Meny

OneCall omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
5
av 28 innen
mobilselskap
55%
anbefaler
OneCall
Filtrer omtaler
51
23
16
12
30
Sorter omtaler etter
Viser av 132 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OneCall?
Gro E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit abonnement"

Er sånn midt på treet fornøyd. Hadde ønsket meg bedre dekning rundt omkring i Oslo og Norge generelt

Svar fra OneCall
08.02.2019 14.24
Hei Gro.

De siste årene har vi investert store summer, og tid på mobilnettet, og vi har gjort store fremskritt. Dersom du opplever feil/problemer med mobilnettet/dekning så er det fint om du tar kontakt med oss via kundeservice slik at vi kan få den informasjonen vi trenger for å ytterligere forbedre mobilnettet :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ok, men ikke god på å gi beskjed når datakvoten nærmer seg oppbrukt."

God kundeservice, men man får ikke beskjed når datakvoten nærmer seg oppbrukt. Det stopper bare uten varsel. Gitt beskjed flere ganger, men det har ikke endret seg. Dekning er ok, kundeservice bra, men synes jeg betaler mye for lite.

Svar fra OneCall
31.01.2019 10.38
Hei Silje!

Slik skal det jo ikke være. Varsel om oppbrukt data fungerer stort sett som det skal, men noen ganger er det forsinkelser i mobilnett etc som gjør det vanskelig å få de ut til tiden. Vi tar selvsagt dette på alvor, og jeg skal sjekke dette nærmere internt. Supert om du kan ta kontakt med oss via kundeservice på ny, så skal vi undersøke dette nærmere.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra"

Virker helt greit på 2g nettet der jeg bor, men kan ikke bruke 4g selvom dekningskartet viser 4g. Venter på wifi tale.

Svar fra OneCall
31.01.2019 10.38
Hei Bjarne!

4G skal jo funke så sant det er 4G-dekning i området du er i. Wifi-tale jobber vi med, og det vil sikkert hjelpe.

I mellomtiden håper jeg du tar deg tid til å ta kontakt med oss via kundeservice så vi kan få litt mer detaljer om hvor du opplever problemer med 4G-nettet. Jeg er sikker på at det er noe vi kan rette opp i så sant vi får den infoen vi trenger.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super kundeservice"

Har aldri hatt noen problemer med Onecall. De er kanskje ikke de billigste, men de er definitivt de beste på kundeservice. Har hatt abonnement hos andre mobiloperatører før, og har ikke vært fullt ut fornøyd med kundeservicen der. Kundeservice er viktigere for meg enn å spare 50-60 kroner i mnd.

Svar fra OneCall
30.01.2019 13.15
Hei Helene!

Så hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! :D
Pris er åpenbart viktig for oss, men som vi pleier å si, det er sluttsummen på mobilfakturaen som er viktig, ikke bare prisen på selve abonnementet :)
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice klarer ikke lese mail fra deg! og sender regning rett til inkassobyrå før de har har sendt deg som kunde regningen!! One call Anbefales ikke!

Svar fra OneCall
30.01.2019 13.15
Hei Elisabeth,

Her høres det ut som noe har gått skikkelig galt. Vi sender ikke regninger rett til inkasso, så her må det ligge noe annet bak. Foreslår at du tar kontakt med oss per telefon, så er jeg sikker på at vi finner en god løsning.
Vurderer du OneCall?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt med SMS fra kortnummer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er drøyt når OneCall tar seg betalt med kr 46,- for å sende meg en SMS fra motorvognregisteret !

Svar fra OneCall
30.01.2019 13.15
Hei hei!

Ja dette hørtes voldsomt ut. Jeg kjenner ikke nummeret som benyttes fra motorvognregisteret her, men jeg kan love deg at dette ikke er noe vi tar ekstra betalt for, slik at prisen settes av de som styrer nummeret. Send oss gjerne en henvendelse til kundeservice med litt detaljer, så skal vi undersøke det for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra og billig"

Fikk ett fantastisk tilbud fra OneCall som jeg takket ja til. 199,- kr med 6gb data. Alt fungerer som det skal og da må jeg være fornøyd.

Svar fra OneCall
30.01.2019 13.15
Når alt fungerer og du er fornøyd, ja da er jammen vi fornøyde også!
Fornøyde kunder er det beste vi vet!
Thorhallur
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Vært fornøyd"

Synes det blir litt smålig å bytte, bruker for mye energi og tankevirksomhet hver gang jeg bytter. Onecall gir av å til kundebonus og så lenge ingen negative overraskelser dykker opp ser jeg ingen grunn til å bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Var Billigt har blitt dyrt :-("
1 syns denne omtalen er nyttig

Når min familie starter med OneCall. For en del år tilbake i tid. Var OneCall et billigt alternativ. Men nå de siste årene har prisene bare steget. Vi pleide å betale Ca 140kr måneden. Men må har prisene steget opp imot 180kr. Og hvis vi sammenlignet OneCall med for eksempel Komplett sitt miniflex. Så får man et billigere abonnent, plus man får 4G+, Telenor og EU+.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett ok"

Jeg er en enkel person, så da jeg skulle gå over til familiepakka, ble det for mye støy. Og problemer med å fylle ut skjema.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Markedets beste familie abonnement"
1 syns denne omtalen er nyttig

Markedets beste familie abonnement som ingen pt kan matche. Har alltid vært en utfordrer men regner med at denne rollen vil opphøre etter salget til Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig dekning de siste to mnd"
1 syns denne omtalen er nyttig

I mitt området er det til tider høpløst å komme ut og om nån ringer meg får jeg ikke ringesignal. Har vært slik de siste to mnd. Har ringet å klaget men får bare beskjed om å restarte telefonen men det hjelper ikke. De hadde hatt feil på stasjon i nordlenangen men det er jo milevis fra meg.

Vurderer du OneCall?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok, ikke noe mer"
1 syns denne omtalen er nyttig

OneCall er pr dags dato, hverdagslig, det svakeste mobilselskapet jeg har hatt. Kundeservice er under pari, datahastigheten på rollover er ubrukelig, og om du går over synker hastigheten til 54kb/s. De har gode deals på nye telefoner, men utover det er det ikke mye å skryte av

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig, god service og enkelt"

Billig, god kundeservice og enkelt. Oversiktlige faktura og ingen overraskelser. Kunne vært litt billigere, men alt annet veier opp for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suveren service og gode priser."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg like Onecall fordi de skiller seg ut. De er alltid de siste med å gjøre noe nytt innen abonnement og tjenester. Servicen deres er uovertruffen, og prisene er gode. Så ser absolutt ingen grunn til å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice som ikke svarer på det du lurer på... Tok meg over ett halvt år å bytte eier på abonnement... Pleier å være en smal sak, noe det også var denne gangen, men bare etter at onecall hadde styrt og rotet i et halvt år....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt problemfritt"

Har ikke hatt noen problemer i de årene jeg har vært der. Positivt med rentefri avbetaling av mobilkjøp👍🏼

Tor-Arne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Onecall har hatt suverene konkurrerende priser siden jeg startet hos dem i 2004"

Onecall har hele min periode hos dem hatt konkurrerende priser, og bra dekning. Alle mine forespørsler til support har blitt besvart tilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et elendig selskap, som ikke skjønner kunden."

Når en betaler en regning feil, kan de ikke rette opp feilen for de er lagt på en faktura som ikke er send ut ennå en gang og få disse tilbake kan forbrukeren bare drite i..... Og de som driver med faktura kan man ikke snakke med, nei da må man skrive mail.... Like ille og krangle med som nav 😡 😡 😡

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kim-Erlend
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra abonnement"

Jeg har sånn abonnement som ikke kreditt sjekkes, du kan betale på forhånd. Ulempen er at det gis dårlig info om hvordan ulike funksjoner er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra selskap"

Veldig godt selskap og har rimelige priser også. Du kan kjøpe noen telefoner med 24 måneders eller 36 måneders avdrag uten ekstra penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billig og Bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eg har aldri hatt problemer med OneCall, både kundeservice, dekning og pris er meget bra. Betaler 195kr i måneden for 3GB, kan styre alt enkelt i OneCall appen:-)

PS. Velg kun OneCall om du skal ha den såkalte "familiepakka".

Kjetil B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra kundeservice"

Har vært kunde hos OneCall i flere år. Syns de er utrolig proffe på kundeservice. Bra chat-tjeneste på nettsiden hvor du får svar ganske raskt. Har fått et inntrykk av at de er veldig imøtekommende og svarer på spørsmål og ordner opp.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"OneCall bortforklarer seg med at du kun har rollover for likt antall data som du har i abonnementet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Onecall reklamerer med "TaMedData/ rollover" for ALLE sine kunder, men da jeg kjøpte en datapakke på 1 GB til kr 79,- fikk jeg kun benytte 400 MB. Fikk svindyr regning på kr 599,- for de resterende MB, da disse ble brukt opp måneden etter jeg kjøpte Datapakken!
OneCall bortforklarer seg med at du kun har rollover for likt antall data som du har i abonnementet - dette ble jeg ikke opplyst om ved kjøp av datapakke, og det står heller ikke på hjemmesidene deres.

Jeg har altså betalt 679 kr (79 + 599) for 1 MD data!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, dette er ikke hva det en gang var"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er det ikke mye å skrive om. Fungerer fint som forventet.
Prisen er ikke værst den heller, og de er svært konkurannsedyktig på data.
Kundeservice har desverre blitt elendig, de fraskriver seg alt ansvar og har fått en helt annen mentalitet på kundeforholdet. "vi har nok kunder, så en mindre fra eller til spiller ingen rolle"
For meg har det riktignok kun vært en telefon nr. 2 men jeg har vært kunde siden oppstart av OneCall og vurderer nå å bytte til Komplett eller Talkmore pga pris og hyggelig kundeservice,

Svar fra OneCall
06.09.2018 12.44
Hei Sindre,

Her forstår vi rett og slett ikke helt hva som må ha skjedd. Vi legger masse resurser og innsats i kundeservicen vi ønsker å gi, så her må det rett og slett ha skjedd en glipp. Håper du tar deg tid til å kontakte oss på ny - vi er fortsatt samme OneCall som vi alltid har vært.
Mobilabonnement fra OneCall
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
FolkePakka 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
179 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
219 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
269 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
369 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 16 GB
Fri tale, SMS og MMS
16 GB
pr. mnd
469 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
319 kr
pr. mnd
Detaljer
FolkePakka 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
419 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR