Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 148 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
65
31
29
64
278
Sorter omtaler etter
Viser av 467 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Satt ned renten i dag med 0,5% etter Norges Bank har satt ned 1,5% :-/"
4 syns denne omtalen er nyttig

For en kynisk bank.... De "NARRET" meg over fra Sbanken og ga meg samme rente for 1 år siden. I dag har jeg (etter justering i dag ca 0,35% høyere rente :-( enn de i Sbanken) Fikk først en melding om at renten ble satt ned 0,35% etter at Norges bank satt renten ned 0,5% ... Greit nok. Fikk deretter en mail om at vi kunne se bort fra denne. Norges Bank satt ned renten ytterligere 1% (ett helt prosent poeng) og fikk i dag (3/4-20) mail om at de hadde satt min rente ned 0,5% fra den første jeg hadde (altså hele 0,15%) lavere en det jeg først fikk varslet.... tross at renten gikk ned 1,0% i tillegg til 0,5% fra tidligere. De har altså selv fått en lettelse på 1,5% mens jeg har fått 0,5%. Har aldri misset ett avdrag og har mer enn 60% sikkerhet for lånet. Jeg har også alle forsikringene mine i DNB (etter de fikk fasit og matchet prisen jeg hadde) og betaler nesten 3000,- i mnd. for de. Kommer nok til å forlate DNB både med forsikring og lån etter dette. De er ikke med på noe som staten subsidierer slik jeg oppfatter det. Uansett... de driter vel egentlig i menig mann føler jeg. Fikk bare et svada svar når jeg tok dette opp med min kontakt person i banken... Dette kan ikke jeg gjøre noe med....:-//// men ... vi... jada---- får svar i påsken kanskje.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21:53
Hei Tore! Litt vanskelig å kommentere lånet ditt uten at vi får tatt en kikk på det sammen. Renten ble nylig satt ned to ganger. Totalt en justering ned inntil 0,85%. De alle fleste lån er justert ned med 0,85% men de som allerede hadde en veldig god rente har fått en noe mindre justering. Disse lånene skal likevel være meget konkurransedyktige. Anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon eller ved å sende en melding fra postkassen i nettbanken din så kan vi ta en kikk på lånet sammen og ta en prat. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Greier ikke å få avsluttet kundeforhold"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd nå i 2 år å avslutte mitt kundeforhold hos DnB de sier om og om igjen at ja det skal vi fikse, har ingenting der unntatt en tom konto.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21:53
Hei Audun! Avslutning av kundeforhold skal ikke være noen komplisert sak så jeg er litt usikker på hva som har skjedd her. Vi får dessverre ikke sett nærmere på det her, men ta kontakt på telefon eller via nettbank så lover jeg at vi fikser det for deg umiddelbart. Ønsker deg en god dag videre så lenge! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

De øker og øker renten, rett etter signatur. Kjenner flere som har samme lånet, men med ulik rente. Anbefales å undersøke markedet der rente og betingelser er MYE mer lønnsomt.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21:52
Hei Gazmend! Vi har den siste perioden senket renten to ganger. Vi får dessverre ikke sett på lånet ditt her, men ta gjerne kontakt på telefon eller send oss en melding fra nettbanken din så kan vi ta en kikk på lånet ditt og ta en prat om dette. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uforstårlig avslag på finansieringsbevis. Dårlig kundebehandling. De bryr seg mest på å tjene mest mulig penger på alt. Kunder er null verdt.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21:52
Hei Alex! Kunder er det mest verdifulle vi har og er selvfølgelig det vi bryr oss aller mest om. Det er vanskelig å kommentere avslag på finansieringsbevis uten at vi får sett på søknaden din, men dersom du er usikker på hva som var grunnen til at vi ikke kunne innvilge lånet så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller via postkasse i nettbanken så undersøker vi det for deg. I korte trekk er det ikke banken alene som bestemmer om man kan få lånet man ønsker. Man må også oppfylle krav som er satt av finanstilsynet. Dette går på sikkerhet i form av egenkapital og hvor mye man kan totalt kan låne i forhold til inntekt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil informasjon gjentatte ganger vedrørende boliglån."
2 syns denne omtalen er nyttig

For noen år siden søkte jeg om et lite lån på min nedbetalte leilighet, lånet var på cirka 15% av boligens verdi. Avtalen var et rammelån på kr. 400 000,- bare i tilfelle noe skulle skje. Banken tok pant i min bolig på dette beløpet kr. 400 000,-. Jeg valgte fastrentelån for å ha forutsigbare utgifter, men jeg ble aldri informert om at jeg da ikke kunne få rammelån ( hvilken vanlig bankkunde skjønner sånne ting) men de tok likevel pant i boligen på den avtalte summen av rammelånet. Et par år etter trenge jeg å øke lånet med kr. 20 000,- og fant da ut at jeg ikke hadde noe rammelån, hvilket vil si at kundebehandleren som gav meg lånet ikke kunne sine saker. Etter at fastrenteperioden var over kontaktet jeg banken for å høre om det nå kunne gjøres om til et rammelån på det beløpet banken allerede hadde som pant i min bolig. Joda, det var ingen problem, det var en enkel proforma sak som kostet kr. 750,-. Dagen etter ringte jeg igjen banken for å forhøre meg om det praktiske. Da viser det seg at kundebehandleren jeg snakket med dagen før ikke hadde gitt riktige opplysninger, igjen, dette ville nemlig være en vanlig lånesøknad som kostet kr. 2500,- på et lån som de allerede hadde behandlet og innvilget og hadde pant i min bolig på. Man må spørre seg hvilken kunnskap, for ikke å snakke om utdannelse, kundebehandlere i DnB har? I tillegg endrer de på renter, både på innskudd og på lån uten å informere meg på noen som helst måte, bortsett fra gjennom media. I tillegg snakker man med en datamaskin når man ringer og dersom datamaskinen ikke forstår hva du sier, kanskje fordi det er vanskelig å forklare helt nøyaktig, så blir samtalen bare avsluttet, selv om man kanskje har ventet i både 20 og 30 minutter på å komme gjennom på telefonen. Det er ingenting jeg vil si er bra med banken, de kan bli bedre på alt, bortsett fra utbytte til sine aksjonerer da!! Jeg har vært kunde i banken siden den gang det var Postbanken, jeg var 16 år og satte mine første penger inn på en rød bankbok. Nå er jeg 52 år og dette er mine erfaringer etter at DnB tok over det som en gang var en folkebank og ble til DnB. Jeg synes det er en stor skam, og det uten å nevne all negativ omtale i pressen om veiledning til velstående kunder om utenlanske bankkontoer for å slippe å betale sin del av det samfunnet de lever i osv osv osv.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 17:11
Hei Charlie! Takk for at du deler din historie. Dersom du har fått gal informasjon i forbindelse med etablering av lånet må jeg få lov til å beklage det. Når du tar opp et lån skal du selvfølgelig bli informert om hvilket lån det er snakk om. Når det kommer til endring av nåværende lån og priser for dette er det vanskelig å kommentere her uten at vi får sett på selve lånet da det avhenger av flere ting. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så får vi gått opp det som har skjedd med riktig rådgiver og sørget for at vi finner en løsning på dette for deg. Når det kommer til varsel om renteendring så har vi varslingsplikt på dette. Både på innskudd og utlånsrenter. Varsel om endring av rente vil du motta i postkassen i nettbanken din for alle produkter som får endring av renten. Dersom du ikke bruker nettbank sendes varsel per post. Angående ventetid så har vi den siste tiden hatt et stort trykk på vår boliglånsavdeling. Vi er i en ekstraordinær situasjon der mange ønsker å komme i kontakt med oss angående boliglån grunnet endret økonomisk situasjon og rentejustering. Dette har dessverre ført til lengre ventetider enn det vi ønsker og vi jobber på spreng for å hjelpe alle som tar kontakt. Dersom det ikke haster kan du sende en melding til vår låneavdeling fra postkassen i nettbanken din så får du svar der :) Håper å høre fra deg og ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verdens beste bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ord kan beskrive hvor fornøyd jeg er med å ha DNB som min hovedbankforbindelse. Ingen nettbank/mobilbank kan måle seg med DNB sin(Jeg har prøvd flere). Kundeservicen er fenomenal, Akjsehandelen går på skinner og rådgiverne er utrolig hjelpsomme. Ekstremt positivt er det samfunnsansvaret DNB tar for Norges samfunn. De gjør en god jobb og gir mye tilbake til oss innbyggere i Norge. Alt i alt, ingen over og ingen ved siden av.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 17:10
Hei Erling! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skurker"
4 syns denne omtalen er nyttig

Første til å sette opp renten, siste til å sette ned. Unnskylder seg alltid hvorfor de ikke klarer å sette den ned med mer enn de gjør. Forskjellsbehandler kunder med ulike renter. Gir deg konsekvent dårlig rente med mindre du følger med og sjekker og klager. De lærer aldri, selv etter mange klager fra samme forbruker. Styr unna. De tror de kan gjøre som de vil.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 17:09
Hei Martin! Takk for at du skriver til oss. Det er leit å høre at dette er inntrykket du har av oss. Dersom det er de siste rentejusteringene du viser til så var vi den første banken til å justere renten, begge gangene. I første omgang skulle renten telle fra 1. mai som er tidligere enn det som er normalt etter varslet renteendring. Vi klarte likevel å endre denne til å gjelde fra senest 5. april. De alle fleste lånene ble justert med totalt 0,85%. De som ikke fikk like mye i rentejustering hadde allerede en svært god rente og vil likevel ha en konkurransedyktig rente etter justeringene. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"utnytter renteoppgang/nedgang på boliglånkunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hei, jeg har kun vært kunde i et halvt år. Dette har vært kun til boliglån ettersom de matchet et annet tilbud fra danske bank. Når jeg skulle skrive under så får jeg vite at den renten ikke gjelder lenger, så da starter jeg med en høyere rente. Når renten først går ned så er de dårlige til å redgjøre for seg ved spørsmål og skylder ofte på at de ikke vet hva som skjer fremover og at problemer med interne systemer er grunnen for at det tar lang tid. Flere jeg har snakket med som bruker denne banken har fått ulik rente nedsetting noe som betyr at det i stor grad forskjellsbehandler kundene sine og man må hele tiden passe på selv om man ikke vil ende opp med å betale for mye. Svært skuffende første inntrykk !

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:56
Hei Magnus! Takk for at du skriver til oss. La meg først poengtere at renteendringen som har skjedd i det siste har blitt gjort i en ekstraordinær situasjon. Likevel har vi senket renten to ganger, begge gangene som første bank. Totalt er renten justert med inntil 0,85%. Det stemmer at ikke alle får den samme justeringen. De som ikke har fått justert renten med 0,85% har allerede en veldig god rente og vi skal fremdeles være konkurransedyktige på pris. Det er flere ting som gjør at et lån ikke er likt et annet. I hovedsak går dette på type lån og sikkerhet. Ekesmpelvis kan du se våre prislister for en oversikt over forskjellige typer lån og veiledende pris på disse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Drittbank...Skal ikke senke renten på boliglån og innskudd før 1. mai"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skal ikke senke renten på boliglån og innskudd før 1. mai.....det er vel på tide å skifte bank....Lise Tandberg

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:55
Hei Lise! Det stemmer at dette var den opprinnelige datoen for når renten skulle tre i kraft. Vi klarte likevel å fremskynde denne slik at ny rente gjelder fra senest 5. april. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Bank: Markedets grådigste bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

DNB er en grådig bank, som kun tenker på å maksimere egen profitt. Renten ligger konstant godt-over markedet. De er trege til å sette ned lånerenten. Dette er for å gni hver eneste krone ut av kundene sine. Noe som denne mailen beskriver etter at Norges Bank hadde satt ned renten: Hei. Og takk for henvendelsen din. Renten på dine lån er endret til 2,64% med virkning fra 01.05.20. Varsel sendes som planlagt innen førstkommende tirsdag.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:55
Hei Jørgen! Vi har satt ned renten to ganger i det siste, begge gangene som første bank. Det stemmer at opprinnelig dato for når ny rente trer i kraft var 01.05. Dette er tidligere enn det som er normalt. Vi klarte likevel å få fremskyndet dato for når renten trer i kraft ytterligere. Ny rente gjelder derfor fra senest 5. april. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stolt over å være frekk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjennomgående ekstremt uhøflig kundeservice og "rådgivere" that don't give a sh#t. Vilje til å gjøre forretninger med privatkunder ville være en god start.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:54
Hei Tuze! Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette. Dersom du har opplevd at en av våre rådgivere har vært frekk så beklager vi dette. Vi setter da stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken så får vi mulighet til å gå dette opp. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyre, dårlig nettbank og ok kundeservice, så lenge du har milliongjeld"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde hos dnb i alle år, med boliglån. Har hatt fast kunderådgiver som ved alle kontaktpunkter har svart med "ha en fin dag". Smileys og greier. Har nå solgt min bolig og har kun lønnskonto i dnb. I prosessen med å innfri lånet mitt har kunderådgiver vært svært frekk og nedlatende og svart med enstavelsesord osv. Er tydeligvis ikke verdt noe som helst uten milliongjeld. Stikker til annen bank. See ya never!

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:02
Hei Kristian! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at du sitter igjen med dette inntrykket etter oppgjør av lånet ditt. Sånn skal det selvfølgelig ikke være og det må jeg bare beklage. Dessverre får vi ikke muligheten til å undersøke dette nærmere her, men send oss gjerne en tilbakemelding fra postkassen i nettbanken din så får vi muligheten til å gå det opp. Ellers fint å høre at du har hatt gode opplevelser med kundeservice hos oss helt frem til dette. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen
Chouaib B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Norges verste bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ord kan beskrive hvor misfornøyd jeg er med DNB. Jeg har hatt over 1000000 dårlige erfaringer at jeg ikke orker å skrive den her. Dårlig app, kundeservice, tjenester. Anbefaler sparebanken, siden jeg byttet til dem så har alle mine problemer stoppet. Jeg hadde angst hele tiden når jeg ringer DNB.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:01
Hei! Takk for at du skriver til oss! Leit å høre at du har en dårlig erfaring med oss. Det er vanskelig å kommentere noe utover det ut fra det du skriver. Dersom du har lyst til å gi oss en mer utfyllende tilbakemelding så hadde vi satt stor pris på om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Da vil vi få muligheten til å gå opp dette og forsøke å gjøre det bedre i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble automatisk trukket noen hundrelapper for årskort visa uten at jeg hadde fått brev i posten ifra tidligere om det på en brukskonto som er sjelden brukt. Dnb sa dem hadde sendt ut brev om det, men at det da ikke hadde kommet frem. Kontoen ble automatisk trukket i minus å fikk etter noen uker inkassovarsel med purregebyr ifra lindorff. Purregebyret ble slettet etter at jeg tok kontakt med Dnb om saken. Det er bra frekt ifra Dnb å automatisk trekke uten godkjenning fra kunde for deretter å sende saken videre til lindorff for å kreve inn penger som dem allerede har stjelt uten samtykke.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 15:00
Hei Ole! I kortavtalen du signerte da du bestilte kortet vil du se at årspris for kort trekkes første virkedag i året. Du får ikke noe varsel om at dette trekkes utover det. Det trekkes altså på et tidspunkt som er fastsatt. Dersom det ender med at konto blir overtrukket så sendes det ut varsel om dette. Det er leit å høre at du ikke mottok dette, men godt at du tok kontakt med oss så vi fikk ordnet opp i det. Videre kan du når som helst avslutte kortet ditt og får da selvfølgelig tilbake årsgebyret for den resterende perioden av året, men du er nødt til å ta kontakt med oss for at vi skal vite at du ønsker å avslutte kortet. Så lenge du ikke har avsluttet kortet vil årsgebyr trekkes som normalt første virkedag i året. /Jørgen
Sindre N. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hevdet de skulle matche akademikervilkårene, men..."
4 syns denne omtalen er nyttig

DNB har tatt mål av seg at de skal matche akademikervilkårene Econa har med Danske Bank. Jeg fikk en rentejustering som gjorde at det plutselig var en del differanse mellom min egen rente og veiledende rente gjennom akademiker-avtalen. Det kunne DNB selvsagt matche, men de fikk det dessverre ikke med på inneværende månedskjøring hevdet de, så måtte saken videre til behandling +++ Resultat: det tok 3 måneder før jeg igjen var ajour med akademiker-renten. Jeg forhørte meg litt med en systemforvalter jeg kjenner som sitter tett på kjernesystemene på banksiden i DNB. Han forklarte meg at en rentejustering man legger inn i dag er oppdatert i morgen. Hvordan DNB, "digitalbankens mester," da kan bruke 3 måneder igjen få meg ajour er for meg en gåte (og kommersielt sett særdeles innbringende for dem som bank). Å si at DNB tar mål av seg å matche akademikerne sine vilkår, er jo i beste fall kreativ markedsføring. Jeg vil hevde de er direkte usant.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 14:59
Hei Sindre! Dette er ikke noe vi markedsfører oss med. Dersom du har fått et bedre tilbud et annet sted er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss så vil vi se på muligheten for å gi deg et like godt tilbud. Det vil likevel alltid være en individuell vurdering som må gjøres utfra økonomi og sikkerhet. Hva som er grunnen til at det tok tid å få justert renten er vanskelig å si uten å få sett på selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 eller send en melding fra postkassen i nettbanken så vil låneavdelingen vår kunne undersøke det og gi deg et utfyllende svar på det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Shahriar J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig venting"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte DNB fond/pensjon spar og fikk beskjed om at det tar 3 minutter med ventetid. Jeg ventet over 30 minutter og la på tilslutt. SKJERPE DEG DNB.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 14:58
Hei! Da høres det ut som du har vært uheldig. Det er sjeldent lange ventetider inn til fondsavdelingen vår, men det kan være at du har ringt på et tidspunkt mange ønsket å komme i kontakt med dem. Dessverre er det vanskelig å estimere ventetid da vi ikke vet hvor lenge samtalene foran deg vil vare. Estimert ventetid tar derfor utgangspunkt i hvor lenge personen som sist var i kontakt med oss måtte vente. Kjedelig å høre at du ikke kom igjennom, men forsøk gjerne igjen litt senere så får vi gitt deg den hjelpen du ønsker. Håper du får en fin dag! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig dårlig nettbank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken er mer nede enn oppe når jeg skal bruke den. Her er vi i 2020, skulle virkelig tro det gikk an å få noe som fungerer. Patetisk!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09
Hei Robin! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår. Vi jobber hele tiden med utvikling av våre digitale tjenester slik at disse skal være så robuste og innholdsrike som mulig. Dessverre kan det noen ganger skjed feil som rammer våre systemer. Heldigvis skjer ikke dette ofte og når det skjer er det som oftest kortvarig. Start gjerne en chat eller slå på tråden til oss på 915 04800 dersom du opplever problemer så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ufør og fast inntekt = verdiløs i DnB"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sitter og gråter over min datters avslag idag fra DNB, om et mastercard hun burde ha på en kommende reise. Hun er 25 år, har alltid godt med penger på banken tross sin situasjon som ufør pga en kronisk sykdom. Hun har alltid vært en god og lojal kunde hos DnB med sparepenger og aksjer, og aldri overskredet noen grenser eller annet. Men, Mastercard synes ikke DnB hun er verdt, og avslo uten en eneste kommentar eller spørsmål!! Om ikke DnB vet det, så har en uføretrygdet like mye fast inntekt som andre i arbeid, bare en forskjell er at de er for syke til å jobbe. Jeg ser forøvrig et tilsvarende innlegg fra "Stig" for 8 måneder siden på denne siden, som er en av de få ikke DnB har svart på.. Så, er det meg - også kunde av DnB.. En såkalt Saga-kunde med en innekt på 1,5 mill. Jeg har ikke alltid vært like flink, men får alt jeg vil fra DnB. Dere burde skamme dere å velge bort folk på denne måten, faktisk så mye nå at jeg helt klart vil skifte bank og tar med datteren min i prosessen. Nå er jeg spent på om jeg får svar på hvorfor DnB ser på uføretrygd som uskikket kunde!?

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09
Hei Lotta! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Det er vanskelig å kommentere hva som er grunnen til avslaget uten at vi får sett på selve saken. I de tilfellene vi ikke kan innvilge kreditten vil vi også komme med en begrunnelse på dette. Har hun ikke fått dette kan det høres ut som at kortet ikke har blitt automatisk innvilget fordi vi trenger mer informasjon fra søker. Hun må da ta kontakt med vår kortavdeling på chat eller telefon så ordner det seg som regel. Be henne gjerne om å ta kontakt med oss så er jeg helt sikker på at vi skal finne en løsning. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd svært dårlig kundeservice to ganger på rad nå fra en dame kundebehandler på DNB kontoret i drammen. Hun har behandlet oss veldig dårlig både da moren og søster var innom kontoret i drammen og da jeg skulle spørre om veiledning på telefon. Har aldri i mitt liv opplevd så dårlig service som det!!! Etter å blitt behandlet på den måten vurderer moren min nå å bytte konto til en annen bank siden den her er bare forferdelig! Dere trenger nye kundebehandlere slik at vi kunder ikke vurderer om vi skal rett og slett bytte til en annen bank!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09
Hei Jagriti! Takk for at du skriver til oss! Først og fremst er det leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få den beste hjelpen overhodet mulig når du er i kontakt med oss. Dessverre er det vanskelig for oss å gå inn på enkeltsaker her på denne siden. Vi hadde derfor blitt veldig glad om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar kort hva som har skjedd der så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hele veien, ingen problemer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde så lenge jeg kan huske! Og har ringt og spurt om alt jeg evt måtte trenge hjelp med og kundeservice har alltid levert på øverste hylle

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:09
Hei Sindre! Takk for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, kurropt bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble veiledet og rådet til fastrente på boliglån på 4.84% siden 2010. Endrlig venter jeg blir ferdig med slaveriperioden som forfaller juli. 2020. Flytte på lån med engang. Begynte å flytte på banken allerede nå. Ikke anbefalt

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07
Hei Rezan! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Vi anbefaler kun binding av boliglånsrente som en forsikring, ikke for at man skal tjene på det. Dersom du har opplevd dette på en annen måte hadde vi satt stor pris på om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får undersøkt nærmere hva som har skjedd. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nettopp byttet til DNB og er storfornøyd, rask og god kundeservice! Svarer i Messenger/Facebook etter noen minutter og forklarer på en god måte. Det tar ofte litt lang tid å RINGE, men når jeg først komme gjennom (ca. 6 min) er det en kunnskapsrik person. Vært på kontoret for å ta bilde til bankkort, og det var rask og god service. Ingenting å klage på her...

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07
Hei! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt på facebook, chat, telefon eller melding fra postkassen i nettbanken :) /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kårer DNB Bedrift til verst i test i 2019 (av en regnskapsfører)"
1 syns denne omtalen er nyttig

I 2019 gikk jeg fra å være superfornøyd til å bli super MISFORNØYD!!! Dette gjelder Etablering og Eierskift hvor sistnevnte er en suveren versting. Dette er ikke en engangs opplevelse, men gang etter gang etter gang... har DNB levert! (elendig service). Virker som dere tar utgangspunkt i at ALLE er kjeltringer til det motsatte er bevist, gjennom en laaaaaaang og pirkete prosess. * Dere er altfor trege * Mangler ansvarsfølelse totalt * Upersonlig kundeservice (ingen navn) * Elendig organisering internt (deres egne ansatte har sukket og vært enige at de ikke klarer å levere den service pga manglende innsyn/tilgang/kontakt etc) Trodde jeg/vi var alene om denne opplevelsen. Det ble en slags "lettelse" når en foredragsholder på et seminar i regi av Visma latterliggjorde DNB Bedrift fra scenen og delte samme erfaringer. Til slutt, en takk til bra kundeservice i teknisksupport avdeling samt til veldig mange andre serviceinnstilte folk som prøver å yte bra service, men ikke får gjort jobben skikkelig. Konkl. Ønsker DNB en endring, bør de gi skriftlig advarsel til ledelsen i Nyetablering og sparken til ledelsen i Eierskifte. Få inn serviceinnstilte folk fra andre avdelinger. For de har dere nok av!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07
Hei! Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det fint å høre at du har vært superfornøyd med oss helt frem til denne opplevelsen. Når det er sagt er det selvfølgelig også leit å høre om dine opplevelser med oss i ettertid. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Da får vi muligheten til å gå dette opp og lære av det! /Jørgen
Finn C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk trygghet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjære DNB Har vært DNB kunde i «alle» år. Et ganske mye dyrere alternativ enn andre banker, men har gått med en følelse at det vil lønne seg hvis man trenger DNB til noe, en gang. Kundeservicen og annen service er meget dårlig, men det ser ikke ut til å bekymre de bankansatte. Er kulturen virkelig blitt så dårlig? Nå det seneste året hvor vi virkelig har hatt behov for DNB ved flere anledninger, skadesak bad, oppstartslån ny bedrift, første visakort til minste jenta og etter min mening en skjult kostnad ved bruk av en tjeneste i DNB nettbank. Sistnevnte skal jeg ta separat med banken i eget klagebrev. Vi har nå virkelig erfart at dette er en bank vi ikke ønsker å gå videre med veldig lenge til. Mvh Finn-Cato H* SAGA Platinum

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:06
Hei Finn! Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, men vi hadde satt stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på hva som har skjedd slik at vi kan lære av dette. /Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lovbrytere, slurvete, late, uærlige, uredelige."
1 syns denne omtalen er nyttig

Krevde depositums-penger på 20´000 kroner utbetalt og satte i gang prosess med tvungen utbetaling både via nettbanken (automatisk tjeneste) og via kundeservice. Ble forsikret av begge disse tjenestene at prosessen var satt i gang og at det ville ta 5 uker før pengene var på konto, forutsatt at utleier ikke fremsatte krav på deler av- eller hele depositumet. Banken løy. Ringte igjen 2 uker senere for å få bekreftelse og fikk høre at utleier var enda ikke blitt varslet (etter norsk lov så begynner ikke 5 ukers fristen å tikke før utleier har blitt varslet om det). Ble igjen forsikret om at prosessen var nå satt i gang og at innen en viss dato ville pengene være på konto. Ringte igjen dagen derpå og fikk snakke med en annen kundeservice-operatør som sa at det fremdeles ikke var satt i gang noen "sak" på dette... Jeg sa på forhånd og minte henne deretter på at telefonsamtalen ble tatt opp, og hun lovte å kjøre kravet «som hastesak» og at jeg ville få bekreftelse på email om dette. På den siste dagen av de trege 5 ukene ringte jeg banken og fikk beskjed at jeg måtte vente ytterligere 4 dager over helga i tilfelle utleier hadde sendt kravet/klagen sin via brevpost.. men for at banken kunne være trygg på å ha sitt på det rene ville de ikke utbetale pengene før tirsdagen. Altså, det som skulle ha tatt 5 uker, (ihht norsk lov) tok altså 8 uker på grunn av forsømmelser (latskap og direkte løgn) fra bankens side. ELENDIG kundeservice og helt upålitelige på tvers av flere kundeservice instanser... hadde også oppsøkt kundeservice personlig og det var ingenting de kunne gjøre for å hjelpe. Anbefales IKKE! Aldri bruk denne banken...

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:05
Hei Daniel! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du nevner her at den andre parten har en frist på fem uker. Denne fristen gjelder fra når brevet er mottatt til det er sendt. Av hensyn til det legges det på noen ekstra virkedager på den totale behandlingstiden og jeg må bare beklage at du ikke ble informert om dette da du først var i kontakt med oss. Når det er sagt anbefaler vi alltid at begge parter sendes skjema elektornisk om avslutning av kontoen. Da vil avslutning bli gjort i løpet av 1-2 virkedager. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR