Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 878 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 878 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ice er pålitelig, gir oversiktlige regninger og har lite feil på nettet

Omtale av  Jim A

Ice hadde et billig og veldig godt abonnement for de som bare brukte telefon og sms/mms. Men jeg synes nå at prisøkning fra kr 99,- til kr 129,- blir vel mye pr mnd for det samme behovet som jeg har. Databruk på 0,5 GB er nok dersom du bruker mye Wifi... Ellers er Ice et godt mobilselskap med grei kundeservice og oversiktlige regninger og priser.

Svar fra ice
16.08.2019 12:42

Hei, Jim A Så leit å høre at du er misfornøyd med avviklingen av 500MB-abonnementet. På en annen side, tilbyr vi dobbel data med 1GB-abonnementet, for 30,- mer i måneden. Jeg håper du forblir kunde hos oss, slik at vi får vist deg hva vi virkelig er gode for. Jeg krysser fingrene for at vi i fremtiden, vil kunne tilby noe som passer bedre for deg og dine behov. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Ice har elendig dekning her jeg bor og omegn

Omtale av  Karin

Helt elendig dekning. Bytter videre til Talkmore. Skummelt å ha så dårlig dekning når en skal ut og reise og ikke kan finne opplysninger en til vanlig stoler på å finne på nettet; fordi man ikke har nett. Trodde til å begynne med at det var innstillingene på mobilen som var feilstilt. Hadde Telenor før og var da veldig fornøyd.

Svar fra ice
16.08.2019 11:23

Hei Karin, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen vår. Dersom du er redd for å ikke ha dekning utenlands, så kan du sende meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og informasjon om hvilken type telefon du har. Da vil jeg sende deg en veiledning du kan gå gjennom, dersom uhelelt skulle være ute. Jeg ser frem til å høre fra deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Det er ikke mulighet til å bruke wi-fi tale og dekning er dårlig enkelte plasser.

Omtale av  Ronny

Relativt greit selskap, det er ikke mulighet for wifi tale så dette vil være hovedsakelig til å skifte abonnement for meg. Veldig greit med to sim kort, men ekstra kortet virker ikke i utlandet, dette begrenser bruket betraktelig på nettbrettet.

Svar fra ice
16.08.2019 12:11

Hei Ronny, WiFi-tale er noe som kunder etterspør med jevne mellomrom og helt klart en tjeneste som hadde vært fint å kunne tilby. Vi tilbyr dessverre ikke dette enda, men jeg håper vi vil få det etter hvert! Jeg har dessverre ikke informasjon om når dette eventuelt skal komme, men jeg vil tro at det er noe som vurderes fra høyere hold. Dessverre får jeg ikke vite det før i siste liten eventuelt. :-( Er det et tvilling-/data-SIM du forresten refererer til her? I så fall skal dette fungere helt fint i utlandet også. :-) Dersom du opplever problemer med dette, så send oss en e-post til [email protected], så skal vi sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Jeg kutter ut ice når de kutter ut 0,5 data

Omtale av  Ole F

Jeg kutter ut ice når de kutter ut 0,5 data. 30% prisstigning når du må gå fra 0,5 til 1GB og ikke trenger det.

Svar fra ice
16.08.2019 12:42

Hei Ole F, Så leit å høre at du ikke er fornøyd med at 500MB-abonnementet nå avvikles. Dette beslutningen er blitt tatt, grunnet at de aller færreste av våre kunder, har dette abonnementet. Jeg håper at du likevel ønsker å forbli kunde hos oss, så skal vi vise hva vi virkelig er gode for. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Umulig oppsett

Omtale av  Rolf C

Byttet til Ice for mer enn en måned siden, får fremdeles ikke MMS til å virke. Videoen på hjemmesiden deres, og beskrivelsene der er det umulige å bruke på min Huawei 10 Lite. Kundeservicetelefonen kan du bare glemme.

Svar fra ice
16.08.2019 12:09

Hei Rolf C, Dette skal vi selvfølgelig få undersøkt nærmere for deg. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og informasjon om hvilken type telefon du har. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Super dekning

Omtale av  Anne G. U

Jeg har full dekning på hytta på Stokketjønn. I Vinje kommune og langt inne på heia der.

Styr unna

Omtale av  Vidar J

Etter mange år som kunde er det slutt. Har aldri opplevd et kundeservice som ikke innrømmer tekniske feil på ice sine tjenester som datadeling, fart på kjøpt/inkludert data ol. Så neglisjerer de kunden og i tillegg er frekke på telefonen og mener det er kundens feil. Styr unna. Så jo bare oppslagene/svarene til kunder som ikke fikk brukt telefon/data under Norway cup, da skjønner man at Ice er en skikkelig dårlig mobilleverandør. Billig og dårlig.

Svar fra ice
16.08.2019 09:52

Hei Vidar J, Så leit å høre at du er misfornøyd med vår kundeservice og tjeneste. Slik skal det naturligvis ikke være. Jeg ønsker veldig gjerne å undersøke saken din nærmere, for å se om jeg kan få rettet opp i inntrykket ditt av oss. Send oss derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av situasjonen/problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Fornøyd, men med dårlig erfaring i dataforbruk

Omtale av  Bjørnar M

Jeg er egentlig fornøyd med ICE etter at vi ble overført fra Komplett. Jeg har hatt Komplettabonnement i noen år og var veldig fornøyd. Jeg bruker svært lite data og klarer meg med 1GB i måneden. Men etter at ICE tok over så har mitt dataforbruk økt med kanskje det dobbelte. Jeg har samme telefon og samme bruken av telefonen slik jeg hadde det hos Komplett. Ellers er jeg meget fornøyd, er det kanskje flere som opplever økt forbruk av data etter at man har gått over fra Komplett til ICE?

Svar fra ice
16.08.2019 12:42

Hei Bjørnar M, Det skal ikke være noen forskjell på oss og andre mobiloperatører, når det gjelder hvor fort mobildataen din brukes. Dersom du har lastet ned eller oppdatert noen apper eller lignende, kan det være at de bruker mer data enn det de tidligere har gjort. Mange telefoner gir deg også muligheten til å se omtrent forbruk - fra app til app. Inne på Min Side, kan du også under "Forbruk" - "Data" - huk av "Vis inkludert forbruk", se hvilke tidspunkter dataen er blitt brukt. Kanskje dette kan gi deg en liten pekepinn? :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Grei kundeservice, dårlig dekning

Omtale av  Kristinehp

ICE har grei kundeservice (både god og mindre god service). Bor i Nordnorge og har dårlig eller ingen dekning flere plasser. I det siste har det vært problematisk å ringe inn og ut til ICE kunder.

Svar fra ice
15.08.2019 10:05

Hei, Kristinehp Så leit å høre at du opplever manglende/dårlig dekning. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få undersøkt det nærmere. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

MMS og nettverk

Omtale av  Elisabeth T

Får ikke brukt MMS uten nettverk, har fulgt ice sine instrukser. Dårlig dekning og tregt til tider. Har iPhone XS. Så telefonen skal ikke være problemet. Fornøyd med avtalen ved kjøp av mobil med abonnement. Og pris.

Svar fra ice
15.08.2019 10:05

Hei, Elisabeth T Dette må jeg få undersøkt nærmere for deg. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg se på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Tregt nett og ikkje muligt sende mms til sverige

Omtale av  Erik

Kundeservice er oppdatert og raske. Nettet er til tider før seint og det går ikkje å sende eller motteke mms til Sverige.

Svar fra ice
15.08.2019 10:04

Hei Erik, Så godt å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Jeg ønsker å ta en nærmere titt på dine problemer tilknyttet mobildata. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Til informasjon, er det dessverre ikke mulig å sende MMS til Sverige/utenlandske numre. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Veldig godt fornøyd

Omtale av  Jonas

Fungerer veldig godt og en veldig bra kundeservice.

Alt fungerer bra

Omtale av  Nic

God kundeservice, god dekning, rimelige priser. Oversiktlige fakturaer. Grei hjemmeside.

Dårlig dekning, og dårlig internett hele tida

Omtale av  Hala

Vi var på ferie i Danmark og der fikk ikke vi bruke data som vi har på mobil. Men på havn kom internett tilbake. Her i Norge også får vi dårlig dekning og internet.

Svar fra ice
15.08.2019 10:03

Hei Hala, Så leit å høre at du opplevde problemer med mobildata i Danmark, og dekning her hjemme i Norge. Dette ønsker jeg å undersøke nærmere. Send oss derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Stort sett bra, men har byttet til Sponz pga. en del små-tekniske feil

Omtale av  Jon

Jeg var kunde av Ice i to år, men byttet for noen måneder siden til Sponz. Stort sett var jeg fornøyd med Ice. – Det er en av de billigste operatørene på månedspris. – Prisene på ekstra datapakker og prisene i utlandet er greie. De er langt fra dyrest, men heller ikke billigst. – Dekningen er stort sett god (selv om Telenor og ren Telia er litt bedre). – Kundeservice svarer stort sett raskt og godt. – De var de første som begynte med brukervennlige tjenester som (1) å strupe hastigheten istedenfor å overfakturert kundene når datakvoten blir brukt opp og (2) data rollover – to tjenester jeg er evig takknemmlig for at de brakte til markedet i Norge – De har ofte avtale med de beste nettverkene i utlandet og setter de øverste i listen over prioriterte nettverk! Grunnen til likevel har byttet fra Ice, er at jeg ofte har opplevd en del små-feil som ikke er kritisk, men likevel ganske irriterende. F.eks. funker ofte ikke MMS på iPhone fordi de ikke har lagt inn MMS innstillingene på sim-kortet. Dette må man sette opp manuelt, men iPhone har en bug som gjør at MMS innstillinger som settes opp manuelt slettes når operativsystemet blir oppdatert. Om det er Ice eller Apple som bør klandres mest er jeg ikke sikker på, men resultatet er i hvert fall at MMS rett som det ikke fungerer når pappa av og til prøver å sende meg et bilde fra en tur han er på. En annen feil jeg har opplevd var at SMS-er av og til ikke kunne sendes. Det hente også av og til at en SMS jeg hadde mottatt for flere år siden av og til ble mottatt på nytt når jeg slå på telefonen. Disse feilene har gjort at jeg har byttet til Sponz som har avtale med Telenor. Siden det er Telenor som drifter nettverkene har de færre tekniske problemer. I tillegg er dekningen litt bedre. Prisene på datapakker er dog litt dyrere enn Ice, og hvis man ønsker datakontroll må aktiveres manuelt og datakontroll fungerer heller ikke i utlandet. Dermed er ikke Sponz veldig mye bedre enn Ice, men litt bedre for mitt bruk.

Svar fra ice
15.08.2019 10:02

Hei Jon, Det er veldig hyggelig at du - stort sett - var fornøyd med ice som mobiloperatør. Grunnet manglende avtale med Apple, så er det slik at MMS- og mobildata-innstillingene av og til må legges inn manuelt. Jeg forstår at det ikke er helt optimalt. Dette løses dog på en smidig og lett måte, ved å følge denne veiledningen: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/iphone/?ref=3564 Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning, Jon. Da skal vi få vist deg hva vi virkelig er gode for! :-D Ha en riktig fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fantastisk!

Omtale av  Ole H. B

Jeg har bra dekning. Jeg liker det at de kombinerer deres egene antenner og Telia sine. Av og til har jeg kunnet koble meg på Telia sine antenner der hvor ice ikke har dekning. Det er fantastisk. Jeg har også snakket med kundeservicen dems, den er fantastisk. Det var ett problem og jeg fikk the fikset raskt samtidig som jeg fikk mer data den måneden. Ingenting å klage på!

Svar fra ice
15.08.2019 10:02

Hei Ole, Tusen for en slik positiv tilbakemelding fra deg! Vi jobber hver dag med å yte den beste service for våre kunder, så det er veldig gledelig å høre at vi lykkes med nettopp dette. :-D Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss, i en lang tid fremover. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR