Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

DNB Bank omtaler og erfaringer

125 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
28%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
20
11
12
20
62
Sorter omtaler etter
Viser av 125 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kunder er noe dritt!"
3 syns denne omtalen er nyttig

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

Eivind H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God til det jeg ønsker av min bank"

God servise og hjelpsom ved vanskeligheter. Jeg er i det hele godt fornøyd med banken.
Det som kunne bli bedre er min bruk av banken. Jeg er snart 90 år og mye er bedre enn det vi drev med i mine beste dager. Hadde jeg begynt med bank virksomhet på den nye måten, hadde jeg nok utnyttet mulighetene til mere avangsert bank virksomhet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig kundebehandling!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke en bank og anbefale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter 30 år som kunde i DNB var det over. Opplevde svindel med mitt DNB kort i utlandet. Da jeg ikke har hatt noe slik før trodde jeg at dette ville bli ordnet opp i, men nei. DNB avviste alt og beskyldte meg for løgn! Dette er ikke en bank jeg anbefaler til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank alltid tilgjengelig"

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

Ilsint-Dnb-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rotete nettbank, uoversiktlig og alt for mange innloggingsmetoder og duppeditter.. Og en kode for alt. Jeg har normal datakunnskap. Men det er stort sett problemer når jeg skal gjøre noe ekstra eller betale regninger.

Og til chatten:
I dag logget de ut fra chatten selv om jeg spesifiserte at jeg hadde tregt nett og gjerne skulle kommet i seng til 23. Likevel logget de av chatten og kl er nå 01 og jeg må vente i kø hver gang de logger av. Oppå dette får jeg beskjed om å bytte nettverk.
Beklager DNB men det er dette nettet jeg har tilgjengelig akkurat nå. Om banken skulle komme over dette så er det ikke slik man behandler kunder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å hjelpe hverken på kontoret eller på tlf kan ikke forklare hvorfor ting blir trukket fra konto....... Får ikke bestilt nytt kort da konto står i minus, setter inn for å rette dette men kom et gebyr eller noe fra de. Som de ikke kunne svare på hva var da vi spurte..... Skall bytte bank.

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stenger kontoret"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har gode omsetning i fjor, og de vil bare tjener penger, uten å tenker på kunder, og skal stenger fillialer over hele landet.

Dette er slik DNB behandler kunder som har vært sammen med dem for mer enn 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Upersonlig storbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra, må betale for å sette inn penger å betale for å ta ut egne penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får en inn penger tidlig i en mnd. Fåren ikke beskjed før på kontouskrife midt i neste mnd, for dårlig. Har det ikke vert for att en kan ta ut penger hos postbudet mot betaling kr. 10 så har jeg kuttet forbindelsen, ingen rente ut 0, 10, 20, 0 rente inn, bare gebyrer. Dårlig bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB er banken min det"

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

Jon K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Generelt veldig fornøyd"

Kjempebra bank, men det mangler endel på lokale minibanker i og med at alle lokale banker er lagt ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Først fjerner de en rekke tjenester som innskudd, uttak, valuta og så hevder de at pga. endrede kundeadferd så legges en rekke filialer ned fordi det er så få som besøker banken!

Snakk om å rette baker for smed - og legge ansvaret over på kundene!

Dnb har megastort overskudd med fjerner filialer og ansatte med et pennestrøk for å tjene enda mere penger. Hvor er samfunnsansvaret? Anbefaler alle å bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synes det er dårlig gjort at de stenger så mange bankene i distriktene og si opp 600. Overskudd ifjor var på hele 12 billarder! Tenkt å bytte bank, få bedre innskuddsrenter andre steder.

Margit B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre kundebehandling å møte kunden øye til øye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Grei oversikt på alle månedlige utskrifter. Det gir problemer for mange i sær eldre kunder når de nå legger ned mange filialer. Mange behersker ikke data eller mobiltelefon og føler seg helt hjelpesløse. Flere kunder vil bytte bank etter en tid. Jeg har ingen problemer med data med mine 75 år. MEEEN!!

Astrid H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB Bank"

Er en sikker og fin Bank. En Bank som en trykt kan bruke og samtidig at BNB kort gjelder over hele Europa.
Har brukt DNB i snart 15 år og er kjempe fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fair, enkel, ryddig og effektiv i alle sammenhenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Åpen og trivelig dialog. Betraktninger, evalueringer, konsekvensanalyse og beslutning fungerer optimalt.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Positiv"

Jeg synes DnB har en flott kundeservice og at man raskt får svar på sine henvendelser som jeg alltid gjør gjennom nettet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Postbanken / Dnb"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i postbanken hele tida frem til det ble Dnb. Vært like fornøyd med dnb. Etter nettbanken kom har jeg klart meg utmerket med det. Har jo telefon i tillegg hvis det er noe ekstra.

Karin H. P. H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg lite om kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt DNB siden 1972, men vurderer å bytte bank, vet ikke helt om eller når nedlagt her jeg bor. Ingen å henvende seg til annet enn på telefon, jeg hører dårlig og liker ikke å snakke i telefon med fremmede.
Jeg har alltid likt banken her i Kirkenes god service og hyggelige mennesker, men det blir det jo slutt på nu.
Ser ingenting som er bra fremmover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid behjelpelige og raske til å svare"

DNB kan hjelpe til med det meste og matcher andre banker på pris og rente, etter litt press. Eneste som er å utsette at House Saud har vesentlige eierinteresser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Savner den personlige kundekontakten"

Skjønner ikke at DNB med sine store overskudd skal "flå" de som ikke er på nett når de skal betale regninger. Helt uforståelig og lite kundevennlig. Og ikke kan man gå i banken og "ta ut" penger lenger heller. Hjelper lite med lørdagsåpent når de tjenester man ønsker ikke er der lenger.

Wenche S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svært bra"

Jeg har aldri problemer med DNB. Det er en bank til å stole på. Blir bare overrasket over saldoen noen ganger.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap