Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ligg unna

Omtale av  Lars C. J

Klønete nettbank som det er vanskelig å finne fram i. Feilmelding hvis du prøver å komme i kontakt med noen.

Svar fra DNB Bank
07.04.2024 16:58

Hei! Leit å høre at du har problemer med å finne frem i nettbanken. Hvis du får feilmelding når du forsøker å chatte med oss kan du prøve å logge inn via en annen nettleser. Gjerne ta kontakt med kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med å finne frem og bli kjent med nettbanken :-) /Lisa

Fraråder på det sterkeste å bruke DNB

Omtale av  Siri

Erfarer at DNB ikke forholder seg til gjengjende lovverk, blant annet den nye finansavtaleloven og dens forbrukervern. Dette kan potensielt sette kunden i en enorm økonomisk risiko som DNB tjener på, og kunden taper på. Dnb har utvist liten til ingen vilje til å ta noe ansvar for lovbrudd de har begått som har ført til store økonomiske tap. Jeg fraråde på det sterkeste rådgivning og inngåelse av avtaler med dnb. De handler kun utfra sine egne interesser og aldri kunden.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 21:27

Hei, det er leit å høre du har denne meningen om oss. Vi operer alltid innenfor lovens rammeverk, og kan derfor ikke helt svare på hva du sikter til... Vi har alltid våre kunder i fokus når vi driver kundebehandling, da det er våre kunder som gjør oss til den vi er i dag :) /Vinjar

Elendige greier

Omtale av  Per Å. E

Nå har de spist opp Sbanken som jeg har vært storfornøyd med og resultatet er verre enn fryktet. Brukeropplevelse og design er elendig i tillegg til at jeg ikke kommer inn på fonds modulen idet hele tatt. Nå på femte dagen. Vi har dessverre vært late og beholdt barnens kort og konto i DNB. Det blir det nå slutt på.

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 21:49

Hei, vi har forståelse for at det er frustrerende når ting ikke fungerer slik det skal. Det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken den siste uken, men vi jobber med det og håper at alt snart er på plass. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra, og håper du vil gi oss en sjanse! /Lisa

At det går å rasere Sbanken slik

Omtale av  Svein E. D

rasert skandia banken desverre, håper og jeg vet det blir flyttet masse kunder fra de nå

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 21:54

Hei! Det er synd at du opplever det slik. Ta gjerne kontakt med kundesenteret dersom du har tilbakemeldinger eller innspill til oss. /Lisa

Ødelagt Sbanken

Omtale av  Christian

DNB har regelrett radbrekket Sbanken, og den nye appen til Sbanken er bare et skall over DNB. Alt av aksjer og fond har værte nede i over 2 døgn. Nettbanken til DNB (som nå også gjelder Sbanken-kundene) er et trist syn som minner om noe som har overlevd siden 2005.

Svar fra DNB Bank
06.04.2024 15:56

Hei! Appen er utviklet på samme teknologiske plattform som DNB, og derfor vil mye være likt, men du vil fortsatt kjenne igjen Sbanken. Vi skal jobbe videre med å gjøre Sbanken-appen enda bedre og i tråd med det vi vet kundene våre ønsker seg. Vi har troen på at dette skal bli veldig bra, og på sikt skal man få hele banken i lomma. Om du har forslag til forbedring kan du gjerne komme med innspill! Det har dessverre vært noe ustabilitet for aksjer og fond i appen. For deg med Android og den nyeste oppdateringen av Sbanken-appen, er spareløsningen delvis tilbake. For iOS-brukere jobber vi fortsatt med en løsning, men i mellomtiden kan du logge inn på dnb.no for å se oversikten over aksjer og fond. Etter innlogging, velg "Sparing og investering", deretter "Spareoversikt", og til slutt velg "Sbanken". /Lisa

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Et rent mareritt

Omtale av  Khf

Rett og slett helt elendig på alle nivå. Virker ikke mesteparten av tiden, og nettbanken ser ut som den er designet av apekatter. Imponerende hvordan de har tatt en av Norges beste banker og gjort det til et like dårlig produkt som resten av DNB-konseptet. Anbefaler alle å komme seg vekk så fort som mulig.

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 16:14

Hei, KHF! Det er ikke å legge skjul på at det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Det kjenner vi selvfølgelig på, og vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg og alle andre bankkunder på beste måte. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til :) /Even

Håpløst

Omtale av  Kristian

De har gjort det tilnærmet umulig å kontonummer til din aksjesparekonto når du ønsker å flytte din konto til annen bank.

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 16:15

Hei, Kristian! Det er ikke å legge skjul på at det har vært litt innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Aksjesparekonto har hatt litt utfodringer. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til :) Her er en liten workaround-oppskrift for hvordan du finner kontonummeret til ASK: 1. Trykk på Sparing og investering -> Spareoversikt 2. Velg Sbanken ved "Vis investeringer." 3. Trykk på "fond" og "kjøp fond." 4. Legg til et fond som er godkjent for ASK i handlekurven 5. Trykk på handlekurven 6. I nedtrekksmenyen der belastningskonto velges vil ASK, som er skatteobjektet, (hovedkonto) vises med kontonummer. 7. I nedtrekksmenyen for delkonto vil alle delkonto tilhørende skatteobjektet (hovedkonto) vises med kontonummer. /Even

Kontroll

Omtale av  Meg

Dnb kontroll er verste som finnes dere lar folk sitte uker uten noe form for penger skam dere, dere burde så lang tid på å svare

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 15:14

Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, men vi har ikke tilgang til å gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål knyttet til dette. /Marthe

Styr unna, nettbank fra forrige århundre.

Omtale av  Jørgen

Jeg er egentlig Sbanken kunde, men den har jo DNB slukt og fjernet, så jeg skriver likegodt min omtale her da jeg i praksis er en ren DNB kunde. DNB lanserte "ny" app til sbanken, men dette er på ingen måte en ny app, men en blåkopi av DNB appen med andre farger. Nettbanken til Sbanken er fjernet, og en må bruke dnb sin nettbank som sannsynligvis er norges dårligste nettbank. Her er det ikke brukt en krone på oppgradering av UX siden 1995. Jeg skal heldigvis flytte til en moderne bank, men jeg vil ikke anbefale noen å bli kunde i DNB.

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 15:51

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med ny app og DNB sin nettbank. Begge deler er stadig under utvikling, så vi setter stor pris på om du har konkrete innspill på ting du savner. /Marthe

Ikke lenger en bank med tillit hos kundene

Omtale av  Stig L

Rett og slett forferdelig dårlig ... Styr unna om du kan. Oppkjøpet av Sbanken med fjerning av nettbank...dette er får dårlig DNB Etter et langt kundeforhold, har jeg mistet troen på dette de holder på med. Når en bank gjør hva den kan for å ødelegge gode konkurrenter og gi sine nye kunder dårligere og dyrere tjenester...nei takk..

Svar fra DNB Bank
04.04.2024 16:15

Hei, Stig! Det er ikke å legge skjul på at det har vært innkjøringsproblemer på enkelte tjenester i DNB og Sbanken etter påske. Det kjenner vi selvfølgelig på, og vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg og alle andre bankkunder på beste måte. Det eneste som betyr noe for oss og våre kolleger i Sbanken er å skape gode opplevelser, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til og da tror vi dette blir kjempebra! :) /Even

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Store problemer etter at Dnb flyttet meg fra Sbanken til Dnb

Omtale av  Helge

Alle fond forsvunnet fra nettbank og app, Spare-app virker ikke og kundeservice svarer ikke grunnet overbelastning. Dette skjedde etter at de flyttet meg fra Sbanken til Dnb.

Svar fra DNB Bank
03.04.2024 15:17

Hei Helge, det har dessverre vært en feil som jobber med å rettes opp i. Kundesenteret har hatt stor pågang, forsøk gjerne å ta kontakt med oss igjen. /Viktoria

Ingen bank kan erstatte SBanken, men hvem kommer nærmest ?

Omtale av  Agnar

I påsken "slaktet" DNB det som var igjen av SBanken, stengte nettbanken og kom med en mobilbank som lignet grisen. Kan slikt være lov ?

Svar fra DNB Bank
03.04.2024 22:17

Hei Agnar. Kjedelig å høre at appen ikke falt i smak. Håper du vil gi oss en sjanse. /Thomas

Kjempeutdatert nettbankløsninger

Omtale av  Mst

Er inn i granskauen utdatert og uoversiktlig. Ingenting av dagens Interface som man forventer på et moderne nettside/nettbank er til stedet, ingen automatikk, alt må skrives og klikkes manuelt.

Svar fra DNB Bank
03.04.2024 15:15

Takk for tilbakemelding, vi gjør stadig endringer og oppdateringer. Håper du kan bli fornøyd på et senere tidspunkt. /Viktoria

Et gufs fra fortiden

Omtale av  Nyseth H

Ble tvunget over på DNB's nettbank da de tok over Sbanken. Det føles som å gå 14 år tilbake i tid ift grensesnitt og brukervennlighet på DNB's tjenester. En "dinosaur" som DNB burde ikke få lov til å begrense folks tilgang på intiutive og moderne bankløsninger.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:02

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Dårlig rådgiving

Omtale av  Christian S

Blei lurt opp i stry av en kunderådgiver når det gjaldt pensjonsparing/investering for noen år tilbake

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:54

Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Hvis det er noe vi kan hjelpe deg med kan du gjerne kontakte vår kundeservice, så håper jeg vi kan rette opp inntrykket du sitter med. /Lisa

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Styr unna

Omtale av  Kj

Dnb har kjøpt op Sbanken og har ødelagt banken, appen osv Appen dekker ikke mine behov.. må inn på dnb nettbank for å forsøke å fikse dette Blant annet utenlandsk betaling er ikke mulig Styr unna

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:01

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og det kommer mer :-) Håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR