Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
21%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
70
31
31
68
306
Sorter omtaler etter
Viser av 506 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av eldre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har akkurat hjulpet svigermor inn på nettbanken. Pr 1. juli endres reglene så hun kan ikke lenger gjøre sine æren i nærmeste Meny butikk forteller hun meg. Siden jeg ikke har hennes pin kode, kommer vi ikke inn første gangen. Så jeg skriver en lapp til henne om hva vi trenger og hun skal gå i banken for å fikse det. Der blir hun møtt av en person som hun beskriver som nedlatende og sårende. Da hun viser ham lappen, forteller han henne at "jeg tror du blir styrt" og legger videre en sperre på kontoen hennes for å kunne få bank id på mobil. Når hun spør om hun videre om hun kan få hjelp, så sier han at hun kan gå tilbake til den som styrer henne så vil han finne det han trenger inne på banken. Svigermor kommer særdeles nedstemt til meg. Vi går inn i banken, og riktignok har den "hyggelige" servicemannen hos DnB lagt inn slik at en kan trykke på et ikon der for å få utstedt nytt pin kode. Så vi kommer oss inn da via hennes pin+brikke. Svigermor gjør alt selv, men jeg må sitte ved siden av henne fordi hun er så ukjent med alt dette. Hun er 82 år gammel. Jeg ringer DnB mens vi sitter der for å be om få igang id på mobil for da slipper hun å huske brikken hvis hun trenger min hjelp. Da blir jeg også møtt med voldsom skepsis. Tydelig leser han på skjermen sin om denne styrte damen og får piggene ut for meg. Han forteller meg at det er uaktuelt å gi henne bank id på mobil. Jeg må faktisk sitte å krangle med han i flere minutter før han plutselig sier. Du skjønner at siden bank id på mobil kan benyttes på mange plasser for identifisering, og brikken kun mot konto, så har vi en policy på at den ikke skal deles ut til de som ikke er inne på banken sin selv. Dette var det faktisk noe fornuft i. Et svar jeg kunne akseptere og forklare til svigermor. Helt vilt at ikke ei dame som har vært kunde av banken i alle år kan bli mottatt på en høflig måte og vist på en måte som hun forstår. Og når jeg ringer, som kan dette her, faktisk også blir møtt med en fiendtlig holdning, synes jeg det er helt vilt. Betyr ikke enkeltmenneske noe som helst mer?

John A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, kan bli kjeftet på av ..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig, kan bli kjeftet på av (anonymisert) på lånn avdelinga. Dem ringte meg fordi de hadde sett en skrivefeil så ble jeg ringte oppigjen i dag 30.6.20 å du deven så dårlig sørvis har jeg da aldri sett å hørt til før. Fikk nærmest kjeft fordi jeg hadde en skrivefeil og for liten inntekt da skrivefeilen var en 0 for mye. Fikk ikke svar på det jeg egentlig spurte om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lett å forholde seg til. Har en utrolig løsningsorientert, fast konsulent innen lån og finansiering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste årene hatt mye kontakt med en fast rådgiver innen lån og finans. Utrolig løsningsorientert. Gode prosesser både for kona og jeg samt hver og en av våre tre voksne barn. Bra kundeservice også på telefon rent generelt om det meste, og spesialtjenester som dødsbo

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservicen til DnB suger, de er også utrolig frekke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Den personen jeg snakket med var ikke noe til hjelp. Han var også utrolig frekk. Når du ringer for du høre forskjellige ting. Hva er vitsen med ha en jobb man ikke dukker til. Jeg skal bytte bank gidder ikke å ha en bank som ikke gir meg tjenesten jeg trenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lurebank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fra bankens beskrivelse av Senior rammelån: "Senior rammelån er vårt mest fleksible boliglån for deg som er over 62 år. Du har en ramme der du låner opp og betaler ned når det passer deg. Med Senior rammelån fra DNB får du: ✓ En låneramme inntil 50 % av boligens verdi. Du disponerer selv pengene ✓ Gode betingelser ✓ Du har avdragsfrihet i hele lånets løpetid " Men; når du har skaffet takst og sendt denne til banken - da får du beskjed om at dette er et helt vanlig nedbetalingslån, alldeles ikke noe avdragsfritt lån. Hva er fordelen med et senior rammelån da, i forhold til et vanlig rammelån? LURERI!

Marcus R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne kan være"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne I DNB kan være. I forbindelse med en lånesøknad fikk jeg svar at min inntekt i følge deres likviditetsmodeller var lav. Jeg svarte at jeg syntes jeg hadde god råd og i tillegg var i stand til å hjelpe fattige/flyktninger med et par tusen månedlig. Kunderådgiveren i DNB ga meg da en kraftig skyllebøtte og sa at jeg var useriøs, ettersom jeg valgte å hjelpe fattige istedet for å posisjonere meg i forhold til et evt lån. Dette til tross for at jeg har 25% egen kapital for lånet jeg ønsket. Hun avsluttet samtalen med å si at hun egentlig ikke hadde tid til å snakke med meg. Jeg har idag byttet til Andebu Sparebank og er strålende fornøyd med kundebehandling der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har svært lite positivt å si om DNB har prøvd å bytte bank til Sbanken, men til og med dette har de gjort nærmest umulig. Overføring av konto og verdipapirer skulle ta 10-14 dager. Nå har det snart gått 6 uker og ikke skjedd en dritt. Ringer støtt og stadig. Får ingen klarhet i hva som er problemet, og tilnærmet ingen hjelp. Begynner å bli dritt lei av å ha pengene ussynliggjort på en midlertidig konto. Styr unna denne banken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ringer og stiller veldig enkle spørsmål. Isteden for svar får jeg personlige meninger og får spørre gjentatte ganger for riktig svar. Hver gang er kontakten med kundeservice slik. Etter samtalen føler jeg alltid at jeg burde bytte bank.

Kristian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"For mye feil"
6 syns denne omtalen er nyttig

For mye tekniske feil, har ikke tillit lengre, når noe går galt er det ingen informasjon. Har vært kunde i 21 år, men nå er det på tide å bytte. Nettbank appen ble byttet til en med mindre funksjonalitet, må gå til gammelt grensesnitt man skal gjøre noe annet en å sjekke saldo.

Bernadette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på kommunikasjon ut til kunder"
5 syns denne omtalen er nyttig

DnB er ekstremt dårlig på å informere og kommunisere med sine kunder ved feil. De har nå en feil hvor ingen DnB kunder mottar lønn/feriepenger. Feilen har pågått i 2 dager uten fremgang. DnB har kun oppdatert Facebook 2 ganger i løpet av to døgn med ubrukelig informasjon. Kommer ikke gjennom på tlf eller chat. Kun copy-paste svar. Rentene er i tillegg helt hårreisende. Det blir bankbytte så fort/hvis lønna kommer på konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De stjeler penger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 400kr på kortet mitt og brukte 285kr da skal jeg ha igjen 115kr, men i stede står det nå at jeg er 115kr i minus. Dette problemet har skjedd før, anbefaler å finne en bank som har orden i sakene sine og ikke stjeler pengene dine!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Minus på konto uten trekk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever stadig at jeg får minusbeløp på konto selv om jeg ikke har noen betalinger som er reservert. De klager stadig på at det er systemfeil og at it avdelingen skal rette opp. Dette hjelper lite da jeg plutselig blir tom for penger på konto uten forvarsel. Har snakket med kundeservice og de beklager bare hendelsene, så er beløpet riktig igjen etter et par dager.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Laaaaang ventetid for å bli bedriftskunde, til nå har vi ventet i 30 dager."
1 syns denne omtalen er nyttig

På nettsiden sier DNB at det tar to dager å bli bedriftskunde. Etter to dager fikk jeg epost om at de har stor pågang og at det ville ta to uker. Nå har jeg imidlertid ventet i 30 dager på å få bedriftskonto og vi er ennå ikke i mål. Har ringt og purret, men de sier at jeg bare må vente. Ikke lett å drive firma når man må vente i en måned på noe så enkelt som å opprette en bedriftskonto. Den dagen Sbanken får utenlandsbetaling og valutakonto er det over og ut med vårt kundeforhold i DNB.

Ann H. S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En forferdelig bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tar null hensyn til sine små kunder... Søkte om tilleggslån og ventet i nesten 4 måneder på svar. Jeg måtte ringe gjentatte ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Valgfrihet og kundemasse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mitt visa kort virker/virker ikke, bestilt nytt. Kontaktet banken pr.tlf. og ventetiden var 30 minutter... du får ikke ut penger i banken og må overføre til kreditt konto, for det kortet virker. Glad jeg er 57 og ikke 87 år :/

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB bryr seg ikke om kundene sine. Det at lånerente ikke kan diskuteres over chatten lenger er alene grunn til å bytte bank. Jeg VET andre med samme økonomi som meg selv har fått vesentlig lavere rente, likevel skal ikke jeg få det.. Etter å ha forhandlet rente med dem flere ganger årlig som følge av at de aldri følger markedet har jeg nå fått nok.

Fjellmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB er imøtekommende og følger opp"

Da DNB-filialen her i distriktet ble lagt ned, ble vi som kunder oppringt og informert, og fikk tilbud om en ny konkret kundebehandler i nærmeste filial. Senere endret jeg til annen type lån, og fikk topp behandling og oppfølging. Jeg har vært kunde i samme bank siden 1976, men den har fusjonert x antall ganger, sist til DNB for en god del år siden, og fortsatte med samme personalet inntil nedleggelsen. Det eneste minuset jeg ser er at vi ikke lenger har et fysisk banklokale å oppsøke i nærheten, nå er det 14 mil til nærmeste. Men jeg ordner det jeg trenger via nettbank og telefon.

Svar fra DNB Bank
13.07.2020 09:05
Takk for flott anmeldelse!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste banken som finnes."
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig nettløsninger på alle enheter. Elendig kundeservice - inkompetente og tregere. Fikk nå en faktura fra DNB på myholiday kortet på 50,- Så nå lurer jeg på hva jeg får for de 50 jeg aldri har blitt belastet med før på et kort jeg i praksis ikke husker at jeg har. Makan til elendig bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg ikke om kunder går"
7 syns denne omtalen er nyttig

Er såkalt saga kunde hos DNB og har prøvd å få de til å endre rente. De er alltid den dyreste og må mases på. De responderer dårlig på henvendelser og alle saksbehandlere blåser stort sett om en ringer. Hele SAGA programmet virker som en reklamestønt og holder overhodet ikke det den lover. Fikk bra betingelser fra Nordea og er på vei over. Selv etter å ha fortalt DNB at vi har fått bedre tilbud fra Nordea så fikk vi "lykke til" som svar. De svarte i allefall da. Virker som om de overhodet ikke er underlagt konkurranse i markedet og overlegent regner med at kundene bare blir. Anbefaler flere å ikke bare sitte stille men ta en sjekk rundt betingelser og flytte lån dersom banken ikke tilfredstiller. Husk at det er våre penger de har massive utbytter på, for å få en del av denne kaka må vi bevise at det er vi som kunder som bestemmer.

Magnus L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel av kundene. Kunderådgiver holder ikke det som ble lovet på telefon."
3 syns denne omtalen er nyttig

Kunderådgiver holder ikke det som ble lovet på telefon. Jeg ble forespeilet at renten til Bate avtalen skulle følge avtalen til sykepleierforbundet. Dette viste seg å ikke stemme. Forskjellen utgjør nå over 6.000 kr. I året i renter for meg. Som om ikke dette er nok så har jeg ikke en eneste gang fått den renten jeg skulle få i henhold til bate avtalen. Så enten er DNB komplette amatører som ikke har kontroll på noen ting, eller så prøver de å svindle kundene sine. Jeg holder en knapp på sistnevnte...

Anders I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og rask kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget god erfaring med DnB, fast kontaktperson som kjenner min økonomi godt. Meget lav rente på boliglånet! Ned til 1,4% 25.5.20

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lite velvillighet hos DNB førte til bytte av bank."
7 syns denne omtalen er nyttig

Så mye som har gått galt i dette kundeforholdet at jeg har nå har flyttet boliglånet til danske bank til bedre rente og bedre kundeservice. Bare det faktum ar DNB har tatt bort chatten for boliglån sier sitt om hvor lite villig de er til å forhandle med kunder om boliglånsrente. Der har de en lang vei å gå i forhold til andre mindre banker. Jeg tok kontakt med dnb for 14 dager siden for å lufte tanker om et nytt boligkjøp og finansieringnebevis. Svarer var nedslående. Tanken har alltid vært å selge først for å vite eksakt summen av EK. Det ble derimot ikke godt mottatt av dnb. Damen jeg pratet med på tlf fortalte at det var det dummeste vi kunne gjøre. Man måtte aldri finne på å selge først , da man kunne risikere å ende opp med å leie et par måneder..Videre fortalte hun da om bankens 10% sikkerhetsmargin i forhold til finansiering av ny bolig før eksisterende ble solgt. 10% tilsvarer at halvparten av vår egenkapital ikke kan benyttes til lånesøknad. Hvilket er ok, men da var kunderådgiveren sin idé å ta opp lån med kausjonist. Hvilket ikke er aktuelt. Fortalte at det ikke kom til å bli aktuelt da vi for flere år siden fikk den starhjelpen, men nå har frigjort kausjonist. Dette hadde ikke rådgiver forståelse for og hu var direkte frekk. Pushet veldig på at det var enste mulighet til tross for at jeg sa at det ikke var aktuelt. Så da avsluttet hun med å si at «for deg som er medlem av norsk sykepleierforbund kan det ikke være så vanskelig å jobbe litt ekstra så du får spart opp det du trenger». Ble rett og slett litt matt og svarte at hun med kunnskapen burde vite at man ikke akuratt blir millionær av å jobbe som sykepleier og at det å spare opp den summen vi hadde trengt dersom vi Kjøper før vi har solgt ville tatt veldig lang tid. Mtp at DNB har avtale med norsk sykepleierforbund så syns jeg holdningen og forståelsen fra kunderådgiver var sjokkerende liten. Tåpelig kommentar som toppet seg. Har derfor med glede byttet bank fra DNB til Danske bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Relativt dyr boliglånsrente sammenlignet med andre banker."
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig løsning på ny mobilbanktjeneste. Den gamle var mye bedre. Relativt dårlig rente på boliglån. Lite fleksibel bank og lite løsningsorienterte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra bank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mye oppgulp på denne siden om DNB. Har brukt banken i over 20 år og er storveis fornøyd. Best på digitale løsninger samtidig som de holder på gamle tjenester som brevgiro for de eldre i samfunnet. Stolt av banken min!

Frederik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ba om refinansiering og ønsket å beholde min med-lånetaker for beste mulig rente, da dette betydde mindre risiko for banken. Banken nektet meg å ha medlånetaker, og siden jeg ikke fikk beholde medlånetaker fikk jeg heller ikke refinansiere fordi lønnen min var for lav. Videre så ble det i korrespondansen sendt konfidensiell informasjon til en vilt fremmed navnbror. Påpekte feilen til kundebehandleren. Hun offeret ikke en gang en beklagelse, men ignorerte det komplett.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR