Veldig fornøyd med dekning på mobilnettet. Svært fornøyd med datamengde og hastighet. Enkelt å administrere abonnementet via appen.
Jeg kjøpte stor ekstra datakvote i slutten av juli. Denne ble nullet ut ved månedskiftet. Jeg sjekket at jeg hadde data rollover, men dette gjaldt ikke ekstra innkjept datakvote. Det stod nederst med liten skrift. Bare svindlere finner på slike ting. Jeg foreslår at dere viser forsiktighet i ongangen med Nortel.
Selger ringte meg fra Nortel og ga meg tilbud på å skifte mobil operatør, først ville jeg ikke jeg skifte og han ringte meg flere ganger. Han sa at Nortel ville dekke bruddgebyr så det var ingen problem, det var bare å sende over kopi av faktura så fikk jeg pengene tilbake. Han økte også data mengden fra 12 til 15 GB med rollover, så da etter litt i tenkeboksen så aksepterte jeg dette. Alt var helt fint til jeg fikk faktura fra Phonero der de krevde Avbestillingsgebyr men også Debitering av tidligere kreditert utkjøp på kr. 12000 for to mobil abonnemang. Selger hos Nortel hadde jobbet tidligere hos Phonero og kjente til dem, så da burde han ha vist at de krevde Debitering av tidligere kreditert utkjøp, ikke bare 3000,- i bruddgebyr pr. telefon. Dette er opplysninger som ikke kommer frem i samtalen med ham, og jeg får ingen opplysninger om at dette kan skje. Så her meiner jeg at dere ikke har opplyst meg nok informasjon, for hadde dette vært sagt til meg så hadde jeg ALDRI skiftet til Nortel. Når jeg får svar fra Nortel så vil de bare betale bruddgebyret på kr. 6000,- eks. mva men de ville bare trekke det av på månedlige faktura slik at ikke betaler faktura fra dem på ca. et år. Jeg svarer at dette ikke er en del av avtalen og at jeg ikke aksepterer dette. Da får jeg tilbake svar at de enten kan betale ut 6000,- eks. mva til men konto eller at de dekker kr. 8000,- men jeg må binde meg for 3 år hos dem. Det vil si at jeg tape kr. 4000,- eks mva hvis jeg godtar deres løsning. Jeg tar da kontakt med mitt gamle mobilselskap og der de tilbyr meg å komme tilbake og kreditere hele kravet på bruddgebyr og utkjøp av tidligere utkjøp. Nå jeg så sier til Nortel at jeg vil gå tilbake til mitt gamle mobilselskap så truer de med at de vil fakturere meg med bruddgebyr på kr. 6000,- eks mva noe jeg mener er urimelig da de ikke har betalt noe bruddgebyr for meg samt ikke har holdt sin del av avtalen som selgeren til Nortel lovet. Jeg klaget dette inn til brukerklagenemda men fikk ikke medhold. Men moralen til Nortel er helt forkastelig og er bare ute etter å lure kunder til seg.
Undertegnede ble kontaktet av Nortel for bedriftsabonnement. Nortel argumenterte at de ville dekke kostnaden ved å bryte avtale for binding med tidligere leverandør. Det ble ikke opplyst om noen tidsfrist for innlevering av av betalt giro for frikjøp fra tidligere leverandør. Beløpet var på over 13000kr. Bindingen til Nortel er 24 mnd. Da giroen ble levert opplyste Nortel av fristen for refusjon var 3 måneder fra inngåelse av abonnement, mens bindingen er på 24 måneder. Frist på 3 måneder ble ikke opplyst på noen måte, og det finnes heller ikke noe skriftlig redegjørelse for dette, hvilket er en stor tabbe fra min side, man velger å tro at mobiltjeneste leveandører er ærlige og seriøse aktører. Dette er pent sagt svært dårlig kundebehandling fra Nortel sin side. Undertegnede deler denne erfaringen slik at firmaer som vurderer å bytte leverandør av mobilabonnement er informert om hva Nortel står for i dette markedet.
Vart i utgangspunktet kontakta av seljar med spørsmål om å verte kunde. Opplyste då om at eg var kunde hos Ice og hadde bindingstid med bruddgebyr, men ville svært gjerne derifrå på grunn av elendig kundeservice og endå verre avtaleoppfyljing. Fekk då beskjed om at det ikkje var noko problem, det skulle dei dekke. Det høyrdest flott ut heilt til Ice kom med sitt krav som heilt uventa var doble bruddgebyr. Etter litt tenketid gjekk dei med på å dekke det også mot litt utvida bindingstid. Dette synest eg var heilt flott gjort i motsetnad til det i allefall Ice kunne vise til. Vidare har vel det meste fungert heilt greitt. Har eit par ting som ikkje har vore bra. Først no har dei greid å sende ut faktura på skikkeleg måte, og renter som følge av det same og gebyr som ikkje skulle vere der har dei fortsatt ikkje fått tilbakeført. Det var lova å ordne det for eit halvt år sidan.
Dem har en selger som ringer hvar dag og lover at han fikser allt, etter du godkjenner avtalen , han svarer ikke. Betaler ikke bruddgebyr, for andre priser en de lover, brukte minst 5 timer med å ringe dem og sende E-Mail, men uten å få svar på det du lurer på. Blir aldri ringt tilbake etc Styr unna
Var spent på hvor smertefritt det skulle gå og bytte til Nortel. Men det var ingen problemer, sentralbord, varemottak, vakt tlf, vi er alle fornøyd m bytte👍
Hei Rita, Takk for fin tilbakemelding! Vi håper dere har kommet godt i gang og at opplæringen som bestilt finner sted om ikke så alt for lenge. Skulle det være noe du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss på [email protected] Mvh Ida, Nortel Kundeservice