Og magnetstripen på terminalen i Danmark var skrudd av. Det hadde selvfølgelig ikke mitt kort fra DnB den gangen. Heldigvis funket fortsatt minibanker ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Og nå støtter de ikke ny teknologi som Apple pay. Jeg bruker også danske bank som tilbyr Apple pay. Det er bare et dobbelt trykk på side knappen på iPhone så en face-id lås for så å tappe mobilen til terminalen. Det fungerer også overalt hvor tapping fungerer. Så vet ikke hvorfor DnB prøver å snakke ned dette i artikkelen sin med feil informasjon og prøve å si at den eldgamle teknologien tappe med bankkort er noe stort. Greit at bruker av dette har økt gjennom pandemien med igjen er det gammel teknologi. Får håpe at de lærer noe av sbanken når de har kjøpt de opp og ikke ødelegger de også.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:28

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Velger Vipps i fremfor Apple Pay 🤣

Omtale av  Uar

Når omtrent 60 prosent av smarttelefon markedet i Norge benytter seg av iPhone, er det BS at DNB velger å satse på Vipps istedet for Apple Pay. Jeg brukte Android for en periode og utenom å "vippse" små penger til folk brukte jeg alltid Google Pay til alt. Dere gjør bare ting vanskeligere. Lettere å skifte bank enn å vente på at DNB gir støtte for Apple Pay rett og slett og dette emnet er noe ganske mange har tatt opp. Ta dere sammen og implementer Apple Pay, ikke bli igjen i fortiden!

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:27

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har ingen utmerkelser
DNB Bank har ingen utmerkelser

Det er foreløpig ikke registrert noen utmerkelser på DNB Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR