DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlig på renter til privatkunder Høye gebyrer Dårlig kundeservice Overbetalt ledelse
Hei Olav og takk for tilbakemelding. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Dersom du har opplevd dårlig kundeservice håper jeg du vil sende oss en melding via postkassen i nettbanken, slik at vi kan se nærmere på hva som er skjedd. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
DNB svarer alltid at de ser an. Se an, se an. Hadde de tatt kundene sine på alvor hadde de støttet Apple Pay. Opprettet egen konto i Sbanken for å ha konto som virker med Apple Pay. Nå har DNB kjøpt Sbanken. Nå er det jeg som ser an.
Hei Pål og takk for tilbakemelding. Vi tar alle våre kunder på alvor og jobber fortløpende med å bedre ting som vi får tilbakemeldinger på. Når det kommer til Apple Pay så er det ingen endringer i tilbudet til hverken Sbanken eller DNBs kunder med det første. /Betina
Her er det som å gå 25 år tilbake i tid hva nett- og mobilbruk gjelder. Alt skal gjøres vanskligst mulig og med flest mulig seg med reklame over alt som bare er irriterende. Dyrt uoversiktlig og med dårlige vilkår. Her er det ingen ting å hente. Let andre steder.
Hei Morten! Det er synd at du opplever oss slik. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken og appen vår. Vi håper jobben vi legger ned på baksiden kanskje kan endre oppfatningen din en gang i fremtiden. /Betina
Helt forferdelig selskap. Velg alt annet enn dette selskapet. Ingen kundeservice. Ikke mulig å få kontakt. Om man får kontakt, er det kun arroganse man blir møtt med.
Hei Merete! Kjedelig å høre at det er slik du opplever vår kundeservice. Slik skal det ikke være. Dersom det er noe du ønsker vi skal se nærmere på håper jeg du vil sende oss en melding i nettbanken som forklarer hva som er skjedd, slik at vi kan sjekke opp i det. /Betina
Det meste er vel allerede omtalt av andre her. Alltid først til å heve lånerenta, sist til å senke den. Ingen kundeservice.
Hei Arne. Trist å høre at du opplever DNB slik. Det stemmer ikke at vi alltid er først ute med renteoppgang. Hvilken bank som er først, varierer. Våren 2020 var vi første bank til å kunngjøre rentereduksjon to av de tre gangene styringsrenten ble redusert. /Betina
Umulig å få tak i noen på kundeservice. Ikke lydhøre eller hjelpsomme når man møter et problem. Unødvendige gebyrer for ting man gjør selv (er det mulig..?), liker ikke grensesnitt i nettbanken.
Hei Linda og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har vanskeligheter med å komme i kontakt med oss, vi er kjent med at det dessverre er økt ventetid på telefon og chat-linjen vår for øyeblikket. Prøv gjerne å kom i kontakt med oss rundt åpningstid 07.00 eller utpå kvelden, vi holder åpent til 23.00. Det pleier i hovedsak på disse tidspunktene å være lavere ventetid. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Dyr i bruk, arrogant kundebehandling! Måtte dnb gå konkurs og brenne! Beste de kan gjøre er og legge ned driften sin
Hei Robin og takk for din tilbakemelding. Vi tar med innspillene dine videre og håper at vi med tid kan bli en mer appellerende bank for deg. Ha en fin kveld videre. /Stian
Umulig å få kontakt på telefon og Chat. Har fått et brev fra dere hvor jeg skal fylle ut data om meg selv . Ingen saksnummer « medlemsnummer». Hva er dette?Har ikke konto hos dere men får det nå ettersom at dere har kjøpt opp Skandia Banken. Det er trist
Hei Anne og takk for din tilbakemelding. Dersom du er blitt kontaktet i forbindelse med oppdatering av kundeinformasjon eller legitimasjon, ber vi deg kontakte oss direkte for bistand. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på telefon og chat. Ønsker du ikke et kundeforhold hos oss, kan vi også hjelpe deg med å avslutte eksisterende tjenester, roller eller produkter. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Om du vil bli behandlet med respekt og imøtekommende folk, styr unna! Verste banken og arrogant behandling.
Hei Siv og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken, vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Den desidert dyreste banken med dårligst kundeservice. Opplevde svindelforsøk som banken nektet å dekke. Det samme skjedde i SBanken hvor pengene var på konto etter få dager.
Hei Martin og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ble utsatt for svindel. Her blir det nok dessverre litt vanskelig å redegjøre for behandlingen av denne saken, men vi oppfordrer deg til å sende inn en klage dersom du er uenig i vår beslutning. Dette kan gjøres fra postkassen din i nettbanken. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Dyrt!! ! Dårlig kundeservice. Vanskelig å få kontakt og altfor mange sure kundebehandlere. Lite interesse for kundens beste. Dårlige løsninger. Aggressivt oppkjøp av konkurrenter som Postbanken og Sbankens !! Og hvorfor må sjefen tjene 15 millioner ???
Hei og takk for din tilbakemelding. Vi har registrert dine innspill, takk for at du tok deg tid til å dele disse. Vi jobber kontinuerlig med tiltak som vil gjøre løsningene, tjenestene, produktene og servicen vi yter enda bedre. Ha en fin kveld videre. /Stian
DNB har i flere år hatt de minst fornøyde bankundene i landet. Min erfaring er at de ikke svarer på telefon, er de første til å sette opp lånerenta og tar seg godt betalt for sine tjenester. De har lav rente på sparekonto, og prøver du å avslutte ditt forhold til banken tar de betalt for det også. De får en stjerne for Vipps.
Hei Marte og takk for din tilbakemelding. Vi er kjent med at det for øyeblikket tar litt lengre tid for å komme i kontakt med oss, men vi jobber kontinuerlig med å se etter bedre løsninger som vil styrke både tilgjengelighet og selve prosessen med å kontakte banken. Vi setter pris på dine andre innspill og vil jobbe mer målrettet mot å bli en bank som appellerer mer til befolkningen i tiden fremover. Ha en fin kveld videre. /Stian
Fikk brev fra DNB om at jeg måtte oppdatere kundeinformasjonen. Jeg har ikke hatt noe med den banken å gjøre de siste 15 årene. Hvorfor sender de dette til meg? Har forsøkt å nå gjennom på Kundeservice for å spørre om dette. Umulig, med mindre du ønsker å vente en halv time i telefonen. Forsøkte flere ganger. Prøvde meg på chatten. Der kunne de ikke svare på "sånt". De ba meg ringe Kundeservice! Morsomt, eller heller tragisk. Tragisk er det også at de fikk kjøpe Sbanken, som jeg har vært svært fornøyd med. Til DNB skal jeg ikke!!! Har bare hatt dårlige erfaringer med dem i de årene jeg var kunde, fra DnC og videre. Oppfordrer øverste sjef til å lese kommentarfeltene, ringe Kundeservice og få et innblikk i hvor dårlig denne banken er.
Hei Tom og takk for din tilbakemelding. Dersom du er blitt kontaktet av oss for å oppdatere din kundeinformasjon, betyr dette at du enten har en aktiv tjeneste, produkt eller rolle i DNB. Vi kan gjerne hjelpe deg med å få avsluttet denne og kundeforholdet ditt, men du vil da måtte ta kontakt med oss direkte. Vi er kjent med at det er litt lengre ventetid inn til våre kunderådgivere for øyeblikket og synes dette er en veldig beklagelig situasjon. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forbedre situasjonen og setter pris på våre kunders tålmodighet. Fint om du kan forsøke å starte en chat eller ringe oss på 915 04800 ved åpningstid 07.00 eller nærmere stengetid 23.00 om mulig. Det vil som regel være raskere å få kontakt med en kunderådgiver på disse tidspunktene. Kunderådgivere på chat skal kunne svare på nøyaktig det samme som våre kunderådgivere på telefon, med mindre du viser til andre avdelinger i DNB. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Prøver å legitimere, men det kommer kun feilmelding ved spørsmål etter QR-kode. Når jeg spør chatrobot kommer en link til samme side som gir samme feilmelding. Håpløst!
Hei Helge. Det er noen telefontyper som ikke vil være mulig å legitimere seg med, eksempelvis Iphone 6/6s. Du kan legitimere deg på andre måter, eksempelvis ved å be om nettbankmelding fra rådgiver, eller oppmøte på kontor som har åpnet for drop-in. Veldig fint om du kan kontakte oss, så vi kan undersøke dette nærmere og eventuelt feilsøke BankID-applikasjonen din. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på chat og telefon. Du finner åpningstider for kontorene som nå har åpnet for drop-in her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold/apningstider-dropin Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Over 50 min ventetid på tlf, de svarer ikke på kundeservice chatten, jeg får ikke logget inn, og det finnes ingen epost. Det vil si at det er INGEN mulighet å få kontakt... Dette er ikke greit, så vi har bestemt oss å si opp alle forhold til DNB, men det lar seg jo ikke gjøre uten kontakt...Vi er 3 stk i familien m forhold til DNB og vil si opp alt bare vi får kontakt
Hei Linda og takk for din henvendelse, vi setter pris på det. Det er beklagelig at det tar lengre tid å komme inn til oss enn ordinært, som følge av legitimeringsprosjektet vi nå befinner oss i. Vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en god og effektiv måte og ser kontinuerlig på tiltak vi kan gjøre for å forbedre situasjonen. Forsøk gjerne å ring oss like etter åpningstid eller utpå kvelden, om mulig. Vi ser av erfaring at det her vil være lavere kø inn til oss, som medfører at vi får bistått kundene raskere. Jeg er imidlertid ikke kjent med at det foreligger problemer på chat-løsningen vår, spurte du om å bli satt over til en kunderådgiver? Det er viktig at du er innlogget i nettbanken for at du skal få pratet med en kunderådgiver. Kunder som tar kontakt uten å være innlogget i nettbanken vil kun få valg om bistand fra chat-robot. Det er også mulig å ta kontakt med oss fra postkassen din, men ta gjerne forbehold om at det her foreligger et par virkedagers behandlingstid. Du kan sende oss en skriftlig henvendelse ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Det er veldig leit å høre at dere vurderer bankbytte, vi håper imidlertid at dere fortsetter som kunder i DNB og at vi i tiden fremover får forsterket deres inntrykk og tillit rundt banktjenestene vi leverer. Ha en fin dag videre. /Stian
Det er mange grunner til at DNB har vært den minst likte banken de siste 20 årene i følge Norsk Kundebarometer, gjør et Google søk dersom du vil bekrefte denne påstanden, jeg får neppe lov til å legge inn linker i denne omtalen. Høye gebyrer, dårlig og upersonlig kundeservice, tjenester avsluttes uten at man blir informert.
Hei og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med DNB som bank. Som alle andre banker har vi tjenester og produkter som er prislagt. Her har vi i hovedsak alternativer til de samme tjenestene og produktene som ikke medfører gebyrer, gjerne ved at disse tjenestene er selvbetjente i nettbank eller mobilbank. For å få et bedre overblikk over hvilke gebyrer vi har, er det mulig for kundene våre å ta en titt på prislisten vår: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her er alle prislagte tjenester listet opp. Ved avslutning av tjenester sender vi alltid ut bekreftelse eller varsel på forhånd, slik at våre kunder er informert i god tid. Er du misfornøyd i møte med en kundebehandler oppfordrer vi deg til å sende oss en tilbakemelding på dette fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi ønsker bestandig å forbedre oss for kundene våre, slik at bankhverdagen blir best mulig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian