Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
20
av 36 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
901
324
193
264
893
Sorter omtaler etter
Viser av 2575 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Det-Er-Irrelevant
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Et forferdelig telefonselskap. Sperrer tlf, en sender fortsatt faktura etter endt abonnement."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ufyselig kundeservice. Sender fakturaer etter endt abonnement. Kjører forliksrådet på dem asap! Ved denne omtalelen vil de ha mine personalia uten GDPR samtykke, men ok. Forliksrådet neste stopp!

Svar fra ice
08.05.2020 11.34
Hei,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at kundeforholdet ditt endte slik. :-( Nå er ikke jeg kjent med saken din, men ved en oppsigelse blir man fakturert for inneværende måned. Dette skal du få informasjon om, når man tar kontakt med kundeservice. Dette står også i vilkårene våre. Hvis man ønsker å si opp, anbefaler vi alltid å gjøre en oppsigelse slutten av en måned. Jeg beklager dersom du ikke fikk beskjed om dette.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Tideligere-Ice-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Betaling når du bytter fra ICE - Overfakturering?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tok kontakt med ICE kundeservice de jeg byttet fra ICE til en annen leverandør. Faktura ble betalt for hele måneden, men byttet ble gjort den 13. i den måneden. Det viser seg at ICE tar seg betalt for hele den inneværende måneden man bytter fra de. Mulig de har skrevet noe om dette i avtalen, men jeg ser på dette som særdeles slett oppførsel når de mister en kunde - du vil dermed bli belastet opp mot en hel måned ekstra som du ikke har benyttet. Ha dette i tankene når du eventuelt blir kunde - samt når du bytter fra de. Se epost fra ICE ved min henvendelse: Takk for at du tar kontakt. Ved oppsigelse, så er det betaling av faktura ut inneværende måned. Som jeg kan se, så avsluttet du abonnementet 13.03. Betaling for hele mars måneden er da riktig belastet. Jeg håper dette var oppklarende og ønsker deg en fin dag.

Svar fra ice
08.05.2020 11.33
Hei Tidligere ice-kunde,

Tusen takk for din henvendelse! Det stemmer at man blir fakturert ut inneværende måned, ved en oppsigelse. Dette skal man alltid få beskjed om, når man tar kontakt med kundeservice. Dette står også i vilkårene våre. Hvis man ønsker å gjøre en oppsigelse, anbefaler vi kundene våre om å gjøre dette slutten av en måned, for å få mest mulig nytte av pengene. :-) Jeg beklager dersom du ikke ble informert om dette, før du gjorde en oppsigelse. Du er hjertelig velkommen tilbake!

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kristian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning. Forferdelig lav hastighet på opp og nedlastinger. Ruter kobler seg av nett ved ujevne mellomrom og må restartes opptil flere ganger per dag. Har klagd på dette fra dag én til ice, men det eneste som skjedde var at jeg ble rådet til å kjøpe en antenne til å ha ute... til ingen nytte. Annet enn at ice fikk litt mere penger hos meg. Får heller ikke bytte til et billigere abonnement (vi er ikke i nærheten av å bruke opp månedlige gigabyte) pga bindingstid. Så, styr unna. Alle andre alternativer er bedre enn ice....

Svar fra ice
07.05.2020 08.56
Hei Kristian H,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever dårlig dekning og hastighet. :-( Med 4G kan du forvente en hastighet mellom 2 og 40 Mbit/s.

Utendørsantennen for Mobilt Bredbånd forbedrer signalstyrke og signalkvalitet slik at hastighet og stabilitet øker. Antennen er også nyttig i områder med basis- eller god dekning. Dette er også et åpent kjøp.

Hos oss, så har vi også 30 dagers åpent kjøp på Mobilt Bredbånd. Dersom det da viser seg at produktet ikke virker, eller at du er misfornøyd, så har du mulighet til å angre kjøpet innen den tid, og få pengene sine tilbake.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min sambo har nylig byttet over til Ice etter at Ice kom best ut i pris. Øyeblikkelig etter å ha byttet sim-kort opplever sambo imponerende dårlig dekning - tross for at vi bor i kjernen av storby. Dette har siden vært et vedvarende problem. Anbefales ikke.

Svar fra ice
06.05.2020 13.33
Hei Kim,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at dere opplever dårlig dekning. :-( Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på dekningen deres. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Adrian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning og dyrt"

Man får her lite for pengene. Dette er blant de dyreste mobilabonnementene, man skulle da trodd man får god dekning, men det gjør man altså ikke.

Svar fra ice
05.05.2020 19.48
Hei Adrian V,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at våre abonnement ble for dyrt for deg og at dekningen ikke var optimal. :-( Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Slike tilbakemeldinger gjør at vi kan vokse og bli enda bedre. Du er hjertelig velkommen tilbake!

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Ufornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligt"

Helt siden jeg byttet fra Telenor til Ice har jeg angret. Dekning og 4g er tregere og generelt dårligere. Skulle gjerne avlyst abonnementet men jeg ble visst bundet til abonnementet i 3 år etter jeg godtok det attraktive tilbudet til selgeren via telefon. Fikk også beskjed av selgeren at det ikke kom til og påvirke swap abonnementet mitt hos Telenor, men det gjor det. Jeg får ikke oppgradere telefonen nå. Kan på ærlig vis si meg veldig ufornøyd. Har heller ikke mottatt no særlig bra kundeservice når jeg har ringt heller. Da får jeg bare samme svar “du godtok tilbudet“.

Svar fra ice
06.05.2020 13.33
Hei Ufornøyd K,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit å høre at du opplever dårlig dekning. Jeg ønsker å ta en nærmere titt på bindingen/abonnementet ditt.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundebehandling, bra dekning, bra pris. Jeg har 2 abonnement her, Ice Ung er perfekt for ungdommer.

Svar fra ice
04.05.2020 13.40
Hei Karina,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så utrolig godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vår og ikke minst kundeservicen vi gir! Vi ble i 2019 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum. :-D

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjempeproblemer med nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Ice da jeg skulle kjøpe ny telefon for å få en god pris på denne. Dekningskartet, som jeg sjekket på forhånd, viste at jeg skulle ha god dekning der jeg bor. Dessverre er dette langt fra tilfellet, og nettet er tregt og faller ut til stadighet. Ville aldri byttet til Ice om det ikke var for å ha råd til telefonen jeg ville kjøpe, og nå er jeg bundet til et dyrt og dårlig nett. Vil dessverre aldri anbefale Ice til andre.

Svar fra ice
04.05.2020 13.40
Hei Alex,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Dekningskartet vårt er kun teoretisk, men ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Du har også en angrefrist på 14 dager.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ice og Ice+ fungere fint, Tolvsrød,Tønsberg,Vestfold."
1 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring er at Ice og Ice+ fungerer fint her på Tolvsrød, Tønsberg i Vestfold. Ice+ lever som ventet 10Mb/s og jeg klarer ikke å bruke noe særlig av pakken på 6 GB da pakken på 1000GB (Ice+) leverer som bare det. Hva som kan bli bedre må jeg overlate til andre, det fungerer stabilt og fint og jeg har ingen forslag til forbedringer annet enn at det hadde vært koselig med bedre dekning i turterrenget ved Trollsvann stuen i Andebu. Flott turterreng men dekning er det ikke. Ellers må jeg si at det er fin dekning både hjemme og på tur. En takk til Ice for en romslig Ice+ pakke som jeg abonnerer på, god å ha.

Svar fra ice
05.05.2020 13.42
Hei Georg,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. :-D Selv takk til deg, som er kunde hos oss!

Jeg ønsker deg en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning i distriktene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ice veksler mellom Teliadekning og eget Ice-nett slik at datadekningen oppleves som god og stabil enten du er i byen eller på landet. Eller ved kysten. Du får det du betaler for. Ekstra data kunne være billigere?

Svar fra ice
04.05.2020 13.40
Hei Rune B,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du opplever en fin og stabil dekning hos oss. :-D Kanskje ekstra data blir billigere i fremtiden? Hvem vet, hehe!

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skickade sim-kort fel, flyttade nummer 3 veckor tidigt utan godkännande, kundtjänst ljuger"

Beställde bedriftsabonnemang och bad om att sim-kort skulle skickas till ny adress, för att vara säker på att det blir rätt noterades detta men sim-kortet skickades till fel adress. Trots att jag inte godkänt flytt av nummer genom att besvara på sms så påbörjade man flytt 3 veckor för tidigt och gav besked samma dag som flytt skulle ske. Jag kontaktade kundtjänst så fort jag såg smset och fick svaret att det var för sent att stoppa men att de skulle flytta tillbaka numret. Jag frågade om gamla simkortet och BankID skulle fungera, fick svaret att det skulle bli en nedetid på en timme, frågade igen "Och därefter ska det fungera som innan?" och fick svaret "yes". BankID slutade fungera och kundtjänst försökte förneka att man besvarat min fråga. Jag hade screenshot, skickade utdrag av konversationen och bad dem avbeställa abonnemanget. Oseriöst företag.

Svar fra ice
04.05.2020 13.40
Hei Christoffer,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du fikk en slik start hos oss. :-( Jeg ønsker å ta en nærmere titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ligg unna dette selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er en familie på to voksne og to ungdommer som ble lurt inn i et bedriftsabonnement. Vi får beskjed om at vi må trykke OK på en sms slik at de kan sette i gang abonnementet med en gang. Det fikk jeg gjort i løpet av 30 sekunder. Dette viste seg å være godkjennelse på abonnementet og vilkår. Etterpå får vi beskjed om at prisene er uten mva og 24 mnd binding. Men vi kunne prøve det i 30 dager. Etter 2 dager finner vi ut at Fri data ikke fungerer og ønsker å avbryte abonnementet da det var helt avgjørende å ha "fri data"får å inngå avtale. Har sendt 2 mail angående dette uten svar. Ønsket i utgangspunktet å bruke angrefristen, men det har man ikke på bedriftsabonnement. Fikk beskjed om at hvis vi ønsket å gå ut av avtalen kostet det oss 15000 kr😳 jeg fikk sjokk og mistet nattesøvnen. Gråt noen tårer og følte meg j#%lig lurt. Etter 2 uker har vi bestemt oss for å betale ut ungdommene med 7500kr slik at de kan få "fri data" som virker. Hadde jeg lest disse vurderingene her først hadde vi selvfølgelig ikke latt oss lure, men... Jeg er i utgangspunktet ikke lettlurt, men det beviser bare hvor gode selgerne er. Veldig glad jeg ikke har en jobb som består av å prøve å lure folk. Sier igjen, IKKE inngå avtaler med ICE.

Svar fra ice
04.05.2020 13.39
Hei Anita,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du fikk en slik opplevelse hos oss. :-( Jeg ønsker å ta en videre titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingen skjulte kostnader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra ICE til Telenor etter å ha gått på kroken hos en telefonselger, med alt mulig jeg skulle få med abonnementet. Men det viste seg å være en stor tabbe, da Telenorselgeren oppga kostnaden eks. de ekstra tingene som jeg måtte betale for. I tillegg måtte jeg betale for BankID, noe som er uaktuelt. Dette førte til at jeg byttet tilbake til Komplett allerede etter å ha fått første faktura hos Telenor. Som var 50% dyrere enn ICE på grunn av alt mulig slags ekstra greier de hadde pakket på fakturaen. Hos ICE får du det du betaler for, og de har ingen skjulte kostnader.

Svar fra ice
28.04.2020 13.52
Hei Kai,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Det stemmer, hos oss har vi ingen skjulte kostnader og du får det du betaler for. :-D Det godt å høre at du fornøyd! Takk for at akkurat du er kunde hos oss. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"

Lover dekning. Null dekning. Lurer folk med at det er dekning på hyttene, men forklarer at det akkurat nå er litt trøbbel i området. Så gikk det et år. Samme hel#%te.

Svar fra ice
28.04.2020 06.41
Hei Arne,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever dårlig dekning. :-( Det er absolutt ikke slik at vi lurer til oss kunder. Jeg ønsker å ta en titt på dekningen din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ubrukelig"

Dårlig dekning / hastighet, og tilsvarende på kundeservice. Har hatt flere forskjellige operatører og aldri hatt noen problemer før jeg byttet til ice. Det kan nevnes at det ble en meget kort periode før jeg byttet tilbake til fjordkraft mobil. Forbruket av data var også høyere enn normalt etter byttet til ice.

Svar fra ice
28.04.2020 06.40
Hei Marius,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplevde dårlig dekning/hastighet. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Du er hjertelig velkommen tilbake!

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"1000gb er lokketilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Ice grunnet tilbudet om 1000gb fri data per måned. Det er helt umulig å benytte denne "frie" dataen. Nettet (ice+) faller ut flere ganger til dagen, varierende/ustabil hastighet, nettet faller ut under alle telefonsamtaler. Jeg holder til å stavanger. Uavhengig om du ønsker å benytte mobildata på egen telefon eller via router, så kreves det mye teknisk innsikt for å finne en god løsning. Og mest sannsynlig blir denne løsningen ustabil. Styr unna om du er ute etter 1000gb fri data.

Svar fra ice
23.04.2020 07.10
Hei Andreas,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerte hos deg. :-( Data Frihet fungerer kun i et ice+ området. Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet.

Telefonen vil alltid koble seg opp mot det nettverket som er best i området. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake!

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Betale for noe du ikke får"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Ice, men valgte å bytte operatør som overtok midt i mnd. Det måtte jeg betale for, men jeg måtte også betale Ice for siste halvdel av mnd som jeg altså også betalte til den nye operatøren. Ice svarer at det står i vilkårene. Det synes jeg er simpelt siden det er så lett å tilbakeføre for mye betalt. Styr unna Ice hvis du setter pris på ærlighet og moral.

Svar fra ice
21.04.2020 20.21
Hei Knut,

Tusen takk for din henvendelse! Ved en oppsigelse blir man fakturert ut inneværende måned. Dette skal du få beskjed om, dersom du tar kontakt ved en oppsigelse. Jeg beklager meget hvis du ikke fikk beskjed om dette. :-(

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"FRYKTELIG KUNDESERVICE"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg orker ikke begynne på historien enda en gang, men anbefaler INGEN å benytte seg av Ice! Helt greit til du får et eller annet problem, da er det ingen som egentlig kan hjelpe deg og du må ringe underleverandører selv, ingen kan hjelpe deg og de som sier de kan sender etterpå mail om at de ikke kan likevel! Møkkaselskap! Har ALDRI vært så misfornøyd NOEN gang!!! Betaler fremdeles på en mobilbytteavtale hvor jeg ikke har sett tlf min på 2 MÅNEDER!! Ingen kompensasjon. Makan! Antall timer brukt på dette her er helt vanvittig; da store deler av tiden har de ikke engang kunnet svare meg på hvor telefonen er!!!

Svar fra ice
21.04.2020 10.10
Hei Nina,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd problemer hos oss. :-( Nå er ikke jeg kjent med saken din, meg jeg skulle gjerne tatt en titt.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Britt J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke redelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da månedsabonnementet økte fra 129 kr til 149 uten at jeg hadde fått noe info om dette, ringte jeg kundeservice for å spørre om dette kunne være riktig. De påsto at jeg hadde mottatt varsel om prisøkning på SMS. Nei, jeg har søkt på meldinger, sa jeg. Ingen beskjed der. Å, ja, det var forresten på mail, sa hun. Nei, sa jeg, jeg har lett på mail, ikke fått. Men da må du lete i søppelpost, sa hun. - Hvordan kan noe fra Ice komme i søppelpost, når jeg får andre ting fra dere i vanlig innboks? spurte jeg da. - Jo, det hendte, sa hun. Jeg undersøkte, men det var ikke noe i søppelpost. - Når skulle dette være, da? sa jeg. Nei, det var visst vanskelig å finne for henne, sa hun. Men etter litt leting, sa hun at jeg hadde fått mail om det 28. februar. Men nei, det stemte jo ikke, når jeg gjennom de mailene jeg hadde fra Ice (reklamer etc). - Jeg er ikke så gjerrig på de 20 kronene, sa jeg, men jeg liker ikke å bli manipulert. - Jo, men du kan få et tilbud av meg nå, ett år med 1 GB for 129 kr, men da må du binde deg for ett år, sa hun. - Hvorfor er det ingen info om dette på hjemmesida deres, da, spurte jeg. - Nei, det er bare noe vi kan gjøre i enkelte tilfeller, fikk jeg høre da. Så jeg sa at jeg ikke ville binde meg, jeg vil heller se meg om etter andre telefonselskaper, sa jeg, og hilste av. Når jeg nå leser anmeldelser, ser jeg at jeg ikke er den eneste som ikke har fått varsel om prisøkning. Og det gjør meg harm. Jeg liker ikke å bli manipulert. Når det gjelder selve abonnementet, som jeg har hatt et par år, har det fungert ok. Dekningen har noen ganger vært varierende, men stor sett ok. Jeg har ikke brukt tlf til streaming.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei Britt J. S,

Tusen takk for din henvendelse! Så merkelig at du ikke fikk informasjonen om prisøkningen. Det beklager jeg meget for.

For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år.

Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Datafrihet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har egentlig vært fornøyd med Ice helt til at jeg skulle prøve datafrihet. Tlf har hele tiden vist Ice pluss i displayet men når jeg fikk datafrihet så kom telia inn. Hastigheten er dårlig. Bruker 750s og det trenger jo kun 3.5mb og det funker dårlig. Senderen er ikke langt unna. Hvis dette forsetter vil jeg finne en annen leverandør.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei Roar F,

Tusen takk for din henvendelse! Telefonen vil alltid koble seg til det nettet som er best i området. Data Frihet er en valgfri tilleggstjeneste som gir inntil 1000 GB i ice sine egne dekningsområder ice+ med en hastighetstilpasning på 10 Mbit/s. Det anbefales at du legger inn de korrekte data-innstillingene for ar Data Frihet skal fungere best mulig. :-) Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake!

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Utrolig tregt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Telia til Ice mobile bredbånd pga lavere pris. Det skulla jeg aldri ha gjort. Jeg har prøvd nettet på forskjellige plasser, men det har endt med å slå det av og bruke vanlig mobildata. Hjemme gikk det aldri å se en film uten 1000 avbrudd og det uten HD. Hastigheta lå på ca 1 til max 5 Mbit/s hele tiden. Ice sa jeg ville få samme hatighet som Telia siden de bruker samme linjer, men det stemmer ikke. Jeg prøvde å bytte kanaler, men uten hell. Dessverre nølte jeg for lenge med å si opp Ice abb, noe som kostet meg 1589,- i bruddavgift. Jeg gikk tilbake til Telia igjen. Nå er gjennomsnitthastigheta på 10-15 Mbit/s mot Ice som lå på 1-5 Mbit/s. Telia er dyrere, men det er verdt prisen. Jeg har fått en lærepenge! Ice passer nok best for de som kun skal surfe på net uten å se film.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei Rr,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at ditt Bredbånd ikke fungerte. :-( Med Bredbånd kan man forvente hastighet mellom 2 og 40 Mbit/s, med 4G. Hvis dekningskartet tyder på at det var meget god dekningen rundt ditt området, er dette meget merkelig. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna ubehagelige overraskelser!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett det verste jeg har vært borti! Du får ikke det du betaler for, feilfakturering og helt uverdig dekning. Rart å kalle seg for ICE + når du ikke engang kan ha en telefonsamtale og strømme på 4g nett samtidig, rett og slett ubegripelig. Føler meg svindlet. Nå snur jeg i døren etter 2 uker som kunde hos de. Vil ikke anbefale andre å stå uten dekning og feilfakturering. Rett og slett en ubehagelig opplevelse å være kunde hos dette selskapet. Betaler nå mer hos Telia, men der får jeg det jeg faktisk betaler for.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei David,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik oppfatning av oss. :-( Det skal absolutt være mulig å surfe på nett, mens du har en telefonsamtale (4G-tale). Nå kjenner ikke jeg til saken din og har heller ikke sett fakturaen din.

Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Du er hjertelig velkommen tilbake.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Data frihet er bare tull"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fulgt med på dette lenge nå for å bekrefte mistanken min og har så og si ice pluss nett 95% av tiden helt til jeg starter bruke mobildata fra frihet altså ice pluss. Laster jeg ned eller streamer noe går pluss nettet av og på normalt nett som gjør at mine 6 GB blir spist opp ekstremt fort pga hastighet på 6 GB er 5 ganger høyere en på 1000gb frihets nett. Det vil si det er ren svindel og bør byttes navn til falsk trygghet. Dere rett og slett lurer kunder og jeg er på vei til annen operatør snarest! Ellers har dere god kundeservice bare synd dere må lure på den måten terningkast 1.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei Asbjørn,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du fikk en slik opplevelse med Data Frihet. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp mot det nettet som er best i området. Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Det anbefales at du legger inn de korrekte data-innstillingene på nytt, for at Data Frihet skal fungere best mulig.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Strupt til null mars 2020"
3 syns denne omtalen er nyttig

Trengte mer enn 6gb, og trodde Data Frihet var svaret... akk så feil. Hastigheten var så lav at jeg kunne ikke laste VG.no på telefonen. Det var muligens 3 KB/s. Jeg befant meg på Mongstad, som er full dekning innen ICE. DESSUTEN hadde jeg God fart på ICE 6GB abonnementet, og senere 15GB. Prøvde å restarte telefonen og kontakte Ice, nettsiden virket ikke på mobilen, og restart hjalp ikke. Etter et par dager oppgraderte jeg til 15GB, og hastigheten steg umiddelbart til normal speed, og jeg var på samme lokasjon. Data Frihet fremstår som JUKS. Nå får jeg tilogmed FAKTURA på 99 kroner for et UBRUKELIG produkt jeg PRØVDE i 3 DAGER, noe jeg ser på som rett og slett FREKT. Ellers syns jeg Ice har vært bra, og jeg har først og fremst Ice fordi de bygger sitt eget nett, og jeg ønsker konkurransen velkommen. Men Data Frihet kan de altså bare FJERNE.

Svar fra ice
16.04.2020 12.46
Hei Anders,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerte hos deg. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Askhab Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer folk. Hold unna fra dem."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovd 1000 gb data men det er bare tull, nå fant jeg ut at det er ikke dekning i mange byer for ice+ og derfor jeg nødt å betale for internet samtidig når jeg har 1000 gb ubrukt data. Min advokat tar kontakt med dere!!!

Svar fra ice
14.04.2020 15.03
Hei Askhab Y,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerer hos deg. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR