Meny
Ice kjøper Vipps Mobil
I løpet av januar 2023 vil alle kunder hos Vipps Mobil flyttes over til tilsvarende abonnementer hos ice. Klikk her for å lese omtaler av ice, eller klikk her for å sammenligne alle mobilabonnement i Norge.

Vipps Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Vipps Mobil
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
16
av 26 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Vipps Mobil
Filtrer omtaler
20
9
7
8
31
Sorter omtaler etter
Viser av 75 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vipps Mobil?
Hanskristian O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel og utsuging av penger"

Her har man samlet opp ca 90 GB som jeg hadde en plan til for sommeren , så plutselig kommer det at ice skal overta meg uten oppspart data . Problemet er jo at jeg ikke kan bruke ice pga manglende dekning, men dataen tar dem tilbake uansett og tar betaling for en hel måned når jeg byttet og hadde dem knapt 1 uke denne mnd . Svindel må dette være

Svar fra Vipps Mobil
06.12.2022 18:52
Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Du kan lese mer om overgangen her: https://vipps.no/vipps-mobil/. /Tonje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Var dette en svindel helt fra start?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vipps Mobil var aldri billigst, men skilte seg ut fra andre aktører med at du kunne spare opptil 1000Gb data. -Så omtrent alle deres kunder var der NETTOPP for dette! Altså vi betalte ekstra mye en periode, for å senere komme til et punkt der vi hadde kjøpt "nok" data til å kunne gå ned til en rimeligere månedspris uten å måtte tenke på å gå tom. Vel etter to års drift og nå som mange av oss nærmet oss full data-konto (betalt høyeste månedspris for 50Gb/mnd x 24mnd) lå det vel i kortene at nå ble det mindre penger inn til Vipps mens kundene heller begynte å bruke det de allerede hadde kjøpt... -så da legger de bare ned, og sletter all oppspart data! Jeg har betalt i overkant av 4000,- EKSTRA for å ha nær 1000Gb data oppspart, men det kan de visst bare fjerne med et pennestrøk. Finns det et tydeligere svindel-konsept enn dette!? Ta betalt månedlig for et produkt i to år, og legg ned virksomheten før produktet må leveres! Mulig det var planen helt fra start.. Og dette er metodene til varemerket VIPPS? Som skal ha et rykte i økonomi- og finansverden? Som skal satse i Europa? Og er eid av Norges største bank? Latterlig!

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 14:41
Hei, takk for tilbakemelding. Får dessverre ikke sett på saken her, men anbefaler deg å sende inn en sak via klageskjema nederst på denne siden slik at vi får sett nærmere på det: https://vipps.no/kontakt-oss/. /Lisa
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Røverselskap som stikker av med oppspart data"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde i vår på grunn av at de tilbyr evig rollover av data sli at du kan samle opp alt du ikke bruker opp til 1000GB, slik at du kan bruke det når det passer. Har betalt 399.- for 50GB siden jeg ble abonnent, og har oppspart en betydelig buffer av data slik at jeg har til bruk i vinterferie, påske og sommer når jeg er på steder der det ikke er WiFi. Nå har de solgt hele kundeporteføljen til ICE og legger ned mobilselskapet, all oppspart data som vi har betalt for blir slettet og ikke overført til det nye selskapet. Dette er stikk i strid med reklamen for produktet: "Data du har betalt for er dine for evig og alltid."

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:39
Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Vi håper at spesielt dobbel data gir deg muligheten til å spare opp saldoen i tiden fremover. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kundene sine"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lurer kundene sine. Valgte mobilabonnement fra Vipps da det virket ryddig og enkelt med god Telenor-dekning og oppsparing av ubrukt data. Blir nå tvunget til å finne ny leverandør fordi de selger kundebasen sin til Ice, som fjerner lovnaden om «uendelig data» og har Telia-dekning. Vi byttet FRA Telia etter nesten 15 år som kunde der pga håpløs dekning her vi bor nå. Føler meg direkte lurt.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:44
Hei! Når du blir overført til Ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"trippelt så dyrt som telenor, og null forståelse"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vørt kunde i 2 måneder og betalt 399 i måneden og brukt 3gb, planen var å gå ned til 7 gb og bruke de 98 gb over tid. men de la ned så eg har i realiteten betalt 266 kr pr gb. de forstod det i kundeservicen men kunne ikke gi rabatt eller noen andre goder fodi eg hadde jo brukt det, og så sender de varsel færste dag i måneden slik at alle må betale for 1 måned ekstra. vipps legger ikke ned over natta,,har nok planlagt det lenge og de burde gitt beskjed med mer en 1 måneds varsel. men er jo dnb som er eiere, og de er jo ikke kjent for å vøre kundevennlige.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 10:30
Hei! Vi forstår at mange har spart opp data og satt pris på dette, og skjønner at det er kjedelig at den oppsparte dataen ikke blir med videre - men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke som forhåpentligvis kan kompensere for dette. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Når det gjelder varsel er dette sendt ut 30 dager før - som er det som er fristen i følge vilkårene. For mer informasjon om overgangen kan du sjekke ut denne siden: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Verdenslurestemobilselskap vipps"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig trist att dere sperrer tlf og gjør det umulig for oss og ringe kundeservice også leser også det er flere av oss føler meg lurt vært kunde lenge komisk dere kan holde en tlf sperret for innkommende i 2 uker så betaler jeg så får jeg bare 2 uker med mobil ? Så kommer den neste faste betalingen å det er som regel samme dato men nå har da jeg sittet uten tlf i 14 dager det spiller ingen rolle dem skal ha penga dine styr unna har også lagt merke til att du må betale for hele den mnd likevell om du ikke har fått brukt tlf din for og så få trekk samme dato så den dagen med sperret utgående anrop betaler du å for 😂 da er det bedre med kontant kort noe jeg byttet fra 😂

Svar fra Vipps Mobil
11.11.2022 12:18
Hei. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi ønsker gjerne å kunne ta det med videre for å forbedre oss. Ettersom vi ikke kan se på enkeltsaker her, kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret på chat via hjemmesiden vår: https://vipps.no/kontakt-oss/ slik at vi kan melde videre. /VippsElisabeth
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Evig rollover, gratis ekstra sim kort"

Evig rollover, enkelt å gå opp og ned i GB/mnd, god dekning, høy fart, to gratis datasim - et for å ha på hytta og ett i bilen.

Svar fra Vipps Mobil
04.11.2022 13:55
Hei Terje! Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med Vipps Mobil, tusen takk for den gode anmeldelsen :) /VippsMarthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra dekning på vipps mobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig førnøyd med vipps-mobil abonnement. Veldig bra dekning I norge og veldig bra dekning I utlandet jeg var i England manchester der var det veldig bra 4 g dekning veldig førnøyd

Svar fra Vipps Mobil
04.11.2022 13:19
Hei Osman! Tusen takk for fin tilbakemelding. Veldig kjekt at du er fornøyd med Vipps Mobil :) /VippsMarthe
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det beste med vipps mobil er at du får evig rollover. Det er for eksempel perfekt å ta med seg oppsparte GB på sommerferie.

Svar fra Vipps Mobil
24.10.2022 10:24
Takk for god tilbakemelding! /VippsLene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra abonnement med pre Pay løsning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble tidlig kunde hos vipps mobil og er kjempe fornøyd. Bruker mye data og har fått inntrykk av at eg får mykje for pengene.

Svar fra Vipps Mobil
05.10.2022 10:28
Hei! Tusen takk for superfin tilbakemelding :-) /VippsFrida
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fri data"

Fungerer veldig greit, bare synd dere ikke tilbyr fri data.

Svar fra Vipps Mobil
21.09.2022 14:06
Hei Remi! Takk for hyggelig anmeldelse :) /VippsTonje
Bjørn T. E
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd."

Har hatt abonnement en god stund og alt har fungert topp. Bruker lite data om vinteren og kan spare opp resten til sommeren.

Svar fra Vipps Mobil
19.09.2022 12:44
Hei! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding :) /VippsElisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"mister dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mister dekning og all mobil nett når Eg kjører over til Sverige og må fysisk inn på mobilen å søke opp mobilnett og logge på riktig nettverk. og mister i tide og u-tide dekning selv om folk rundt meg har full 4g dekning..

Svar fra Vipps Mobil
07.09.2022 12:07
Hei Mari, kjedelig å høre! I dette tilfelle vil jeg anbefale å kontakte Vipps kundeservice slik de kan se nærmere på det. Du når dem på telefonnummer: 22482800. Ønsker deg en fin dag! :) \Vipps Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste og billigste abbonomentet jeg har hatt. Data rollover, så det jeg ikke bruker, samler seg opp. Enkel tilgang via vipps appen min. Kan absolutt anbefales. Eneste minuset er at det ikke er lavere enn 7gb abbonomentet. Så ungene kan ikke få abb her.

Svar fra Vipps Mobil
01.09.2022 10:43
Hei Gry! Tusen takk for fin anmeldelse. Det setter vi stor pris på :) /VippsTonje
Bjarne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"internett på Hytta"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vipps mobil med tvilling data sim som jeg bruker i en trådløs telenor router på Hytta. ingen antenne og dette fungerer utmerket. Anbefales.Det er rollover så ubrukt data blir flytta til neste mnd.

Svar fra Vipps Mobil
31.08.2022 16:11
Heisann, Bjarne! Vi takker så mye for at du tok deg tid til å skrive en fin anmeldelse :-) /VippsEven
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Vipps mobil i en stund nå, og hadde Telenor før. Har ikke merket noen forskjell i det hele tatt med tanke på dekning ellrr hastighet.

Svar fra Vipps Mobil
19.08.2022 10:52
Takk for super tilbakemelding Erik! /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk totalt tre simkort fra Vipps hvor ingen av dem fungerte med en Samsung 10+ Note. Prøvde med simkort fra flere andre ulike leverandører og opplevde ingen problemer. Har nå byttet mobilleverandør og kan bruke hverdagene på andre ting enn feilsøking for Vipps mobil..

Svar fra Vipps Mobil
18.08.2022 21:45
Hei Tom, kjedelig å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. /Maren
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Evig rollover!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Vipps mobil snart 2 månader, stort sett super fornøgd, nøyaktig same Telenordekning som hos forrige operatør. Heilt topp med evig rollover som gir reelt mykje meir for pengane enn konkurrentane. MEN; skulle ønske meg meir statistikk og innstillinger i appen. For eksempel meir detaljert oversikt over databruk, kor mykje brukt dag for dag. Kor mange sms/anrop er brukt osv. Ønsker generelt meir oversikt over detaljert bruk. Gjerne også oversikt over kor mykje data kvar enkelt data-sim har brukt. Vil også foreslå at dere informerer tydelig en fungerande metode for å omgå sperren for overtakserte sms; nemlig å registrere seg på strex og legge inn trekk via bankkort/visa, denne metoden fungerer topp hos meg, men venligst informer tydelig om det istadenfor at det ikkje fungerer “punktum”. Helsing over snittet fornøgd kunde.

Svar fra Vipps Mobil
09.08.2022 09:11
Hei! :) Takk for hyggelig tilbakemelding, og kjekt at du er fornøyd med tjenesten vår! Jeg tar med innspillet ditt videre om en mer detaljert oversikt over bruk innad hos oss i Vipps, men dersom du har behov for en slik oversikt i dag så kan du alltid ringe oss på 22 48 28 00 så hjelper vi deg med dette :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og man får ikke 4 uker som betalt for."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter og blitt sykemeldt og måtte ha forandret noen datoer enkelte regninger møtte jeg veggen hos vipps. Abb ble stengt den 3 juli.. tenkte det får gå en overgang for når jeg betalte den 12.juli så antok jeg at det var for en mnd(30 dager) men det du har betalt for i følge kunde service er kun ut kalender mnd. Men vipps prøver også missvise kunden med at du betalte den 1.juli. det er vel ikke helt lovlig manipulere kvitteringer som blir gjort her.. ba også om de manuelt kunne endre forfallsdato.. men det var umulig. Ser vipps sammenligner seg med kontantkort løsninger.. da kan dere ikke sperre tlf og man får det man har betalt for. Merker en helt annen holdning til kundene som har forhåndsbetalt en der jeg betaler på etterskudd.. vipps var likegyldig synd for holdning når jeg sa at om dere ikke kan endre forfallsdato sånn at jeg slipper og gå med sperret tlf noen dager vær mnd så må jeg si opp.. Vurderer virkelig forbrukerombudet her. Da de retningslinjene er så vage at man har betalt for engang.. kundeservice sier dataen og ringe og sms er gratis og uendelig.. men retningslinjene sier noe helt annet.. skjerping på kundeservice.. går an og behandle dem som kunder selv om dere allerede har fått pengene..

Svar fra Vipps Mobil
09.08.2022 08:49
Hei Thomas! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med oss, og vi forstår at det er frustrerende at du ikke fikk gjort endringene du ønsket for ditt Vipps abonnement. Det er dessverre ikke mulig å gjøre endringer på forfallsdato da selve abonnementet trekkes ut samme dag i måneden som den dagen mobilnummeret ditt ble overført til Vipps. Betalingen trekkes også ut på forhånd, og vi tilbyr derfor ikke utsettelse av betalinger. /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget god dekning og supert med oppsparing av data. Enkelt å endre datapakker når som helst.

Svar fra Vipps Mobil
24.07.2022 20:36
Tusen takk for super tilbakemelding! /VippsLene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen internett hvor jeg tidligere har hatt full fart."
2 syns denne omtalen er nyttig

Funker ikke lenger. Plutselig har nettet vært ubrukelig i 14 dager. Bytter abb.

Svar fra Vipps Mobil
19.07.2022 21:59
Hei. Leit å høre at du har hatt problemer med mobildata. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan se nærmere på dette. /VippsElisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlid dekning Danmark"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke god nok dekning utenfor urbanestrøk spesielt i Danmark og andre plasser

Svar fra Vipps Mobil
08.07.2022 14:17
Hei! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med dekningen der du har vært i utlandet. Vi jobber stadig med å bli bedre, og takker for tilbakemelding /VippsLars
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Pride"
3 syns denne omtalen er nyttig

«Støtt Pride» møter meg når jeg åpner Vipps?! Ser helst at dere holder dere politisk nøytrale. Pride har ingenting i Vipps å gjøre. Vipps bør være for alle. Dere virker svært ekskluderende overfor de som ikke er enige i det Pride fronter. Skuffende!

Svar fra Vipps Mobil
21.06.2022 19:30
Hei! "Støtt Pride" møter deg når du åpner appen fordi vi synes det er veldig viktig å støtte kampen for økt mangfold, inkludering og for å vise at Vipps er for alle. Vi heier på hverandre uansett bakgrunn, etnisitet, kjønnsidentitet eller legning. Det å støtte Pride er helt frivillig, så hvis man ikke ønsker det kan forslaget enkelt krysses vekk. /VippsMarthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sperret mobil abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet blei sperret for jeg ikke klarte å betale innen 2 dager. Jeg hadde vært kunde i over 2 år. Snakket med kundeservice og spurte om det var mulig å ikke sperre abonnementet og at jeg fikk lønn om par dager, det sa de at var umulig og at jeg ville bli sperret senere same dag.

Svar fra Vipps Mobil
21.06.2022 19:09
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 2 år som trofast kunde. Siden Vipps Mobil forhåndsbetales blir abonnementet automatisk satt på vent den 3. dagen, men man kan fortsatt motta samtaler. Når det kommer til dialogen med kundeservice så kan vi ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt på nytt hvis du ønsker at vi skal se nærmere det. /VippsMarthe
Anne G. A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vipps mobil dårlig dekning i Danmark også"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser på siden at en klager på Sveits. Kom til Danmark på natta med en Airbnb leilighet jeg skulle finne. Da er det festlig at Google map ikke funker. Var på ferie i 10 dager og stort sett gikk det greiere enn første natta, men den falt ut flere ganger i kortere perioder. Dette bør Vipps ta tak i

Svar fra Vipps Mobil
07.06.2022 16:42
Hei, Anne! Forståelig at det var en kjedelig opplevelse. Takk for tilbakemeldingen, vi følger opp. /VippsEven
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR