Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Frekt

Omtale av  Yasin

Forferdelig erfaring med kundeservice lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger. Etter en nedlatende behandling fra kundeservice velger å avslutte mitt og samboers forhold hos DnB. Jeg flytter alt fra bolig lån, brukskonto og aksjekonto til danskebank.

Kompetansen og kundebehandlingen hos DNB blir bare verre og verre. Og det i et raskt tempo.

Omtale av  Fredrik

Jeg har vært kunde i DNB i flere år pågrunn av en feil de gjorde for noen år siden som resulterte i veldig billige forsikringer for min del. Men nå har jeg fått nok av dårlig kundebehandling og lav kompetanse. Jeg har i det siste ringt til min samboers bank for rådgivning i forhold til vår bedrift selv om jeg også har bedriftskonto hos DNB. DNB fungerer bra om du kun skal ha boliglån og hvis du ikke trenger rådgivning, eller om du ikke trenger noen som helst form for hjelp egentlig. (eller forresten glem det. Det er jo skyhøy låne renter der også).

Forferdelig!

Omtale av  I. K. T

Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.

Dårlig

Omtale av  Stig

Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket

Banken som er der for seg selv!

Omtale av  Erik

Har vært kunde i 30 år uten og få hjelp når det trengs. Selv om du eier 90% av egen eiendom. 100% av bil og båt får du fortsatt nei selv om det dreier seg om mindre beløp. Selv en refinansiering fra en dyrere hytte som vi eier 100% til en billigere hytte i Sverige ble nei ?

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forferdelig kundebehandling og ventetid

Omtale av  Bjørn

1.times venting for at noen tok telefon på skadeservice avdelingen. Dette er signal om at man er så store at man regner med at kunden er avhengig av dem og ikke omvendt

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:24

Hei Bjørn! En time ventetid på telefonlinjene er selvfølgelig ikke akseptabelt. Vi er klare over at ventetiden var lang i sommer og dette er absolutt noe vi tar til oss og vil jobbe med for å unngå slike ventetider i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Lånevurdering

Omtale av  Per K. K

Jeg har ikke hatt lån på mange år og har hatt god økonomi og ei en rekke eiendommer. Etter en skillsmisse og et brutt samboerforhold som har kostet ønsker jeg å bygge opp igjen min økonomi ved å kjøpe et utleieobjekt til. Jeg hadde ikke annen gjeld en andel av fellesgjeld i borettslag. Men hadde ca. 1 million i egenkapital stående i banken. Jeg er uføretrygdet, men har fortsatt god økonomi både i form av trygd og leieinntekter på eiendommer. Men ved vurdering av evne til å betjene et lån fikk jeg beskjed om at store deler av mine inntekter ikke kunne legges til grunn. Dette gjaldt leieinntekter. Det ble gitt div. forklaringer, men jeg fikk det aldri dokumentert. Jeg har levd etter evne og relativt nøkternt sett i forhold til mine inntekter det meste av livet. Det er også grunnen til at jeg sitter med noen verdier. Først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få låne ei krone pga at jeg hadde en andel i fellesgjeld på kr 860 000. Så fikk jeg lånetilsagn på 960 000 og et mellomfinansieringslån på kr 1 700 000 til 5 % rente inntil at jeg fikk solgt leiligheten med fellesgjeld. Det ble slengt frem potensielle utgifter på mange områder som jeg egentlig styrer selv om jeg vil ha eller ikke. Det er ikke noe jeg trenger. Jeg spurte da om hva de gjorde med folk som hadde dyre vaner. Hva ble lagt til grunn for en låntaker som både røykte og drakk for mer i måneden enn hva jeg brukte til livets opphold for å bo. Jeg fikk aldri noe direkte svar på det. Bakgrunnen er at jeg kjenner noen som lever slik og har i tillegg mindre inntekter enn meg og dårligere panteobjekt. Var jeg i banken på feil tidspunkt og at det er det som er grunnen for avslaget og alle merkelige utgiftsposter de ville legge til grunn?

Ryddig og greit!

Omtale av  Anders

Raskt svar når jeg ringer kundeservice, ryddig nettbank og greie betingelser

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Janis

Var på tur i utland og plutselig fikk minus i konto på grunn visa hadde dobbelt tatt penger!!! Etter halv time venter på kundeservice... få beklager og penger tilbake etter 2 dager :(

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:24

Hei Janis! Takk for meldingen din. Vi får dessverre ikke sett nøyaktig hva som har skjedd her, men sånn jeg forstår det så har et beløp blitt reservert på kontoen din to ganger. Noen ganger kan transaksjoner bli avbrutt. Det kan skyldes flere ting, men som regel feil på terminal eller nettverksbrudd. Er man uheldig da kan man få det vi kaller en dobbeltreservasjon. Hvor lenge en reservasjon ligger på konto avhenger av betalingsmottakeren og deres avtaler, men som regel forsvinner disse i løpet av noen virkedager. Dessverre er det ikke så mye man kan gjøre med en slik reservasjon annet enn å vente til den slettes. Skulle man se at en transaksjon ikke blir slettet så vil vi selvfølgelig være behjelpelige med reklamasjon på disse. Håper det oppklarte litt. Ta gjerne kontakt på chat eller telefon dersom du har spørsmål. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Veste bank i Norge

Omtale av  Roxana

Helt forferdelig bank! Har bare hatt problemer med den banken! Og når jeg trengte hjelp fikk jeg ikke!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei Roxana! Leit å høre at vi ikke har kunnet hjelpe deg når du har hatt problemer. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd ut fra kommentaren din, men vi setter likevel pris på tilbakemeldingen. Send oss gjerne en melding fra nettbanken, start en chat der eller slå på tråden til oss så får vi undersøkt nærmere for deg og forsøkt å rette på inntrykket. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Uforståelig

Omtale av  Veronica

DnB gir ikke ut boliglån omtrent under noen omstendigheter. Greit nok at ikke jeg fikk et middels stort lån alene, men når meg og faren min sammen får avslag, da begge har fast inntekt og ingen gjeld.. I tillegg søkte en venn av meg billån på 150 000 i DnB, fikk avslag men fikk lån på hele 250 000 i Sparebank 1. Til ettertanke.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei Veronica! Leit å høre at vi ikke kunne gi deg lånet du ønsket denne gang. Vi får dessverre ikke sett hva som er grunnen til dette her, men i utgangspunktet er vi nødt til å følge reglene i Boliglånsforskriften. Dersom du er usikker på hva som er grunnen til at vi ikke kunne gi deg lånet, ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi gjerne en kikk på det og gjør en ny vurdering om du vil det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Lite løsningsorienterte

Omtale av  Mona

Vi har opplevd DNB som veldig vanskelige når det skjer endringer i eksisterende avtaler. Vi fikk ingen konkrete forklaringer og ingen forslag til alternative løsninger. Så istedenfor å endre på ekisterende avtale med DNB var det mye enklere å flytte alt til en annen bank. Vi hadde vært kunder i 10 år og det var ikke problemer med kredittvurderingen. Vet faktisk ikke hva som gjorde dette vanskelig for vi fikk altså ingen god forklaring.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:20

Hei Mona! Tusen takk for meldingen din! Jeg er litt usikker på hvilken avtale det er snakk om her, så det er vanskelig å svare veldig konkret. Dersom du har muligheten så hadde det være helt supert om du sendte oss en melding fra postkassen i nettbanken, startet en chat eller slo på tråden til oss slik at vi fikk sett nærmere på hva som har skjedd og lært av dette. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Bruker fientlig nettbank.

Omtale av  Hans P

Nettbank DnB bedrift er den minst brukervennlige nettbanken jeg har forsøkt i Norge. Har ringt DnB for hjelp flere ganger, men de høflige DnB representantene forstår heller ikke enkle spørsmål ved bruk av nettbanken. Her har DnB mye å gjøre for å bli bruker vennlig. Enn så lenge gir jeg opp.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester for at disse skal være så bra som mulig, også på bedriftssiden. Du er ikke den eneste som mener at bedriftsnettbanken bør få seg et løft og dette tar vi selvfølgelig til oss. I første omgang har vi lansert DNB Puls, så får vi se om ikke det skjer noe i bedriftsnettbanken fremover også :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

Ubeskrivelig forferdelig

Omtale av  Susann

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:21

Hei Susann! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi setter veldig pris på det om du vil sende oss en melding fra nettbanken din, ta kontakt på chat eller på telefon. Vi får da muligheten til å undersøke nærmere hva som har skjedd og dra lærdom av din opplevelse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Dyrt og dårlig

Omtale av  Christian

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:20

Hei Christian! Vi gjør stadige vurderinger av markedet og justerer våre priser deretter for å kunne gi en god pris til våre kunder. Leit å høre at vi ikke kunne matche renten denne gang. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning så ikke nøl med å ta kontakt slik at vi får gitt deg et godt tilbud. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda

Omtale av  Stine

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:46

Hei Stine! Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å lese om din opplevelse med ungdomskortet. Beløpsgrensene i dette kortet kan dessverre ikke justeres da de ligger i selve kortet. For høyere beløpsgrense må man altså over på nye kort som er ment for de over 18 år. Så snart du har fylt 18 år vil du få informasjon i nettbank om nye kort og hvordan du bestiller disse. Så snart nye kort er bestilt vil du ha disse i løpet av 4-5 virkedager. Forstår selvfølgelig at det hjelper lite når du befinner deg i utlandet og dette er noe vi tar med oss videre. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR