DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sbanken var en fornøyelse å bruke sammenlignet med DNB. Overføre penger fra DNB-Sbanken Mastercard tar flere dager, mot S-bankens Visa tok det sekunder. Dårlig service,
Hei, det stemmer at det kan ta 1-2 virkedager før penegne registreres inn på kredittkort hos oss. Dette er grunnet at på Mastercard må overførselen bokføres før den er registrert som innbetalt på kredittkonto. Som regel kan man forvente at overførseler gjort inn på kredittkonto før kl 10.00 blir registrert på kredittkonto før kl 16.00 :) /Vinjar
Skulle betale avdrag på valutalån i dag, Kronen hadde styrket seg fra gårsdagen, men DnB setter kronen som svakere og gjennomfører transaksjonen. Kronen styrker seg ytterligere utover dagen - elendig økonomisk vurdering av DnB ,som tjener fett på dette. Mulig det er vanskelig å spå om framtiden, men dette har skjedd før.
Hei Torbjørn. Takk for at du skriver til oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Ta gjerne kontakt med kundesentret vårt på enten chat eller telefon, slik at en kollega kan se på denne saken. /Mariell
Folk må forstå at verken DNB eller andre banker vil deg vel, de gir deg konsekvent dårligste betingelser om du ikke følger med. De såkalte "rådene" er for deres eget beste, ikke deg. Målet er pengene dine og huset ditt. Etter 45 år som kunde får jeg konsekvent dårligste betingelser, som om jeg ønsker lavest mulig innskuddsrente! I tillegg må man i dag være som egen banksjef - opprette kontoer, overføre store beløp mellom egne konti osv. Det kan ikke de gjøre for deg. Når avkastningen på renter ble satt inn så var det selvsagt på kontoen med lavest renter. Vel, de er konsekvente.. Jeg har ikke ett eneste godt ord å si om DNB. Styr unna, jeg skal betale tilbake lånet så er det slutt.
Hei! Vi har alternativer som gir bedre innskuddsrente enn ordinær sparekonto. Dersom du har hatt ordinær sparekonto med fritt uttak har denne lavere rente enn f.eks konto med begrenset uttaksmulighet. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken, så kan vi se på ulike muligheter sammen :-) /Frida
Jeg ble overført en sum fra en person/kompani jeg ikke hadde noen oversikt over. DNB valgte å sperre brukeren min på grunn av at de fikk en mistanke over hvor pengene kom fra og etter snart to måneder med å svare på mail fordi de har ikke et system der du kan ringe en ansatt og fikse problemet ditt samme dag samtalen må gå igjennom en mail de sender som bruker en halv dag på å svare hver mail. Nå er det eneste jeg kan gjøre å finne en ny bank men bank id-en min er også sperret pga DNB så jeg sitter fast.
Hei! Leit å lese at du har hatt en negativ opplevelse, men vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Prøv gjerne å ta kontakt med kundeservice eller den avdelingen slik at vi kan få sjekket status på saken. /Marthe
Den verste bank jeg har hatt. Flyttet over til Sbanken for mange år siden. Nå har møkkabanken dnb innhentet meg der, og nå vil jeg avslutte der også. Griske sjefen i dnb er det synd på som må ha mer enn 16 mill i lønn !!! SKAM PÅ HENNE!
Hei Einar. Leit å lese at du er misfornøyd, men takk for tilbakemeldingen. Oppfordrer til å ta kontakt med kundeservice hvis du har hatt en dårlig opplevelse som du ønsker at vi skal nærmere på. /Marthe
Hele banken min har blitt fyrst ned i over 3 uker nå fordi jeg skrev feil sum på Binance.com når jeg skulle kjøpe crypto. Har ikke tilgang til pengene mine som jeg jobber ræva mi av hver måned. Har regninger å betale, mat å kjøpe og flere utgifter. Hvordan kan man behandle folk på denne måten. -Said
Hei. Leit å høre at du er misfornøyd. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt.no, men om du ønsker at vi skal se nærmere på saken er det fint om du kontakter oss på telefon: 91504800. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Grei bank som jeg har hatt i over 10 år. Det eneste negative å bemerke er renten på høyrente kontoer, selv ved binding i 3 eller 6 mnder får man ikke 5% rente og innskuddsrenten generelt er veldig lav sammenlignet med andre konkurenter. Dem er raske med å øke boliglånsrenten ved hevinger, mens på innskudd tar de tiden dem trenger. Kundeservicen har vært hjelpsomme de periodene jeg har trengt hjelp, fikk i tillegg god hjelp når jeg ble svindlet/lurt på finn.no, god kundeservice, eneste irriterende er den jævla roboten man må gjenta ting til før du får snakka med et menneske. De var greie med boliglån, ikke markedets beste rente men var villig til å gi meg litt ekstra kroner sammenlignet med konkurrentene. Appen er veldig bra, aldri hatt noen problemer med den og den funker utmerket sammenlignet andre bankers apper. Nettbanken er lett og oversiktlig. Kan anbefale dem om du ser etter en bank som har "alt".
Hei. Tusen takk for god tilbakemelding. Vi varsler kunder tidlig med rentehevinger, men det tar ca 2 måneder før renteendringen faktisk trer i kraft. Det samme gjelder for innskuddsrenten. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss :) /Elisabeth
Tåler ikke konkurranse, torpedert Sbanken, ødelegger for Sbankens trofaste kunder som har brukt sin bank som motvekt til grådighetskulturen i DNB.
Takk for tilbakemelding /Vinjar
Ble utestengt av banken pga jeg ble til sendt en del penger jeg ikke vet hvor kom fra eller hvem avsender var. Har fått en Mail som jeg ble bedt om å svare på, har gjort det, men har enda ikke fått svar. Nå ligger det mer enn 70k på konto som jeg ikke har tilgang til. Må betale regninger for masse forskjellig og jeg får ikke noe hjelp når jeg ringer. Forferdelig hele opplevelsen.
Hei, takk for tilbakemelding. Her vil du få svar fra rett avdeling så snart de behandler saken din. Vi har dessverre ikke noe innsyn her på åpne kanaler. /Viktoria
Dyr bank med høye gebyrer. Alltid første bank til å øke rentene når styringsrenten økes, og alltid sist til å sette ned når det motsatte skjer. Dårlig nettbank/app og håpløs kundeservice. Styr unna!
Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med kundeservicen og nettbanken/appen. Vi ønsker gjerne en sjanse til å rette opp i dette inntrykket :-) Vi jobber stadig med å forbedre oss, og håper at du vil bli mer fornøyd etterhvert. /Frida
Finner ikke fullverson for og få lest info fra postkassen !! Hopper bare fam og tilbake til alle mulige andre versoner, men ingen steder det er noen postkasse :(
Hei! Du vil finne postkassen øverst i mobilbanken :-) Trykk på den lille bjellen øverst til høyre og du vil finne innboksen og kan lese meldingene dine. /Frida
DNB er et stjerneeksempel på et Diktatur av en bank, styr unna! Styr unna DNB, en diktatorisk bank som setter kunden sist...
Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Om det er noe vi kan gjøre/hjelpe med er det bare å ta kontakt med kundesenteret, så kan vi se om vi finner en løsning. /Frida
Skulle aldri fått kjøpe Sbanken! DNB er en elendig, arrogant bank som jeg stadig flytter fra, men ufrivillig blir flyttet tilbake til - både i jobbsammenheng og privat. Nå skal flyttejobben gjøres - igjen… Man kan jo begynne med å lure på hvordan de forklarer det store gapet mellom innskuddsrente og lånerente.
Hei! Håper du vil gi oss en sjanse til å vise at vi kan bli bedre :-) Når det gjelder rente på sparekonto har vi flere ulike kontotyper, der noen har bedre rente enn andre. Ta gjerne kontakt med oss for en prat, dersom du skulle ønske mer informasjon om alternativene vi har. /Frida
Oppkjøp av Sbanken, etter Konkurranseklagenemdas opphevelse av Konkurransetilsynets vel argumenterte avslag, var dråpen... Blir direkte uvel av Sjef DNBs forherligelse av DNBs fremgang og hennes lovnad om utbyttefest for aksjonærene, mens kundene blør. Ja, det er mange som er tilfreds med DNB, men- Nei dette er ikke banken for "vanlige folk". Rask på labben når utlånsrenta skal heves, og tilsvarende sendrektig når innskuddsrenten skal fastsettes. Dårlig nettløsning og har til alt overmål, på bare noen få måneder-, klart å ødelegge Sbankens mange forser. Jeg pakker kofferten og går over til en konkurrent, som i større grad setter personkunden i fokus, og som i tillegg til å belønne aksjonærene, også tilgodeser personkundemassen. Takk og farvel.
Hei! Så leit å høre at du ønsker å bytte bank. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken, så kan vi se på om det er noe vi kan tilby for at du skal bli mer fornøyd med kundeforholdet. Det kan være at vi har andre løsninger. /Frida
Veldig dyr bank, selv om jeg er en kunde som er "Prioritert". Lånerenten er dessuten nær tre ganger hva jeg får på innskudd. Når jeg kontakter banken er det ikke svar å få...
Hei. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her, men anbefaler å ta kontakt med boliglån på telefon slik at vi kan se på renten på ditt boliglån. Hos vanlig kundesenter er det for tiden lite kø, men dersom du opplever å ikke komme gjennom til oss på telefon eller chat kan du sende en melding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse. /Elisabeth
Høyere rente enn andre banker. Dårlig Kundeservice også, og bryr seg ikke om kunder.
Hei. Kundesenteret vårt er tilgjengelig hver dag mellom klokken 07:00 og 23:00 alle dager. Det er som regel lite eller ingen kø om morgenen og utpå kvelden. Det er også mulig å sende melding til kundesenteret via postkassen i nettbanken. /Elisabeth