NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Nettet varierer mye.noen ganger kobler det helt ut. du får ikke kompensasjon for det og kundeservice fungerer dårlig.ikke å anbefale
Jeg har bestilt nett før 1 og halv måned siden og den har ikke kommet til nå vi betalte 2300 kr for ruter og en person skal fikse det for oss og de sa max vente tid er 1-2 uker og det gikk mye mer tid enn de sa det plus når vi ringte og sa vi ikke vill ha den lenger de sa betal 2000kr extra for og avbryte
I mitt område leier NGT fiber av Telenor, dvs der er samme fiber hele veien inn til Oslo hvor den splittes til om det går via NGT eller Telenor sin hardware. På de 4-5 årene jeg har hatt fiber via NGT har det vært er bortfall av tjenesten på 18 timer, dette har vært varslet nedetid. Latens og hastighet er det ikke noe å utsette på. Eneste negative er at man må betale leie for router, selv om denne aldri er i bruk (har eget utstyr).
NGT 3/4 uker på overtid med levering av internett. Den såkalte 300/300 linja leverer snaut mer enn 40mps. Jeg vurderer å gå tilbake 4g.
Påtrengende selger som lovte oss ett produkt som vi endte med å måtte betale ekstra for. Hjemmekontor er det bare å se langt etter med nextgentel. Ringer du kundeservice så får du beskjed om at det beste kan være å kjøpe egen router eller å trekke ledninger på egenhånd gjennom hele huset. Hold dere langt unna om mulig.
Kjøper et produkt som de ikke kan levere på avtalt tid. Kundeservice kan ikke opplyse om hvor lenge det vil ta før produktet kan leveres. Selgere som fremstiller produktet som det beste, enkleste og det mest fornuftige. Bare tull NextGenTel kan ikke levere, men kan selge og sende faktura. Ikke velg NextGenTel
Dårlig leveranse og elendig kundeservice. Liten vilje til å ordne opp når leveransen ikke holder mål.
Blandt de dyreste i klassen, har oppgradert til 40mbps men klarer sjeldent levere mer enn ca 15/10. Merket ingen endring på målt hastighet etter oppgradering...
Nettet må restartes hele tiden for å fungere og må ofte restartes flere ganger før det det fungerer nok til å kunne se en film. Direktesendinger er nesten alltid umulig å se
Nexgentel har veldig dårlig service, hastigheten er veldig varierende, stortsett på det lavest, utstyret er utradert. Har bedt om ny ruter i 5 uker, i går fikk jeg ny, men den har akkurat det samme problemet som med den gamle, alle lysene er korrekt, men det er ingen wifi eller internett i kablene. Begge ruterene er døde.
Fikk veldig god hjelp til å velge rett tv-pakke som passet mine behov. Lett og manøvrere mellom innholdet i strømmeboksen. Og raskt internett tilgang. 👍🏻
Hei, jeg har vil klage på kundeservice han send til meg oppsigelse uten at jeg sier fra jeg blir kjempe trøtt av dette jeg trenger hjelpe til fikse problem mitt
Hadde Telenor fiber og bestemte meg for å bytte, men var litt skeptisk. Byttet mest pga pris, inkludert økte priser etter tv2 forhandlingene i våres. Ønsker selv å velge. Hele byttet fungerte uten problemer fra NGT sin side. Og ingen service personell var nødvending. (siste hilsen Telenor var en uretmessig faktura på en måned ekstra....) Har ikke noe nytt tv abonnement direkte bruker bare NRK og strømme tjenester. Beholdt fiber modem. Har egen wifi ruter, og trengte ikke gjøre noe med den. Ser NGT har litt laver overhedd på hastigheten, men fremdeles innen for det oppgitte.
Byttet fra fiber fra telenor til nexgentel i dag. Til nå fungerer ingenting og kundeservice er stengt hele helgen. Forferdelig start på kundeforholdet.
Endelig ferdig med Telenor for godt!! Vi har nå 3 abonnement med NextGentel i familien og alle er 100% fornøyd. Jorunn
MAnge dårlige omtaler her, har ikke noe problemer med min fiberlinje, fungerer veldig bra, tommel opp fra meg