DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ringer banken sammen med min gamle mor da hun ikke lenger forstår å komme inn i netbanken. Datteren hennes hjelper med å logge på å betale regninger. Brikken fungerer ikke lenger pga rot hos DNB i helgen. Ringer altså for å få ny brikke så vi kan hjelpe min mor til å betale regninger og å få bestilt mat på nett. Treffer en kundebehandler som er blottet for forståelse og null løsningsorientert. Ender med at han sperrer kontoene.. Drittbank. Glad jeg selv har Nordea.
Hei Tom! Det er leit å høre at dere fikk denne opplevelsen når dere ringte inn til oss. Det skal være nevnt at hvis vi er under oppfatning at noen bruker/misbruker en annen person sin BankID, er vi pliktig til å sperre BankID inntil videre er oppklart med eier av nevnt BankID. Vi tilbyr tjenester som lar en person disponere en annens konto uten at de logger inn med annen person sin BankID, og vi håper at dere kontakter oss på telefon eller chat så vi kan hjelpe dere å få dette på plass! /Vinjar
Bank id / mobilt bank id systemene er nede hele tiden. Bank ID funker nesten aldri. dette begynner å bli et problem for meg. vurderer nå å bytte bank.
Hei Erika! Det er leit å høre du føler dette om BankID, det er dessverre slik at mye av problemene som har vært med BankID / BankID på mobil den siste tiden har ikke vært hos oss, men hos dem som drifter det. Når dette skjer, påvirker det ikke kun kunder i DNB, men kunder i alle banker uavhengig av hvor de har sin BankID registrert, vi håper BankID og Teleoperatørene som drifter BankID på mobil, får disse problemene fikset så kunder av oss, og andre banker ikke opplever problemer ved å logge inn noen som helst steder! /Vinjar
Nettbank-systemet er for lengst utdatert, uten noen mulighet for å filtrere kontooversikter, alt for mange klikk per gjøremål (dere burde bestilt en UX-designer, DNB) og elendig kundeservice. Jeg kan godt forstå at de som sitter i telefonen på kontoret er lei, for her er det mye ufornøyde kunder. Det tar i gjennomsnitt 20 minutter å komme gjennom på telefon, og chattesystemet er som regel aldri tilgjengelig. Det tok fire dager å motta ny personlig PIN til nettbank, men den innloggingsmetoden fungerte aldri likevel. Jeg er glad for å si at jeg har gått over til Sbanken, og anbefaler alle å gjøre det samme.
Hei, leit å høre at du føler det slik. Nettbanken er under oppgradering og personlig pin skal man kunne endre i nettbanken, få tilsendt på sms eller per post. /Maren
Sa jeg UTROLIG? At man skal "lete etter" fullversjon et eller annet sted på nettet er mest komisk.
Hei Harald M og takk for din tilbakemelding. Vi har forståelse for at det gjerne kan være litt nytt å finne fram til fullversjonen av nettbanken på mobilen din, etter vi gjorde endringer på fremgangsmåten. Fint at du melder fra om dette her, så vi får veiledet deg i riktig retning. For å komme til fullversjonen behøver du åpne en ny nettleser og gå til www.dnb.no. Du kan skrive inn din bruker-ID øverst til høyre og deretter klikke deg videre, du vil nå se visning av innlogging-side med valg i øvre høyre hjørnet om å gå til fullversjon. Klikk på denne, som vil igjen føre deg til en ny side. Her vil du måtte klikke på "Logg-inn" knappen midt på nettsiden, unngå å trykk på logg-inn knapp øverst til høyre (Dette vil ta deg inn i ordinær mobilversjon av nettbanken). Klikker du på logg-inn knappen midt på siden og fullfører prosessen, vil du være i fullversjon av nettbank på mobilen din. Jeg håper dette var oppklarende. /Stian
Fra kl 08 har jegvært i kontakt med kundeservice 3 ganger ila. Det virker som om de ikke forstår forespørselen min og får tilbakemelding pm at historiske saldoer ikke er en del av deres tjenester. Går da til nærmeste DNB som er Bergen sentrum, der jeg blir møtt av vakt som spør om jeg har gjort avtale.Det har jeg selfølgelig ikke, og når jeg endelig kommer inn på nettsiden deres og avtaler møte kl 11:15 så skal de snart ta kontakt. Nå er kl 13:30 og hele dagen min er gått ad dundars. Ba om den samme tjenesten i en annen bank og vips sa fikk jeg saldo tilsendt pr. mail. Elendig kundeservice og jeg kommer til å fraråde å bruke denne banken. Hilsen jhv
Hei John og takk for din tilbakemelding. Veldig beklagelig å høre at du ikke har fått tilstrekkelig hjelp hos oss i dag, slik skal det selvfølgelig ikke være. I nettbanken din skal du ha tilgang til kontoutskrifter 10 år tilbake i tid, her oppgis saldo for siste dag i måneden på hver kontoutskrift. Du finner kontoutskrifter ved å gå til Dagligbank og lån - Arkiv. Dersom du ønsker daglig oversikt over din saldo tilbake i tid, er ikke dette noe vi har tilgjengelig per i dag, dessverre. Bankkontorene vår er dessverre begrenset i form av tilgjengelighet som følge av smittesituasjonen i Norge. Her vil man måtte avtale møte på forhånd, som du ble veiledet til av vakt. Kontorene ble alle nylig stengt for drop-in, for å både forebygge og vise hensyn til økning av smitte som vi nå ser i samfunnet. Møteforespørsel innvilges i hovedsak kun dersom det tilsier at det foreligger fysisk behov for hjelp til henvendelse, eksempelvis ved skanning av pass eller fysisk signering av lånedokumenter. Det er derfor veldig fint om du tar kontakt med oss på nytt, slik at vi kan undersøke om vi får hjulpet deg med dette digitalt. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på chat og telefon. Du kan starte en chat innlogget fra nettbank eller ved å ringe oss på 915 04800. Vi håper å høre fra deg. /Stian
Ikke mulig å få en kundeveileder, idioter. jeg må nok stille opp i banken personlig. Det blir ikke et hyggelig møte. Gleder meg.
Heisann! Vi er tilstede hver dag mellom 07.00-23.00 :) Du kan enten ringe oss på 04800 eller starte en chat fra innlogget nettbank. /Mariell
Støtter ikke Apple Pay og bruker som argument at "kontaktløs betaling" er bra nok og at det er "enklere og raskere å tæppe kortet". Det er jo nøyaktig det samme man gjør med telefonen, bare at man slipper å drasse rundt med kortet. Dette er for meg stor nok grunn til at jeg byttet bank. Kundeservicen, appen og nettbanken er veldig bra.
Hei Espen! Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold /Lars
Går til nettbank for å betale noen regninger, når jeg kom til godkjenning så får man besjed om at , desverre det funker ikke og det er ikke fordi det ikke er dekning, men fordi banken har valgt et nytt system som skal håndtere transaksjonene fikk jeg høre, men dette fungerer jo ikke, er det for å spare penger slik at overskuddet blir større ? ser nå at det har vært sånn lenge, er det mulig. En annen sak er den idiotiske robotstemmen, har dere kvittet dere med alt av kundebehandlere, det man som regel får høre , du er nr femti i køen, takk for at du venter. Kan dere ikke ringe opp kundene i stedet
Heisann Kjell! Leit å høre at du opplever problemer når du forsøker å godkjenne regninger i nettbanken. Det kan muligens skyldes problemene som oppleves med Bankid akkurat nå, som også kan påvirke godkjenning av betalinger. Om man logger inn med kodebrikken med alternativet «Uten bankid» og personlig kode så vil man kunne bekrefte betalingene uten å bruke Bankid. Leit å høre at du er misfornøyd med telefonløsningen vår, det er også mulig å chatte med en rådgiver i nettbanken samt å skrive til oss fra postkassen i nettbanken /Lars
Hei DNB, Lurer på når dere skal slutte å tvinge folk til å fortsatt bruke kort?. Føles ganske utdatert. Jeg ønsker å kunne betale med mobil slik alle jeg kjenner gjør nå. Men Siden dere ENDA ikke støtter det for Apple må jeg fortsatt bruke kort. Og vipps har ingen lettvint løsning for å betale med mobilen i fysisk butikk. I disse tider bør virkelig dette være på prioriteringen.
Hei Linda og takk for meldingen din. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina
DNB har god rente på billånet mitt, god service og alltid tilgjengelige på chat.
Hei og tusen takk for hyggelig omtale! Dette blir vi glad av å lese :-) /Betina
Banken som bryr seg om kunden, det er DNB. Jeg er utrolig fornøyd med både kundeservice og banken i seg selv. Banken har stilt opp for meg for å hjelpe meg når jeg trengte det mest. Jeg føler meg trygg, så lenge jeg er kunde hos DNB. Jeg har både kredittkort og et forbrukslån som er brukt til annen gjeld, og er veldig fornøyd med DNB. <3 Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som klager. De som jobber i DNB har retningslinjer de går etter så chill litt. Jeg kommer uansett aldri til å avslutte mitt kundeforhold med DNB. Vil ønsker alle i DNB en god jul :-)
Hei Marius! Så utrolig hyggelig tilbakemelding, dette gir oss virkelig energi. Tusen takk <3 Vi vil gjøre alt for å fortsette å gi deg de beste kundeopplevelser. God jul til deg og dine. /Viktoria
Jeg er ellers fornøyd med DNB men at de ikke tilbyr Apple pay er for meg uforståelig og steinaldersk! Hva skal man gjøre om man er i utlandet og skal betale? Vipps går ikke! Er så vant til iPhone og kan ikke bruke Google pay heller! Dette holder ikke DNB! Tilby Apple pay!
Hei! Vi følger godt med på det som skjer i markedet innen mobilbetaling, også Apple sin løsning. Vi har vært i dialog med Apple og tatt en nøye vurdering av om vi skal investere i dette nå, eller om vi skal satse på videreutvikling av Vipps. Valget falt på sistnevnte, men det utelukker ikke Apple Pay i fremtiden. /Even
Blir kastet ut av banken, siden jeg mottok penger gjennom vipps. Vedkommende lurte meg. Har prøvd å forklare det. Har opplyst alt. Får ikke noe konkret svar tilbake fra den, men jeg må finne meg en ny bank.
Hei! Leit å høre du ikke har fått svar fra avdelingen på epost! Her anbefaler vi deg å kontakte kundesenteret vårt, så kan de kontakte avdelingen og høre med dem hvorfor de ikke har fått svart enda! Denne avdelingen du skriver om svarer som regel samme dag som mail er sendt, så hvis det har gått lengre enn et døgn er det bare å høre med kundesenteret, så kan de kontakte dem! /Vinjar
Er alltid villig til å ta imot penger, med en gang man trenger en bank og vært kunde i snart 40 år, da svarer de ikke og kunde veileder som ikke ringer opp igjen.
Hei! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse når du har forsøkt å komme i kontakt med oss og at du ikke har blitt ringt tilbake. Håper at du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket. Kontakt oss gjerne via innlogget chat i nettbanken, på nettbankmelding eller på telefon 915 04800 så skal vi få få bistått deg så godt vi kan med det du trenger hjelp til /Lars
Når man kontakter banken for hjelp, så har man gjerne gjort alt man kan for å fikse selv. Å få en robot til å forklare hva man skal gjøre, er ekstremt frustrerende. Så man velger å ringe til DNB direkte, og blir møtt med robot-svarer. Det er helt latterlig og frustrerende for en kunde å aldri kunne komme i kontakt med banken. DNB skal spare penger. Off og off og off...
Hei! Takk for at du gir oss tilbakemelding på din opplevelse da du forsøkte å komme i kontakt med oss. Det stemmer at vi i dag har en chatbot som besvarer henvendelser fra innlogget chat-samtaler. Har man behov for å prate med en rådgiver så kan man be om dette i samtalen med chatbot. Da settes man videre til første ledige person :) Ta gjerne kontakt med oss på nytt slik at vi får hjulpet deg med det du trenger. /Ann-Kristin
Vært kunde i over 15 år. Har boliglån, og takst langt høyere enn lånet. Spurte om økning av boliglån for og betale ut en annen regning , nei dette ble umulig pga anmerkning. Fikk ja i annen bank 15 minutter senere. Alt annet jeg har spurt DNB om har også vært nei / vært problemer. Greit og få bekreftet att og være stabil kunde betyr null. Og att løsningorientering er lik null.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, vi ønsker selvfølgelig ikke at du skal sitte igjen med en vond følelse etter å ha vært i kontakt med oss. Dersom du ønsker en tilbakemelding angående saken du har hatt hos oss kan du gjerne ringe oss på 915 04800. Da kan vi se nærmere på hva som ligger til grunn for avgjørelsen. /Ann-Kristin