Meny

Vipps Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Vipps Mobil
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
20
av 26 innen
mobilselskap
38%
anbefaler
Vipps Mobil
Filtrer omtaler
12
6
5
7
23
Sorter omtaler etter
Viser av 53 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vipps Mobil?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Pride"
2 syns denne omtalen er nyttig

«Støtt Pride» møter meg når jeg åpner Vipps?! Ser helst at dere holder dere politisk nøytrale. Pride har ingenting i Vipps å gjøre. Vipps bør være for alle. Dere virker svært ekskluderende overfor de som ikke er enige i det Pride fronter. Skuffende!

Svar fra Vipps Mobil
21.06.2022 19:30
Hei! "Støtt Pride" møter deg når du åpner appen fordi vi synes det er veldig viktig å støtte kampen for økt mangfold, inkludering og for å vise at Vipps er for alle. Vi heier på hverandre uansett bakgrunn, etnisitet, kjønnsidentitet eller legning. Det å støtte Pride er helt frivillig, så hvis man ikke ønsker det kan forslaget enkelt krysses vekk. /VippsMarthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sperret mobil abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet blei sperret for jeg ikke klarte å betale innen 2 dager. Jeg hadde vært kunde i over 2 år. Snakket med kundeservice og spurte om det var mulig å ikke sperre abonnementet og at jeg fikk lønn om par dager, det sa de at var umulig og at jeg ville bli sperret senere same dag.

Svar fra Vipps Mobil
21.06.2022 19:09
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 2 år som trofast kunde. Siden Vipps Mobil forhåndsbetales blir abonnementet automatisk satt på vent den 3. dagen, men man kan fortsatt motta samtaler. Når det kommer til dialogen med kundeservice så kan vi ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt på nytt hvis du ønsker at vi skal se nærmere det. /VippsMarthe
Anne G. A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vipps mobil dårlig dekning i Danmark også"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser på siden at en klager på Sveits. Kom til Danmark på natta med en Airbnb leilighet jeg skulle finne. Da er det festlig at Google map ikke funker. Var på ferie i 10 dager og stort sett gikk det greiere enn første natta, men den falt ut flere ganger i kortere perioder. Dette bør Vipps ta tak i

Svar fra Vipps Mobil
07.06.2022 16:42
Hei, Anne! Forståelig at det var en kjedelig opplevelse. Takk for tilbakemeldingen, vi følger opp. /VippsEven
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"billig bra og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

funker helt fett, får også to data simkort uten ekstra kostnad. helt gull på hytta og i bilen

Svar fra Vipps Mobil
02.06.2022 15:50
For en fin tilbakemelding! Takk skal du ha :-) /VippsEven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

dårlig dekning, varierende hastighet på mobilnett. fortsatt ikke mulig å "vippes" data

Svar fra Vipps Mobil
27.05.2022 09:06
Hei Jostein! Så leit å høre at du synes det er dårlig dekning. Om du har problemer med data vil jeg anbefale deg å ta kontakt med oss på telefon 22 48 28 00, så hjelper vi deg videre. /Frida
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig Dekning og Lite utvalg av datapakker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Benytter seg av Telenor dekning, men lever ikke samme dekningen som Telenor direkte. Måtte opp 100kr i pris fordi 15GB, men 50GB var mye mer enn det jeg trengte. Da jeg bestemte meg for å bytte fikk jeg en uprofesjonell melding om at dere "trøster" dere med en kopp te. Dette opplevde jeg som spydig fremfor sjarmerende. Ringte kundeservice angående å flytte betalingsdato, liker at alle regninger kommer samtidig. Det var ikke mulig, og det autotrekkes fra konto fremfor at jeg selv kan velge når jeg skal betale før forfallsdato for å betale det samtidig med alt annet. Ved bruk utenfor norge slik jeg forstod det, så må man forhånds betale/bestille, og da kan man ikke bruke all dataen man selv har men maks 30GB. Veldig frustrerende når jeg betaler for 50GB. Evig datarollover er vel det eneste gode jeg har å si om tilbudet til Vipps.

Svar fra Vipps Mobil
21.05.2022 09:17
Hei Mats! Vi er lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse når du var i kontakt med oss, slik skal det såklart ikke være! Takk for at du gir oss tilbakemelding om dette. Når det gjelder betaling av Vipps mobil så blir abonnement forhåndsbetalt, og det er derfor ikke mulig å endre forfallsdato. Mobilabonnementet trekkes samme dag i måneden som den dagen mobilnummeret ditt ble overført til Vipps. Med Vipps Mobil har du fri tale, SMS og MMS i Norge, og når du reiser i EU/EØS. Databruk i andre land i EU/EØS er begrenset til 30 GB i måneden (inkludert bruk av oppsparte gigabytes). Du kan bruke mer data, men må da fylle på utenlandskontoen din i appen. Håper dette var oppklarende :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bedre enn konkurrentene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Super fornøyd med Vipps mobil. Nå er ikke jeg i utlandet så mye heller så har ikke erfaring på det området. Mobilnettet er raskt og effektivt, og det at jeg kan spare opp dataen er det jeg liker aller mest. Venter fortsatt tålmodig på esim.

Svar fra Vipps Mobil
03.05.2022 17:11
Hei Jonas! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Har du bestilt esim, men ikke mottatt det enda kan du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 22 48 28 00, så kan en rådgiver sjekke opp i det. /VippsTonje
Veslemøy H
Kundetilfredshet
Dekning
"Min vipps er strngt,!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig er vipps deaktivert! Skjønner ikke hvorfor! Har ikke fått noe varsel eller epost!!

Svar fra Vipps Mobil
29.04.2022 12:19
Hei, Veslemøy. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret, så skal vi selvsagt hjelpe deg med Vipps-profilen din :-) Du når oss på telefon 22 48 28 00 eller på chat via denne lenken: https://vipps.no/kontakt-oss/ /Hilsen VippsEven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst for bruk i utlandet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt flere negative opplevelser med Vipps når jeg har brukt data i utlandet. Kan ikke bruke data i Sveits, og har maks 30 gb bruk ellers i utlandet selv om man har masse ekstra rollover. Etter det koster det 100 kroner pr GB!

Svar fra Vipps Mobil
25.04.2022 10:25
Heisann, Ole! Det var leit å høre om at du har hatt negative opplevelser. Du har rett i at Sveits er et av landene som til tross for at det ligger i Europa er utenfor EU/EØS. Derfor gjelder litt andre priser enn den frie bruker akkurat her.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice som ikkje var til hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Positivt -Vipps mobil har ok pris i sin klasse. -Ok dekning, merker litt ustabilitet iforhold til samme lokalisjon samenlighet med telenor (som virker merkelig?) Negativt -Kunderservice som ikkje kunne hjelpe meg med noke som hellst, fikk bare samme copy paste meldingen i retur -Lite info om abonnementet i appen deira. Savner blandt annet forbruks historikk -Kan ikkje legge inn betaling på konto, må gå via kort.

Svar fra Vipps Mobil
25.04.2022 10:20
Hei, Kjetil, og takk for tilbakemeldingen og gode innspill. Leit å høre om din opplevelse hos kundeservice. Vi håper at du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"ikke mulig å bruke sms tjenester"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet over til Vipps mobil, lykkelig vitende om at jeg fikk evig data, prøvde så å kjøpe billett til bussen via sms, det viste seg at dette ikke var mulig. Hørte så med kundeservice at dette ikke er mulig. Så da ble det til at jeg måtte finne meg ett annet selskap å være kunde hos. Jeg kommer tilbake når sms tjenester er mulig.

Svar fra Vipps Mobil
22.04.2022 15:03
Hei! Takk for tilbakemelding, vi jobber stadig med å forbedre våre løsninger, og håper at fremtidige løsnigner vil imponere! /VippsVinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vipps mobil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir fort veldig dårlig dekning. Opplevde det i Oslo og i Nord Norge. Hvordan er dette mulig. Jeg håper virkelig dere gjør noe med dette før jeg og heile familien bytter.

Svar fra Vipps Mobil
04.04.2022 22:16
Heisann! Så kjedelig å høre. Vårt mobilapponnement har Telenor-dekning, og det skal være supergod dekning de fleste steder! /Mariell
Les D. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vipps er elendig på kundeservice !"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikkje bruk vipps mobil! Elendig, grei nok pris og mye data men fyflate kor dårlig kundeservice. Eg ville endre størrelse på abonnement og ordnet dette dagen før betaling sku skje, (de fleste tenker ikkje på dette før betaling skal skje så eg vil si 1 dag før er normal tidspunkt å endre) da fikk eg beskjed om at eg måtte endre dette 24t før betalings dato. Eg husker ikkje å ha lest desse reglene i vilkår, da gikk eg gjennom vilkår der de ikkje sto noe om dette. Eg ringte vipps og ga beskjed, dei svarte bare takk for tipset, vi skal skrive de i vilkårene. De var null interesse i å hjelpe meg å endre abonnement. VIKTIGS: No har eg vært uten mulighet for å sende melding, ringe, bruke mobildata og bankid i 8 dager, eg har ringt vipps angående probleme 2 ganger og kontaktet dei på chat 2 ganger. Vipps har null interesse i å hjelpe og kommer med 2 unnskyldninger: først sier vipps siden eg ikkje er på heimplassen min er de mulig at abonnementet slutter å fungere i tillegg sier dei at akkurat der eg befinner meg har de vert mye feil siste dagene (Oslo) Da svare eg dei at siste dagene har eg vært på Voss, Os, Stord, Haugesund, Haukeli, Bø, Notodden, Drammen og Skien. Etterpå spør eg om dei har hatt problem alle stedene eg har vert på og da svare dei ikkje og skylder på Telenor. Eg spør så om eg må ringe Telenor å spør dei om hjelp og de gikk vist ikkje an, så da sitter eg her uten å kunne bruke mobilen. Slik Kunderservice vil slå hard ned på et så nytt og lite selskap !

Svar fra Vipps Mobil
20.03.2022 15:44
Hei! Takk for konstruktiv tilbakemelding! Vi hadde satt pris på at du kontaktet oss angående dette så det kan opprettes en reklamasjonssak på dette, så skal vi se om vi kan komme til en enighet! :) /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Vipps Mobil topper alle andre mobilanbonnement for meg med 15GB og 2 data-sim.."

Har hatt Vipps Mobil i ett år nå og er meget fornøyd. EVIG DATA er supert... Får tilgang til ALLE datamengder jeg kjøper (rimelig) og tap ved RollOver er en saga blott. Bruk av data i EU er også veldig ok... 30 GB... En ulempe er at det ble misforstått periode for data-bruken... På forespørsel til dere i Vipps fikk jeg avklart at det gjelder fra betalingsdato til betalingsdato og ikke for hver kalendermåned.. DETTE burde vært avklart for nye brukere. EVT at Vipps la opp til betaling pr. kalendermåned..

Svar fra Vipps Mobil
07.03.2022 22:42
Hei Helge! Takk for tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Vi skal ta dette med oss videre :) /Tonje
Thoremann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mulig å få tvilling sim"
2 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett veldig fornøyd men det som drar ned er at det ikke er mulig å få tvilling sim. I mange mnd har Vipps sagt « Tvilling-SIM tilbyr vi ikke helt enda, men det er på trappene» IKKE HELT ENDA…PÅ TRAPPENE….? Hvor lenge skal dere si det…? Likeså er det dårlig at fakturadato ikke kan endres….? HALLO… vi lever i teknologi året 2022….

Svar fra Vipps Mobil
01.03.2022 09:25
Hei! Takk for tilbakemelding, vi jobber støtt mot å kunne tilby dette produktet i fremtiden, men per dags dato er det andre tjenester vi ønsker å ha på plass først! Vi håper du blir mer fornøyd med våres tilbud i fremtiden! /Vinjar
Marius M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Store problemer i Sveits, Frankrike og England"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ved to forskjellige anledninger stått uten data i utlandet på jobb, det har vært utrolig krevende og svært frustrerende. Var i kontakt med kundeservice som var veldig hyggelige og service innstilte, men de fikk ikke løst noen av mine problemer. Når jeg kom hjem skrev jeg en klage og beskrev hvordan det var umulig for meg å sende epost, navigere, bruke mobilen til å dele nett osv, alt dette var jeg avhengig av for å få gjort jobben min. Fikk hyggelig svar som beklaget, men de vet ikke hva feilen er ble kompensert med 20GB noe som tilsvarer 159,60 kr, det syntes jeg var utrolig dårlig. har tidligere anbefalt Vipps pga enkelhet og pris, vervet flere kunder og fått over firma til min samboer. Etter å ha fått så liten kompensasjon når de har feilet så er mitt klare råd å styre helt unna Vipps Mobil desverre.

Svar fra Vipps Mobil
24.02.2022 21:46
Hei Marius! Beklager for at du har hatt en dårlig opplevelse med Vipps Mobil. Vi jobber stadig med å bli bedre, og takker for tilbakemelding. /Tonje
Gretha K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Er stort sett fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri noe tull, god dekning også i utlandet. Så kort fortalt, et godt abonnement.

Svar fra Vipps Mobil
08.02.2022 14:33
Takk for super tilbakemelding :) /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Engangskode sms"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved innlogging til feks legekontor returnerer de et engangs passord for innlogging som koster penger. Dette fungerer ikke på Vipps og ifølge de selv er det ingen løsning i sikte.Forøvrig veldig fornøyd

Svar fra Vipps Mobil
07.02.2022 14:31
Hei Jan! Dette er absolutt på ønskelisten, men er ikke teknisk mulig helt enda. Takk for tilbakemeldingen og kjekt at du ellers er veldig fornøyd med Vipps Mobil :) /Marthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning i Tromsø sentrum (!)"
2 syns denne omtalen er nyttig

På grunn av dette har jeg massevis av oppsparte data som jeg ikke får brukt, selv om det er betalt for. Problemet er løst med å bytte selskap. Aldri mer vipps mobil!

Svar fra Vipps Mobil
31.01.2022 11:59
Hei Jill! Leit at du har opplevd problemer med dekning via Vipps Mobil. Vårt mobilapponnement har Telenor-dekning, og vårt valg av leverandør er basert på blant annet den gode dekningen de tilbyr. Du kan gjerne se oversikt over deres dekningskart på Telenor sine sider om du ønsker å se status der du bor. /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok. Men burde vært Telia dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er helt ok fornøyd med abonnement hos Vipps, men syns det er litt rart at jeg mister dekningen midt i kjukkeste sentrum av Kristiansand. Har hatt andre abonnenter med telenor dekning og merket det samme. Men så gikk jeg over til onecall hbor de har telia dekning, ingen problem. Dere burde byttet til telia sitt nett, i tillegg så burde dere hatt muligheten for å få fri data.

Svar fra Vipps Mobil
26.01.2022 21:58
Hei Remi! Takk for omtale. Leit å lese at du har hatt problemer med dekningen midt i sentrum av Kristiansand. Vårt valg av Telenor som leverandør er basert på blant annet den gode dekningen, og ifølge dekningskartet på Telenors hjemmesider skal det være godt utbygget dekning i hele Kristiansand. Sjekk gjerne dekningskartet på telenor.no og se om det er driftsproblemer om du opplever dårlig nettforbindelse igjen. Når det kommer til data, så har vi valgt at de gigabytesene du betaler for er dine - du tar med deg ubrukte gigabytes videre. Det gjør at du kan selv justere hvor mye gigabytes du betaler for hver måned. :) /VippsNina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ny g foreløpig meget fornøyd kunde i dag. Januar 2022."
1 syns denne omtalen er nyttig

Abbonement overført fra Telia til Vipps mobil (Telenor) i dag uten problem kl. 1100. Restartet mobilen kl 1105 for at nytt sim kort skulle fungere. Kjøpe abbonement med 50gb og satte det ned til 7gb når vipps mobil var klar. (Det kan økes til 50gb hvis behov og man betaler bare mellomlegget). Bestilte så datasim. Engangskostnad. Måtte logge på banken for å aktivere bankid på ny sim. Vipps! Mobil. Alt fungerte. Tips. Bytt simkort og logg på vipps før overføring, så ser du at noe skjer når abbonement overføres. Min mobil med 4g hastighet 26mbit. Mer enn nok til streaming.

Svar fra Vipps Mobil
25.01.2022 19:12
Hei! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss! Vi setter alltid pris på tilbakemeldinger :-) Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Totalt umulig å forholde seg til på utenlandstur, og man har ingen oversikt over bruken.

Svar fra Vipps Mobil
25.01.2022 19:10
Hei Lars. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. I EU/EØS koster det ikke noe mer å bruke mobilen enn hjemme i Norge. Da bruker du av hva som er inkludert av tale, sms og gigabytes. Skal du videre ut i verden må du fylle på penger som du kan bruke til å ringe, melde eller surfe for. Håper du endrer oppfatning av oss. /Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Anbefales!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning, raskt nett og bra priser...har vipps 15 GB, men selv med aktivt bruk har jeg ikke gått tom ennå...

Svar fra Vipps Mobil
25.01.2022 09:42
Hei Irene! Så kjekt å se at du er fornøyd. Vi setter stor pris på fin tilbakemelding :-) /VippsBetina
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vipps"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skule vert med Telia-dekning, Like ikke Telenor. Ellers god

Svar fra Vipps Mobil
03.01.2022 17:05
Hei Ole og takk for tilbakemelding! Hyggelig å se at du er fornøyd :-) /VippsBetina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingenting fungerer, styr unna."
4 syns denne omtalen er nyttig

På grunn av Vipps har jeg vært uten telefontjeneste i 2 uker, og jeg klarer ennå ikke å se at det nærmer seg. Alt startet veldig lovende, og jeg fikk nytt SIM i god tid før nummer ble flyttet over. På overføringsdagen prøver jeg å sette i SIM, men telefonen registrerer det ikke i det hele tatt. Greit det, defekt SIM kan skje alle. Jeg kontakter Vipps for et nytt et, og de sier de sender ut med ekspresspost (1-2 dager). Dagene går, og 4 dager etterpå starter helga, uten at jeg har fått noe nytt SIM. Jeg kontakter Vipps, og blir fortalt at det må ha skjedd en feil sist, og at hun skulle sende ut nytt med ekspress. Etter helga venter jeg spent, og tirsdagen får jeg e-post fra de med en hentekode. Jeg setter kortet i telefonen og prøver spent. Telefonen ser nå at SIM kortet er i, og jeg blir bedt om PIN kode. Eneste problemet er at når jeg har skrevet inn koden så er det ennå ingen tjeneste. Jeg har vært mye i kontakt med kundeservice, men det er ingen fremgang. Jeg blir bedt om å prøve samme feilsøkingsmetoder hver gang jeg kontakter dem. Sist jeg var i kontakt med de fikk jeg først beskjed om at tekniker var på saken, og 5 minutter etterpå fikk jeg høre at de visste lite selv fordi de ennå venter på svar fra tekniker. Har fått en datapakke på 5GB for å kompensere med dette - det har vel ingenting å si når jeg ikke får brukt den?

Svar fra Vipps Mobil
22.12.2021 15:03
Hei Ørjan,  Det er utrolig leit at du har hatt denne mobilopplevelsen med oss og jeg må nesten bare beklage. Uheldigvis fikk du et defekt SIM-kort midt i perioden hvor vi hadde problemer med aktivering av nye SIM-kort. Vår leverandør rettet opp i denne feilen i går og du skal ha fått tilgang til å bruke mobilabonnementet ditt. Du har helt rett i at det er lite man kan gjøre med 5 GB når du ikke får brukt abonnementet ditt, men heldigvis tilbyr vi evig data - noe som innebærer at disse gigabytene aldri går ut på dato og du kan bruke de når du vil. Gjerne kontakt oss igjen og referer til bytt.no, slik at vi kan kompensere ytterligere for denne uheldige hendelsen. Jeg håper at du ellers er fornøyd med vårt mobilabonnement.  Ønsker deg en fin dag og riktig god jul! Hilsen Arlinda i Vipps :-)
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR