Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ypperlig

Omtale av  Patrick N

Etter å ha gått over til Hello, og brukt dette i noen måneder, har jeg ingenting å klage på. Hello slår de andre operatørene sine priser, og leverer god dekning i mitt område. Kundeservicen har jeg heller ingenting å utsette på. For oss som ikke ønsker å betale mer enn nødvendig, er Hello midt i blinken. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har gått over tidligere, da jeg betalte langt mer hos andre operatører for den samme datamengden. Anbefales!

Nyttig (1)

Styr unna!

Omtale av  Ann K

Fikk melding på fredagen at jeg snart hadde brukt opp dataen min. Søndag klokken 13.00 måtte jeg betale 200kr ekstra for databruken, det som er pussig er at klokken 20.00 samme dag, hadde det gått opp til 438kr. Hadde da bare brukt hjemmenettet, og ikke brukt 4G. Så hvis jeg må betale 200kr ekstra for å bruke hjemmenettet hver måned, så blir det dyre telefonregninger framover! Styr unna, og velg heller noen andre selskaper som er mer seriøse enn Hello! I tillegg vil jeg nevne det at jeg ble lovet bedre dekning med å bytte til Hello, men når jeg har 4G på kan jeg ikke oppdatere ting, eller søke på ting, da det kommer opp at jeg må koble meg til Internett..

Nyttig (1)

Forferdelig

Omtale av  Bjørn

Styr unna! Dette virker kanskje billig, men kan bli din dyreste mobilregning i historien. Etter et ganske kort kundeforhold har jeg nå gått videre. Virker som det trikses med databruken på et slags vis, vet ikke hvordan de gjør det, men min databruk gikk plutselig betraktelig opp da jeg begynte hos Hello, og det var underlig ettersom jeg i mitt forrige selskap lå stabil på det samme. Så her kan man ane at noe ikke er helt som det skal. Ser at også andre klager på det samme, så da er det vel noe i det og ikke bare meg. Min anbefaling er, - styr unna, betal heller en 50-lapp mer hos et annet selskap, det kan lønne seg.

Nyttig (1)

Juks og lureri

Omtale av  Ann J. H

Vi er en hel familie på 5 som bruker hello, og etter at vi bytta har plutselig samtlige av oss fått økt databruk. Hadde skjønt om det var en eller to, men at absolutt alle har økt databruken når vi bytter, finner jeg besynderlig. På meg kan det virke som juks rett og slett. Jeg fikk beskjed på fredag at jeg snart hadde brukt opp datapotten. Søndag da jeg logga meg inn hadde jeg gått over med 210 mb, noe som kosta meg 313 kr. Min datter hadde siden fredag gått over med 499 mg, pris 638 kr. Hårreisende! Føler meg rett og slett lurt! Tenker at noen bør se litt nærmere på dette selskapet, for dette er ikke riktig. Etter 3 måneder som kunde velger jeg å forlate Hello.

Nyttig (1)

Billigst og bra. Leverer det de lover

Omtale av  Torkil

Prisen, dekning++. Dette gjør dem til min vinner. Anbefales.

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

I utgangspunktet billig

Omtale av  Eivind S

Hello har blant de laveste prisene på abbonenement, samt telenor sitt nett. 5 stjerner der, men kundetilfredsheten har forvitret med solen som har skint de siste dagene. Hadde ubevissst et lite overforbruk av data i april, og bestilte datapakke straks jeg fikk melding med varsel om at jeg nærmet meg grensen. Lykkelig uvitende, og i tro om at neste regning ville være knapt dobbelte av forrige. Når jeg sjekker tilstand mot slutten av måneden ser jeg at regning vil ende på nær 5 ganger vanlig pris, og 2,5 ganger høyere enn forventet. Årsak er databruk i tidsrom mellom overskridelse av grense og bestilling av tillegg. Sender en melding om at jeg går ut fra at dette slettes/krediteres, noe som blir kontakt avvist med begrunnelse om at datapakke gjelder fra bestillingstidspunkt og ut måneden, og viser til sine vilkår. Går grundig gjennom alt av vilkår, men finner ikke denne ordlyden. Eneste ordlyden som står er at datapakke gjelder for inneværende måned, og blir ikke videreført til neste, samt overskytende datatrafikk går under datapakken. Når dette påpekes, avfeies det med at det ikke er slik det fungerer. Hello var da raske med å endre ordlyden på sine nettsider. Saken vil følges opp fra min side, ikke for pengene sin skyld, men prinsippet. Min erfaring tilsier: Hello - Goodbye.

Nyttig (8)

Dårlig app og SMS varsling av overforbruk av data

Omtale av  Tom

Appen er en vits, og sms varsling av overforbruk av data kom 2 dager etterpå. Kundeservice bruker 5 dager på å svare på mail. Byttet ut dette useriøse selskapet etter 3 mnd.

Nyttig (3)

Bra og billig

Omtale av  Petter

Veldig gode på pris men litt dårlige på kundeservice. Men hvor ofte må man ringe dem egentlig? Pass på at databruken ikke går over grensen da oppdatering i app og web-sider ofte er noe forsinket. Men slik er det nok alle steder. Dyre på utenlandstrafikk. Det meste kan administreres fra Mine Sider. Telenordekning. Om man har litt kontroll på databruken i slutten av måneden og ikke reiser mye utenlands vil jeg absolutt anbefale denne leverandøren. Man får utrolig mye for pengene her i Norge.

Nyttig (3)

Hello sin varsling av overforbruk av datatrafikk

Omtale av  Hyper99

Hello sin sms varsling av brukers datatrafikk er avhenging av informasjon fra Telenor siden Hello bruker Telenor sitt nett. I mitt tilfelle gikk det 6 timer fra forbruket til Hello fikk informasjon om dette. Det ble dyrt for meg. Hello viser ingen forståelse. Deres kundeservice er : "Ha en fortsatt fin dag! " Styr unna Hello og velg en mer seriøs teleoperatør.

Nyttig (5)

Mobildata

Omtale av  Jørgen

Fikk melding om at mobil data snart var brukt opp en dag telefonen hadde ligget hjemme og var koblet på hjemmenettverket. Bestilte en ekstra datapakke. Fikk faktura på 400 kr for overforbruk av data + 100 kr i ekstra datapakke. Jeg skifter til en mer seriøst aktør. Hold dere for all del unna dette selskapet!!!

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Jørgen

Helt greie på pris, men veldig dårlig erfaring med kundeservice.

Nyttig (1)

Lurer deg, pga ukorrekt data i forhold til data bruk

Omtale av  Linda

Ble kunde hos hello forrige mnd. Da regningen kom ble jeg veldig overrasket, der hadde de tatt 400 kr for overforbruk av data. På hverken "min side", appen deres eller på telefonen min viser de likt eller riktig menge databruk, kanskje viser en av dem riktig, jeg vet ikke hvem. To dager etter angivelig overforbruk av data, pga feil data fra dem, kom varslingen, som egentlig ikke varslet, bare ga meg beskjed om at jeg hadde brukt mye data og kunne kjøpe 1 GB ekstra, jeg stoppet umiddelbart mitt forbruk, selv om "min side" og telefonen ikke viste overforbruk. Men for sent... Jeg har nå vært i kontakt med hello gjentatte ganger og hjelpen er lik null, de svarer bare at varslingen kan komme litt sent som en time etter overforbruk, men to dager senere er da langt mer en en time. Kundeservice har, etter jeg insisterte på det, nå selv sett at "min side" og app viser forskjellig. Jeg blir hele tiden lovet at klagen skal sendes til høyere hold, men alt jeg får tilbake, selv på mail jeg har skrevet, er svar fra kundeservice med en avvikende forklaring. Jeg aner ikke hvordan sjefene er, mulig de er avvisende og defensive. Dette har kostet meg dyrt. Lureri og tull, totalt feil data opplysninger, umulig å følge med på sitt databruk det er da så enkelt å gå over sitt avsatte forbruk, og de tjene penger! Jeg synes at vist hello er et seriøst firma, så tar de feilen, som er desidert deres, på sin kappe og sletter betalingen for overforbruket av data. De burde deretter lære av dette og jobbe hardt for å ha korrekte opplysninger om databruk og sende ut varsel i tide. Noe jeg tviler på at de gjør. Det må da være mange andre kunder en meg som har opplevd dette?! Ikke engang mobilen viser riktig. Hadde djuice før, null problem og riktig data på telefonen og min side hos dem. Hello kan jeg ikke anbefale.

Nyttig (2)

Prispresseren på mobilbruk

Omtale av  Hans

Her får du MYE for pengene! Hello har forstått at folk bruker mobilen på en ny måte som gir en del datatrafikk. Telenor forsøker å overbevise deg om at du trenger mer fart - litt som å si at du må ha Ferrari i 50-sona... Får ikke utnyttet fartsmulighetene... 10 gig for 300 og "fri bruk" på resten - da sa jeg ja takk til Hello :) Telenordekning.

Nyttig (3)

jeg fikk 10gb her som koster det smamme hos onecall der 5gb får samme pris

Omtale av  Jarle M

Jeg liker denne operatøren pga. jeg liker mer megabyte her til samme pris.

Nyttig (4)
Side 7 av 7
Neste

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR