Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt ubegripelig

Omtale av  Trond

Datter i huset blir bedt om pr brev å oppdatere kundeinfo. Jeg ringer og legger inn pers nr hennes. Får så tilbud om å få tilsendt en melding i nettbanken som kan brukes til å gjennomføre oppdateringen. Flott! Nei! Det kommer ingen melding. Post eneste alternativ. Reis og ryk! Jeg kommer til å avslutte min konto i dnb.

Svar fra DNB Bank
07.06.2022 16:44

Hei, Trond. Kjenner ikke til den spesifikke saken, men melding i nettbanken er en av måtene man kan legitimere seg på nytt på. Det er foretrukket at de som kan bruker BankID-app eller besøker et bankkontor, men vi skal ikke nekte noen å legitimere seg slik de vil. Håper dette var en misforståelse og at det løser seg om dere kontakter oss på nytt. /Hilsen Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tungrodd og vanskelig

Omtale av  Sidsel E

Lang ventetid, lang tid for å ordne tilgang til bank-id. Vanskelig å få hjelp. Ønsker å skifte bank.

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:10

Hei Sidsel! Det er dessverre en del mer ventetid inn til oss på grunn av legitimering. Ta gjerne kontakt med oss på morgen, ettermiddag eller kveld da det erfaringsmessig pleier å være mindre kø. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og nettbankmeldinger 7- 23 hverdag, og vil gjerne hjelpe deg :) /Viktoria

Elendig kundeservice

Omtale av  Lars L

Er kunde hos dere siste 15 årene. Er i samtaler med flere banker daglig pga huslån. Mer spydige, ekkle, frekke folk som jobber hos DnB finner du ikke. Andre banker tar deg godt i mot selv om man kanskje ikke får lån så er de i allefall forståelige, mens folk hos DnB og feks får man nesten kjeft og tilsnakk for at man har søkt lån. Er ikke rart de har Norges dårligste kunde omtaler. R.A burde lære seg folkeskikk og neste gang blir samtale med han tatt opp. Søk lån hos Nordea, de er herlige.

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:08

Hei Lars. Leit du føler det sånn. Vi har flinke, kompetente ansatte som bare vil hjelpe. Kjedelig du sitter igjen med det inntrykket, for det ønsker vi selvsagt ikke. /Viktoria

DNB er blitt mer en politisk tabloid enn finansiellinstutisjon.

Omtale av  Raymond

Byttet alle mine tjeneter bor fra Dnb til en politisk nøytral instutisjon. Banken proklamerer homofili og annet i Pride kategorien på sosialemediaer. Jeg stilte et høflig spørsmål angående bankens unøytrale holdning. Fikk et frekt svar skrevet med "slang" gramatikk fra en som representerer banken samt en animasjonsvideo av ett eller annet som vedkommende syntes var humoristisk. Når banken din blir som en tabloid som blander seg inn i soverommet til kundene og i tillegg svarer kundene som en sirkusklovn, er det på tide å flytte forettningene sine til andre som driver med seriøse banktjenester og svarer kundene sine med respekt.

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:06

Hei Raymond. Vi støtter mangfold og kjærlighet og ønsker å vise dette til våre kunder. Du står heldigvis fritt til å velge hvilke bank du ønsker. /Viktoria

Dårlig kundeservice og rotete

Omtale av  Anna

Ved flere anledninger har forespørslene mine ikke blitt behandlet, har ikke blitt ringt tilbake flere ganger når de sa at de skulle. Vurderer nå å bytte bank. Svært skuffende at man må ringe, etterspørre etc. tar enormt lang tid…

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:04

Hei Anna! Det var kjedelig å høre at du har opplevd. Ta gjerne kontakt med oss på chat via innlogget nettbank om du ønsker. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ikke hjelpsomme

Omtale av  Mohammad

Jeg opplever en dramatisk endring i flere av tilfellene når kundeserviceen deres og måten de behadler kundene sine på. De er svært lite hjelpsomme. Jeg anbefaler at man bytter banken rett og slett. Denne banken har skuffet flere kunder på forskjellige måter. Denne bankvirksomheten må stenges, slik at man ikke får et generelt feilbilde av at en bankkundeservice kan være så hensynsløst. Det går utover andre banker også. Man føler seg håpløs når man snakker med DNB. Jeg har byttet til Nordea og synes Nordea er mer hjelpsom enn DNB.

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:03

Hei! Det er leit å høre at du har hatt slike opplevelser. Det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker å hjelpe alle våre kunder :) /Viktoria

Helt utrolig!

Omtale av  Ronny

Legitimering... Jeg har sagt fra en gang ved oppmøte at jeg hadde time for nytt pass 27. mai. Dette skulle noteres så fristen for legitimering skulle økes. Personen jeg snakket med sa faktisk selv at det kunne ta opp mot 8 uker å faktisk få passet. I dag fikk jeg den "endelige" SMS'en om at kontoene mine blir stengt om 2 uker. Det er ikke mulig å ringe. Får beskjed om å legge på da for mange ringer samtidig... Jeg har ikke mulighet til å legitimere meg før jeg får nytt pass! Når dette marerittet er over så skal jeg bytte bank!

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 14:02

Hei Ronny! I dette tilfellet så vil vårt kundesenter kunne bistå med å få utsatt fristen da du fortsatt venter på passet du har hatt time for. Det er svært mye trafikk inn til oss om dagen i forbindelse med relegitimeringsprosessen - spesielt på dagtid. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdager og søndager) både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR