Meny

OneCall omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til OneCall
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
20
av 26 innen
mobilselskap
49%
anbefaler
OneCall
Filtrer omtaler
98
40
30
33
82
Sorter omtaler etter
Viser av 283 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OneCall?
Jan E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt deg mellom åra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå er jeg rimelig lei pga feil på faktura og ringt 3-4 ganger om samme sak. Ikke nok med det så er det vente tid på kundeservice 40 min vær gang du ringer. Dette funker dårlig og har vært kunde i ca 8år nå er nok og går over til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon, fornekter hvor ille problemene er."
4 syns denne omtalen er nyttig

De kuttet all telefonforbindelse for området her i en uke uten å gi beskjed om oppgradering av stasjonen. Så skulle det bli bra... Etter noen få dager skjer det igjen. Ingen tjeneste står det bare. Det står ingenting i driftsmeldinger. Er det virkelig seriøst når det er så lange brudd? Mandag bytter jeg leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste operatør for de som glemmer å betale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd andre mobiloperatører som sender faktura til inkasso om du ikke betaler på 1 uke. Fikk faktura sendt i posten (til 0,-) på en adresse jeg ikke bodde og etter 2 månder fikk jeg sms om at jeg måtte betale før det påløper renter. Betalte og ingen problem, ingen ekstra renter, ingen inkasso, disse folk har skjønt det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"OK dekning men ikke rollover data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Onecall har stort sett OK dekning. Hjemmesida er noe kronglete. Det verste gjelder rollover data: Har pdd 0.5 Gb data inkludert i abonnementet. Slik funker Onecall: Dersom du har samme abonnement som meg, og kjøper ekstra 10 Gb for eks, men bruker kun 3, så får du med deg kun tilsvarende mengde data, altså 0.5 Gb, videre neste mnd, og resterende data som du jo har betalt for, forsvinner og du mister dem. Dersom naboen din som har, la oss si 5 Gb inkludert i abonnementet sitt, kjøper 5 Gb ekstra, men ikke bruker noe av det, får vedkommende med seg hele 5 Gb videre neste mnd. Dette betyr at du som har et lite abonnement, ender opp med å betale for en som har et større et. Den som har lite fra før får lite, mens den som har en del, får mer...på din bekostning. Dette synes jeg er skitten praksis.

Isabelle R
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Endret forsikringsvilkår uten å informere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt onecall i flere år og betalt for forsikring av mobiltelefon gjennom dem. Vilkårene ble endret - uten at jeg verken fikk sms eller mail, så jeg har betalt for en ugyldig forsikring i 1 år. Ingen refusjon eller svar på mine henvendelser fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd med OneCall"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt OneCall i 15 år. Nå har jeg mobil full data abonnement og mobilt bredbånd levert og alt fungerer perfekt :-) Er veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service, kundebehandling og utførelse av tjenester. Strykkarakter. Mobildata nede, selv om det er brukt minimalt. Uoversiktlig og tvetydig faktura. Krav om innbetalinger underveis i måneden som ikke blir registrert.

Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Brukt 4 måneder å 50 tlf minst for å løse en sak dere jeg satte over 6400 ca til onecall sitt konto Nr å ikke telia finans første tlf i januar å først 25,4 så ble 4800kr ca betalt tilbake 1700kr for å dekke tlf/data faktura blir trua med innkasso har aldring blitt behandlet så reva fra et selskap onecall

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Juks med GB-forbruket hos OneCall (via Telia)?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har kjøpt Mobilt Bredbånd fra OneCall 30GB pr mnd. til samme pris jeg betalte for 15 GB hos IceNet. Hadde IceNet 15GB pr mnd. med Ice 4G miniruter og etterhvert Ice Smartruter A1 Atel. Samme forbruk med begge ruterne 15GB pr mnd fra Ice holdt bra til 1 time TV pr dag. Dvs. 30 min. med 240 dpi oppløsing og 30 min. med 360 dpi oppløsning på bildet. Forbruke ble da ca 500-750 mb pr dag. Med Onecall Mobilt Bredbånd forsvinner over 1,2 GB i løpet av samme tid, dvs. 1 time TV, med samme oppløsning på bildet (240 og 360 dpi) Bruker Huawei E5776 miniruter fra Telia på OneCall abonnementet. Forbruket virker suspekt på meg. Andre med samme erfaring??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Upålitelig, stadig uforståelige ekstakostnader på forhånd ikke informert. Det er ett betydelig irretasjonsmoment som veid opp mot tid er alarmerende kostbart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bestille tlf+abonnement. Gikk ikke gjennom da dette er tydeligvis et slags kredittkort/lån man tar opp for å ha tlf på avbetaling. Like vel så blir jeg satt over på et abonnement uten å få noen ny tlf. Det var ikke det jeg bestilte. Får jeg ikke tlf, vil jeg heller ikke være kunde. Bestilte ny tlf på avbetaling hos Telenor med abonnement rett etter, men nå er jeg redd onecall vil ødelegge for det abonnementet jeg akkurat har bestilt der da jeg får mail om at mitt tlf nummer skal overføres til dem med nytt sim kort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig opplevelse med telefonselger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt oppringt av OneCall flere ganger der jeg har på det sterkeste fra meldt meg min interesse i å gå over til OneCall. Vedkommende fortsetter med spørsmål og er ikke mottakelig for informasjonen jeg formidler. Som kunde føler jeg at orienteringen for salg er sterkere en relasjonen og det å lytte til de man snakker med. Der føler jeg OneCall har en god vei å gå. Kundebehandling er for meg viktigere en pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeserivce"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veste kundeservicen jeg har vært borti noen gang. Hadde styrt unna Onecall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Et positivt selskap"
6 syns denne omtalen er nyttig

OneCall er faktisk hyggelig å være kunde hos Her kommer det gode nyheter, flotte tips, og kundeservice er upåklagelig. (Min fiber-leverandør er også flink til å ta kontakt: …problemer i området, utbedring medfører brudd, prisen økes) OneCall gir heller positive nyheter 😀 Jeg kunne nok helst ha tenkt meg et abonnement som bruker Telenor nettet, men jeg er så fornøyd at det ikke er noe alternativ å bytte til annet selskap OneCall er rimelig priset til mitt bruk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"OneCall jukset meg(!)"
6 syns denne omtalen er nyttig

de bokstavelig talt jukset meg. ikke tro det. veldig dårlig selskap. de holdt ikke løftet. de satte meg i mye trøbbel. De sa jeg har spesialtilbud fri fart, ubegrenset data. Nå sier de det er misforståelse beklager. Jeg mistet nesten 1.500kr pga OneCall. Fordeler: 1- Selgere er veldig flinke til å lyve. 2- Det er en utrolig mangel på kommunikasjon i selskapet. ingen er klar over noen. Dette er en fordel om du vil skrive en forskningsoppgave om hvordan bedriftsledelse ikke er, bare gå til OneCall. Ulemper: ∞- resten. Bare hold unna dette useriøse firmaet.

Florrepus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skjulte kostnader - dyrere enn andre"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært kunder av OneCall i over 10 år, og så lenge vi bare har enkle problemer, så har kundeservice fungert bra. Men jeg fikk problem med å motta SMS-kode for pålogging til en utenlandsk bank, da hevdet OneCall det skyldtes banken. En bekjetn hadde Telenor, der fungerte det fint, så jeg måtte kjøpe et ekstra abonnement fra de for å kunne bruke banken. Jeg oppdaget at det uten varsel dukket opp betaling for SMS-kopi på fakturaen, det har jeg hatt gratis i alle år. Svaret var at det var de begynt å ta betalt for, uten å varsle meg. Da spurte hvor det sto i prisoversikten, beklaget de at det gjorde det ikke, men de skulle ta det opp internt. Jeg sjekket mer, og oppdaget at OneCall hadde begynt å ta betalt for en del bruk i EU. Når jeg var i England, var det gratis å ringe/sende SMS/MMS til norske nummer, men ikke til nummer i England eller andre i EU. Dette har vært gratis i alle år. De har endret vilkårene til "du kan bruke telefonen i EU gratis slik som i Norge". Er du i Norge, må du betale for å snakke eller sende melding til EU = derfor må du også betale for dette i EU nå hos OneCall. Kona og jeg har nå byttet til hhv. ICE og PlussMobil - og de tar ikke betalt i EU, slik OneCall var før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig info, mellom regning på kjøp mobil hos one call"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke fått en regning på mobilkjøp som jeg trodde var på mobilregningen min, så sendte de mobilkjøpet til inkasso 1 år etter kjøp, uten at jeg har fått regning på mobilen, det er heller ingen opplysninger om dette på one call appen , som bare automatisk blir betalt av meg, men som viste seg at ikke mobilkjøpet var med i regningen, og har Aldrig fått krav på at jeg må betale den, før jeg fikk rekning fra inkasso , da fikk jeg jo sjokk. De var ikke imøtekommende heller. Bytt folkens, one call er ikke god nok når noe sånt skjer, jeg trodde jo at alle kjøp kom på 1 rekning, å om ikke så burde de ringt å sagt at jeg ikke har betalt avdrag på mobilen. Bytt fra One Call alle som har mulighet. Jeg skal gjøre det i dag!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Abonnementet dekker ikke alt man tror."
3 syns denne omtalen er nyttig

Det viser seg at man må betale 99 kr ekstra for tale/sms. Det er mulig andre selskaper gjør det samme, jeg har ikke undersøkt. Dette er hovedgrunnen til min "middels" vurdering. Forøvrig er det god dekning og gode tilbud på telefoner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ville slette min kreditt ang. kjøp av mobil. Det viste seg å være svært krevende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservive"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med kundeservice 6 ganger for at min mor på 92 år ønsker faktura i papirutgave pr.post. Dette skal de ordne hver eneste gang, men klarer det ikke. Vi skifter nå teleselskap i hele familien grunnet at OneCall fremstår AMATØRMESSIG!!!

Kjellreidar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ulike erfaringer."
4 syns denne omtalen er nyttig

Hatt de i mange år. En del gode erfaringer men også dårlige. Det kommer ofte skjulte kostnader de ikke informerer om ved endringer. Har jeg problemer er de hyggelige å sier de hjelper deg men ofte blir det rot. Sim kort som ikke kan aktiveres eller nummer som er slettet og ikke opplyst om. Vi har 5 mobiler hos OneCall og hatt det i mange år. Prisen er fin og det har vært mitt viktigste punkt. Men jeg har ikke fått slette forsikringer jeg har hatt på mobilen selv om det er bekreftet slette. Så regningene kommer med betaling for forsikring. Dette er regelrett svindel og uetisk. Så nå blir det å se etter annen leverandør selv om prisen skulle bli noe høyere. Det er ikke billig å betale for tjenester du ikke har eller har sagt opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forbedret service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra OneCall etter prøvekjøp 2mnd, endte da opp med regning på 360kr for 3 dager, sendte mail og fikk ikke svar innen 10 dager, sendte melding i chat og denne ble helt slettet og betalte ikke for noen ting. Mail kan med fordel besvares hurtigere, regning skulle kanskje aldri vært sendt ut med den summen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skjulte kostnader og generelt dyrt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Reklamerer for at de er Norges billigste, men de har flere skjulte kostnader som gjør at pris per år er mye dyrere enn alle konkurrenter.

Ørjan B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice."
7 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte en Iphone 12 med abo 11.12.21, sim kortet kom i posten 20.12. Men mobilen kom aldri, jeg ringte kundeservice og fikk beskjed om at denne iphonen hadde de ikke på lager, og de fekk den desverre ikke tilbake. Jeg fikk 500 kr rabatt for å bestille ny. Men denne forsvant i det jeg skulle bestille, i tillegg var det "teknisk feil" på nettsiden deres, så det var ikkje mulig å bestille. Ringte tilbake til kundeservice, men ble bare satt videre til andre innad i onecall. Fikk beskjed om at jeg skulle få e-post av de innen 30 minutt, den kom aldri. Så nå sitter jeg i jula uten mobiltelefon takket være et enormt rot av Onecall. I tillegg har de lurt meg til å bli kunde hos de, når jeg ikke har fått mobilen som jeg bestilte engang. Sitte kun igjen med et sim-kort. "God kundeservice". Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Useriøst og svindleri"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte en mobiltelefon i januar i år (2021). Etter 4 månder begynte mobilen å ikke fungere som den skulle. Hadde mange problemer, som flimrende skjerm, ingen respons etter gjentatte trykk på skjermen, skjermen fryser og svartner og mer. Hadde mobilen inn til reperasjon 2 ganger på kort tid. Den tredje gang krevde jeg å få hevet kjøpet mitt som jeg har krav på da de samme problemene er tilstede for tredje gang. Kundeservice mente jeg ikke hadde meldt inn de samme feilene alle tre gangene og henviste bare til den første delen i informasjon jeg hadde meldt inn, ikke resten av informasjon gitt. Sendte inne mobilen for tredje gang, men krav om å få hevet kjøpet. Nok engang blir ikke all informasjon tatt i betraktning. Etter å ha sendt inn klagebrev og tatt kontakt med kundeservice nok engang fikk jeg hevet kjøpet. Fikk beskjed om å sende inn mobilen, og at jeg ville få refundert pengene jeg hadde betalt innen 3-5 dager etter at mobilen var mottatt. Fikk mail om at mobilen var mottatt(10.12). Nå har det gått 5 virkedager, men fremdeles ikke fått tilbake pengene mine. Snakket med kundeservice nok engang, og de mente at de hadde først fått mobilen i dag (16.12) og at de hadde feilinformasjon meg om at de hadde mottatt mobilen den 10.12. Tull og løyn! Aldri opplevd så sinnsykt dårlig kundeservice før. Og de som reklamerer så veldig for sin "gode kundeservice". STYR UNNA!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR