Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig bank

Omtale av  Hermund

Ser ikke ut til at lang og tro kundeforhold teller når man ønsker å utvide bruken av bankens tilbud

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:52

Hei, Hermund! Jeg kan love deg at vi er glade i alle våre kunder, og vi ønsker å legge til rette for en så enkel bankhverdag som mulig. Hvis det er noe du ikke er fornøyd med håper jeg at du kan ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi få sett på saken din :-) /Even

Mangler Apple Pay. Bakstreversk....

Omtale av  Pål A. H

Mangler ApplePay. Dermed henger de ikke med i tiden på trådløs betaling. Vipps blir for tungvint når du står i butikken..

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:50

Hei, Pål! Vi følger godt med på det som skjer i markedet innen mobilbetaling, også Apple sin løsning. Vi har vært i dialog med Apple og tatt en nøye vurdering av om vi skal investere i dette nå, eller om vi skal satse på videreutvikling av Vipps. Valget falt på sistnevnte, men det utelukker ikke Apple Pay i fremtiden. /Even

Etter 35 år som trofast kunde , hvem kunder ønsker DNB å ha😡.

Omtale av  Janne

Nettbank funksjonen er veldig bra. Det skal de ha. Ellers må hele kundeservice systemet ta seg grundig i nakken på hvordan de behandler vi som er kunder. De har fullstendig glemt at det er oss de lever av. Trofast kunde i 35 år. Aldri missligholdt en eneste krone. Ervervet 3 eiendommer i livets gang. Direkte uforskammet saksbehandler når jeg som helt gjeldfri nå søkte om et lite boliglån i påvente av en forsikrings sak. Fikk Blankt avslag , med god sikkerhet i bolig og en normal lønn. Ventetiden på kundeservice i DNB har blitt elendig, du er hele tiden nr 20-30 i køen. Fryktelig synd at det er slik det har blitt. Forandret seg veldig de siste 2 årene. De som svarer deg på utlån, gir deg flotte lovnader, men det stemmer dårlig med saksbehandleren som tar kontakt. Er ikke alle kunder noe verdt. Fikk innvilget bolig lånet i Nordea på dagen , og kjempe hyggelig hjelp til alt jeg trenger av bank tjenester. Kundeservice tar kontakt umiddelbart hvis det er noe. Nytt problemfritt liv uten DNB som bank. Anbefales.

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:48

Hei, Janne! Dette var ikke hyggelig lesning, og det er trist å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse. Håper at du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket. /Even

Svare oftere og raskere

Omtale av  Selma

Når dere ser deres kunder har problemer med banken så må dere svare og gi dem hjelp mye lettere og raskere ikke la de vente flere uker på å få svar

Svar fra DNB Bank
11.11.2021 12:23

Hei! Takk for tilbakemeldingen! Ta gjerne kontakt med oss på 91504800 så vi kan finne ut hva som har gått galt her. Vi har vanligvis en svartid på under 24 timer, men enkelte avdelinger har lengre behandlingstid, så om det er en sak som er sendt til andre enn kundesenteret, kan det gå litt lengre tid. Håper du får en fin dag! /Lene

Ikke interessert i å gi tilbud på nytt lån ved kjøp av bolig.

Omtale av  Atif

Var i kontakt med DnB da jeg nå vurderer å kjøpe større bolig. Fikk beskjed fra kunderådgiver at for at hun i det heletatt skulle vurdere søknaden min, så måtte jeg begynne med å flytte mitt eksisterende lån først til DnB. Hun var ikke interessert i å få noe dokumentasjon eller gi noe ca tilbud ført jeg hadde flyttet over hele kundeforholdet mitt. Hvis de ikke ønsker nye kunder så bør de bare si det rett ut. Meget skuffet over behandling fra denne rådgiveren.

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:53

Hei, Atif. Jeg kjenner ikke detaljene i den aktuelle saken, men det er uansett leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Det ønsker vi ikke! Jeg håper du vil ta kontakt med oss på nytt slik at vi får avklart om vi har gjort en feil. /Hilsen Even

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Kundeservice?hva er det for noe?

Omtale av  Trond J

DnB torgalm.bergen er VÆRST på det!!! Samboeren kom grinende ut av banken! Skulle bare få ny brikke.Det hadde kundeservie sagt på tlf .To forskellige faktisk.At det var bare og stikke innom på dagen og få en ny.Der ble hun møtt av to som behandlet henne som dritt. Man skal ikke komme her og komme her.Det er jeg som eier denne banken... . .

Svar fra DNB Bank
09.11.2021 15:49

Hei! Dette var veldig leit å høre! Det er ikke slik vi ønsker å være. Vi har dessverre ikke kodebrikker på bankfilialene, men de skal kunne bestille det for deg. Det hadde vært veldig fint om din samboer kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken sin, så vi får tatt det opp med de kunderådgiverne som har opplyst om dette, og med filialen på Torgallmenningen, slik at vi unngår at flere må ta en bomtur dit. Håper dere får en fin dag, på tross av den uhyggelige opplevelsen. /Lene

Finne innlogging fullversjonen

Omtale av  E. M. S

Ser det er mange som har problemer med å finne innlogging fullversjonen og det er jeg fullstendig enig i, så hvorfor skal det være så vanskelig å få gjort noe med det. Slik har det vært veldig lenge. Ellers er banken en av de bedre.

Svar fra DNB Bank
08.11.2021 17:16

Hei! Takk for innspill rundt forbedring av siden slik at man lettere kan navigere seg til fullversjonen om man er på mobil. Vi tar med oss dette innspillet videre. Per i dag så vil du kunne komme til fullversjonen om du går til dnb.no og så blar ned nesten helt nederst og trykker på "Om oss". Da kommer man videre til fullversjonen. Hyggelig å høre at du ellers synes at vi som bank er en av de bedre :) /Lars

Uærlig og lite hjelpevennilig

Omtale av  Kvinne 3

En bank for de som må ha bank uten annet alternativ. 20 år som saga kunde ble avsluttet på dagen.

Svar fra DNB Bank
08.11.2021 13:56

Det var trist å høre. Vi jobber alltid for å skape gode kundeopplevelser, og når noen opplever det motsatte ønsker vi veldig gjerne å vite hva som har gått gale. Håper at du vil ta kontakt med vår kundeservice slik at vi får tatt tak i saken. Du er ellers velkommen tilbake til oss når du måtte ønske. /Hilsen Even

Forferdelig kundebehandling

Omtale av  Anonym

Etter et samlivsbrudd for noen år siden måtte jeg få nytt finansieringsbevis for å kjøpe ny bolig. Har vært kunde i samme bank siden jeg var født, og som ble videre kjøp opp av DNB, hvor jeg hadde et langvarig kundeforhold. Etter samtale med kunderådgiver fikk jeg tilbudt på 1,7 MNOK i finansieringsbevis, noe som var ikke tilstrekkelig til å kjøpe ett-roms engang. Uken etter fikk jeg 4 MNOK i finanseringsbevis av Storebrand, noe som gav mening etter min inntekt og potensiell fremtidig inntekt. Når jeg konfronterte dette med rådgiveren på Grefsen (på den tiden) ble jeg latterliggjort, etter 28 år som kunde. I dag har jeg et hus til 20 MNOK med et lån i en annen bank. Håper dere råtner på rot DNB.

Svar fra DNB Bank
02.11.2021 18:40

Hei, det var leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandling fra DNB. Du er hjertelig velkommen til å kontakte en lånerådgiver hos oss for å sjekke hva vi kan tilby deg. /Viktoria

Transferring money

Omtale av  Yeganeh N

My bank account was terminated by dnb, i was asked to give a new account no so my money transferred to that by kontroll.utv I have emailed weeks ago but nothing happened.i am student and I really need my money here in Norway, it is for my life Expenses. 🥺😭

Svar fra DNB Bank
29.10.2021 13:44

Hi! Please contact our customer service at phone: 91504800 or by chat from the online bank so we can check this for you. Kind regards. /Betina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å få kontakt med noe som helst.

Omtale av  Per A

Slett kontoene og bytt bank. Umulig å få kontakt med dem om noe som helst. Verste kundebehandling jeg noensinne har opplevd

Svar fra DNB Bank
28.10.2021 13:56

Hei, Per. Beklager at du har opplevd dårlig kundeservice hos oss. Slik skal det ikke være. Hvis du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken din så skal vi følge deg opp med en gang! /Even

Godt fornøyd.

Omtale av  Svein

Har gode erfaringer når jeg søker lån og annen hjelp.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 13:45

Hei Svein! Takk for fin omtale :) Flott å høre at du er fornøyd! /Lene

Ikke fornøyd

Omtale av  Jonas

Bankkortet fungerer aldri, banken er alltid nede og man får da ikke sjekket saldo eller bruke vipps. Jeg kan fylle bensin ett sted og deretter dra på butikken hvor da kortet ikke funker. Har bare hatt problemer og må gå med kontanter konstant, og må låne bankkortet til samboeren nesten hver dag.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 12:06

Hei Jonas, det er leit å høre at du føler, og har fått dette inntrykket av oss! Her vil vi anbefale deg å kontakte vårt kontaktsenter så vi kan feilsøke dette videre og få problemet løst for deg, for slik som dette skal det ikke være! Vi håper du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp i feilene du har! /Vinjar

Håpløst å komme inn på fullversjon med mobilen.

Omtale av  Inger L. E

Alt er greit når man får se valgmuligheten "gå til fullversjon",men problemet er at umulig å finne ut hvordan man finner fullversjonen med mobiltelefon. Det skulle ha vært mulig å klikke f.eks på" betale til utlandet",så hadde man fått fullversjonen opp automatisk.Måtte ringe dnb for å få hjelp og det er for dumt,innviklet var det også,så nå har jeg glemt hvordan det var.Er ikke så ofte inne på fullversjon naturlig nok...blir lei av å plages.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 12:11

Hei Inger! Det er leit å høre du møtte på slike vanskeligheter! Her hadde vi satt veldig pris på om du kunne kontakte oss via nettbanken, og komme med forslag om hvordan vi kan bedre våre tjenester, så skal vi ta det med videre til teamet vårt som jobber med forbedring! Vi håper selvfølgelig du ellers er fornøyd med våre tjenester! /Vinjar

my card doesn't work

Omtale av  Filipoi L

I have a good experience with dnd. I'm an old customer. but I don't know why my card doesn't work

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:21

Hi Filipoi! We are happy to see that you have a good experience with DNB. To check your card, please contact our costumer service at phone: 91504800 or by chat from the online bank, and we will help you. Kind regards, Betina

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Apple pay

Omtale av  Gary B

DNB living in a cave, where is Apple Pay, their only answer is we have Vipps, what use is Vipps when I’m trying to pay at a supermarket checkout, without my credit card, DNB is like some kind of dinosaur, when it comes to new technology, and like Nokia that learnt far too late DNB could go the same way, Wake up before it’s too late

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:19

Hi Gary! Thank you for the review. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. Best regards! /Betina

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR