Mobiltelefoni

OneCall omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
3
av 23 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
OneCall
Filtrer omtaler
33
19
9
9
22
Sorter omtaler etter
Viser av 92 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OneCall?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dårlige dekningsforhold"

Prisen er vel en av de billigste, da vi har Familiepakka og data roll over, og det liker vi.
Mine ungdommer er litt misfornøyd fordi det på en del områder er dårligere dekning enn mange venner har, og som har andre leverandører, f.eks. Telenor. Dette kan absolutt være et forbedringspotensiale i One Call.

Svar fra OneCall
16.08.2018 13.50
Hei Jane!

Så bra dere er fornøyd med FamiliePakka og funksjonene rundt, her kommer det mye spennende også fremover ;)

Når det gjelder dekning, så var det ikke fullt så lystig lesning. Her håper vi du vil ta kontakt med oss direkte via kundeservice, så vi kan få litt mer info om hvilke området det dreier seg om - på den måten kan vi sjekke om det er problemer med nettet (som vi kan fikse) eller om det er området vi trenger å bygge ut mer kapasitet i.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hvert kunde her i 3 år. Byttet til ett annet selskap pga at Telia har dårlig dekning på hytta. Var kunde i Telipol i 6 dager før jeg byttet tilbake. One Call har kjempe god kundeservice samt flinke kundebehandlere. De har lange åpningstider, og det viktigste av alt du får det du betaler for.
Super fornøyd 😁👍

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.38
Hei Terje,

Så hyggelig å lese at du er fornøyd så langt! Vi skal gjøre alt vi kan for at du fortsatt er fornøyd i mange år fremover :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fra dag 1 har det kun vært rot, rot å rot. Først med adresser, tok vel to mnd før de klarte å få rett adresse. Så får jeg regning som tilhører en annen. SÅ når vi bestiller familiepakke så topper alt seg 😡 da fungerer brått ikke det ene nr,, så der må vi bestille datapakker ITILLEGG til databøtta.. så får vi prøvd å melde i fra, ringer og chat. De sier de skal kreditere oss for datapakkene da det har skjedd en feil siden det ene nr ikke får sin databøtte.
MEN neida, nå har vi fått regning på 1900 kr :-O
Fy fader for en elendig service å så mye rot :(
Aldri mer.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste å dårligste opplegget noensinne!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Onecall siden det startet! Men etter å ha byttet å blitt familie istedenfor bare en så har det bare vært rot!! Mobilnett som ikke fungerer, datapakker som deres kundebehandler setter inn pga dette så får vi ekstra regninger?? Å når vi tar kontakt så blir vi beskyldt for å være løgnere!? Kan vel strengt tatt se hvem som har satt over hva!? Er så forbanna at jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal starte!! Vi jakter på et annet mobilabonnement etter alt dette!!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.37
Hei Malin,

Dette høres ikke bra ut, og slik skal det selvsagt ikke være. Uten å kjenne saken i detalj så håper jeg du vil ta kontakt med oss så vi kan se på dette på ny, og forhåpentligvis finne en løsning du blir fornøyd med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stengt abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen ble stengt pga ikke betalt faktura. Sjekket min side. Alt var betalt. Ringte kundeservice og de kunne fortelle at det var et forsinkelsesgebyr fra mai som ikke var betalt. Har ikke mottatt purring eller varsel ang beløpet. Dårlig at de forsøker å tjene ekstra på gjenåpningsgebyr. Sa opp abonnementet straks.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Hanne,

Dette var trist lesning. For å ha det på det rene, så forsøker vi ikke tjene penger på denne typen gebyrer. Kundeopplevelsen er det aller viktigste for oss, så her kan jeg ikke forstå annet enn at det må ha vært en feil i automatikken her som er årsaken. Uansett skal det selvsagt ikke være slik, så vi undersøker dette videre så det ikke skal skje igjen med noen kunder.
Håper du vil vurdere oss i fremtiden Hanne, slike ting som dette skal selvsagt ikke skje.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare roter det til med SIM-kort"
1 syns denne omtalen er nyttig

OneCall har fungert så lenge det ikke har vært noe, men når en måtte begynne å betale for ekstra SIM-kort ble det bare tull. Har ikke oversikt over hva som tidligere har skjedd med ødelagte SIM-kort som de har sendt nytt SIM-kort som erstatning for. Sender faktura med trilling-kort. (Har kun to SIM-kort.) Forsøker å rette dette opp og ber om at de ikke rører hoved SIM-kort. Har både PIN- og PUK kode på dette fra Onecalls brev.

Selvfølgelig klarer de å rote dette til. Sletter hovedkort slik at ikke hovedmobilen virker og på toppen av det hele roter de det til med det andre SIM-kortet, slik at ingen av mobilene virker. Fysj. :(

Har nå sendt nytt hoved SIM-kort, men dette tar en uke. Hvilken postgang bruker OneCall? Ingen telefoner pga rot hos OneCal.

Fungerer så lenge du ikke gjør noe med abonnementet ditt, men ikke gjør endringer da bare roter de det til!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.36
Hei Tutta :)

Her må det ha gått litt i surr, det må vi bare beklage. Håper sim-kort har kommet til rette og at ting er i orden igjen for deg nå.
Husk at du også kan hente nytt sim-kort hos Narvesen eller 7-Eleven, så slipper du vente på postmannen.
Vi sjekker opp hva som har skjedd her, så tilsvarende ikke skal skje med andre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kommunikasjon og dyr data"

Bestilte mobil fra onecall da min gikk dadundas. Den ble ikke sendt før 8dager etter bestilling og må vente i 11 dager til for å få den. Da jeg aldri fikk sporingsnr kontakta jeg dem, de svarte at den ikke var sendt grunnet problem med datapakke voucher. Jeg vil jo ikke vente i 8 dager ekstra for å få litt ekstra data gratis den mnd... så 19 dager uten mobil. Aldri igjen, bytta til chilimobil som har gratis datamengder for samme pris som onecall sin 10gb.

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.35
Hei Lasse,

19 dager uten mobil er uholdbart, det er vi helt enige i! Vi sjekker hva som har skjedd her, og kan ikke annet enn å beklage - slik skal det jo ikke være.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv"

Kjøpte en mobil i nettbutikken som ikke ble aktiv. Fikk beskjed om å kjøpe en ny med nedbetaling. Pengene ble automatisk tilbakeført i følge kundebehandler. Jeg fikk pengene etter 31 dager. Ringte 5 ganger og fikk lovnad om sletting av nedbetaling eller pengene tilbakeført. Fikk selvfølgelig faktura da. Ingen beklagelse fra kundesenter fikk jeg heller ikke. Jeg har 5 abbonement hos onecall som jeg skal flytte asap.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt elendig på kundeservice siste tiden...."

Har hatt onecall en stund og har generelt vært fornøyd. Siste tiden har det blitt voldsomme køer på chat`n og opplever ofte forbindelsen blir brutt når jeg har ventet i 10-15 minutter. Vurderer sterkt å ta med mine 7 familiemedlemmer til et annet selskap...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Altfor dyrt"

179kr for én gb...
Byttet til chili/ice. Samme opplegget for 119kr. Håper de er bra

Har brukt å fått melding om jeg er nær ved å bruke over datamengde og ble vant med det. Så nå siste måned brukte jeg over mengden og fikk IKKE noen advarsel . Blir sikkert 150kr ekstra pga dette.
Byttet med en gang til ny operatør.
Og reklamene til onecall er sykt irriterande. Glad jeg ikke støtter de lenger.

Håper flere bytter

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super fornøyd!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til OneCall fra Telenor! Har en supergode avtale som er bra på pris og ink datamengde! Sparte mellom 100-200 kroner hver mnd og har ikke opplevd ett eneste problem! Super Fornøyd!

Svar fra OneCall
08.08.2018 10.34
Hurra Emma!

Fint å lese at du er fornøyd med oss! Vi jobber hver dag for å gjøre kundene være ekstra fornøyde, så når vi leser dette blir vi kjempeglade!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling."

Hadde prøve tilbud @ kr 99 med dem. Gikk greit frem til avtalen var over. Umulig å endre One Calls "automatisk" abonnement anbefalingen (som kostet mer) til den vi hadde lyst for. Forferdelig kunde service - du snakker med 5 forskjellige personer. Bare problemer, selskapet har blitt for stort og har mistet den gode kundeservice og integritet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men for dyr."

One Call som firma fungerer bra.
Ønsker å gå fra 1 GB til 3 GB uten å betale for mye for det. Planer om å omorganisere datamengden på flere familiemedlemmer er ikke tilstede. Vi er bare to nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekninga er for dårleg"

Håplaust å nytte berre du er l i t t utanfor urbane strok. Opplever dekningsbrott fleire stader i Gubrandsdalen (langs E6!), i bymarka i Trondheim (treng ikkje vere meir enn 15 min frå bebyggelse), for ikkje å snakke om så fort ein bevegar seg opp i fjellet! Hadde Telenor før og aldri desse problema, men bytta grunna pris. Men kanskje ein må betale meir då, for å få tenester som dug?

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning, fantastisk kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

OneCall er enkelt, ingen komplisert faktura. Skulle det være problemer er de lette og få tak i enten på chat eller telefon. Tipp, topp, tommel opp

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart"

Fungerer kjempebra til daglig bruk. Opplever at når jeg er for eksempel på åsen, så blir kvaliteten på dekningen dårligere, sammenliknet med andre mobilselskaper. Når jeg har en strek på dekningen, så har h*n ved siden av meg tre streker. Så det jeg tenker kunne ha vært en forbedring, er at dekningen kunne ha blitt litt mer utbredt.

Svar fra OneCall
18.06.2018 12.45
Hei Arne,

Bra du stort sett er fornøyd. For at vi skal kunne rette opp i eventuelle feil, eller jobbe med området hvor dekningen ikke er tilstrekkelig, er det viktig at kundene våre tar kontakt med oss via kundeservice. Først da kan vi få den informasjonen vi trenger for å gjøre tjenestene og dekningen vår enda bedre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"

Har hatt OneCall i mangen år og veldig fornøyd. Litt dårlig dekning hjemme hos oss men vi bor i en gråsone🙁 så det har ikke noe med OneCall og gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tar nå betalt for ekstra sim-kort."

Er irritert over å måtte betale for ekstra sim-kort. Ekstra sim-kort er bare i bruk der det ikke er Wifi. Som regel bare når man er på ferie i 14d. Da mener jeg at det er surt at de skal ha betalt for 12mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Storfornøyd"

Fikk 10 GB/mnd for kr 250 etter en periode med "prøvekjøp".

Har hatt abonnementet i et halvt år, og har ingenting å klage på så langt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit."

Skulle ha hatt bedre dekning på nettet. Vi lever jo i 2018
Det at de ikke har dekning over alt burde de gjør noe med!!

Vurderer du OneCall?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle andre på markedet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gratis å ringe til/fra bla. Sverige, der andra operatører tar betalt for å ringe til.
Kundeservicen er strålende og deres app/hjemmeside er enkel å bruke :-)

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best!"

Billig, god dekning, best pris på mobiltelefon! God oversikt på "Mine Sider", og full kontroll over faktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyrt"

Alt er bra, unntatt prisen. umulig å finne ut hvordan man sier opp abonnement. Men det er vel bare å bytte..😄

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skam dårlig service, garanti og behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, dårlige kundebehandling,
Garanti saker kan bare glemmes, blir beskyldt for indre skade på egen telefon, dermed ikke dekket!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart"
2 syns denne omtalen er nyttig

De har ok priser, men hjemmesidene deres er elendig i den forstend at en bruker for mye tid til å finne frem. Ofte med en bruke deres interne søkefunksjon for å finne informasjon, som opplagt burde være lett å finne. Jeg får en fornemmelse av at de forsøker å bli kvitt kundene sine, og jeg er sikker på at de har mistet et hav av kunder på grunn av ulogisk struktur på informasjonen på sidene deres. For 10 år siden, før de ble kjøpt opp, var OneCall meget service-innstilt og tiltrakk seg nye kunder som fluepapir. Som sagt ble de kjøpt opp av en større aktør og alt det knallgode ble rensket bort. Dessverre tror jeg vanstyre hos OneCall vil føre til nedleggelse på et eller annet tidspunkt.

Vurderer du OneCall?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle andre på markedet
Mobilabonnement fra OneCall
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
OneCall Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
179 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
229 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
OneCall Mobil 16 GB
Fri tale, SMS og MMS
16 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Grunnpakka 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra OneCall mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement
Søk Bytt.no