Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 289 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no

I DNB må man betale for alt

Omtale av  Dary M. C

Den dårligste banken. I DNB må man betale for alt. Hvis norm overføre deg fra utlandet, hvis du overføre til andre, hvis du bruker kortet i utlandet, hvis du tar penger ut i utlandet, hvis du tar penger ut i minibanken eller posten i landet. Alle bør flytte til en annen bank.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:41

Hei Darry! Det stemmer nok ikke helt som du skriver her. Vi er konkurransedyktige på pris og de vanligste banktjenestene er helt gratis. Når det kommer til bruk av kort i utlandet er det for det meste gratis, men det vil komme et valutapåslag som går med til å dekke vekslingsgebyret hos Visa. Det er også kostnader forbundet med transaksjoner til og fra utlandet og vi er ikke alene om dette som bank er jeg redd. Ta gjerne en kikk på oversikten over våre priser på dnb.no. Det er også fint om du tar kontakt med oss på chat i nettbanken eller på telefon så kan vi ta en kikk på de prislagte tjenestene du benytter og undersøke om det finns billigere eller gratis alternativ. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! :) /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Verste "servicen" du kan få

Omtale av  Iselin H

Vært kunde hele livet, hadde endelig nok egenkapital og søkte boliglån. Prøvde oss på bare 1,4 mill i DNB. Kundeservicen på avd. Stjørdal var helt forferdelig, slapp og sur. Fikk avslag etter LANG ventetid, med eneste svar at vi ikke hadde bra nok betalingsevne, selv om vi absolutt hadde det, og i tillegg evt hadde kausjonist. Kausjonisten vår var visst for gammel, og vi kunne visst ikke betjene lånet selv heller. Klaget på både servicen og avslaget, fikk til svar at "du skal ha fått grundig svar fra før", helt hårreisende! Fikk lån på 1,7 mill (!) uka etter i en fremmed bank, helt uten kausjonist eller spørsmål om vår betalingsevne. Byttet bank for å si det mildt, og sitter på egen bolig vi har 0 problemer med å betale ned på i dag :)

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:41

Hei Iselin! Beklager sent svar (igjen!). Veldig leit å høre at vi ikke kunne tilby deg det lånet du ønsket. Og slettes ikke greit at servicen heller ikke har vært på topp. Vi får dessverre ikke sett hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg det aktuelle lånet her, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi følger reglene i Boligforskriften og må ta høyde for det som står her. Jeg forstår det sånn at du har valgt en annen bank, men dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat fra våre nettsider så kan vi se om ikke vi kan gi deg et bedre tilbud nå, eller når du vurderer ny bolig. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Litt dårlig kundeservice via skrank men god via telefonen.

Omtale av  Marie

God kundeservice ved telefonisk henvendelse. Kan bli bedre på kundeservice ved skranken. Det er noe tekniske problemer innimellom men ikke så ofte etter min erfaring og blir raskt ordnet opp i. Nettbank er enkelt å betjene og gjør hverdagen enklere.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:39

Hei Marie! Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøydm med service hos kundesenteret vårt. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller litt mer om din opplevelse hos vårt kontor slik at vi kan lære av det! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Nedetid

Omtale av  Ck

Problemer med nettbank ukentlig. Feil og nedetid er en hyppig melding. De kan heller ikke gjennomføre en betaling for deg når systemet svikter.

Dyr og vanskelig

Omtale av  Anne

Hadde meget bra egenkapital, null gjeld, greit med verdier. Men fikk likevell et elendig lån pga standard budsjettet deres som ikke ligner noe og fordi jeg var enslig med utgiftene.

Svar fra DNB Bank
30.08.2019 11:49

Hei Anne! Leit å høre at vi ikke kunne tilby deg lånet du ønsket. Når vi behandler lånesøknader er vi nødt til å følge reglene i Boliglånsforskriften fra Finansdepartementet. Ser at det er en stund siden du skrev dette innlegget, og beklager for sent svar. Vi får ikke sett her hva som var grunnen til at vi ikke kunne tilby deg det aktuelle lånet den gang, men ta gjerne kontakt igjen via chat eller telefon så tar vi gjerne en ny vurdering. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice

Omtale av  Karen

Etter å ha ringt for å få råd og veiledning, I forbindelse med salg og kjøp av bolig. Vil jeg si kundeservicen til DNB er forferdelig dårlig. Jeg forventer å møte hyggelige og imøtekommende ansatte i en slik situasjon. Ikke sure og nedlatende damer. Min konklusjon - jeg bytter bank. Takk for meg.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00:09

Hei Karen! Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du har selvfølgelig helt rett i at man ikke skal bli møtt på en slik måte. Jeg må bare beklage at du sitter igjen med dette inntrykket og håper og tror at dette var et engangstilfelle. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Styr unna

Omtale av  Rune

De er gode på høye priser, dårlig kundeservice og nettbank som er ustabil. Har aldri hatt så god råd som da jeg brukte DNB. Var umulig å få tak i pengene...

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00:09

Hei og takk for tilbakemeldingen! Kjedelig å lese at du har hatt fått et dårlig inntrykk av oss. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og håper at du vil vurdere oss igjen som bank dersom det blir aktuelt å bytte i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR