Meny

Glitre Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Glitre Energi
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
103
av 110 innen
strømselskap
44%
anbefaler
Glitre Energi
Filtrer omtaler
10
6
4
4
12
Sorter omtaler etter
Viser av 36 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Glitre Energi?
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig"

Ofte Strømbrudd De vedlkkeholder kke De rydder ikke linjene så her er det ofte stein alder på høst vinterstid 🙄

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlig."

Regningen er svært vanskelig å forstå. Forbruket stipuleres etter gjennomsnittet i distriktet enda vi har eget gjennomsnitt pga at vi ikke har kommunikasjonsdelen på smartmåleren. Vi leser av selv og rapporterer inn. (Legeerklæring) Underlig at distriktets gjennomsnitt legges til grunn for vårt forbruk.

Svar fra Glitre Energi
21.12.2022 09:35
Hei! Dette gjelder nettselskapet ditt og ikke strømselskapet Glitre Energi Strøm. Forbruket stipuleres etter gj.snittet i distriktet når det ikke er kontakt med måler slik som i deres tilfelle da dere ikke har smartmåler, det gjelder alle uten måler. Ellers er regningen delt opp i strøm og nettleie, og hvis det er noe som er uklart er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår hyggelige kundeservice så hjelper de deg så godt det lar seg gjøre :) Mvh Glitre Energi Strøm
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig anbefales ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mister ofte strømmen her vi bor Elendig informasjon fra Glittre ååDårlig rydding v linjer Dårlig vedlikeholdc og / eller totalt manglende informasjon i forkant av vedlikehold til oss kunder inår feil oppstår Glittre Anbefales iikke 😠😠😠

Svar fra Glitre Energi
11.11.2022 13:37
Hei Kristine! Det er nettselskapet Glitre Energi Nett du refererer til her, og ikke strømselskapet Glitre Energi Strøm. Det er nettselskapet som leverer strømmen frem til huset ditt og og de som har ansvar for linjer, strømbrudd etc. Håper du vil revurdere strømavtalen din da vi er helt uavhengig av nettselskapet ditt. Ring oss gjerne på tlf 31 00 15 20 for en hyggelig og uforpliktende prat :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm, https://www.glitreenergi.no/strom/
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig behandling av gamle kunder"

Når vi med forutsigbare avtale Blir priset på strøm som vi gjør nå Så kan dem ikke forvente noe bedre omtale ☹️

Svar fra Glitre Energi
12.10.2022 14:32
Hei Leif! Når det gjelder produktet Glitre Forutsigbar så har dette produktet ligget langt under vår standard spotprisavtale både i juli, august og september. Enkelte dager har du har hatt over 2 kr lavere enn spot pr kWh. Vi melder prisjusteringer 14 dager i forveien - så holdes prisen inntil vi gjør en ny prisjustering (enten opp eller ned). Pga mye vind på kontinentet i begynnelsen av oktober har spotprisen vært lav, og vi har varslet 2 prisjusteringer (ned) som du skal ha fått varsel på. Forutsigbar har som sagt vært bedre enn spot de siste månedene, og vi følger med på markedet daglig for å yte best mulig og rettferdig pris for våre kunder. Håper dette var et oppklarende svar. Ønsker du grafer for å se det mer visuelt er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på [email protected] Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billader"

Veldig lang ventetid på bestilling av billader, bestilte i mai og har enda ikke fått dato på installering, jeg syns dette er altfor dårlig.

Svar fra Glitre Energi
30.09.2022 14:46
Hei Morten! Supert hvis du kan ta kontakt med oss på tlf 31 00 15 20, eller på e-post [email protected] så vi finner ut av dette. Vi har byttet leverandør av lader siden mai og alle som har ventet skal ha fått info om ny lader og fått dato for installasjon/ferdig installasjon. Fint hvis du tar kontakt med oss :) Mvh Glitre Energi Strøm
Hilde K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra service, men ikke best på pris"

Jeg opplever at jeg får raskt svar når jeg ringer og hvis det er en feil sendes det ut sms ganske raskt så servicen er jeg veldig godt fornøyd med. Når det gjelder pris, er de dessverre ikke blant de beste. Jeg håper det kan bli bedre for jeg ønsker å støtte lokalt kraftverk og lokale arbeidsplasser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig avtale"

Dyre! Lite forbrukervennlig avtale og uoversiktlig for meg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømsparing"

Greit selskap som konkurerer bra selv om de ikke ligger på topp.

Egil H. O
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Avvik på avtalte prise."

Fikk sjekket min strømavtale hos Forbrukerrådet , der de oppsummerte 12 avvik på min avtale bl.a Månedpris kilowattpris og påslag , tok en telefon , det de ønsket var en kopi av mitt brev fra Forbrukerrådet , men ikke å kunne tilby meg en bedre avtale , så da ble det bytte av strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundekontakt"

Glitre er meget flinke med å informere sine kunder, men generelt er de blitt fjernere enn den gang det lokal strømselskapet hadde kontorer på Hadeland.

Ole K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dere svartmaler konkurrentene, og det er ikke greit."

Fastpris korrensponderer langt fra det dere prøver og prakke på, langt unna fakta.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utnytting"

Glitre utnytter « vanlige folk» akkurat som alle strømselskap. Man villeder og tåkelegger. Kun profitt som gjelder

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Hei Tom! Vi har en åpen og ærlig profil, og vil på ingen måte villede eller utnytte kundene våre. Noe vi kan bistå med? Vi ser gjerne på strømavtalen din sammen med deg og finner det som passer deg og ditt forbruk best. Ring oss gjerne eller send en e-post til kundeservice/salg. Håper å høre fra deg! Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"

Forståelig faktura. God informasjon. Ok kundeservice. Men ikke billigst

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Tusen takk for hyggelig omtale Truls :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Øystein P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"KUNDESERVICE"

Fikk gode svar på spørsmålene mine fra en hyggelig kundebehandler.

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Øystein - Det setter vi veldig stor pris på :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"veldig ryddig og lett og følge strømpriser"

Glitre er det selskapet jeg har opplevd som ett av de mest ryddige strømselskap, ikke noe ekstra påslag utover det som er avtalt. Avtalen gjelder til jeg sier den opp. Avtalen går igjennom Huseierne.

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Hei! Tusen takk for veldig hyggelig omtale Helge. Det setter vi stor pris på :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Glitre øker prisene igjen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i dag Glitre Frihet/Glitre Webspot og nå øker dem prisen på fastbeløpet fra 19,- til 39,- . Det er ikke lenge siden dem økte prisen på nettleia også. Dette er veldig dårlig av Glitre. Nå bytter jeg til Tibber eller Klar kraft så fort som mulig og det håper jeg alle andre gjør også.

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Hei Geir! Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd. Først må vi få si at nettselskapet og strømselskapet er to separate selskaper, og at nettselskapet er strengt regulert av staten som gjør at de må følge de prisene og reglene som er satt høyere opp i systemet. Dette råder verken nettselskapet eller strømselskapet over. Prisen på månedsbeløpet på Frihet kommer som en del av endringene i strømmarkedet, og vi beklager det. Vi har også andre avtaler som gode - så ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av strømavtalen din. Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Nettsiden er oversiktlig nok og prisen er gjennomsnittlig, har aldri hatt noen problemer. Liker opprinnelsesgarantien. Jeg syns det er villedende reklame å kalle glitre frihet for «Spotprisavtale som følger spotprisen time for time« når den ikke er timespot avtale men ligger under «andre prismodeller» (som det advares mot å kjøpe til de som ikke måtte ha sett det forresten).

Svar fra Glitre Energi
22.12.2021 15:02
Hei Tan! Takk for at du tok deg tid til å skrive en utfyllende omtale. Det setter vi stor pris på :) Når det gjelder produktet Glitre Frihet har vi hørt på kundene og fjernet bindingstid på produktet, derfor skal ikke dette produktet lenger ligge under "andre prismodeller". Dette er en god og trygg spotprisavtale uten bindingstid, og det har alltid vært en spotprisavtale! Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Glitre har lagt på et ulovlig tillegg på fakturaen - kr. 135,- pr. måned (kr. 1635,- pr. år)"

Lagt til kr. 135,- på hver faktura siden september. Uten å varsle kundene ! Dette vil de ikke høre på. Har ringt, og har skrevet mail. Dette ignorerer de bare !

Svar fra Glitre Energi
29.10.2021 11:15
Hei Elna! Hvis du har Glitre Energi Nett som nettselskap så er ikke dette et ulovlig tillegg på fakturaen din. Det er en del av den faste nettleien "smart nettleie". Nettleieprisen er delt opp i tre; Kapasitetsledd, energiledd og offentlige avgifter. Kapasitetsleddet utgjør 1625 kr i året i trinn 1 (av 5) som du da ligger på som utgjør 135 kr i måneden. Dette er det laveste og første trinnet. Kapasitetsledd gir deg mulighet til å påvirke det du bruker i strøm og vil si at du betaler ut ifra hvor mye kapasitet på strømnettet du som kunde tar ut på en gang. Altså, hvor mye strøm du bruker på en gang. Du kan lese mer om smart nettleie her: https://www.glitreenergi-nett.no/smart-nettleie/ Ønsker du å å dette forklart på telefon er du hjertelig velkommen til å ringe oss på tlf 31 00 42 30. Nettleie er noe alle må betale, og som er strengt regulert av staten. Det er også helt uavhengig av hvilken strømleverandør du har! Mvh Glitre Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke med urealistiske lokkeavtaler for en kort periode dersom man bytter

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er ok. Appen tilknyttet strømabonnementet er imidlertid helt unyttig. Den gir ingen informasjon om timesprisene og fratar abonnent mulighet til smart strømforbruk. For å gi ut denne informasjonen, tilbyr Glitre en ekstratjeneste som du kan abonnere ( og betale ekstra hver måned ) på.

Svar fra Glitre Energi
25.10.2021 15:35
Hei Marie! Takk for tilbakemelding. I appen har vi nå fått visning av "dagens spotpris" så du kan se dagens strømpris. Dette har blitt oppdatert for både Android og IOS brukere. Det er i tillegg en egen graf under forbruk hvor du ser forbruk og kostandshistorikk per dag. Dette er gratis for alle våre kunder :) Vi jobber også med en ny min side som kommer snart. Denne vil erstatte dagens app. I tillegg til dette tilbyr vi tjenesten Glitre SmartBox som viser strømforbruket ditt i sanntid for en ekstra kostnad for de som ønsker dypere innsikt i strømforbruket sitt. Håper dette var oppklarende :) Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål! Mvh Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uinteresserte i kundene og inkassohissige."

De sendte regningen til en mail jeg nesten ikke bruker. Fikk inkassokrav på en regning jeg ikke hadde mottatt, de var helt uinteressert i å snakke med meg. Spør hvilket inkassobyrå de bruker. Er det Kredinor så finn en annen leverandør..

Svar fra Glitre Energi
29.09.2021 13:41
Hei Tom! Det er beklagelig å høre og ikke i tråd med hvordan vi behandler våre kunder. Vi vil gjerne snakke med deg for å rydde opp i eventuelle misforståelser og få riktig informasjon på plass. Ring oss gjerne på 31001550 eller send e-post til [email protected] Ønsker deg en fin dag :) Mvh Glitre Energi Strøm
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
""Tilbud" på varmepumpe fra Glitre Energi Strøm"
3 syns denne omtalen er nyttig

Siste forsøk fra Glitre Energi Strøm på å lure trofaste kunder er et "tilbud" på varmepumpe. Glitre tilbyr en Panasonic HZ25-WKE varmepumpe til kr 26499,- dersom den betales med en gang. Identisk varmepumpe koster kr 18900,- på MegaFlis. På avbetaling over 5 år vil den med "administrasjonsgebyr" koste kr 28239,-. Dersom kunden velger å bytte strømleverandør ila disse fem årene vil hele restbeløpet forfalle til betaling med en gang. For meg fremstår "tilbudet" fra Glitre som et forsøk på å binde trofaste kunder til et kundeforhold over 3 eller 5 år med en skjult trussel om at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over. Jeg imøteser Glitres kommentarer til dette.

Svar fra Glitre Energi
27.08.2021 11:18
Hei Atle, For det første er det ikke vår intensjon å lure kunder inn på et tilbud om varmepumpe. Vi har laget en forretningsmodell for de som ønsker seg varmepumpe på nedbetaling. Dette for å dekke behovet for de som ikke har pengene kontant, og dette er noe kundene våre selv kan bestille og så langt er veldig fornøyd med. Vi lurer ikke kunder inn på denne avtalen slik du fremstiller det – det er faktisk helt frivillig å inngå de og noe kunden selv bestemmer. Når det kommer til pris er det slik at ingen aktører har like priser i dagens marked. Dette gjelder alle produkter, ikke bare varmepumper. Store kjeder som Megaflis kjøper inn større antall og får bedre priser. Denne muligheten har dessverre ikke vi som en vesentlig mindre aktør. Prisen hos Megaflis er uten montering, vår pris er inkludert montering. Vesentlig forskjell. Vi tar ikke høyere pris for montering enn andre selskaper, og forskjellen du sikter til ligger i prisen på selve varmepumpen som nevnt over. For kunden er det selvsagt helt frivillig hvor de ønsker å kjøpe produktet. De kan kjøpe den kontant på Megaflis og bestille montering selv, eller bestille den av oss og få montering inkludert. Helt valgfritt. Når det gjelder din kommentar til at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over, så stemmer selvsagt dette. Sier de opp avtalen på et tidligere tidspunkt må de betale restbeløpet på varmepumpen, de får ikke dette gratis. Dette gjelder alt man kjøper med nedbetaling. Dette er virkelig ikke en trussel, men helt normal praksis. Livet er fullt av valg, og vi er glade for å gi kundene våre et valg om nedbetaling på et så bra produkt som varmepumpe. Selv om du ikke liker vår forretningsmodell så er det veldig mange andre som gjør det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oversiktig pris - ingen lokketilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen og avtalen er enkel og grei. Ikke noe tillegg og ekstrakostnader. De de sier er det de leverer

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:03
Takk for hyggelig tilbakemelding Ketil :) Håper du blir fornøyd, og skulle det være noe er det bare å ta kontakt med vår hyggelige kundeservice. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært hyggelig og god kundeservice. Ryddig faktura. Ellers antar jeg at strøm er strøm.

Sven A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Villedende reklame"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir hele tiden frontet av dere at glitre spot avtale er den beste avtalen. Har 2 hus med strømavtale fra dere, både i januar og februar er totalpris pr kW dyrere med spot avtale som jeg har på ene huset mot glitre standard avtale på hus 2. Er lite hold i reklamen deres da, rettere kalt kjeltringreklame😡😡😡

Svar fra Glitre Energi
28.04.2021 13:01
Hei Sven! Strømprisen i januar og februar var høy i motsetning til fjoråret. Spotprisavtalene til alle strømleverandørene i Norge lå høyere enn fastprisavtaler/variable avtaler, men vil gjennomsnittlig gjennom året være det billigste for deg. Reklamen vår er i henhold til at dette er en den billigste avtalen vår både med tanke på månedspris og påslag, så vi prøver ikke å lure noen i disse tilfellene. Ta gjerne kontakt med vår hyggelige kundeservice om du ønsker en gjennomgang av avtalene dine. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR