DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
DNB argumenter med at «kontaktløs betaling er framtiden» hvis noen spør om hvorfor de ikke støtter Apple Pay. Noe jeg synes er veldig rart, når Apple Pay støttes på alle butikker hvor kontaktløs er tilgjengelig, mens Vipps ikke støtter kontaktløs i det hele tatt, og kun støtter mobilbetaling i de butikkene som velger å ta i bruk Vipps. Argumentet er så dumt at jeg mister hjerneceller hver gang jeg leser argumenter fra DNB. Det er ingen grunn til at DNB ikke kan bruke Apple Pay som alle andre, annet enn at det ikke gidder. Apple Pay og Vipps er to forskjellige apper til forskjellig bruk.
Hei Sivert! Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay. Selv om kontaktløs betaling med kort har blitt den dominerende betalingsmåten for folk i fysisk butikk ser vi selvsagt også at noen ønsker å betale med mobilen, så vi vurderer løpende om vi også skal tilby Apple Pay på et tidspunkt, men vi har ikke konkludert på dette enda /Lars
Sitter å er helt sjokkert av behandling jeg fikk fra DNB idag. Alle som jobber der har sin egen mening, Skriver til meg gjør dette så er din konto aktivert men etter å gjøre som blir fortelt så sperre de konto! Så frekk hun som jobbet der og svare telefon. Dette er diskriminering. Skam til dere DNB
Hei Farhad! Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi jobber stadig med å bli bedre, og setter pris på tydelig tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje
Jeg har ikke pc, og må derfor bruke mobilen. Men det er helt umulig å komme inn på fullversjonen.
Heisann Paul! Om man i nettleseren på mobilen går til dnb.no og så blar nesten helt nederst og trykker på "Om oss" så vil det endres til fullversjon av nettsiden og når du deretter logger inn så vil nettbanken være i fullversjon :) /Lars
Har vært kunde med DNB i mange år og ting har komt seg i forhold til apper og slikt. Jeg synes likevel det er mye vedlikehold, ofte når jeg skal føre over penger eller bruke appen. Men det største minuset er at de ikke støtter Apple Pay når de støtter Garmin Pay, Fitbit Pay og Google Pay. Da er grunnen til at dere vil satse på Vipps helt meningsløs. Det er bare irriterende at dere ikke er ærlig med kundene deres. Vipps er bra men det kan ikke måle seg med Apple Pay og støtten over hele verden.
Hei Adrian! Vi vurderer alle relevante betalingsløsninger forløpende, også Apple Pay. Selv om kontaktløs betaling med kort har blitt den dominerende betalingsmåten for folk i fysisk butikk ser vi selvsagt også at noen ønsker å betale med mobilen, så vi vurderer løpende om vi også skal tilby Apple Pay på et tidspunkt, men vi har ikke konkludert på dette enda /Lars
De sa de skulle ta med saken min videre og ringe meg tilbake innen samme dag, vært 10 dager nå og jeg har ikke blitt kontakta. Elendig kundeservice
Hei Moa, Her virker det dessverre som om det har skjedd en feil som har gjort at din sak ikke er fulgt opp og det beklager jeg. Jeg får dessverre ikke sett på saken din herfra, og av sikkerhetshensyn vil jeg ikke be deg om kontaktinformasjon. Har du sjans stil å ringe oss på 915 04800 eller å starte en chat fra nett eller mobilbank så skal vi sørge for at saken din blir fulgt opp. /Daniel
Fikk ikke ta ut kontanter, jeg hadde behov for kontanter fordi jeg hadde mista kortet og var i annen by enn hjemme. Selv om jeg forklarte situasjonen ble jeg blankt avvist..
Hei Ivar, Beklager at du hadde en dårlig opplevelse på ett av våre kontorer, skjønner godt at det er fortvilende når kortet er borte - spesielt når du er i en annen by. Dessverre er det slik at kontorene ikke lenger håndterer kontanter og ved kontantuttak gjennom bank i butikk-tjenesten vi har med Vipps må du bruke kort og PIN for å få ut kontanter. Dette kreves av sikkerhetshensyn. Håper du klarte å løse kontantbehovet på en annen måte. /Daniel
Ingen ting er som når man skal få noe gjort i banken, men kan ikke siden man har ikke får tilgang til det man trenger.
Hei Vilde, Forstår det slik at du ikke når fullversjonen på mobilen - stemmer dette? Dersom du forsøker å logge inn på mobilen din så vil du først og fremst bli sendt til mobile sider. Går du til dnb.no i nettleser på mobil kan du bytte til fullversjon av nettbanken etter du har trykket Logg inn og tastet personnummer. /Daniel
Fikk såkalt «pishing» fra DnB om aktivering av bedriftskort. Fikk verste kundebehandling, og ikke en krone refundert. Advarer alle mot DnB!
Hei Kristin. Leit å høre at du har opplevd phishing. Vi har gode rutiner for å hjelpe våre kunder som er utsatt for dette. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, så jeg håper du vil sende oss en melding hvor du forklarer saken via postkassen i nettbanken, så kan vi se nærmere på saken din! Ønsker deg en fin dag. /Betina
Hatt DnB i mange år og finner ingenting negativt. Kun positivt både med oppfølging, kontaktperson og nettbank
Hei Roy! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) veldig kjekt at du er fornøyd og takk for at du velger å være kunde hos oss! /Marthe
Jeg vurderer nå å skifte bank etter totalt 60 år i postbanken og senere DnB. Hvorfor kan det ikke lages en mulighet for alltid å komme til fullversjonen på nettbanken slik man gjøre før? Det er ikke bare på mobil, men også vanlig data, enten umulig å finne eller svært tidkrevende. Den nye versjonen er preget av å promotere alle tilbudene DnB har og virker mer som en salgssiden, enn praktisk for oss som skal utføre oppgaver og få oversikt på nettbanken. Den tidligere lette tilgjengelighet og oversikt i fullversjonen, var nettopp det som gjorde at jeg opplevde DnB som en god bank. Reserverer meg for at dere bruker e mail adressen min I mitt kundeforhold;
Hei Liv! Takk for klar og tydelig tilbakemelding. Det stemmer at dersom du forsøker å logge inn på mobilen din så vil du først og fremst bli sendt til mobile sider. Går du til dnb.no i nettleser på mobil kan du bytte til fullversjon av nettbanken etter du har trykket Logg inn og tastet personnummer. Forsøker du å logge inn i nettbanken vi PC, men sendes til mobile sider, så tyder det på at det er selve nettleseren din som forårsaker dette. Forsøk da gjerne å slett midlertidige filer i nettleseren din før du går til dnb.no på nytt. Når det gjelder utsendelse av informasjon om produkter på epost kan du ta kontakt med oss på 915 04800 dersom du ønsker å reservere deg mot dette :) /Ann-Kristin
Jeg har hatt DNB hele tiden. Og er strålende fornøyd med både banken/nettbanken og kundeservicen. Det er et minus: - Ikke Apple Pay
Hei Erlend, Takk for hyggelig anmeldelse :) /Maren
Impossible to talk to anyone about anything. I have requested three times for a meeting with the Sandvika branch and have not been contacted. I did manage to get through to someone a couple of weeks ago regarding some pension advice. I had to wait 45 minutes before the call was answered only to be told that I had called the wrong number as the banks themselves didn't really have much knowledge about their own pension products and I should have rung a different number in Trondheim. They then hung up!!
Hi Alex and thank you for your feedback, we appreciate it. I am sorry to hear that we have not yet been able to assist you with your inquiry. Our bank offices are restricted now due to the pandemic, and we are aware that this can cause complications. Our branch office in Sandvika mainly provides assistance surrounding loans/insurance at this time, where the majority of the inquiries are solved digitally. If you want to speak with someone regarding your pension, I would advise you to get in touch with DNB Liv, this is our pension department. They will be able to assist you with whatever you need and are available monday-friday between 08.00-16.00. You can call us at 915 04800 so that one of our advisors are able to forward you to the correct department, or write us from your net bank. Please send us a message from your mailbox if you haven't done this already, and one of our colleagues at DNB Liv will answer as soon as possible. I understand that it might be frustrating not recieving assistance with your inquiry when contacting our general customer service line, however, we do not have insight in DNB Liv aside from general questions. This department handles questions and need for assistance surrounding our pension product and services. In regards to our bank offices, you can find information about them here: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html . If you have already requested an appointment, you will have to wait until they are processed by the branch offices themselves. There is an increase in demand for phsycial meetings as of now, and with restrictions due to the Pandemic, this also increases our processing time. We apologize for this and thank you for your patience. Have a nice day. /Stian
Hade egentlig gitt DNB sparken for en stund siden, så flynet min arbeidsgiver pesjon sparingen til DNB. Det gikk ett helt år uten at det bles endt ut en eneste oppdatering om spareprofil eller avkastning. faktisk ingen kommunikasjon overhodet! Det bekrefter bare min tidligere erfaring at de gir fullstendig faen! De greier ike å ta kontakt selv om man ber om det. Brukte sikkert en halv time på chat med de uten at mennesket der kunne formidle noenting til DNB liv,som forvalter pensjon... Hadde det vert mulig så hadde jeg gitt null stjerner. Men bare slapp av DNB Jeg har allerede satt i gang prosessen med å flytte pensjons sparingen og jeg kommer til å anbefale mine kolleger til å gjøre det samme! Og ja vi er ganske mange, flere hundre faktisk. Ha en god dag Frode
Hei Frode og takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Leit å høre at du ikke har fått tilstrekkelig informasjon rundt din pensjonssparing, her har vi nemlig selvbetjente løsninger som gjør det mulig for deg å holde oversikt raskt og enkelt. Ved å laste ned Spare applikasjonen vår, får du totaloversikt over all din sparing, her inkludert pensjonssparing. Her kan du se Innskuddspensjon fra arbeidsgiver og man får mulighet til å administrere denne, ved eksempelvis endring av risikoprofil. Dette er også mulig å se under nettbanken ved å gå til Pensjon og forsikring, som er et av menyvalgene i nettbanken. Det krever at du har en gyldig nettbankavtale hos oss for å benytte deg av disse løsningene, dette kan enkelt opprettes ved bruk av BankID fra annen bank. Årsaken til at du ikke har fått bistand fra kunderådgiver på chat skyldes at Kundesenteret ikke har innsyn i DNB Liv, dette er en egen avdeling som skal håndtere henvendelser selv. Vi oppgir gjerne kontaktinformasjon og åpningstider i samtale med deg på Chat, men vi får ikke veiledet utover generelle spørsmål, dessverre. Har du behov for å komme i kontakt med DNB Liv, må du selv ringe på 915 04800, slik at vi får satt deg over til riktig avdeling. Alternativt kan du sende en skriftlig nettbankmelding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. DNB Liv er åpent mandag-fredag mellom 08.00-16.00. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse og at du forsøker å ta i bruk Spare applikasjonen til gjøremål rundt din pensjonssparing. Ha en fin dag videre.
Det er ganske utrolig hvordan Norges største og rikeste bank også har Norges dårligste nettbank. Som en mobilbruker er det en haug av funksjoner som ikke er tilgjengelig, som andre banker har hatt integrert i sine apper i mange år. Noe så enkelt som å sjekke meldinger fra banken. Vil du sjekke postkassen? Da må du på fullversjon via PC. Det finnes en mulighet for å komme til fullversjon fra mobilen, men denne linken har de klart å gjemme fra oss som er avhengig av den. Det er rart da den lå nederst på de fleste mobilsidene tidligere. Linken til fullversjon som ligger på loginsidene fungerer ikke 9 av 10 ganger. «En feil har oppstått» blir en gjenganger. Tips til deg som skal bytte bank: Om du bruker mobil og forventer en ok brukeropplevelse anbefales du å se et annet sted :-) Kan virkelig lure på hva alle disse produktutviklerne i DNB bruker tiden sin på.. Ihvertfall ikke å undersøke hva brukerene trenger og savner i dagens løsning.
Hei Thomas. Vi jobber med å utvikle en ny nettbank som vil gjøre det enklere å integrere slike løsninger i mobilbanken. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å bevise deg at vi er gode nok :-) For å logge inn i fullversjonen fra mobil: "Logg inn" - "Gå til fullversjon" - "Logg inn". Så vil du kunne logge inn i fullversjonen. Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Ventetiden på kundeservice telefonen, jeg var heldig om jeg kom gjennom etter én time, har sittet opp til tre timer i kø. Måtte ringe inn 2 ganger før de fikset problemet med bankkortet mitt. Fikk nytt bankkort, måtte ringe inn 5 ganger til fordi dette funket heller ikke. Umulig å få lån selv med penger på konto og fast lønn, uansett om det var billån eller huslån. Servicemedarbeiderne er også ganske krasse og uhyggelige. Har ved to anledninger møtt hyggelige folk i andre enden, en dame og en mann, kunne ønske jeg husket navnet på disse så jeg kunne gitt den skryten de fortjente. Ellers veldig god mobilbank og spare app. Tiltak til forbedring: Ansett hyggeligere, og flere!! servicemedarbeidere. Takk for 10+ år, byttet bank.
Hei. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Det er dessverre lengre kø på telefon for tiden. Køen avtar som regel utover dagen. Minner også om at vi er tilgjengelig på chat og nettbankmelding. Det er beklagelig om du ikke fikk hjelpen du trengte første gang du ringte til oss. Vi takker for tilbakemeldingen og prøver stadig å forbedre oss. /Thomas
Var kunde i 20 år. Fikk plutselig melding om å dokumentere transaksjoner for siste år. Har gjort lignendne transaksjoner i 15 år uten noe problem. Var skeptisk til å sende inn dokumentasjon om transaksjoner på grunn av perosnvern. Plutselig får jeg beskjed om at banken sier opp kundeforholdet med grunnalg i KYC. Sender da inn dokumentasjon som de har spurt om og regner med at alt skal være greit, siden avgjørelsen ble grunnlagt i Kyc. Får beskjed om at "Banken ikke vil vurdere dokumentasjon som ble sendt inn etter fristen". For en måte å behandle lojale kunder på. Ser her at de har svart tidligere at det bare er å sende inn dokumentasjon så vil man åpne konto, men tydeligvis bare løgn og PR fra de som skriver her. DNB er jo norges dyreste bank så anbefaler alle å bytte. Plutselig kaster de deg uten grunnlag og de er ikke til å stole på.
Hei Ola. Vi er som bank pliktig til å innhente opplysninger fordi vi må vite at kundene våre er den de sier de er, og vi må vite hvor pengene deres kommer fra. Opplysningene skal sikre at vi har god kunnskap om kundene våre og at tjenestene vi tilbyr brukes slik kunden har opplyst. Disse pliktene følger av hvitvaskingsreglene, som gjelder for hele finansnæringen. Kundene det gjelder har fått brev både i posten og i nettbanken. Vi har også ringt kunder og sendt sms. Det er også sendt ut en rekke purringer og varsel om at kundeforholdet kan opphøre hvis vi ikke får de opplysningene vi trenger. Hvis man svarer på seint for dette blir kundeforholdet avviklet. Du er velkommen til å opprette et nytt kundeforhold ved en senere anledning. /Thomas