Meny

OneCall omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
5
av 28 innen
mobilselskap
56%
anbefaler
OneCall
Filtrer omtaler
47
21
13
10
27
Sorter omtaler etter
Viser av 118 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OneCall?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig, god service og enkelt"

Billig, god kundeservice og enkelt. Oversiktlige faktura og ingen overraskelser. Kunne vært litt billigere, men alt annet veier opp for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suveren service og gode priser."

Jeg like Onecall fordi de skiller seg ut. De er alltid de siste med å gjøre noe nytt innen abonnement og tjenester. Servicen deres er uovertruffen, og prisene er gode. Så ser absolutt ingen grunn til å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice som ikke svarer på det du lurer på... Tok meg over ett halvt år å bytte eier på abonnement... Pleier å være en smal sak, noe det også var denne gangen, men bare etter at onecall hadde styrt og rotet i et halvt år....

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt problemfritt"

Har ikke hatt noen problemer i de årene jeg har vært der. Positivt med rentefri avbetaling av mobilkjøp👍🏼

Tor-Arne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Onecall har hatt suverene konkurrerende priser siden jeg startet hos dem i 2004"

Onecall har hele min periode hos dem hatt konkurrerende priser, og bra dekning. Alle mine forespørsler til support har blitt besvart tilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et elendig selskap, som ikke skjønner kunden."

Når en betaler en regning feil, kan de ikke rette opp feilen for de er lagt på en faktura som ikke er send ut ennå en gang og få disse tilbake kan forbrukeren bare drite i..... Og de som driver med faktura kan man ikke snakke med, nei da må man skrive mail.... Like ille og krangle med som nav 😡 😡 😡

Kim-Erlend
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra abonnement"

Jeg har sånn abonnement som ikke kreditt sjekkes, du kan betale på forhånd. Ulempen er at det gis dårlig info om hvordan ulike funksjoner er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra selskap"

Veldig godt selskap og har rimelige priser også. Du kan kjøpe noen telefoner med 24 måneders eller 36 måneders avdrag uten ekstra penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er der alltid når du trenger dem <3"

Når min familie har hatt problemer med mobilabonnementene våre, så har de alltid vært veldig fleksible, og hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billig og Bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eg har aldri hatt problemer med OneCall, både kundeservice, dekning og pris er meget bra. Betaler 195kr i måneden for 3GB, kan styre alt enkelt i OneCall appen:-)

PS. Velg kun OneCall om du skal ha den såkalte "familiepakka".

Kjetil B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra kundeservice"

Har vært kunde hos OneCall i flere år. Syns de er utrolig proffe på kundeservice. Bra chat-tjeneste på nettsiden hvor du får svar ganske raskt. Har fått et inntrykk av at de er veldig imøtekommende og svarer på spørsmål og ordner opp.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"OneCall bortforklarer seg med at du kun har rollover for likt antall data som du har i abonnementet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Onecall reklamerer med "TaMedData/ rollover" for ALLE sine kunder, men da jeg kjøpte en datapakke på 1 GB til kr 79,- fikk jeg kun benytte 400 MB. Fikk svindyr regning på kr 599,- for de resterende MB, da disse ble brukt opp måneden etter jeg kjøpte Datapakken!
OneCall bortforklarer seg med at du kun har rollover for likt antall data som du har i abonnementet - dette ble jeg ikke opplyst om ved kjøp av datapakke, og det står heller ikke på hjemmesidene deres.

Jeg har altså betalt 679 kr (79 + 599) for 1 MD data!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, dette er ikke hva det en gang var"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er det ikke mye å skrive om. Fungerer fint som forventet.
Prisen er ikke værst den heller, og de er svært konkurannsedyktig på data.
Kundeservice har desverre blitt elendig, de fraskriver seg alt ansvar og har fått en helt annen mentalitet på kundeforholdet. "vi har nok kunder, så en mindre fra eller til spiller ingen rolle"
For meg har det riktignok kun vært en telefon nr. 2 men jeg har vært kunde siden oppstart av OneCall og vurderer nå å bytte til Komplett eller Talkmore pga pris og hyggelig kundeservice,

Svar fra OneCall
06.09.2018 12.44
Hei Sindre,

Her forstår vi rett og slett ikke helt hva som må ha skjedd. Vi legger masse resurser og innsats i kundeservicen vi ønsker å gi, så her må det rett og slett ha skjedd en glipp. Håper du tar deg tid til å kontakte oss på ny - vi er fortsatt samme OneCall som vi alltid har vært.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges beste kundeservice, svarer alltid tidlig på henvendelser og er åpen for å finne løsninger til det beste for kunden, alltid!

Svar fra OneCall
03.09.2018 13.24
Så hyggelig å høre Hilde, dette blir vi såååå stolte og glade over å høre :D
Morten R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grei dekning via Telia nettet der jeg bor, men synes gigabytene forsvinner fort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har grei dekning via Telia nettet der jeg bor, men synes gigabytene forsvinner fort. At de bruker Telia nettet og det fungerer bra i mitt område.

Svar fra OneCall
03.09.2018 13.19
Hei Morten,

Bra du stort sett er fornøyd. Vi vet ikke hva du bruker mobildata på, men ta gjerne kontakt med oss via kundeservice, så kan vi hjelpe deg med å finne ut av det :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra"

- Usikker på om jeg får full rollover på mine 4,5 GB ekstra datamengde.

Jeg har trillingkort, det tilbys kanskje ikke hos alle leverandører.

Svar fra OneCall
03.09.2018 13.17
Så bra å høre Jarle! Det liker vi! :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dårlige dekningsforhold"

Prisen er vel en av de billigste, da vi har Familiepakka og data roll over, og det liker vi.
Mine ungdommer er litt misfornøyd fordi det på en del områder er dårligere dekning enn mange venner har, og som har andre leverandører, f.eks. Telenor. Dette kan absolutt være et forbedringspotensiale i One Call.

Svar fra OneCall
16.08.2018 13.50
Hei Jane!

Så bra dere er fornøyd med FamiliePakka og funksjonene rundt, her kommer det mye spennende også fremover ;)

Når det gjelder dekning, så var det ikke fullt så lystig lesning. Her håper vi du vil ta kontakt med oss direkte via kundeservice, så vi kan få litt mer info om hvilke området det dreier seg om - på den måten kan vi sjekke om det er problemer med nettet (som vi kan fikse) eller om det er området vi trenger å bygge ut mer kapasitet i.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hvert kunde her i 3 år. Byttet til ett annet selskap pga at Telia har dårlig dekning på hytta. Var kunde i Telipol i 6 dager før jeg byttet tilbake. One Call har kjempe god kundeservice samt flinke kundebehandlere. De har lange åpningstider, og det viktigste av alt du får det du betaler for.
Super fornøyd 😁👍

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.38
Hei Terje,

Så hyggelig å lese at du er fornøyd så langt! Vi skal gjøre alt vi kan for at du fortsatt er fornøyd i mange år fremover :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fra dag 1 har det kun vært rot, rot å rot. Først med adresser, tok vel to mnd før de klarte å få rett adresse. Så får jeg regning som tilhører en annen. SÅ når vi bestiller familiepakke så topper alt seg 😡 da fungerer brått ikke det ene nr,, så der må vi bestille datapakker ITILLEGG til databøtta.. så får vi prøvd å melde i fra, ringer og chat. De sier de skal kreditere oss for datapakkene da det har skjedd en feil siden det ene nr ikke får sin databøtte.
MEN neida, nå har vi fått regning på 1900 kr :-O
Fy fader for en elendig service å så mye rot :(
Aldri mer.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste å dårligste opplegget noensinne!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Onecall siden det startet! Men etter å ha byttet å blitt familie istedenfor bare en så har det bare vært rot!! Mobilnett som ikke fungerer, datapakker som deres kundebehandler setter inn pga dette så får vi ekstra regninger?? Å når vi tar kontakt så blir vi beskyldt for å være løgnere!? Kan vel strengt tatt se hvem som har satt over hva!? Er så forbanna at jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal starte!! Vi jakter på et annet mobilabonnement etter alt dette!!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.37
Hei Malin,

Dette høres ikke bra ut, og slik skal det selvsagt ikke være. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du vil ta kontakt med oss så vi kan se på dette på ny, og forhåpentligvis finne en løsning du blir fornøyd med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stengt abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen ble stengt pga ikke betalt faktura. Sjekket min side. Alt var betalt. Ringte kundeservice og de kunne fortelle at det var et forsinkelsesgebyr fra mai som ikke var betalt. Har ikke mottatt purring eller varsel ang beløpet. Dårlig at de forsøker å tjene ekstra på gjenåpningsgebyr. Sa opp abonnementet straks.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Hanne,

Dette var trist lesning. For å ha det på det rene, så forsøker vi ikke tjene penger på denne typen gebyrer. Kundeopplevelsen er det aller viktigste for oss, så her kan jeg ikke forstå annet enn at det må ha vært en feil i automatikken her som er årsaken. Uansett skal det selvsagt ikke være slik, så vi undersøker dette videre så det ikke skal skje igjen med noen kunder.
Håper du vil vurdere oss i fremtiden Hanne, slike ting som dette skal selvsagt ikke skje.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare roter det til med SIM-kort"
1 syns denne omtalen er nyttig

OneCall har fungert så lenge det ikke har vært noe, men når en måtte begynne å betale for ekstra SIM-kort ble det bare tull. Har ikke oversikt over hva som tidligere har skjedd med ødelagte SIM-kort som de har sendt nytt SIM-kort som erstatning for. Sender faktura med trilling-kort. (Har kun to SIM-kort.) Forsøker å rette dette opp og ber om at de ikke rører hoved SIM-kort. Har både PIN- og PUK kode på dette fra Onecalls brev.

Selvfølgelig klarer de å rote dette til. Sletter hovedkort slik at ikke hovedmobilen virker og på toppen av det hele roter de det til med det andre SIM-kortet, slik at ingen av mobilene virker. Fysj. :(

Har nå sendt nytt hoved SIM-kort, men dette tar en uke. Hvilken postgang bruker OneCall? Ingen telefoner pga rot hos OneCal.

Fungerer så lenge du ikke gjør noe med abonnementet ditt, men ikke gjør endringer da bare roter de det til!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Tutta :)

Her må det ha gått litt i surr, det må vi bare beklage. Håper sim-kort har kommet til rette og at ting er i orden igjen for deg nå.
Husk at du også kan hente nytt sim-kort hos Narvesen eller 7-Eleven, så slipper du vente på postmannen.
Vi sjekker opp hva som har skjedd her, så tilsvarende ikke skal skje med andre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kommunikasjon og dyr data"

Bestilte mobil fra onecall da min gikk dadundas. Den ble ikke sendt før 8dager etter bestilling og må vente i 11 dager til for å få den. Da jeg aldri fikk sporingsnr kontakta jeg dem, de svarte at den ikke var sendt grunnet problem med datapakke voucher. Jeg vil jo ikke vente i 8 dager ekstra for å få litt ekstra data gratis den mnd... så 19 dager uten mobil. Aldri igjen, bytta til chilimobil som har gratis datamengder for samme pris som onecall sin 10gb.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.35
Hei Lasse,

19 dager uten mobil er uholdbart, det er vi helt enige i! Vi sjekker hva som har skjedd her, og kan ikke annet enn å beklage - slik skal det jo ikke være.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv"

Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv. Fikk beskjed om å kjøpe en ny med nedbetaling. Pengene ble automatisk tilbakeført i følge kundebehandler. Jeg fikk pengene etter 31 dager. Ringte 5 ganger og fikk lovnad om sletting av nedbetaling eller pengene tilbakeført. Fikk selvfølgelig faktura da. Ingen beklagelse fra kundesenter fikk jeg heller ikke. Jeg har 5 abbonement hos onecall som jeg skal flytte asap.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt elendig på kundeservice siste tiden...."

Har hatt onecall en stund og har generelt vært fornøyd. Siste tiden har det blitt voldsomme køer på chat`n og opplever ofte forbindelsen blir brutt når jeg har ventet i 10-15 minutter. Vurderer sterkt å ta med mine 7 familiemedlemmer til et annet selskap...

Mobilabonnement fra OneCall
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
OneCall Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
179 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
229 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 16 GB
Fri tale, SMS og MMS
16 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Grunnpakka 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR