Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert lørdag 27. juni
DNB Bank
1.4
1 446 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#104
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#104 av 104 dagligbanker
14%
Forferdelig
14% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 446 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
129
59
62
139
1 057
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ubeskrivelig forferdelig

Omtale av  Susann

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:21

Hei Susann! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi setter veldig pris på det om du vil sende oss en melding fra nettbanken din, ta kontakt på chat eller på telefon. Vi får da muligheten til å undersøke nærmere hva som har skjedd og dra lærdom av din opplevelse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Dyrt og dårlig

Omtale av  Christian

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:20

Hei Christian! Vi gjør stadige vurderinger av markedet og justerer våre priser deretter for å kunne gi en god pris til våre kunder. Leit å høre at vi ikke kunne matche renten denne gang. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning så ikke nøl med å ta kontakt slik at vi får gitt deg et godt tilbud. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda

Omtale av  Stine

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:46

Hei Stine! Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å lese om din opplevelse med ungdomskortet. Beløpsgrensene i dette kortet kan dessverre ikke justeres da de ligger i selve kortet. For høyere beløpsgrense må man altså over på nye kort som er ment for de over 18 år. Så snart du har fylt 18 år vil du få informasjon i nettbank om nye kort og hvordan du bestiller disse. Så snart nye kort er bestilt vil du ha disse i løpet av 4-5 virkedager. Forstår selvfølgelig at det hjelper lite når du befinner deg i utlandet og dette er noe vi tar med oss videre. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter

Omtale av  Berit

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Berit! Takk for meldingen din! Det har vært en del endringer på renten den siste tiden og vi har økt innskuddsrenten enda en gang etter dette. Dersom du enda vurderer bytte av bank grunnet sparingen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av våre sparerådgivere for en uforpliktende prat om sparing før du tar det endelige valget. Våre sparerådgivere er tilgjengelige på telefon 915 04800 mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. Send oss eventuelt en melding i nettbanken eller start en chat der så får vi noen til å kontakte deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Enkel app, grei oppetid, god kundeservice

Omtale av  Tommy

Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Tommy! Takk for hyggelig tilbakemelding! Skulle du noen gang oppleve problemer så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig nettbank, verste kunderservice!!!

Omtale av  Walid

For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!

Kunder er helt uinteressante

Omtale av  Anne

Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:25

Hei Anne! Så ergerlig å høre at kort du har mottatt ikke virker som de skal. Jeg kjenner ikke til at det skal ha vært problemer med alle kort som blir produsert i fjor høst, men du skal selvfølgelig få nytt kort med en gang dersom du opplever problem med tilsendt kort. Våre kort produseres etter standard og vil ikke være noe annerledes enn kort i andre banker. Når det er sagt kan det selvfølgelig skje produksjonsfeil som gjør at et kort ikke virker. Opplever du at kortet ikke blir lest i terminal kan du når som helst erstatte kortet i mobil eller nettbank (dette er selvfølgelig helt gratis). Jeg er usikker på hva du mener med å ha sendt brev, men dersom du ikke har fått hjelp så logg inn i nettbanken og start en chat der, eventuelt send en melding fra postkassen der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så undersøker vi hva som har skjedd med en gang. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Dårlig kundeservice

Omtale av  Sofie

Dårlig kundeservice. Dyr brukskonto med dårlig rente. Vært kunde i mange år men flytter nå.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:43

Hei Sofie! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Når det kommer til rente på brukskonto så vil jeg nok heller anbefale deg å ha pengene dine på en sparekonto. Vi har flere gode spareprodukter som vil sørge for god avkastning på sparepengene dine. Ellers er alle de vanligsta banktjenestene våre helt gratis. Dersom du opplever at du betaler for mye eller er misfornøyd med avkastning så er det supert om du starter en chat i nettbanken eller slår på tråden til oss på 915 04800 så får vi tatt en gjennomgang med deg! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Fornøyd med DnB

Omtale av  Mona A

Banken fungerer optimalt for meg. Nettbanken er veldig bra

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:43

Hei Mona! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd :) /Jørgen

Gode vilkår for unge

Omtale av  Eivind M

DNB er et godt valg om du er ung og smart eller gammel og dum. Dette kan også være banken for deg som ønsker deg variasjon og frustrasjon i hverdagen. Så snart man runder 34 år, og mister de relativt konkurransedyktige lånevilkårene, begynner irritasjonen over DNB inntreffe for de fleste. Før den tid rekker man nok å stifte kontakt med noen av de få vettuge kundebehandlere som er å oppdrive i konsernet – var selv så heldig å møte på minst en håndfull av dem de 20 årene jeg var kunde. Har du problemer med å betale med ditt DNB-kort når du står i kebab-kø kl. 04:00 er det for all del gode muligheter for at 04800 hjelper deg. Eller kanskje ikke. Det er hit and miss med DNB. Ønsker du å komme i kontakt med banken ved boligkjøp, pris deg lykkelig om du har kommet i kontakt med en ansatt som er tilgjengelig før budrunden er over. Søk kreditt eller lån, og kryss fingrene for at du kommer i kontakt med en kundebehandler som vet forskjell mellom inntekt og lønn. Alderdom, behov for bedre kunnskap om tjenestene banken tilbyr, og gjennomgående forutsigbar kvalitet på kundeservice trakk meg etterhvert i retning av en mye bedre bank.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

100% kontraintuitiv

Omtale av  Olav

Seriøst, denne nettbanken er elendig. Har nå brukt 10 min av livet mitt på å finne kontoutskriften. Som om det å betale regninger ikke var kjedelig nok

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:42

Hei Olav! Takk for tilbakemeldingen! Vi jobber hele tiden med utbedring av våre tjenester og setter pris på alle konstruktive tilbakemeldinger. Skjønner at den kan være litt vanskelig å finne så det tar vi med oss. For ordens skyld finner du kontoutskrifter ti år tilbake i tid under Dagligbank og lån -> Arkiv. Skulle det være noe annet du lurer på i nettbanken så er chatten døgnåpen! Ønsker deg en strålende dag videre så lenge! /Jørgen

Knotete nettbank , dårlige prosesser med overføring av BSU

Omtale av  Knut

Ekstremt dårlig forhold til denne banken. Nettbanken virker utdatert i forhold til løsningen jeg har hos Sbanken. Har også gjort flere forsøk på å overføre en bsu konto fra DNB til Sbanken. Så jeg har desverre fortsatt et forhold til denne banken med en BSU konto.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:42

Hei Knut! Leit å høre at du er midfornøyd med nettbanken. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester. Når det kommer til flytte av BSU-kontoen så skal din nye bank kunne hjelpe deg med dette, men ta gjerne kontakt på chat eller telefon 915 04800 så tar vi gjerne en kikk på det for deg dersom det enda ikke har gått i orden. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Ekstremt dårlig kundeservice

Omtale av  Silje

Banken min ble plutselig fryst, penger som kom inn på konto for livsopphold blir fortsatt holdt i banken å de svarer ikke når jeg tar kontakt, eneste de sier er at jeg må vente... hjelper heller ikke ringe da de ber meg ta kontakt på mail, altså mailen de aldri svarer på. Det er ufattelig dårlig kundeservice, banken er uoversiktlig, har byttet til sparebank 1 å har aldri vært så fornøyd, god kundeservice, ryddig nettbank, og trenger ikke bruke bildebrikke vær gang man skal logge inn på telefonen.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:41

Hei Silje! Banken kan ikke "fryse" penger på en konto uten grunn så her må det ha oppstått en misforståelse et sted. Vi får dessverre ikke gått inn på den aktuelle saken her, men dersom du tar kontakt via chat i nettbanken eller slår på tråden til kundeservice på 915 04800 så skal vi selvfølgelig finne ut av dette for deg! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

I DNB må man betale for alt

Omtale av  Dary M. C

Den dårligste banken. I DNB må man betale for alt. Hvis norm overføre deg fra utlandet, hvis du overføre til andre, hvis du bruker kortet i utlandet, hvis du tar penger ut i utlandet, hvis du tar penger ut i minibanken eller posten i landet. Alle bør flytte til en annen bank.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:41

Hei Darry! Det stemmer nok ikke helt som du skriver her. Vi er konkurransedyktige på pris og de vanligste banktjenestene er helt gratis. Når det kommer til bruk av kort i utlandet er det for det meste gratis, men det vil komme et valutapåslag som går med til å dekke vekslingsgebyret hos Visa. Det er også kostnader forbundet med transaksjoner til og fra utlandet og vi er ikke alene om dette som bank er jeg redd. Ta gjerne en kikk på oversikten over våre priser på dnb.no. Det er også fint om du tar kontakt med oss på chat i nettbanken eller på telefon så kan vi ta en kikk på de prislagte tjenestene du benytter og undersøke om det finns billigere eller gratis alternativ. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! :) /Jørgen

Verste "servicen" du kan få

Omtale av  Iselin H

Vært kunde hele livet, hadde endelig nok egenkapital og søkte boliglån. Prøvde oss på bare 1,4 mill i DNB. Kundeservicen på avd. Stjørdal var helt forferdelig, slapp og sur. Fikk avslag etter LANG ventetid, med eneste svar at vi ikke hadde bra nok betalingsevne, selv om vi absolutt hadde det, og i tillegg evt hadde kausjonist. Kausjonisten vår var visst for gammel, og vi kunne visst ikke betjene lånet selv heller. Klaget på både servicen og avslaget, fikk til svar at "du skal ha fått grundig svar fra før", helt hårreisende! Fikk lån på 1,7 mill (!) uka etter i en fremmed bank, helt uten kausjonist eller spørsmål om vår betalingsevne. Byttet bank for å si det mildt, og sitter på egen bolig vi har 0 problemer med å betale ned på i dag :)

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:41

Hei Iselin! Beklager sent svar (igjen!). Veldig leit å høre at vi ikke kunne tilby deg det lånet du ønsket. Og slettes ikke greit at servicen heller ikke har vært på topp. Vi får dessverre ikke sett hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg det aktuelle lånet her, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi følger reglene i Boligforskriften og må ta høyde for det som står her. Jeg forstår det sånn at du har valgt en annen bank, men dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat fra våre nettsider så kan vi se om ikke vi kan gi deg et bedre tilbud nå, eller når du vurderer ny bolig. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Litt dårlig kundeservice via skrank men god via telefonen.

Omtale av  Marie

God kundeservice ved telefonisk henvendelse. Kan bli bedre på kundeservice ved skranken. Det er noe tekniske problemer innimellom men ikke så ofte etter min erfaring og blir raskt ordnet opp i. Nettbank er enkelt å betjene og gjør hverdagen enklere.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 09:39

Hei Marie! Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøydm med service hos kundesenteret vårt. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller litt mer om din opplevelse hos vårt kontor slik at vi kan lære av det! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har ingen utmerkelser
DNB Bank har ingen utmerkelser

Det er foreløpig ikke registrert noen utmerkelser på DNB Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR