DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Er du glad i pengene dine eller vil du gi de vekk til en gjeng blåskjorter i dress? Etter å sjekket litt markedet ble alle våre lån billigere... Vurderer du å bytte til dnb? Les kommentarer her på bytt.no før du gjør det .
Hei Frode, Leit å lese at du ber andre potensielle kunder holde seg unna. Vi er en konkurransedyktig bank på rente, men det er ikke alltid vi har mulighet til å gi den samme som konkurrenten /Maren
Hei, ble bort 2 månder pga private problemer. Da jeg kom tilbake fikk masse mail osv.. min konto ble sperret å vil sjekke hva som skjer og fikse alt. Beklager siste år var veldig dårlig på meg men ikke noe som jeg kan ikke fikse. Vil gjerne ta en prat med dere og forsete å bli kunde hos dere. Mvh Ivan
Hei Ivan og takk for din tilbakemelding. Vi får dessverre ikke undersøkt eller bistått deg med henvendelsen din gjennom denne kanalen, men helt utmerket at du tok deg tid til å skrive til oss, slik at vi kan peke deg i riktig retning. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg med dette, det er veldig kjekt å høre at du fremdeles ønsker å være kunde i DNB. Har du anledning til å ta kontakt med en kunderådgiver direkte? Du kan komme i kontakt med kunderådgiver ved å ringe oss på 915 04800, eller starte en ny chat innlogget fra nettbank. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig god helg!
DnB har så langt vært hos oss i familien den beste opplevelsen ved en bank, problemene startet ved utv DnB. Jeg er en pensjonsmottaker og har mottat pensjon flere tiår nå, min kone har også hatt midler flere år. Nå har de låst kontoen min og pengene våres, de har fått den opplysningen de trenger og det har gått hele 7 uker nå! Rentene på masterkortet mitt har kommet og regninger er gått til innkasso barna mine har hjulpet meg der. Forferdelig dårlig avdeling som er vannvittig treig. DnB kontroll utv er det verste minst forklarende avdelingen som finnes, DnB er en ekstrem god bank, det er et par andre som havnet i denne situasjonen samtidig som meg. De fikk pengene sine ganske fort. Her sitter jeg å venter uten grunn og uten svar. Hele familie treet skal vekk ifra DnB’s kundeliste og det må dere andre også gjøre.
Hei, dette var leit å høre. Denne typen saker pleier ikke å ta så lang tid, så ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på innlogget chat fra nettbanken eller på telefon 91504800, slik at vi kan få purret på saken din direkte. Ellers er det kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og utrolig leit at det skulle ende på denne måten. Håper du får en god dag, og at vi finner en løsning på dette. /Lene
Etter flere henvendelser til kontroll senteret på mail,( som er eneste kontaktmulighet ) vil de ikke gi meg tilgang på lønn! Konto deaktivert pga. En reklamasjon, jeg har forklart situasjonen, men de vil jo f%#n ikke høre!! Dette kan umulig være lovlig, dette er livsopphold til barn og utgifter som skal betales, hva holder denne banken på med???
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Ser du skriver at du har fått konto sperret på grunn av en reklamasjon. Om det gjelder manglende dokumentasjon på en transaksjon vil jeg anbefale at du kontakter oss på nytt for å få sendt inn dokumentasjon banken trenger. /Frida
Oppdaget flere uautoriserte transaksjoner til Playstation Network på kontoen min på tilsammen 4500 kroner. Sendte inn reklamasjon til DNB. De overførte pengene til kontoen min, og trakk pengene fra Playstation. Playstation mente at det var sønnen min som hadde utført transaksjonene, og sperret spille kontoen hans. Sønnen min innrømte til slutt at det var han som hadde gjort det. Jeg kontaktet da Playstation for å betale tilbake. De sa jeg måtte betale tilbake med gavekort og gi dem kodene. Etter noen dager ble spille kontoen til sønnen min åpnet igjen. Ga og beskjed til DNB om at det var sønnen min som hadde gjort det, men at jeg hadde betalt tilbake til Playstation. DNB tok da å gjenbelastet flere beløp fra kontoen min på tilsammen 3500 kroner. Jeg sa de ikke måtte gjøre det, for jeg hadde betalt tilbake til Playstation. Da sa de at det var min egen skyld, og at hvis jeg vil ha pengene tilbake må jeg kontakte Playstation. Playstation sier de ikke har fått pengene, og at de da måtte stått på spille kontoen til sønnen min. Det har gått flere uker siden DNB trakk pengene fra kontoen min, og pengene har bare forsvunnet. DNB vil ikke snakke med meg på telefon lenger og de svarer ikke på meldingene jeg sender til dem i nettbanken. Jeg har nå mistet 8000 kroner. Sønnen min har lovet å betale tilbake de 4500 kronene han tok fra meg. Men de 3500 kronene DNB har tatt fra meg, får jeg ikke tilbake.
Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss angående din reklamasjonssak. Jeg får ikke undersøkt selve saken her, men på generelt basis så anbefaler jeg at du sender ny reklamasjonssak til oss slik at vi får sett på dette en gang til. Dersom beløpet er utbetalt til en spillekonto hos Playstation kan det også være lurt å forhøre seg med dem om refundering så lenge ikke pengene er benyttet. Du skal også ha kvittering på kjøpene via nettbanken dersom det skulle være nødvendig som dokumentasjon. /Ann-Kristin
Er det virkelig meningen at DnB nettside er laget så uoversiktlig at jeg rett og slett ikke finner fullversjonen?
Hei Glen, For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til www.dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Maren
Jeg fikk sms med beskjed om at det er en viktig beskjed i innboksen. Problemet er at det ikke lar seg gjøre å finne innboksen med mobilversjon. Det er heller ikke mulig å gjennomføre betalinger til utlandet via mobilversjon. Slutt å lage nye versjoner med fancy design, fokuser heller på funksjonalitet. Legg i det minste inn en godt synlig link til fullversjon.
Hei Erik! Skal du betale til utlandet eller sjekke innboksen så må dette gjøres via fullversjon av nettbanken vår. Funksjonene er ikke tilgjengelig via mobilbanken. For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Maren
Håpløst og finne ut hvordan jeg kan komme til fullversjon med mobil
Hei Lasse, for å få tilgang til fullversjon av nettbanken fra mobil, kan du gå til dnb.no og trykke på "Gå til fullversjon" nederst på siden. Eller ved å skrive fødsels og personnummeret ditt under logg inn, når du får valget om hvilke metode du vil logge deg inn med så kan du velge å gå til fullversjonen. Ønsker deg en god dag :) /Maren
Etter å ha opprettet DNB Spar og DNB Mobilbank, overført penger og forberedt meg på å kjøpe fond, var jeg allerede mettet av dårlig kundebehandling. Hvorfor må jeg forklare banken hva slags kundeforhold jeg har, eller forklare dem at fonds handelen ikke virker? Dette bør de jo vite selv, eller bruker kanskje ikke DNB ansatte sin egen bank ? Feilmelding tjenesten deres påstår at alt fungerer 100%, men det er umulig å kjøpe fond, og har vært umulig å kjøpe fond i 3 uker, uansett hvor mange inkompetente DNB ansatte man ringer til. Uansett mobilapp, 2 PCer, 4 forskjellige nettlesere eller hjelp fra kundestøtte, har jeg ennå ikke fått kjøpe fond. Men jeg har stirret lenge på timeglass, og hørt mye ventemusikk i telefonen. Er utrolig at de er så stor når det er slikt stell. Fy Flate DNB ! Dessverre må jeg ha et kundeforhold, da arbeidsgiver forlanger det. Ellers hadde jeg jo aldri brydd meg med å bli.
Hei Anders, det hørtes helt håpløst ut og det er dumt at problemet ikke er blitt løst etter 3 uker. Under denne artikkelen kan du finne svaret på hvorfor vi har stilt deg spørsmål om kundeforholdet: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/dnb-og-sporsmaal Send oss gjerne en klage i nettbanken slik vi får sett nærmere på saken, du gjør det ved å gå på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse, bla deg ned på siden til du kommer til "Reklamasjon eller klage". /Maren
Betaling utland finnes ikke, håpløs å komme inn på fullversjon på mobil. Dårlig oversikt
Hei! Skal du betale til utlandet så må dette gjøres via fullversjon av nettbanken vår. Funksjonen er ikke tilgjengelig via mobilbanken. For å komme til fullversjon på mobilen din så går du til dnb.no og trykker på Logg inn. Etter du har skrevet inn ditt personnummer og gått videre vil du få opp valg om å gå til Fullversjon oppe i høyre hjørnet :) /Ann-Kristin
Startet nytt firma for fem uker siden, med konto i dnb. ikke fått tilgang til konto ennå. Står nå nesten 700.000 på konto som jeg ikke kan disponere. Tommel opp DNB .Beklager til alle ansatte som ikke får lønn til jul!!! Beklager også til kundeservice på 04800 som ikke har skyld i dette, men som må ta all kjeft, dere trenger en påskjønnelse fra arbeidsgiver. I morgen er det møte med advokat og de utgifter dette innebærer, håper dnb tar det på sin kappe. Må ta med att jeg ikke er ute etter noe lån fra dnb, kun en konto som penger går inn og ut av.
Hei Geir, dette var veldig trist å høre. Jeg håper det ordner seg raskt. /Maren
Dro til filial på Storo for å levere skifteattest etter dødsfall, slapp ikke inn uten timeavtale, ringte dnb, fiķk svar, det er mer enn 50 før deg i køen. Dro med uforrettet sak. Sendte skifteattest i posten, fikk sms om melding i nettbank, der får jeg ikke logget på fullversjon, som jeg alltid har vært veldig fornøyd med.
Hei Laila, På grunn av høyt smittetall er kontorene stengt for drop-in. Du kan logge deg inn i fullversjonen ved å trykke på "Gå til fullversjon" i steg nr. 2 i innloggingen. Altså skriv fødsels og personnummeret ditt, trykk neste. Der velger du hvilke metode du ønsker å bruke for å logge deg inn eller så kan du velge å gå til fullversjon. Ved å logge inn via PC så kommer du direkte til nettbanken/fullversjonen. /Maren
Har opplevd at det er umulig å komme gjennom på kundeservice i flere måneder nå. Har ringt på forskjellige tidspunkter i løpet av åpningstiden, men kommer bare i en latterlig lang kø som vil ta timevis.
Hei, kjedelig å høre. Det har vært mye kø den siste tiden, det pleier som regel å være roligere tidlig morgen eller på kvelden. Kundesenteret har åpent fra kl.07.00 - 23.00 /Maren
Om du ønsker å betale mest mulig for boliglånet ditt, en bank som er først ute med renteheving og en arrogant kundservice som ikke ønsker å matche andre banker, gå for Dnb.
Jeg må virkelig beklage om du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Når det kommer til renteheving er det slik at bankene gjør uavhengige vurderinger av rentesituasjonen når de beslutter å endre renten. Det er også forbudt å utveksle informasjon om mulige eller planlagte renteendringer. Økte innlånskostnader treffer alle banker. Erfaringsmessig stabiliserer prisene seg på det nye nivået seg i løpet av relativt kort tid. /Mariell
Jeg har i alle år fast bestemt på at dnb er, om ikke den største, men helt klart som vann i springen langt opp på listen over mafiarelaterte organisasjoner. Og, om det var nok, de er jo til og med eid,styrt og drevet av Europas desidert STØRSTE mafiaorganisasjon. Nemlig den NORSKE STAT / regjering. Er ikke det helt topp, svert fleksibelt, kundevennlig og sist men ikke minst meget fordelsaktiv for de kriminelle.
Leit å høre du mener dette om oss, vi håper at du en gang i fremtiden er villig til å gi oss en sjanse /Vinjar
Har vært kunde hos DNB siden 2001, men jo større den har blitt desto dårligere kundeservice, rådgivning og ikke minst veiledning mann får av banken. Har ikke vært tilfelle hvor vi måtte kontakte banken mer enn 4-5 ganger siste 10 årene. Hver eneste gang du kontakter rådgiveren din får du samme svar, beklager for sent svar siden har kjempe stor pågang.
Hei! Det er beklagelig å høre at du har erfart dårlig kundeservice hos oss. Vi setter stor pris på at du har vært kunde hos oss så lenge, og ønsker at du skal sitte igjen med en god opplevelse etter å ha vært i kontakt med oss. /Mariell