DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer
Hei Berit! Takk for meldingen din! Det har vært en del endringer på renten den siste tiden og vi har økt innskuddsrenten enda en gang etter dette. Dersom du enda vurderer bytte av bank grunnet sparingen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av våre sparerådgivere for en uforpliktende prat om sparing før du tar det endelige valget. Våre sparerådgivere er tilgjengelige på telefon 915 04800 mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. Send oss eventuelt en melding i nettbanken eller start en chat der så får vi noen til å kontakte deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..
Hei Tommy! Takk for hyggelig tilbakemelding! Skulle du noen gang oppleve problemer så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!
Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.
Hei Anne! Så ergerlig å høre at kort du har mottatt ikke virker som de skal. Jeg kjenner ikke til at det skal ha vært problemer med alle kort som blir produsert i fjor høst, men du skal selvfølgelig få nytt kort med en gang dersom du opplever problem med tilsendt kort. Våre kort produseres etter standard og vil ikke være noe annerledes enn kort i andre banker. Når det er sagt kan det selvfølgelig skje produksjonsfeil som gjør at et kort ikke virker. Opplever du at kortet ikke blir lest i terminal kan du når som helst erstatte kortet i mobil eller nettbank (dette er selvfølgelig helt gratis). Jeg er usikker på hva du mener med å ha sendt brev, men dersom du ikke har fått hjelp så logg inn i nettbanken og start en chat der, eventuelt send en melding fra postkassen der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så undersøker vi hva som har skjedd med en gang. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen
Dårlig kundeservice. Dyr brukskonto med dårlig rente. Vært kunde i mange år men flytter nå.
Hei Sofie! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Når det kommer til rente på brukskonto så vil jeg nok heller anbefale deg å ha pengene dine på en sparekonto. Vi har flere gode spareprodukter som vil sørge for god avkastning på sparepengene dine. Ellers er alle de vanligsta banktjenestene våre helt gratis. Dersom du opplever at du betaler for mye eller er misfornøyd med avkastning så er det supert om du starter en chat i nettbanken eller slår på tråden til oss på 915 04800 så får vi tatt en gjennomgang med deg! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Banken fungerer optimalt for meg. Nettbanken er veldig bra
Hei Mona! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd :) /Jørgen
DNB er et godt valg om du er ung og smart eller gammel og dum. Dette kan også være banken for deg som ønsker deg variasjon og frustrasjon i hverdagen. Så snart man runder 34 år, og mister de relativt konkurransedyktige lånevilkårene, begynner irritasjonen over DNB inntreffe for de fleste. Før den tid rekker man nok å stifte kontakt med noen av de få vettuge kundebehandlere som er å oppdrive i konsernet – var selv så heldig å møte på minst en håndfull av dem de 20 årene jeg var kunde. Har du problemer med å betale med ditt DNB-kort når du står i kebab-kø kl. 04:00 er det for all del gode muligheter for at 04800 hjelper deg. Eller kanskje ikke. Det er hit and miss med DNB. Ønsker du å komme i kontakt med banken ved boligkjøp, pris deg lykkelig om du har kommet i kontakt med en ansatt som er tilgjengelig før budrunden er over. Søk kreditt eller lån, og kryss fingrene for at du kommer i kontakt med en kundebehandler som vet forskjell mellom inntekt og lønn. Alderdom, behov for bedre kunnskap om tjenestene banken tilbyr, og gjennomgående forutsigbar kvalitet på kundeservice trakk meg etterhvert i retning av en mye bedre bank.
Seriøst, denne nettbanken er elendig. Har nå brukt 10 min av livet mitt på å finne kontoutskriften. Som om det å betale regninger ikke var kjedelig nok
Hei Olav! Takk for tilbakemeldingen! Vi jobber hele tiden med utbedring av våre tjenester og setter pris på alle konstruktive tilbakemeldinger. Skjønner at den kan være litt vanskelig å finne så det tar vi med oss. For ordens skyld finner du kontoutskrifter ti år tilbake i tid under Dagligbank og lån -> Arkiv. Skulle det være noe annet du lurer på i nettbanken så er chatten døgnåpen! Ønsker deg en strålende dag videre så lenge! /Jørgen
Ekstremt dårlig forhold til denne banken. Nettbanken virker utdatert i forhold til løsningen jeg har hos Sbanken. Har også gjort flere forsøk på å overføre en bsu konto fra DNB til Sbanken. Så jeg har desverre fortsatt et forhold til denne banken med en BSU konto.
Hei Knut! Leit å høre at du er midfornøyd med nettbanken. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester. Når det kommer til flytte av BSU-kontoen så skal din nye bank kunne hjelpe deg med dette, men ta gjerne kontakt på chat eller telefon 915 04800 så tar vi gjerne en kikk på det for deg dersom det enda ikke har gått i orden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Banken min ble plutselig fryst, penger som kom inn på konto for livsopphold blir fortsatt holdt i banken å de svarer ikke når jeg tar kontakt, eneste de sier er at jeg må vente... hjelper heller ikke ringe da de ber meg ta kontakt på mail, altså mailen de aldri svarer på. Det er ufattelig dårlig kundeservice, banken er uoversiktlig, har byttet til sparebank 1 å har aldri vært så fornøyd, god kundeservice, ryddig nettbank, og trenger ikke bruke bildebrikke vær gang man skal logge inn på telefonen.
Hei Silje! Banken kan ikke "fryse" penger på en konto uten grunn så her må det ha oppstått en misforståelse et sted. Vi får dessverre ikke gått inn på den aktuelle saken her, men dersom du tar kontakt via chat i nettbanken eller slår på tråden til kundeservice på 915 04800 så skal vi selvfølgelig finne ut av dette for deg! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Den dårligste banken. I DNB må man betale for alt. Hvis norm overføre deg fra utlandet, hvis du overføre til andre, hvis du bruker kortet i utlandet, hvis du tar penger ut i utlandet, hvis du tar penger ut i minibanken eller posten i landet. Alle bør flytte til en annen bank.
Hei Darry! Det stemmer nok ikke helt som du skriver her. Vi er konkurransedyktige på pris og de vanligste banktjenestene er helt gratis. Når det kommer til bruk av kort i utlandet er det for det meste gratis, men det vil komme et valutapåslag som går med til å dekke vekslingsgebyret hos Visa. Det er også kostnader forbundet med transaksjoner til og fra utlandet og vi er ikke alene om dette som bank er jeg redd. Ta gjerne en kikk på oversikten over våre priser på dnb.no. Det er også fint om du tar kontakt med oss på chat i nettbanken eller på telefon så kan vi ta en kikk på de prislagte tjenestene du benytter og undersøke om det finns billigere eller gratis alternativ. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! :) /Jørgen
Vært kunde hele livet, hadde endelig nok egenkapital og søkte boliglån. Prøvde oss på bare 1,4 mill i DNB. Kundeservicen på avd. Stjørdal var helt forferdelig, slapp og sur. Fikk avslag etter LANG ventetid, med eneste svar at vi ikke hadde bra nok betalingsevne, selv om vi absolutt hadde det, og i tillegg evt hadde kausjonist. Kausjonisten vår var visst for gammel, og vi kunne visst ikke betjene lånet selv heller. Klaget på både servicen og avslaget, fikk til svar at "du skal ha fått grundig svar fra før", helt hårreisende! Fikk lån på 1,7 mill (!) uka etter i en fremmed bank, helt uten kausjonist eller spørsmål om vår betalingsevne. Byttet bank for å si det mildt, og sitter på egen bolig vi har 0 problemer med å betale ned på i dag :)
Hei Iselin! Beklager sent svar (igjen!). Veldig leit å høre at vi ikke kunne tilby deg det lånet du ønsket. Og slettes ikke greit at servicen heller ikke har vært på topp. Vi får dessverre ikke sett hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg det aktuelle lånet her, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi følger reglene i Boligforskriften og må ta høyde for det som står her. Jeg forstår det sånn at du har valgt en annen bank, men dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat fra våre nettsider så kan vi se om ikke vi kan gi deg et bedre tilbud nå, eller når du vurderer ny bolig. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
God kundeservice ved telefonisk henvendelse. Kan bli bedre på kundeservice ved skranken. Det er noe tekniske problemer innimellom men ikke så ofte etter min erfaring og blir raskt ordnet opp i. Nettbank er enkelt å betjene og gjør hverdagen enklere.
Hei Marie! Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøydm med service hos kundesenteret vårt. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller litt mer om din opplevelse hos vårt kontor slik at vi kan lære av det! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Problemer med nettbank ukentlig. Feil og nedetid er en hyppig melding. De kan heller ikke gjennomføre en betaling for deg når systemet svikter.
Hadde meget bra egenkapital, null gjeld, greit med verdier. Men fikk likevell et elendig lån pga standard budsjettet deres som ikke ligner noe og fordi jeg var enslig med utgiftene.
Hei Anne! Leit å høre at vi ikke kunne tilby deg lånet du ønsket. Når vi behandler lånesøknader er vi nødt til å følge reglene i Boliglånsforskriften fra Finansdepartementet. Ser at det er en stund siden du skrev dette innlegget, og beklager for sent svar. Vi får ikke sett her hva som var grunnen til at vi ikke kunne tilby deg det aktuelle lånet den gang, men ta gjerne kontakt igjen via chat eller telefon så tar vi gjerne en ny vurdering. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen
Etter å ha ringt for å få råd og veiledning, I forbindelse med salg og kjøp av bolig. Vil jeg si kundeservicen til DNB er forferdelig dårlig. Jeg forventer å møte hyggelige og imøtekommende ansatte i en slik situasjon. Ikke sure og nedlatende damer. Min konklusjon - jeg bytter bank. Takk for meg.
Hei Karen! Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du har selvfølgelig helt rett i at man ikke skal bli møtt på en slik måte. Jeg må bare beklage at du sitter igjen med dette inntrykket og håper og tror at dette var et engangstilfelle. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen