DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kjøpe opp den mest populære bank for å ordne sitt image holder ikke for meg
Hei Helge! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann
Herregud hvor skal man begynne? DNB alltid FØRST til å sette opp renten. I fjord måtte det MASSIVT TRYKK i rikspressen for at de skulle snu. Begrunnelsen var nærmest en komedie! Og dette skal være en seriøs aktør i bransjen?? Dersom man bytter til en annen bank, prøver DNB å gi bedre tilbud? Nei Dersom man bruker renteradar.no og prøver å argumentere for rente på eksisterende boliglån, får man da svar? Nei Og bonus: DNB BLOKKERER renteradar, og forsøker dermed å hindre en kommersiell aktør i å fortelle dnbs kunder hvor mye de taper på å ha "norges dårligste bank" Dersom man bruker min side blir man stilt ovenfor et tragisk brukergrensesnitt med hundre menyer og sider man må inn på. at DNB ikke følger med i timen og oppdaterer nettbanken (i 2021!!) er en gåte. DNB forsøker å tvinge andre banker som anses som konkurreneter i kne ved å kjøpe seg inn og overta. Nå nyligst SBanken. Tragisk :( Måtte bli KUNDE PÅ NYTT når jeg skulle få tilgang til detaljer på eget billån. Hele pakken med spørsmål om igjen kun for å se detaljer om billånet. Konklusjon: Dersom du liker en bank som ikke bryr seg, som alltid setter opp renten, har dårlige betingelser, dårlig rente, kjøper opp andre aktører som gjør det bedre enn dem selv så absolutt! velg dnb. Hvis ikke, gjør som de fleste andre og styr unna!
Hei! Det er utrolig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage for. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og hadde satt stor pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Vinjar
Har den siste uka vært i kontakt med fire forskjellige kunderådgivere for å få hjelp til en liten ting. Jeg har i mitt 50 år gamle liv aldri blitt møtt med så mye tverrhet,eller blitt snakket til i en sånn nedlatende tone. Men på 5.forsøk fikk jeg endelig kontakt med et vennlig menneske som kunne jobben sin,og saken var løst på noen få minutter. Det har vært en vanvittig frustrerende uke. Godt jeg ikke har dårlig hjerte,da kunne de andre 4 arrogante individene hatt et liv på samvittigheten.
Hei! Så trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og setter pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Mariell
Kunne ikke vært mer missfornøyd med alle tjenester de har. Når jeg nå skal avslutte kundeforholdet gjør de det også umulig. Etter 30 minutter med googling på hvordan jeg kan gjøre dette får jeg stadig beskjeder om f.eks at spareavtalen må avsluttes før kontoen kan avsluttes, men det er ikke mulig å avslutte spareavtalen. Kundeservice funker heller ikke, da må man først gjennom en chatbot. Så jeg ringer dem til slutt og får beskjed om at det er 40 stk i køen forran meg. Etter mye om og men får jeg bedt på mine knær om ar de skal avslutte kundeforholdet,.meb det kan de ikke gjøre før bsuen er flytta. Jeg ber dem om å avslutte de andre kontoene, men det er heller ikke mulig. Jeg må vente til bsuen er flytta, så logge inn i pcversjonen, så chatte.med roboten, og be om å få snakke med et menneske som kan hjelpe meg med noe så simpelt som å avslutte kundeforholdet. Nå går det opp for meg hvorfor jeg har vært kunde så lenge, det krever mye å slippe fri.
Hei Ailinn! Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Når det kommer til BSU er det viktig at den flyttes over til ny bank før vi avslutter den. Om vi hadde avsluttet din BSU ville du aldri kunne opprettet denne på nytt igjen, og da hadde du mistet muligheten til å spare på denne måten. Må likevel beklager at det har vært tungvint for deg. Håper du har fått orden på dette nå, ellers må du gjerne ta kontakt igjen når kontoen din er flyttet. /Mariell
Har vært DnB kunde så lenge jeg kan huske, men etter de siste gangene jeg har kontaktet kundeservice og hvordan jeg opplever å bli behandlet der ser jeg min tid er inne for å bytte bank. Tillegg er det miksende meninger jeg har om hvor god navigasjon jeg syns DnB's nettside og app(er) er i realiteten - treffer ikke helt meg som kunde lenger.
Hei Luna! Takk for tydelig tilbakemelding! Leit å høre at du har hatt dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med vårt kundesenter - slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker gjerne å bli bedre, så ta kontakt med oss igjen så skal vi videreformidle til riktig avdeling i banken :) /Ann-Kristin
Etter å vært kunde i DNB (og deres forgjengere) i over 40 år er det nå slutt. Jeg har lenge forstått at jeg har vært en naiv kunde som har betalt altfor mye i altfor mange år. Grunnen til at jeg nå bytter er gjentatte opplevelser av det jeg anser som arrogante medarbeidere, og da mest sannsynlig en ukultur i selskapet. Både min faste kontaktperson og de på kundeservice har utvist slett forståelse for en meg som kunde. Etter oppkjøpet av Sbanken avslutte jeg kundeforholdet der også. Da benytter jeg de to eneste mulighetene jeg har til å vise min misnøye, nemlig advare andre og selv bytte bank. Nå blir DNB og Sbanken erstattet av Bulder Bank og Lunar Bank.
Hei! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger av vår kundeservice. Vi takker for tilbakemelding, slik at vi kan ta det med oss videre for å bli bedre i fremtiden. Angående mulig oppkjøp av Sbanken, så skjønner vi at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann
DnB er nok bra og tilfredsstiller nok behovene for Hydro og Equinor type kunder. Men den er ikke tilpasset for oss bankkunder med begrenset behov for komplekse transaksjoner. VI betaler da dyrt for unødvendig funksjonalitet. Det er her banker av type S-banken er velegnet og tilpasset. Jeg er redd for at DnB ikke forstår denne kundegruppen og derfor på sikt vil "utvikle" og derved ødelegge Sbanken.
Hei Svend! DNB er en bank for alle, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med :) Om du ønsker at vi skal se på løsninger sammen med deg så ta gjerne kontakt med vår kundeservice på 915 04800. /Ann-Kristin
Endeløs ventetid på kundeservice, for høye gebyrer. Ble dessuten for noen år siden feilinformert av kunderådgiver, som påstod det ikke var noen gebyrer i forbindelse med nedbetaling av lån, noe som viste seg å ikke stemme. Lånte derfor i Sbanken i steden. Ønsker ikke å la lånet mitt havne tilbake i klørne på DNB!
Hei Bimma! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Beklager så mye for at du ikke har fått korrekt informasjon i kontakt med våre rådgivere, men takk for at du gir oss din tilbakemelding slik at vi kan bli bedre i fremtiden. Ønsker deg en fin kveld. /Ann
Ekstremt lite hjelpsomme, og elendige vilkår. Bestille kodebrikke som jeg desperat trenger. De sa innledningsvis at det skulle ta 3-4 virkedager. Har nå gått 12 og har enda ikke fått den. Har tilbudt å betale for ekspress shipping, og å hente den selv, noe som var "umulig" å få til ifølge dem. Elendig bank.
Hei Filip! Så kjedelig at du ikke har fått hjelpen du trenger av oss. Vanlig leveringstid for kodebrikken er ca 1 uke, så her kan det selvsagt ha skjedd noe, slik at forsendelsen er noe forsinket. Dersom du ikke mottar denne i løpet av neste uke, så anbefaler jeg at du kontakter kundeservice på tlf: 91504800 for å bestille rekommandert sending. /Ann
Høye gebyrer og dårlig kundeservice. Dårlige rentebetingelser på lån. Bedre betingelser å få i andre banker.
Hei Tore! Takker for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. Ønsker deg en fin helg! /Betina
Kjipt at DNB skal overta Sbanken og dermed gjøre den økonomiske situasjonen til flere tusen verre. Selv om vi bor i Norge er det ikke alle som råd til gebyrer og avgifter, bare det å få lån og komme seg inn på boligmarkede, er en seier for mange. Man skal tross alt ikke bli straffet for å ha penger i en bank, det er kundene som driver og holder banken gående.
Hei Andreas! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNBs kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann-Kristin
Ta langt tid til å få svar. Har ikke egen kundebehandler og rådgiver. Det ta lang tid til å få refinansiert noe hos DnB. Er bedre å velge ant bank.
Hei Clemens! Kjedelig å se at det er slik din opplevelse med vår kundeservice har vært. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Vår kundeservice har åpent 07-23 hver dag på telefon og chat. Det er normalt mest kø på dagtid, mens på ettermiddag/kveld ofte har mindre/ingen kø. På chat via innlogget nettbank har vi også normalt mye mindre ventetid enn på telefon når det er størst pågang. Dersom du skulle ønske egen kundeansvarlig kan du ta kontakt med vårt kundesenter, så skal vi sjekke opp i mulighetene for dette. Refinansiering har normalt et par dager behandlingstid. Dersom du har ventet lengre enn dette er det fint om du kontakte oss, slik vi kan sjekke nærmere opp i det. Håper du får en fin dag! /Betina
De prakker på folk dyre produkter, er dyre og dårlige. Kjenner personlig folk som har tapt penger på såkalte garanterte spareprodukter. Nå er de i ferd med å knuse konkurransen med å kjøpe opp sin tøffeste konkurrent.
Hei Elisabeth! Takk for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. På teknologi har vi utviklet oss svært mye de siste årene, hvor blant annet vår mobilbank nylig ble kåret til en av landets beste. Vi tar også gjerne i mot innspill fra kunder på ting man savner eller som kunne vært bedre. Når det kommer til oppkjøp av SBanken, så er det ikke avgjort noe der enda. Vi håper likevel at eventuelle nye kunder i DNB vil gi oss en sjanse for å bevise at det ikke blir en dårlig opplevelse dersom oppkjøpet skulle gå gjennom. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
Høye gebyrer og renter, dårlig nettbank, arrogant bank. Er ikke en bank for folk flest. Styr unna!
Hei Jeanette! Takk for tilbakemelding. Det er trist å se at det er slik du opplever oss som bank, slik skal det ikke være. Vi skal være en bank for alle. Vi ønsker gjerne å ordne opp dersom du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Ta da gjerne kontakt med vårt kundesenter, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Elendig nettbank med teknologi som henger 10-15år etter Sbanken. Grisk gebyrbank med dårlige betingelser. Helt grusomt at de sluker og ødelegger norges beste bank (Sbanken). Har tømt dnb kontoene mine, skal bytte bedriftsbank og vil bruke vipps minimalt. Er så sint på dnb at jeg vil fly i flint!
Hei Sindre! Vi jobber fortløpende med endringer i vår nettbank og mobilbank slik at det skal bli best mulig og brukervennlig for våre kunder. Dersom du har konkrete innspill på hva som kunne vær bedre ønsker vi gjerne å høre om disse! Send oss gjerne innspill via postkassen i nettbanken, så ser vi på det. Når det kommer til oppkjøp av Sbanken, så er ikke dette noe som er bestemt enda. Men vi håper og tror at eventuelle nye kunder i DNB vil bli fornøyd med endringen og håper vi kan få en sjanse til å bevise dette. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
En bank hvor de ansatte tror de kan bestemme hva du som kunde skal bruke dine penger. Og som samtidig flår deg med gebyrer.
Hei Kenth! I DNB er det ikke slik at vi ønsker å overstyre hva våre kunder skal bruke pengene sine på. Dersom du har opplevd dette håper jeg du tar kontakt med vårt kundesenter slik vi kan se nærmere på saken. /Betina