Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
927
336
207
285
994
Sorter omtaler etter
Viser av 2749 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Amatørmessig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ved bytte fra Chess til ICE. Masse problemer.. Utstrakt bruk av femsifret nr til både ICE og bank, før alt var iorden... Samme tullet igjen nå, ved bytte av SIM kort hos ICE.. Vanskelig / umulig å komme i kontakt med ICE kundeservice. Banken bekrefter at deres systemer fungerer som normalt. Kan gjerne være billig, når man må bruke dobbelt på 5-sifrede nr...

Bjarte H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet bredbåndabonnement 30 gb for kort tid siden slik at jeg har Internett på to hytter. Kartet til Ice viser god dekning på begge områder. Realiteten er at det er 0 signal. Ice sier kartet bare er simulert og at vi ikke kan stole fult på det. Spurte om hvor de har sendere og fikk da forståelse av hvorfor dekning mangler: de har få sendere/ingen i nærheten av der jeg har hytter. Dessverre må jeg betale for abonnementet i 12 mnd. Går over til Telenor - de har god dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bare rot og utrolig dårlig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lot meg lure til å kjøpe mobilt bredbånd fra ice.net, siden jeg av og til trenger internettilgang i mer grisgrendte strøk i Nord-Norge. Dekningskartet så lovende ut, men jeg har nå vært ute på tur med abonnementet og som andre allerede har skrevet her, så begynner det å nærme seg bedrageri det ice.net lover i forhold til det de kan levere. Den som tar et nærmere titt på dekningskartet kan se at ice.net ofte hevder å ha "god dekning" opp mot 40-50km fra nærmeste basestasjon. I realiteten får ruteren som regel ikke kontakt med nettet hvis du er mer enn 10-15km fra basestasjonen og selv om du har kontakt med basestasjonen, er nettet ofte så overbelastet at det ikke kan brukes til noe som helst. I tillegg har det vært feil på tre av tre regninger vi har fått. Den første feilen ble retta opp etter klage til kundeservice. Klagene på de to siste regningene har vi ikke fått svar på.

Kundetilfredshet
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice! Jeg har i over en uke nå prøvd å kansellere et mobilabonnement uten å lykkes! Etter å ha ventet tålmodig på svar på mail ringte jeg kundeservice. Jeg ble sendt rundt i "systemet" fra den ene kundebehadleren til den andre. De lata som om de kunne hjelpe meg helt frem til de fant bestillingen min men da kunne de plutselig ikke hjelpe meg med å avbestille likevel. Da var det bare og vente tålmodig på neste behandler... Har sendt minst 4 mail i forkant med 2 dagers mellomrommene uten å få svar på noen av de. I mi bok kalles dette udugelighet og ikke uflaks!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Begrenset dekning i Norge, ikke dekning utenlands"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prisen for abb. er bra hvis du holder deg hjemme. Utenfor Norges grenser kan du bare ringe nødsamtaler. Ringe kundeservice er bortkastet tid. Der kjenner de problemet, men kan ingen ting gjøre. Elendig service og overhode ikke innstilt på å finne løsninger.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Totalt udugelig selskap!!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Visst noen pønsker på å bli kunde hos Ice så vær så god. Du opplever følgende, NULL kundeservice, og er du så heldig at du får svar sitter det et gjeng med ubrukelig kundebehandlere og vet ingen ting og kan ikke hjelpe. Du risikerer å få inkassokrav /stenging av telefon selv om fakturaen er betalt på forfall. Fordi dem ikke har oversikt over innbetalinger om man tar kontakt og er så kjempeheldig å få svar. Så visst du ber om problemer så bli Ice kunde. Om ikke, ligg laaangt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig 4g"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Telenor tidligere, inntil vi bestemte oss for å bytte til ice, på grunn av prisen. Først og fremst irriterte jeg meg over at man måtte sette opp telefonen selv. Etter kort tid med ice, oppdaget jeg at mobildataen min blir slukt, går fortere tom enn tidligere. Det er også unødvendig vanskelig å se hvor mange ringeminutter, sms, mms og mobildata man har igjen, da man må inn på ice sine sider for å sjekke dette. Vurderer nå å bytte tilbake til Telenor, eventuelt se på andre operatører som netcom, chess etc. Eneste positive jeg kan si om ice så langt er at det er billig, men kvaliteten er vel kanskje deretter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Å ringe er håpløst og på mail får man ulike forslag alt ettersom hvem som svarer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning på bredbånd selv om dekningskartet sier at det er helt topp. Ramler helt ut stadig vekk og ellers varierer hastigheten fra brukbar til helt elendig, og ligger mest på elendig. Ved kontakt på mail får man ulike svar etter hvem som svarer, et problem er at det alltid er en ny som svarer på samme problemet. Styr unna Ice.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"GRUSOMT"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ice.net er det verste jeg noen gang har vært borte i! De fortjener ikke en eneste kunde, jeg har aldri vært så misfornøyd med et abonnement før. Appen deres er ubrukelig, går ikke an å få logget seg inn når jeg plutselig ble tilsendt nytt sim-kort. Før når jeg var inne på appen var jo alt helt ubrukelig. Mengden av mobildata man har brukt skal stå i appen, men plutselig står det at jeg har brukt 3569 av mobildata, og senere står det plutselig at jeg har brukt 345 av mobildata. HVORDAN ER DET MULIG? Nettet deres er også helt utrolig tregt, og jeg mister plutselig dekning ofte. Og dette på steder hvor det er helt opplagt at jeg har dekning! Aldri mer ice.net! Kan ikke anbefale ice.net til noen! Kommer til å advare bekjente om dere, slik at dere får så lite kunder som mulig! Verre selskap skal man lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mer feil enn rett"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kan motta sms og mms, men kan ikke sende MMS og SMS, ice. Net påstår det er en unik feil som de ikke kjenner til. Haha.. Er kundebehandlerne oppfordret til å lyve til sine kunder? Vi har vært dumsnille og ventet på at de skal rette feilen, fått nye simkort 2 ganger. Fortsatt "Jobber" teknisk med saken. Håper de etter 3 uker klarer å løse problemet, eller kanskje de rett og slett må få noe ansatte med kunnskap om mobiltelefoner?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Umulig å sende sms til alle, magi måtte til for å få mms til å virke"
4 syns denne omtalen er nyttig

1. Mms: Etter mye søk på internett fant jeg fram til en ulogisk innstilling som endelig gjorde at det gikk an å sende mms. 2. Sms: Umulig å sende sms til en spesifikk person. Vi prøvde begge to å flytte sim-kortene over til andre telefoner (som virket ellers) for å se om det var innstilling på telefon, men det hjalp ikke. 3. Kundeservice: Lang ventetid og de kunne ikke hjelpe. Jeg sa da opp abonnementet og byttet til en annen leverandør hvor alt virket med en gang.

Mr-Anonym
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Svarer ikke på kundeservice telefon, råttent firma!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og lite kunnskap på kundesenter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telefon fungerte ikke - kun nødanrop. Tre telefoner til kundesenter, hver med en ventetid på 1 time. Fikk til svar at det var innstillinger i telefonen og meg det var feil med. To mailer som ikke re besvart. Byttet til Telia, og telefon fungerer perfekt. Billig, men ekstremt dårlig. Anbefales absolutt ikke.

Leif A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling og oppfølgning av nye kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er nesten umulig å få svar når en tar kontakt med dette forma. Jeg har aldri i min tid opplevd noe som ligner dette. Jeg er nå pensjonist men har vært egen næringsdrivende siden 1972. Hvis ikke Ice.net får orden på sakene kommer de til å miste de fleste nye kundene.

Thomas T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye driftsfeil, og en eeeelendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Ice.net siden april i år, og har hatt problemer med brudd helt siden starten. Dekningen har vært grei, men min 4g A1 router kutter kontakten med mast mange ganger per dag. Jeg filmet 22 timer med "timelaps" funksjon, og i løpet av denne tiden kuttet det minst 74 ganger. Problemer hele døgnet, så dette har ikke noe med mange på nettet samtidig. Jeg har kjøpt panelantenne, dette gav bedre signal, men routeren kuttet like ofte. Jeg fikk ny W1 router fra ICE, denne har ikke de samme kuttene, men flere ganger får jeg ikke logget meg på, i det hele tatt. Disse problemene har vart over et døgn av gangen, og eneste måte å logge på da er via kabel. Ice.net har innrømmet at de har disse problemene i Sverige, men i neste mail sa de at det ikke var noe feil med Sverige... Elendig kundeservice med nye folk hver gang, og det ser ikke ut som om de leser tidligere saksgang. De andre med Ice.net på campingplassen i Lennartsfors har de samme problemene. De sier at 3G funket, men etter at 4g kom har det vært bare problemer. Eneste unntaket er en som har den lille mobile routeren.

Jan I. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Dette er ikke bra, dårlig support og umulig på tilgang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Fungerer dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er elendig, tilbudene gjelder ikke hvis ikke du maser. Det mobile bredbåndet de reklamerer sterkt for er helt ubrukelig. Kan egentlig ikke komme på noe positivt å si om dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Feil med ALT"
4 syns denne omtalen er nyttig

Feil tilsendte nettdata. All datatilgang faller ut ved utenlandsreise (Sverige). Blir lovet at sms blir sendt for nye innstillinger. Det skjer ikke. Skal logge inn på Ice net side. Får ikke tilsendt riktig innlogg kode om det kommer i det hele tatt. Bytter tilbake til Chess. Vh Tore A.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mafia!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt noe problemer med mobilabonnementer før denne forferdelige Ice.net. Først måtte jeg vente 3 måneder for SIM-kortet og når jeg har fått den da var jeg allerede i USA og kunne ikke ha INGENTING: Kunne ikke ringe noen, sende sms og enten ha mobil data. Som fikk meg i mye problem. Og hadde ikke nettverk. Så, ingen kunne ha kontakt med meg. Var 1 måned i USA og når jeg kommet tilbake 3 dager siden, da fungerte alt greit. Fikk sms, mobildata å virke alt. Og, uansett jeg tok 99,- abonnement, kom faktura på 156,-! Jeg hater dere!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overkjører kunder hos andre operatører"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet hos Ice.net allerede 3 timer etter at jeg hadde bestilt det siden jeg fikk et bedre tilbud hos min gamle operatør. Ice.net sa de slette bestillingen. Ringt dem igjen da jeg fikk simkort i posten om at jeg ikke ønsket et kundeforhold hos Ice.net og de skulle slettet meg "igjen". Det ble enda flere telefoner pluss mail. Likevel overkjørte Ice.net min opprinnelige operatør. Som straff siden jeg ikke ville ha Ice.net fikk jeg beskjed om at jeg ikke lenger hadde rett på mitt mobilnr (som jeg har hatt i 15-20 år). Endte opp med en død mobil. Anbefaler overhode ikke Ice.net til noen. Tar også 30-40 minutt å komme gjennom til en kundeservice du ikke kan stole på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uten dekning i sverige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Familie på ferie i sverige nå. Ingen av Ice abbo fungerer. Uten tjeneste. Ikke bra. Heldigvis hadde man med alarm kontatkort fra bilen og klokke sim fra telenor som fungerer. Ellers kunne man bare reist hjem før ferien hadde begynt. I 2016 er man gjort avhengig av mobildekning. Det er det man baserer seg på i samfunnet. Ikke bra nok av Ice å nedprioritere utprøving før slipp. En annen ting er at sim er gammeldags. Hvorfor ikke bare ringe ut via imei? Og velge selv hvem levrandør man vil benytte. Mulig jeg bytter tilbake mine 5 abbo til Telenor igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke samsvar mellom reklamen og virkeligheten. Elendig dekning. Og håpløs fart... Velg annen operatør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig, - alt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

GÅ IKKJE I ICE-FELLA. Før sommeren bestilte vi ICE sitt mobile bredbånd fordi dei annonserte god dekning over heile landet. "Fra brygga di og 10 mil til havs". Vi var på ein to vekers segltur langs kysten fra Stord og til Selje. Bare unntaksvis opplevde vi å få dekning på ruteren frå ICE, sjølv om dekningskartet var merka med maks dekning. Forsøket på å avslutte 12-månedersavtalen blir kontant avslått. Jeg vil herved advare alle mot å kjøpe bredbånd fra ICE dersom hensikten er å ha eit mobilt brebånd. Det held ikke det dei lover, men de meiner sjølv dei har tatt forbehold. Dei tilbyr å selge ekstra antenne sjølv om vi har kjøpt den kraftigaste ruteren. DETTE HELD IKKJE MÅL HVERKEN I LEVERANSE ELLER KUNDEBEHANDLING.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode priser, hastigheter og kundevennlighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært ICE. Net-kunde siden 2006, da het de Nordisk Mobiltelefon. Etter nå 10 år som kunde er jeg strålende fornøyd med produktet. Jeg har både mobilt bredbånd og mobilabonnoment. Jeg var nok av de kundene som fikk sim-kort som var riktig programmert, for jeg fikk både nett- og MMS-oppsett automatisk tilsendt da jeg satte inn sim-kortet i telefonen. MMS fungerte ikke helt normalt til å begynne med, men jeg foretok meg ingen ting, og etter et par dager fungerte MMS fint. Nettet (4G) har fungert flott hele tiden. Når det gjelder det mobile bredbåndet, kunne kapasiteten ha vært bedre. Men jeg vet at fremtiden bringer mye bra for ICE.net, med sine egne basestasjoner. I Drammen pågår det et pilotprosjekt, og hastigheter opp mot 200 mbit/s oppleves for både mobil- og mobilt bredbåndskunder. Så fremtiden blir spennende!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bedrag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet ab på mobilt bredbånd med smartrouter for å bruke på hytta. Siden dekningskartet viste sannsynlig dekning så kontaktet jeg kundeservice i forkant med spørsmål om dekningen og hva som er mulighetene dersom dette ikke virker. Fikk kjekt svar om at jo da, det er muligheter for både ekstern antenne og kansellering om det ikke virket (med bindingstid kunne man da ikke ha brukt "mye" av datamengden om kansellering skulle godkjennes). I ettertid - når det ikke er dekning i det hele tatt (ikke en eneste prikk) Så kan kundeservice plutselig opplyse at på adressen er det ikke dekning (det vet de og valgte å ikke opplyse om i forkant) Samt at for reklamasjon på 50 GB ab så kan man ikke ha brukt mer enn 1GB (dette finner du ingenting om i vilkår eller i informasjon i forkant (1GB er ikke "mye" på et 50GB ab)). Sitter nå med et ubrukelig dyrt abbonnement som jeg må betale for i et år. Kjørte rundt i store deler av ferien og fant nettet ubrukelig (faller ut hele tiden) I bilen langs E39 og E6 helt nord til Bodø samt hele helgelandskysten og over valdresflya, Filefjell og Lærdal. På campingplassene (10 stk), hadde vi dekning på 3 stk som kunne brukes til annet enn å vente 5 minutter på VG's forside. Overlegen dekning som de skryter av er helt feilaktig. I tillegg er kundebehandlingen svært dårlig når du opplever problemer (får ikke skikkelig svar/nekter å ta ansvar/sendes rundt)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR