Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

DNB Bank omtaler og erfaringer

Les alle 89 omtaler og erfaringer om DNB Bank

89 omtaler
DNB Bank
Rangert #13 av 14
innen bank
Middels
2,7
AV 5
2,6
Kundetilfredshet
Middels
2,6
Kundeservice
Middels
2,7
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 89 omtaler om DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"Ikke en bank og anbefale"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Jan
HAR BYTTET SELSKAP

Etter 30 år som kunde i DNB var det over. Opplevde svindel med mitt DNB kort i utlandet. Da jeg ikke har hatt noe slik før trodde jeg at dette ville bli ordnet opp i, men nei. DNB avviste alt og beskyldte meg for løgn! Dette er ikke en bank jeg anbefaler til noen.

3 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Arnie
09.08.2016 14:14
Du er antakelig en av oss som kalles "den lille mann"? Sånne som oss vil DnB ikke ha lenger, er min erfaring.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Ivar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

"Rotete"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Ilsint-Dnb-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Rotete nettbank, uoversiktlig og alt for mange innloggingsmetoder og duppeditter.. Og en kode for alt. Jeg har normal datakunnskap. Men det er stort sett problemer når jeg skal gjøre noe ekstra eller betale regninger.

Og til chatten:
I dag logget de ut fra chatten selv om jeg spesifiserte at jeg hadde tregt nett og gjerne skulle kommet i seng til 23. Likevel logget de av chatten og kl er nå 01 og jeg må vente i kø hver gang de logger av. Oppå dette får jeg beskjed om å bytte nettverk.
Beklager DNB men det er dette nettet jeg har tilgjengelig akkurat nå. Om banken skulle komme over dette så er det ikke slik man behandler kunder!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ekstremt dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Fred
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Klarer ikke å hjelpe hverken på kontoret eller på tlf kan ikke forklare hvorfor ting blir trukket fra konto....... Får ikke bestilt nytt kort da konto står i minus, setter inn for å rette dette men kom et gebyr eller noe fra de. Som de ikke kunne svare på hva var da vi spurte..... Skall bytte bank.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Stenger kontoret"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Ragnhild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

DNB har gode omsetning i fjor, og de vil bare tjener penger, uten å tenker på kunder, og skal stenger fillialer over hele landet.

Dette er slik DNB behandler kunder som har vært sammen med dem for mer enn 20 år.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ikke bra, må betale for å sette inn penger å betale for å ta ut egne penger"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Ernst J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Får en inn penger tidlig i en mnd. Fåren ikke beskjed før på kontouskrife midt i neste mnd, for dårlig. Har det ikke vert for att en kan ta ut penger hos postbudet mot betaling kr. 10 så har jeg kuttet forbindelsen, ingen rente ut 0, 10, 20, 0 rente inn, bare gebyrer. Dårlig bank!

1 synes denne omtalen er nyttig
"DNB er banken min det"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

"Generelt veldig fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5

Kjempebra bank, men det mangler endel på lokale minibanker i og med at alle lokale banker er lagt ned.

"Dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kari N
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Først fjerner de en rekke tjenester som innskudd, uttak, valuta og så hevder de at pga. endrede kundeadferd så legges en rekke filialer ned fordi det er så få som besøker banken!

Snakk om å rette baker for smed - og legge ansvaret over på kundene!

Dnb har megastort overskudd med fjerner filialer og ansatte med et pennestrøk for å tjene enda mere penger. Hvor er samfunnsansvaret? Anbefaler alle å bytte bank!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Skuffet"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Evelyn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Synes det er dårlig gjort at de stenger så mange bankene i distriktene og si opp 600. Overskudd ifjor var på hele 12 billarder! Tenkt å bytte bank, få bedre innskuddsrenter andre steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bedre kundebehandling å møte kunden øye til øye"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Margit B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra: Grei oversikt på alle månedlige utskrifter. Det gir problemer for mange i sær eldre kunder når de nå legger ned mange filialer. Mange behersker ikke data eller mobiltelefon og føler seg helt hjelpesløse. Flere kunder vil bytte bank etter en tid. Jeg har ingen problemer med data med mine 75 år. MEEEN!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"DNB Bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Er en sikker og fin Bank. En Bank som en trykt kan bruke og samtidig at BNB kort gjelder over hele Europa.
Har brukt DNB i snart 15 år og er kjempe fornøyd.

"Fair, enkel, ryddig og effektiv i alle sammenhenger"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
3 / 5
Omtalen omhandler

Åpen og trivelig dialog. Betraktninger, evalueringer, konsekvensanalyse og beslutning fungerer optimalt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Positiv"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5

Jeg synes DnB har en flott kundeservice og at man raskt får svar på sine henvendelser som jeg alltid gjør gjennom nettet.

"Postbanken / Dnb"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Har vært kunde i postbanken hele tida frem til det ble Dnb. Vært like fornøyd med dnb. Etter nettbanken kom har jeg klart meg utmerket med det. Har jo telefon i tillegg hvis det er noe ekstra.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bryr seg lite om kundene"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Karin H. P. H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har brukt DNB siden 1972, men vurderer å bytte bank, vet ikke helt om eller når nedlagt her jeg bor. Ingen å henvende seg til annet enn på telefon, jeg hører dårlig og liker ikke å snakke i telefon med fremmede.
Jeg har alltid likt banken her i Kirkenes god service og hyggelige mennesker, men det blir det jo slutt på nu.
Ser ingenting som er bra fremmover.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Alltid behjelpelige og raske til å svare"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
5 / 5

DNB kan hjelpe til med det meste og matcher andre banker på pris og rente, etter litt press. Eneste som er å utsette at House Saud har vesentlige eierinteresser.

"Savner den personlige kundekontakten"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Tora
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Skjønner ikke at DNB med sine store overskudd skal "flå" de som ikke er på nett når de skal betale regninger. Helt uforståelig og lite kundevennlig. Og ikke kan man gå i banken og "ta ut" penger lenger heller. Hjelper lite med lørdagsåpent når de tjenester man ønsker ikke er der lenger.

"Svært bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har aldri problemer med DNB. Det er en bank til å stole på. Blir bare overrasket over saldoen noen ganger.

"Ingen hjelp til noe"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Dag
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Må gjøre alt over nettbank og skal en ha kontanter eller sette inn må det gjøres i butikk. Det ser ut for at de bare skal ha betalt for det vi selv gjør og at det vare er aksjonærer og bankansatte på toppen som regnes som verdifulle.
Vi som er 75 år og mer har ikke vokst opp med data.

"Dårlig Kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Torill
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter over 40 år som kunder, uten betalingsanmerkninger regnet vi med lån til å bygge vårt nye hus, etter møte med kunderådgiver så regna vi med at dette skulle ordne seg! (hadde hus som skulle selges, bra egenkapital) Vi satte igang, muren var nesten ferdig, så ringer rådgiveren og sier vi ikke kunne få noe lån, hun var ikke no hyggelig, vi byttet bank, fikk lån!! DNB behandlet oss dårlig, tar ikke vare på trofaste kunder og vi er ikke de eneste!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Middels fornøyd med DNB"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
4 / 5

Positivt: De er passe strenge ang. Det å gi ut lån. Bra nettbank. Tlf. Service er bra.
Ikke positivt: Ikke kontanter i bank, spesielt når bank-kort ikke virker eller blir slukt pga feil på minibank. For få minibanker og filialer, må ofte bruke andre bankers minibanker spesielt på sentre. Gebyr for å ta ut eller sette inn penger i butikk.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer