Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 14 innen
bank
26%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
31
17
17
31
110
Sorter omtaler etter
Viser av 206 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tilstrekkelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har bra tilbud til alle som bare er ute etter å ha bank konto og nettbanken til betaling av faktura til privat bruk og ikke bedrifter eller større arbeidsplasser og fabrikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank, ikke for folk flest"
6 syns denne omtalen er nyttig

DnB har nå lagt ned alle filialer i Hurum Kommune. Jeg prøvde å bli kvitt noen kontanter men neida. Trodde det var en filial i Sætre men den var borte til fordel for en annen bank..... Som ikke tok imot kontanter. Jeg tenker med gru på eldre som vil snakke med folk og ikke er konfortabel med kun nettløsninger. Jeg har et langt kundeforhold i DnB og ser at de binder kunder (som alle andre banker) Ved å pushe lån, forsikring, pensjon og betalingstjenester slik at det er endel jobb for kundene å bytte bank. Men NÅ er det nok.

Svein-Anders A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank av mange"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde noen år nå.
Nå er de veldig mye forandra de siste 2 årenes tid. Blitt dårligere service og mindre hjelp og info.
PLUNDRETE!
Men hvilken bank skal en gå til tro?
Synd at jeg ikke KAN bytte nå på noen år ennå!
Fastrente på boliglån låser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig for vanlige kunder"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tar ikke vare på "vanlige" kunder. Har en ledelse som burde ha vært skiftet ut pga uetiske engasjement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Føler meg lurt!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bil-lån på ca 8% nominell rente, og godtroende som jeg var, signerte jeg på dette!
Helt til jeg oppdaget etter en stund at den effektive renten var på sinnsyke 18,9%
Noe jeg overhodet ikke ble opplyst om før signering..!!
SVINDLERE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig Bank"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig folkens, nå er det på tide at folk bytter fra DNB! Elendig service, lurer kunder, frekke tilbakemeldinger og alt for ofte er det umulig å logge inn i nettbanken...

Torbjørn V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arroganse og kundefientlighet"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syntes banken er arrogant og kunde fientlig. En bank som overhodet ikke fortjener lojale kunder.

Kowalski
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Tverrr og vanskelig på et lite lån med refinansiering på 2 mill.
Masse spørsmål på hva pengene skulle brukes til etc.
Byttet til skandiabanken. Enkel og kjapp levering av lån.

ALDRI MER DNB!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekk kundebehandler"
8 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler hos DNB forsikring var utrolig frekk og uhøflig når han svarte meg over telefon. Fikk ikke hjelpen jeg skulle ha, endte opp med at vi begge ble irriterte og la på telefonen. Etter å ha vært kunde hos DNB i 18 år, bryter jeg all relasjon til banken.

Marielle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre dårlig, like før jeg vil bytte bank hvis skjerpes skjer, etter 3 år kundeforhold. Hver gang hadde problem, og kontaktet DNB har jeg ikke fått den hjelpen jeg hadde ønsket eller svar på spørsmål jeg lurer på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mangler bank i nærområdet. Både jeg og hustru har vært gode, trofaste kunder i en årrekke og føler en viss grad av diskriminering av denne årsak. Basert på pengemarkedsrenten det generelle rentenivået i Norge mener vi bestemt at vi betaler for høy rente på aktuelle lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ofte problemer med nettbank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Beholder kundeforhold kun p.g.a. gammel vane , og kun som lønnskonto-kunde. Har sparepenger i annen bank som gir bedre renter. Servicen er ikke lenger hva den var.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bank som hjelper deg fra A til Å ... Glem det.- "
6 syns denne omtalen er nyttig

Bank som ønsker å hjelpe deg fra A til Å, Glem det, du står alene på A.
Etter 15 år i banken er det nok. Nettbank som virker kun om det er fint nok vær, kundeservice som er uhøflige og rådgivere som er mer interessert i å pakke på deg dyre kredittkort, forbrukslån og sparepakker en å gi ærlige råd.
Styr unna denne banken.

Bjørn H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ingen hjelp til noe. Ansatte ikke istand til å hjelpe til med aksjer og domains. Hadde flaks og fikk 500,000 dollar igjen for 40 dollar på ett år. De kan ikke hjelpe til med overføring for de skjønner ikke. Fikk beskjed om å gå til forretnings advokat. Forferdelig.

Rita H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB kunde i 40 år og fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har være kunde i DNB i 40 år og er fornøyd. God kundeservice. Mulig noe dyrere renter på enkelte type lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Har et langt forhold"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har et langt uproblematisk forhold men opplever dem som arrogante og lite kundevennlige nå. De er store og tar ikke småkunder alvorlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvor skal man starte...?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha mistet alt av betalingsalternativer med lommeboka nylig og ettersom alle butikker i en omkrets på 50+ kilometer har avviklet bank i butikk så man ikke får ta ut noe med pass, har jeg vært pent nødt til å vente på nye bankkort her. Det er i underkant av 14 dager siden jeg bestilte kortet; en prosess som DNB ifølge tar 5 virkedager. 10 av dagene har jeg vært tvunget til ufrivillig vannfast siden jeg ikke har noe å betale med enda. Ved forsøk på å sjekke statusen til de nye kortene, kunne ikke kundeservice gjøre noe. Men helt til slutt rakk fyren å prøve å prakke på meg et gunstig lån...

Dette er nok bare toppen av et stort.... STORT isfjell med DNB.
Har tilgitt dem mye. Alt fra ikke fungerende nettløsninger, konstante kontraktsendringer, utrolig frekke kundebehandlere, prisendringer og bortforklaringer. Men etter denne siste flausen tenker jeg at det er på tide å sette streken. Min tålmodighet her er ved veiens ende.

Kunne jeg gi mindre en én stjerne, hadde jeg nok gjort det.
Tror ikke jeg trenger å si mer.

Carina G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig forferdelig - uproffesjonell og skaper usunne økonomiske holdninger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lån.. De billige lånene kan du ikke få.. Men de dyre lånene kaster de etter deg. Lyst på høy kredittgrense på mastercard? - Ok med et tastetrykk. Lyst på forbrukslån? - Ok med et tastetrykk. Vil du ha kreditt på kontoene dine? - Ok med et tastetrykk. Vil du ha billån med den dyreste renten? - Ok med et tastetrykk. Men ønsker du derimot spareprodukter.. Et hav av papirer må leveres.. Alle rådgivere har ulik kompetanse.. Du gidder ikke lenger. Minstejenta får klare seg uten sparekonto og storebrors blir benyttet til begge. Ønsker du å refinansiere boliglån? Ok- men da må du ha 2 boliglån... Ønsker du etter noen år og samle de til et boliglån for å betale mindre I renter.. Så er det.. UMULIG! Refinansiering ved husbygging - nei fra DNB. Ja fra absolutt alle andre banker... Vært kunder der i 20 år. Nå har jeg sendt klage til finansklagenemden om en rekke forhold. Styr unna. Eneste positive er tilgjengeligheten for innskudd og uttak i butikker og kort til de under 15 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rett og slett dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Erfaringen min strekker seg over 25 år.
DNB er en bank jeg bruker fordi jeg må og ikke fordi jeg vil.
Dårlig service, overpriset tjenester (kort & transaksjoner).
Har satt i gang en prosess for å forlate DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank er grei
Enkelt og ringe til
Dårlig kundeoppfølging
Lurer deg til kostbare løsninger
For dyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en dårlig bank nettbank er ofte nede og de er dyre. De burde gjøre kunde fornøyde og gjøre noe med nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig og dyr bank. Pga en imbesil kunderådgiver ble byggelånet vårt mange tusen kroner dyrere i renteomkostninger. Vedkommende nekta å skrive under på papir som ville utløst husbanklån, måtte ha hjelp fra husbanken som kontakta banksjefen for å få hjelp.

Torstein O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, men for dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høyere rente på boliglån en mange av konkurrentene. Dyrere tjenester enn mange andre banker. I det hele tatt ikke en bra bank for hvermannsen som ikke er VIP kunde. Har hatt relativt ofte problemer med drift av nettbanken.
Men stort sett fungerer det jo helt greit...

Thor-Arne F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit. Verken + eller -
Har ikke hatt bruk for andre ting enn det som folk flest trenger. Der har ting bare fungert greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt mye penger på dårlige kunderådgivere i denne banken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt mc og forbrukslån.. Alle rådgivere kommet med feil råd.. Resultat.. Lån gått til inkasso.. Ikke noe problem med dekning på konto. De stoppa trekket på forbrukslån.. Og etter 4000 kr i telefonregninger så ble lånet slettet. Samme nå med mastercard.. Det var dekning på kontoen.. Men igjen så stoppa de trekket. Havna hos Lindorff.. (gjort meg til en dårlig kunde). Dekning da og, og jeg er kanskje naiv som tror en skal stole på spesielt denne banken.. Så vær obs.. Og ikke gi deg om du vet du har rett!!

Søk Bytt.no