Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 147 innen
bank
20%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
74
32
32
73
362
Sorter omtaler etter
Viser av 573 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyre og dårlige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjentatte ganger tatt for å villede forbrukere, dårlige (dyre) låne- og bruksbetingelser og skyhøyt kostnadsnivå.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20
Hei Ragnar! Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger :) Vi håper du gir oss en sjanse, da tror jeg du vil bli positivt overrasket!
Astrid K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Skyhøye gebyrer, dårlig rentepolitikk og elendig kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg rømte fra DNB etter at de hadde slukt Postbanken for mange år siden. Etter dette har jeg vært strålende fornøyd med Skandiabanken/Sbanken, men ble litt skeptisk da den ble børsnotert. Nå har mine verste anelser slått til. Om konkurransetilsynet godkjenner at Norges beste bank skal ødelegges av Norges verste, da er det slutt med mitt kundeforhold med Sbanken. Jeg er trist og rasende over at kundene ikke blir lyttet til, bare rent profittbegjær fra pengeflytterne som allerede har mer enn nok!

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20
Hei Astrid! Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper du har tålmodighet til å gi oss en sjanse - jeg håper og tror du vil bli positivt overrasket. /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Negativ"

Utdatert, tungvint, sidrompa og elendig kundeservice. Dyre og tar gebyrer for alt

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20
Hei Pål! Leit at du føler det slik. For oss er det viktig at våre kunder føler seg ivaretatt når de har behov for hjelp, og at vi alltid tilbyr de beste løsningene og produktene hos oss. Vi har utviklet oss mye på teknologisiden de siste årene, og det er det nok mange som ikke kjenner til. /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Aldri tilbake!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt DnB tidligere, men pga dårlig kundebehandling og masse gebyrer skiftet eg til Sbanken. Nå går DnB over lik for å ødelegge mulighetene for oss som hadde landets beste bank. Eg går aldri tilbake til banker som får bøter for kriminelle handlinger, og som driter i sine kunder så deres egne lederene skor seg godt på de.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20
Hei Rune. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement, der mange har ulike meninger. Vi håper derimot at du ønsker å gi oss en sjanse.
Dzemal V
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ute kontroll har sparret mitt konto"

Min konto har blitt sparret av ute kontroll i over fem uker nå. Jeg har ikke spist på nesten 2 dager nå, jeg har ikke mat til meg selv, jeg har en sønn på ni år som jeg har 50% og han sporte meg om jeg kan lage matt pakke til han at han tar det på skolen, jeg kunne ikke svart han på. Jeg sendte mail til ute de svarer ikke, jeg vil avslutte konto min i dnb bank jeg har vært kunde hus dere siden jeg 15 år og jeg er 38 år i dag. Hva skal jeg gjøre når jeg kan ikke gi mat til en 9 åring? Tlf min har blitt sparet kanaller og internet og jeg har ikke betalt hus leie. Ute kontroll bryr seg ikke om menneskerettigheter og det er også brudd på menneskerettigheter.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20
Hei. Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du kan kontakte oss på telefon 915 04 800, så får vi undersøkt. Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Det tar ekstremt lang tid å få komme til når man ringer, og når man blir sendt videre til en annen person havner man helt bakerst i køen igjen

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:39
Hei Ole! Jeg forstår at det er kjedelig å vente i kø når man ringer inn til oss. Vi har mange rådgivere på jobb hver dag som jobber så fort de kan for å hjelpe alle som tar kontakt. Vår talerobot vil forsøke å kartlegge hva henvendelsen gjelder før du blir satt videre, slik du skal komme i rett kø. Det er bare å beklage dersom du ikke kom rett denne gangen og dermed måtte sitte å vente i ny kø. Vanligvis har vi størst pågang på dagtid, mens på morgen, ettermiddag og kveld normalt har mindre/ingen kø. Vi har også rådgivere på chat via innlogget nettbank som kan hjelpe deg, her er det også vanligvis mindre kø. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Olaug E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hyggelige og hjelpsomme"

Rask behandling av lån og hyggelige både når det gjelder bank og eiendomsformidling

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 13:26
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) /Ann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg ikke om DITT beste .. Kyniske luringer!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dnb's tjenester og er til for å lure deg. Har tapt så utrolig mye på å stole på Dnb Bank og Dnb Eiendomsmeglere i Dnb. De er falske, avskriver seg ansvar og behandler deg kaldt og jævlig. De utnytter deg for hva du er verdt! Jeg og kona mi har blitt helt ødelagt. Det har vært helt katastrofalt økonomisk å stole på DNB for oss. Vær ytterst forsiktig!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38
Hei Even! Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken som forklarer nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan ta tak i det. Du kan skrive en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"På alle måter en bank som ikke ønsker kontakt med vanlige private kunder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Først før man automatisk beskjed om det du ringer om må du kunne ordne opp i selv! Bare gjør det sånn og sånn. Så ringer jeg igjen, og sannelig klarer de å registrere at jeg nylig har ringt og ber om bekreftelse på at det gjelder samme sak. Dermed tilbyr de seg å sende det automatiske svaret som sms. Banken må vel kunne tillate seg den service å tenke at kunden hadde en grunn for å ta kontakt igjen. Jeg gir ikke opp så lett og holder linjen. >>Sukk - som vanlig advarer de om at det kommer til å bli så lang ventetid (at det er like godt å gi opp). Og dette etter at DnB vil kjøpe opp den mest populære banken -tenk hva de tidligere fornøyde kunder skal gå til !!!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38
Hei Grete og takk for tilbakemelding. Det er trist å se at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Når man ringer inn til oss, vil man bli møtt av en talerobot som har hensikt i å hjelpe kunder før de kommer inn til en rådgiver. Tanken bak dette er at kunder skal få hjelp fort, eller mens de venter i kø. Noen ganger kan ikke robot hjelpe med det man ønsker og da skal man kunne vente og få hjelp av en rådgiver så fort det er din tur i køen. Vi tar likevel med oss dette videre for å forbedre våre tjenester slik at våre kunder skal bli fornøyd. Ventetidene på telefon varierer hos oss. Ofte er det mest kø på dagtid, mens på morgen og ettermiddag/kveld er det mindre/ingen kø. Vi har åpent 07-23 hver dag. I tillegg tilbyr vi hjelp via chat fra innlogget nettbank, her er det også normalt mindre kø enn på telefon når det er størst pågang. Vil igjen takke for innspill og ønsker deg en fin dag videre.
Kundetilfredshet
Rådgivning
Har byttet selskap
"Setter kunder på vent i 30 minutter!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppleves først veldig imøtekommende. Jeg spør om jeg få en utgreiing om en faktura jeg er blitt tilsendt. Kunderådgiveren blir usikker og ber meg vente et øyeblikk mens hun snakker med noen kollegaer. i 29 minutter var jeg satt på vent. Har ikke svar på spørsmålet etter denne tiden heller. 100 kr for overføring av aksjer og for å bruke tid på dette. ALDRI MER DNB

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:47
Hei Mads! Leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss og ble satt på vent i 29 minutter mens du ventet på svar. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men det høres ut som at rådgiver kanskje har vært nødt til å sjekke opp i saken din med annen avdeling. Men med tanke på tiden du satt på vent hadde det vært bedre om rådgiver heller ringte deg opp når svaret på spørsmålet ditt var klart. Det må vi bare beklage, og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Man vil også kunne starte en chat med oss i nettbanken eller sende oss en nettbankmelding om man ønsker å kommunisere med oss skriftlig. /Lars
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Finansierer klimahysteri"

0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 20:46
Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Farvell etter 30 år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:44
Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars
Stabil K. I. D. G. M. Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tidligere fornøyd - Ikke nå, når det gjelder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 11:29
Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell
Tor A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

På Jessheim har dem bare en pølsebu igjen. En gang så stor og trivelig bank har krympet til en filial som aldri er åpen og som det ikke får og ringe til lenger. Alt må gå gjennom hovedkontoret med dertil vente i tre kvarter for og komme fram. Nei til og være hovedflyplass kommunen er dette alt for dårlig. Mange har sakt takk for seg til DNB

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Den dårligste banken i Norge"

Dårlige lånerente. Dårlig rente på høyrentekonto. Høye gebyrer. Dårlige service. Den eneste grunnen til at DNB fortsatt har kunder er fordi gamlingene ikke vet hvordan man bytter bank.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:19
Hei Frank! Renten på ordinære sparekontoer er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi tilbyr også andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære. Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Vi er også konkurransedyktige på rentebetingelser for boliglån, og en lånerådgiver bistår gjerne med å se på betingelsene for ditt lån ved å kontakte vår låneavdeling. Det er leit å høre at du opplever vår service som dårlig. Vårt fokus er å være tilgjengelig store deler av døgnet for våre kunder, og vi er derfor tilgjengelig både via chat, nettbankmelding og telefon hver dag (inkl lørdager og søndager) mellom kl. 07-23. /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg blei lurt av DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei,Jeg ble lurt av dnb, lånte 200000 Snakket med kundeservice fikk beskjed att jeg skulle betale sikra 4000 i månen. Da førdte avdrag kom måtte jeg betale 12000.kundeservice spurte meg om jeg ville ha forsikring på låne hvis jeg blei arbeidsledige som jeg takket ja til. Etter som jeg ble arbeidsledige etter cirka 8 måner. Jeg kontakte kundeservice, men fikk beskjed att jeg ikke forsikring. Da klarte jeg ikke og betale lånet. Som jeg sliter med inkasso

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 21:01
Hei, Stein! Her håper jeg at du vil sende oss en reklamasjonssak fra nettbanken din slik at vi får undersøkt saken nærmere. /Even
Anders B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig brukergrensesnitt i mobilbank og nettbank"

Styr unna!! Etablerte billån i DNB. Det startet dårlig med at de utbetalte 4000,- mer enn kontrakt tilsa til selger, da de ikke hadde fått med seg avslag i pris!. Dette måtte JEG rydde opp, da det ikke var DNB sitt problem iflg kundebehandler, selv om kontrakten var tydelig på pris. I mobilbank får en ikke en dritt av info ad lånet. Kun tilbud om nye lån. I nettbank får en heller ikke en dritt, utover saldo. hva som er innbetalt, løpetid, nedbetalingsplan, effektiv rente etc glimer med sitt fravær. Snakket med tre kundebehandlere uten at de har klart å svare ut. Sitter i kø nå på 30minuttet uten å komme gjennom. Update fikk snakket med nok en kundebehandler som ikke viste, eller kunne hjelpe..

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41
Hei, Anders! Takk for tilbakemeldingen, for slik skal det ikke være. Det er vanskelig å si hva som har skjedd uten innsyn i saken, men det er ikke bra om vi har gjort en feil uten å rydde opp. Send gjerne en mail til oss til [email protected] slik at vi kan sikre at du får hjelpen du trenger. /Even
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"DNB's såkalte kundeservice er en vits- en dårlig vits, en dårlig sådan."

Hvem kan vente på DNB's såkalte kundeservice når du får beskjed om " det er over 50 forran deg i køen", og hva betyr det? 51 eller kanskje 250? Og dette er IKKE en engangs hendelse det er normalen. KOKLUSJON; DNB hvet ikke hva kundeservice er eller mer sannsynlig-de bryr seg lite om kundene bortsett fra å tilegne seg kundens penger. Og kundeservice er kangt fra eneste dårlige erfaring med DNB. Så DNB takk for meg etter alt for mang år som kunde.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41
Hei, Svein! Det var leit å høre. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kort, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedriftskonto ble sperret uten grunn!!"

Helt forferdelige kundebehandlere. Et par m***a dr*****ger som sitter der og behandler saker. De har ikke 1% menneskelighet i blodet. DNB burde skamme seg med den kundebehandlingen og kundeoppfølgingen. Jeg har vært bedriftskunde i 3år og privatkunde i 18år nå. Vi lager iphone apper og programvarer og våre inntekter kommer fra APPLE INC. For en stund siden DNB sendte oss en melding for å gjennomføre pålagt kundeoppfølging. De ba oss om å sende kontoutskrifter og dokumentasjon. Vi gjorde som de ba om men likevel sperret de kontoen vår uten grunn. (fordi vi ikke svarte fullstending som er helt tull) Jeg skrev at vi kan ettersende ytterligere dokumentasjon dersom det trengs. De ignorerte oss på mail og stengte kontoen vår uten å følge oss opp. Jeg har nå politianmeld kundebehandler og har sendt saken videre til Finansklagenemda for behandlig. Det er rasisme og vi må gjøre noe med det!

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41
Hei, Roger! Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Som du sier, så er vi pliktig til å innhente dokumentasjon knyttet til alle kundeforhold og i blant spesifikke saker jfr. norsk lov, men vi jobber for at alle slike prosesser skal gå så smertefritt og kjapt som mulig. Jeg har dessverre ikke innsyn i deres sak, så det er vanskelig å si hvorfor det ikke har vært tilfellet her. Ta gjerne kontakt med vår bedriftsavdeling på telefon 915 04800 slik at vi får undersøkt hva som har skjedd og hjulpet dere. /Hilsen Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Umulig å komme i kontakt med noen som kan gi svar på enkle spørsmål. Lang ventetid på telefon. Rotet"

Fått tekstmelding om ubetalt faktura uten beskrivelse av hva det gjelder. Prøver å komme gjennom meny med talemeldinger. Ingen alternativ passer. Får beskjed om 20 min ventetid.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41
Hei, Frode! Takk for tilbakemeldingen. Vi jobber med å spesifisere innholdet i SMS som sendes ut ytterligere. Om du opplever lang telefonkø på dagtid kan du også sende oss en melding i nettbanken eller chatte med oss, hvor ventetiden i snitt er noe lavere. Det er som oftest også kortere ventetid på telefon på ettermiddag og kveld. Vi er åpen til 23:00 hver dag :-) /Hilsen Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nedlegging av kundeservice"

Jeg har vært kunde hele livet, og som regel bare trengt hjelp av og til til småting. Jeg var ringt kundeservice kanskje en gang i året, når jeg har trengt å ordne noe men ikke har tid til å rote rundt i nettbanken uten å finne ut noen ting. Som regel har det gått fint, jeg har fått rask hjelp, og samtalene har vært korte. Men, nå har det skjedd noe nytt. Jeg hadde en time til rådighet, med sovende baby, men hele timen ble brukt på å prøve å komme forbi roboten i telefonen som stadig henviste meg til nettbanken som jeg allerede hadde brukt lang tid på å prøve å finne frem i. Da jeg til sist nådde et menneske, henviste også hun meg til nettbanken, hvorpå jeg måtte rettferdiggjøre hvorfor jeg ringte istedenfor å bruke nettet. Noe som er ganske på trynet, og ydmykende å måtte forklare og forsvare seg. Hun hørtes ekstremt oppgitt ut, sukker og viste tydelig irritasjon. Hun spurte hvilken konto det var snakk om, og jeg sa navnet mitt, men det var ikke det hun lurte på. Jeg prøvde å finne ut hva hun mente, om hun mente kontonummer, type konto, eller hva hun egentlig spurte om, og da stønnet hun og gjentok spørsmålet sint. Jeg følte meg så frustrert, og babyen begynte å våkne, og personen i andre enden nektet å presisere spørsmålet sitt, så jeg la på. Det var den timen. Jeg må si at hele dagen min ble ødelagt av denne samtalen, og jeg tør aldri å ringe kundeservice igjen. Det er tydelig at denne banken har lagt opp en ny linje der de ønsker å luke ut alle som ikke finner ut av nettbanken til en hver tid, og er tydeligvis plaget med for mange kunder. Jeg har aldri følt meg så i veien, så dum og så ydmyket i en sånn setting før, og jeg anbefaler virkelig alle som noen gang må ringe kundeservice å bruke en annen bank.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41
Hei Live og takk for meldingen din. Det er først og fremst utrolig trist å lese om hvordan du har opplevd vår kundeservice. Slik du beskriver det skal det absolutt ikke være, så her er det bare å beklage. Vi skal hjelpe alle kunder, både digitale og de som ikke er det. Vi prøver likevel å hjelpe/veilede i nettbank hvis det lar seg gjøre, for at man skal kunne finne det selv neste gang og slippe en telefon til kundeservice i en travel hverdag. Hvis man ikke har mulighet for dette når man ringer skal du likevel få hjelp, så det er igjen bare å beklage dersom du ikke fikk det. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Hvis du ønsker at vi skal se enda nærmere på saken din, er det fint om du kan sende oss en nettbankmelding via postkassen i nettbanken, så skal vi sjekke opp i hva som er skjedd og ta tak i det. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har skrevet på melding på nettbanken og gidder ikke gjenta det her. Arrogansen og mangelen på service er ubeskrivesig

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:31
Hei, Anders! Det er leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser hos oss. Håper at du får en god tilbakemelding via nettbanken. /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aksjekapitalkonto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dersom du tenker på å etablere bedriften din gjennom DnB så hold deg unna! Først er det en enorm ventetid, samarbeidspartner, crm systemer og regnskapsfører er alle tålmodige, men når det endelig kommer til en saksbehandler så er det en kort mail om avslag. Vi snakker om et bedrifts konto, som er null risiko for en bank, det er beregnet lønnsomhet fra første dag, kontrakter er på plass og 5 ansatte som venter på oppstart. Siden det er et krav om at private kontoer skal være på samme bank, så er man 100% låst. Nå starter en prosess med ny bank, og med behandlingstiden det medførermedfører så mister vi mest sannsynlig avtaler og 5 ansatte står uten jobb i korona pandemien. Dette for at de tar en avgjørelse som er katastrofal. Styr langt unna, jeg har vært kunde her her i 10 år, jeg bytter og skal gjøre det til min livs oppgave å få så mange med meg.

Svar fra DNB Bank
18.05.2021 18:57
Hei Alex! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Ta gjerne kontakt med oss på 04800, så kan vi se på saken din. Da kan du også få en bedre begrunnelse på avslaget. /Mariell
Egil A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har vært kunde i 50 år."

Har bare gode erfaringer gjennom 50 år. Har hatt egen kontakt i banken og føler meg belkpmmen når jeg tar kontakt. Bruk av kredittkort kan skape problemer noen ganger, men baken har alltid hjulpet meg dersom ting har oppstått. En gang hadde uvedkommende brukt kontoen min i utlandet. Ca 50000 kr var trukket uten min vitende. Banken tilbakeførte pengene utwn problemer. Jeg vil påstå at jeg er en problemfri kunde og banken behandler meg deretter. Godt fornøyd med DNB!

Svar fra DNB Bank
18.05.2021 08:10
Hei! Så koselig å høre at du opplever oss på denne måten! Ønsker deg en strålende dag /Erik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Minibank for innskudd/uttak =0"

DNB er blitt en forferdelig bank,med lite og INGEN SERVICE for privat kunder,heller ikke lokal minibank.Her jeg bor finnes IKKE DNB minibank for kontantinnskudd i nærheten.Jeg bor i Eidsvoll/Minnesund . DNB er ingen bank for folk flest,nå kan heller ikke posten brukes til kontantuttak .Jeg må reise tur/retur minimum 14 MIL,Nærmeste minibank for innskudd i minibank er Jessheim. DNB har vokst seg selv over hodet,og vil miste MANGE privatkunder-deriblant meg!

Svar fra DNB Bank
12.05.2021 09:37
Hei Dag! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med våre tjenester. Etter at vår avtale med posten ble avviklet, så er det Kontanttjenester i Butikk som kan benyttes. Du kan finne mer informasjon om tjenesten her: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/kontanter/kontanttjenester-i-butikk/ /Ann
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR