Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert lørdag 27. juni
DNB Bank
1.4
1 446 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#104
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#104 av 104 dagligbanker
14%
Forferdelig
14% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 446 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
129
59
62
139
1 057
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Jeg fikk ikke lån

Omtale av  Leo

Etter en måned med mail og telefonsamtaler, etter at bankrådgiver lovet at jeg skulle få boliglån (1.5 mil.), til slutt sa me: "nei du kan ikke få lån ved oss". Det skjedde mens kjøpte jeg allerede leiligheten. Så forferdelig opplevelsen med denne banken.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 09:36

Hei Leo! Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Våre rådgivere skal aldri love et lån før en søknad er behandlet. Er du usikker på hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg lånet så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi en kikk på det sammen. /Jørgen

Elendig kundeservice

Omtale av  Ellen

Elendig kundeservice og frekke er de også.. lite villige til å hjelpe eller foreslå noe som helst. Må spørre flere ganger før å få noe ordentlig svar. Ikke anbefalt!

Elendig!

Omtale av  Randi

Elendig kundeservice, ingen hjelp eller forslag på løsninger ved problemer. Ingen forståelse for individuelle situasjoner. Vanskelig å få kontakt, med mindre de skal tjene på deg. Problemer med nettbank og app i tide og utide. Vært kunde i alle de år, å angrer hver gang jeg må snakke med de.

Frekt

Omtale av  Yasin

Forferdelig erfaring med kundeservice lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger. Etter en nedlatende behandling fra kundeservice velger å avslutte mitt og samboers forhold hos DnB. Jeg flytter alt fra bolig lån, brukskonto og aksjekonto til danskebank.

Kompetansen og kundebehandlingen hos DNB blir bare verre og verre. Og det i et raskt tempo.

Omtale av  Fredrik

Jeg har vært kunde i DNB i flere år pågrunn av en feil de gjorde for noen år siden som resulterte i veldig billige forsikringer for min del. Men nå har jeg fått nok av dårlig kundebehandling og lav kompetanse. Jeg har i det siste ringt til min samboers bank for rådgivning i forhold til vår bedrift selv om jeg også har bedriftskonto hos DNB. DNB fungerer bra om du kun skal ha boliglån og hvis du ikke trenger rådgivning, eller om du ikke trenger noen som helst form for hjelp egentlig. (eller forresten glem det. Det er jo skyhøy låne renter der også).

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelig!

Omtale av  I. K. T

Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.

Dårlig

Omtale av  Stig

Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket

Banken som er der for seg selv!

Omtale av  Erik

Har vært kunde i 30 år uten og få hjelp når det trengs. Selv om du eier 90% av egen eiendom. 100% av bil og båt får du fortsatt nei selv om det dreier seg om mindre beløp. Selv en refinansiering fra en dyrere hytte som vi eier 100% til en billigere hytte i Sverige ble nei ?

Forferdelig kundebehandling og ventetid

Omtale av  Bjørn

1.times venting for at noen tok telefon på skadeservice avdelingen. Dette er signal om at man er så store at man regner med at kunden er avhengig av dem og ikke omvendt

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:24

Hei Bjørn! En time ventetid på telefonlinjene er selvfølgelig ikke akseptabelt. Vi er klare over at ventetiden var lang i sommer og dette er absolutt noe vi tar til oss og vil jobbe med for å unngå slike ventetider i fremtiden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Lånevurdering

Omtale av  Per K. K

Jeg har ikke hatt lån på mange år og har hatt god økonomi og ei en rekke eiendommer. Etter en skillsmisse og et brutt samboerforhold som har kostet ønsker jeg å bygge opp igjen min økonomi ved å kjøpe et utleieobjekt til. Jeg hadde ikke annen gjeld en andel av fellesgjeld i borettslag. Men hadde ca. 1 million i egenkapital stående i banken. Jeg er uføretrygdet, men har fortsatt god økonomi både i form av trygd og leieinntekter på eiendommer. Men ved vurdering av evne til å betjene et lån fikk jeg beskjed om at store deler av mine inntekter ikke kunne legges til grunn. Dette gjaldt leieinntekter. Det ble gitt div. forklaringer, men jeg fikk det aldri dokumentert. Jeg har levd etter evne og relativt nøkternt sett i forhold til mine inntekter det meste av livet. Det er også grunnen til at jeg sitter med noen verdier. Først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få låne ei krone pga at jeg hadde en andel i fellesgjeld på kr 860 000. Så fikk jeg lånetilsagn på 960 000 og et mellomfinansieringslån på kr 1 700 000 til 5 % rente inntil at jeg fikk solgt leiligheten med fellesgjeld. Det ble slengt frem potensielle utgifter på mange områder som jeg egentlig styrer selv om jeg vil ha eller ikke. Det er ikke noe jeg trenger. Jeg spurte da om hva de gjorde med folk som hadde dyre vaner. Hva ble lagt til grunn for en låntaker som både røykte og drakk for mer i måneden enn hva jeg brukte til livets opphold for å bo. Jeg fikk aldri noe direkte svar på det. Bakgrunnen er at jeg kjenner noen som lever slik og har i tillegg mindre inntekter enn meg og dårligere panteobjekt. Var jeg i banken på feil tidspunkt og at det er det som er grunnen for avslaget og alle merkelige utgiftsposter de ville legge til grunn?

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ryddig og greit!

Omtale av  Anders

Raskt svar når jeg ringer kundeservice, ryddig nettbank og greie betingelser

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Janis

Var på tur i utland og plutselig fikk minus i konto på grunn visa hadde dobbelt tatt penger!!! Etter halv time venter på kundeservice... få beklager og penger tilbake etter 2 dager :(

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:24

Hei Janis! Takk for meldingen din. Vi får dessverre ikke sett nøyaktig hva som har skjedd her, men sånn jeg forstår det så har et beløp blitt reservert på kontoen din to ganger. Noen ganger kan transaksjoner bli avbrutt. Det kan skyldes flere ting, men som regel feil på terminal eller nettverksbrudd. Er man uheldig da kan man få det vi kaller en dobbeltreservasjon. Hvor lenge en reservasjon ligger på konto avhenger av betalingsmottakeren og deres avtaler, men som regel forsvinner disse i løpet av noen virkedager. Dessverre er det ikke så mye man kan gjøre med en slik reservasjon annet enn å vente til den slettes. Skulle man se at en transaksjon ikke blir slettet så vil vi selvfølgelig være behjelpelige med reklamasjon på disse. Håper det oppklarte litt. Ta gjerne kontakt på chat eller telefon dersom du har spørsmål. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Veste bank i Norge

Omtale av  Roxana

Helt forferdelig bank! Har bare hatt problemer med den banken! Og når jeg trengte hjelp fikk jeg ikke!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei Roxana! Leit å høre at vi ikke har kunnet hjelpe deg når du har hatt problemer. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd ut fra kommentaren din, men vi setter likevel pris på tilbakemeldingen. Send oss gjerne en melding fra nettbanken, start en chat der eller slå på tråden til oss så får vi undersøkt nærmere for deg og forsøkt å rette på inntrykket. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Uforståelig

Omtale av  Veronica

DnB gir ikke ut boliglån omtrent under noen omstendigheter. Greit nok at ikke jeg fikk et middels stort lån alene, men når meg og faren min sammen får avslag, da begge har fast inntekt og ingen gjeld.. I tillegg søkte en venn av meg billån på 150 000 i DnB, fikk avslag men fikk lån på hele 250 000 i Sparebank 1. Til ettertanke.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei Veronica! Leit å høre at vi ikke kunne gi deg lånet du ønsket denne gang. Vi får dessverre ikke sett hva som er grunnen til dette her, men i utgangspunktet er vi nødt til å følge reglene i Boliglånsforskriften. Dersom du er usikker på hva som er grunnen til at vi ikke kunne gi deg lånet, ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi gjerne en kikk på det og gjør en ny vurdering om du vil det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Lite løsningsorienterte

Omtale av  Mona

Vi har opplevd DNB som veldig vanskelige når det skjer endringer i eksisterende avtaler. Vi fikk ingen konkrete forklaringer og ingen forslag til alternative løsninger. Så istedenfor å endre på ekisterende avtale med DNB var det mye enklere å flytte alt til en annen bank. Vi hadde vært kunder i 10 år og det var ikke problemer med kredittvurderingen. Vet faktisk ikke hva som gjorde dette vanskelig for vi fikk altså ingen god forklaring.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:20

Hei Mona! Tusen takk for meldingen din! Jeg er litt usikker på hvilken avtale det er snakk om her, så det er vanskelig å svare veldig konkret. Dersom du har muligheten så hadde det være helt supert om du sendte oss en melding fra postkassen i nettbanken, startet en chat eller slo på tråden til oss slik at vi fikk sett nærmere på hva som har skjedd og lært av dette. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bruker fientlig nettbank.

Omtale av  Hans P

Nettbank DnB bedrift er den minst brukervennlige nettbanken jeg har forsøkt i Norge. Har ringt DnB for hjelp flere ganger, men de høflige DnB representantene forstår heller ikke enkle spørsmål ved bruk av nettbanken. Her har DnB mye å gjøre for å bli bruker vennlig. Enn så lenge gir jeg opp.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester for at disse skal være så bra som mulig, også på bedriftssiden. Du er ikke den eneste som mener at bedriftsnettbanken bør få seg et løft og dette tar vi selvfølgelig til oss. I første omgang har vi lansert DNB Puls, så får vi se om ikke det skjer noe i bedriftsnettbanken fremover også :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har ingen utmerkelser
DNB Bank har ingen utmerkelser

Det er foreløpig ikke registrert noen utmerkelser på DNB Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR