Meny

Glitre Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Glitre Energi
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
88
av 110 innen
strømselskap
45%
anbefaler
Glitre Energi
Filtrer omtaler
7
2
4
1
6
Sorter omtaler etter
Viser av 20 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Glitre Energi?
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Nettsiden er oversiktlig nok og prisen er gjennomsnittlig, har aldri hatt noen problemer. Liker opprinnelsesgarantien. Jeg syns det er villedende reklame å kalle glitre frihet for «Spotprisavtale som følger spotprisen time for time« når den ikke er timespot avtale men ligger under «andre prismodeller» (som det advares mot å kjøpe til de som ikke måtte ha sett det forresten).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Glitre har lagt på et ulovlig tillegg på fakturaen - kr. 135,- pr. måned (kr. 1635,- pr. år)"

Lagt til kr. 135,- på hver faktura siden september. Uten å varsle kundene ! Dette vil de ikke høre på. Har ringt, og har skrevet mail. Dette ignorerer de bare !

Svar fra Glitre Energi
29.10.2021 11:15
Hei Elna! Hvis du har Glitre Energi Nett som nettselskap så er ikke dette et ulovlig tillegg på fakturaen din. Det er en del av den faste nettleien "smart nettleie". Nettleieprisen er delt opp i tre; Kapasitetsledd, energiledd og offentlige avgifter. Kapasitetsleddet utgjør 1625 kr i året i trinn 1 (av 5) som du da ligger på som utgjør 135 kr i måneden. Dette er det laveste og første trinnet. Kapasitetsledd gir deg mulighet til å påvirke det du bruker i strøm og vil si at du betaler ut ifra hvor mye kapasitet på strømnettet du som kunde tar ut på en gang. Altså, hvor mye strøm du bruker på en gang. Du kan lese mer om smart nettleie her: https://www.glitreenergi-nett.no/smart-nettleie/ Ønsker du å å dette forklart på telefon er du hjertelig velkommen til å ringe oss på tlf 31 00 42 30. Nettleie er noe alle må betale, og som er strengt regulert av staten. Det er også helt uavhengig av hvilken strømleverandør du har! Mvh Glitre Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke med urealistiske lokkeavtaler for en kort periode dersom man bytter

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlig"

Prisene er ok. Appen tilknyttet strømabonnementet er imidlertid helt unyttig. Den gir ingen informasjon om timesprisene og fratar abonnent mulighet til smart strømforbruk. For å gi ut denne informasjonen, tilbyr Glitre en ekstratjeneste som du kan abonnere ( og betale ekstra hver måned ) på.

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35
Hei Marie! Takk for tilbakemelding. I appen har vi nå fått visning av "dagens spotpris" så du kan se dagens strømpris. Dette har blitt oppdatert for både Android og IOS brukere. Det er i tillegg en egen graf under forbruk hvor du ser forbruk og kostandshistorikk per dag. Dette er gratis for alle våre kunder :) Vi jobber også med en ny min side som kommer snart. Denne vil erstatte dagens app. I tillegg til dette tilbyr vi tjenesten Glitre SmartBox som viser strømforbruket ditt i sanntid for en ekstra kostnad for de som ønsker dypere innsikt i strømforbruket sitt. Håper dette var oppklarende :) Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål! Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uinteresserte i kundene og inkassohissige."

De sendte regningen til en mail jeg nesten ikke bruker. Fikk inkassokrav på en regning jeg ikke hadde mottatt, de var helt uinteressert i å snakke med meg. Spør hvilket inkassobyrå de bruker. Er det Kredinor så finn en annen leverandør..

Svar fra Glitre Energi
29.09.2021 13:41
Hei Tom! Det er beklagelig å høre og ikke i tråd med hvordan vi behandler våre kunder. Vi vil gjerne snakke med deg for å rydde opp i eventuelle misforståelser og få riktig informasjon på plass. Ring oss gjerne på 31001550 eller send e-post til [email protected] Ønsker deg en fin dag :) Mvh Glitre Energi Strøm
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
""Tilbud" på varmepumpe fra Glitre Energi Strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Siste forsøk fra Glitre Energi Strøm på å lure trofaste kunder er et "tilbud" på varmepumpe. Glitre tilbyr en Panasonic HZ25-WKE varmepumpe til kr 26499,- dersom den betales med en gang. Identisk varmepumpe koster kr 18900,- på MegaFlis. På avbetaling over 5 år vil den med "administrasjonsgebyr" koste kr 28239,-. Dersom kunden velger å bytte strømleverandør ila disse fem årene vil hele restbeløpet forfalle til betaling med en gang. For meg fremstår "tilbudet" fra Glitre som et forsøk på å binde trofaste kunder til et kundeforhold over 3 eller 5 år med en skjult trussel om at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over. Jeg imøteser Glitres kommentarer til dette.

Svar fra Glitre Energi
27.08.2021 11:18
Hei Atle, For det første er det ikke vår intensjon å lure kunder inn på et tilbud om varmepumpe. Vi har laget en forretningsmodell for de som ønsker seg varmepumpe på nedbetaling. Dette for å dekke behovet for de som ikke har pengene kontant, og dette er noe kundene våre selv kan bestille og så langt er veldig fornøyd med. Vi lurer ikke kunder inn på denne avtalen slik du fremstiller det – det er faktisk helt frivillig å inngå de og noe kunden selv bestemmer. Når det kommer til pris er det slik at ingen aktører har like priser i dagens marked. Dette gjelder alle produkter, ikke bare varmepumper. Store kjeder som Megaflis kjøper inn større antall og får bedre priser. Denne muligheten har dessverre ikke vi som en vesentlig mindre aktør. Prisen hos Megaflis er uten montering, vår pris er inkludert montering. Vesentlig forskjell. Vi tar ikke høyere pris for montering enn andre selskaper, og forskjellen du sikter til ligger i prisen på selve varmepumpen som nevnt over. For kunden er det selvsagt helt frivillig hvor de ønsker å kjøpe produktet. De kan kjøpe den kontant på Megaflis og bestille montering selv, eller bestille den av oss og få montering inkludert. Helt valgfritt. Når det gjelder din kommentar til at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over, så stemmer selvsagt dette. Sier de opp avtalen på et tidligere tidspunkt må de betale restbeløpet på varmepumpen, de får ikke dette gratis. Dette gjelder alt man kjøper med nedbetaling. Dette er virkelig ikke en trussel, men helt normal praksis. Livet er fullt av valg, og vi er glade for å gi kundene våre et valg om nedbetaling på et så bra produkt som varmepumpe. Selv om du ikke liker vår forretningsmodell så er det veldig mange andre som gjør det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oversiktig pris - ingen lokketilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen og avtalen er enkel og grei. Ikke noe tillegg og ekstrakostnader. De de sier er det de leverer

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:03
Takk for hyggelig tilbakemelding Ketil :) Håper du blir fornøyd, og skulle det være noe er det bare å ta kontakt med vår hyggelige kundeservice. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært hyggelig og god kundeservice. Ryddig faktura. Ellers antar jeg at strøm er strøm.

Sven A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Villedende reklame"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir hele tiden frontet av dere at glitre spot avtale er den beste avtalen. Har 2 hus med strømavtale fra dere, både i januar og februar er totalpris pr kW dyrere med spot avtale som jeg har på ene huset mot glitre standard avtale på hus 2. Er lite hold i reklamen deres da, rettere kalt kjeltringreklame😡😡😡

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:01
Hei Sven! Strømprisen i januar og februar var høy i motsetning til fjoråret. Spotprisavtalene til alle strømleverandørene i Norge lå høyere enn fastprisavtaler/variable avtaler, men vil gjennomsnittlig gjennom året være det billigste for deg. Reklamen vår er i henhold til at dette er en den billigste avtalen vår både med tanke på månedspris og påslag, så vi prøver ikke å lure noen i disse tilfellene. Ta gjerne kontakt med vår hyggelige kundeservice om du ønsker en gjennomgang av avtalene dine. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Albert S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Innkjøpsprisavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lurte meg i mange år med Innkjøpsprisavtale. Jeg ønskede hele tiden spot avtale men var lurt til å ta Innkjøpsprisavtalen. Når jeg skjønte at dette var lureri og flytte mig til andre selskap så betaler jeg mye mindre i strøm regning.

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:01
Hei Albert! Vi prøver ikke å lure noen til å beholde visse avtaler, så her må det være en misforståelse. Vi har oppdatert våre avtaler og avtalen du har hatt er ikke lenger mulig å bestille. Ta gjerne kontakt med oss for en ny strømavtale med bedre vilkår eller se våre nettsider. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har Glitre pga medl rabatt Huseierne (HL)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Glitre har spesavtale for medlemmer av HL. Jeg er medlem. Og tidl lev kunne ikke matche dette tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blodpris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betaler nå 107 øre for kwt, ser at pris fra Nord Pool varierer fra 43 til 56 øre i dag, dette kaller jeg å lure kunder har hvert kunde fra 1975, utenom 1 år, ELENDIG KUNDEBEHANDLING.

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:01
Hei Alf! Det er mye som spiller inn på strømprisen utover Nord Pool prisen. Hvilken avtale har du? Hvilket påslag? Det kan være enkelttimer i døgnet som har høyere pris enn det som vises på strømbørsen. Nord Pool sin pris er gjennomsnittsprisen den aktuelle dagen, så den kan være vanskelig å sammenligne før du vet totalen av dagen i dag. Håper dette var til hjelp, og kontakt gjerne vår hyggelige kundeservice hvis vi kan hjelpe deg med eventuelle spørsmål du måtte ha, eller om du ønsker å gå gjennom avtalen din. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Tidligere S
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Strømpris - utgått avtale"

Har hatt en Innkjøpsprisavtale som jeg trodde jeg var fornøyd med helt til jeg ser at denne avtalen ikke lengre tilbys nye kunder. Nye kunder har en MYE bedre strømpris. Det lønner seg ikke å være trofast kunde. De kunne kontaktet meg og tilbudt meg en ny avtale da denne gikk ut. Håper de kontakter alle som har denne gamle avtalen og tilbyr de en ny og bedre avtale.

Svar fra Glitre Energi
02.03.2021 10:53
Hei! Det er leit å høre at du har denne oppfatningen. Vi kontakter deg gjerne for en gjennomgang av avtalen og flytter deg over på en ny avtale. Det er ingenting galt med avtalen du har selv om den ikke selges til nye kunder. Vi har gjort avtalene våre enklere for kundene og vi har dessverre ikke hatt anledning til å kontakte alle med denne avtalen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 31 00 15 50 eller send oss en henvendelse her https://www.glitreenergi.no/strom/kundesenter/kontakt-oss/ så hjelper vi deg i valget av ny avtale!
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt selskap, dårlig kundeservice. De nekter å rette opp i faktura der jeg ble fakturert for mer enn det jeg skulle betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Redelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av en selger på telefon. Første gang jeg ikke føler jeg har blitt presset til å måtte ta en avtale, og det var en heller hyggelig samtale. konkurransedyktige på pris og uten lokketilbud. Anbefaler dere videre og fortsett med en medgjørelig måte å selge på.

Svar fra Glitre Energi
02.03.2021 10:53
Så hyggelig å høre Svein :) Håper du er like fornøyd den dag i dag! Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og veldig oversiktelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lett å følge priser og forbruk i app. Ryddig oppsett av faktura. Konkurransedyktige på pris, og for meg er det et stort pluss at de også er min leverandør av nett, alt på en faktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De er ærlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er lette å komme i kontakt med, og støtter forskjellige ting i mitt nærområde.

Svar fra Glitre Energi
05.11.2019 11:18
Så hyggelig at du syns det, og ikke minst at du tok deg tiden til å skrive en omtale :)
Alexander P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Glitre har en svært dårlig kundeservice, de holder ikke lovnader de gir via telefon og kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Kort vei mellom svindel & bedrag og Glitre energi. Etikk og moral er totalt fraværende, og lovnader over telefon har 0 verdi! Ikke være kunde hos Glitre. Glitre har en svært dårlig kundeservice, de holder ikke lovnader de gir via telefon og kundeservice. Og du får jo selvsagt ikke noen bekreftelse per mail, så når du ringer nestegang kommer du ingen vei. Totalt mangel på forståelse og selvinnsikt med tanke på at de kan gjøre feil også. Kort vei i mellom svindel og det de driver med. Jeg, som flere skriver her, ringte med en gang jeg fikk et brev om at vi er kraftkunde hos dem for å si at det må ha skjedd en feil og for å avklare at jeg aldri skulle vært kunde der. Og at jeg hadde ordnet dette for lengst andre steder. Glitre kundeservice lovet etter flere dager med krangling over telefon at dette skulle fjernes og at jeg skulle bli overført til NorgesEnergi som jeg hadde avtale med fra før med umiddelbar virkning. De lovet at dette ikke skulle løpe videre. Glitre sendte nå faktura for sist mnd. selv om jeg ringte forløpende når de opprettet et kundeforhold på meg, og vi hadde en annen avtale. Utrolig frekke og overlegne kundehjelpere som kan stå og love og fikse opp i ting etter at det har skjedd en feil. Og etterpå la kundeforholde stå en mnd til.. Ikke være kunde hos Glitre. Ta kommunikasjonen på mail, da lovnader ikke blir holdt, og de ikke sender bekreftelser som de lover. Etikk og moral er totalt fraværende!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har spotpris og er veldig fornøyd. Ingen idiotiske cashback-systemer, lureri og bindingstid, bare spotpris+påslag og fastledd. Antar de har god kundeservice, men har ikke hatt behov.

Svar fra Glitre Energi
14.03.2019 14:19
Hei Stian, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Om du skulle ha behov for å snakke med kundeservice vil vi ta deg godt i mot :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dyr strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service med opplysninger ved strømstans og feil.

Glitre Energi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Glitre Energi
SJEKK OM GLITRE ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Glitre Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
NBBO webSpot
Andre prismodeller - Glitre Energi
20 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
77 kr /mnd
5,79 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Frihet
Andre prismodeller - Glitre Energi
20 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
84 kr /mnd
6,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Trygg 2023
Andre prismodeller - Glitre Energi
20 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
955 kr /mnd
71,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Trygg 2022
Andre prismodeller - Glitre Energi
20 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
1 182 kr /mnd
88,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Trygg
Fastpris - Glitre Energi
20 omtaler
Etterskuddsvis fakturering
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
1 629 kr /mnd
122,18 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Forutsigbar
Andre prismodeller - Glitre Energi
20 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 000 kr /mnd
150,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre strøm til medlemspris
Timespot - Glitre Energi
20 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 609 kr /mnd
195,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Glitre Familie
Timespot - Glitre Energi
20 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 670 kr /mnd
200,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
NBBO strøm til innkjøpspris
Timespot - Glitre Energi
20 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 671 kr /mnd
200,36 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
KBBL strøm til innkjøpspris
Timespot - Glitre Energi
20 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 671 kr /mnd
200,36 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR