Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alltid god service har hatt banken, avdelingen i Larvik i 50 år.

Omtale av  Steinar N

Bestandig god service. Da vi skulle bygge hus i 1980 var det lån på dagen.

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling

Omtale av  Anonym

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling. Men han spurte slike sikkerhetsspørmål. Han trodde ikke at det var meg. Veldig dårlig gjort, vi kan like godt facetime neste gang. Idiotisk.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:00

Hei! Det stemmer at vi stiller kontrollspørsmål når kunder tar kontakt med oss. Dette gjør vi alltid og er en del av sikkerhetsrutinen vår. Når vi snakker med kunder vil vi alltid gjøre dette for å forsikre oss om at det ikke er noen andre som tar kontakt med oss og utgir seg for å være deg. /Jørgen

Arrogante

Omtale av  Kai S. H

Har aldri følt meg så liten og ubetydelig som kunde før! Har vært kunde der siden 1993, aldri mer!!

Utrolig dårlig

Omtale av  Kwiking

Vi har prøvd å endre admin i banken siden Desember og vil du ikke tro, at til dags dato er dette fremdeles ett problem å få til! Vi har sittet utrolig mange timer i telefon med kundeservice og fått beskjed gang på gang at ting skal være i orden nå, men det er det aldri. Vil absolutt anbefale folk å ta laaaang avstand fra DnB og finne seg en annen bank.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:34

Hei! Sånn jeg forstår det gjelder det bytte av tilganger på bedriftsnettbank? Det skal selvfølgelig ikke ta lang tid så her må det være en feil som ligger til grunne og det er selvfølgelig beklagelig. Vi får dessverre ikke undersøkt dette her, men send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så lover jeg at vi skal få rettet opp i det! /Jørgen

Lite hyggelig telefonsamtale

Omtale av  Zelin

Ufyselig kvinnemenneske jeg snakket med på telefonen. Hun ringte meg angående refinansiering etter at jeg sendte søknad. Det er HELT greit at jeg ikke fikk lånebeløpet jeg ønsket, men hun var lite hyggelig og ønsket ikke å høre på hva jeg hadde å si. Negativ tone og til tider freidig. Hun burde ikke jobbet med mennesker. Ønsker ikke lenger å være kunde etter denne samtalen.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:34

Hei Zelin! Kjedelig å høre at du opplevde rådgiveren vår slik. Dette er naturligvis ikke noe vi kjenner oss igjen i. Det er derfor fint om du vil sende en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller om din opplevelse så får vi muligheten til å gå dette opp. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Arrogant

Omtale av  Eivind

DNB tjener penger så det griner etter men er ikke villig til å i nærheten matche andre bankers rente, selv om man er førstegangslåner og ung - i programmet BLU. Ellers er de fin på design og brukervennlighet i portalen. Men de prioriterer som alle andre å drysse milliarder på de som har aksjer på bekostning av Ola Nordmann. Tok også 3 måneder å få svar.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:33

Hei Eivind! Vi justerer renten etter markedet. Dersom du er uenig i renten din så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi selvfølgelig en kikk på det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbanken. Normalt får du svar innen 24 timer. /Jørgen

Forferdelig

Omtale av  Andre

Måtte dessverre innom DNB på majorstuen å bestille kodebrikke, fikk først beskjed om å bruke selvbetjening (umulig uten kodebrikke) etter og omtrent ha kranglet meg til å prate med en kundebehandler ble jeg omtrent ledd opp i ansiktet av den unge rådgiveren som sikkert ikke var en dag over 21, skulle ønske det gikk an å gi minuspoeng.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:33

Hei Andre! Takk for tilbakemeldingen! Dersom du har behov for ny kodebrikke kan du når som helst ringe oss på 915 04800 eller starte en chat i nettbanken dersom du har mulighet til å logge inn på annen måte. Vi bestiller da ny brikke til deg slik at du har den i løpet av en liten uke. Det er også mulig å hente ny brikke på våre kontorer. Dersom du har hatt et ublidt møte med en av våre rådgivere så send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din der du forklarer litt nærmere hva som har skjedd så får vi gått dette opp med det aktuelle kontoret :) /Jørgen

God bank – Elendig nettbank

Omtale av  Jon

Bruker til vanlig Sbanken (tidligere Skandiabanken), siden nettbanken til DNB er så elendig. Bedriftsnettbanken til DNB er faktisk enda verre enn nettbanken for privatpersoner. Sbanken er også ofte billigere og har langt mer oversiktlige priser. Kundeservice er DNB derimot utrolig gode på. Jeg er ofte av slaget som har en del mer avanserte spørsmål (de enkle spørsmålene kan man jo stort sett Google seg fram til). F.eks. har jeg spurt både Sbanken og DNB om bl.a. hvordan valutakursene for Visa og Mastercard transaksjoner blir beregnet og hvor stor spreaden er. Og da ASK ble lansert, spurte jeg begge selskapene om de gevinstbeskatningen ble realisert om man senere ville flytte ASK-konto til en annen bank. I begge bankene greide ikke kundeservice å svare på spørsmålene mine, men DNB sendte i begge tilfeller spørsmålene mine videre til noen som viste og greide å gi meg et fullgodt svar neste arbeidsdag.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:33

Hei Jon! Takk for tilbakemeldingen! Godt å høre at du stort sett er fornøyd! Når det kommer til nettbanken så er dette noe vi tar til oss og jobber med. I første omgang er det mobilbanken som har fått seg et løft. Det kommer en del nye funksjoner til denne fremover. På bedriftssiden er det den tilsvarende tjenesten Puls som nylig er lansert. Sjekk gjerne ut denne om du ikke har fått gjort det enda. Så krysser jeg fingrene for at nettbankene får seg løft i en ikke alt for fjern fremtid! :) /Jørgen

Skammelig dårlig kundeservice

Omtale av  Ole A

Byttet til DNB i januar da de liksom skulle være best på markedet, men enn så lenge har jeg overhode ikke vært fornøyd. Nettbanken fryser jevnlig og kundeservicen er så skammelig at det nesten ikke skulle vært lov. 2 av 3 personer jeg har snakket med har vært rett og slett udregelig, og ikke fikk jeg noe hjelp heller. Bytter tilbake til min gamle bank, styr unna DNB

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 12:42

Hei Ole! Sånn skal det selvfølgelig ikke være og jeg er lei meg for at du sitter igjen med denne opplevelsen. Det er vanskelig å følge dette opp ut fra denne kommentaren, men dersom du har muligheten setter vi stor pris på det om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken. Forklarer litt nærmere hva som har skjedd der så lover jeg at vi skal gå det opp! /Jørgen

Bank i butikk

Omtale av  Unni G. O. O. K

Butikk har ikke penger og sier de selv ikke styrer dette, men banken sier det er opp til butikken å bestemme pengebeholdningen, hvem snakker sant, det er egne penger vi vil ha ut og bruke som vi vil.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 12:42

Hei Unni! Hos Post i butikk og Postkontor kan du gjøre uttak på inntil 25.000 kroner. Du kan også gjøre uttak på inntil 20.000 kroner i minibank inne på våre kontorer. Skal det tas ut mer kontanter enn dette må det gjøres over flere uttak. Ønsker deg en riktig god dag videre :) /Jørgen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bytte av bank

Omtale av  Asle B

Jeg har et AS og et enkeltperson foretak i DNB. Her kan jeg gjerne gi 3 stjerner. Jeg har vært personkunde siden før DNB fikk navnet sitt og har alltid betalt høyeste renter for lån av forskjellige typer lån, for dette kan jeg fortsatt belønne banken med 3 stjerner. Når jeg får bedre renter på spareavtaler som privatperson i andre banker og velger å flytte ut - så mister jeg retten til å logge inn elektronisk i bedriftsbankene. Disse kontoene blir nå holdt som gissel. Jeg får ikke betalt regninger, skatt og mva. Dette burde vært ulovlig og er iallefall dårlig forretningsskikk. - 6 stjerner Er dette lovlig? Er det mulig å være så kynisk? Dersom noen har et bra svar vil jeg gjerne høre.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 12:41

Hei Asle! Takk for tilbakemelding! Uten å få sett på selve kundeforholdet er det vanskelig å si konkret hva som har skjedd her. Du mister selvfølgelig ikke tilgang til bedriftsnettbanken selv om du flytter ditt private kundeforhold. Det som kan tenkes har skjedd her er at du har avsluttet ditt private kundeforhold og dermed også din private nettbankavtale. Konsekvensen vil da bli at du ikke kan logge inn i privat nettbank for så å gå videre til bedriftsnettbank. Det du da må gjøre er logge direkte inn i bedriftsnettbanken ved å bruke bedriftens brukerID under innlogging. Start gjerne en chat eller slå på tråden så tar vi en kikk på det sammen! /Jørgen

Banken banket Apple!

Omtale av  Kathrine L

Apple trakk meg for airpods to ganger men ingen kom. Og de nektet for at de hadde trukket penger i det hele tatt. Min datter satt på sin bursdag og ventet etter allerede blitt skuffet en gang to dager før pga ingen levering. Dette er da ikke mulig. Jeg var så lei meg og blakk og banken tok affære og satte inn de pengene Apple hadde trukket meg TO GANGER. For en service. Så ikke døm en bank utfra en feil som de har gjort opp for. Jeg forblir kunde der FOREVER❤️❤️

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 09:36

Hei Katrine! Tusen takk for kjempefin tilbakemelding. Godt å høre at pengene kom tilbake! Da håper jeg det ordnet seg med airpods til slutt også :) /Jørgen

Super bank alltid tilgjengelig

Omtale av  Bjørn

DNB er banken som har ordnet alt for meg. Kjøp av ny bolig. Salg av gammel bolig. Alt har dem ordnet. Banken for meg.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 09:36

Hei Bjørn! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! /Jørgen

Jeg fikk ikke lån

Omtale av  Leo

Etter en måned med mail og telefonsamtaler, etter at bankrådgiver lovet at jeg skulle få boliglån (1.5 mil.), til slutt sa me: "nei du kan ikke få lån ved oss". Det skjedde mens kjøpte jeg allerede leiligheten. Så forferdelig opplevelsen med denne banken.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 09:36

Hei Leo! Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Våre rådgivere skal aldri love et lån før en søknad er behandlet. Er du usikker på hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg lånet så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi en kikk på det sammen. /Jørgen

Elendig kundeservice

Omtale av  Ellen

Elendig kundeservice og frekke er de også.. lite villige til å hjelpe eller foreslå noe som helst. Må spørre flere ganger før å få noe ordentlig svar. Ikke anbefalt!

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig!

Omtale av  Randi

Elendig kundeservice, ingen hjelp eller forslag på løsninger ved problemer. Ingen forståelse for individuelle situasjoner. Vanskelig å få kontakt, med mindre de skal tjene på deg. Problemer med nettbank og app i tide og utide. Vært kunde i alle de år, å angrer hver gang jeg må snakke med de.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR