Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 105 innen
bank
25%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
41
20
20
42
138
Sorter omtaler etter
Viser av 261 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt å være en kunde som er uføretrygd og betale så mye gebyr på uttak og andre tjenester"
4 syns denne omtalen er nyttig

De opererer med en annen praksis enn det som andre banker gjør. F. eks. det Skandiabanken har som praksis.. Har ikke noe gebyrer på mange tjenester og har markedet beste laveste lånerente og høy rente på sparekonto og det er en av de beste i kundebehandling har gjort dem som banken med høyest vekst i Norge.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.07
Hei Ole!

Takk for tilbakemelding! Vi skal selvfølgelig være konkurransedyktige på pris og mener også at vi er det. De aller fleste tjenestene våre er gebyrfrie. Dersom du føler at du betaler mye i gebyr så kan det være at vi har gratis alternativer som kan være bedre for deg. Det er litt vanskelig å vurdere uten å vite hvilke gebyrer det er snakk om, men start gjerne en chat i nettbanken din eller slå på tråden til oss på 915 04800 så tar vi en gjennomgang på det for deg :) Dersom du mener du har for høy lånerente eller ønsker bedre avkastning på sparepengene dine så tar vi selvfølgelig gjerne en kikk på det også!

/Jørgen
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hadde årstallet vært 2005 hadde jeg sikkert vært fornøyd, men i 2018 holder den ikke mål"
2 syns denne omtalen er nyttig

- Alt for mange manuelle rutiner - Personavhengig, blir noen syke så blir "saken" bare borte.. - Antikk nettbank og app Alt i alt, en veldig skuffende bank. Per nå har jeg god rente på mitt boliglån i banken, og det er eneste grunn til at jeg fortsatt har lånet mitt der. Men bruker annen bank til alt annet.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.07
Hei! Og takk for din tilbakemelding! Vi har i dag automatisert de aller fleste tjenestene våre. Videre har vi lansert ny mobilbank og jobber for at denne skal bli landets beste. Dersom en rådgiver blir syk skal selvfølgelig en kollega ta over saken slik at det ikke påvirker kunden. Det er leit å høre at det ikke har vært tilfellet når du har vært i kontakt med oss, men jeg håper du vil gi oss en sjanse til å rette på inntrykket. Slå gjerne på tråden til oss eller start en chat på våre sider så er jeg sikker på at vi kan gi deg et godt helhetlig tilbud :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dem gjør jobben sin"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det skal DnB ha all skryt av dem svarer meg tydelig når det gjelder noe jeg lurer på, all skryt til dem i Dnb

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.07
Hei!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Raymond P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ønsker du et liv uten psykiske lidelser? Da må du styre unna DNB"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig bank på alle områder, dårlig rente, elending nettbankløsning, total ansvarsfraskrivelse, frekk kundeservice (vist du er så heldig å få prate med en fysisk person) Nå har jeg byttet til Sbanken, jeg skjønner ikke at jeg ikke har gjort dette tidligere. Er du kunde hos DNB så støtter du opp under sosial dumping: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/3Eovq/Indere-skal-ha-jobbet-14-16-timer-daglig-for-DNB-i-Oslo Dette er et selskap som har milliardinntekter på din bekostning for å drive sosial dumping og miljøkriminalitet i stor stil. https://www.nrk.no/norge/dnb-trekker-seg-ut-av-dakota-pipeline-prosjektet-1.13446184 https://www.nrk.no/sapmi/dnb-sa-de-solgte-seg-ut-av-_the-black-snake_-_-har-likevel-7-milliarder-i-lan-til-firmaene-bak-1.13749257 Kapitalismen rår ganske godt i dette selskapet.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.07
Hei!

Takk for tilbakemeldingen! Det er leit å høre at du har hatt denne erfaringen med oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere hva som har skjedd da du var i kontakt med oss her på eksterne nettsider, men om du vil gi oss en ny sjanse så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon.

Når det kommer til samfunnsansvar og bærekraft så er dette noe vi setter høyt og jobber kontinuerlig med. Vi har fortsatt et stykke å gå, men mener vi er godt på vei! Dette gjenspeiles godt i Etisk bankguide som du kan lese her: https://etiskbankguide.no/

Ønsker du enda mer stoff på dette punktet kan du også lese mer detaljert om hva vi gjør på disse områdene ved å besøke våre sider her: https://www.dnb.no/om-oss/samfunnsansvar.html

Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som ikke ønsker deg som kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket å opprette aksjesparekonto hos DNB, de var ikke min bank fra før. Fikk ikke til over nettet. Ringte dem for å få hjelp. Det var ikke bare bare, var så mye rart som var feil i systemene, og hun sa til meg følgende: Kan du ikke bare opprette aksjesparekonto i din egen bank? Skikkelig salgsdame der altså! Så fikk jeg opprettet til slutt aksjesparekonto hos dem, og nå da jeg skulle flytte aksjene mine over til dem, har jeg sendt 3-4 meldinger for å få hjelp, og de klarer aldri å svare meg på det jeg spør om. Den siste meldingen har de ikke svart på i det hele tatt, og nå er det 30.11.18, siste frist for overflytting av aksjer kostnadsfritt. Så jeg har tatt oppfordringen til damen jeg snakket med i vår: Jeg har opprettet aksjesparekonto i min egen bank, SNN, og det gikk så kjapt at jeg ikke rakk å trekke pusten engang. Så tusen takk for meg, DNB, jeg ønsker ikke å bruke deres "tjenester" mer! PS: For øvrig har de god og lettvint løsning på å selge og kjøpe aksjer i mobilbanken, det skal de ha! God jul!

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.05
Hei!

Takk for din tilbakemelding! Ikke noe særlig å lese om din erfaring med oss og dette er selvfølgelig noe vi tar til oss. Jeg får dessverre ikke undersøkt hva som skjedde uten at du tar kontakt med oss på våre sider. Samtidig forstår jeg også at det er litt for sent. Jeg er glad for at du fikk åpnet deg Aksjesparekonto, selv om det ble hos en annen bank. Skulle det bli aktuelt å bytte bank en annen gang håper jeg du vil gi oss en ny sjanse.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mistet bankkortet mitt og skulle enkelt bestille nytt gjennom nettsiden deres. Dette bankkortet fikk jeg aldri og var i kontakt med flere på kundeservice. Det endte tilslutt opp med at jeg fikk bankkort etter 2 måneder! Ingen av de som jeg snakket med prøvde å løse dette problemet, og ingen av dem beklaget seg engang for ulempene det medførte meg.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.05
Hei!

Sånn skal det selvfølgelig ikke være og her må vi bare legge oss langflate! Vi får dessverre ikke gått inn på enkeltsaker her, men vi har veldig gjerne lyst til å undersøke hva som har skjedd. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken, start en chat eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så får vi kommet til bunns i hva som skjedde og sørget for at det ikke skjer igjen!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite kundevennelig dårlige renter innskudd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har større lånerenter enn de fleste banker, mindre innskuddsrenter, virker uinteressert når ringer og ønsker mulighet for lavere rente på lån

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.04
Hei!

Vi justerer våre priser etter markedet, men skal alltid være konkurransedyktige på pris! Mener du at du har for høy rente og at du kunne fått et bedre tilbud et annet sted så tar vi mer en gjerne en renteprat! Slå på tråden til oss på 915 04800, start en chat i nettbanken eller send en melding fra postkassen i nettbanken så tar vi en kikk på det for deg :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, kunne vært bedre på pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank, gode nettsider og grei app. Kunne vært bedre på pris, og føler noen ganger at kundebehandlere mangler litt kunnskap, men det kommer an på hvem du snakker med. Noen er kjempeflinke.

Svar fra DNB Bank
17.04.2019 00.04
Hei!
Takk for tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd med nettsider og app. Vi justerer våre priser i henhold til markedet, men skal alltid være konkurransedyktige på pris. Er du uenig i pris er vi alltid klare for å ta en prat. Slå gjerne på tråden til oss på 915 04800 eller start en chat i nettbanken så tar vi en prat! :)

/Jørgen
Marianne O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Både som privat lønnsmottaler og som eier av eget AS har vi opplevd gjennomgående dårlig service, utilgjengelighet, arroganse, høye gebyrer og lite fleksibilitet. Pluss for ryddig og fin nettbankløsning.

Svar fra DNB Bank
15.04.2019 12.44
Hei Marianne! Takk for tilbakemelding. Den eneste måten vi kan bli bedre på er gjennom gode tilbakemeldinger. Leit å høre at du har hatt dårlig erfaring med oss. Dersom du tar kontakt med oss via chat i nettbanken eller slår på tråden så tar vi gjerne en kikk og ser om det er noe vi kan gjøre for å bedre inntrykket.
Hermod E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Middels"

Siden nesten alle muligheter for personlig kontakt og at kassefunksjon mangler hos alle banker har gebyrer tatt mere over av tjenestene. Veksling av valuta umulig uten et saftig i gebyr i Posten.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig dårlig. Må dessverre benytte denne ifbm jobb, og har ikke tall på hvor mye tid jeg bruker på å lete rundt etter de mest ordinære ting, som hvordan jeg får opp en kontoutskrift eller hvordan jeg søker i arkiv. Det er nesten ikke til å tro. Vinner verdensmesterskapet i dårlig brukervennlighet. Hvordan går det an?

Philippe S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Henger ikke med i tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Satser på late kunder som ikke har peiling. Sjekk renta på boliglånet folkens, det er tusenlapper å spare i året. De er også dyrest på vanlig konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mye rot og problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd frem til jeg ikke hadde stort lån lenger. Hadde jeg satt pris på sinne, frustrasjon og dårlig behandling, kun da kunne jeg anbefalt denne banken. De roter med de enkleste ting. De klarer ikke å holde styr på forsikringer. Når du spør om hjelp og de sier at de skal fikse problemet med en gang, er det ikke sikkert at de gjør noe som helst med det i det hele tatt. Den generelle kommunikasjonen er faktisk for dårlig.

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Surr fra A til Å"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt banken siden jeg var tenåring, er nå snart 40. De er veldig hyggelige på telefon når du en gang kommer frem (lang kø) men det de sier de skal gjøre skjer ikke. Vi valgte å avslutte alle konti hos dem. Dette skjedde heller ikke. De er ikke en bank for oss "vanlige " midt på treet, kun for de store. Takk for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice i banken på Karl Johan"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ha rådgivning i forbindelse med å ivareta kontoer og aksjesparing for dement far, også snakk om å flytte fra andre banker og til DNB. Ble møtt arrogant og avvisende da jeg ønsket å sitte ned, ikke bare forholde meg til en ståpult midt i åpent landskap. Fikk da beskjed om at det var "hans plass", hvis jeg ville sitte måte jeg vente til han som eide sitteplassen kom tilbake etter lunsj. Aldri noensinne møtt en slik arroganse og likegyldighet fra noen! Fikk absolutt opplevelsen av å være uønsket. Så nå vurderer jeg absolutt å bytte bank etter 45 år!

Thanathon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Behandlet meg som et dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært DNB kunde siden jeg vet hva en bank er. Hold deg på det sterkeste unna denne elendige banken og boycotte den. Var ny i Eurobonus-opptjening-spillet og valgte DNB sine kort som starten. Hadde Student Mastercard i 5 år. Pleide å betale noen fakturaer med Vipps og fikk poeng. Med nysgjerrighet, hadde samtale om jeg kunne opptjene poeng på ikke-eFakturaer, og dagen etter kutta de alle muligheter til å opptjene poeng fra ALLE regninger. Har byttet fra Mastercard til Amex kortet deres kort tid etter en stor ferie i utlandet. Mistet HELE opptjente Eurobonus poengene, fordi Mastercard kontoen "ikke var oppe mens poengene blir overført". Absolutt ingen på telefonen sa ifra noe om dette før kortbyttet skjedde... Kundeservicen er så arrogant at det går ann! Lovte meg en gang et Amex Gold kort på telefon, men ga meg avslag på nett. Nektet etterhvert å gjøre noe med det, og ingen kompansering for feilene de har gjort, skjedde aldri. Sendte klage, men alltid fikk tilbake svar som alltid prøver å påpeke at jeg ikke er verdig nok for dem, som "Du skulle har egentlig gått tilbake til Mastercard du!"... Så ja, hvis du ikke tjener millionvis, bryr de ikke seg om deg. Men hadde jeg tjent så mye, hadde jeg ikke valgt denne banken heller. Du mister også mye penger på dyre gebyrer denne banken slår deg med!

Kolbjørn J
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Merkelig kundehåndtering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Registrerer at DnB ikke svarer en eneste av kundene som er fornøyd/misfornøyd mens SBanken svarer mer eller mindre samtlige av anmeldelsene. Dette er vel en god indikator på hvordan DnB behandler sine kunder? Vi har blitt kontaktet av DnB - etter å ha vært kunde av SBanken siden slutten av 90 tallet (og er storfornøyd) - og jeg sa at "selger'n får en tøff oppgave:-). Min anbefaling til DnB: Begynn å svare kundene og vis at dere tar tilbakemelding fra kundene på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler alle å holde seg unna denne banken. Siden de er gammeldagse når det gjelder mobil bank og slikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Samtlige vurderinger med 1 stjerner, støttes 100% på alle punkter"

Hvis du vurderer å bruke DnB som bank, så burde du lese alle 1-stjerne anmeldelser. Enkelt er dette den største drittbanken du kan få med å gjøre. Mvh DnB-kunde i over 20 år med samlet lån på 12.3x års-inntekt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"

DnB er kanskje ikke billigst, men hjelper seg når du trenger hjelp, og finner løsninger.. kan abosloutt anbefales

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og seriøs bank"

Eg har vore kunde hos DNB i litt over ti år. Seriøs bank med dyktige og profesjonelle rådgjevarar som har hjelpt meg når eg treng det, utan å prøva å prakka på meg "produkt" eg ikkje vil ha. Det var først og fremst god lånerente som gjorde at eg vart kunde hos DNB. Og det er dei gode lånerentene som gjer at eg framleis er kunde der. For meg som gjerne vil sjå dei eg snakkar med, er det også ein fordel at banken har mange filialar over heile landet.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling og dårlig nettbank"

Nettbanken kaster meg ut så jeg må logge meg inn på nytt i ett sett. Kundeservice kan ikke finne noe feil. Ba først om finansieringsbevis - måtte ringe og ringe og ringe i flere dager før det kom i orden. Nå har jeg bedt om lån i samme forbindelse og utrolig trege tilbakemeldinger igjen. Skjer ingenting før man maser og spørr. Har alt droppet DNB som forsikringsselskap pga utrolig dårlig oppfølging. Vurderer å bytte bank også om de ikke snart forbedrer kundeservicen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri vært borti mer uproff bank"

Ingen har så mye problemer med nettsiden sin enn DNB.
Hver eneste dag er det problemer. Ringte for 3 uker siden for it avd dems kan sjekke hva som er galt med min konto. 3 uker og jeg har ikke fått et svar. purret på dem 3 ganger også.
Vil fraråde alle bedrifter å bruke DNB

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke"

Forferdelig fra A til Å,
Tre lånesøkander, skriver ikke om de mangler info, tar ikke kontakt, kun når jeg vil bytte bank, totalt søppel holdning

Lars E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hykleri - Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning"

Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning, hvor er risikoen for DNB !!! Dette er totalt useriøst da jeg aldri har bedt om å låne penger kun bedriftskonto for den daglige driften noe som umulig kan være problematisk for en angivelig profesjonell aktør.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR