Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
28%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
30
17
16
27
93
Sorter omtaler etter
Viser av 183 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Greit i begynnelsen, men elendig nå!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tull med nettbank til stadigheter Skandalesaker om DNB ASA, som ingen grenser har.

Tull og tøys med nettside og fakturering. Får ikke til å opprette Avtalegiro og eFaktura.

Eksisterende AvtaleGiro'er står som "aktiv", selv om de ikke blir trukket.
Hva er dette for noe tull?

Dette har skjedd mye siste tiden, men før var dette intet problem.

Dårlig kundeservice - dyrt å ringe dit for å høre musikk i en halvtime, og gjerne lengre.

De er vokst seg altfor stor og har nå masse gebyrer, for at kunde skal betale for å spare penger. Helt sykt!

Jeg vurderer seriøst å bytte bank!

Gerd T. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En av norges dårligste banker"
5 syns denne omtalen er nyttig

De flår deg på gebyrer... Og har en banksjef som ikke hadde hørt om Luxenburgavtalen!!! Den hørte jeg om for minst 15 år siden, så man må da være temmelig tett i pappen for ikke å få med seg det.
Mulig det er bra bank hvis man skal plassere store beløp og har barn som trenger jobb i bank osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Latterlig dårlig kundebandler"
6 syns denne omtalen er nyttig

Møtte på en saksbehandler fra bygda i nærheten av der jeg er født og kommer fra, Oppland.
Søkte om ett tilleggslån på 600000,- for å utvide eksisterende boligmasse til hybeldel. Dette ville innbringe oss ca 10.000, - ekstra pr. mnd, skattefritt.

Boligens verdi har på 2,5 år økt med 3 millioner kroner. (siden takst nov 15) Dette område vi eier bolig på er ett av de mest populære knutepunktene i bærum. Sentralt til t-bane, buss, tog etc. (i etterkant snakket jeg med en megler som ville antyde en prisstigning i dette område til 3,5-4 mill på de 3 årene jeg har bodd her.

For det første etter å ha innsendt alle lønnslipper, alltinn opplysninger, dokumentasjon fra firmaer vi eier og diverse så fikk vi avslag. Vi fikk beskjed om at vi egentlig ikke hadde økonomi til å ha det huset vi i dag har....?? Javel tenkte jeg. Pussig at vi da har klart oss bra i 3 år allerede. Vi har i dag ett mnd. huslån på ca. 22.000,- og leier ut en leilighet i underetasjen for 15.000,- pr. mnd skattefritt. Vi har ca.totalt 1.3 mill brutto totalt pluss ca. 200.000,- vi tar ut av ett firma i sommermånedene.

Det endte opp med at vi tok opp ett lån fra firmaet istedet for å slippe å høre på sånt "tulleprat" fra en "bygdebank" som ikke forstår seg på forskjellen mellom "grisgrendte strøk innafor" og oslosonen og som ikke tar hensyn til verdiøkning ei heller inntekter dette genererer.

Så jeg bare forundrer meg over saksbehandlere som kan sitte hvor som helst i landet og ikke vite grunnlaget for mulighetene det faktisk er i ett strøk som er "sprengt" dvs. Oslo-Akershus og hvor uteleieprisene er såpass høye at man nesten bare kan leve av å leie ut kjelleren.

Og ikke nok med det! Jeg fant jo en åpen facebookprofil på saksbehandleren der hvor han har skrevet personlige ting som om at "ja, nå må regjeringen stramme inn lånekravene" og diverse andre ting som han kanskje ikke burde lufte så veldig siden han er en bankens representant.

Så etter og faktisk å ha lest innleggene til saksbehandler så skjønte jeg jo at her var løpet egentlig kjørt før det i det hele tatt hadde begynt.

Oppfordrer alle til å sjekke opp hvem man snakker med før man kaster bort sin egen tid.

Vi kommer også til å skifte bank etter nyttår.

DNB har jeg brukt siden jeg var liten men nå er det over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Etisk forkastelig med lite omtanke om sine kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre kun dårlig erfaring med DNB. Det er en rekke ting jeg ser etter i en bank.
1. Banken skal vise omtanke og fremstå som en service til sine kunder, her bommer DNB helt. Banken har en elendig nettbank som støtt og stadig er nede. Selv etter en rekke kommentarer fra kundene i de siste årene har ingenting endret seg. Like så kan det sies om mobilbanken.
2. Banken forvalter pengene mine etisk riktig (i hvert fall unngår kjente etiske overtrampt). DNB har vært i søkelyset for en rekke etisk forkastelige handler og forvaltninger av pengene mine. Alt fra Panama Papers til Dakota Access Pipeline. Her må DNB rydde opp.
3. Banken har ingen spesielle tilbud som gjør opp for de forrige 2 punktene, og det er dermed like greit å bytte bank.
4. Og bare for å slenge med poenget til slutt... Jeg venter enda på en bank som overfører penger i helgene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice på telefon snakker engelsk uten å velge det, samme situasjon på chat, de begynner å skrive engelsk.
I tillegg hvis banken måtte ringe deg tilbake du må vente lang tid.
Ikke fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig misfornøyd med DNB. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice"

I forbindelse med boligkjøp ble det innhentet tilbud på finansiering fra flere banker, deriblant DNB og det er det verste jeg har vært med på når det gjelder kundeservice. Det tok 5 uker fra første kontakt og saksbehandler måtte purres kontinuerlig. Når første tilbud kom hadde ikke saksbehandler klart å legge inn riktig opplysninger, enda alt var sendt inn på e-post flere ganger. Det endelige tilbudet var forsåvidt greit, men etter dårlig og lang saksbehandling hjalp ikke det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Økt boliglånsrente og gebyrer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, både på bank og forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er primært en omtale om kundeservicen til DNB.

Forvent lang ventetid på kundeservice. Hjelper lite om nummeret er åpent 24/7 om de ikke svarer. I tillegg høres kunderådgiverne ut som de helst ikke vil at du skal ringe. Kjenner noen som har platinum visa, og disse kommer alltid til en rådgiver i løpet av sekunder og får god service. I ganske stor kontrast til vanlige kunder.

Når det kommer til bilforsikring, tilbyr de også veihjelp. Den ene gangen jeg trengte dette, ble jeg lagt på to ganger av serviceagenten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Refinansiering av eksisterende boliglån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, får aldri svar men må purre på med mailer konstant for deretter få avslag. Har lån på 1. 5 mill og takst på gården er 3,2 mill. Ene del av gården skal selges for 1,2 mill, men enda får vi ikke refinansiert til oppussing som en overgang til ene delen er solgt. Anbefaler overhodet ikke DnB til noen lenger. Bytter bank og skal aldri mer skryte av denne banken mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett forferdelig kundebehandling.
Virker som du fornærmer hele familien deres på selv de enkleste spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt grei bank"

De er konkurransedyktig god service. Bør helst ha litt kontakt med rådgiver for å få et godt tilbud. Min erfaring er at noen gir veldig god service og andre ikke. Er du misfornøyd så prøv en annen rådgiver i banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB er Norges dårligste bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"For store til å ha kontroll"
5 syns denne omtalen er nyttig

OK tjenester, produkter og priser selv om betingelsene aldri er av de beste i klassen. Raske og trivelige på 04800. Litt rot er det imidlertid. Trengte 3 forsøk på å få scannet passet mitt, og selv etter dette greide de aldri å sende meg kodebrikke til BankID.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service, dårlig bank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vil bytte bank da kundeservicen er elendig og de sitter og holder på pengene mine, noe de ikke har rett på!

Daniel G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ønsker meg ikke velkommen som lånekunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere erfaring med DNB har vært gode, helt frem til jeg skulle søke boliglån. DNB ga meg avslag på telefon. De brukte kun SIFO tall, og gadd ikke sjekke mitt faktiske forbruk. Jeg ble tipset om å kontakte Danske bank. De sjekket mitt forbruksmønster, og ble veldig imponert, og innvilget meg boliglån.

Jeg ringte så DNB og ga dem en sjangse til å komme med et tilsvarende eller bedre tilbud. Det var det ikke interessert i da de igjen så på sitt fantastiske SIFO budsjett, og sa jeg tjente for dårlig. Danske bank hadde jeg til og med opplyst om at jeg skulle studere kommende høst, noe som DNB ikke fikk vite om ettersom det ikke var planlagt på tidspunktet.

Kort oppsummert: DNB har så stor kundegruppe at de rett og slett er late, og ikke gidder å bruke noen ressurser på å beholde meg som kunde.

Jeg er sjeleglad for at jeg tok tipset fra søsteren min, og ikke slo meg til ro med at alt håp var ute. Snakket med kolleger og venner, og det virker som at overaskende mange har et tilsvarende inntrykk av DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig og rotete å følge opp saker"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring da jeg prøvde å åpne konto for mine barn. Det verste var at de ringte aldri tilbake når de lovet å gjøre det, og veldig treg med respons da jeg sendte mail for fortelle dem om hvor dårlig deres behandling av saken var.
Du får en følelse av at de ikke bryr seg i det hele tatt. :-( Jeg har vært kunde av DnB så lenge jeg kan huske men har jeg fått nok. Jeg bytter bank!!!

Kundetilfredshet
Rådgivning
"Kundevennlige og konkurransedyktige"

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kunder er noe dritt!"
3 syns denne omtalen er nyttig

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

Eivind H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God til det jeg ønsker av min bank"

God servise og hjelpsom ved vanskeligheter. Jeg er i det hele godt fornøyd med banken.
Det som kunne bli bedre er min bruk av banken. Jeg er snart 90 år og mye er bedre enn det vi drev med i mine beste dager. Hadde jeg begynt med bank virksomhet på den nye måten, hadde jeg nok utnyttet mulighetene til mere avangsert bank virksomhet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig kundebehandling!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke en bank og anbefale"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter 30 år som kunde i DNB var det over. Opplevde svindel med mitt DNB kort i utlandet. Da jeg ikke har hatt noe slik før trodde jeg at dette ville bli ordnet opp i, men nei. DNB avviste alt og beskyldte meg for løgn! Dette er ikke en bank jeg anbefaler til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank alltid tilgjengelig"

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

Søk Bytt.no