DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Det var dårlig kundeservice, der jeg brukte over 45 minutter i kø. De svarer aldri på kundetelefonen, det er helt håpløst.
Hei. Det er dessverre en del kø på telefon på dagtid. Anbefaler å ringe inn tidligere på dagen eller utover ettermiddagen når det er mindre kø. Det er mange som ønsker å nå oss, og da blir det dessverre litt ventetid av og til. Vi har også chat som er åpen fra 07:00-23:00 hver dag hvor du kan få kontakt med oss. /Elisabeth
Vi er snart ferdig med 2022, og DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay. Årsaken de oppgir er at de mener å støtte apple pay hindrer teknologisk utvikling - mens det i virkeligheten er motsatt! Våkn opp DNB, dere er størst og nå må dere oppføre dere som storebror!
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Ekstremt dårlig kundebehandling ved dødsbo. Veldig dårlig og lite kunnskap.
Hei. Dette var trist å lese. Vi har en egen avdeling som kan hjelpe til med spørsmål rundt dødsbo. Om du har mulighet til å ta kontakt med kundesenteret deres på telefon 24062080 en annen dag (mandag-fredag mellom 08:00-16:00) vil du komme i kontakt med en rådgiver med god kunnskap. Du kan også sende en melding via nettbanken: Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth
Jeg har vært kunde i DnB i over 30 år. (Bare hatt DnB hele livet) Aldri hatt betalingsanmerkning og fast god inntekt hele tiden. Når jeg trengte å endre på lånet mitt hvor jeg var godt innenfor 70 prosent av verdi og lønnen også høy nok for å Kunne godkjenne innenfor reglene møtte jeg en kunde behandler som sa følgende - eeeehhh jeg tror jeg må si nei. Jeg begrunnet med sikkerhet, lønn og mitt kundeforhold. Hvor hun igjen svarer- jeg har bestemt meg. Kontaktet annen bank som Kunne gi meg lån sammen dag og hyggelig ønsket meg velkommen i ny bank. Jeg har sørget For fler har byttet bank med å fortelle min opplevelse.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men jeg håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 91504800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth
Jeg savner Apple pay hos DNB,eneste grunn til sted ikke vil ha det i sitt sortiment er at det blir da direkte konkurrent til Vipps som DNB eier.Det er direkte svakt!
Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av ApplePay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Vi støtter både Fitbit Pay, Google Pay og Garmin Pay. /Lene
Guess what? De ringer tilbake kun for å ha oppkallingen bokført i banken, slik at de ikke mister jobben, men i løpet av 1 sekund så slår går de ut av telefonsamtalen! Så egentlig ringer de deg ikke igjen! Hensynsløse arbeidere uten moralske prinsipper.
Hei Pat, Slik skal det ikke være. Det er en robot som ringer ut, og så setter deg videre til kundebehandleren, så det er ikke noe kundebehandleren selv styrer. Om du ikke fikk tatt telefonen, og det sluttet etter et ring, er det fint om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken, slik at vi kan få sjekket opp i hva som skjedde i den oppringingen. Håper du får en fin dag, og at du kom i kontakt med oss til slutt. /Lene
Ba om avtale med min lokale DNB for over en uke siden…. har ikke hørt et ord!! Blir bare henvist til nettbankens skjema for å be om avtale med banken når jeg ringer 04800 ( robotsvarer !!!) Det har jeg gjort. Utrolig dårlig og gir liten tillit!
Hei Kjersti, det er leit å høre du har denne erfaringen. Vi anbefaler ikke å ringe oss på 04800 da teleoperatører ofte tar betalt for at man ringer 5-sifret nummer, ring oss heller på 915 04800 så slipper du å betale til din teleoperatør for å ta kontakt med oss. Hvis du sendte inn skjema for å avtale møte for ca 1 uke siden, uten å ha hørt noe bør du ta kontakt med vårt kontaktsenter. Du kan kontakte oss på Chat via nettbanken eller ringe oss på gitt nummer, så vil en rådgiver på kundesenteret vårt kunne følge opp saken og finne ut av hva som har skjedd her. VI beklager for at ditt ønske om møte med oss ikke har blitt fulgt opp, det skal vi gjøre vårt aller beste for at ikke skjer igjen /Vinjar
Ser i omtalene her under at dette er en gjenganger, og DNB legger ikke skjul på dette uten at det blir gjort noe for å endre på dette. Veldig frustrerende, hvorfor ikke gjøre en ordning hvor DNB ringer opp når det blir ledig? Det finnes mange som har denne ordningen, og det føles veldig bra, så slipper man å sitte å passe på!
Hei Tor. Takk for tilbakemelding. Dette er en funksjon vi har, men vi har hatt litt problemer med den. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke få dette tilbudet når det er lang kø. Ønsker deg en fin dag!\Maren
De gir blaffen i kundene sine. Er det er helt vanlig spørsmål jeg vil stille, finns det ingen epost, prøver man å ringe blir man sittende i 30 minutter før roboten sier at det er for mange på tråden, så du må ringe senere. Jeg gikk dit i en fillial i Tønsberg, og ble bryskt nektet adgang til lokalene, men måtte vente i regnet på gaten uten å få opplyst at dette var på grunn av Covid. (noe de fleste måtte gjette seg til) Men jeg bare gikk. I skrivende stund leter jeg etter en bedre, mer personlig bank. Det blir neppe vanskelig å finne.
Hei Torkill. Vi er tilgjengelig på telefon 915 04 800 og chat fra 07:00-23:00 alle dager. Hvis det er mye kø midt på dagen, kan det være lurt å forsøke å ringe eller ta kontakt senere på dagen/kvelden. Det er ikke alle kontorene våre som er åpen for drop in, dette er grunnen for at du ikke fikk kommet inn på kontoret. Kjedelig at du hadde en dårlig opplevelse her. Håper du ønsker å revurdere bytte av bank. /Thomas
Jeg vil betale regninger i Norge mens jeg er i Canada, aldri vært et problem før men nå jår det ikke! Har ringt banken og da er det ventetid på 30 min!! Er det kun en kundebehandker etter kl 16??? Har alltid bært fornøyd men nå haster det med å betale regninger!!! Pga ekstra regninger pga sykdom av min hund dom er goesikret hos dere!!
Hei Gerarda. Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Hvis du har problemer med å betale regninger, så anbefaler vi deg å ta kontakt på chat fra innlogget side i nettbanken om det er mye kø på telefon. /Thomas
Har du et nødproblem hvor du må ring, glem at du får tak i noen på tlf. Alltid 30-50 foran deg i køen.
Hei Arif. Det er dessverre en del kø på telefon på dagtid. Vi har også chat som er åpen 7- 23 hver dag hvor du kan få kontakt med oss. Anbefaler og å ringe inn tidligere på dagen eller utover ettermiddagen når det er mindre kø. Det er mange som ønsker å nå oss, og da blir det dessverre litt ventetid av og til. /Viktoria
jeg har vært kunde i Dnb siden 1992 og har vært mer eller mindre fornøyd så plutselig fikk jeg mail kundeforholdet er sagt opp både privat og bedriften. Bakgrunn var jeg har ikke svar på dem sin mail jeg kontaktet banken og fikk hjelp hvor jeg kan finne til sendte brevet.straks etter jeg fylte og sendte til banken.svaret var jeg er seint ute med svaret.kontaktet finansklage nemnda etter flere måned kom ikke jeg noe videre.de bruker hvitvasking paragrafen.
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Det høres ut som det i dette tilfellet kan gjelde innhentning av legitimasjon og oppdatering av kundeopplysninger, som vi er lovpålagt til å gjøre. En konsekvens av å ikke svare på det er at kundeforholdet kan bli avviklet. Men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800, via innlogget chat eller via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil vårt kundesenter få undersøkt dette nærmere for kundeforholdet ditt /Lars
I flere har ringte vi banken minst en gang i året for å kunne få en rente som var noenlunde ålreit. De var vanskelige hver gang, og et par ganger var det først når vi faktisk flyttet lånet de ga en ok rente. Med flere banker som tilbyr bedre rente uten pruting, dvs samme rente til alle kunder, er det ingen grunn til å benytte DNB. Den renten er også langt bedre enn hva DNB noen gang klarte gi meg.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om man tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette /Lars
Den 3. oktober møtte jeg og min mor opp på DNB-Karl Johan for å få opprette hennes BankID. Vi fikk tildelt en kvinnelig saksbehandler kl. 10:25 som satt på kontor Henrik Ibsen-. Min mor ble nektet bankID uten noe gode forklaring. Vi ble kastet ut av kontoret hennes og ut av lokalet av vekter fordi vi ønsket å ha dialog om saken. Jeg mener min mor er blitt utsatt for diskriminering på grunn av manglende norsk språk, høy alder, etnisitet og funksjonsnivå jf. Likestillings- og diskrimineringsloven § 6. Det var en frekk saksbehandler som viser ingen respekt, forståelse og profesjonalitet . Vi føler oss som kriminelle og vi ble ydmyket av den uhøflige oppførselen, ordbruken og formidlingsmåten til saksbehandler og vekter. Jeg har sendt klage til Diskrimineringsnemda og flere andre instanser. DNB ledelse både sentralt og Karl Johan må ta tak i bankens dårlige saksbehandling og kundeservice. Jeg skal avslutte kundeforhold hos DNB og oppfordrer kunder som har lignende opplevelse å gjøre det samme.
Hei! Jeg beklager at dere har hatt denne opplevelsen på kontoret vårt på Karl Johan. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men jeg kan på generelt grunnlag informere om at det er veldig strenge retningslinjer for opprettelse og bruk av BankID som bankene må forholde seg til. Vi ønsker gjerne å se nærmere på saken hvis du tar kontakt med kundeservice på chat eller tlf 91504800. /Marthe
Grei bank. Er det at man må bruke dnb sine banker, minibanker ellers får man gebyr, å det blir noen kr på 1 år. 3 kr pr bruk, det burde dem kutte ut. Vurderer å bytte bank. Har man hatt problemer, f.eks etter skilsmisse og fått en anmerkning, og selv betalt alt av regninger, så er man dømt og får ikke hjelp, tillit. Alle som beviser at man har klart seg over 10 eller mer burde få 1 andre sjanse. Byttet forsikring fra dnb, tjente 250 kr i mnd. Staten drar inn kr og bryr seg ikke om fattigdom i Norge. Velferdsstaten er ødelagt, når det kommer til å få hjelp. Sier litt om Norge og at familier står i mat kø, pga Staten ikke øker støtte, det bare gjenspeiler seg åssen Dnb driver.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Når det kommer til kortbruk så er det kun uttak/innskudd på kort som er gebyrbelagt slik som i de aller fleste banker, men varekjøp er helt gratis. /Marthe
Forferdelig kundeservice ved åpning av bedriftskonto. 1,5 mnd er gått og vi har fremdeles ikke tilgang til pengene våre!!!!
Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Har forståelse for at dette er frustrerende. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her. Du kan ta kontakt med kundesenteret på telefon: 91504800 eller chat fra innlogget nettbank, så kan vi se på saken din igjen. /Lisa