Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Brdy
2.4
266 verifiserte omtaler

Brdy omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Brdy opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
266 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#74
Forferdelig
Brdy er rangert
#74 av 83 bredbåndsleverandører
20%
Dårlig
20% anbefaler Brdy
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 266 omtaler om Brdy

FILTRER OMTALER
37
15
4
25
185
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Brdy?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tragisk

Omtale av  Ls

Har ikke noe positivt å si om bigblu. Ustabilt nett,aldri den farten man betaler for og dårlig kundeservice. I tillegg overpriset! Styr unna!

Svar fra Brdy
25.08.2020 09:07

Hei, Takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], så vi kan se på saken din. Mvh Trude i bigblu

Strålende

Omtale av  Lene

Vi er veldig fornøyde med nettet! Sønn spiller på Playstation mens jeg ser på Netflix samtidig, å det er ingen lagg for han. Ikke vært noe problemer her. Og kundeservicen er alltid hyggelig og behjelpelige.

Svar fra Brdy
25.08.2020 09:06

Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude

Bra nett og hyggelig kundeservice

Omtale av  Else

Veldig fornøyd med bigblu, nette er stabilt og det beste vil kan få her vi bor. Får raskt svar hos kundeservice og de er veldig hyggelig. Mvh Else

Svar fra Brdy
07.08.2020 08:38

Hei Else, Takk for hyggelig tilbakemeldingen, det setter vi pris på. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i bigblu

Elendig kundeservice, elendig produkt

Omtale av  Gina M. L

Unngå for all del Bigblu (tidligere Breiband.no). Er så mye trøbbel, dårlig nett etc, og kundeservice tar en aldri seriøst og gjør ikke noe med problemene. Man blir ikke trodd, de påstår hver gang at det må være noe galt med utstyret vårt og de ser ikke noe problem. Men ender alltid med at de må gjøre noe etter mye klaging, så blir det litt bedre en liten stund. Bare tull, og langt fra verdt en eneste krone.

Svar fra Brdy
06.08.2020 15:20

Hei Gina, Takk for din tilbakemelding. Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu

Veldig fornøyd

Omtale av  Elin

Kundeservice svarer fort og jeg har ikke hatt noen problemer hverken med oppkobling eller fart. Her fungerer det utmerket.

Svar fra Brdy
06.08.2020 15:20

Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Mvh Trude i bigblu

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Virkelig ikke bra

Omtale av  Art

Hvis du har mulighet, styr unna. Er du heldig så fungerer det en stund. Det er når det oppstår problemer det er kjørt. De har ingen forståelse for at problemene sitter i nettet deres. Det er typisk at i perioder når flere er på og bruker nett, så blir det så godt som ubrukelig. Gjerne på kveld etter jobb, eller i helgene. Når man klager, så tar det flere dager før man får svar på en eventuell epost, og da skylder man på ruter osv. man har hjemme, ikke på eget utstyr. Når man klager så kjører de en linjetest, selvfølgelig i firmaets åpningstid, som er når alle er på jobb, og utrolig nok så måler linja helt som den skal. Nå har det vist seg at det opp gjennom årene vi har hatt dette, hver gang har skyldtes feil hos nextnet/breiband/bigblu. De må snart ta inn over seg at de leverer en råtten tjeneste på grensen til svindel. De er årsaken til at hele bygda her har jobbet lenge med å få lagt skikkelig fiberbredbånd, som faktisk er billigere enn ågerprisene bigblu opererer med. For dette er noen de prøver å skjule. Det er umulig å finne noen oversikt på nettsidene deres hva det faktisk koster. De har også avgifter for alt mellom himmel og jord. Til sammenligning så koster 10/2mbit hos bigblu 739kr inkl.mva. Fiber koster for oss med 500/500mbit 1099kr inkl. TV-pakke. Det er helt latterlig. Jeg forstår heller ikke at de kan kalle tjenester som 30/10 for trådløst fiber, og at det i det heletatt er lov å markedsføre produktet slik. Det mangler minst en null. Hvis du kan, styr unna!! Tregt, ustabilt og vanskelig kundeservice!

Elendig

Omtale av  Morten M

Ble lovet et produkt som skulle egne seg fint til å strømme film å serier. Har enda ikke klart dette. Dessuten er det ikke prisgunstig, ikke god service da du må til og med logge deg inn på deres egen og elendige kundeside for å få faktura, du får ikke engang varsel om at fakturaen ligger der. Styr unna. Farta på nettet kan sammenlignes med ei sneile på tur.

Svar fra Brdy
14.07.2020 14:01

Hei Morten, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på [email protected], slik at vi kan se på nettet ditt? Når det gjelder faktura blir de sendt på e-post, ettersom en del av våre kunder mottar denne i søppelboksen, har vi akkurat endret rutinene slik at vi sender ut sms når vi fakturerer kunder. Mvh Trude i bigblu

Tilbakelevering av utstyr

Omtale av  Geir H

Dette er det verste leverandør jeg har vært borti. Ved tilbakelevering av utstyr kan de ikke grunnet covid19 ta i mot sitt utstyr på deres bedrifts adresse. Det må sendes med posten. Blir man forsinket grunnet dårlig tilbakemelding fra de blir man fakturert med kr. 2200 og man får beholde et dårlig utstyr. Dårlig var de på kundeservice før, men det blir bare verre etter kunde forholdet er opphørt. En dårlig forretningsskikk som hører hjemme hos tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Kan ikke anbefale noen å tegne avtale med en slik leverandør.

Svar fra Brdy
09.07.2020 09:29

Hei Geir, Takk for din tilbakemelding. Som du skriver tar vi dessverre ikke i mot utstyr på døren nå grunnet Covid-19. Vi tar Covid-19 og våre ansattes helse på alvor. Ettersom våre kunder nå ikke kan levere tilbake utstyr på døren, kan vi utsette retur av utstyr til vi igjen tar i mot kunder på døren. Det blir sendt en SMS til kunder som ikke har levert tilbake utstyr 10 dager før vi fakturerer kunder som en påminnelse om at utstyret er bigblu sin eiendom. Om kunder da tar kontakt og sier at de ikke kan levere før etter det utsetter vi å sende ut faktura. Send oss gjerne en mail på [email protected], så kan vi gå igjennom din sak på nytt. Mvh Trude hos bigblu

Ustabilt og elendig hastighet.

Omtale av  Frank

Faller ut hele tiden, og hastigheten er elendig. Jeg bruker nettet for det meste til å streame filmer og serier. Bigblu klarer ikke engang å levere nok hastighet til å se på HD kvalitet. Parabolen er så vàr så med litt vind blåser den ut av stilling.

Svar fra Brdy
09.07.2020 09:28

Hei Frank, Takk for din tilbakemeldingen. Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu

Dårlig kundeservice, elendig dekning

Omtale av  Annemols

Det finnes ingen feilmeldinger i områder dekning er falt ut. Om det finnes en oversikt på nettsiden, er det umulig å finne den. Nettsiden er utrolig rotete, eksisterende kunder finner ikke noe informasjon.

Svar fra Brdy
09.07.2020 09:21

Hei, Takk for din henvendelse. Det kan man dessverre ikke så på nettsiden, men du kan logge inn på "min side" der kan du se om sendern du er tilknyttet har falt ned. Tar tilbakemeldingen din angående Websiden videre til rett vedkommende. Takk for din tilbakemelding. Mvh Trude hos bigblu

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svært dårlig leverandør!

Omtale av  Asgeir

Mange driftsavbrudd. Internett fungerer ikke når det regner mye eller blåser. Hastighet er ikke god. Fakturerer tre måneder på forskudd og refunderer ikke allerede innbetalt beløp selv om oppsigelse iht vilkår er gjort slik at man har to måneder til gode. Dessverre ingen positive erfaringer med denne leverandøren etter to år som kunde. Styr unna om du kan velge en annen.

1. premie for verdens mest elendige kundeservice!

Omtale av  Simon

Ingen oppfølgning, glemmer avtaler. Inkompetent teknisk assistanse. Om de svarer tilbake på mail går der minst 1-2 uker før du får svar. Bruke timer i telefonkø og høre på medarbeidere som ikke vet hva de skal gjøre eller forklare problemene igjen og igjen. Sådan har det vært for meg hos BigBlu.

Svar fra Brdy
09.07.2020 09:13

Hei Simon, Takk for din tilbakemelding. Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Vi hjelper deg mer enn gjerne, send oss en e-post på [email protected] så vi kan se på saken din. Mvh Trude

Helt på tryne

Omtale av  Kristian

Valgte Bigblu fordi de reklamerte for at de kan levere bra internett der andre ikke kan. Vi har aldri fått noe bra hastighet her vi bor, vi har vært heldig om vi kunne fått inn 1-5 mbit linje. Tok kontakt med Bigblu for å undersøke om hva slags hastighet de kan levere og hvor mye det koster. Hadde en hyggelig samtale med en salgspersoner som forklarte forskjellige abonnementer og hastighet løsning, samt kobling til mast eller satellitt. Hvis vi kunne se masta fra toppen av hustaket så kunne vi regne med å få en hastighet opp til 35 mbits. For å dobbelt sjekke om vi kan se masta fra hustaket vårt så klatret jeg opp. Jeg kunne tydelig se masta med øynene og trengte ikke kikkert. Vi valgte da for å gå for mast løsningen dems. Det hele startet med at det tok fire dager før orderen ble registrert, hvor da vi ble lovet at vi skulle få varene innen fire dager fra vi bestilte dette. Vi måtte purre på dem før de bekreftet ordren og varene ble sendt. Når vi får pakken så ser installasjonen grei ut, helt til du ser brukerveiledningen. Mildt sagt, helt på tryne. Bildene er uoversiktlige og det stemmer ikke overens med det utstyret de sender. Når vi har fått koblet opp alt og montert utstyret på husveggen, med klar sikt til masta, så får vi ikke noe dekning i det hele tatt. Inne i admin panelet så får vi heller ingen signaler. Vi tar kontakt med teknisk support, merk dette er en lørdag (20.06.2020) hvor de skal være oppe fra 10-14, når vi ringer så sier de at de er stengt. Ringer opp igjen og velger da denne gangen service og ikke teknisk support, kommer igjennom og møter en arrogant og uhyggelig fyr. Jeg prøver å forklare problemet men det virker ikke ut som at han gidder å høre etter hva vi har å si og har absolutt INGEN anelse om hva vi snakker om. Forklarer at vi ikke får noe dekning og vi har ikke internett. Han ber oss om å bruke admin panelet for å stille inn antennen til den får signal og det er det eneste tipset han har. Jeg spør da også om disse to antenne kablene, det er to stk som skal kobles til en firkantet flat disc / plate. Dette utstyret hadde han aldri hørt om og ante ikke hva vi snakket om, uansett hvor mye vi prøve å forklare han det. Rett og slett helt på tryne. Måtte be han om å slå opp dems egen brukerveiledning for å skjønne hva jeg snakket om, men det gadd han jo ikke. Vi fikk inntrykket av at han ikke kunne det han snakket om så vi ville bare komme oss unna denne samtalen for å feilsøke selv. Jeg jobber også med IT, så har litt greie på dette utstyret. Vi demonterer antennen fra taket og holder den i luften MOT masten som vi ser, uten en eneste spike på db måleren. Etter dette valgte vi å demontere og sende det rett tilbake der det kom ifra.

Svar fra Brdy
23.06.2020 10:25

Hei Kristian, Takk for din tilbakemelding. Jeg har prøvd å finne deg i vårt system, dessverre uten hell. Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Jeg hjelper deg mer enn gjerne, send meg en e-post på [email protected] så kommer jeg tilbake til deg. Mvh Trude

Elendig kundebehandling

Omtale av  Per

Hastighet så lav til tider at hele Internett ramler ut. En på kundeservice gav meg beskjed om at det er ingenting å gjøre med, iallefall ikke i disse corona tider. Har hatt kontakt med kundeservice i dag 19.06.20 ut fra dagens samtale har jeg faktisk tro på at noe skjer med det gjenstår å se.

Svar fra Brdy
23.06.2020 10:24

Hei Per, Dette hørtes ikke bra ut. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg slik at du får den hastigheten du skal ha. Dersom du ikke har fått hjelp kan du sende en mail til [email protected], så skal jeg se på saken. Mvh Trude

Var bra i starten, nå elendig. Betaler for 20 Mbps får ca 3 til 5 Mbps

Omtale av  Jan G

Var utmerket i starten, fikk faktisk mer enn jeg betalte for, og utmerket kundeservice. Siden slutten av mars 2020 har det bare gått en vei, utenfor stupet. De sier at det er kun navnet som er skiftet ellers er alt som før. I så fall var de særdeles uheldig med tiden de skiftet navn. Nettet nå: Download varierer fra 3 til 5 Mbps, Har vært helt nede i 0,2. Da jeg har IP TV er jeg uten TV. Ble fortalt ved inngåelse av kontrakt at dersom de ikke greide å levere det de lovet, skulle det bli reduksjon i pris. Betaler det samme, så lovnaden var en vits. I de siste dagene har Download vært oppe i 13,2 Mbps , men det er jo et stykke til 20 Mbps so jeg betaler for. Vurdere å skifte.

Svar fra Brdy
23.06.2020 10:24

Hei Jan, Dette høres ikke bra ut. Send meg en mail på [email protected], så skal jeg hjelpe deg. Mvh Trude

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Velg en annen leverandør!

Omtale av  Andreas

Hovedproblemet med breiband.no nå bigblu, er manglende vilje eller evne til å gjøre nødvendige tekniske oppgraderinger i kjernenettet. Noe som resulterer i lav hastighet og dårlig kvalitet på forbindelsen når det er mange kunder tilkoblet samtidig. Og da jeg endelig hadde sagt opp søpla, ble jeg fakturert for en mnd. ekstra. Ikke nok med det, så er kundeservicen ganske arrogant. Nå er heldigvis Telenor og Get/Telia godt i gang med utrullingen av trådløst bredbånd, noe som vil gjøre internett-standarden for oss uten kabel-tilgang mye bedre. Starlink prosjektet til Elon Musk er også verdt å følge med på.

Svar fra Brdy
12.06.2020 05:37

Hei Andreas, Takk for din tilbakemelding. Så trist at du opplever kundeservice som arrogante. Våre kundebehandlere blir målt direkte på kundetilfredshet for de som rapporterer misnøye, undersøker vi hva vi kan gjøre bedre. Vi har nokså stor evne og vilje til å oppgradere våre nett, noe vi ofte også gjør, men det er likevel en del begrensninger ettersom vi har et omfattende nett over hele Norge, der det mange steder er begrenset kundegrunnlag. Dette er bl.a påvirket av hvilket type utstyr som er benyttet ved opprinnelig utbygging. Opprinnelig utbygging av mange av våre nett har i blant vært subisidiert ettersom områdene som dekkes ikke har vært kommersielt lønnsomme å bygge ut bedre bredbånd i. Enkelte av våre nett har vi overtatt fra tidligere leverandører. Noen eldre nett med få kunder er dessverre ikke bedriftsøkonomisk forsvarlige å oppgradere, på grunn av begrenset kundegrunnlag. Store deler av våre sendere er oppgradert, sånn at kunder som er tilknyttet de oppgraderte senderne, kan få opptil 100 Mbps nedstrøms hastighet. Som de fleste andre leverandører må vi oppgradere og investere basert på lønnsomhet og økonomi, og løpende har vi gjort mange oppgraderinger de siste årene. Det kommer vi til å fortsette med, samtidig som det vil være områder der vi ikke vil kunne forsvare slik oppgradering. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR