Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 14 innen
bank
26%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
31
17
17
31
110
Sorter omtaler etter
Viser av 206 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søker huslån av diverse banker, ser hvem som gir best "deal"... Har over 65% i egenkapital....ifølge DNB er jeg ikke verdig langtidslån???... hvem i alle dager er "geniene" som driver denne institusjonen!?!?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
""LOVLIG SVINDEL"??"
6 syns denne omtalen er nyttig

De lurer folk til a tro at de blir ivaretatt med DNB sin reiseforsikring gjennom kredittkortet, dersom man blir alvorlig syk eller havner i en ulykke mens man er pa ferie i utlandet så er det en stor ekstrabelastning å hanskes med DNB sin reiseforsikring i tillegg til at man er syk, sannsynligvis vil man bli mye fortere frisk dersom man slipper a ha noe med DNB forsikringen a gjøre!!, oppi all elendigheten når man virkelig trenger hjelp så etterspør de bevis på at man er forsikret, til tross for at de har sendt meg forsikringsbevis på engelsk som jeg har printet ut og har med meg på ferie!!,
i tillegg er saksbehandler så frekk at han sier: Så du har egentlig ikke noen forsikring du da... jeg svarer jo jeg har gyldig reiseforsikring gjennom mitt kredittkort, da spor han om jeg har bevis på at jeg har betalt minimum 50% av reisens kostnader med kredittkortet, jeg måtte til tross for sykdom skaffe kontoutskrift mens jeg var på ferie og sende dem kontoutskriften på email, når de hadde mottatt kontoutskriften så fakset de over en mengde med skjemaer til sykehuset som skulle behandle meg og sa at jeg måtte fylle de ut.., jeg var svært syk og medtatt og skjønte egentlig ikke hva jeg skrev under på..., men de sa at det måtte fylles ut dersom jeg ønsket hjelp!!
Sykehuset trengte en betalingsgaranti fra DNB for å kunne behandle meg...., det var DNB aldrig behjelpelige med, når jeg hadde oversendt all dokumentasjon de etterspurte så kom de med en ny unnskyldning og sa at de ikke fikk utstedt betalingsgaranti til sykehuset fordi hovedkontoret til DNB som tar slike henvendelser er stengt.....p.g.a 6.timer tidsforskjell mellom Thailand og Norge..., jeg brukte mange hundre kroner på å ringe dem men fikk aldrig noen betalingsgaranti eller hjelp, etter tre dager ringte de meg å spurte hvordan det gikk med meg...., da hadde jeg forlatt
sykehuset uten behandling...
Forsikring blir på folkemunne kalt lovlig svindel og jeg tror det stemmer.
La deg ikke lure av at de villig sender deg forsikringsbevis..., sannsynligvis så får du ingen hjelp dersom det hender noe....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Latterlig bank!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må begynne med å si at jeg og min kone tjener vel over gjennomsnittet. Vi har 2 bedrifter som går meget bra.

Vi har over 1.5mill i egenkapital hvis vi selger hus på taks. Jeg sendte en søknad om å låne 250k på huset da det trenger en liten runde utenfor. Jeg ble avslått fordi min kone var i mammapermisjon. Jeg måtte prøve når hun var tilbake i arbeid. Hun driver eget firma med 14 ansatte. Det er ingen tvil om at hun har arbeid. Søknaden tok 14 dager før jeg fikk svar.

Jeg ringte sbanken. Dem ba meg gjøre det elektronisk. Jeg gjorde som jeg ble fortalt. Fikk innvilget lån umiddelbart. Tok nøyaktig 2min å få svar. Jeg fikk mye bedre rente. Med de 250k oppå det jeg allerede har fra før av så gikk mnd betalingen ned med 1850kr. i mnd.

Jeg angrer at jeg har vært kunde hos dere i 15år. ALDRI igjen.

Arild H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DnB er den mest ryddige banken for meg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken som er lettest å bruke. Finn kundebehandling. Bytter aldri hovedbank.
Prøvde Norwegian kredittkort på reise. Bare surr med faktura.
Har avsluttet kredittkortet. Fin bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Norges dårligste bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice.
Uorganisert og elendig nettside.
Mobilbanken er en spøk, du kan kunn se hvor mye penger du har.
Dersom du som dnb kunde overfører penger til en annen dnb kunde tar det 1 virkedag, i motsetning til andre banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig dårlig kundebehandling av de ansatte"
7 syns denne omtalen er nyttig

Veldig vanskelig bank, alt er så jæ#la vanskelig for de vrange kundebehandlerne. Anbefales ikke i det hele tatt, så vi har byttet bank! og vi angrer ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk veldig god hjelp i DNB når jeg skulle kjøpe bolig under boliglån- ung/ akademiker dealen. Har også fått god veiledning/ rådgivning i forbindelse med boligkjøp nr 2, som viser seg å være mye vanskeligere enn det første. Det jeg har mest å utsette på DNB pr i dag, er at de har bestemt seg for å redusere renten på BSU fra 3,2% til 0,55% for de over 34 år for å "motivere" (les sarkasme) folk til å bruke BSUèn sin. Skjønner ikke at banken har lov til å bryte sine egne betingelser i en gjensidig avtale som ble inngått for mange år siden. Generelt er nettbanken noe uoversiktlig og har mye og unødvendig informasjon/ man må lete seg frem/ noen tjenester kan være vanskelig å vite hva heter. Har egentlig lyst å bytte bank grunnet BSU renteendring/ bryte avtale, men må være i denne banken en stund til fremover.

Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forstår ikke hvorfor folk klager på kundeservicen? Den er utmerket god! Kjøpte en vare på nettet og det viste seg å være "falsk", da valgte jeg å sende inn en klage til dem. 2-5 dager ble saken lukket og jeg fikk tilbake 100 prosent av det jeg hadde brukt! Mistet kortet mitt også og de sendte meg et nytt kort med A post! Jeg bruker også vipps ganske ofte og pengene kommer inn etter 5 sekunder, helt utrolig! (Jeg tror at andre kommer også til å få denne fordelen, men eyyy)

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste bank
Beste nettbank
Beste rente på forbruksfinansiering
Beste kredittkort til alle
Beste bank på boliglån til alle
Beste bedriftsløsning
Beste teknologi, og brukervennlighet på nettside
Beste resultatorientering for kunde på kundeservice
Beste bankløsninger

Hva som kan bli bedre:
Større romslighet for kunder som søker midlertidig lån.
Bedre markedsretting og å bredt øke målgruppen for bankens ulike finansieringstjenester, slik at den favner ABSOLUTT ALLE bankens kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundebehandler som mangler folkeskikk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler var frekk og udannet.
Jeg ble så forfjamset av samtale fikk ikke sagt et ord.
Var i sjokk.
Her er må noe være riv ruskende galt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rot med BSU"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble anbefalt å opprette BSU konto i forbindelse med kjøp av min første bolig gjennom DNB. Denne boligen solgte jeg etter hvert og kjøpte meg en annen. Da DNB nylig informerte om at de setter renta ned til rundt en halv prosent, bestemte jeg meg for å bruke pengene til å betale på boliglånet mitt, som er det samme jeg tok opp ved kjøp av første bolig, men som er overført til boligen jeg eier nå. Det mener DNB at jeg ikke kan, fordi jeg ikke lenger eier opprinnelige bolig, selv om lånet er overført ny bolig. Kunderådgiver fortalte meg at reglene for bruk av BSU-penger hadde blitt strengere de siste åra (åpenbart med tilbakevirkende kraft for avtaler som allerede er inngått) og at det måtte ha skjedd en glipp i informasjonsavdelingen ettersom jeg ikke hadde blitt informert om disse endringene. Han tilbød meg deretter å avslutte BSU- kontoen min med brudd på avtalen slik at jeg kunne betale tilbake skattefradraget og få tilgang på pengene. I følge avtalevilkårene for BSU i DNB som ligger på hjemmesiden deres holder det at bolig er kjøpt etter at avtale om BSU er inngått. Om dette er den første, andre eller femte bolig man har eid nevnes ikke med et ord. Det står også at lån i forbindelse med denne kan betjenes ved hjelp av BSU-penger. DNBs saksbehandlere er tydligvis ikke enige i avtalevilkårene og synes at det er rimelig å foreslå at jeg bryter BSU avtalen min og beklager for øvrig at de kan ha glemt å informere om endringer i vilkårene som ikke står i vilkårene..... Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke og er derfor snart en tidligere DNB-kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde igjennom diverse fusjoner, fra en lokal sparebank til et multinasjonalt konsern har jeg opplevd at bankens interesse for sine privatkunder og småbedrifter har gradvis avtatt til ingenting. Dette er en konsernbank, ikke for småsparere. Pluss til nettbankløsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Langvarig kundeforhold, kanskje jeg er et vanedyr?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i mer enn 30 år (først i Postbanken) og jeg er ganske fornøyd med rentene, selv om jeg sikkert kunne funnet billigere. Utvalget av forskjellige konto-typer og aksjer/fond er bra. "Spare" appen gir en grei oversikt over "hva man har hvor".

Det var veldig enkelt å øke kredittgrensen på Mastercard pr telefon den gangen jeg trengte det.
Jeg har ikke sett en rådgiver på over 10 år - men det er jo så lett å gjøre ting i nettbanken.
Nettbanken er av og til ustabil, men det har så langt ikke laget store problemer for meg.
Jeg sjekker litt forskjellige bankalternativ akkurat nå, men tror faktisk jeg blir hvor jeg er - det var den vanen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken bør gi sine ansatte opplæring i at frustrasjon over irriterende kunder ikke skal komme til uttrykk før samtalen er avsluttet. Etter 67 i samme bank vurderes bytte av bank for meg og «hele mitt hus». Saken gjelder en mulig glipp fra bankens side. Noe som fører til gjentatt trøbbel. Har ellers et godt kundeforhold . Lykke til med forbedringer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mye bedre enn Nordea iallefall..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bare erfaringer med DNB og Nordea, og er fornøyd. Kan hende jeg er naiv men de har vært der for meg og ingen problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Forandringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB er Norges største bank med flest kunder og mange av kundene som har kommentert dritt under har sikkert hatt problemer med banken for noen år sida, men DNB e egentlig den beste banken, spesielt for studenter. Appen til DNB er forferdelig og dei planlegger å endre den allerede. Dere burde lese litt om DNB or kordan den fungerer inkludert kontrakten før du skaffer bank hos DNB

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg søkte hjelp om sperret kort og det fungerte ikke hun på kundeservicen svarte bare, ja nei det får jeg ikke gjort noe med nå.
Ikke noe beklager eller prøver å hjelpe deg.
Ventet i 15 min på telefonen, noe som er dyrt!
Vurderer nå og bare bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er på tide å bytte, svindyre renter, som vanlig bank kunde så er ikke DNB noe valg lengre, ikke mye hjelp å få heller, har en klar beskjed til folk å det er, opprett en bank konto hos andre...

Sindre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sperra kortet uten å si ifra.."
4 syns denne omtalen er nyttig

Kunder kommer sannsynligvist i siste rekke hos DNB.. Altfor stor bank til å bry seg om mannen i gata.

Vårt firma er DNB Kunde. Da en av eierne solgte seg ut (Som kortet var satt på) bestemte DNB bare å sperre kortet pga dette uten å si noe som helst til oss.
Samme dag som vi fant ut hadde vi 3 kritiske regninger vi MÅTTE betale. Men nei, de nekta å åpne kortet. Nytt måtte bestilles, og vi måtte febrilsk finne en løsning å betale de 3 regningene på.

Møkkabank. Ingen respekt for noe som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke minibanker eller bank i butikk mer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, ikke noen filial i mitt distrikt.
Har ikke minibanker mer i mitt distrikt, og de har kuttet ut tjenesten bank i butikk/innskudd til konto

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fraråder å bruke tid på denne banken om du ikke må!"
15 syns denne omtalen er nyttig

DNB sa at jeg ikke hadde råd til å kjøpe de eiendommer jeg eier i dag og har eid i mange år. Det er et ovenfra og ned kundeforhold, og dersom jeg skulle hørt på dem ville jeg ha tapt mange millioner de senere år. Frarådes på det sterkeste og man kommer mye lenger som lånekunde ved å gå til andre banker. Vil huske DNBs arrogante oppførsel resten av mitt liv. Veldig treig kundeservice. Åpne konto og få tilgang til diverse finanstjenester som globale indeksfond er et mareritt når man skal starte på scratch. Har aldri vært borti noen annen bank som får meg til å føle meg så lite verdt, og min egen tid. Sist skulle jeg innom banken for å få rett kopi bekreftet til sameiet. De nektet! Endte opp med å gå til Danske bank i stedet, der jeg ikke var kunde. De lo av DNB sin oppførsel, og gav meg rett kopi bekreftes på 2 minutter. Sendte skriftlig klage til DNB etterpå og fortalte om historien. Fikk beklagelse, dette gjaldt DNB Majorstuen. Banken er helt håpløs og jeg synes synd på dem som jobber der under en slik dårlig ledelseskultur.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en fast rådgiver som alltid svarer i løpet av kort tid. Også på kveldstid og i helger. Det setter jeg stor pris på. Gode renter og løsningsorienterte. Bruker dem både på firmaet og privat. Og mye gode tilbud på butikker via DNBs kredittkort. Har anbefalt min rådgiver til mange andre som også har byttet til henne og DNB. Og flere blir det. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en BSU som vi ville bruke til og betale lånet under utdanning. Dette greide de og forstå en gang. Neste mnd ble konto avsluttet og hele beløpet satt inn på boliglån. Umulig nå frem til kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig bank. Uetisk fra A til Å.
Hold deg unna, et minutt som kunde hos DNB er et minutt for mye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

En god bank jeg alltid har vært kunde i. De har alltid gitt meg god service på nett og telefonisk. Ikke noe å klage på jeg nei. Alltid behjelpelige når jeg ringer eller har problemer i nettbanken. Så DNB anbefales på det varmeste av meg. Topp karakter på nesten alt, mangler litt på rådgivning, men er fornøyd kunde.

Søk Bytt.no