Glitre Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forståelig faktura. God informasjon. Ok kundeservice. Men ikke billigst
Tusen takk for hyggelig omtale Truls :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Fikk gode svar på spørsmålene mine fra en hyggelig kundebehandler.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Øystein - Det setter vi veldig stor pris på :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Glitre er det selskapet jeg har opplevd som ett av de mest ryddige strømselskap, ikke noe ekstra påslag utover det som er avtalt. Avtalen gjelder til jeg sier den opp. Avtalen går igjennom Huseierne.
Hei! Tusen takk for veldig hyggelig omtale Helge. Det setter vi stor pris på :) Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Jeg har i dag Glitre Frihet/Glitre Webspot og nå øker dem prisen på fastbeløpet fra 19,- til 39,- . Det er ikke lenge siden dem økte prisen på nettleia også. Dette er veldig dårlig av Glitre. Nå bytter jeg til Tibber eller Klar kraft så fort som mulig og det håper jeg alle andre gjør også.
Hei Geir! Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd. Først må vi få si at nettselskapet og strømselskapet er to separate selskaper, og at nettselskapet er strengt regulert av staten som gjør at de må følge de prisene og reglene som er satt høyere opp i systemet. Dette råder verken nettselskapet eller strømselskapet over. Prisen på månedsbeløpet på Frihet kommer som en del av endringene i strømmarkedet, og vi beklager det. Vi har også andre avtaler som gode - så ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av strømavtalen din. Mvh Glitre Energi Strøm
Nettsiden er oversiktlig nok og prisen er gjennomsnittlig, har aldri hatt noen problemer. Liker opprinnelsesgarantien. Jeg syns det er villedende reklame å kalle glitre frihet for «Spotprisavtale som følger spotprisen time for time« når den ikke er timespot avtale men ligger under «andre prismodeller» (som det advares mot å kjøpe til de som ikke måtte ha sett det forresten).
Hei Tan! Takk for at du tok deg tid til å skrive en utfyllende omtale. Det setter vi stor pris på :) Når det gjelder produktet Glitre Frihet har vi hørt på kundene og fjernet bindingstid på produktet, derfor skal ikke dette produktet lenger ligge under "andre prismodeller". Dette er en god og trygg spotprisavtale uten bindingstid, og det har alltid vært en spotprisavtale! Mvh Glitre Energi Strøm
Lagt til kr. 135,- på hver faktura siden september. Uten å varsle kundene ! Dette vil de ikke høre på. Har ringt, og har skrevet mail. Dette ignorerer de bare !
Hei Elna! Hvis du har Glitre Energi Nett som nettselskap så er ikke dette et ulovlig tillegg på fakturaen din. Det er en del av den faste nettleien "smart nettleie". Nettleieprisen er delt opp i tre; Kapasitetsledd, energiledd og offentlige avgifter. Kapasitetsleddet utgjør 1625 kr i året i trinn 1 (av 5) som du da ligger på som utgjør 135 kr i måneden. Dette er det laveste og første trinnet. Kapasitetsledd gir deg mulighet til å påvirke det du bruker i strøm og vil si at du betaler ut ifra hvor mye kapasitet på strømnettet du som kunde tar ut på en gang. Altså, hvor mye strøm du bruker på en gang. Du kan lese mer om smart nettleie her: https://www.glitreenergi-nett.no/smart-nettleie/ Ønsker du å å dette forklart på telefon er du hjertelig velkommen til å ringe oss på tlf 31 00 42 30. Nettleie er noe alle må betale, og som er strengt regulert av staten. Det er også helt uavhengig av hvilken strømleverandør du har! Mvh Glitre Energi
Kommer ikke med urealistiske lokkeavtaler for en kort periode dersom man bytter
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)
Prisene er ok. Appen tilknyttet strømabonnementet er imidlertid helt unyttig. Den gir ingen informasjon om timesprisene og fratar abonnent mulighet til smart strømforbruk. For å gi ut denne informasjonen, tilbyr Glitre en ekstratjeneste som du kan abonnere ( og betale ekstra hver måned ) på.
Hei Marie! Takk for tilbakemelding. I appen har vi nå fått visning av "dagens spotpris" så du kan se dagens strømpris. Dette har blitt oppdatert for både Android og IOS brukere. Det er i tillegg en egen graf under forbruk hvor du ser forbruk og kostandshistorikk per dag. Dette er gratis for alle våre kunder :) Vi jobber også med en ny min side som kommer snart. Denne vil erstatte dagens app. I tillegg til dette tilbyr vi tjenesten Glitre SmartBox som viser strømforbruket ditt i sanntid for en ekstra kostnad for de som ønsker dypere innsikt i strømforbruket sitt. Håper dette var oppklarende :) Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål! Mvh Glitre Energi Strøm
De sendte regningen til en mail jeg nesten ikke bruker. Fikk inkassokrav på en regning jeg ikke hadde mottatt, de var helt uinteressert i å snakke med meg. Spør hvilket inkassobyrå de bruker. Er det Kredinor så finn en annen leverandør..
Hei Tom! Det er beklagelig å høre og ikke i tråd med hvordan vi behandler våre kunder. Vi vil gjerne snakke med deg for å rydde opp i eventuelle misforståelser og få riktig informasjon på plass. Ring oss gjerne på 31001550 eller send e-post til [email protected]. Ønsker deg en fin dag :) Mvh Glitre Energi Strøm
Siste forsøk fra Glitre Energi Strøm på å lure trofaste kunder er et "tilbud" på varmepumpe. Glitre tilbyr en Panasonic HZ25-WKE varmepumpe til kr 26499,- dersom den betales med en gang. Identisk varmepumpe koster kr 18900,- på MegaFlis. På avbetaling over 5 år vil den med "administrasjonsgebyr" koste kr 28239,-. Dersom kunden velger å bytte strømleverandør ila disse fem årene vil hele restbeløpet forfalle til betaling med en gang. For meg fremstår "tilbudet" fra Glitre som et forsøk på å binde trofaste kunder til et kundeforhold over 3 eller 5 år med en skjult trussel om at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over. Jeg imøteser Glitres kommentarer til dette.
Hei Atle, For det første er det ikke vår intensjon å lure kunder inn på et tilbud om varmepumpe. Vi har laget en forretningsmodell for de som ønsker seg varmepumpe på nedbetaling. Dette for å dekke behovet for de som ikke har pengene kontant, og dette er noe kundene våre selv kan bestille og så langt er veldig fornøyd med. Vi lurer ikke kunder inn på denne avtalen slik du fremstiller det – det er faktisk helt frivillig å inngå de og noe kunden selv bestemmer. Når det kommer til pris er det slik at ingen aktører har like priser i dagens marked. Dette gjelder alle produkter, ikke bare varmepumper. Store kjeder som Megaflis kjøper inn større antall og får bedre priser. Denne muligheten har dessverre ikke vi som en vesentlig mindre aktør. Prisen hos Megaflis er uten montering, vår pris er inkludert montering. Vesentlig forskjell. Vi tar ikke høyere pris for montering enn andre selskaper, og forskjellen du sikter til ligger i prisen på selve varmepumpen som nevnt over. For kunden er det selvsagt helt frivillig hvor de ønsker å kjøpe produktet. De kan kjøpe den kontant på Megaflis og bestille montering selv, eller bestille den av oss og få montering inkludert. Helt valgfritt. Når det gjelder din kommentar til at hele restbeløpet forfaller til betaling dersom man velger å bytte strømleverandør før avbetalingsperioden er over, så stemmer selvsagt dette. Sier de opp avtalen på et tidligere tidspunkt må de betale restbeløpet på varmepumpen, de får ikke dette gratis. Dette gjelder alt man kjøper med nedbetaling. Dette er virkelig ikke en trussel, men helt normal praksis. Livet er fullt av valg, og vi er glade for å gi kundene våre et valg om nedbetaling på et så bra produkt som varmepumpe. Selv om du ikke liker vår forretningsmodell så er det veldig mange andre som gjør det!
Prisen og avtalen er enkel og grei. Ikke noe tillegg og ekstrakostnader. De de sier er det de leverer
Takk for hyggelig tilbakemelding Ketil :) Håper du blir fornøyd, og skulle det være noe er det bare å ta kontakt med vår hyggelige kundeservice. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Svært hyggelig og god kundeservice. Ryddig faktura. Ellers antar jeg at strøm er strøm.
Blir hele tiden frontet av dere at glitre spot avtale er den beste avtalen. Har 2 hus med strømavtale fra dere, både i januar og februar er totalpris pr kW dyrere med spot avtale som jeg har på ene huset mot glitre standard avtale på hus 2. Er lite hold i reklamen deres da, rettere kalt kjeltringreklame😡😡😡
Hei Sven! Strømprisen i januar og februar var høy i motsetning til fjoråret. Spotprisavtalene til alle strømleverandørene i Norge lå høyere enn fastprisavtaler/variable avtaler, men vil gjennomsnittlig gjennom året være det billigste for deg. Reklamen vår er i henhold til at dette er en den billigste avtalen vår både med tanke på månedspris og påslag, så vi prøver ikke å lure noen i disse tilfellene. Ta gjerne kontakt med vår hyggelige kundeservice om du ønsker en gjennomgang av avtalene dine. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Lurte meg i mange år med Innkjøpsprisavtale. Jeg ønskede hele tiden spot avtale men var lurt til å ta Innkjøpsprisavtalen. Når jeg skjønte at dette var lureri og flytte mig til andre selskap så betaler jeg mye mindre i strøm regning.
Hei Albert! Vi prøver ikke å lure noen til å beholde visse avtaler, så her må det være en misforståelse. Vi har oppdatert våre avtaler og avtalen du har hatt er ikke lenger mulig å bestille. Ta gjerne kontakt med oss for en ny strømavtale med bedre vilkår eller se våre nettsider. Mvh oss i Glitre Energi Strøm
Glitre har spesavtale for medlemmer av HL. Jeg er medlem. Og tidl lev kunne ikke matche dette tilbudet.
Betaler nå 107 øre for kwt, ser at pris fra Nord Pool varierer fra 43 til 56 øre i dag, dette kaller jeg å lure kunder har hvert kunde fra 1975, utenom 1 år, ELENDIG KUNDEBEHANDLING.
Hei Alf! Det er mye som spiller inn på strømprisen utover Nord Pool prisen. Hvilken avtale har du? Hvilket påslag? Det kan være enkelttimer i døgnet som har høyere pris enn det som vises på strømbørsen. Nord Pool sin pris er gjennomsnittsprisen den aktuelle dagen, så den kan være vanskelig å sammenligne før du vet totalen av dagen i dag. Håper dette var til hjelp, og kontakt gjerne vår hyggelige kundeservice hvis vi kan hjelpe deg med eventuelle spørsmål du måtte ha, eller om du ønsker å gå gjennom avtalen din. Mvh oss i Glitre Energi Strøm