Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
109
av 111 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Utspekulert og kyniske luringer"

Omtale om DNB Bank skrevet av Preben for 11.04.2020 13.14

DNB Bank har totalt 432 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert og kyniske luringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hatt mange vanskeligheter i forhold til bank, aksjehandel og sparing. Banken bruker lure utspekulerte metoder for å få gigantiske inntjeningen og beskytte sine egne interesser. Avskriver seg ansvar og bruker lur kundeveiledning. Baktanker med alt.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21.55
Hei Preben!

Takk for tilbakemeldingen. Det er litt vanskelig å svare på dette uten noen konkrete eksempler, men dersom du føler at du har blitt lurt på noen som helst måte er dette noe vi selvfølgelig tar svært alvorlig. Vi setter derfor stor pris på om du vil ta kontakt med oss via postkassen i nettbanken din slik at vi får gått opp dette og kommet til bunns i hva som har skjedd. Ønsker deg ellers en strålende dag videre så lenge :)

/Jørgen
Bytt.no
"Utspekulert og kyniske luringer" skrev Preben om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Preben og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Digital kontakt oppleves som umulig, tlf.kontakt tar altfor mye tid pga venting..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Chat-tjenesten er en vits, helt ubrukelig!!!! Svarene var rotete og irrelevante. Hvorfor kan de ikke nås på e-mail?? Jeg kan ikke mene noe om kunderådgivningen når jeg ikke får tak i en rådgiver...

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21.54
Hei Liz!

Usikker på hvilken tjenester du refererer til når du sier chat-tjenesten. Vi har i en begrenset periode hatt en egen åpen chat-løsning på våre sider for å besvare generelle spørsmål rundt forsikring og økonomi i forbindelse med Korona-utbruddet.

Videre har vi en chat-bot som kan svare deg på enkle spørsmål dersom du starter en chat fra åpne sider. Felles for disse to chat-løsningene er at du kan få svar på generelle spørsmål. Det vil si at du ikke vil kunne få svar på spesifikke ting som angår ditt kundeforhold.

Grunnen til dette henger sammen med hvorfor vi heller ikke har noen epost-adresse. Dette går på sikkerhet. Vi ønsker ikke og kan ikke gå inn på spesifikke kundeforhold over usikre kanaler. Vi er nødt til å vite at vi snakker med riktig kunde.

Trenger du å snakke med en rådgiver utover generelle spørsmål er vi tilgjengelige på telefon 915 04800, via chat i innlogget nettbank (logg inn i nettbanken og start en chat der), eller via meldinger som du kan sende fra postkassen i nettbanken din. Håper det ga svar på det du lurte på! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Grådige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som god kunde med fast og trygg jobb opplever jeg at de setter ned renten, men at renten er 0.1 % over veiledende pris. Fikk god rente når jeg ringte, men har fått nok og bytter bank. Håper flere gjør det!

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21.53
Hei Trond!

Takk for tilbakemeldingen. Det er vanskelig å kommentere et lån her. Usikker på hva du viser til som veiledende pris, men vi har nylig satt ned renten i to omganger med virkning fra 5. april. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller send en melding fra postkassen i nettbanken din så kan vi ta en nærmere kikk på det sammen og ta en prat. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Satt ned renten i dag med 0,5% etter Norges Bank har satt ned 1,5% :-/"
4 syns denne omtalen er nyttig

For en kynisk bank.... De "NARRET" meg over fra Sbanken og ga meg samme rente for 1 år siden. I dag har jeg (etter justering i dag ca 0,35% høyere rente :-( enn de i Sbanken) Fikk først en melding om at renten ble satt ned 0,35% etter at Norges bank satt renten ned 0,5% ... Greit nok. Fikk deretter en mail om at vi kunne se bort fra denne. Norges Bank satt ned renten ytterligere 1% (ett helt prosent poeng) og fikk i dag (3/4-20) mail om at de hadde satt min rente ned 0,5% fra den første jeg hadde (altså hele 0,15%) lavere en det jeg først fikk varslet.... tross at renten gikk ned 1,0% i tillegg til 0,5% fra tidligere. De har altså selv fått en lettelse på 1,5% mens jeg har fått 0,5%. Har aldri misset ett avdrag og har mer enn 60% sikkerhet for lånet. Jeg har også alle forsikringene mine i DNB (etter de fikk fasit og matchet prisen jeg hadde) og betaler nesten 3000,- i mnd. for de. Kommer nok til å forlate DNB både med forsikring og lån etter dette. De er ikke med på noe som staten subsidierer slik jeg oppfatter det. Uansett... de driter vel egentlig i menig mann føler jeg. Fikk bare et svada svar når jeg tok dette opp med min kontakt person i banken... Dette kan ikke jeg gjøre noe med....:-//// men ... vi... jada---- får svar i påsken kanskje.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21.53
Hei Tore!

Litt vanskelig å kommentere lånet ditt uten at vi får tatt en kikk på det sammen. Renten ble nylig satt ned to ganger. Totalt en justering ned inntil 0,85%. De alle fleste lån er justert ned med 0,85% men de som allerede hadde en veldig god rente har fått en noe mindre justering. Disse lånene skal likevel være meget konkurransedyktige. Anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon eller ved å sende en melding fra postkassen i nettbanken din så kan vi ta en kikk på lånet sammen og ta en prat. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Greier ikke å få avsluttet kundeforhold"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd nå i 2 år å avslutte mitt kundeforhold hos DnB de sier om og om igjen at ja det skal vi fikse, har ingenting der unntatt en tom konto.

Svar fra DNB Bank
14.04.2020 21.53
Hei Audun!

Avslutning av kundeforhold skal ikke være noen komplisert sak så jeg er litt usikker på hva som har skjedd her. Vi får dessverre ikke sett nærmere på det her, men ta kontakt på telefon eller via nettbank så lover jeg at vi fikser det for deg umiddelbart. Ønsker deg en god dag videre så lenge!

/Jørgen
DNB Bank har totalt 432 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR