Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
28%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
30
17
16
27
93
Sorter omtaler etter
Viser av 183 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Ilsint-Dnb-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rotete nettbank, uoversiktlig og alt for mange innloggingsmetoder og duppeditter.. Og en kode for alt. Jeg har normal datakunnskap. Men det er stort sett problemer når jeg skal gjøre noe ekstra eller betale regninger.

Og til chatten:
I dag logget de ut fra chatten selv om jeg spesifiserte at jeg hadde tregt nett og gjerne skulle kommet i seng til 23. Likevel logget de av chatten og kl er nå 01 og jeg må vente i kø hver gang de logger av. Oppå dette får jeg beskjed om å bytte nettverk.
Beklager DNB men det er dette nettet jeg har tilgjengelig akkurat nå. Om banken skulle komme over dette så er det ikke slik man behandler kunder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å hjelpe hverken på kontoret eller på tlf kan ikke forklare hvorfor ting blir trukket fra konto....... Får ikke bestilt nytt kort da konto står i minus, setter inn for å rette dette men kom et gebyr eller noe fra de. Som de ikke kunne svare på hva var da vi spurte..... Skall bytte bank.

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stenger kontoret"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har gode omsetning i fjor, og de vil bare tjener penger, uten å tenker på kunder, og skal stenger fillialer over hele landet.

Dette er slik DNB behandler kunder som har vært sammen med dem for mer enn 20 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Upersonlig storbank"
6 syns denne omtalen er nyttig

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra, må betale for å sette inn penger å betale for å ta ut egne penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får en inn penger tidlig i en mnd. Fåren ikke beskjed før på kontouskrife midt i neste mnd, for dårlig. Har det ikke vert for att en kan ta ut penger hos postbudet mot betaling kr. 10 så har jeg kuttet forbindelsen, ingen rente ut 0, 10, 20, 0 rente inn, bare gebyrer. Dårlig bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB er banken min det"

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

Jon K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Generelt veldig fornøyd"

Kjempebra bank, men det mangler endel på lokale minibanker i og med at alle lokale banker er lagt ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Først fjerner de en rekke tjenester som innskudd, uttak, valuta og så hevder de at pga. endrede kundeadferd så legges en rekke filialer ned fordi det er så få som besøker banken!

Snakk om å rette baker for smed - og legge ansvaret over på kundene!

Dnb har megastort overskudd med fjerner filialer og ansatte med et pennestrøk for å tjene enda mere penger. Hvor er samfunnsansvaret? Anbefaler alle å bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synes det er dårlig gjort at de stenger så mange bankene i distriktene og si opp 600. Overskudd ifjor var på hele 12 billarder! Tenkt å bytte bank, få bedre innskuddsrenter andre steder.

Margit B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre kundebehandling å møte kunden øye til øye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Grei oversikt på alle månedlige utskrifter. Det gir problemer for mange i sær eldre kunder når de nå legger ned mange filialer. Mange behersker ikke data eller mobiltelefon og føler seg helt hjelpesløse. Flere kunder vil bytte bank etter en tid. Jeg har ingen problemer med data med mine 75 år. MEEEN!!

Astrid H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB Bank"

Er en sikker og fin Bank. En Bank som en trykt kan bruke og samtidig at BNB kort gjelder over hele Europa.
Har brukt DNB i snart 15 år og er kjempe fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fair, enkel, ryddig og effektiv i alle sammenhenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Åpen og trivelig dialog. Betraktninger, evalueringer, konsekvensanalyse og beslutning fungerer optimalt.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Positiv"

Jeg synes DnB har en flott kundeservice og at man raskt får svar på sine henvendelser som jeg alltid gjør gjennom nettet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Postbanken / Dnb"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i postbanken hele tida frem til det ble Dnb. Vært like fornøyd med dnb. Etter nettbanken kom har jeg klart meg utmerket med det. Har jo telefon i tillegg hvis det er noe ekstra.

Karin H. P. H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg lite om kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt DNB siden 1972, men vurderer å bytte bank, vet ikke helt om eller når nedlagt her jeg bor. Ingen å henvende seg til annet enn på telefon, jeg hører dårlig og liker ikke å snakke i telefon med fremmede.
Jeg har alltid likt banken her i Kirkenes god service og hyggelige mennesker, men det blir det jo slutt på nu.
Ser ingenting som er bra fremmover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid behjelpelige og raske til å svare"

DNB kan hjelpe til med det meste og matcher andre banker på pris og rente, etter litt press. Eneste som er å utsette at House Saud har vesentlige eierinteresser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Savner den personlige kundekontakten"

Skjønner ikke at DNB med sine store overskudd skal "flå" de som ikke er på nett når de skal betale regninger. Helt uforståelig og lite kundevennlig. Og ikke kan man gå i banken og "ta ut" penger lenger heller. Hjelper lite med lørdagsåpent når de tjenester man ønsker ikke er der lenger.

Wenche S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svært bra"

Jeg har aldri problemer med DNB. Det er en bank til å stole på. Blir bare overrasket over saldoen noen ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen hjelp til noe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må gjøre alt over nettbank og skal en ha kontanter eller sette inn må det gjøres i butikk. Det ser ut for at de bare skal ha betalt for det vi selv gjør og at det vare er aksjonærer og bankansatte på toppen som regnes som verdifulle.
Vi som er 75 år og mer har ikke vokst opp med data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig Kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter over 40 år som kunder, uten betalingsanmerkninger regnet vi med lån til å bygge vårt nye hus, etter møte med kunderådgiver så regna vi med at dette skulle ordne seg! (hadde hus som skulle selges, bra egenkapital) Vi satte igang, muren var nesten ferdig, så ringer rådgiveren og sier vi ikke kunne få noe lån, hun var ikke no hyggelig, vi byttet bank, fikk lån!! DNB behandlet oss dårlig, tar ikke vare på trofaste kunder og vi er ikke de eneste!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Middels fornøyd med DNB"

Positivt: De er passe strenge ang. Det å gi ut lån. Bra nettbank. Tlf. Service er bra.
Ikke positivt: Ikke kontanter i bank, spesielt når bank-kort ikke virker eller blir slukt pga feil på minibank. For få minibanker og filialer, må ofte bruke andre bankers minibanker spesielt på sentre. Gebyr for å ta ut eller sette inn penger i butikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode erfaringer"

Jeg har bare gode erfaringer med DNB, anbefales. Kan ringe, eller kontakte de på nett hele døgnet hele året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Stoler ikke på DNB som hovedbank"

Erfaringsmessig gir banken dårlige råd om aksjekjøp. Raskere, enklere og mer tjenlig lånebehandlng for hytte og hus enda vi har brukt DnB gjennom mange år. Mer og mer flyttes til annen bank. Vår bankfilial er allerede nedlagt. Dette er et stort savn! Lang vei til banken.
Fint å gå gratisbilletter til Tusenfryd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite service, tenker berre på bonus til sjefene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er dårlig at du får beskjed at bankboksen du leier den må du tømme innen 3 uker. Penger har dei heller ikkje, hva pokker skal ein med bank da. På toppen skal filialen legges ned, på tide å bytte bank.

Søk Bytt.no