Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bra bank men følger ikke med i tida

Omtale av  Geir

Vi er snart ferdig med 2022, og DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay. Årsaken de oppgir er at de mener å støtte apple pay hindrer teknologisk utvikling - mens det i virkeligheten er motsatt! Våkn opp DNB, dere er størst og nå må dere oppføre dere som storebror!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 15:49

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Ola J. H

Ekstremt dårlig kundebehandling ved dødsbo. Veldig dårlig og lite kunnskap.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 16:19

Hei. Dette var trist å lese. Vi har en egen avdeling som kan hjelpe til med spørsmål rundt dødsbo. Om du har mulighet til å ta kontakt med kundesenteret deres på telefon 24062080 en annen dag (mandag-fredag mellom 08:00-16:00) vil du komme i kontakt med en rådgiver med god kunnskap. Du kan også sende en melding via nettbanken: Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth

Elendig

Omtale av  Pmy

Jeg har vært kunde i DnB i over 30 år. (Bare hatt DnB hele livet) Aldri hatt betalingsanmerkning og fast god inntekt hele tiden. Når jeg trengte å endre på lånet mitt hvor jeg var godt innenfor 70 prosent av verdi og lønnen også høy nok for å Kunne godkjenne innenfor reglene møtte jeg en kunde behandler som sa følgende - eeeehhh jeg tror jeg må si nei. Jeg begrunnet med sikkerhet, lønn og mitt kundeforhold. Hvor hun igjen svarer- jeg har bestemt meg. Kontaktet annen bank som Kunne gi meg lån sammen dag og hyggelig ønsket meg velkommen i ny bank. Jeg har sørget For fler har byttet bank med å fortelle min opplevelse.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 16:28

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men jeg håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 91504800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth

Apple pay

Omtale av  Arild O

Jeg savner Apple pay hos DNB,eneste grunn til sted ikke vil ha det i sitt sortiment er at det blir da direkte konkurrent til Vipps som DNB eier.Det er direkte svakt!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 10:23

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene

Trykk på "1" så ringer vi deg opp igjen.

Omtale av  Pat

Guess what? De ringer tilbake kun for å ha oppkallingen bokført i banken, slik at de ikke mister jobben, men i løpet av 1 sekund så slår går de ut av telefonsamtalen! Så egentlig ringer de deg ikke igjen! Hensynsløse arbeidere uten moralske prinsipper.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 09:47

Hei Pat, Slik skal det ikke være. Det er en robot som ringer ut, og så setter deg videre til kundebehandleren, så det er ikke noe kundebehandleren selv styrer. Om du ikke fikk tatt telefonen, og det sluttet etter et ring, er det fint om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken, slik at vi kan få sjekket opp i hva som skjedde i den oppringingen. Håper du får en fin dag, og at du kom i kontakt med oss til slutt. /Lene

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ber om avtale

Omtale av  Kjersti M

Ba om avtale med min lokale DNB for over en uke siden…. har ikke hørt et ord!! Blir bare henvist til nettbankens skjema for å be om avtale med banken når jeg ringer 04800 ( robotsvarer !!!) Det har jeg gjort. Utrolig dårlig og gir liten tillit!

Svar fra DNB Bank
21.10.2022 15:59

Hei Kjersti, det er leit å høre du har denne erfaringen. Vi anbefaler ikke å ringe oss på 04800 da teleoperatører ofte tar betalt for at man ringer 5-sifret nummer, ring oss heller på 915 04800 så slipper du å betale til din teleoperatør for å ta kontakt med oss. Hvis du sendte inn skjema for å avtale møte for ca 1 uke siden, uten å ha hørt noe bør du ta kontakt med vårt kontaktsenter. Du kan kontakte oss på Chat via nettbanken eller ringe oss på gitt nummer, så vil en rådgiver på kundesenteret vårt kunne følge opp saken og finne ut av hva som har skjedd her. VI beklager for at ditt ønske om møte med oss ikke har blitt fulgt opp, det skal vi gjøre vårt aller beste for at ikke skjer igjen /Vinjar

Lang ventetid!

Omtale av  Tor J

Ser i omtalene her under at dette er en gjenganger, og DNB legger ikke skjul på dette uten at det blir gjort noe for å endre på dette. Veldig frustrerende, hvorfor ikke gjøre en ordning hvor DNB ringer opp når det blir ledig? Det finnes mange som har denne ordningen, og det føles veldig bra, så slipper man å sitte å passe på!

Svar fra DNB Bank
19.10.2022 12:59

Hei Tor. Takk for tilbakemelding. Dette er en funksjon vi har, men vi har hatt litt problemer med den. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke få dette tilbudet når det er lang kø. Ønsker deg en fin dag!\Maren

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR