Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

For et mareritt å bli flyttet over til DNB's utdaterte nettbank

Omtale av  Monica W

Jeg har vært kunde i Sbanken i 16 år og nettbanken deres var kanskje den beste av alle og Sbanken hadde de fleste fornøyde kundene. Etter dere slukte denne banken ser man at dere har dratt Sbanken ned til samme nivå som dere selv ligger, altså på sisteplass. Etter påske har man vært nødt til å logge inn hos DNB for nettbank og hvorfor i himmelens navn er det ikke motsatt etter sammenslåingen så alle kunne få nytten av en oversiktlig og fungerende nettbank? Jeg behøver kvitteringer for utførte betalinger bakover i tid, det er ikke mulig lenger uten å ha mobilbank og vi er ikke alle som har det eller kan ha det så hvordan får vi ut kvitteringer og må man eventuelt da betale for disse? Hos Sbanken kunne man i nettbanken søke opp utførte betalinger på både beløp, navn og tidspunkt for betaling, denne funksjonen har ikke nettbanken til DNB så hvordan kunne dere påstå at vi kunder ikke skulle merke noen endringer etter oppkjøpet? Jeg ønsker ikke å utlevere min kontoutskrift med min personlige økonomi for en hel måned for å dokumentere en betaling til noen, ikke får man med hva betalingen gjelder heller i kontoutskriften. For ikke å snakke om å finne igjen gjeldende transaksjon når søkefunksjon mangler i DNB's nettbank. Godtok konkurranseklagenemnda at dere kunne ta fra Sbankens kunder denne muligheten og kreve at vi må ha mobilbank for å få tilgang til funksjonene vi hadde? Dere og konkurranseklagenemnda har rasert Sbanken og om det var for å bli kvitt en konkurrent vet jeg ikke, men det jeg så langt har erfart er at alt peker i den retningen. Det er noe dritt med en delvis statseid bank som DNB og at konkurranseklagenemnda også er statlig.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:54

Hei og takk for tilbakemelding. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. Over 90 prosent av påloggingene skjer allerede gjennom appen, da gir det også mening å rendyrke brukervennlighet og styrke i én plattform videre. Appen er ikke helt fullstendig enda, men vi jobber på spreng for at alt skal komme på plass. Håper det er i orden snart. Som en mellomløsning frem til appen dekker flere funksjoner kan du logge deg på nettbanken via dnb.no. og utføre tjenester her. I appen kan du søke i betalinger ved å trykke på konto og deretter forstørrelsesglasset oppe til høyre. Om du tykker på transaksjonen får du valg om "pdf" oppe til høyre, og det er kvittering på transaksjonen. Dersom du ikke finner det i appen kan du gå til www.dnb.no - logg inn - dagligbank og lån - utførte betalinger - søk i betalinger. Der får du også kvittering. Du kan bruke nettbanken til DNB så lenge ikke alle funksjonene er på plass i appen til S-banken. Håper dette løser problemet ditt. /Mariell

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nettside fra 2001

Omtale av  Frode N

Den mest kaotiske og brukerfiendtlige nettbanken på markedet. Et sammensurium av valg i menyene. Nettsiden ser ut som den ble laget i 2001. Selv noe så enkelt som å betale en faktura fremstår komplisert. DnB tålte ikke konkurransen fra den mest innovative og brukervennlige konkurrenten Sbanken. Så de kjøpte den, la ned nettbanken, og byttet ut den beste appen på markedet med sin egen amatørmessige app.

Svar fra DNB Bank
12.04.2024 14:13

Hei. Har forståelse for at endringer i ulike banker blir en overgang, men kundesenteret står klar for å ta imot henvendelser slik at vi kan hjelpe deg med de ulike funksjonene våre i nettbanken. Nettbanken er under forbedring nå, og det ventes ny og mer brukervennlig nettbank ila høsten i år. Vi håper at dette kan falle mer i smak. /Elisabeth

Den desidert dyreste, rot fra ende til annen og en frekkhet uten sammenligning

Omtale av  Morten

Under den tvungne tilbakeføringen fra Sbanken tilbake til DNB så klarte de å rote med innbetalingen av huslånet og ikke nok med det er de så frekke at de tar gebyr for sitt eget rot. Jeg betalte inn renter og avdrag flere dager før tiden fordi jeg fikk beskjed om at jeg ikke lenger fikk logget inn i Sbanken på samme tid som huslånet forfalt. Først betalte jeg det beløpet som lå til betaling, men det var jo ikke nok for plutselig var det blitt forhøyet slik at jeg måtte utføre en extra innbetaling for at den nye totalsummen skulle stemme. Var også i kontakt med kundeservice om dette. Uansett, alt ble betalt til tiden, men DNB har plutselig fått det for seg at innbetalingen var en extra innbetaling selv om disse 2 innbetalingene til sammen stemmer 100% med hva som forfalt for mars måned. Så uten forvarsel har man vært inne og forsynt seg fra lønnskontoen for å dekke inn renter (som allerede var innbet) men frekkheten stopper ikke der - de måtte jo forsyne seg med et gebyr på 35 for rotet de selv har gjort - dette sammen med lignende frekkheter på andre konti gjør at jeg stiller meg i exit køen for her er det ingen vits å være lengre....

Svar fra DNB Bank
10.04.2024 13:44

Hei, Morten. Dette var ikke kjekt å lese. Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter påske, og denne saken kan være et eksempel på det. Har vi gjort noe feil skal vi selvfølgelig rydde opp. Send oss gjerne en melding i nettbanken som vi kan ta videre til låneavdelingen og reklamasjon. /Hilsen Even

Håpløst

Omtale av  Birgith

Alt er bare rot og lite funger som tidligere i Sbanken. Får ikke overført eller betalt regninger til utenlands bank.

Svar fra DNB Bank
10.04.2024 13:42

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter påske, men nå fungerer det meste som det skal. Utenlandsbetaling kan gjøres fra fullversjon nettbank på dnb.no. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Tungvindte løsninger som ikkje virker når du trenger de

Omtale av  Anders B

Prøvde å hente ut kontoutskrift for februar så eg for fikset momsen min, men det kunne eg bare glemme "tjenesten er fortiden utilgjengelig, prøv igjen senere, om problemet vedvarer ring dyrt nr for å kanskje få hjelp" Hadde trodd at norges største bank klarer å holde tjenestene sine tilgjengelig, sjøl kl 22 på en mandag. men akk. Det tok forørig usansynlig lang tid å finne frem i rotet, utrolig gammeldags og knotete lagt opp. Kommer hele tiden opp med "reklame" for egne produkter istedet for å gi deg informasjon/data om dine faktiske konti og obligasjoner. Og når eg tilslutt fant funksjonen eg så etter så virker den ikkje... det ble siste dråpen

Svar fra DNB Bank
09.04.2024 21:26

Hei Anders. Takk for tilbakemeldingen din. Kjedelig å høre at du ikke fant det du skulle. Ta kontakt med kundesenteret vårt som kan hjelpe deg, vi kan bestille kontoutskrifter for deg dersom du ikke finner disse selv. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bytt bank

Omtale av  Jan P

Det er umulig å få hjelp. Når man ringer, får man beskjed om at det er 50 (!) i kø foran deg. Ingen funksjon for å ringe tilbake. Det verste er at de selv sier at de skal ha den beste kundeservicen. Det er lysår unna. Veldig synd at de fikk lov til å kjøpe Sbanken. Nå må jeg finne en ny bank.

Svar fra DNB Bank
09.04.2024 15:01

Hei Jan! Leit å lese at du har slitt med å få kontakt med kundeservice i dag. Vi er mange på linjen, så selv om det oppgis høyt antall kunder i kø har ca ventetid vært 2-4 minutter gjennom dagen i dag. Det pleier å roe seg veldig utover ettermiddagen, så anbefaler å prøve igjen da. Vi er åpen fra 07-23 alle dager. /Marthe

Fornøyd kunde

Omtale av  Øystein W

Var i sin tid kunde i Postbanken, og ble med over til DnB. Har aktivt søkt etter andre banker og har også hatt (og har) kontoer i andre banker, men totalpakka i DnB er fortsatt den beste slik jeg ser det. DnB opererer med veilendende priser, så en må være aktiv i forhold til dette, men det er noe jeg foretrekker.

Svar fra DNB Bank
08.04.2024 21:25

Takk for flott anmeldelse av oss, vi håper selvfølgelig at ved forbedring av våre tjenester i fremtiden så vil vi fortsette å gjøre deg fornøyd og treffe dine behov og forventninger til oss! :D /Vinjar

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR