Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
0
av 14 innen
bank
27%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
30
17
16
28
97
Sorter omtaler etter
Viser av 188 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank"

Det er på tide å bytte, svindyre renter, som vanlig bank kunde så er ikke DNB noe valg lengre, ikke mye hjelp å få heller, har en klar beskjed til folk å det er, opprett en bank konto hos andre...

Sindre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sperra kortet uten å si ifra.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunder kommer sannsynligvist i siste rekke hos DNB.. Altfor stor bank til å bry seg om mannen i gata.

Vårt firma er DNB Kunde. Da en av eierne solgte seg ut (Som kortet var satt på) bestemte DNB bare å sperre kortet pga dette uten å si noe som helst til oss.
Samme dag som vi fant ut hadde vi 3 kritiske regninger vi MÅTTE betale. Men nei, de nekta å åpne kortet. Nytt måtte bestilles, og vi måtte febrilsk finne en løsning å betale de 3 regningene på.

Møkkabank. Ingen respekt for noe som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke minibanker eller bank i butikk mer"

Dyrt, ikke noen filial i mitt distrikt.
Har ikke minibanker mer i mitt distrikt, og de har kuttet ut tjenesten bank i butikk/innskudd til konto

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fraråder å bruke tid på denne banken om du ikke må!"
11 syns denne omtalen er nyttig

DNB sa at jeg ikke hadde råd til å kjøpe de eiendommer jeg eier i dag og har eid i mange år. Det er et ovenfra og ned kundeforhold, og dersom jeg skulle hørt på dem ville jeg ha tapt mange millioner de senere år. Frarådes på det sterkeste og man kommer mye lenger som lånekunde ved å gå til andre banker. Vil huske DNBs arrogante oppførsel resten av mitt liv. Veldig treig kundeservice. Åpne konto og få tilgang til diverse finanstjenester som globale indeksfond er et mareritt når man skal starte på scratch. Har aldri vært borti noen annen bank som får meg til å føle meg så lite verdt, og min egen tid. Sist skulle jeg innom banken for å få rett kopi bekreftet til sameiet. De nektet! Endte opp med å gå til Danske bank i stedet, der jeg ikke var kunde. De lo av DNB sin oppførsel, og gav meg rett kopi bekreftes på 2 minutter. Sendte skriftlig klage til DNB etterpå og fortalte om historien. Fikk beklagelse, dette gjaldt DNB Majorstuen. Banken er helt håpløs og jeg synes synd på dem som jobber der under en slik dårlig ledelseskultur.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har en fast rådgiver som alltid svarer i løpet av kort tid. Også på kveldstid og i helger. Det setter jeg stor pris på. Gode renter og løsningsorienterte. Bruker dem både på firmaet og privat. Og mye gode tilbud på butikker via DNBs kredittkort. Har anbefalt min rådgiver til mange andre som også har byttet til henne og DNB. Og flere blir det. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en BSU som vi ville bruke til og betale lånet under utdanning. Dette greide de og forstå en gang. Neste mnd ble konto avsluttet og hele beløpet satt inn på boliglån. Umulig nå frem til kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig bank. Uetisk fra A til Å.
Hold deg unna, et minutt som kunde hos DNB er et minutt for mye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

En god bank jeg alltid har vært kunde i. De har alltid gitt meg god service på nett og telefonisk. Ikke noe å klage på jeg nei. Alltid behjelpelige når jeg ringer eller har problemer i nettbanken. Så DNB anbefales på det varmeste av meg. Topp karakter på nesten alt, mangler litt på rådgivning, men er fornøyd kunde.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tilstrekkelig"

DNB har bra tilbud til alle som bare er ute etter å ha bank konto og nettbanken til betaling av faktura til privat bruk og ikke bedrifter eller større arbeidsplasser og fabrikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank, ikke for folk flest"
4 syns denne omtalen er nyttig

DnB har nå lagt ned alle filialer i Hurum Kommune. Jeg prøvde å bli kvitt noen kontanter men neida. Trodde det var en filial i Sætre men den var borte til fordel for en annen bank..... Som ikke tok imot kontanter. Jeg tenker med gru på eldre som vil snakke med folk og ikke er konfortabel med kun nettløsninger. Jeg har et langt kundeforhold i DnB og ser at de binder kunder (som alle andre banker) Ved å pushe lån, forsikring, pensjon og betalingstjenester slik at det er endel jobb for kundene å bytte bank. Men NÅ er det nok.

Svein-Anders A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank av mange"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde noen år nå.
Nå er de veldig mye forandra de siste 2 årenes tid. Blitt dårligere service og mindre hjelp og info.
PLUNDRETE!
Men hvilken bank skal en gå til tro?
Synd at jeg ikke KAN bytte nå på noen år ennå!
Fastrente på boliglån låser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig for vanlige kunder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Tar ikke vare på "vanlige" kunder. Har en ledelse som burde ha vært skiftet ut pga uetiske engasjement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Føler meg lurt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bil-lån på ca 8% nominell rente, og godtroende som jeg var, signerte jeg på dette!
Helt til jeg oppdaget etter en stund at den effektive renten var på sinnsyke 18,9%
Noe jeg overhodet ikke ble opplyst om før signering..!!
SVINDLERE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig Bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig folkens, nå er det på tide at folk bytter fra DNB! Elendig service, lurer kunder, frekke tilbakemeldinger og alt for ofte er det umulig å logge inn i nettbanken...

Torbjørn V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arroganse og kundefientlighet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syntes banken er arrogant og kunde fientlig. En bank som overhodet ikke fortjener lojale kunder.

Kowalski
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tverrr og vanskelig på et lite lån med refinansiering på 2 mill.
Masse spørsmål på hva pengene skulle brukes til etc.
Byttet til skandiabanken. Enkel og kjapp levering av lån.

ALDRI MER DNB!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekk kundebehandler"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler hos DNB forsikring var utrolig frekk og uhøflig når han svarte meg over telefon. Fikk ikke hjelpen jeg skulle ha, endte opp med at vi begge ble irriterte og la på telefonen. Etter å ha vært kunde hos DNB i 18 år, bryter jeg all relasjon til banken.

Marielle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre dårlig, like før jeg vil bytte bank hvis skjerpes skjer, etter 3 år kundeforhold. Hver gang hadde problem, og kontaktet DNB har jeg ikke fått den hjelpen jeg hadde ønsket eller svar på spørsmål jeg lurer på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mangler bank i nærområdet. Både jeg og hustru har vært gode, trofaste kunder i en årrekke og føler en viss grad av diskriminering av denne årsak. Basert på pengemarkedsrenten det generelle rentenivået i Norge mener vi bestemt at vi betaler for høy rente på aktuelle lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ofte problemer med nettbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Beholder kundeforhold kun p.g.a. gammel vane , og kun som lønnskonto-kunde. Har sparepenger i annen bank som gir bedre renter. Servicen er ikke lenger hva den var.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bank som hjelper deg fra A til Å ... Glem det.- "
4 syns denne omtalen er nyttig

Bank som ønsker å hjelpe deg fra A til Å, Glem det, du står alene på A.
Etter 15 år i banken er det nok. Nettbank som virker kun om det er fint nok vær, kundeservice som er uhøflige og rådgivere som er mer interessert i å pakke på deg dyre kredittkort, forbrukslån og sparepakker en å gi ærlige råd.
Styr unna denne banken.

Bjørn H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen hjelp til noe. Ansatte ikke istand til å hjelpe til med aksjer og domains. Hadde flaks og fikk 500,000 dollar igjen for 40 dollar på ett år. De kan ikke hjelpe til med overføring for de skjønner ikke. Fikk beskjed om å gå til forretnings advokat. Forferdelig.

Rita H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB kunde i 40 år og fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har være kunde i DNB i 40 år og er fornøyd. God kundeservice. Mulig noe dyrere renter på enkelte type lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Har et langt forhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har et langt uproblematisk forhold men opplever dem som arrogante og lite kundevennlige nå. De er store og tar ikke småkunder alvorlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvor skal man starte...?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha mistet alt av betalingsalternativer med lommeboka nylig og ettersom alle butikker i en omkrets på 50+ kilometer har avviklet bank i butikk så man ikke får ta ut noe med pass, har jeg vært pent nødt til å vente på nye bankkort her. Det er i underkant av 14 dager siden jeg bestilte kortet; en prosess som DNB ifølge tar 5 virkedager. 10 av dagene har jeg vært tvunget til ufrivillig vannfast siden jeg ikke har noe å betale med enda. Ved forsøk på å sjekke statusen til de nye kortene, kunne ikke kundeservice gjøre noe. Men helt til slutt rakk fyren å prøve å prakke på meg et gunstig lån...

Dette er nok bare toppen av et stort.... STORT isfjell med DNB.
Har tilgitt dem mye. Alt fra ikke fungerende nettløsninger, konstante kontraktsendringer, utrolig frekke kundebehandlere, prisendringer og bortforklaringer. Men etter denne siste flausen tenker jeg at det er på tide å sette streken. Min tålmodighet her er ved veiens ende.

Kunne jeg gi mindre en én stjerne, hadde jeg nok gjort det.
Tror ikke jeg trenger å si mer.

Søk Bytt.no