DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Flinke på kundeservice, selv om telefon-køen gjerne kunne vært kortere ofte, men det er slik det er i de fleste bransjer. Man får stort sett alltid svar på det man lurer på, og man får den hjelpen man trenger. Samme om det er på nett, telefon, eller i fysisk bank. Alt i alt, ikke egentlig noen ting å klage på, de gir det de sier dem skal til kundene sine.
Hei Daniel! Takk for hyggelig tilbakemelding. Som du nevner så kan det noen ganger oppstå lengre kø på telefonene enn det vi skulle ønsket. Dette er noe vi kotinuerlig jobber med og målet er selvfølgelig at man aldri skal måtte vente for å komme i kontakt med kundeservice. Skulle det likevel skje at du treffer på kø så er det heldigvis sjeldent det vare lenge! Vi er også tilgjengelige på chat og man kan sende melding fra postkassen i nettbanken hvor man som regel får svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen
Umulig å få kontakt med rådgiver bortsett fra når de skal tjene penger på deg. Vanskelig å få svar på spørsmål, selv om man er Saga-kunde. Hvem skal man ta kontakt med når verken kundeservice eller rådgiver kan gi svar?
Hei Kenneth! Kundeservice skal kunne hjelpe deg med det aller meste du lurer på. Dersom de ikke kan gi deg svar på spørsmålet ditt skal de ta saken videre og sørge for at du får svar på det du lurer på, alternativt henvise deg til hvor du kan ta kontakt dersom du må snakke med en spesifikk avdeling. Uten å kjenne spørsmålet er det vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke fikk svar på det du lurte på da du tok kontakt med oss. Gi oss gjerne en ny sjanse og start en chat i nettbanken eller slå på tråden så er jeg sikker på at vi skal finne ut av det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbnaken så får du som regel svar i løpet av en virkedag. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det. Kundeforhold i 46 år uten noe galt fra vår side. Men NÅ får jeg/vi ikke investere i hva vi ønsker, eller bruke penger på det vi vil. Det er det DNB som ser seg rett til å undersøke. De stopper vår utenlandsbetaling uten å si fra, og nå brukt en uke på å svare på mine/våre spørsmål. Det er kunde-trakassering, og vi blir syke av denne dårlige behandlingen. Det de gjør og har gjort, har en risiko og konsekvens for oss, som de driter i (unnskyld uttrykket). Vi kommer ingen vei. De bare spyr ut ekle og truende mail, uten å ta kontakt pr. telefon. Den finnes ikke lenger. VI ringer kundeservice, men de kan aldri svare på noe som helst i forhold til denne saken. Dette MÅ frem, og håper flere misfornøyde kunder kan stå sammen om å stoppe denne form for kundebehandling.
Hei! Takk for din tilbakemelding! Det stemmer som du sier at betalinger til utlandet kan bli stoppet dersom det mangler tilstrekkelig informasjon om betalingen. Dette er ikke noe bankene gjør for å være vanskelige, men er et ansvar bankene har til Finanstilsynet som går på å hindre blant annet hvitvasking. Bankene har de senere årene blitt pålagt en strengere kontroll av internasjonale betalinger. Dette skjer ved at alle involverte banker screener alle betalinger mot diverse lister. Deretter gjøres det en individuell vurdering om de trenger å innhente mer informasjon eller om betalingen skal utføres, stoppes eller fryses. Jeg kjenner ikke den aktuelle betalingen, men har du mottatt spørsmål rundt betalingen fra vår avdeling for internasjonale betalinger så kan du svare på denne så vil betalingen i de fleste tilfeller bli utført. Merk at betalinger kan bli stoppet dersom det er grunn til det. Det kan eksempelvis være dersom det er til land hvor det foreligger sanksjoner. /Jørgen
Bestandig god service. Da vi skulle bygge hus i 1980 var det lån på dagen.
Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling. Men han spurte slike sikkerhetsspørmål. Han trodde ikke at det var meg. Veldig dårlig gjort, vi kan like godt facetime neste gang. Idiotisk.
Hei! Det stemmer at vi stiller kontrollspørsmål når kunder tar kontakt med oss. Dette gjør vi alltid og er en del av sikkerhetsrutinen vår. Når vi snakker med kunder vil vi alltid gjøre dette for å forsikre oss om at det ikke er noen andre som tar kontakt med oss og utgir seg for å være deg. /Jørgen
Har aldri følt meg så liten og ubetydelig som kunde før! Har vært kunde der siden 1993, aldri mer!!
Vi har prøvd å endre admin i banken siden Desember og vil du ikke tro, at til dags dato er dette fremdeles ett problem å få til! Vi har sittet utrolig mange timer i telefon med kundeservice og fått beskjed gang på gang at ting skal være i orden nå, men det er det aldri. Vil absolutt anbefale folk å ta laaaang avstand fra DnB og finne seg en annen bank.
Hei! Sånn jeg forstår det gjelder det bytte av tilganger på bedriftsnettbank? Det skal selvfølgelig ikke ta lang tid så her må det være en feil som ligger til grunne og det er selvfølgelig beklagelig. Vi får dessverre ikke undersøkt dette her, men send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så lover jeg at vi skal få rettet opp i det! /Jørgen
Ufyselig kvinnemenneske jeg snakket med på telefonen. Hun ringte meg angående refinansiering etter at jeg sendte søknad. Det er HELT greit at jeg ikke fikk lånebeløpet jeg ønsket, men hun var lite hyggelig og ønsket ikke å høre på hva jeg hadde å si. Negativ tone og til tider freidig. Hun burde ikke jobbet med mennesker. Ønsker ikke lenger å være kunde etter denne samtalen.
Hei Zelin! Kjedelig å høre at du opplevde rådgiveren vår slik. Dette er naturligvis ikke noe vi kjenner oss igjen i. Det er derfor fint om du vil sende en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller om din opplevelse så får vi muligheten til å gå dette opp. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) /Jørgen
DNB tjener penger så det griner etter men er ikke villig til å i nærheten matche andre bankers rente, selv om man er førstegangslåner og ung - i programmet BLU. Ellers er de fin på design og brukervennlighet i portalen. Men de prioriterer som alle andre å drysse milliarder på de som har aksjer på bekostning av Ola Nordmann. Tok også 3 måneder å få svar.
Hei Eivind! Vi justerer renten etter markedet. Dersom du er uenig i renten din så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi selvfølgelig en kikk på det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbanken. Normalt får du svar innen 24 timer. /Jørgen
Måtte dessverre innom DNB på majorstuen å bestille kodebrikke, fikk først beskjed om å bruke selvbetjening (umulig uten kodebrikke) etter og omtrent ha kranglet meg til å prate med en kundebehandler ble jeg omtrent ledd opp i ansiktet av den unge rådgiveren som sikkert ikke var en dag over 21, skulle ønske det gikk an å gi minuspoeng.
Hei Andre! Takk for tilbakemeldingen! Dersom du har behov for ny kodebrikke kan du når som helst ringe oss på 915 04800 eller starte en chat i nettbanken dersom du har mulighet til å logge inn på annen måte. Vi bestiller da ny brikke til deg slik at du har den i løpet av en liten uke. Det er også mulig å hente ny brikke på våre kontorer. Dersom du har hatt et ublidt møte med en av våre rådgivere så send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din der du forklarer litt nærmere hva som har skjedd så får vi gått dette opp med det aktuelle kontoret :) /Jørgen
Bruker til vanlig Sbanken (tidligere Skandiabanken), siden nettbanken til DNB er så elendig. Bedriftsnettbanken til DNB er faktisk enda verre enn nettbanken for privatpersoner. Sbanken er også ofte billigere og har langt mer oversiktlige priser. Kundeservice er DNB derimot utrolig gode på. Jeg er ofte av slaget som har en del mer avanserte spørsmål (de enkle spørsmålene kan man jo stort sett Google seg fram til). F.eks. har jeg spurt både Sbanken og DNB om bl.a. hvordan valutakursene for Visa og Mastercard transaksjoner blir beregnet og hvor stor spreaden er. Og da ASK ble lansert, spurte jeg begge selskapene om de gevinstbeskatningen ble realisert om man senere ville flytte ASK-konto til en annen bank. I begge bankene greide ikke kundeservice å svare på spørsmålene mine, men DNB sendte i begge tilfeller spørsmålene mine videre til noen som viste og greide å gi meg et fullgodt svar neste arbeidsdag.
Hei Jon! Takk for tilbakemeldingen! Godt å høre at du stort sett er fornøyd! Når det kommer til nettbanken så er dette noe vi tar til oss og jobber med. I første omgang er det mobilbanken som har fått seg et løft. Det kommer en del nye funksjoner til denne fremover. På bedriftssiden er det den tilsvarende tjenesten Puls som nylig er lansert. Sjekk gjerne ut denne om du ikke har fått gjort det enda. Så krysser jeg fingrene for at nettbankene får seg løft i en ikke alt for fjern fremtid! :) /Jørgen
Byttet til DNB i januar da de liksom skulle være best på markedet, men enn så lenge har jeg overhode ikke vært fornøyd. Nettbanken fryser jevnlig og kundeservicen er så skammelig at det nesten ikke skulle vært lov. 2 av 3 personer jeg har snakket med har vært rett og slett udregelig, og ikke fikk jeg noe hjelp heller. Bytter tilbake til min gamle bank, styr unna DNB
Hei Ole! Sånn skal det selvfølgelig ikke være og jeg er lei meg for at du sitter igjen med denne opplevelsen. Det er vanskelig å følge dette opp ut fra denne kommentaren, men dersom du har muligheten setter vi stor pris på det om du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken. Forklarer litt nærmere hva som har skjedd der så lover jeg at vi skal gå det opp! /Jørgen
Butikk har ikke penger og sier de selv ikke styrer dette, men banken sier det er opp til butikken å bestemme pengebeholdningen, hvem snakker sant, det er egne penger vi vil ha ut og bruke som vi vil.
Hei Unni! Hos Post i butikk og Postkontor kan du gjøre uttak på inntil 25.000 kroner. Du kan også gjøre uttak på inntil 20.000 kroner i minibank inne på våre kontorer. Skal det tas ut mer kontanter enn dette må det gjøres over flere uttak. Ønsker deg en riktig god dag videre :) /Jørgen
Jeg har et AS og et enkeltperson foretak i DNB. Her kan jeg gjerne gi 3 stjerner. Jeg har vært personkunde siden før DNB fikk navnet sitt og har alltid betalt høyeste renter for lån av forskjellige typer lån, for dette kan jeg fortsatt belønne banken med 3 stjerner. Når jeg får bedre renter på spareavtaler som privatperson i andre banker og velger å flytte ut - så mister jeg retten til å logge inn elektronisk i bedriftsbankene. Disse kontoene blir nå holdt som gissel. Jeg får ikke betalt regninger, skatt og mva. Dette burde vært ulovlig og er iallefall dårlig forretningsskikk. - 6 stjerner Er dette lovlig? Er det mulig å være så kynisk? Dersom noen har et bra svar vil jeg gjerne høre.
Hei Asle! Takk for tilbakemelding! Uten å få sett på selve kundeforholdet er det vanskelig å si konkret hva som har skjedd her. Du mister selvfølgelig ikke tilgang til bedriftsnettbanken selv om du flytter ditt private kundeforhold. Det som kan tenkes har skjedd her er at du har avsluttet ditt private kundeforhold og dermed også din private nettbankavtale. Konsekvensen vil da bli at du ikke kan logge inn i privat nettbank for så å gå videre til bedriftsnettbank. Det du da må gjøre er logge direkte inn i bedriftsnettbanken ved å bruke bedriftens brukerID under innlogging. Start gjerne en chat eller slå på tråden så tar vi en kikk på det sammen! /Jørgen
Apple trakk meg for airpods to ganger men ingen kom. Og de nektet for at de hadde trukket penger i det hele tatt. Min datter satt på sin bursdag og ventet etter allerede blitt skuffet en gang to dager før pga ingen levering. Dette er da ikke mulig. Jeg var så lei meg og blakk og banken tok affære og satte inn de pengene Apple hadde trukket meg TO GANGER. For en service. Så ikke døm en bank utfra en feil som de har gjort opp for. Jeg forblir kunde der FOREVER❤️❤️
Hei Katrine! Tusen takk for kjempefin tilbakemelding. Godt å høre at pengene kom tilbake! Da håper jeg det ordnet seg med airpods til slutt også :) /Jørgen
DNB er banken som har ordnet alt for meg. Kjøp av ny bolig. Salg av gammel bolig. Alt har dem ordnet. Banken for meg.
Hei Bjørn! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! /Jørgen