Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
117
av 117 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank

"Apple pay"

Omtale om DNB Bank skrevet av Arild O for 21.10.2022 18:22

DNB Bank har totalt 982 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Apple pay"

Jeg savner Apple pay hos DNB,eneste grunn til sted ikke vil ha det i sitt sortiment er at det blir da direkte konkurrent til Vipps som DNB eier.Det er direkte svakt!

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 10:23
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Bytt.no
"Apple pay" skrev Arild O om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Arild O og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trykk på "1" så ringer vi deg opp igjen."

Guess what? De ringer tilbake kun for å ha oppkallingen bokført i banken, slik at de ikke mister jobben, men i løpet av 1 sekund så slår går de ut av telefonsamtalen! Så egentlig ringer de deg ikke igjen! Hensynsløse arbeidere uten moralske prinsipper.

Svar fra DNB Bank
24.10.2022 09:47
Hei Pat, Slik skal det ikke være. Det er en robot som ringer ut, og så setter deg videre til kundebehandleren, så det er ikke noe kundebehandleren selv styrer. Om du ikke fikk tatt telefonen, og det sluttet etter et ring, er det fint om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken, slik at vi kan få sjekket opp i hva som skjedde i den oppringingen. Håper du får en fin dag, og at du kom i kontakt med oss til slutt. /Lene
Kjersti M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ber om avtale"

Ba om avtale med min lokale DNB for over en uke siden…. har ikke hørt et ord!! Blir bare henvist til nettbankens skjema for å be om avtale med banken når jeg ringer 04800 ( robotsvarer !!!) Det har jeg gjort. Utrolig dårlig og gir liten tillit!

Svar fra DNB Bank
21.10.2022 15:59
Hei Kjersti, det er leit å høre du har denne erfaringen. Vi anbefaler ikke å ringe oss på 04800 da teleoperatører ofte tar betalt for at man ringer 5-sifret nummer, ring oss heller på 915 04800 så slipper du å betale til din teleoperatør for å ta kontakt med oss. Hvis du sendte inn skjema for å avtale møte for ca 1 uke siden, uten å ha hørt noe bør du ta kontakt med vårt kontaktsenter. Du kan kontakte oss på Chat via nettbanken eller ringe oss på gitt nummer, så vil en rådgiver på kundesenteret vårt kunne følge opp saken og finne ut av hva som har skjedd her. VI beklager for at ditt ønske om møte med oss ikke har blitt fulgt opp, det skal vi gjøre vårt aller beste for at ikke skjer igjen /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lang ventetid!"

Ser i omtalene her under at dette er en gjenganger, og DNB legger ikke skjul på dette uten at det blir gjort noe for å endre på dette. Veldig frustrerende, hvorfor ikke gjøre en ordning hvor DNB ringer opp når det blir ledig? Det finnes mange som har denne ordningen, og det føles veldig bra, så slipper man å sitte å passe på!

Svar fra DNB Bank
19.10.2022 12:59
Hei Tor. Takk for tilbakemelding. Dette er en funksjon vi har, men vi har hatt litt problemer med den. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke få dette tilbudet når det er lang kø. Ønsker deg en fin dag!\Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få personlig kontakt med DNB."

De gir blaffen i kundene sine. Er det er helt vanlig spørsmål jeg vil stille, finns det ingen epost, prøver man å ringe blir man sittende i 30 minutter før roboten sier at det er for mange på tråden, så du må ringe senere. Jeg gikk dit i en fillial i Tønsberg, og ble bryskt nektet adgang til lokalene, men måtte vente i regnet på gaten uten å få opplyst at dette var på grunn av Covid. (noe de fleste måtte gjette seg til) Men jeg bare gikk. I skrivende stund leter jeg etter en bedre, mer personlig bank. Det blir neppe vanskelig å finne.

Svar fra DNB Bank
18.10.2022 12:57
Hei Torkill. Vi er tilgjengelig på telefon 915 04 800 og chat fra 07:00-23:00 alle dager. Hvis det er mye kø midt på dagen, kan det være lurt å forsøke å ringe eller ta kontakt senere på dagen/kvelden. Det er ikke alle kontorene våre som er åpen for drop in, dette er grunnen for at du ikke fikk kommet inn på kontoret. Kjedelig at du hadde en dårlig opplevelse her. Håper du ønsker å revurdere bytte av bank. /Thomas
DNB Bank har totalt 982 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR