ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Feilsendte nytt sim uten å informere meg om at et nytt sim var bestilt. Nektet i ettertid for at det var skjedd. Forsøkte å sende regninger i lange tider etter at vi hadde forlatt Ice.
Hei, Bergum Det er leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato så kan vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no
Blei oppringt av ein seljar frå Ice på jobben 8. mars 2021. Han spurte om eg ville prøve ice sitt mobile breiband gratis i 3 månader. Så kunne eg velje om eg ville behalde det og starte å abonnere eller eg kunne returnere det kostnadsfritt. Han sendte ei melding som han sa at det stod det same som han hadde sagt i telefonen som eg måtte svare ja på for å få tilsendt modemet. Godtruande og på grunn av at eg var opptatt på jobben svara eg ja på meldinga utan å lese den. Eg fekk modemet og prøvde den både i heimen og på kontoret, men dekninga var dårleg, men eg trudde det ikkje hasta med å returnere den. I påska hadde eg god tid og las over meldinga eg hadde fått frå Ice der det stod at eg hadde bunde meg til eit abonnement for 18 mnd. Det var likevel 30 dagers returrett. Eg kontakta Ice kundesenter 3. april og forklarte situasjonen til ei grei dame som lovte å ordne opp. Ho ville stoppe abonnementet straks, og sa at det var berre å returnere modemet så ville alt vere i orden. Ho ville også sjekke korleis seljarane oppførte seg sa ho. Eg returnerte modemet rett over helga (det kosta meg 100 kr i returfrakt) og trudde at alt var ok. Eg har også mobilabonnement hos Ice. Der var det på 1. rekninga pålagt ca. 100 kr. i frakt. Eg vart litt irritert ettersom seljaren hadde sagt at alt skulle vere kostnadsfritt for meg, men eg tenkte ikkje å bry meg meir med det. Så får eg ei ny rekning idag med bruddgebyr på 3354,16! Håper dei trekker den og kjem med ei unnskyldning. Den blir uansett ikkje betalt.
Hei, Hallgeir Dette var leit å høre. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato samt kundenummer, så skal vi se nærmere på dette. Mvh Anne ice.no
Har nøyaktig like god dekning på ice pluss nettet og Ice Telia nettet men mobilen kobler seg støtt og stadig på Telia sitt nett og bruker opp mine 8 GB Telia data selv om jeg har kjøpt 1000 GB datafrihet og har full dekning på ice pluss nettet. Kundeservice sier koble til ice pluss nettverket manuelt. Jeg har gjort det tusenvis av ganger men det forhindrer allikevel ikke at mobilen kobler seg til Telia sitt nett etter en stund. Jeg har tatt opp dette med kundeservice et utall ganger men får til svar at ingen andre har samme problemet. Jeg leser her og andre steder om andre som er like frustrerte over dette som jeg her. Jeg fikk også høre av en som jobber i NRK at dette var hovedgrunnen til at NRK aldri vurderte ICE som mobilleverandør så ICE taper nok hundre tusener av kunder på grunn av dette roaming tullet på Telia sitt nett. Jeg er så lei at jeg holder på å spy og bytter over til Telia sitt nett med Telia X og jeg blir da sikret stabilt nett og slipper et tonn med frustrasjon. ICE kan få meg og en haug med andre kunder tilbake hvis de slutter samarbeidet med Telia fordi da forsvinner hovedgrunnen til at mange ikke kan ha ICE fordi Telia ødelegger mye mer for ICE enn ICE vinner på den tullete ødeleggende oppkoblingen på Telia sitt nett. Kundeservice ikke si jeg skal kontakte dere, jeg har gjort det snart hundre ganger og får ALDRI løst dette problemet fordi dere ikke har verktøy siden de på teknisk avdeling ikke gir kundeservice verktøy til å la kundene som ønsker å reservere seg mot den påtvungne Telia roamingen som vi ikke verken trenger eller ønsker!
Hei! Så leit å høre at du føler det sånn. Dersom du vil at vi skal ta en nærmere titt på dette, er det fint om du kan sende en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Mvh Christine, Ice
Svært tungvint å komme ut av edderkoppnettet deres. Det er opp til 2 måneders bindingstid uansett hva de påstår i reklamene deres. Les godt gjennom Ice sitt abonnement vilkår før å foreta noe valg.
Hei, Adrian Vi opererer ikke med 2 måneders binding på noen av våre abonnement, så det jeg lurer på er om du mente 12 måneders binding? Det er isåfall rett dersom du kombinerer telefonkjøp med abonnement hos oss. Ettersom man får en god rabatt på telefonen så blir man bundet opp med ett år. Aldri lenger enn det. Om det er oppsigelsetiden du mener i dette tilfellet, er den ut inneværende måned. Hvis det er noe uklart med bindingstid og vilkår må du gjerne sende meg en e-post til [email protected] så skal jeg forklare deg så godt jeg kan :) Ha en fin fredag! Mvh. Tina ice
Jeg skulle bytte navn på mobilabonnementet med samme mobilnummer. Ringte ice net i midten av oktober og ba de overføre abonnementet til nytt navn fra november. Får til svar ingen problem. Så mottar jeg faktura på dobbel betaling i november. Både på det gamle navnet og på det nye, selv om jeg har avsluttet forholdet i oktober og betalt ut oktober.
Hei, Linda Her må det ha skjedd en feil! Har du vært i kontakt med oss tidligere angående dette eller har du oppdaget det først nå? Kan du sende meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Om du i tillegg har fakturanumrene også så hadde det vært glimrende. Vi skal se om ikke vi kan få løst dette sammen :) Ha en fin helg! Mvh. Tina ice
Føler meg oppriktig talt rundlurt av Ice. Hvordan i alle dager skulle jeg vite at jeg selv må sperre for en tjeneste jeg ALDRI har bedt om= Strex🤬 Møkkaselskap!!!!
Hei, Jorunn Så leit å høre at du føler deg lurt. Dersom du vil at jeg skal ta en nærmere titt på abonnementet ditt eller noe annet, er det fint om du kan sende en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Ha en fin dag. Mvh. Tina ice
Hadde problemer med dekning hjemme tidligere (telenor), ingen problemer med ice. Alt jeg ønsker av et mobilabonenent inkludert for en god pris. Vært kunde i snart 2 år og er meget fornøyd.
Hei, Anja Dette var veldig hyggelig lesning :) Det gleder meg å høre at du er fornøyd! Ha en fin helg. Mvh. Tina ice
Changed to Ice for a while now and I am happy with the very good price, customer services and also the app that shows me how much Gb I have used and can also tranfer to next month. No any problems yet with Ice.
Hi, Prudence I'm so happy to hear that you are satisfied with your subscription and I hope that the good experience will continue :D Have a nice day! Best regards Tina ice
Uendelig bindingstid og sure folk i telefonen som er lei jobben sin. Har hatt mye med Ice å gjøre opp igjennom, fordi dekningen forsvinner.Ringte for å stille et enkelt spørsmål. Hva er det som går på mobilnett? Svaret var såkalt gule meldinger. Hun visste ikke. Hun ble surere og surere jo mindre hun kunne svare. Ha litt humør, liksom.
Hei, Ingeborg Dette var leit å høre, sånn skal det ikke være. Send oss gjerne en e-post med fullt navn, fødselsdato og telefonnummer til [email protected], så skal vi se nærmere på saken. :) Mvh Anne ice.no
Jeg gikk fra Chili til ICE og til tross for at jeg bor på samme adresse og bruker samme mobiltelefon, mistet jeg WIFI-tale og VoLTE. Dette er skuffende da jeg trodde jeg skulle få bedre dekning med ICE siden de bruker to nett, men jeg gikk altså over til dårligere dekning. Kundeservice var behjelpelige på chat, og sa at min mobil, en Motorola Moto G6 Plus, ikke var støttet hos ICE til tross for at den var det hos Chili. Jeg får ICE dekning (ikke ICE+) og 4G+ for rask nedlasting, men ikke VoLTE. Dette burde de få på plass.
Hei, Jørgen For øyeblikket har vi ikke VoLTE og Wifi-Tale på plass for alle telefontyper, dessverre. Dette jobbes det kontinuerlig med, men når det vil være på plass for de ulike telefontypene, har vi dessverre ingen informasjon om. Fullt oppdatert liste over de ulike telefonene som støtter tjenesten, finner du her: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/abonnement/4g-tale-pa-android/ Denne oppdateres fortløpende, så sjekk gjerne denne jevnlig. :) Mvh Anne ice.no
etter mitt bruk så er det billig og vil anbefale det til andre
Hei, Linda Så koselig å høre. :D Mvh Anne ice.no
Jeg ba om fornyelse av utlandspakken for min far når han fikk sms om at han kun har 80% av pakken min. Hun min far snakket med på chat ice.no sine sider bekreftet at hun la til ny pakke. Senere får han faktura så på 2800,- for at jeg ikke har fornyet pakken og har ringt utlandet direkte. Dette er helt håpløst. Ice vil bare tjene penger. De har heller ikke logg for at vi har bedt dem om å fornye pakken. Anbefaler folk å ikke bruke ice sin utlandspakke. De er kun etter penger. Ser ikke saken i sin helhet. Når en person har fornyet utlandspakken hele veien og plutselig så blir den kansellert fra ice når kunden har bedt om fornyelse. Da er det noe som mangler hos ice sin kundeservice.
Hei, Bia Dette hørtes ikke bra ut. Send oss en e-post med telefonnummer samt navn og fødselsdato til [email protected], så skal vi se nærmere på dette. Mvh Anne ice.no
Helt greit. Litt masete at di stadig minner om.høy databruk der de selv ikke har nett.
Hei, Jarle Det er fint å høre at du er jevnt over fornøyd med oss. Denne typen driftsmeldinger vil du fortsatt få, men send oss gjerne en e-post med fullt navn, fødselsdato og telefonnummer, så kan vi gå gjennom abonnementet ditt og forsikre oss om at du har beste løsning hos oss. :) Mvh Anne ice.no
Grei dekning - elendig kundeservice. Har hatt Ice som leverandør av mobilt bredbånd. Fungerte helt greit, sett bort i fra at modemet til tider måtte restartes nesten daglig. Dekningen var likevel god, og fart og stabilitet ok. Fikk tilbud fra en annen leverandør uten datakvote, og ønsket å bytte. Hadde da binding hos Ice, greit nok. Da jeg ringt kundeservice og sa at jeg ønsket å si opp, spurte jeg om jeg måtte betale noe mer. Fikk beskjed av kundeservice om at jeg bare trengte å betale neste faktura - så var alt i orden. En stund etterpå fikk jeg likevel en faktura på bruddgebyr på 1000 kr. Ringte da kundeservice og spurte om dette var riktig. Vedkommende svarte at det måtte ha skjedd en feil, og skulle ta det opp videre. Hørte ikke noe mer, regnet med det var i orden. Til jeg fikk inkassovarsel på regningen. Har klaget flere ganger, men Ice frasier seg alt ansvar, siden jeg ikke kan dokumentere hva de har sagt på telefon. Det virker som om kundeservice bare sier det man vil høre, uten å følge opp videre. Har betalt regningen, da jeg ikke orker å bruke mer tid på saken. Kommer av denne grunn aldri til å bruke Ice igjen - hverken på bredbånd eller telefon (selv om de har gode priser og et godt tilbud).
Hei, Erlend Dette var leit å høre, sånn skal det ikke være. Send oss gjerne en e-post med fullt navn og fødselsdato til [email protected], så kan vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no
Jeg er stort sett fornøyd med Ice, men har ingen dekning på dagligvarebutikken jeg alltid bruker. Kundeservice virker å være god. Gratis mobilabonnement til barn (1GB). Koster en femtilapp ekstra i måneden om du vil de skal kunne ringe mer enn 3 personer. Greit ok for 1GB. Kan dessverre ikke bruke rollover til barneabonnementet.
Hei Remy Dette kan ha litt med hva slags bygningsmateriale dagligvarebutikken er bygget i, som gjør at dekning kan være dårlig inne i butikken. De har nok en bygningsmateriale som gjør at det skjermer mye av dekninger generelt dessverre. IceJunior abonnementet er det ingen bindingstid på, så man kan eventuelt endre abonnementet i korte periode om man ønsker det (f.eks. om sommeren eller andre ferier) og endre tilbake til IceJunior når hverdagen starter igjen. Vi ønsker gjerne å beholde deg som kunde hos oss. Mvh. Christine ice.no
De sender meg en mail og sier at de faser ut 3g, og så langt greit men så skriver de at siden jeg har en telefon som ikke støtter 4g og/eller 5g tale så bør jeg kjøpe meg ny telefon. Det er bare det at jeg har en ny telefon som støttet både 4 og 5g så dette er en løgn fra ICE for å få selge flere telefoner eller så er det en totalt kunnskapsløs gjeng som sitter hos ICE og ikke har den ringeste anelse om hva de driver med.
Hei, Torkel Vi beklager for feil informasjon i e-posten du har mottatt fra oss. Dette kan ha litt med når du kjøpte telefon og når listene for disse e-postene ble laget. Vil gjerne undersøke dette, så fint om du kan sende en e-post til [email protected] Husk å legge ved navn og mobilnummer det gjelder for.