DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
I have been a happy DNB customer since 2012, which I use for personal and company affairs. I have also almost never used their customer services. I have never had a delayed payment or any other issue with DNB or any other bank. When requesting for a finansieringsbevis recently (for a loan to a new house), the person handling the case denied us the loan with a grin as if our request was completely absurd. She failed to look at our complete financial situation, she simply multiplied our salaries x 5, said “No” and almost laughed at us like we cannot multiply. Our wealth is accumulated in our companies (accounts in DNB), they promised 2-3 days and took them 1 month (when I asked for status) to verify one company only, i.e. only part of the job was done. This is incompetence at its best, but worst of all complete lack of respect for their customers. Competitors took less than 1 week without access to our accounts. Investment in DNB is sold, process to move to other banks is initiated. My advice, stay far away from DNB.
dårlig informasjon om at bsu start ikke gir skattefradrag. Banken bør bytte navn på konto, og ikke kalle det noe med bsu.
Hei. Takk for din tilbakemelding. Vi har gjennom de siste årene forsøkt å tydeliggjøre forskjellen på BSU og BSU start bedre på våre nettsider og i teksten som fremkommer i nettbanken når man åpner konto. Jeg har videreformidlet ditt forslag om navneendring, og håper forskjellen på kontoene vil bli enda tydeligere fremover. /Nina
Leste om en som skrev at han ikke hadde lån og alt var både fryd og gammen. Jeg har ikke hatt lån på mange herrens år, bruker ikke bensindel(finnes bedre) , er kunde ene og alene fordi når man ringer hjelpenummeret får jeg alltid hyggelige svar. I Fredrikstad var det også god service noe dere i DNB misforsto tidligere. Dette negative gjelder Sarpsborg ene og alene.
Hei, Frank. Takk for tilbakemelding :) Kjekt å høre at du får hyggelige svar når du ringer oss, men om du har hatt en dårlig opplevelse på bankkontoret beklager vi for det. Håper og tror at vi retter opp inntrykket neste gang du er i kontakt med oss på der. /Even
Nettbank: Blant de mer gjennomførte, og blir stadig mer stabil. Mobilløsninger: Kontinuerlig forbedringer. Stor forskjell i dag i forholdt til et år siden. Aksje og fond: Bra til fond, middel på aksjer. Hjalp stort med siste priskutt, men fremdeles noe å gå på. Kort. En av få som har bilde på kortet fremdeles. Noe gebyrer men ikke avskrekkende. Sparing. En av de dårligste. Første til å sette ned sparerente og siste til å sette opp. Generelt lave satser. Bruk fond om du har penger her. Rådgivning og support.. tja.. OK? til nød? Har ikke lån her så kan ikke kommentere det.
Hei Thomas! Vi jobber stadig med utvikling for at våre løsninger og kundeservice skal bli bedre i fremtiden, og takker for en meget konstruktiv og nyttig tilbakemelding. Ønsker det en super dag! /Ann
bånn i bøtta, dessverre. Kundeservice, kundebehandling, nettbankløsning. En bank hvor kundenefår svi for at alle " direktørene" soper til seg penger som de skulle være deres egen pengebinge! Styr unna denne banken!
Hei Knut! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi jobber stadig for å bli bedre på både tjenester og kundeservice, og setter derfor pris på din tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag! /Ann
Har hatt både privat og bedrift hos DnB. Har flyttet alt til andre banker nå grunnet kundeservice. Er også lei av å måtte være en aktiv kunde for å opprettholde konkurransedyktige betingelser.
Hel Ola. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, men vi hadde satt stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din eller ringe oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på hva som har skjedd slik at vi kan lære av dette. /Nina
nå synes jeg denne banken burde informere om endringer som påvirker deres kunder
Hei Erik! Takk for anmeldelse :) Jeg er litt usikker på hvilke endringer du har i tankene her, men om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken din og utdyper hva du tenker på, så skal vi svare deg etter beste evne! /Nina
Lokalt i Sarpsborg er serviceinnstillingen tragisk. Siste gangen jeg var innom var det ingen hjelp å få. Spurte etter hun som står oppført på min side, men på en forferdelig måte fikk jeg et svar at de ikke hadde spesielle kontaktpersoner til kunder. Ble bedt om å bruke en pc som sto der, men jeg trengte hjelp. Dro hjem, ringte helpdesk, hvor de var både sjokkerte og beklaget på DNBs vegne. Det samme gjorde de i Fr.stad.
Hei Frank. Takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på to av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi håper du fikk tilstrekkelig hjelp når du kontaktet kundesenteret vårt. /Nina
Bra bank for en som ikke har boliglån. Meget godt kredittkort, med en av landets beste bensinrabatt, og mange gode tilbud.
Hei Jarle! Tusen takk for en flott anmeldelse, dette blir vil glad av å lese :) /Nina
Var kunde i det som den gang var Bergen Bank på -80 tallet. Satt inn nok 25000 i innskuddsautomat. Pengene ble stjålet av ansatte.i møte med banken krevde de at jeg skulle fremskaffe vitne på innskuddet. Nei jeg ikke kunne. Da jeg anmodet om å få se opptak fra bankens kameraer, ble det avvist.
Hei Jan. Leit å lese at du hadde en dårlig opplevelse med oss på 80 tallet. Du kommer her med sterke anklager om tyveri, og om du hadde politianmeldt saken den gangen kunne gjerne politiet fått innhentet opptak fra kameraovervåkning, og saken kunne blitt løst. Når saken er så gammel så er det ikke mulig for oss å finne ut hva som egentlig skjedde den gangen. Det har skjedd store endringer i banknæringen på 40 år. Systemer og teknologi har utviklet seg enormt og det er på generell basis mer sikkerhet og overvåkning i systemer som gjør det lettere å oppdage eventuelle feil. /Nina
Kunde supporten til DNB er den dårligste jeg har opplevd. Treg og nonsjalant service og uten synlig vilje til å prøve forstå eller løse problemet.
Hei Stefan og takk for anmeldelse! Det er ikke kjekt å se at det er slik du opplever vår kundeservice. Vi takker likevel for tilbakemelding og tar det med oss videre. Ønsker deg en fin dag! /Betina
forferdelig. alt er dårlig.. Banken må kjøpe banker og legge til kundene i en fusjon for og få nye kunder .Alle hater DNB og håper de fleste ikke gidder og bytte bank. først postbanken nå skal de fylle på med sbanken sine kunder
Hei Petter og takk for tilbakemelding. Sammenslåingen forutsetter en offentlig godkjennelse og det er ventet svar på dette mot slutten av året. Vi syns det er trist å høre å høre at du mener slik om oss. Skulle kjøpet bli godkjent, vil vi gjøre vårt aller beste for å jobbe mot at våre nye kunder både føler seg velkommen og ivaretatt. Vi håper du i så fall vil gi oss en sjanse til å bevise det. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Vi hadde DnB som forretningsbank og min mann den som privat bank. Elendig kundeservice og masse gebyrer. Aldri mer DnB og kjøper de opp Sbanken bytter jeg bank
Hei Bente og takk for at du deler din mening! Det er trist å lese at du opplevde DNB slik sist, slik skal det ikke være. Dersom sammenslåingen skulle gå gjennom håper vi du vil gi oss en ny sjanse. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
det er norgeste dårligeste bank så håper de ikke overtar s banken jeg bruker s banken og hvis de overtar s banken flytter jeg fra s banken Hilsen Per
Hei Per og takk for at du deler dine tanker. Ved eventuell sammenslåing vil vi kunne ta med det beste fra begge bankene og sammen skape bedre tjenester og service. Vi ser positivt på denne muligheten og håper du vil gi oss en sjanse om det skulle skje. Vi håper du i så fall blir positivt overasket. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
DNB er arrogante, lytter ikke til kundene, ekstremt dårlig kundebehandlig og kjører over folk uten årsak .
Hei Trygve! Så kjedelig at du er misfornøyd med vår kundeservice. Vi takker likevel for tilbakemelding og håper du vil gi oss en ny sjanse for å rette opp inntrykket. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Har hatt DNB i mange år og sett i bakspeilet alt vært gjennomført dyrt og dårlig. Dårlig rente på huslån, dårlig rente på billån, dårlig rente på innskudd, gebyrer og avgifter du ikke engang trodde eksisterte. De forskjellsbehandler deg og naboen din helt tilfeldig. DnB bruker også enorme summer på lederlønninger, arrangementer og tjenester som du som kunde må betale. Svært lite av dette har du som kunde noe igjen for. På slutten ble jeg oppringt av kundebehandlere som skulle selge tjenester. Forvaltningsgebyr på fond og aksjetjenesyer er skyhøye. Vil påstå at du faktisk vil slite hardt med å finne en bank som er dårligere uansett økonomisk situasjon.
Hei Rune og takk for tilbakemelding! Veldig kjedelig å lese at det er slik du opplever oss, slik ønsker vi ikke at det skal være. Vi ønsker det beste for kunden og strekker oss så langt vi kan når det kommer til for eksempel renter på alle kunder. På dnb.no finner man prisliste som inneholder pris på alle gebyrlagte tjenester vi har. Vi forsøker også å tipse om andre produkter og tjenester vi har til våre kunder dersom vi tenker det kan være til nytte for en enklere hverdag. Jeg håper at du vil gi oss en ny sjanse og at fremtidige opplevelser vil gjøre at du blir mer fornøyd. Håper du får en fin dag videre. /Betina