Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
117
av 117 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank

"Bra bank men følger ikke med i tida"

Omtale om DNB Bank skrevet av Geir for 24.10.2022 13:28

DNB Bank har totalt 979 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra bank men følger ikke med i tida"

Vi er snart ferdig med 2022, og DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay. Årsaken de oppgir er at de mener å støtte apple pay hindrer teknologisk utvikling - mens det i virkeligheten er motsatt! Våkn opp DNB, dere er størst og nå må dere oppføre dere som storebror!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 15:49
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Bytt.no
"Bra bank men følger ikke med i tida" skrev Geir om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Geir og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Ola J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"

Ekstremt dårlig kundebehandling ved dødsbo. Veldig dårlig og lite kunnskap.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 16:19
Hei. Dette var trist å lese. Vi har en egen avdeling som kan hjelpe til med spørsmål rundt dødsbo. Om du har mulighet til å ta kontakt med kundesenteret deres på telefon 24062080 en annen dag (mandag-fredag mellom 08:00-16:00) vil du komme i kontakt med en rådgiver med god kunnskap. Du kan også sende en melding via nettbanken: Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig"

Jeg har vært kunde i DnB i over 30 år. (Bare hatt DnB hele livet) Aldri hatt betalingsanmerkning og fast god inntekt hele tiden. Når jeg trengte å endre på lånet mitt hvor jeg var godt innenfor 70 prosent av verdi og lønnen også høy nok for å Kunne godkjenne innenfor reglene møtte jeg en kunde behandler som sa følgende - eeeehhh jeg tror jeg må si nei. Jeg begrunnet med sikkerhet, lønn og mitt kundeforhold. Hvor hun igjen svarer- jeg har bestemt meg. Kontaktet annen bank som Kunne gi meg lån sammen dag og hyggelig ønsket meg velkommen i ny bank. Jeg har sørget For fler har byttet bank med å fortelle min opplevelse.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 16:28
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men jeg håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 91504800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Apple pay"

Jeg savner Apple pay hos DNB,eneste grunn til sted ikke vil ha det i sitt sortiment er at det blir da direkte konkurrent til Vipps som DNB eier.Det er direkte svakt!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 10:23
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trykk på "1" så ringer vi deg opp igjen."

Guess what? De ringer tilbake kun for å ha oppkallingen bokført i banken, slik at de ikke mister jobben, men i løpet av 1 sekund så slår går de ut av telefonsamtalen! Så egentlig ringer de deg ikke igjen! Hensynsløse arbeidere uten moralske prinsipper.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 09:47
Hei Pat, Slik skal det ikke være. Det er en robot som ringer ut, og så setter deg videre til kundebehandleren, så det er ikke noe kundebehandleren selv styrer. Om du ikke fikk tatt telefonen, og det sluttet etter et ring, er det fint om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken, slik at vi kan få sjekket opp i hva som skjedde i den oppringingen. Håper du får en fin dag, og at du kom i kontakt med oss til slutt. /Lene
DNB Bank har totalt 979 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR