DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble kunde i 2010 hos DNB med boliglån til første bolig. Jeg var da 21 år gammel og er nå 32. Og følgelig har jeg fått oppleve DNB fra jeg var ung og uerfaren og til jeg ble voksen og erfaren. Og langs hele min reise har DNB vært en fantastisk bank i alle ledd. Alltid hjelpsomme og hyggelige, ordner gode løsninger og tjenester. Når jeg ser innlegg på innlegg her inne hvor folk kaller DNB for "dritt bank", "ubrukelig kundeservice", "svindlere" og lignende må jeg si jeg blir helt sjokkert. Men sjokket gir seg fort da jeg ser hvordan de staver og artikulerer seg. Når voksne mennesker som bruker slike ord i sinne på internett har 5 skrivefeil for hver setning, blir det åpenbart at de har gått livets harde skole og ikke evner noe annet enn parokialistiske reaksjoner på motgang. Det er selvfølgelig de som ikke gidder hverken jobb eller utdannelse som slenger fra seg sure oppstøt om de som har som lånt de penger så de kan bo under tak. Takk, DNB, for alle de fantastiske opplevelsene jeg har hatt hos dere. Det har vært gode 11 år, så vi prøver oss på nye 11 år. Mvh Henrik <3
Hei Henrik! Tusen takk for en fantastisk tilbakemelding, det er slike tilbakemeldinger som motiverer oss til å fortsette å gjøre den jobben vi gjør og alltid møte våre kunder med et åpent sinn og ønske om å gjøre deres hverdag enklere! Vi håper selvfølgelig vi fortsetter å være fantastiske for deg i mange år fremover i tid også! <3 /Vinjar
Lite kundevennlige. Nedlatende bank. Etter flere 10 år som kunde er det vanskelig å forholde seg til en rådgiver.
Hei Britt! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag! /Ann
Alltid først ute med å heve renten, alltid sist med å senke den. Null proaktiv kundebehandling, null fleksibilitet. En kundeservice som virker som den er satt opp for at folk skal gi opp og bare legge på i frustrasjon (robotstemmer som ikke forstår issues, ventemusikk med EN setning på loop i timesvis, 3-4-5-6 avdelinger som ikke vet nok om hverandre til å sende deg riktig etter du har blitt sendt feil en gang, ekstreme ventetider, løfter om å bli ringt tilbake som ikke holdes, osv osv osv) Jeg anbefaler absolutt alle som har mulighet til å finne en annen bank!
Hei, Steinar! Dette er langt i fra det inntrykket vi ønsker at folk skal sitte igjen med etter å ha kontaktet vår kundeservice. Det er bare å beklage for at du har fått en dårlig opplevelse, og vi håper på muligheten til å rette opp inntrykket ved en senere anledning. /Even
Jeg ventet for en bedrift konto merr en et år uten å få noe , veldig dårlig kunde service . Jeg kommer ikke til å anbefale dnb til noen .
Hei, Vasil! Trist å høre om opplevelsen din. Takk for at du sier i fra når noe ikke er bra nok! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller på chat i nettbanken slik at vi får gått gjennom saken på nytt. /Even
Bruker mange dager på å overføre penger!3 dager og ennå ser jeg ikke at penger har kommet vedkommende👎
Hei, Nils! Leit å høre om problemer med overføring. Du kan kontakte oss på telefon 915 04800 eller på chat i nettbanken neste gang du skulle komme ut for slikt, så hjelper vi deg med en gang. /Even
Fin mobilapp. Enkel og ikke for mange funksjoner. Liker også at den integrerer godt med iOS, feks Snarveier og Widgets. Men et stort savn er Apple Pay. Dette må straks på banen. Kommer til å bytte hvis en aktør med Apple Pay også har en god nok app.
Hei, Eivind! Takk for en god tilbakemelding. Apple Pay har jeg dessverre ingen ny oppdatering på. /Even
Elendig kunde-service og et sant gebyr-helvete.Var kunde DNB,men hoppet over på Skandiabanken da den etablerte seg i Norge. Jeg har lurt veldig på en ting. På alle undersøkelser om kundetilfredshet har DNB i ti-år ligget desidert på jumbo-plass. Er det virkelig ingen i ledelsen som tar dette alvorlig og gjør noe med det. Banken har også vært innebandet i en hel rekke med lyssky aktivitet som ikke sømmer seg for en bank som ønsker å være seriøs. Det virker mer som inntjening er viktigere enn moralen.
Hei Hans, tusen takk for tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg. /Ann
Jeg ble trukket 2 ganger på et uttak i minibank. Jeg har nå ringt mellom dnb og Euronet i 2 dager, og det eneste de klarer er å gi motpart skyld og ansvar for å rette opp. Kommer ingen vei.... På begges Internett sider, står det klart og tydelig at om slike hendelser skjer, skal begge parter kontakter, og de to skal samarbeide seg i mellom for å løse dette. Det har ikke skjedd! Så nå er det nok, nå bytter jeg bank, det er ikke første gang dnb har trukket penger uten å gjøre noe med det eller sette tilbake, ei heller forklart hvorfor eller hva som har gått galt, og det er sikkert ikke siste gang! Men da er det ikke meg!
Hei Sarah. Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag! /Ann
God sørvis , brukte god tidd på meg.😀 fikk den hjelpen jeg trengte. Han var høflig å posetiv.
Hei, Kitti. Takk for en fin tilbakemelding :) Godt å høre at du har hatt en god opplevelse! /Even
Arrogant, nedlatende og lite informativ kundebehandling ved misforståelse ang. forsikring. Kvinnelig kundebehandler som antagelig er lei av jobben sin, insinuerte at jeg var dum i stedet for å forklare mer grundig og hyggelig. Jeg har vært svært fornøyd med DnB (tidligere postbanken) i 24 år, nå vurderer jeg sterkt å bytte bank. Kjempeskuffet og forbannet.
Hei Camilla. Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre rådgivere. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å ta det videre internt og lære av det. /Nina
DNB en av de Dyreste og Dårligste bankene i Norge. Ikke konkuransedyktig på renter og pris med elendig kundebehandlig ... DNB er på en måte bankenes Telenor for store og dominerende i markedet arrogante ikke konkuransedyktige på priser,renter.vilkår og service. Det finnes ennå noen få alternativer som gir deg bedre renter og vilkår enn DNB bytt bank nå spar penger ! Har vært kunde i DNB det meste av livet det vil si i flere tiår men NÅ er det slutt ! Har nå byttet ut DNB helt også lønnskonto er flyttet og nytt Debet kort er bestilt i en annen bank. Spare pengene et millionbeløp er flyttet bort fra DNB for lenge siden på grunn av ikke konkuransedyktige renter i DNB. Andre banker har bedre renter og bedre vilkår på sparing. DNB er heller ikke konkuransedyktige på boliglån. DNB er ødeleggende for den frie konkuransen som er svært begrenset i norge da blir det arrogant dyrt og dårlig. DNB har dårlige renter på både innskudd-sparing og lån.
Hei Olav, tusen takk for utfyllende tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg.
Skrev en melding for min gamle mor i hennes nettbank da jeg så hun betalte en idiotisk høy rente, hun har meget god sikkerhet og inntekt men DNB har rett og slett ikke tid til å svare henne. Hvis denne banken ikke gir henne ett svar i løpet av uken så hjelper vi henne å bytte bank. Hvorfor skal Norges største bank lure sine gamle trofaste kunder som aldri maser om noe som helst? Gjelden er ca 20% av verdien på boligen og hun betaler 2,14%
Vi rydder opp i økonomien. 3500kr koster det å få lån med sikkerhet i bolig. Skulle tro det var med tinglysing, men nei. Det kommer i tillegg. Ikke at jeg skjønte det slik det var skrevet i kontrakten. 4040kr, takk. Ikke bare er tinglysing ekstra, men det trekkes på måfå uten forvarsel, forfall eller bilag. Ikke ligger det som "betaling til forfall", en dag er det plutselig 540kr mindre på konto. Har du ikke penger på aktuelle konto? Ikke noe problem. De overrekker og tar purring hvis du ikke fanger det opp på 24 timer. Mangler du penger til andre utgifter? To bad, dette skal vi som kunder akseptere. Oi. Klager du? Ønsker du bilag eller skikkelig forfall? Nei, det kan du glemme, det har du ikke krav på. Også skal vi fortelle deg hvor dårlig stell du har på kontoen din fordi du ikke leser tanker, bli grinete når du er frustrert over mangel på varsel, invasjonen av uautorisert trekk og påstå du egentlig er sur fordi du "ikke får det som du vil". Jeg hadde byttet hvis ikke renter var bundet i tre år. Styr unna
Hei Boring N! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag
Generelt sett en dårlig brukeropplevelse. Aldri best på noe, og veldig kjapp med å endre noe i bankens favør. DNB først, kunden deretter. F.eks: - Sette ned renten på BSU og andre lignende produkter, men avvente med å sette ned boliglånsrenta. Kun etter press fra mediene ble det gjort, flere måneder etter at de satte ned rente på BSU o.l. - Elendig boliglånsrente, og null ønske om å være blant de billigste for sine kunder. - Øke kostnadene ved sparing i passivt forvaltede indeksfond og minske kostnadene for aktivt forvaltede fond. DNB Global indeks går f.eks. fra 0,20% avgift, til 0,40%. Dobbelt så dyrt. Det blir vesentlig dyrere for fond som er utenfor DNB systemet, som f.eks. KLP AksjeGlobal V. Den vil koste 0,18% + DNB sin platformavgift på 0,30%. Dette til tross for at det er bevist gang på gang at passivt forvaltede globale indeksfond er det beste for de fleste forbrukere, og det har blitt mye mer populært. De gjemmer seg bak en regelverksendring, men dette handler først og fremst om at DNB ønsker en større del av kaka fra de som ønsker å spare i indeksfond, samt insentivisere mer kjøp av aktivt forvaltede fond. Se mer her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/enklere-prismodell-fond - "Omstrukturere" BSU Start til å bli BoligSpar Ekstra. Det fine er at de fjerner maksbeløpet på 27500 per år, så du kan sette inn så mye du vil inntil 300000. Det dårlige er at de setter ned renta fra 2,8% til 1,4%. 1,4% rente på noe som er låst til kjøp av bolig, er veldig dårlig. En ting som jeg vil gi DNB litt kred for, er at jeg synes brukergrensesnittet deres i nettbanken er oversiktlig. Chatbotter og måter å få kontakt med DNB på synes jeg er dårlig, men selve oversikten over kontoer, detaljer osv er bra i mine øyne. Kundeservicen jeg har fått har alltid vært bra. Hver gang jeg har ringt så har jeg alltid løst saken min på kort tid. Oppsummert: Dette er en bank som utelukkende tenker på sin egen profitt, og er veldig komfortabel med å være middelmådig/dårlig på de tjenestene de tilbyr. Det er vel fordelen med å være den største banken. Jeg flyttet aksjesparekontoen min til KLP og boliglånet mitt til nybygger.no. Har spart titusenvis av kroner på det allerede :)
Hei Marius, tusen takk for utfyllende tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg.
Var i DNB i mange år som sovende kunde helt til jeg våknet og begynte å sammenligne med andre banker. Fikk hakeslepp når jeg fikk se hvor mye mer jeg betalte i gebyrer sammenlignet med andre banker. Gikk da over til SBanken og angrer ikke ett sekund. Det jeg lurer på er hvordan DNB ikke ser eller lurer på hvorfor dem ligger sist på bytt.no og andre undersøkelser over så lang tid....uten å gjøre noe?
Hei Bjørn! Takk for tilbakemelding, vi jobber aktivt mot å forbedre oss og våre tjenester for å kunne bli bedre. Vi setter pris på at du legger igjen en anmeldelse, og vi håper at vi potensielt en gang i fremtiden kan komme mer tilbud og tjenester som vil være positive for deg!
Skulle flytte penger fra en gammel konto i DNB til min daglige bank. Finner så ut at kontoen er sperret så må ringe inn for å åpne den opp. Møter ei veldig frekk dame i telefonen som virker å ha ingen intensjon om å hjelpe meg. Får til slutt åpnet kontoen men støter da på nye problemer siden de mener jeg ikke har gyldig bank-ID som er helt feil. Får da streng og kvass beskjed om å holde meg unna til jeg ordner de personlige problemene jeg har med egen bank slik de beskrev det.
Hei Tage! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag