DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Utsending av nytt Masterkort ble stoppet uten varsel og begrunnelse. For å bestille nytt kort er det kun et valg: sperr og bestill. Derfor ringte jeg kundeservice som sa de skulle sende nytt kort. Neste dag var kortet sperret. Så da er det bare å vente 10 dager på nytt kort. DnB har ingen forklaring på hva som har skjedd.
Hei! Leit å høre at du har opplevd dette når du har forsøkt å bestille nytt mastercard. Det er vanskelig for oss som svarer her å kunne se hva som kan ha skjedd her og hvorfor kortet har blitt sperret, men om man tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver kunne undersøke dette nærmere hos oss. Ønsker deg en fin dag! /Lars
dårligste rente, dårlig kundeservice, grådig eiendoms megler ++ Så fort salget av leiligheten var gjort var kunde servicen borte
Hei, Geir. Vi er liker ikke når kunder har dårlige opplevelser hos oss. Det stemmer likevel ikke at vi er dyrest på rente, for vi har beviselig konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. /Even
Tro ikke at du kan bruke dine egne penger sim du vil i Dnb. Min konto er sperret for betalinger til utlandet fordi dnb mener jeg er utsatt for svindel. De vil bare hindre meg i å kjøpe bitcoin og trade. Når man ringer kundeservice er det alltid over 50 foran deg i køen og om du kommer frem kan de ikke hjelpe og henviser til avdelinger som kun kan kontaktes gjennom meldingstjenesten og mail. De sender stygge og arrogante meldinger der de forlanger forklaringer og dokumentasjon og selvom de ikke selv gir seg noen tidsfrist for sine svar, gir de deg kort frist. De truer med å vurdere kundeforholdet. Vel, nå er det jeg som vurderer å bytte bank etter nesten 50 år som kunde.
Hei, Tone! Dette vet du sikkert fra før, men som en del av AML-arbeidet og Hvitvaskingsregelverket, er DNB pålagt å blant annet ha oppdaterte opplysninger om våre kunder, blant annet på formålet med ulike transaksjoner. Vi ønsker alltid å behandle saker så enkelt og greit som mulig, og hvis man mottar en slik melding trenger det absolutt ikke være slik at man er mistenkt for noe ulovlig. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger som denne, for vi vet at slike kontroller kan oppleves som ubehagelig, og det er helt sikkert ting som kan gjøres bedre fra vår side :-) /Hilsen Even
Det er klin umulig å komme gjennom til DnB for hjelp. Kun dårlige forslag med at du må svare på spørsmål,lange ventetider. Hvem har anledning til å sitte i tlf i 20 -30 min for å vente. Her bør DnB skjerpe seg.
Hei, Gjermund. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og ch. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even
Prøver å få kontakt men mer enn 50 stk foran i kø sier de. Ventetid på nesten en time
Hei, Britt. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even
Som andre har nevnt er det ikke mulig med Apple Pay. Jeg benytter omtrent bare kontaktløs betaling. Det er billigere å bytte bank enn telefon, så da er vel valget enkelt da. DnB må opp i ringa.
Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Vinjar
Har fått kontoen fryst pga salg av noen klokker som er betalt med penger som er svindlet fra andre sine kontoer. Er helt enig at man kan fryse kontoen for å få løst situasjonen. Men problemet er at nå har det gått 4 dager og får ikke kontakt med den avdelingen som kan løse dette her. Får kun beskjed om å sende Mail og vente på svar. Jeg har heller ikke fått noe beskjed om at kontoen er fryst slik at jeg kan forklare situasjonen der og da . Det har gått 4 dager, jeg har ikke tilgang til penger å nå er både kjøleskap og bilen tom. Helt uvirkelig !
Hei Marius! Det er leit å høre at du ikke har fått svar fra avdelingen, denne avdelingen svarer vanligvis samme dagen som man kontakter dem så hvorfor du ikke har fått svar på 4. dager kan vi dessverre ikke gi en god forklaring på. Men om du kontakter oss på chat via nettbanken eller 915 04800 kan en rådgiver sende en sak videre til avdelingen som behandler dette og finne ut hvorfor du ikke har fått svar enda! :) /Vinjar
Helt fraværende. Behandler kunder som dritt med forferdelig lang ventetid på kundeservice.
Hei, Bjørnar! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00, og det er erfaringsmessig litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even
Hei. Etter mye strev har jeg identifisert meg i forhold til nytt id krav. I mitt tilfelle har jeg hatt hjerneslag og sliter voldsomt med konsentrasjon og hodepine. Prosessen med identifisering ville jeg aldri klart uten hjelp.
Hei, Øyvind! Vi har full forståelse for at relegitimering kan være vanskelig av ulike grunner, men vi strekker oss langt for å finne løsninger som er mest gunstig for hver enkelt kunde. Uansett: Fantastisk at du har fått til å legitimere deg på nytt, det står det respekt av. /Hilsen Even
Jeg intrsert forsette kunde hos dnb, på grunnelse av brukere
Hei, Hassan! Kjekt å høre, og det setter vi pris på :-) /Even
Hei. Jeg har fått i oppdrag å hjelpe min 90 år gamle onkel med å få oversikt over økonomien hans. Han har 10 forskjellige banker. I den forbindelse har jeg kontaktet samtlige, der jeg har fått tilsendt e-post adressen. Utfra dette har jeg sendt en henvendelse med fullmakt og legitimasjon og har fått svar på hva saldo er på fond og bankkonti. Alt vel til jeg kom til DNB. Fant et 915 nummer der jeg svarte på det telefonsvareren spurte meg om. Tilbakemeldinga jeg fikk var helt annerlledes enn hva jeg spurte om. Når jeg ble spurt om jeg var fornøyd med svaret, sa jeg NEI. Dette resulterte i at svareren takket for samtalen og la på. Slik har det fortsatt til tross for at jeg har formulert meg på mange forskjellige vis. I kveld fant jeg et annet telefonnummer og fikk omsider snakke med en person hos dere. Han kunne opplyse om at dere ikke har e- postadresse, slik at jeg ikke klarer å finne ut av det jeg på vegne av min onkel lurer på. Saksbehandleren konkluderte med at jeg må kjøre ens ærend til Trondheim for en drop- in samtale med en person i banken der. Det tar meg 5 timers kjøring En vei. Hvordan går det an? Hva gjør eldre folk som ikke får hjelp i slike saker?
Hei Lars, leit å høre at du opplever at vi er utilgjengelige. Vi har et eget telefonnummer for de som ikke bruker internett: 23 02 10 50. Hvis din onkel ringer inn selv vil vi kunne hjelpe med å utgi informasjonen han ønsker. Du kan eventuelt laste opp fullmakten under vergeportalen på https://www.dnb.no/dagligbank/tjenester/verge / Maren
Har hatt billån i DNB i 2 år , når jeg søkte om nytt lån fikk jeg avslag med begrunnelse at jeg ikke hadde betalt noen terminer i tide. Da jeg forsøkte å snakke med kunde behandler fikk jeg nærmest røret lagt på. Da jeg pent ba om å snakke med en annen kollega av henne eller leder var ikke det mulig , kunne bare ringe tilbake å håpe på at en annen svarer. Dette er så ille kunde behandling som det går an, nå må dere skjerpe dere DNB !
Hei Slavisa, leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandlig. Fint om du sender oss en klage i nettbanken under Dagligbank og Lån - Postkasse - skriv til oss. Vi vil da kunne se nærmere på hendelsen. Ønsker deg en fin dag!/Maren
(Jeg har far i Sverige), han flyttet dit da jeg var liten. DnB vil nå ikke la meg få bank id eller vipps fordi de trenger at pappa skal melde seg på norsk DnB konto (det fører til at han må betale skatt for noe han ikke skal bruke eller har behov for). Mamma og pappa deler verge omsorg 50/50. Både mamma og pappa ringte til banken og prøvde å finne på løsning. Banken nektet på grunn av loven. Jeg skriver dette fordi jeg ble ganske irritert nå som vipps er en stor del av ungdomstiden. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, men at mange barn i Norge sliter med det samme. Gjør endringer på systemet!. Takk.
Hei Vilde! Takk for tilbakemelding og jeg har forståelse for din situasjon. Vi er pålagt til å følge kravene for å få ustedt bankid – hvor foreldre også må ha tilgang til nettbanken vår slik at de kan esignere for å opprette bankid for ungdom. Er man over 15 år så har Vipps også valgt at man må verifisere seg med bankid for å kunne ta i bruk Vipps. Far trenger kun å opprette et kundeforhold for å kunne esignere for at du kan få bankid for ungdom, men trenger ikke nødvendigvis å flytte noe over til oss eller lignende som kan utløse skatt for å få utført selve eisgneringen. Ønsker deg en fin dag! /Lars
DNB har rota vekk erstatningsbeløp fra en fra før svindla konto. De satte pengene inn på en ukjent og helt feil konto med nesten likt konto nummer som mitt. Det samme skjer på nytt, da de skal overføre depositum til min konto. Den rotes vekke på en fremmed konto. Jeg har aldrig fått erstatning for dette. Og det dreier seg om fler hundre tusen.
Hei Hanne. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken. Vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje
Går ikke an å få tak i de på Mail. Må stå i lang telefonkø uten at de ringer deg opp igjen. I dag var jeg nr 51 i køen. Helt elendig kundeservice.
Hei Elbjørg. Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. /Tonje
Eg ser at DNB svarar på mitt tidlegare innlegg med overskrifta KUNDEFIENTLEG BANK. Eg har hatt kontakt med kundeservice om å få hjelp. Måtte venta i 48 minuttar før eg kom gjennom. Kundeservice ville ikkje hjelpa meg, der var det ingen service å få. Kundeservice yter ingen servivce, dei el like lite interessert i å hjelpa kundane som resten av banken. Mitt rekommanderte brev til DNB's CEO har eg ikkje fått svar på, heller ikkje om bankens CEO har motteke den rekommanderte brevet, eg har ikkje fått noko tilbakemelding. Det ver eit tydeleg bevis på at korkje banken eller kundeservice bryr seg om meg som kunde eller vil gje meg den service som dei snakkar om. For meg står det om vel 120000 kr som er havna på feil konto. Ingen i DNB bryr seg, det minste kundeservice kunne gjort var å kontakta CEO og etterlysa det rekommanderte brevet og kvifor eg ikkje får svar eller hjelp til å få pengane tilbake.
Hei Rannug! Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden, og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Det er normalt sett mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. Videre oppfordrer vi kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje