Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Bjørn

Kommer ikke i kontakt med Hafslund, og de svarer verken på telefon eller mail. Har tidligere vært fornøyd, men er svært misfornøyd med deres prispolitikk!

Nyttig (0)

Mye rot hos Hafslund

Omtale av  Annekristin

Lojalitets bonusen de lovet først i August, så September men de holder ikke ord. Savner oppdatering ang pris på sms

Nyttig (0)

Det burde være ganske kjent nå at Hafslund var og er et bandittselskap.

Omtale av  Stein E

Lokker med lav pris. Fakturerer for et høyere strømforbruk enn det som er reelt. Gjør seg mest mulig utilgjengelig for kunden, og opptrer hovent og nedlatende når man først får kontakt.

Svar fra Hafslund Strøm
21.09.2021 14:47

Hei Stein E. Veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør, og spesielt beklagelig at du har opplevd vår kundeservice som hoven og nedlatende. Det er overhode ikke akseptabelt dersom det er tilfelle fra en kundebehandler hos oss. Våre avtaler er og har hatt samme pris, med unntak av variabelprisavtaler, hvor prisen endrer seg utifra markedet. Dette skal imidlertid alltid varsles om minst 2 uker i forkant. Spotprisene får vi dessverre ikke gjort noe med, da det er kraftbørsen som bestemmer dette. Dersom du har oppdaget et høyere forbruk enn det som er reellt er dette også noe vi gjerne vil få sett på. Vi som strømleverandør mottar hver måned målertall direkte fra netteieren din, som er de som måler forbruk og har ansvar for strømmålere. Om du har oppdaget feil målertall anbefaler jeg deg å ta kontakt med netteieren din slik at de får sendt noen til å kontrollere måleren din, du skal selvsagt ikke betale for høyere forbruk dersom det er tilfelle. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken din og finne en hyggelig løsning. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Føler meg lurt

Omtale av  Monica

En kollega delte sin erfaring med Hafslund og gjorde meg oppmerksom på to ting: jeg har fått to dyre tilleggstjenester som jeg aldri har bedt om, og jeg betaler for det dyreste produktet som har det snertne navnet «strøm». I tillegg tar det utrolig lang tid å få svar fra de. Sendte de mail for ca en måneds tid siden. Har ennå ikke hørt noe.

Svar fra Hafslund Strøm
21.09.2021 14:44

Hei Monica. Veldig beklagelig å høre at du har fått avtale og tjenester du ikke ønsker hos oss. Det er også veldig beklagelig at det har tatt tid å få respons via e-post, vi har for tiden ekstremt stor pågang, og behandlingstiden vår er lenger enn normalt. En måned er imidlertid lang tid, så da er det mulig at det har skjedd en feil hos oss, eller at e-posten din ikke har kommet frem. Vi oppretter aldri strømavtale eller tilleggstjenester på en kunde uten å ha skriftlig informert om avtale og vilkår, samt mottatt godkjennelse på dette. Dersom du fortsatt ikke har fått noe kontakt med oss, hadde vi satt pris på om du kunne forsøkt å kontakte oss igjen så vi får sett på saken din og finne en hyggelig løsning. Ta gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Tar betalt for fastprisgaranti men bruker flytendend pris...?

Omtale av  Petter

Tar betalt for fastprisgaranti men bruker flytendend pris...?

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

ALDRI bruk «Lik Betaling» - det koster oss over 9.000kr én måned hvis vi vil komme oss ut av avtalen

Omtale av  Julie

Jeg og min samboer bor på en 55kvm leilighet og bruker nesten ikke strøm, vi er studenter og svært sparsommelige med strøm og energi. Vi har hatt avtalen «lik betaling» med Hafslund siden desember, og syntes det var helt greit å få en pris på 1051 fast i måneden i vinterhalvåret hvor strømforbruket vårt egentlig var dyrere. Men etter juni måned ble dette beløpet økt til hele 1800 kr i måneden, noe som er helt ubegripelig for to studenter i en liten leilighet som sjeldent er hjemme og har er lavt forbruk i en av de varmeste månedene i året. Jeg ringte først inn for å høre hvorfor denne summen ble satt opp midt på sommeren, men fikk veldig dårlig hjelp til å forstå hva som var årsak. Forklaringen på hvorfor de satt opp prisen var for at når vi skulle ut av avtalen skulle vi slippe å få en «smell» og betale oss ut av avtalen med dyre summer. Hva denne summen ville vært på det tidspunktet kunne hun ikke opplyse om - det måtte jeg finne ut selv. Jeg ringte derfor inn en andre gang, og fikk opplyst at forbruket hadde økt, og at prisen da mest sannsynlig ikke ville settes med utover høsten (da den måneden med lavest forbruk økte beløpet så mye, hvem vet hvor mye denne ville økt til når det er 10 minusgrader ute??). Jeg ser at det ikke er noen bindingstid på denne avtalen, og spurte om det var mulig å komme meg ut av denne avtalen nå. Da fikk jeg til svar at prisen det ville koste meg å komme meg ut av avtalen var på hele 7400 kr (!!!). Det er helt ubegripelig. Og hvis jeg ønsket å bytte leverandør måtte jeg også betale den regningen med samme sum. Tingen er at jeg og min samboer skal flytte i høst, og vi må på et eller annet tidspunkt kvitte oss med avtalen, og vi vil ikke ta den med videre eller la de nye leietakerne overta en avtale som dette!! Alternativet nå er å betale 1800kr, kanskje mer utover høsten, eller å kjøpe oss ut for 7400kr. Vi vil veldig gjerne finne ut av dette så fort som mulig, men det er ingen annen utvei enn å betale denne summen. Det er helt utrolig at de klarer å få regnestykket til å bli sånn. Denne avtalen skal skape forutsigbarhet i økonomi med lik betaling hver måned, og med maksprisgaranti skal man ikke betale for mer enn det man trenger. La meg legge til at på fakturaen var faktisk strømforbruk i juni var på 500kr i henhold til forbruket mitt i appen, og lavere enn alle andre måneder i år. Så til konklusjonen: ALDRI bruk lik betaling med mindre du vil havne i en situasjon som dette. Helt utrolig at de kan holde på sånn her.

Nyttig (6)

Ringer for mye

Omtale av  Krister

Hafslund var strømleverandøren jeg hadde i kortest tid, bare to uker. Så snart jeg var kunde, begynte de å ringe for å selge dyrere strømavtaler, ringte flere dager den første uka. Byttet til ny og dyrere leverandør for å få fred.

Svar fra Hafslund Strøm
23.08.2021 14:35

Hei Krister. Veldig beklagelig å høre at du har blitt så hyppig oppringt av våre selgere, jeg har full forståelse for frustrasjonen her. Dette kan imidlertid enkelt løses ved å registrere en reservasjon mot telefoner fra oss ved å oppgi ditt navn og telefonnummer. Da vil nummeret fjernes fra våre systemer, slik at telefonene opphører. Ta gjerne kontakt med oss for en hyggelig prat og løsning, hvis ikke kan du også registrere reservasjon selv på denne siden: https://www.hafslundstrom.no/strom/privat/kundeservice/12884 Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Kvalitetsstrøm

Omtale av  Øivind

Skikkelig god strøm som kommer jevnt og fint ut av kontakten. Ikke noe kladder eller tull. Jeg har ennå ikke merket noe forskjell på strømmen om den kommer fra vannkraft eller vindkraft, men det har de sikkert styr på selv. Det er i alle fall godt å vite at at jeg ikke har sånn billigstrøm som ikke er like pålitelig som det jeg har fra Hafslund. Alle disse billigselskapene som er der ute kan jo ikke levere like god strøm alle sammen. Det er alltid en sammenheng mellom pris og kvalitet.

Svar fra Hafslund Strøm
23.08.2021 14:34

Hei Øyvind. Tusen takk for kjempe hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Godt å høre at du er fornøyd med oss! Ha en riktig fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Ble kunde uten samtykke

Omtale av  Cody O

Prøvde å ringe dem opp øyeblikkelig men allerede 11:41 var det «stor pågang». Jeg vil såklart vite hvordan i alle dager det har seg at jeg har blitt kunde hos dem. Jeg er fornøyd kunde hos Tibber og har ingen intensjon med å bytte. Ler av at det står at de har «100% fornøydgaranti» k velkomstemailen». Personlig så er det absolutt ingenting jeg er fornøyd med men regner ikke med at de justerer statistikken sin ;P

Svar fra Hafslund Strøm
23.08.2021 14:33

Hei Cody O. Veldig beklagelig å høre om din erfaring med oss som strømleverandør. Dersom du har blitt overført til oss ved en feil eller uten din godkjennelse er det selvsagt noe vi må rydde opp i øyeblikkelig. Du kan enkelt bytte tilbake til ønsket strømleverandør igjen ved å ta kontakt med dem, men det er viktig at du tar kontakt med oss slik at vi får sett på saken og ryddet opp slik at du ikke blir fakturert noe. Ta gjerne kontakt med oss på Messenger via vår Facebook-side Hafslund Strøm, der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Oversiktlig app og lavt påslag :)

Omtale av  Martin

Vært kunde i flere år og er meget fornøyd. Lavt påslag med webspot, og lurer jeg på noe finner jeg det meste i appen. Fakturaene kommer på vips og all historikken er lagret der. Jeg skulle dog ønske at appen kunde bli oppgradert, tidligere kunne jeg blant annet få fakturaoversikten her.

Svar fra Hafslund Strøm
23.08.2021 14:33

Hei Martin. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Også veldig godt å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Når det kommer til MinSide så jobber vi kontinuerlig med å gjøre de digitale løsningene våre enda bedre. Du skal imidlertid kunne ha fakturaoversikten tilgjengelig på "faktura"-fanen på MinSide/App. Dersom du ikke har det, ta gjerne kontakt med oss slik at vi får sett på saken. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Strøm

Omtale av  Jan

To ekstra poster på min faktura som Hafslund har valgt å legge til. Prisgaranti og Trygg Hverdag. De har også et "fast beløp" på kr 59,90 pr med som er gebyr. Dette koster meg tilsammen 144 kr pr. mnd i tillegg til nettleie og forbruk.

Svar fra Hafslund Strøm
23.08.2021 14:33

Hei Jan. Veldig beklagelig å høre at du har fått tjenester i din avtale som du ikke ønsker. Maksprisgaranti og Trygg Hverdag er tilleggstjenester som er helt valgfrie og kan avsluttes når som helst. Fastbeløpet i avtalen din hører imidlertid til hovedstrømavtalen, og er noe som alle strømavtaler uansett leverandør har. Dette inneholder blant annet lovpålagte elsertifikater. Beløpet er imidlertid forskjellig ut i fra hvilken strømavtale du har. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din og finne en hyggelig løsning, både i forhold til tilleggstjenestene og avtalen din. Vi kan kontaktes på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Dårlig app og nettløsning

Omtale av  Rødegaard

Nettløsning og app er begge uvanlig dårlige, tilnærmet ufunksjonelle. Webspot er deres billigste avtale, som i teorien skal bestilles og håndteres på nett. Det er faktisk tilnærmet umulig, så man må ringe. Det er tilnærmet umulig å følge med på strømprishistorikk og hva man har betalt. Kan være det er forbedret i det siste. Ikke billigst, for tiden er Agva sin spotavtale billigere, ser det ut som. Men denne type info er alltid upålitelig.

Svar fra Hafslund Strøm
11.08.2021 15:50

Hei Rødegaard. Beklagelig å høre at du ikke er helt fornøyd med appen og nettsiden vår, men vi setter veldig stor pris på tilbakemeldingen din. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre de digitale løsningene våre enda bedre, slik at man som kunde selv skal kunne ordne og ha oversikt over alt vedrørende sin strømavtale. På appen vår skal du nå ha tilgang til rapport som viser strømforbruk helt ned til time for time, dagens spotpris i ditt område, energirapport for hver mnd, faktura og oversikt over bolig og avtalen din. Det er likevel fortsatt flere funksjoner vi jobber med å få på plass. Dersom du har forslag til funksjoner du føler mangler både på app og web, ta gjerne kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta dette videre! Slike tilbakemeldinger fra våre kunder og brukere er meget nyttig for oss :) Send oss gjerne en melding via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Forferdelig kundeservice. Norge blir mer og mer et diktaturland, dårlig at man ikke kan velge nettle

Omtale av  Hilde

Elvia selger billig strøm til andre land. Og kjøper tilbake. Vi nordmenn må betale for at de selger billig til andre land. Hadde jeg kunne fått velge strømnettleverandør, hadde jeg ikke valgt Elvia.

Svar fra Hafslund Strøm
11.08.2021 15:50

Hei Hilde. Vi i Hafslund Strøm er en strømleverandør, og ikke en nettleverandør slik Elvia er. Vi er to forskjellige bedrifter, og har ingenting med hverandre å gjøre annet enn at de sender over forbruket ditt, samt gjennomfakturerer vi for dem slik at kundene våre slipper å motta to fakturaer for strøm hver måned. Forskjellen på strøm og nettleie kan forklares enkelt med at du kjøper strømmen du bruker av strømselskapet, mens nettselskapet ditt frakter den strømmen hjem til deg. Nettselskapet, slik som Elvia, eier strømnettet i sitt område, og har ansvaret for at du har strøm i stikkontakta til enhver tid. Strømselskapet, slik som oss, selger deg strømmen du bruker og er konkurransebasert. Ønsker deg en fin dag videre! :) Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (2)

Hyggelig betjening på telefon

Omtale av  Siri

Hafslund ringer og informerer meg om den billigste avtalen mulig. Supert. Da har jeg nettleie og strømforbruk på samme regning som passer meg. Godt fornøyd med web spot.

Svar fra Hafslund Strøm
11.08.2021 15:50

Hei Siri. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med oss som strømleverandør, samt avtalen din :) Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Pluss og minus

Omtale av  Jan

Stabilt og velkjent, men irriterende med telefonselgere derfra som skal tilby fordyrende tilleggsavtaler (fastpris, makspris, egen tilpasset strømavtale).

Svar fra Hafslund Strøm
11.08.2021 15:50

Hei Jan. Hyggelig å høre at du er tilfreds med oss som strømleverandør, det setter vi stor pris på. Jeg forstår likevel godt frustrasjonen dersom du blir oppringt vedrørende tilleggstjenester du ikke ønsker. Kan anbefale deg å registrere reservasjon mot telefonsalg hos oss på denne siden: https://www.hafslundstrom.no/strom/privat/kundeservice/12884 Da blir nummeret ditt fjernet fra alle ringelister, slik at telefoner vedrørende salg opphører :) Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det tar aldri slutt

Omtale av  Christian P. W

Nå har jeg igjen fått inkasso på et feilfakturert beløp som Hafslund gjentatte ganger har lovet å rydde opp i. Tar det aldri slutt? Det ser ikke sånn ut, så nå har jeg lagt den til betaling.

Nyttig (4)

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR