Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

I det store og det hele veldig fornøyd

Omtale av  Bendik

Har vært Premiumkunde i flere år nå, og er i det store og det hele ganske fornøyd med Nordea. De gangene det har vært nødvendig å kontakte banken har de stort sett alltid svart raskt på chat. Premium kredittkort har et par fine fordeler, men der er også rom for forbedring (f. eks. cashback hadde vært topp). Mobilbanken har blitt ganske bra etter hvert, og det samme begynner å gjelde nettbanken selv om den fortsatt har en vei å gå. At de tilbyr Apple Pay, og har gjort det siden dag 1, er et stort pluss. Det er også noen negative ting: - Aksjehandel har blitt relativt dyrt sammenlignet med f. eks. Nordnet. - For noen år siden fjernet de også gratis dagligbank for Premiumkunder. Selv om det er et lite beløp så fremstår dette litt smålig å gjøre mot noen av sine beste kunder. - 0 % rente på brukskonto er ganske dårlig, her er det flere konkurrenter som har et bedre tilbud - Det finnes flere banker med bedre rente på spareproduktene sine

Svar fra Nordea Bank
30.05.2023 14:27

Hei Bendik, Tusen takk for en veldig hyggelig og konstruktiv omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd som Premiumkunde hos oss i Nordea, også med de fordelene du har som kunde i dette programmet. Som du påpeker er det definitivt en liten vei å gå før alt er tipp topp, jeg tar så absolutt videre ønsket om cashback ved bruk av kredittkortet som jeg vet mange kunder hadde satt pris på - Apple- og Google Pay er verdsatt av veldig mange og Mobilbanken har blitt veldig god, denne er blant de høyest rangerte i Norge. Prisen på kurtasje ved handel av aksjer ble besluttet økt for en stund siden, dette da stort sett samtlige handler medførte et tap for oss, her måtte prisen økes for å kunne tilby en god og stabil tjeneste for aksjehandel. Nordea Investor er gratis å bruke og har sanntidskurs på aksjer, en tjeneste mange aktører tar seg betalt for. Jeg håper at du til tross for litt "småplukk" er fornøyd og at du også fremover ønsker å være kunde hos oss i Nordea! /Steffen

Umulig å få tak i

Omtale av  Petter

Vært kunde i noen måneder. De er helt umulig å få tak i. Forsøkt å ringe uttalige ganger til kundebehandler. Hun har aldri tatt tatt telefonen direkte og svært sjelden ringt tilbake. Det går gjerne flere uker får jeg får kontakt. Ringer også til kundeservice og de sier kundebehandler skal ta kontakt. Nå er det i tillegg 70-80 min ventetid på kundeservice. Det her funker jo ikke

Svar fra Nordea Bank
30.05.2023 13:57

Hei Petter, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Vi har de siste ukene vært i en ekstraordinær situasjon i forbindelse med migreringen av Nordea Direct, hvor det er mange nye kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Dette har ført til større pågang enn først forventet, med det sagt jobber vi så raskt som mulig med å besvare alle henvendelser både på chat og telefon. Det er svært beklagelig at du ikke har fått tilbakemelding fra saksbehandler hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Årsaken er vanskelig for meg å svare konkret på, dog skal saksbehandler kontakte deg etter henvendelse er sendt fra kundeservice. Send gjerne en melding til oss direkte fra Nettbanken under fanen "Hjelp" hvor du skriver saksbehandlers navn i starten på meldingen, denne videreformidles da direkte til han/ henne - jeg håper du snarlig kommer i kontakt med vedkommende. /Steffen

Helt umulig å kontakte banken

Omtale av  Mona C. R

Har vært kunde i Nordea i mange, mange år. Var fornøyd inntil for et par år siden. Nå er det absolutt umulig å ringe - aldri noen som svarer, chat fungerer ikke og nettsiden er helt elendig. Jeg bytter til annen bank.

Svar fra Nordea Bank
26.05.2023 10:09

Hei Mona! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det er trist å lese at du vil bytte bank, og ikke opplever at du kan komme i kontakt med Kundeservice. Vi jobber på spreng med å få ned køene vi opplever for tiden, og håper vi snart kan komme tilbake til at det er mulig å komme i kontakt med oss innen rimelighetenes grenser. Du er velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen! /Ole

For en ubrukelig bank

Omtale av  Stig

Gjensidige ble nordea direct, nordea direct ble nordea å vipps så fantes ikke kundeservice å få tak i. Bank I butikk var bare å glemme når jeg skulle sette inn penger etter overgang 12mai. Sender papirgiro hver mnd på 25kr, jeg må kjøre 2mil for å finne en innskuddsautomat. Denne banken er lite miljøvennlig.

Svar fra Nordea Bank
26.05.2023 10:06

Hei Stig! Takk for omtalen din! Når det gjelder papirgiroen du fikk, så ble denne sendt ut ved en feil, og du vil få en kreditnota på denne. Vi sender vanligvis ikke slikt per post. Bank i butikk er en etterspurt tjeneste, og det er oppe til vurdering. Jeg personlig håper det kommer på plass snart. Køene inn til oss har i det siste vært fryktelig lange, og vi gjør alt vi kan for å få de ned slik at du og alle andre kommer raskt i kontakt med oss! /Ole

Et sant H....

Omtale av  Pål

Jeg ble lurt inn som Nordea kunde via fagforeningen og et påfølgende introduksjons møte om Premium kunde program på Teams. Alt var rimelig Premium frem til huslånet ble flyttet over. Deretter har jeg følt meg direkte uønsket som kunde. Her er noen av høydepunktene man kan oppleve som Premium kunde hos Nordea: Rådgiver fjernes regelmessig fra deg som kunde og det er din oppgave å avdekke dette. Gjerne ved at den gamle rådgiveren blir lei av antallet oppringinger fra deg og svarer selv om han er på ferie. Man kan få ny rådgiver, men dette krever hyppig kontakt og masing hos kundeservice via nett og telefon som ofte har timelang ventetid. Til slutt kan man også bli kontaktet av noen som svarer deg ut, men som faktisk ikke blir din nye rådgiver. Dette oppdager man når det passer som best (altså neste gang du trenger en rask avklaring på noe). At man fint klarer seg uten Premium-rådgiver i over et halvt år, så lenge man har uendelig med ledig tid til å kaste vekk i telefonkø. Fornyet søknad om mellomfinansiering i bankens "vanlige" kø med et par ukers behandlingstid, siden neste Premium-rådgiver mener dette er raskeste måte (den første stempla unna på et blunk). Høyteknologiske meldinger sendt fra nettbank til bank og som ikke svares ut før man ringer til bankens hustelefon for å gjør de oppmerksom på at her er det faktisk ingen hjemme.... Fulle runder på bankes Premium ringe sløyfe, hvor første oppringing blir avsluttet med "vet ikke, jeg jobber ikke med dette" og neste med et skråsikkert, men direkte feil svar. En virkelig horribel og umoderne nettbank, hvor noen funksjoner sender deg til den gamle. Fravær av "straks overføring" fra bankkonto, men det reklameres med at man kan motta fra andre banker (det skal da ikke stå på funksjoner). Skal man sende noe selv henvises man til Vipps. Mest trolig ikke bankens beste rente (men hvem vet?) Etter å ha grundig evaluert den nok så stressende prosessen med mellomfinansiering, kjøp, flytting og salg i nedgangstider. Har jeg kommet frem til at den mest stressende, imiterende og uprofesjonelle aktøren i dette sirkuset var.... Nordea.. Gratulerer, jeg kommer mest trolig til å bytte ut hele Premium programmet med en fungerende Bank-App.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:21

Hei Pål, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av oss i Nordea, basert på opplevelsen du har hatt forstår jeg veldig godt at du ikke er fornøyd - en prosess og behandling som beskrevet skal vi naturligvis ikke være bekjent med. Som Premiumkunde hos oss i Nordea har du din egen personlige rådgiver med informasjon om vedkommende tilgjengelig i Nettbanken, med mindre rådgiver avslutter sitt arbeidsforhold skal ikke rådgiver byttes, dette skal bare skje på kundens initiativ. Våre Premiumkunder har også høyest prioritet hos kundeservice hvor en raskt skal få svar, uavhengig av når en kontakter oss i løpet av åpningstiden - om du har opplevd lang ventetid på telefon og chat er det svært beklagelig, her kan det være ulike årsaker til at du ikke har hatt riktig prioritering i køen. Vi skal være en trygg og god partner i de ulike livshendelsene en har der salg og kjøp av ny bolig er svært vesentlig, stresset du har måttet føle på gjennom denne prosessen er under enhver kritikk - her er det vår jobb som bank å være i forkant hvor du som kunde ikke skal måtte purre gjentatte ganger. Jeg tar naturligvis videre din tilbakemelding til oss slik at vi kan gjennomgå våre rutiner. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundebehandling i Nordea.

Omtale av  Kjetil K

Ved overgang fra Nordea Direct må kundene spille etter Nordeas strenge regler. Selv om ID på Mobil fortsatt eksisterer hos Nordea fungerer denne ikke - jeg får feilmelding: 01DC-C167. Heller ikke aksepteres kodebrikke-identifisering. Det er over 70 - 80 minutters ventetid på kundetelefonen. Jeg har fått nytt bankkort med nytt kontonummer. Hvorfor kunne jeg ikke beholde gammelt kontonummer? Nå må jeg gi beskjed til alle mine leverandører, Vipps, EasyPark, m.fl., Nav, Storebrand og DnB (pensjon). 12 Nordeafakturaer på gebyr pr år i stedet for 1. m.m. Dette er en dårlig måte å si velkommen til Nordea. Lange ventetider på telefon skyldes nok at mange av de 100.000 som ble flyttet fra Nordea Direct til Nordea opplever det samme som meg. Nordea Kundeservice var ikke forberedt på denne klagestormen fra kunder. med hilsen Kjetil K.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:35

Hei Kjetil K, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss! Det er leit å høre at du har hatt problemer med Nett- og Mobilbank etter overgangen fra Nordea Direct til oss, her skal vi selvsagt få hjulpet deg videre. Pågangen til kundeservice har vært større enn først antatt etter migreringen, vi har satt inn tiltak og forventer å se effekt av disse veldig snart. Kundeservice hos oss er åpen søndag - fredag mellom 08.00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 både på telefon 232 06001 og via chat. Feilmeldingen du opplever indikerer at du ikke lengre har en aktiv avtale for BankID på mobil, denne avtalen avsluttes dersom du bytter bytter mobiloperatør eller SIM-kort, tjenesten vil ikke kunne lastes ned på nytt grunnet utfasing av BankID på mobil. Dersom du hadde vanlig BankID fra Nordea Direct kan du laste ned og aktivere BankID-appen, denne vil både erstatte BankID på mobil og bruk av den vanlige kodebrikken. Ved oppkjøpet av Gjensidige Bank i 2019 ble det besluttet at navnet på banken skulle endres til Nordea Direct i februar 2020, endring av kontonummer var ikke nødvendig ved navnbytte på banken. Det er nå gjennomført en teknisk migrering av Nordea Direct og Nordea hvor det ikke var mulig å overføre kontonummer hos dem til oss, det er derfor opprettet nye konti - tilsvarende de en har hatt hos Nordea Direct. Da en har fått nye kontonummer er det viktig at en informerer de en mottar penger fra om dette, som for eksempel arbeidsgiver, Skatteetaten også videre. /Steffen

Nordea Billån. Absolutt NULL oversikt!

Omtale av  Rolf E

Dette er helt krise i 2023. Det er nesten ikke mulig å finne noen informasjon om mitt billån noen steder. Det eneste jeg kan finne er en liten rubrikk på en nettside som i bitteliten skrift viser restbeløp. Ingen nedbetalingsplan, ingen fakturaer, ingenting. Kan ikke forstå at dette er lovlig idag med diverse hvitvaskingslover og reguleringer. Også RIS til NAF som bruker dette som medlemsfordel. Lurer på om dette er en bevisst strategi for å villede kundene. FY!

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:43

Hei Rolf E, Det er leit å høre at du har dårlige opplevelser med Nordea Finance i forbindelse med billånet du har hos dem. Per i dag har de ikke en plattform hvor du kan logge inn for å se lånet og videre informasjon, dette er dog noe som jobbes med fra deres side. Dersom du logger via "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no vil du se nedbetalingsplan på siste mottatte brev om renteendring, denne kan brukes om det skulle være ønskelig. Er det ikke mottatt faktura fra dem må dette naturligvis ses nærmere på, her vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021 slik at de kan undersøke dette for deg. /Steffen

Nettbank

Omtale av  Turid Ø

Nettbanken er ofte nede, og den nye app ide er veldig tungvinn. Ellers er det en ok bank.

Svar fra Nordea Bank
23.05.2023 14:45

Tusen takk for tilbakemeldingen din Turid! 😊 Vi jobber på spreng med å holde nettbanken oppe, og jeg håper appen føles bedre etterhvert./Ole

Nettbank

Omtale av  Kari

Kommer til å skifte bank. Alle disse «forbedringene» er rotete og uoversiktlige

Svar fra Nordea Bank
15.05.2023 17:21

Hei Kari. Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Takk for tilbakemeldingen din😊 /Andrine

Elendig, dyrt, vanskelig

Omtale av  Morten L

Vi ville flytte ett av lånene vi har hos Nordea over til en annen bank, for der fikk vi bedre vilkår. Men det fikk vi ikke lov til, men Nordea kunne gi tilbud. Men før det så måtte vi være klar over at vi kom til å bli kredittvurdert..! Det måtte vi være klar over. (som at dette var noe problem). Vi er to voksne med gode jobber, veldig god økonomi og er veldig gode lånetakere og har høy inntekt, men jeg ble møtt med en skepsis og en mistro som jeg aldri har opplevd. Serviceinnstilling? Finnes ikke. Nordea skal du bare holde deg langt langt unna. I Sbanken kan vi søke på nett å få lån og alt er hel-automatisk. Men i Nordea skal du bestille tid (kanskje neste uke) for å få et møte med en kunderådgiver som skal vurdere deg. Nei, gå et annet sted.

Svar fra Nordea Bank
11.05.2023 15:23

Hei Morten. Så leit å høre at du har hatt denne dårlige opplevelsen med oss, da kundene våre virkelig ikke skal oppleve å bli møtt slik. Dette er virkelig beklagelig på det sterkeste. Dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse, så setter vi veldig stor pris på om du kontakter oss på Chat eller ringer 232 06001 på nytt. Håper du vil få en bedre opplevelse med oss og kan få et annet syn på oss som samsvarer med våre verdier som Bank og Kundeservice. /Andrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Møkk kundeservice på alle plan

Omtale av  Jaeger

Vi har boliglånet vårt hos Nordea, det må være den største tabben vi har gjort her i livet. Kundeservicen er forferdelig! Har prøvd å komme i kontakt med dem ved flere anledninger og de gangene man faktisk får kontakt er de er nedlatende, frekke og utrolig lite behjelpelige. Fikk beskjed om at vi ville bli kontaktet av en rådgiver, etter 10 arbeidsdager hadde vi fremdeles ikke blitt kontaktet og når vi da kontaktet banken og endelig fikk prate med en rådgiver var hun også nedlatende, ubehjelpelig, småfrekk og ønsket hvertfall ikke å gjøre noe som helst som hadde med rådgivning å gjøre. Anbefaler ingen å benytte denne banken. Har man et spørsmål eller trenger veiledning kan man like herlig gå ut på et jorde å spørre en stein i gjørma så får man akkurat like mye hjelp og veiledning, eneste forskjellen er at steinen ikke behandler deg som møkk.

Svar fra Nordea Bank
07.05.2023 12:43

Hei Jaeger, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Jeg vil først starte med å si at dette var utrolig trist lesning, dette er overhodet ikke en kundeservice vi kan vedkjenne oss, våre kunder skal ikke bli behandlet på denne måten. Alle våre kunder som kontakter oss skal føle seg velkommen og ivaretatt, beskrivelsen du kommer med av både kundeservice og rådgiver kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, om dette faktisk har vært tilfelle kan jeg ikke annet enn sterkt beklage på vegne av oss i Nordea. Jeg kjenner ikke til den konkrete saken eller bakteppet i denne situasjonen, men vi ønsker selvsagt å rette på inntrykket om du vil gi oss en sjanse. Du er hjertelig velkommen til å sende oss en melding via Nettbank, chatte med oss eller ringe på telefon 232 06001 - her skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg. /Steffen

Hva kan vi slippe unna med i dag

Omtale av  Kristian

Som mange av de store bankene så virker mye av beslutningsgrunnlaget til Nordea å være "hva kan vi slippe unna med i dag?". Som mastodont så slipper man å være frisk og fremtidsrettet. Det er tilstrekkelig at det er en nettbank, ikke at den er designet med tanke på kravene i 1999. Forhandle betagelser kan man, men det skjer på Nordeas premisser. "Ikke ring oss, vi ringer deg". Det er sikker like ille hos de andre bankene, men noen ganger skulle jeg håpe at man tar noen av de fantasilionene de tjener og legger de igjen i tjenester som er til gang for kundene. Og til Nordea: Spar med for svar av typen "Vi jobber kontinuerlig med våre produkter og bla bla bla."

Svar fra Nordea Bank
07.05.2023 12:27

Hei Kristian, Jeg skal forsøke å komme med et uortodoks og lite standardisert svar til en konstruktiv omtale av oss, som jeg forøvrig vil takke deg for. Den gamle Nettbanken vår har i en lengre periode vært moden for museum, og vi er veldig glade for at den nå endelig har blitt plassert akkurat der. Ny Nettbank ble for ikke så altfor lenge siden lansert med både brask og bram der ikke alle funksjoner var helt på plass fra start, her kan jeg dog med glede meddele at nye funksjoner og tjenester lanseres fortløpende, for at opplevelsen av denne bare skal bli bedre og bedre. Den har fremdeles en vei å gå, men vi er så langt svært fornøyd - dette ser vi også av tilbakemeldingene kundene gir oss. Hva gjelder øvrige tjenester føler jeg, inhabil og ydmykt, at vi har kommet svært godt i gang. Det er mange både tjenester og produkter hos oss som skaper en merverdi ved å være kunde, her vil jeg trekke frem en av Norges best rangerte Mobilbanker, appen Nordea ID for BankID, Apple- og Google Pay, svært kompetente rådgivere, en kundeservice som er åpen og tilgjengelig hverdag - hele året. Vi ønsker alle våre kunder velkommen til å diskutere sine betingelser med oss, dette på kundens premisser der vi naturligvis gjør det vi kan for å finne en felles løsning, en løsning som kommer begge til gode og en kan være godt fornøyd med. /Steffen

Distanserer seg fra privatkunder.

Omtale av  Roy

Appene for Mobilbank og Mobil-ID fungerer bra for oss. Jeg har ikke fått svar innen 25 min venting ved tlf til kundeservice. Jeg har ikke opplevd person betjening av chat funksjonen, som jeg opplever ikke gir svar som jeg kan bruke. Jeg har ved mine henvendelser ikke fått hjelp via chat funksjonen. Jeg opplever at banken øker distansen til privatkunder ved å gjøre tilgang på hjelp vanskelig og de har svært liten grad av personlig kontaktmuligheter,. De må bli tilgjengelige for kundene om de ønsker å være et tilbud til privatkunder! Skiftet med Nordea Dircet medfører at alle kontoer skiftes og kundene må selv sikre info formidling til all betalingskontakter ett. Dette ser jeg som en sterk oppfordring til skifte av bank, siden jeg som kunde må gjennomføre info formidling som om jeg hadde skiftet bank. Da ser jeg det som en hjelp til å skifte bank, når jeg allikevel må gjennomføre all info formidling som om det var et skifte. Da går det mot et skifte for vår familie, etter mer enn 20år. Takk for hjelpen.

Svar fra Nordea Bank
01.05.2023 12:23

Hei Roy, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv omtale til oss. Det gleder meg å høre at du er fornøyd med appene våre, det var dog mindre gledelig å lese opplevelsen du har hatt med kundeservice hos oss. I enkelte perioder i løpet av dagen er det normalt mer ventetid på både telefon og chat, dette gjelder erfaringsmessig i tidsrommet 11:00 - 14:00. Vi har funksjon for tilbakering på telefon hvor du blir kontaktet når det er din tur i køen, på chat kan du skrive "Menneske" til vår robotkollega Nova - hun overfører da chatten til oss i kundeservice og du får oppgitt beregnet ventetid. Vi er tilgjengelig på både telefon og chat hver dag, hele året, også på helligdager og andre røde dager. Nordea Direct til migreres over til oss i Nordea den 12. mai. Overføringen av kundeforholdet medfører noen endringer for kundene, blant annet med nye kontonummer, nye kort og ny Nett- og Mobilbank som en må ta i bruk og naturligvis venne seg til. Som kunde er det svært lite du må gjøre selv, det å opplyse arbeidsgiver, Skatteetaten og eventuelle andre du mottar overføringer fra er det eneste - vi ordner alt det resterende for at overgangen skal bli så smidig som overhodet mulig. Har du spørsmål, tilbakemeldinger på prosessen eller andre ting du ønsker å ta opp med oss, ikke nøl med å ta kontakt på telefon 232 06001 eller chat. /Steffen

Topp bank!

Omtale av  Roger M. H

Når jeg hadde huslån fikk jeg mye bedre betingelser i Nordea enn min tidligere bankforbindelse gjennom de siste 20 år. Veldig glad for at jeg byttet til Nordea, sparte mye penger på det.

Svar fra Nordea Bank
01.05.2023 12:09

Hei Roger, Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale - og for en hyggelig lesning! Det gleder meg virkelig å høre at du er fornøyd med oss og at betingelsene har falt i smak, vi skal gjøre det vi kan for at du også fremover ser på oss som din foretrukne bankforbindelse. /Steffen

Får ikke pengene mine etter bilsalg

Omtale av  Lars

Solgte bilen min til en som kjøpte med lån gjennom nordea finans og har ventet i snart en måned på pengene mine. Får beskjed om at «pengene blir utbetalt idag» hele tiden, ingenting skjer. Utrolig dårlig service, fatter ikke hvordan folk benytter denne banken. Jeg er glad jeg har en skikkelig bank som ikke driver med slikt tull!

Svar fra Nordea Bank
25.04.2023 08:23

Hei Lars, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale! Dersom pengene etter bilsalget for snart en måned siden ikke er kommet på konto, kan jeg ikke forstå annet enn at det må være skjedd en feil hos mine kolleger i Nordea Finance - sånn som dette skal det selvsagt ikke være. Saken får jeg dessverre ikke undersøkt nærmere her for deg via Bytt.no og vil anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. Ønsker du en skriftlig kommunikasjon kan du sende dem en klage ved å følge denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/klager.html /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Var i knipe i utlandet

Omtale av  Ayten H

Jeg har vært nylig i behandling i utlandet. Jeg avtalte med Nordea i forkant om det og sa dem at jeg skal trenge kontanter i utlandet for å betale for behandlingen min. De lovet meg å høyne limitten for pengeuttak for en uke, noe de gjorde ikke. Jeg kontaktet dem flere ganger mens jeg var under behandlingen i utlandet, uten noe resultat.. jeg skjønte en ting da, at vi ikke eier våre egne penger og at vi er avhengige av banker. De har makt over våre penger, ikke vi selv. Tenker å bytte banken min nå. Kan noen avbefale andre bank, har noen gode erfaringer med sin bank? Takk på forhånd.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 15:41

Hei, Ayten. Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen, selv om dette ikke var hyggelig å lese. Vi ønsker alltid å være behjelpelige når du har behov for vår assistanse, så slike opplevelser ønsker vi på ingen måte at du skal ha i møte med vår kundeservice. For kontantuttak i utlandet så er det ganske tydelige og rigide beløpsgrenser, og liten anledning for å endre disse beløpsgrensene. Dette skal vi naturligvis informere om på forhånd, og presentere gode alternativer for deg, så du er i stand til betale for deg. Jeg håper at behandlingen gikk bra, og at du fant en løsning. Om du har noen spørsmål i fremtiden, eller skulle behøve assistanse angående bankprodukter, så håper jeg at vi skal kunne få en ny sjanse til å rette opp inntrykket ditt ved å gi deg den beste servicen som kunde hos oss. /Mikael

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR