Meny

Båtlån fra Danske Bank

Alle Båtlån
Bytt til Danske Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Danske Bank omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 147 innen
bank
24%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bare å bytte bank!"

Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og dårlige systemer"

Rævva kundeservice. Evig lang telefonkø, blir bedt om å gjøre alt selv i digitale skjema som ikke fungerer. Hvis du liker å holde det enkelt så styr unna denne drittbanken! Det du sparer i renteutgifter kan du heller tjene på din egen jobb. Hos Danske Bank må du selv jobbe, ringe, skrive og vente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"3 uker for å få et finansieringbevis"

Pga Akademikeravtalen virker danske bank som den lureste banken å benytte når jeg nå skal få meg et boliglån, ettersom de tilbyr den laveste renta. På tross av lav rente vurderer jeg litt å ikke starte å bruke banken ettersom prosessen for kun å skaffe seg et finansieringsbevis er nesten umulig. Etter å ha prøvd 3 ganger å prøve å søke om finansieringsbeviset digitalt uten å få noe tilbakemelding ringte jeg en kunderådgiver. Etter 20 min ventetid på telefon fikk jeg et svar om at for å få finansieringbeviset må man ha møte med en person i banken og nå var det tre uker til neste ledige time. I forhold til andre banker er dette helt sykt. Jeg har fått et bevis i DNB og det tok ikke mer enn en dag.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig brukergrensesnitt"

Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs bank med elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde services og dårlig fagforening avtale"

Danske bank lover boliglån til 1.35% via akademikerne men når det faktisk kommer til stykket giver de deg ingen bolig når alle andre banker giver deg boliglån til kjøpe av ny bolig. Jeg har fått ca 3 mil mer i lån hos en konkurrerende bank og danske gav meg nul kr mer i lån til ny bolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verste banken!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært borte i en dårligere bank. Hold dere langt unna. Det går ikke å få kontakt med denne banken.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tidsmessig. En katastrofe av bruker-uvennlighet."
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har benyttet SBanken i mange år, og latt meg imponere av hvor langt fremme de ligger når det gjelder brukervennlighet. SBanken er følgelig mitt sammenligningsgrunnlag. De har klart å lage en løsning som bare fungerer og som fungerer godt. Intet behov for brukerveiledninger eller å måtte søke seg frem til hvordan man får utført enkle og dagligdagse oppgaver. Akademikerne-avtalen med Danske Bank er økonomisk gunstig for meg, og jeg byttet derfor til DB. De opplevelsene jeg så langt har hatt med nettbanken, minner meg om "DnB anno år 2000". Meget tungvint og lite intuitivt i et forsøk på å fremstå som elegant. Det er faktisk katastrofalt, sett fra et brukervennlighet-perspektiv. Helt ærlig, det er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til SBanken igjen - selv om det vil svi økonomisk. Men skal man virkelig akseptere lite brukervennlige og trege løsninger for hverdagsbruk? Nei. Jeg vil på det sterkeste anbefale Danske Bank å ta en kikk på hva SBanken har klart å få til. Det er et MEGET godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Det er tydelig at nettbank-løsningen til DB overhodet ikke har vært prioritert. Noen artige eksempler fra OM NETTBANK - TEKNISKE KRAV samt OM NETTBANK - DRIFTSSTATUS: -Supportsidene anbefaler Internet Explorer v. 9 eller nyere. I år 2021 er det ingen som bør anbefale IE til noe som helst. - Det omtales JAVA-basert BankID-løsning ("For å kunne benytte BankID skal du ha Sun Java installert på din PC"). Dette til tross for at det er fullt mulig å benytte BankID uten Java. Er det i det hele tatt noen som benytter BankID med Java i 2021? - Løsningen er meget treg (dette til tross for at det skrytes av at den skal kunne kjøres over ...56k-modem og ISDN) - Løsningen er lite intuitiv. Forfallsregister ... godt gjemt! Hvor oppretter jeg AvtaleGiro? Hvor finner jeg kvitteringer for utførte betalinger? - Bruk av BankID, kunne dere ikke ha gjort det enkelt: fødselsdato og mobilnummer. Deretter autentisering ved hjelp av BankID/mobil. Ferdig. Men, neida. Må inn med fødselsnummer, ta en runde på BankID/mobil og deretter frem med personlig BankID-passord. Tungvint. Skal Danske Bank i det hele tatt kunne brukes som dagligbank, må tjenestene som skal benyttes på daglig basis faktisk fungere. Knirkefritt. Raskt. Effektivt. Uten irritasjonsmomenter. Dette kan bare bli bedre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR