Meny

Xplora Mobile omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Xplora Mobile
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 26 innen
mobilselskap
15%
anbefaler
Xplora Mobile
Filtrer omtaler
10
1
3
5
63
Sorter omtaler etter
Viser av 82 omtaler med
Nyeste fĂžrst
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornĂžyd er du med Xplora Mobile?
Kundetilfredshet
"Bra nok👍"

Har 2 klokker i hus som begge er i daglig drift. Hatt nr1. i 3år og nr2. i 2år. 1 har vært på rep: Kunne ikkje svare ved mottak av annrop og kunne ikkje høre noko i andre enden når ho fekk svart. Tok veldig lang tid før den kom tilbake, men etter litt masing på salgsted fekk vi ny. Denne har fungert heilt ypperlig. Appen er fra tid til annen litt ustabil, men kom seg etter oppdatering. Bruker sporingfunksjon mykje då vi har ei som er litt i overkant vims. Det mest negative med xplora er vell kanskje prisen på abonemanget og at du ikkje kan spore klokken uten det. Koster oss ca 3000kr i året med 2 klokker. Oppsumert: fornøyd med produktet, litt dyrt abonemang men er på vei til å kjøpe nr 3 til minstejenta.

Michael H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Får ikke hva jeg forventer - håpløs app"

Telefonen i seg selv har fungert i den grad at man kan ringe, dog har vi flere eksempler på at klokken ikke ringer selv om det oppleves slik i telefonen man ringer fra. Meldingssystemet er passe dårlig og helt avhengig av at xplora sitt eget system fungerer da meldinger ikke går over sms. Dette vil si at meldinger er like ustabilt som det appen er. Dette er litt som å kjøpe bil med app, man forventer at appen virker, helst alltid. Appen til xplora kan de strengt tatt bare legge ned. Meldingen "Ukjent serverfeil" har i august forekommet opp til flere ganger pr uke i august. Dette vil si at man da IKKE kan følge med på om barnet har kommet trygt til skolen eller hjem fra skolen, og du kan ikke se GPS plassering i kartet. Dette er hovedpoenget med hvorfor jeg kjøpte klokken til mitt barn. Derfor gir jeg xplora score 1. Jeg vet også at dette er hovedpoenget til mange som kjøper klokke til skolebarn, for å nettopp se at barna kommer seg til skolen trygt og i tide. Xplora velger å annonsere trygghet som hovedfokus i reklamen sin på facebook og i annonsenettet de bruker. Med trygget kommer også noe som kalles tillit, jeg har null tillit etter at jeg har sendt mitt barn ut i verden og bare opplever feilmeldinger alt for mange ganger. Dette har vart i de 3 måneder vi har hatt telefonen uten nevneverdig bedring i stabilitet. Kundeservice er en treig opplevelse. Du kan ikke ringe de, bare sende mail eller chatte som alltid resulterer i 3 dager ventetid på et svar av noe slag. De krediterer ikke for nedetid og kommenterer aldri din dårlige opplevelse og har kun fokus på at du må slå av og på, slette app og reinstallere - når flere sett foreldre har samme feil samme morgen, hver gang, så skal det godt gjøres at å reinstallere appen fungerer...Xplora må nok ta seg sammen og lage et bedre produkt og få opp en mer stabil infrastruktur. Det vil nok heller ikke skade å få en god UX-designer inn på teamet. Har du en gammel iwatch å gi poden så gjør heller det og skru på tracking der. Eller legg en gammel telefon i sekken og skru på finn min telefon / finn venner. Dette vil sannsynligvis være mer stabilt og sannsynligvis langt billigere sammen med ICE sitt gratis barneabonnement med 1 GB. Dette er løsningen jeg kommer til å teste fremover etterfulgt av å si opp xplora og kaste klokken. Den gis ikke bort en gang på finn. Hvis GPS ikke betyr så mye, så for all del, kjøp klokken. Den fungerer som skrittteller og telefon mer eller mindre hele tiden. Sa jeg at glasset knuser veldig lett? Og at glasset ikke kan byttes, men du får tilbud om å kjøpe ny klokke? Vi har xplora X5 play, kjøpt ny i mai 22

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Her gjelder det og styre unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Xplora bytter ditt abonnement etter sitt eget forgodtbefinnende. Selv om du ikke har hverken godkjent eller bestillt nytt abonnement.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig"

Elendig kundeservice, umulig å få annen kontakt enn på epost. Kan likså godt gi de små en tlf ifht denne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold deg langt unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det mest useriøse selskapet jeg har kjøpt tjeneste hos i hele mitt liv. Komplett umulig å få tak i på kundeservice uten telefonnummer og får aldri svar på mailen de skryter av at de svarer deg ut på. Fikk til slutt svar på mail etter jeg fortalte at det ville bli konsekvenser hvis jeg ikke får svar innen rimelig tid. Er spent på om abonnementet faktisk blir avsluttet som informert og hvor mange måneder de vil prøve seg å fakturere meg for etter oppsigelse. Kjøp heller en billig mobil til barna deres enn dette søppelet. Smart av de å produsere klokkene med glasskjerm sånn at dere må kjøpe nye hver gang barnet er uheldig og mister den i gulv o.l. Hos Elkjøp får man mest sannsynlig gavekort ved skade hvis det kjøpes med forsikring på klokken. Man blir hverken kvitt xplora eller Elkjøp med andre ord for gavekortet må du bruke på et produkt i Elkjøp sine butikker etterpå. Her blir det mobil. Styr langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig batteri. Tar ikke lading. Mye problemer med å få ladet. Henger seg i software

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ikke å anbefale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler på det sterkeste en vanlig klokke/aktivitetsklokke og en billig enkel telefon med et rimelig telefon abonnement. Upålitelig explora app. Dårlig dekning på klokken. Ofte at meldinger sendt igjennom appen ikke går igjennom. Utrolig dårlig tale lyd. Spotify på klokken er blitt lovet ett år. Det Er enda ikke kommet. Idiotisk emojier. Dårlig høytaler på klokken. Dyrt abonnement for bare å skulle ringe. Elendig batteri tid. Oppgradert fra explora 4 til explora 5. Viser seg bare å være explora 4,5. Selv om den ble avventert som explora 5. Håpløst å flytte over sim kortet fra forrige klokka. Måtte ha nytt sim kort. Men da mistet ungene alle explora poengene de hadde jobbet hardt for å få. Måtte lage ny profil. Ofte vanskelig å styre klokken igjennom 2 administratorer og da å kunne styre skole modus av og på. Lang ventetid på svar fra kunde service. Skjønner ikke hvorfor klokka kommer så godt ut i omtaler og test. Kjenner det absolutt ikke igjen.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Oppdatering på gps"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med at den er enkel å bruke, men vanskelig å få oppdatert hvor hun er. Samt at den har oppgitt plasser der hun ikke har vært.

Isabell H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Explora"
2 syns denne omtalen er nyttig

De sender masse fakturaer og inkasso flere mnd etter det er sagt opp. Regninger på 405 hver mnd !

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Bra klokke! Anbefaler denne til alle med småbarn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi kjøpte klokke men tok telenor abo. Dette funker fint for oss. Veldig greit å kunne ha kontroll på hvor 5 åringen er og kunne kontakte han når han er med venner alene. Fantastisk app! Alt i alt skaper den trygghet for både voksne og barn.

Kunde 2. Å
Kundetilfredshet
Dekning
Har byttet selskap
"Fin klokke, men ikke så gode funksjoner"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke så mye galt med klokken i seg selv. Den er fin til små barn og brukervennlig. Men jeg opplever at personene bak produktet ikke er så villig til å lytte til brukerne sine og ikke så god på å gi riktig hjelp ang. produktet. Meldingfunksjonen er veldig tungvinn. Og det er mange som har skrevet og tatt kontakt uten å bli tatt på alvor. Det er veldig synd. Jeg tenker at det ikke er kjempe vanskelig for drevne aktører å gjøre noe med, hvis de LYTTER til brukerne sine. Brukerne sier jo ifra fordi de ønsker å hjelpe til å bedre produktet, men av en eller annen grunn tar de det som kritikk ?. Litt synd. De flinkeste på markedet har skjønt det, det er smart å lytte til kundene sine. Håper Xplora ønsker å rette opp det dårlige kundeservice ryktet sitt i fremtiden! :) Vi brukere vil bare hjelpe :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Forbanna m****produkt, kjøpt for en måned siden. Byttet 2 SIM-kort og fremdeles ikke mulig å bruke."
3 syns denne omtalen er nyttig

Forbanna møkkaprodukt, kjøpt for en måned siden. Byttet 2 SIM-kort og fremdeles ikke mulig å bruke den. Vurderer å returnere hele møkka.

Vivi S. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Amatørmessig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ha god tid om du vil komme i kontakt med de. Og beregn et par ekstra måneder i betaling ved oppsigelse, og for all del ta skjermbilde av chatten.... Og merkelig at mannen kan starte et abonnement i mitt navn, men ikke avslutte samme abonnement?!?!

Hemmelig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Dårlig og dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer sjelden, får ikke ringe ungene. Bestilte feil reim og returnerte i post. De sier de ikke har mottatt retur og sender meg purringer med gebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Lureri. Ikke bestill 1 års abonnement"

Bestilte abonnement på 139/mnd og så fikk jeg faktura på199/mnd. Jeg skal avslutte abonnementet og kjøpe vanlig mobil i stedet. Jeg hater folk som prøver å lure meg. Jeg bestilte ikke 1 års abonnementet heldigvis. Jeg blir bare irritert av å måtte kontakte kundeservice når jeg ikke har tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Helt utrolig at de får drahjelp av både TV2 og dagbladet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit produkt, men det kostet litt over 3000,- første året (klokke + obligatorisk abo). Det finnes ikke kundeservice, og de unngår de mest kritiske blikkene fra media siden de ofte får rosende omtale fra både TV2 og Dagbladet - som legger til i en "bitte-liten" bisetning at de har eierandeler i selskapet. Selskapet styres helt etter god-værs-modellen.. og blir bare mystisk borte når man trenger hjelp. Styr unna hvis du har alternativer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice, god klokke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår datter fikk en xplora 3 for noen år siden, som har virket som den skal. Da broren overtok klokka i år, ødela han reima. Jeg sendte en forespørsel til xplora kundeservice, og siden de ikke kunne hjelpe oss med ny reim, fikk vi en ny xgo 2 kostnadsfritt. Det tok noen dager å få svar på mail, men svarene var hyggelige og behjelpelige. Vi er godt fornøyd med produktet, og synes vi har fått veldig god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice. Det kan ta flere dager før de svarer på henvendelser på email. Og de har ikke noe telefonnummer man kan ringe. Man må maile fram og tilbake. Dårlig produkt quality.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"INGEN kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Klokken sluttet etter kort tid å vise lokasjon. Jeg har forsøkt gjentatte ganger å kontakte kundeservice. Klokken er på garanti så dette bør de fikse. Men de har kuttet ut kundeservice telefon, og mine eposter svarer de rett og slett ikke på! Håpløs service.

Christian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Elendig kundeservice og masse rot."
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk telefon i mai, og har brukt mye tid på kommunikasjon med Xplora, som stadig viser til installasjonslink etc. Det viste seg 3 måneder senere, når vi har bygget opp ett sinne og irritasjon til Xplora, at de fant ut at de måtte nullstille noe i sine systemer. i mellomtiden, betalte vi månedlig abbonnement, og måtte ty til andre kostbare løsninger. Mine forsøk på å få noe fornuftig svar virker å bli ignorert. Angrer på kjøpet. Finn andre leverandører enn Xplora.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Hjelpesløs kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det kan ta flere dager før de svarer på henvendelser på mail. Og de har ikke noe telefonnummer man kan ringe. Man må maile fram og tilbake. Selv når de svarer, kan det ta enda flere dager, før saken er løst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ok klokke, men elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nesten umulig å få hjelp på kundeservice. Kun mulig å kontakte dem pr Mail og det går dagevis før man får svar. De oppgir et telefonnummer man kan ringe, men dette nummeret er stengt. Prøvde også chat, men operatøren avsluttet chatten før jeg fikk forklart problemet. Jeg trengte imeinummeret på klokka for å kunne sende klokka inn for reklamasjon da den sluttet å virke. Ikke mulig å finne dette på klokka da den ikke lot seg skru på, ingen info om dette i appen. Sendte mail om det, men det tok 6 dager å få svar. Gav tilbakemelding i mailen samtidig om hvor dårlig kundeservicen er. Dette ignorerte de fullstendig og har ikke en gang kommentert. Styr unna folkens. Finn et mer seriøst selskap. Dette fremstår som et sirkus! 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Elendig klokke med elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

3000kr rett ut av vinduet! Ingen svarer på kundeservice. Klokken er ikke brukbar. Følger alle instruksjoner. Neste var å kontakte kundeservice. Men der svarer ingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Grei klokke men dårlig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klokka fungerer forsåvidt og gjør det den skal. Men våre barn jar fått utslett på armen fra metallet fra ladekontakten, og batteritiden er ikke imponerende. Dessuten er abonnementet unødig dyrt, ikke mulig å velge leverandør. Ved oppsigelse blir man fakturert hele måneden man er i pluss hele neste måned, det er en måned mer enn bransjen forøvrig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Svært begrensende muligheter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan kun lagre 12 nummer. Kan kun motta fra lagret nummer. Vanskelig oppstart Dårlig batteritid Lite igjen for prisen man betaler. Stor klumpete klokke med utsatt glass. Anbefaler ikke.

SĂžk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR